Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE MONTUÏRI

Núm. 6014
Ajudes escola d'estiu

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Convocatòria d'ajuts adreçats a famílies d'infants inscrits a l'Escola d'Estiu 2020 de Montuïri

FINALITAT

L'Ajuntament de Montuïri convoca una línia d'ajuts amb l'interès de promoure la participació en activitats de lleure educatiu dels infants del municipi, donant suport a les famílies amb situació de vulnerabilitat i de necessitat derivades de la situació sanitària del COVID-19.

OBJECTE

L'objecte d'aquesta convocatòria és garantir la participació d'infants de Montuïri a les activitats del projecte Escola d'Estiu 2020 de Montuïri, organitzades per aquest mateix ajuntament. Té la intencionalitat d'afavorir que persones d'entre els 3 i els 12 anys gaudeixin d'una oportunitat de desenvolupament personal, l'educació en valors, la diversió i la participació social a la comunitat

L'Ajuntament de Montuïri pretén evitar que cap infant quedi exclòs de realitzar aquestes activitats per motius econòmics, en trobar-se la unitat familiar en una situació de vulnerabilitat social i/o econòmica o ha minvat els ingressos a causa de la pandèmia del COVID-19.

PERSONES BENEFICIÀRIES

Es convoquen aquests ajuts adreçats a nins i nines de 3 a 12 anys residents al municipi de Montuïri que participin a l'Escola d'Estiu que es durà a terme els mesos de juliol i agost de 2020.

Trobar-se en alguns dels supòsits següents:

a) En situació de vulnerabilitat social i/o econòmica.

b) Trobar-se en situació de desocupació i figurar inscrits en l'oficina de demanda d'ocupació.

c) Haver resultat afectada per un ERTO o un cessament total o parcial de l'activitat laboral amb motiu de la crisi sanitària derivada del COVID-19 i que s'hagin d'incorporar al seu lloc de treball o reiniciïn la seva activitat laboral

Poden ser-ne beneficiaris sempre que concorrin les circumstàncies següents:

  • No haver sol·licitat i/o rebut ajudes o subvencions pel mateix concepte (la participació a l'Escola d'Estiu durant l'any 2020) de qualsevol administració tant sigui municipal, com supramunicipal (Consell de Mallorca o Govern de les Illes Balears), que superin en total l'import total de l'activitat.
  • Haver realitzat la corresponent inscripció a l'activitat per a aquest objecte.

DESPESES SUBVENCIONABLES

Són subvencionables les despeses relatives a les quotes de les inscripcions dels infants entre els 3 i els 12 anys que participin a les activitats de l'Escola d'Estiu 2020 de Montuïri, que compleixin els requisits especificats a la base segona.

Els imports de les quotes es troben regulats per l'ordenança de preus públics per a l'Escola d'Estiu. L'import màxim subvencionable és el cost de l'activitat pels mesos de juliol i agost.

Les sol·licituds de subvencions s'aplicaran només a les inscripcions em fraccions de dues setmanes o d'un mes.

NATURALESA DELS AJUTS

Les subvencions tenen caràcter voluntari, són eventuals, revocables i anul·lables, així com reintegrables per les causes previstes en la Llei o les bases reguladores. A més, no generen cap dret per obtenir altres subvencions en anys posteriors, així com no es poden al·legar com a precedent.

La concessió d'aquestes subvencions es regeix per la concurrència no competitiva, la publicitat, l'objectivitat, la igualtat i la no discriminació, que seran els criteris que s'aplicaran.

No són compatibles amb altres ajudes o subvencions que pugui rebre la persona beneficiària pel mateix concepte, sempre que el total de les ajudes o subvencions rebudes no superi el cost del concepte subvencionat.

La concessió de la subvenció va associada al compliment d'assistència i participació a l'activitat subvencionada.

Només es podrà presentar una sol·licitud per infant amb el màxim establert a les presents bases.

DOTACIÓ PRESSUPOSTÀRIA

Per la present convocatòria, l'import màxim destinat ascendeix a SET MIL EUROS (7.000 €), adreçats a la subvenció directa a les famílies, amb càrrec al Pressupost General de l'Ajuntament de Montuïri per a l'any 2020.

Les quanties atorgades no podran superar el 100 % del cost de les activitats subvencionades. El màxim import subvencionable per infant és de 272 euros.

En cap cas l'import de la subvenció podrà ser d'una quantia que, aïlladament o sumada a altres ajuts o subvencions, superi el cost de l'activitat subvencionada.

SOL·LICITUD I DOCUMENTACIÓ

Les persones que presentin la seva sol·licitud d'ajuts, asseguren complir o estar en condicions de complir amb els requisits que determinen aquestes bases, han d'entregar la documentació corresponent:

a) Sol·licitud dels ajuts emplenada, mitjançant la instància que l'Ajuntament de Montuïri habilitat a la pàgina web (http://www.ajmontuiri.net) i a la Seu Electrònica (http://montuïri.eadministracio.cat). Ha d'estar signada pel pare, mare o tutor legal de l'infant, juntament amb la declaració responsable que no s'ha sol·licitat i/o rebut ajudes o subvencions d'altres administracions pel mateix concepte.

b) Resguard de la inscripció de l'infant a les activitats de l'Escola d'Estiu 2020 de Montuïri.

c) Certificat d'empadronament del infant inscrit a l'Escola d'Estiu 2020 de Montuïri o autorització per efectuar la consulta al padró d'habitants.

d) Document on aparegui l'IBAN al qual sol·licita rebre l'ingrés en cas d'atorgament de la subvenció i que acrediti la titularitat de la persona beneficiària.

e) Documentació acreditativa de les circumstàncies definides a la base 3:

• En situació de vulnerabilitat social i/o econòmica, mitjançant informe de Serveis Socials de l'Ajuntament respectiu.

• Trobar-se en situació de desocupació i figurar inscrits en l'oficina de demanda d'ocupació, mitjançant còpia compulsada de la targeta de demanda d'ocupació.

• Haver resultat afectada per un ERTO o un cessament total o parcial de l'activitat laboral amb motiu de la crisi sanitària derivada del COVID-19 i que s'hagin d'incorporar al seu lloc de treball o reiniciïn la seva activitat laboral, mitjançant

  1. Certificat de situació de desocupació temporal.
  2. En casos de cessament total de l'activitat de treballadors/es per compte propi, certificat de l'Agència Tributària o òrgan competent de la Comunitat Autònoma, sobre la declaració de cessament de l'activitat declarada per l'interessat.
  3. En casos de cessament parcial de l'activitat dels treballadors/es per compte propi, mitjançant l'acreditació de la reducció de la facturació en, al menys, un 75 % en relació amb la facturació mitja del primer trimestre de l'any trimestre anterior, per qualsevol mitjà de prova admès en dret.

Les persones interessades hauran de presentar la sol·licitud d'ajuts al Registre General de l'Ajuntament de Montuïri. Així mateix, també es poden presentar als llocs que estableix a l'apartat 4 de l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

CRITERIS PER A LA CONCESSIÓ DE LA SUBVENCIÓ

La present convocatòria de concessió de subvencions es regeix pels principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació, d'acord amb l'article 17 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

L'Ajuntament acreditarà que la documentació presentada s'adequa a les circumstàncies pertinents per part de la persona beneficiària, i que es compleix l'objecte de la subvenció.

TERMINI I LLOC DE PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS

Les sol·licituds s'han de presentar per registre d'entrada, i han d'anar adreçades a Batlia de l'Ajuntament de Montuïri.

El termini de presentació de les sol·licituds serà des de la publicació de la present convocatòria al BOIB, i fins el dia 31 d'agost de 2020, o fins que s'exhaureixi el crèdit disponible. Aquelles sol·licituds presentades amb posterioritat no seran acceptades.

PROCEDIMENT PER RESOLDRE

La convocatòria de subvencions s'iniciarà d'ofici, amb l'aprovació a la Junta de Govern Local, i la publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), al tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la pàgina web de l'ajuntament.

Els ajuts concedits d'acord a aquesta convocatòria es realitzaran mitjançant el procediment de concurrència no competitiva, de manera que seran subvencionades totes les sol·licituds que compleixin els requisits que s'hi estableixen, i, per tant, no és necessària la comparació entre les sol·licituds.

Si les sol·licituds presentades dins el termini establert no reuneixen els requisits vigents a la convocatòria, es requerirà a l'interessat/da perquè, en el termini de deu dies, esmeni les deficiències o acompanyi els documents preceptius, advertint-lo que, si no ho fa, se'l tendrà per desistit de la seva petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes prevists a l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, d'acord amb l'article 68 de la mateixa Llei.

Les sol·licituds resoldran individualment, tot i que no hagi acabat el termini de presentació, a mesura que es presentin al registre. Si s'exhaureix el crèdit destinat a la convocatòria abans d'acabar el termini de presentació, s'ha de suspendre la concessió de noves ajudes mitjançant resolució.

La instrucció del procediment de concessió dels ajuts correspondrà  a l'àrea de Desenvolupament Local. Aquesta àrea examinarà les sol·licituds presentades i emetrà l'informe per a la proposta de resolució. Pot sol·licitar i recopilar tota la documentació que consideri necessària per emetre l'informe i fer la comprovació efectiva de les dades sobre les que s'ha de dictar resolució.

La resolució proposarà l'atorgament a la relació de sol·licitants, indicant la seva quantia, i l'adequació als criteris de valoració seguits. Es notificarà a les persones interessades que hagin estat proposades com a beneficiàries.

Una vegada aprovada la proposta de resolució, l'òrgan competent resoldrà el procediment de concessió de forma motivada. La resolució, a més d'expressar el sol·licitant o relació de sol·licitants als que es reconeix la concessió d'ajuts, farà constar, de forma expressa, la desestimació de la resta de les sol·licituds, indicant la relació de sol·licitants als que es desestima la subvenció. Les subvencions atorgades es publicaran al tauler d'anuncis de l'Ajuntament de Montuïri.

El pagament dels ajuts es realitzaran mitjançant transferència bancària a l'IBAN aportat per la persona beneficiària, una vegada fiscalitzades favorablement per la Intervenció.

El termini màxim per resoldre i notificar la resolució el procediment no podrà excedir d'un mes a comptar des del final del període de sol·licituds. El venciment del termini màxim sense que s'hagi notificat la resolució legítima als interessats per entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de la subvenció. Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs potestatiu de reposició davant l'òrgan que l'ha dictada en el termini d'un mes comptador des que s'hagi notificat o bé es pot interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos des que s'ha notificat.

Aquesta convocatòria no exigeix cap altra justificació per part de la persona beneficiària que l'acreditació dels requisits abans de la concessió de la subvenció. No obstant, tendran l'obligació de conservar els justificants de les activitats durant 4 anys per al control financer.

REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT

En casos de declaració judicial o administrativa de nul·litat ferma, implica l'obligació de tornar les quantitats percebudes. Tot i haver cobrat la subvenció, si la comprovació financera per part de l'Administració posa de manifest la falta de pagament, total o parcial, de les despeses justificades per part del beneficiari, s'ha d'exigir el reintegrament, en virtut del principi de proporcionalitat.

No obstant això, si la persona beneficiària ha complert de forma significativa amb les seves obligacions, si la documentació justificativa presentada mostra que ha tingut voluntat de compliment, s'ha de dur a terme una revocació parcial de la concessió de la subvenció i, consegüentment, la pèrdua del dret a cobrar íntegrament la subvenció.

L'obtenció de la subvenció que s'ha produït falsejant les condicions requerides per a això o amagant les que ho hagin impedit, suposarà un incompliment total o parcial de l'objecte dels ajuts.

L'òrgan que concedeix la subvenció és competent per exigir de la persona beneficiària el reintegrament de subvencions, en casos d'invalidesa de la resolució de la concessió.

El procediment per exigir el reintegrament de les subvencions tendrà caràcter administratiu i, com a tal, es regirà per les disposicions generals sobre procediments administratius contingudes a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

RÈGIM JURÍDIC

En tot allò no previst a aquestes bases reguladores serà d'aplicació la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, la Llei 39 /2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, el Reglament de serveis de les corporacions locals de 17 de juny de 1955, el Reial decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals; i la normativa per a la concessió de subvencions públiques així com la resta de normativa que sigui d'aplicació.

RECURSOS

Contra l'acord de resolució de la convocatòria es pot interposar el recurs contenciós-administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu o bé recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que hagi dictat la resolució. No obstant això s'hi pot presentar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que es consideri. Tot d'acord amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciós administrativa, i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

PROTECCIÓ DE DADES DE CARÀCTER PERSONAL.

De conformitat amb el que disposa la Llei Orgànica, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, la persona titular queda informada de forma inequívoca i precisa, i autoritza expressament l'Ajuntament de Montuïri perquè a través d'un fitxer del qual és responsable pugui recollir i tractar de forma automatitzada les dades que s'inclouen al formulari, que s'ha d'emplenar necessàriament per poder realitzar el manteniment, desenvolupament i control de la relació jurídica entre la persona titular i l'Ajuntament.

La persona titular autoritza de manera expressa que les seves dades siguin tractades per poder-li remetre a través de diferents mitjans enviaments d'informació sobre activitats i novetats organitzades per l'Ajuntament.

Finalment, la persona titular pot denegar el consentiment anteriorment facilitat, així com exercir els drets d'accés, oposició, rectificació i cancel·lació de les dades recollides al fitxer, de conformitat amb allò previst a la Llei Orgànica 15/1999, de protecció de dades de caràcter personal, i per fer-ho efectiu hauran de comparèixer a les dependències municipals, situades a la Plaça Major, 1 – 07230 Montuïri.

 

Montuïri, 8 de juliol de 2020

El batle

Joan Verger Rosiñol