Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE FELANITX

Núm. 5942
Extracte de les Bases de subvencions destinades a les associacions municipals que realitzen activitats que fomenten la participació ciutadana per a l'any 2020

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BNDS Núm. 513961 

De conformitat amb el que preveuen els articles 17.3 b i 20.8 a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, es publica l'extracte de la convocatòria; el text complet es pot consultar a la Base de Dades Nacional de Subvenciones

  (https://www.pap.hacienda.gob.es/bdnstrans/ge/es/convocatorias)

  i a la página web de l'Ajuntament de Felanitx (www.felanitx.org). 

La Junta de Govern Local ha aprovat en data 30 de juny de 2020 les bases de la convocatòria d'aquesta subvenció , la qual es publica per tal que els interessats puguin presentar sol·licituds d'acord amb les següents bases: 

1.- Objecte de la Convocatòria 

Aquesta convocatòria es realitza amb la finalitat de regular la concessió de subvencions econòmiques que concedirà l'Ajuntament de Felanitx durant l'any 2020 destinades a les associacions sense ànim de lucre, ubicades al municipi de Felanitx, que realitzen activitats que promouen la participació ciutadana. 

Són activitats o conceptes subvencionables les activitats de caire social com poden ser cursos, tallers, projectes, esdeveniments que realitzin les associacions del terme municipal de Felanitx amb la voluntat de promoure la participació ciutadana i dinamitzar la vida social del municipi. L'objectiu ha de ser millorar la qualitat de vida, les relacions humanes i potenciar el desenvolupament de les persones i dels diferents nuclis de població del terme municipal. 

Aquesta convocatòria es regirà pel que estableix el Reglament general de subvencions, les Bases d'Execució del Pressupost General d'aquesta Corporació, i en allò no previst en aquesta, s'aplicarà supletòriament la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. 

2.- Destinataris de la Convocatòria 

Aquesta convocatòria està dirigida a aquelles associacions que, a través de la seva programació anual d'activitats, promouen la participació ciutadana. Aquestes han d'estar legalment constituïdes i inscrites en el Registre Municipal d'Associacions de l'Ajuntament de Felanitx. A més, han de tenir el domicili social al municipi de Felanitx.

No podran obtenir la condició de beneficiaris de les subvencions, les persones o entitats que es trobin en qualsevol de les situacions que s'indiquen en l'article 13.2 Llei 38/2003. En particular cal destacar el fet de no trobar-se al corrent de pagament dels deutes amb l'Ajuntament i del pagament de les obligacions derivades del reintegrament de subvencions. 

3.– Dotació pressupostària  

El crèdit assignat a la present convocatòria és de QUINZE MIL CINC CENTS EUROS (15.500,00 €) a càrrec de l'aplicació pressupostària 2020/0/9240.480000 del vigent Pressupost General. 

Excepcionalment, i de conformitat amb les regles contingudes en l'apartat 2 de l'article 58 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, aquesta quantia màxima podrà ser incrementada en una quantia addicional l'aplicació de la qual a la concessió de subvencions no requerirà d'una nova convocatòria. 

4.- Procediment per a la concessió de les subvencions 

1.- Criteris objectius de valoració 

1.1.- Per a la concessió d'aquestes ajudes, sempre que el sol·licitant compleixi els requisits exigits, hagi justificat subvencions anteriors i no estigui sotmès en cap de les causes d'exclusió expressament previstes en aquesta convocatòria, es valorarà per ordre d'importància: 

a) Repercussió social de l'activitat a desenvolupar 0 a 20 punts 

b) Nombre volgut de persones que puguin resultar beneficiàries del programa o activitat 0 a 20 punts 

c) Activitats culturals, excursions, etc. 0 a 20 punts 

d) La continuïtat i estabilitat de l'activitat proposada 0 a 10 punts

e) Valoració del material a adquirir i la seva repercussió en la millora de la quantitat i/o qualitat dels serveis i activitats a prestar per l'associació 0 a 4 punts 

f) Participació en les festes del municipi. 0 a 10 punts 

g) Nombre de socis: 

Fins a 100 socis

8 punts

Entre 101 i 125 socis

10 punts

Entre 126 i 150 socis

12 punts

Entre 151 i 175 socis

14 punts

Més de 175 socis

16 punts

h. Participació en actes celebrats per l'Ajuntament, fires, mercats ... 10 punts 

La dotació pressupostària de la convocatòria serà distribuïda de la forma següent: 

Valor del punt = Dotació pressupostària / total de punts 

Subvenció = Punts de l'expedient x valor punt 

1.2.- La quantia de la subvenció no podrà ser igual o superior, aïlladament o en concurrència amb altres ajudes o subvencions de qualsevol procedència, al cost de l'activitat subvencionable. En el cas que la proposta de subvenció corresponent a algun dels projectes presentats superi la quantia expressada a la seva sol·licitud, es concedirà la subvenció amb el límit de l'esmentada sol·licitud i la quantia sobrant es repartirà entre la resta de projectes en proporció a la seva puntuació. 

1.3.- La quantia de la subvenció es determinarà basant-se en la puntuació obtinguda, d'acord amb els criteris de valoració establerts en l'apartat 4rt d'aquestes bases. L'import màxim de cada subvenció no podrà excedir els 2.500 euros. 

2.- Presentació de documents i tramitació 

Les associacions o persones físiques interessades a obtenir aquestes subvencions hauran de presentar la documentació que a continuació s'assenyala en el Registre General de l'Ajuntament. 

El termini de presentació de sol·licituds serà d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació de la present convocatòria en el Butlletí Oficial dels Illes Balears. 

Per concórrer a la present convocatòria de subvencions, l'escrit de sol·licitud (Annex I) haurà d'anar acompanyat de la documentació següent:  

1.- Document Nacional d'Identitat de la persona que subscriu l'escrit de sol·licitud i fotocopia del CIF de l'entitat sol·licitant. 

2.- Declaració responsable de l'entitat peticionària relativa al compliment dels punts següents (Annex II): 

  1. Que té coneixement de la normativa aplicable a l'Ajuntament de Felanitx en matèria de subvencions i les obligacions del beneficiari d'aquestes i en especial les assenyalades en l'article 14 de la Llei 38/2003, i que n'acata l'estricte compliment.

  2. Que no es troba sotmesa a cap de les causes de prohibició de l'obtenció de la consideració de beneficiari assenyalades en l‘article 13 punts 2 i 3 de la Llei 38/2003.

  3. Que l'entitat no té pendent de justificar cap subvenció fora de termini

  4. Que no ha sol·licitat o rebut qualsevol altra subvenció per a la mateixa finalitat. En cas d'haver-ne sol·licitada o rebuda alguna, cal indicar-ne la quantia i l'entitat a la qual s'ha sol·licitat o de la qual s'ha rebut.

  5. Que es troba al corrent de les seves obligacions amb les administracions públiques i en especial amb l'Ajuntament de Felanitx i la Seguretat Social (Annex III)

  6. Que l'entitat peticionària es troba inscrita en el Registre Municipal d'Associacions de l'Ajuntament de Felanitx.

  7. Que amb la suma dels ingressos prevists pel desenvolupament de l'activitat, incloent-hi l'import de la subvenció que se sol·licita, no se supera el cost previsible de la realització de l'activitat esmentada.

  8. Que la persona que subscriu es troba legalment facultada per representar l'entitat peticionària.

  9. Que reuneix els requisits prevists en l'article 3 de la Llei 49/2002, de 23 de desembre, de règim fiscal de les entitats sense fins lucratius o dels incentius fiscals al mecenatge.

3.- Memòria de les activitats que es pretenen dur a terme, amb pressupost dels seus ingressos i despeses. (Annex IV)

 

Felanitx, 6 de juliol de 2020

El batle

Jaume Montserrat Vaquer