Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, UNIVERSITAT I RECERCA
Núm. 5992
Modificació de la Resolució de la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa de dia 14 de maig de 2020 per la qual s’aproven les bases de la convocatòria unificada de programes de formació i innovació educativa per al curs 2020-2021, adreçada als centres docents sostinguts amb fons públics que imparteixen ensenyaments no universitaris de les Illes Balears (BOIB núm. 85, de 16-05-2010)
Degut a la necessitat de contemplar allò establert en plans estratègics com el Pacte d'Estat contra la Violència de Gènere, i en ordre a remarcar clarament el paper cabdal de l'Institut Balear de la Dona com a òrgan d'assessorament i d'execució de mesures per fer efectius els principis d'igualtat entre dones i homes, cal incorporar referències normatives necessàries i rellevants. Així, es proposa modificar la mencionada Resolució de la directora general en el sentit següent:
En l'apartat Antecedents, es proposa afegir
La Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes estableix en l'article 26.1 que les polítiques públiques educatives s'han d'adreçar a aconseguir un model educatiu basat en el desenvolupament integral de la persona al marge dels estereotips i els rols segons el sexe, l'orientació i la identitat sexuals, el rebuig de qualsevol forma de discriminació, el tractament de la diversitat afectiva i sexual, i la garantia d'una orientació acadèmica i professional no esbiaixada pel gènere. Per a això, s'ha de potenciar la igualtat real de dones i homes en totes les seves dimensions: curricular, organitzativa i altres. Aquest article també estableix, en el punt 3, que l'Administració educativa de les Illes Balears ha de garantir la posada en marxa en els centres de projectes coeducatius que fomentin la construcció de les relacions igualitàries de les dones i els homes sobre la base de criteris d'igualtat que ajudin a identificar i eliminar les situacions de discriminació per orientació i identitat sexuals i les de violència masclista.
La Llei 5/2000, de 20 d'abril, de l'Institut Balear de la Dona, estableix a l'article 3 f) que són funcions de l'Institut promoure i proposar a les administracions públiques, en l'àmbit de les seves competències, l'execució de projectes i l'impuls de mesures, amb participació de totes les instàncies implicades, relatius a una educació no sexista, entre d'altres.
El Decret 109/2001, de 3 d'agost, pel qual se regulen l'organització i el funcionament de l'Institut Balear de la Dona, estableix a l'article 12.2 e) que correspon a la directora de l'Institut la representació legal de l'organisme i té, entre d'altres competències, exercir la direcció administrativa de l'organisme i l'adopció de les resolucions generals i dels actes singulars necessaris per acomplir els objectius de l'Institut.
A l'apartat Fonaments de dret, es proposa incloure
La Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.
La Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes
El Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
A l'apartat Bases de la convocatòria unificada de programes de formació i innovació educativa per al curs 2020-2021 es proposa afegir el punt 4 amb aquesta redacció:
El programa formatiu "Cap a la coeducació" és un programa formatiu finançat pel Pacto de Estado contra la Violencia de Género, depenent del Ministeri d'Igualtat. En totes les actuacions d'informació, publicitat o instruments jurídics necessàriament s'ha de situar en un lloc destacat el logotip de l'Institut Balear de la Dona i el del Govern de les Illes Balears, el del ministeri competent en matèria d'igualtat i del Pacte d'Estat i especificar que els fons provenen del Pacte d'Estat contra la Violència de Gènere.
Palma, 19 de juny de 2020
La directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa
Amanda Fernández Rubí