Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE FELANITX
Núm. 5939
Extracte de les Bases de la convocatòria de subvencions a entitats sense ànim de lucre del terme municipal de Felanitx pel foment de la caça, preservació de la natura, l'ornitologia i ornicultura per l'any 2020
BNDS Núm. 513836
De conformitat amb el que preveuen els articles 17.3 b i 20.8 a) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, es publica l'extracte de la convocatòria; el text complet es pot consultar a la Base de Dades Nacional de Subvenciones
(https://www.pap.hacienda.gob.es/bdnstrans/ge/es/convocatorias) i a la página web de l'Ajuntament de Felanitx (www.felanitx.org).
La Junta de Govern Local ha aprovat en data 30 de juny de 2020 les bases de la convocatòria d'aquesta subvenció , la qual es publica per tal que els interessats puguin presentar sol·licituds d'acord amb les següents bases:
Art. 1.- Objecte
L'objecte d'aquest plec és l'atorgament de subvencions en règim de concurrència competitiva per donar suport a la realització d'activitats, iniciatives i projectes mediambientals dins del Terme de Felanitx, de les entitats sense ànim de lucre que treballin pel foment de la caça i/o la preservació de la natura, l'ornitologia, i la ornicultura, per desenvolupar programes d'estudi, divulgació i conservació del medi natural, d'acord amb aquestes bases.
A títol explicatiu, que no exhaustiu, són imputables a aquesta línia, entre d'altres:
Sembres per a la fauna i altres activitats agrícoles de gestió cinegètica (llaurar, sembrar, adobar, repartiment de gra....).
Repoblacions d'espècies cinegètiques finalitzada la temporada de caça i amollades de reforç durant la temporada de caça.
Elaboració i reparació dels colls.
Despeses veterinàries i sanitàries dels animals auxiliars de caça (desparasitació, col·locació de xips identificatius....)
Edició de material divulgatiu (tríptics, llibres, fulletons....)
Organització d'activitats formatives (cursets, conferències....)
Despeses per a desplaçaments i allotjaments de jutges per l'assistència a concursos, demostracions, proves pràctiques, etc.
Compra de material fungible (material d'oficina, etc.)
Lloguer de finques, locals o altres infraestructures lligades amb l'activitat cinegètica.
Assistència a concursos
Adquisició de material d'observació de la natura
Art. 2.- Beneficiaris
Tindran la consideració de beneficiaris de subvencions la persona que hagi de realitzar l'activitat que va fonamentar el seu atorgament o que es trobi en la situació que legitima la seva concessió.
Tindran igualment la consideració de beneficiaris les persones jurídiques així com els membres associats a aquesta, que es comprometin a efectuar la totalitat o part de les activitats que fonamenten la concessió de la subvenció en nom i per compte de la persona jurídica.
Serà incompatible l'atorgament de subvencions a les federacions i a les associacions a ella federades.
En qualsevol cas, els beneficiaris hauran d'estar empadronats a aquest municipi, i estar inscrits en el registre municipal d'entitats ciutadanes de l'ajuntament de Felanitx.
Excepcionalment, tractant-se de subvencions emmarcades en la cooperació al desenvolupament, les organitzacions no governamentals hauran d'estar inscrites en el registre públic corresponent i disposar de seu central o delegació en la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, tant si desenvolupen les seves activitats dins com fora d'aquest municipi.
Excepcionalment, previ acord de la Junta de Govern Local , podran atorgar-se subvencions a entitats amb o sense ànim de lucre, essent objecte de motivació i justificació, estiguin o no inscrites en el Registre Municipal d'Entitats Ciutadanes i desenvolupin les seves activitats tant dins com fora d'aquest municipi.
Art 3.- Finançament
Les subvencions es finançaran a càrrec de la partida pressupostària 2020/0/1700.480000 del Pressupost General de l'Ajuntament, amb un import total màxim de QUATRE MIL € (4.000,00 euros) per fer front al pagament de les ajudes.
Art. 4.- Criteris de valoració
1.- Els criteris per valorar les sol·licituds de la línia 1 seran:
ASSOCIACIONS DE CAÇADORS:
A. Nombre d'activitats dutes a terme a l'any 2020 que afavoreixin el foment, la divulgació de la pràctica cinegètica sostenible i la sensibilització dels caçadors mitjançant la realització d'estudis, treballs de caràcter tècnic o activitats de formació de caçadors: de 0 a 10 punts
Nombre d'activitats Punts
1 activitat 2 punts
2 activitats 4 punts
3 activitats 6 punts
4 activitats 8 punts
5 o més activitats 10 punts
B. Participació fires i festes del municipi i campionats. De 0 a 15 punts
C. Nombre d'hectàrees del vedat o vedats gestionats: de 0 a 10 punts.
Ha. del vedat o vedats gestionats Punts
Menys de 100 ha 2 punts
Entre 101 i 300 ha 4 punts
Entre 301 i 600 ha 6 punts
Entre 601 i 900 ha 8 punts
Mes de 900 ha 10 punts
D. Nombre de socis de l'entitat sol·licitant: de 0 a 12 punts
Nombre de socis Punts
Menys de 25 socis 4 punts
Entre 26 i 50 socis 6 punts
Entre 51 i 75 socis 8 punts
Entre 76 i 100 socis 10 punts
Mes de 100 socis 12 punts
E. Actuacions o activitats realitzades per l'entitat directament relacionades amb modalitats tradicionals de Mallorca i/o races autòctones de Mallorca: de 0 a 10 punts.
Nombre d'actuacions o activitats Punts
1 actuació o activitat 2 punts
2 actuacions o activitats 4 punts
3 actuacions o activitats 6 punts
4 actuacions o activitats 8 punts
5 o més actuacions o activitats 10 punts
ORNICULTURA:
A. Actuacions o activitats realitzades per l'entitat: de 6 a 14 punts
Nombre d'actuacions o activitats Punts
1 actuació o activitat 6 punts
2 actuacions o activitats 8 punts
3 actuacions o activitats 10 punts
4 actuacions o activitats 12 punts
5 o més actuacions o activitats 14 punts
B. Nombre de socis de l'entitat sol·licitant: de 0 a 14 punts
Nombre de socis Punts
Menvs de 15 socis 6 punts
Entre 16 i 25 socis 8 punts
Entre 26 i 50 socis 10 punts
Entre 51 i 75 socis 12 punts
Mes de 75 socis 14 punts
C. Assistència a fires o participació en festes del municipi o altres actes fins a 30 punts
ORNITOLOGIA.
A. Actuacions o activitats realitzades per l'entitat: de 6 a 14 punts
Nombre d'actuacions o activitats Punts
1 actuació o activitat 6 punts
2 actuacions o activitats 8 punts
3 actuacions o activitats 10 punts
4 actuacions o activitats 12 punts
5 o més actuacions o activitats 14 punts
B. Nombre de socis de l'entitat sol·licitant: de 0 a 14 punts
Nombre de socis Punts
Menvs de 15 socis 6 punts
Entre 16 i 25 socis 8 punts
Entre 26 i 50 socis 10 punts
Entre 51 i 75 socis 12 punts
Mes de 75 socis 14 punts
C. Assistència a fires o participació en festes del municipi o altres actes fins a 30 punts
Art. 5 – Import concessió
Per a la concessió de les subvencions a aquestes entitats s'aplicarà la formula
4.000,00 euros
---------------------------------------------------------------------------- = x euros per punt
NÚM. total de punts obtinguts per les Entitats beneficiàries
L'import màxim per subvenció concedida serà de 1.500 €
Art. 6.- Sol·licituds i terminis de presentació
Les entitats o persones físiques interessades a obtenir aquestes subvencions hauran de presentar la documentació que a continuació s'assenyala en el Registre General de l'Ajuntament.
El termini de presentació de sol·licituds serà d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació de la present convocatòria en el Butlletí Oficial dels Illes Balears.
Per concórrer a la present convocatòria de subvencions, l'escrit de sol·licitud (Annex I) haurà d'anar acompanyada de la documentació següent:
1.- Document Nacional d'Identitat de la persona que subscriu l'escrit de sol·licitud i fotocopia del CIF de l'entitat sol·licitant.
2.- Declaració responsable de l'entitat peticionària relativa al compliment dels punts següents (Annex II):
a) Que té coneixement de la normativa aplicable a l'Ajuntament de Felanitx en matèria de subvencions i les obligacions del beneficiari d'aquestes i en especial les assenyalades en l'article 14 de la Llei 38/2003, i que n'acata l'estricte compliment.
b) Que no es troba sotmesa a cap de les causes de prohibició de l'obtenció de la consideració de beneficiari assenyalades en l‘article 13 punts 2 i 3 de la Llei 38/2003.
c) Que l'entitat no té pendent de justificar cap subvenció fora de termini
d) Que no ha sol·licitat o rebut qualsevol altra subvenció per a la mateixa finalitat. En cas d'haver-ne sol·licitada o rebuda alguna, cal indicar-ne la quantia i l'entitat a la qual s'ha sol·licitat o de la qual s'ha rebut.
e) Que es troba al corrent de les seves obligacions amb les administracions públiques i en especial amb l'Ajuntament de Felanitx i la Seguretat Social (Annex III)
f) Que l'entitat peticionària es troba inscrita en el registre municipal d'entitats ciutadanes de l'Ajuntament de Felanitx.
g) Que amb la suma dels ingressos prevists pel desenvolupament de l'activitat, incloent-hi l'import de la subvenció que se sol·licita, no se supera el cost previsible de la realització de l'activitat esmentada.
h) Que la persona que subscriu es troba legalment facultada per representar l'entitat peticionària.
i) Que reuneix els requisits prevists en l'article 3 de la Llei 49/2002, de 23 de desembre, de règim fiscal de les entitats sense fins lucratius o dels incentius fiscals al mecenatge.
3.- Memòria de les activitats que es pretenen dur a terme, amb pressupost dels seus ingressos i despeses. (Annex IV)
Felanitx, 6 de juliol de 2020
El Batle Jaume Monserrat Vaquer