Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, UNIVERSITAT I RECERCA
Núm. 5990
Resolució del conseller d’Educació, Universitat i Recerca de 3 de juliol de 2020 per la qual es convoquen ajuts econòmics per finançar entitats sense ànim de lucre que desenvolupen programes de suport educatiu estimulador i rehabilitador per als alumnes amb necessitats educatives especials per al curs 2019-2020
Fets
1. En data 29 de juny de 2019, mitjançant la Resolució del conseller d'Educació i Universitat, es varen convocar ajuts econòmics per al finançament de programes de suport educatiu estimulador i rehabilitador per als alumnes amb necessitats educatives especials per al curs escolar 2018-2019 (BOIB núm. 86, de 29 de juny).
2. La Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca es veu en la necessitat de continuar amb una altra convocatòria de subvencions per al curs escolar 2019-2020 i, així, seguir fomentant les iniciatives de totes les entitats sense ànim de lucre de les Illes Balears que desenvolupen programes de suport educatiu estimulador i rehabilitador adreçats als alumnes amb necessitats educatives especials.
3. El Servei d'Atenció a la Diversitat de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, dins el marc de l'atenció a la diversitat, treballa per impulsar la normalització i la inclusió de l'alumnat amb necessitats educatives especials en l'àmbit escolar.
4. Aquesta convocatòria està prevista en el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020, aprovat per l'Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018 (BOIB núm. 31, de 10 de març).
5. La Comunitat Autònoma de les Illes Balears té, en matèria d'ensenyament no universitari, la competència exclusiva, entre d'altres, en el règim de beques i ajuts amb fons propis, així com en serveis educatius, d'acord amb el que indica l'article 36 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears (BOIB núm. 32, d'1 de març). D'acord amb l'actual estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració autonòmica, definida en el Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 106, de 2 d'agost) correspon a la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca l'exercici de l'esmentada competència.
6. La situació d'emergència sanitària provocada per la COVID-19 arreu del món ha obligat els governs a adoptar diverses mesures per lluitar contra els contagis i mitigar els efectes econòmics i socials que aquesta pandèmia està produint. El Reial decret llei 7/2020, de 12 de març, pel qual s'adopten mesures urgents per respondre a l'impacte econòmic de la COVID-19 (BOE núm. 65, de 13 de març), estableix la interrupció de les activitats lectives presencials en els centres educatius com a mesura de contenció sanitària.
7. A les Illes Balears, el Consell de Govern, en sessió de dia 13 de març, va adoptar l'Acord pel qual s'aprova el Pla de Mesures Excepcionals per Limitar la Propagació i el Contagi de la COVID-19 (BOIB núm. 33, de 13 de març). En relació amb les mesures relatives a la comunitat educativa (apartat II de l'annex 1), es va suspendre l'activitat educativa presencial en tots els centres i etapes, cicles, graus, cursos i nivells d'ensenyament inclosos en l'article 3 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació.
8. El Decret llei 4/2020, de 20 de març (BOIB núm. 40, de 21 de març), estableix mesures urgents en matèria de contractació, convenis, concerts educatius i subvencions, serveis socials, medi ambient, procediments administratius i pressuposts per fer front a l'impacte econòmic i social de la COVID-19.
9. L'article 54 del Reial decret 11/2020, de 31 de març (BOE núm. 41, d'1 d'abril), estableix mesures urgents complementàries en l'àmbit social i econòmic per fer front a la COVID-19.
Fonaments de dret
1. La Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació, estableix en l'article 31 que les administracions públiques, en l'àmbit de les respectives competències, han de promoure i facilitar el desenvolupament de les associacions que persegueixin finalitats d'interès general, respectant-ne sempre la llibertat i l'autonomia davant els poders públics, així com establir ajuts i subvencions per dur a terme les seves activitats.
2. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, dissenya un model educatiu basat en el respecte dels drets i les llibertats que s'hi reconeixen i inspirat en principis com la qualitat de l'educació, la garantia en la igualtat de drets i oportunitats, l'equitat, la no-discriminació, la inclusió educativa o la flexibilitat per adequar l'educació a la diversitat d'aptituds, interessos, expectatives i necessitats dels alumnes, entre d'altres.
3. L'article 71.2 de l'esmentada Llei, indica que correspon a les administracions educatives assegurar els recursos necessaris perquè l'alumnat que requereix d'una atenció educativa diferent a l'ordinària per presentar necessitats educatives especials pugui assolir el màxim desenvolupament possible de les seves capacitats personals i, en tot cas, els objectius establerts amb caràcter general per a tot l'alumnat.
4. La Llei 9/2019, de 19 de febrer, té per objecte l'atenció i la protecció de la infància i l'adolescència en tots els àmbits, en garantia de l'exercici dels seus drets i les seves responsabilitats.
5. El Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, estableix, en l'article 14, que el procediment per a la concessió de subvencions s'ha d'iniciar d'ofici en els casos en què la selecció dels possibles beneficiaris s'hagi de fer en règim de concurrència, mitjançant convocatòria. Segons l'article 15.1 de la mateixa norma, la convocatòria s'ha d'aprovar per resolució de l'òrgan competent i s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
6. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, regula els requisits de validesa i eficàcia dels actes administratius, el procediment administratiu comú a totes les administracions públiques, incloent el sancionador i el de reclamació de responsabilitat de les administracions públiques, així com els principis als quals s'ha d'ajustar l'exercici de la iniciativa legislativa i la potestat reglamentària.
7. El Reial decret 1876/1997, de 12 de desembre, traspassa les funcions i serveis de l'Administració de l'Estat a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en matèria d'ensenyament no universitari.
8. El Reial decret 1544/2007, de 23 de novembre, regula les condicions bàsiques d'accessibilitat i no-discriminació per a l'accés i la utilització dels mitjans de transport per a persones amb discapacitat.
9. El Decret 39/2011, de 29 d'abril, regula l'atenció a la diversitat i l'orientació educativa als centres educatius no universitaris sostinguts amb fons públics.
10. L'article 2.6 del Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix que la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca del Govern de les Illes Balears, mitjançant la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, exerceix les competències, entre d'altres, en matèria d'atenció a la diversitat.
11. El Reial decret 463/2020, de 14 de març, aprovat pel Govern espanyol, d'acord amb l'article 116.1 de la Constitució, declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19.
12. El Decret llei 4/2020, de 20 de març, pel qual s'estableixen mesures urgents en matèria de contractació, convenis, concerts educatius i subvencions, serveis socials, medi ambient, procediments administratius i pressuposts per fer front a l'impacte econòmic i social de la COVID-19, en l'article 5 fa referència a mesures en matèria de subvencions i indica que l'òrgan concedent de la subvenció pot acordar, motivadament, mesures d'ordenació i instrucció necessàries per evitar que la situació creada per la COVID-19 provoqui perjudicis greus en els interessos i drets de la persona beneficiària, derivats de la impossibilitat de complir el termini per a l'execució del projecte subvencionat, o d'executar-ho totalment, de tal manera que aquestes situacions no es considerin com incompliment, als efectes de reintegrament o pèrdua del dret a la subvenció.
13. El Reial decret llei 7/2020, de 12 de març, pel qual s'adopten mesures urgents per respondre a l'impacte econòmic de la COVID-19, estableix la interrupció de les activitats lectives presencials en els centres educatius com a mesura de contenció sanitària.
14. El Reial decret 476/2020, de 27 de març, prorroga l'estat d'alarma declarat pel Reial Decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19.
15. El Reial decret 487/2020, de 10 d'abril, prorroga l'estat d'alarma declarat pel Reial Decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19.
16. L'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009 estableix les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura.
17. Per tot això, a proposta de la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, emès l'informe preceptiu de la Direcció General de Pressuposts i Finançament i amb la fiscalització prèvia de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria d'ajuts econòmics destinats a entitats sense ànim de lucre que desenvolupen programes de suport educatiu estimulador i rehabilitador adreçats a alumnes amb necessitats educatives especials per al curs escolar 2019-2020.
2. Aprovar els termes de la convocatòria que figuren en l'annex 1 d'aquesta Resolució.
3. Establir l'import total d'aquesta convocatòria en seixanta mil euros (60.000,00 €), a càrrec de la partida pressupostària 13601.421K01.48000.00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma per a l'any 2020.
4. Publicar aquesta Resolució en Butlletí Oficial de les Illes Balears i ordenar que entri en vigor l'endemà d'haver-se publicat.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació, Universitat i Recerca en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de publicar-se, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 3 de juliol de 2020
El conseller d'Educació, Universitat i Recerca Martí X. March i Cerdà
ANNEX 1 Termes de la convocatòria
Primer
Objecte de la convocatòria, finalitat i bases reguladores
1. L'objecte d'aquesta convocatòria és establir els ajuts econòmics destinats a finançar entitats sense ànim de lucre que desenvolupen programes de suport educatiu estimulador i rehabilitador adreçats a alumnes amb necessitats educatives especials per al curs escolar 2019-2020 amb les finalitats següents :
a. Afavorir el desenvolupament integral de nins i joves que presenten necessitats educatives especials derivades d'algun tipus de discapacitat.
b. Donar suport educatiu i familiar, fer seguiment i millorar la reintegració en la tasca educativa i al centre escolar, després d'un període de convalescència, als alumnes oncològics o amb malalties cròniques.
c. Oferir un programa de suport en llengua de signes adreçat als alumnes amb sordesa o amb deficiència sensorial auditiva, escolaritzats en centres educatius d'infantil, primària o secundària sostinguts amb fons públics de les Illes Balears.
2. Aquesta convocatòria d'ajuts es regeix, a més de pel règim aplicable, per l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura.
3. L'àmbit d'aplicació d'aquesta convocatòria és autonòmic, de manera que únicament se subvencionen projectes que contenguin activitats que s'hagin de desenvolupar a les Illes Balears.
Segon
Línies de subvenció i àmbit temporal
1. D'acord amb l'objecte d'aquesta convocatòria, s'estableixen les línies de subvenció que s'indiquen a continuació:
a. Línia 1. Programes d'estimulació i rehabilitadors que hagin ajudat al desenvolupament integral d'infants i joves que presenten necessitats educatives especials derivades d'algun tipus de discapacitat.
Aquesta línia de subvenció s'adreça a les entitats sense ànim de lucre que, en l'àmbit territorial de les Illes Balears, treballen amb infants que presenten necessitats educatives especials derivades d'algun tipus de discapacitat que necessiten el màxim suport dels poders públics.
b. Línia 2. Actuacions educatives i de suport educatiu i familiar que facilitin als alumnes oncològics o amb malalties cròniques convalescents el seguiment constant i adequat de les activitats docents amb la finalitat d'aconseguir una millor reintegració en la tasca educativa i al centre escolar després del període de convalescència.
Aquesta línia de subvenció pretén donar suport a les entitats sense ànim de lucre que treballen amb els col·lectius esmentats per millorar la qualitat de vida de tots els infants malalts de càncer o amb malalties greus de les Balears i les seves famílies i millorar-ne l'autonomia i la qualitat de vida. Les actuacions han de tenir un caire educatiu.
c. Línia 3. Programa de suport en llengua de signes adreçat als alumnes sords o amb deficiència sensorial auditiva escolaritzats en centres educatius d'infantil, primària o secundària sostinguts amb fons públics de les Illes Balears, i a les seves famílies, preferentment a les illes d'Eivissa, Formentera i Menorca.
Aquesta línia de subvenció pretén donar suport a les entitats sense ànim de lucre que hagin treballat amb persones amb discapacitat sensorial auditiva escolaritzats en centres educatius d'infantil, primària o secundària sostinguts amb fons públics de les Illes Balears, i a les seves famílies.
2. Són subvencionables els projectes que compleixin els requisits que estableix aquesta convocatòria i que s'hagin duit a terme durant el curs 2019-2020.
Tercer
Import màxim de la convocatòria i crèdit pressupostari
1. L'import màxim que es destina a aquesta convocatòria és de 60.000,00€, amb càrrec a la partida pressupostària 13601. 421K01. 48000. 00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2020.
2. La quantitat esmentada es distribueix per línies d'acord amb la imputació temporal i el desglossament següent:
Línia |
Quantitat imputable al pressupost de l'any 2020 |
---|---|
1 |
25.000,00 € |
2 |
20.000,00 € |
3 |
15.000,00 € |
Quart
Requisits per ser-ne beneficiaris
Poden sol·licitar els ajuts que s'estableixen en aquesta convocatòria les entitats sense ànim de lucre que compleixin els requisits següents:
a. Estar constituïdes com a entitats sense ànim de lucre.
b. Tenir domicili social (representació o delegació) a les Illes Balears.
c. Tenir capacitat jurídica i d'obrar.
d. Els beneficiaris de la subvenció que es convoca no han d'estar sotmesos a cap de les prohibicions per ser beneficiaris que s'estableixen en l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i a l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
e. Els beneficiaris han de complir les obligacions que figuren en l'article 11 del Text Refós de la Llei de Subvencions aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i els compromisos de l'article 11 de l'Ordre de la Consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura i els requeriments que s'especifiquen en aquesta convocatòria.
f. Estar constituïdes legalment i inscrites, en la data de publicació d'aquesta convocatòria, en el Registre únic de fundacions, d'acord amb el que disposa l'article 12.1 del Decret 61/2007, de 18 de maig, de regulació del Registre únic de fundacions de la comunitat autònoma de les Illes Balears i d'ordenació de l'exercici del protectorat o al Registre d'Associacions de les Illes Balears, d'acord amb la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació.
g. Tenir com a objecte en els estatuts activitats educatives.
h. Disposar de seu o delegació permanent i activa a les Illes Balears.
i. Acreditar que tots els treballadors disposen del certificat negatiu de delictes sexuals.
j. No haver estat sancionat o condemnat per exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, per resolució administrativa ferma o sentència judicial ferma. En el cas que hagin estat sancionats o condemnats en aquesta situació, es poden presentar sempre que hagin complert amb la sanció o la pena imposada i hagin elaborat un pla d'igualtat en les condicions previstes en la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
k. Declarar totes les subvencions o els ajuts obtinguts o sol·licitats per a la mateixa finalitat de qualsevol ens públic o privat, si s'escau, o fer una declaració expressa de no haver-ne sol·licitat cap.
Cinquè
Compromisos de les entitats beneficiàries
D'acord amb l'article 11 de l'Ordre de la Conselleria d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura, les entitats beneficiàries d'aquestes subvencions tenen les obligacions següents:
a. Comunicar a l'òrgan que ha emès la proposta de resolució l'acceptació o la renúncia de la proposta de resolució en els termes de la convocatòria. En qualsevol cas, l'acceptació s'entendrà com a produïda automàticament si en el termini de vuit dies des de la notificació de la proposta no es fa constar el contrari.
b. Acreditar davant l'òrgan que ha concedit la subvenció el compliment efectiu dels requisits i les condicions que s'exigeixen per a la concessió dels ajuts i, si s'escau, el manteniment de l'activitat subvencionada.
c. Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control que siguin procedents per part de les administracions autonòmica, estatal o europea, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern, i facilitar tota la informació que aquests requereixin en relació amb els ajuts concedits. Les convocatòries poden establir sistemes de control —mitjançant mostreig— del compliment de les obligacions, i també les penalitzacions o reduccions corresponents de la quantia de la subvenció.
d. Destinar l'import de la subvenció al finançament de l'actuació per a la qual s'ha sol·licitat.
e. Adoptar les mesures de difusió que, si s'escau, fixi la convocatòria, així com comunicar a l'òrgan que li ha concedit la subvenció, amb una antelació mínima de deu dies hàbils, la realització de qualsevol acte públic relacionat amb l'activitat subvencionada, si així s'estableix en la convocatòria, d'acord amb els apartats d) i e), respectivament, de l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.
f. No estar sotmesos a cap de les prohibicions per ser-ne beneficiaris que s'estableixen en l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i en l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes; així com tenir-ne en compte l'apartat 1, que fa referència a la valoració d'actuacions adreçades a la consecució efectiva de la igualtat de gènere per part de les entitats sol·licitants, llevat dels casos en què, per la naturalesa de la subvenció o dels sol·licitants, estigui justificat no incorporar-la-hi.
Sisè
Actuacions objecte de subvenció
Són objecte de subvenció les actuacions que s'hagin duit a terme entre l'11 de setembre de 2019 i el 19 de juny de 2020 que tenguin com a finalitat el desenvolupament de programes educatius estimuladors i rehabilitadors i que es detallen tot seguit sempre que, de manera indubtable, responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionable d'acord amb el que disposa l'article 31.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Aquestes despeses són:
a. Les despeses corrents necessàries per dur a terme els serveis o les activitats: telefonia (fixa) i accés a internet, material fungible, correspondència, difusió del projecte, auditories i prevenció de riscs laborals.
b. Les despeses corrents necessàries per al manteniment del local on es duen a terme els serveis o les activitats: electricitat, assegurances, neteja i seguretat.
c. Les despeses del personal contractat per l'entitat i destinat a l'atenció directa dels beneficiaris dels serveis.
d. Les despeses derivades de la gestió fiscal, laboral, comptable i informàtica de l'entitat directament relacionades amb l'activitat subvencionada.
e. Les entitats que desenvolupin el projecte exclusivament amb personal voluntari no poden justificar despeses corresponents a l'apartat c).
Setè
Presentació de les sol·licituds, termini i requisits
Totes les entitats sol·licitants han de presentar el model oficial de sol·licitud i els annexos. Aquesta sol·licitud està a disposició de les entitats interessades a la pàgina web http://dgpice.caib.es.
En qualsevol cas, les sol·licituds han de contenir totes les dades necessàries per identificar l'entitat i el seu representant legal i han d'anar acompanyades de la resta de la documentació.
1. Les sol·licituds, juntament amb la documentació que figura en l'apartat 8 d'aquesta convocatòria, s'han d'adreçar al conseller d'Educació, Universitat i Recerca en el termini màxim que s'estableix en el punt 7.3 d'aquesta convocatòria. Aquests documents s'han de presentar al Registre de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca o a qualsevol dels llocs que determina l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
2. Si la sol·licitud es tramet per correu, la documentació corresponent s'ha de presentar a l'oficina de Correus en un sobre obert per tal que el personal de Correus dati i segelli l'exemplar destinat a la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca abans que se certifiqui, d'acord amb el que disposa l'article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals. En cas que l'oficina de Correus corresponent no dati i segelli la sol·licitud, s'entén com a data vàlida de presentació la d'entrada al Registre de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca.
3. El termini de presentació de les sol·licituds i la documentació adjunta és de deu dies naturals, comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
4. D'acord amb l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els sol·licitants autoritzen la consulta o l'obtenció dels documents que han d'aportar, llevat que al procediment hi consti la seva oposició expressa o que la llei especial aplicable requereixi un consentiment exprés.
5. D'acord amb l'article 22.4 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, la presentació de la sol·licitud per a l'obtenció de l'ajut comporta l'autorització del sol·licitant perquè l'òrgan que la concedeix obtengui de forma directa l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària, la Seguretat Social i la hisenda autonòmica mitjançant certificats electrònics. Malgrat això, si el sol·licitant denega expressament aquesta autorització, ha d'aportar els certificats que ho acreditin.
Vuitè
Documentació que s'ha d'ajuntar a la sol·licitud
1. Juntament amb la sol·licitud, presentada segons el model normalitzat que estableix l'annex 2, s'ha de presentar la documentació següent:
a. Fotocòpia compulsada de la targeta d'identificació fiscal de l'entitat.
b. Document acreditatiu que la persona sol·licitant és el representant legal de l'entitat i el seu DNI.
2. En el cas que el sol·licitant denegui expressament l'autorització perquè la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca obtengui els certificats a què fa referència l'apartat 7.4 i 7.5 d'aquesta convocatòria, ha d'aportar:
3. Juntament amb la sol·licitud s'ha de presentar la documentació següent:
a. Fotocòpia compulsada dels estatuts legalitzats degudament, en què consti explícitament la inexistència de l'ànim de lucre.
b. Acreditació de l'exempció de l'IVA, quan escaigui.
c. Certificat del Registre únic de fundacions, del Registre d'associacions de les Illes Balears o del corresponent que inclogui el número de registre i les finalitats o acreditar legalment que és una entitat sense ànim de lucre.
d. Declaració responsable de no estar sotmès a les prohibicions per ser beneficiari de la subvenció i de complir les obligacions que estableix l'article 11 de l'Ordre de la Conselleria d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (annex 3).
e. Declaració responsable que el personal contractat no té antecedents penals per delictes sexuals (annex 4).
f. Declaració responsable que l'entitat no ha rebut cap subvenció o ajuts econòmics per a la mateixa finalitat de qualsevol ens públic o privat o de no haver-ne sol·licitat cap (annex 5).
g. Declaració responsable de veracitat de les dades bancàries aportades (annex 6).
h. Declaració responsable de no haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerables discriminatòries per raó de sexe o de gènere (annex 7).
i. Declaració responsable en què constin els anys d'experiència en l'aplicació del projecte presentat o de similars i, si escau, si s'ha col·laborat amb alguna administració, plaça o entitat del sector públic institucional d'acord amb l'article 2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (annex 9).
j. Declaració responsable sobre la relació d'alumnes que han estat atesos (annex 10).
k. Declaració responsable sobre la relació de programes i curs que s'han desenvolupat (annex 11).
l. Projecte de l'activitat desenvolupada que és objecte de la subvenció i pressupost desglossat de despeses del projecte.
Novè
Instrucció i resolució del procediment
1. L'inici i la resolució del procediment per concedir subvencions regulades en aquesta convocatòria correspon al conseller d'Educació, Universitat i Recerca.
2. L'òrgan competent per instruir el procediment és la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa.
Desè
Fase de preavaluació i termini per esmenar errors
1. La Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa ha d'examinar les sol·licituds i ha de fer els tràmits oportuns per verificar el compliment de les condicions per adquirir la condició de beneficiari de la subvenció.
2. Si s'adverteixen defectes formals o l'omissió dels documents requerits, s'ha de requerir l'ens interessat perquè esmeni el defecte o aporti els documents exigits en el termini de tres dies hàbils, amb l'advertiment exprés que, si no ho fa, es considera que desisteix de la seva petició i que, si és així, es dictarà una resolució a l'efecte en els termes que preveu l'article 21 de la Llei 39/2015.
3. La Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa ha de dur a terme d'ofici les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de dictar resolució, tal com es preveu en l'article 16 del Decret legislatiu 2/2005.
4. La Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa notificarà a les entitats si han estat admeses o excloses.
Onzè
Comissió Avaluadora
1. D'acord amb el que disposa l'article 19 del Decret legislatiu 2/2005, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, s'ha de constituir una comissió avaluadora que ha de comprovar i avaluar totes les sol·licituds admeses i n'ha d'emetre un informe que serveixi de base a la persona titular de l'òrgan instructor per fer la proposta de resolució de concessió.
2. La Comissió Avaluadora ha d'estar formada pels membres següents:
a. Presidència: la directora general d'Innovació i Comunitat Educativa o persona en qui delegui, que ha de ser, com a mínim, tècnic en grau mitjà de la Direcció General.
b. Secretaria: un auxiliar administratiu o un assessor tècnic docent de la Direcció General d'Innovació i Comunitat Educativa, nomenat per la directora general.
c. Vocalies:
Dotzè
Subcontractació
1. La subcontractació és possible fins al 100 % de l'import de la subvenció concedida. Quan l'import de la despesa subvencionada superi la quantia de 15.000,00 euros, l'entitat beneficiària ha de sol·licitar almenys tres ofertes de diferents proveïdors abans de contreure el compromís per a la prestació del servei o per al lliurament del bé, llevat que per les característiques especials de les despeses subvencionables no hi hagi en el mercat un nombre suficient d'entitats que el proveeixin o el prestin, o llevat que la despesa s'hagi efectuat abans de la sol·licitud de la subvenció. De conformitat amb l'article 15.5 de l'Ordre de bases «la persona o entitat beneficiària pot subcontractar fins a un 100 % de l'execució de l'activitat subvencionada, sempre que això impliqui un valor afegit al contingut de l'activitat i així es prevegi en la convocatòria. En tot cas, s'han de respectar els límits i les condicions que estableixen els apartats 3 a 7 de l'article 38 del Text refós de la Llei de subvencions».
2. L'elecció entre les ofertes presentades s'ha de fer d'acord amb els criteris d'eficiència i d'economia i, quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa, s'ha de justificar expressament en una memòria. Aquesta elecció s'ha d'aportar en la justificació de la sol·licitud de la subvenció.
Tretzè
Proposta de resolució provisional de concessió i denegació dels ajuts
1. La directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, de manera motivada i amb fonament en l'informe de la Comissió Avaluadora, ha d'emetre la proposta de resolució provisional de concessió i denegació dels ajuts, la qual ha de recollir les entitats beneficiàries proposades per a l'atorgament de la subvenció, així com la relació de les sol·licituds excloses, amb indicació de la causa d'exclusió.
2. La proposta de resolució provisional s'ha de notificar individualment a les entitats.
3. Les entitats interessades tenen un període de deu dies hàbils des de l'endemà de la data de notificació de la proposta de resolució provisional per presentar-hi les al·legacions que considerin adients i per fer les modificacions a la sol·licitud inicial en els termes indicats per l'article 16.3 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions. Això s'ha de fer mitjançant un escrit adreçat a la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa que s'ha de presentar al Registre de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca o a qualsevol de les dependències que determina l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Per agilitar la concessió dels ajuts, les entitats que presentin al·legacions a la proposta de resolució provisional o que presentin modificacions a la sol·licitud inicial també les han de trametre, en el període indicat, a l'adreça electrònica sad@dgpice.caib.es.
Catorzè
Proposta de resolució definitiva
1. Una vegada que l'òrgan instructor hagi examinat i resolt les al·legacions presentades, ha de formular la proposta de resolució definitiva i l'ha de notificar de forma individual a les entitats, en el termini màxim de 25 dies hàbils des de la notificació de la proposta de resolució provisional.
2. Una vegada notificada la proposta de resolució definitiva, els beneficiaris han de comunicar a la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa l'acceptació o renúncia de la subvenció en els termes de la proposta de resolució de concessió. En qualsevol cas, l'acceptació s'entendrà produïda automàticament si, en el termini de vuit dies hàbils des de la notificació de la proposta de resolució definitiva, no es fa constar el contrari.
3. La proposta de resolució definitiva s'ha d'elevar al conseller d'Educació, Universitat i Recerca.
4. Les propostes de resolució provisional i definitiva no creen cap dret a favor del beneficiari. El dret a rebre la subvenció s'adquireix a partir de la notificació de la resolució que n'estableix la concessió.
Quinzè
Resolució de concessió
1. El conseller d'Educació, Universitat i Recerca ha de dictar, de forma expressa i motivada, la resolució que concedeix i denega els ajuts, estableix la quantia exacta de cadascun i informa dels recursos administratius pertinents.
2. La resolució de concessió posa fi al procediment de concessió de la subvenció corresponent a aquesta convocatòria i s'ha de notificar de manera individual a les entitats.
3. El procediment de concessió s'ha de resoldre en el termini màxim de sis mesos, comptadors des de l'acabament del termini de presentació de sol·licituds.
Setzè
Justificació de la subvenció
1. Les entitats beneficiàries han de complir les obligacions previstes en l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005.
2. El pagament de la subvenció es fa amb la justificació prèvia mitjançant el compte justificatiu.
3. S'ha de presentar una única justificació de la subvenció, que ha d'estar composta d'un compte justificatiu relatiu al període setembre-juny del curs escolar 2019-2020, la qual ha d'anar acompanyada de les factures o els documents de valor probatori equivalent de les despeses meritades en aquest període i dels justificants de pagament corresponents.
4. Les factures corresponents a les despeses efectuades han d'expressar clarament el nom complet i el CIF de l'entitat expedidora i de la persona o entitat receptora, el número, la data, el concepte i l'IVA, si correspon.
5. L'acreditació de les despeses també es pot fer mitjançant factures electròniques sempre que compleixin els requisits d'acceptació exigits en l'àmbit tributari.
6. Tots els originals de les factures o documents comptables de valor probatori equivalent s'han d'estampillar amb un segell que indiqui que la despesa està finançada per la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca. També s'hi ha d'indicar la resolució de convocatòria de les subvencions a la qual s'imputa la despesa, el diari oficial en què s'ha publicat i el percentatge o la quantia de la factura que s'imputa a la justificació. La falta d'estampillat dels originals de les factures suposa no admetre la despesa corresponent com a elegible. El segell d'estampillat pot seguir el model següent:
Despesa finançada per la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca
Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca d ____ d ____ de 20____
(BOIB núm. ________ de _______)
Percentatge/quantia imputada:
Data i signatura:
7. Les factures i/o justificants de les despeses han d'estar efectivament pagats abans de l'acabament del període de justificació.
8. Quan, a més de la subvenció, les activitats tenguin finançament provinent de fons propis, altres subvencions, ingressos d'usuaris o altres recursos, en la justificació s'han d'acreditar l'import, la procedència i l'aplicació d'aquests fons a les activitats subvencionades. En cap cas l'import de la subvenció concedida pot ser d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres ajuts de qualsevol administració pública o d'ens públics o privats, superi el cost total de l'activitat que ha de dur a terme l'entitat beneficiària.
9. Tots els escrits que acompanyen el compte justificatiu els ha de signar el representant legal de l'entitat o persona que tengui les facultats de representació per actuar en nom de la persona jurídica sol·licitant de la subvenció, d'acord amb la legislació vigent.
Dissetè
Justificació dels pagaments
1. Qualsevol document de despesa ha d'anar acompanyat del justificant de pagament corresponent. Com a norma general, s'accepten els extractes bancaris obtinguts per via telemàtica sempre que contenguin la informació suficient de la persona titular del compte bancari, la numeració completa (24 dígits), el perceptor, les dates i els imports dels càrrecs bancaris.
2. En els casos de pagament en efectiu, és mitjançant un rebut signat i segellat pel proveïdor en el qual ha d'estar suficientment identificada la persona o empresa que rep l'import, i en el qual han de constar el número i la data d'emissió del document de despesa que es liquida. En el supòsit que el pagament s'acrediti mitjançant un rebut consignat en el mateix document que suporta la despesa, aquest ha de contenir la signatura i el segell del proveïdor i el segell de «pagat». En ambdós casos és necessària l'aportació de l'apunt comptable corresponent.
3. Quan els pagaments s'han fet mitjançant un xec, aquest ha de ser nominatiu i se n'ha d'aportar còpia. S'han d'indicar la data de cobrament i el justificant bancari del moviment originat pel cobrament del xec.
4. Els pagaments mitjançant transferència bancària han d'aportar la justificació completa de la transferència feta i és indispensable la identificació de la persona beneficiària, l'import i la data en què ha tingut lloc. No s'admeten documents amb esborralls ni ratllades.
5. En els pagaments mitjançant domiciliació bancària s'ha d'aportar una fotocòpia del càrrec per domiciliació o una certificació expedida per l'entitat financera en què s'han d'acreditar els documents de despesa que se salden.
6. La justificació del pagament de nòmines s'ha de fer per l'import líquid i, si el justificant del pagament es fa per la totalitat de les persones que treballen al projecte, s'ha de presentar el desglossament per treballador. Els imports de les retencions que figuren en les nòmines i/o factures s'han d'acreditar mitjançant l'aportació dels documents d'ingrés a la Hisenda de les retencions practicades en concepte d'IRPF (models 111 i 115). En el cas de la justificació del pagament de les assegurances socials s'han de presentar els documents TC1 i TC2, en els quals hi ha d'haver el segell de compensació o pagament en efectiu de l'entitat financera corresponent.
7. En els supòsits en què els pagaments a la Tresoreria General de la Seguretat Social els gestioni el sistema RED (remissió electrònica de documents), el pagament s'ha d'acreditar de la manera següent:
o Si el pagament es fa mitjançant una transferència bancària, s'ha de presentar el càrrec al compte bancari del beneficiari corresponent.
o Si l'ingrés es fa a través d'una entitat financera, s'ha d'aportar una fotocòpia compulsada del rebut de liquidació de cotitzacions segellat o validat mecànicament per l'entitat financera.
o Si l'ingrés es fa a través d'altres canals de pagament, s'ha d'acreditar amb la fotocòpia compulsada del rebut de liquidació de cotitzacions i una fotocòpia del justificant emès per l'entitat financera (càrrec). La fotocòpia del rebut de liquidació de cotitzacions substitueix els documents de cotització de la sèrie TC1 a què es refereix aquesta Resolució.
Divuitè
Termini i rendició del compte justificatiu
1. La rendició del compte justificatiu constitueix un acte obligatori del beneficiari en el qual s'han d'incloure, sota responsabilitat del declarant, els justificants i qualsevol altre document amb validesa jurídica que permeti acreditar el compliment de l'objecte de la subvenció pública.
2. Les entitats que resultin beneficiàries d'una subvenció en aquesta convocatòria han de presentar a la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, com a màxim dia 13 d'octubre de 2020, el compte justificatiu (annex 8), que consta dels documents següents:
a. Memòria de les activitats duites a terme.
b. Descripció dels criteris objectius d'imputació de les factures de forma detallada.
c. Relació ordenada i numerada correlativament dels justificants imputats.
d. Documentació justificativa de les despeses fetes.
3. També s'ha de trametre una còpia del document emplenat en format de full de càlcul (Excel) per correu electrònic a l'adreça sad@dgpice.caib.es, dins el termini esmentat.
4. El període de cobertura de les despeses subvencionables comprèn des de l'11 de setembre de 2019 al 19 de juny de 2020.
5. D'acord amb el que disposa l'article 11.2 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura, en el supòsit que no es justifiqui totalment la realització de l'activitat subvencionada, però s'hagi complert parcialment la finalitat per a la qual va ser concedida, s'ha de revisar la quantia i s'ha de minorar proporcionalment a la part no justificada.
6. En el cas que la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa apreciï defectes en la justificació de la subvenció, ha de notificar per escrit al beneficiari quins són els defectes detectats i li ha de donar un termini de deu dies hàbils perquè els esmeni.
Dinovè
Pagament
1. El pagament de la subvenció, un cop aprovat, s'ha de fer efectiu quan hagi acabat el curs escolar 2019-2020 i prèvia justificació, d'acord amb els termes d'aquesta convocatòria.
2. D'acord amb el que disposa l'article 39 del Decret legislatiu 2/2005, la justificació de la subvenció s'ha de documentar i s'ha de fer mitjançant la rendició del compte justificatiu de la despesa efectuada per part del beneficiari.
3. Perquè el pagament dels ajuts es faci efectiu és imprescindible que els beneficiaris hagin complert amb les obligacions que s'indiquen al punt 16.1 d'aquesta convocatòria.
Vintè
Control financer de la subvenció
Els beneficiaris queden sotmesos a les mesures de fiscalització, control i deures de col·laboració que preveuen els articles 48 i 49 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i als controls establerts en la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control dels ajuts públics.
1. Els òrgans de l'Administració educativa han d'exercir un control rigorós que asseguri la inversió correcta dels recursos pressupostaris destinats a aquests ajuts.
2. L'ocultació de qualsevol informació sobre els requisits dona lloc a la revocació de l'ajut concedit.
3. Per intensificar el control que eviti el frau en les declaracions encaminades a obtenir ajuts, l'Administració pot determinar si s'ha produït l'ocultació a la qual es refereix el paràgraf anterior per qualsevol mitjà de prova i, en particular, mitjançant les dades que estiguin a l'abast de qualsevol òrgan de les administracions públiques.
Vint-i-unè
Criteris de valoració
La concessió de subvencions d'aquesta convocatòria es regeix pels principis de publicitat, concurrència, objectivitat, igualtat, no-discriminació i transparència.
Els criteris objectius que s'han de tenir en compte en la ponderació de les sol·licituds són el següents:
Bloc 1. Qualitat tècnica del servei de les línies 1 i 3 (màxim 70 punts):
a. Justificació i marc en el qual es desenvolupa el projecte (de 0 a 3 punts):
o Bases teòriques (1 punt).
o Contextualització de l'entorn (1 punt).
o Acreditació documental de la certificació en un sistema de gestió de qualitat (1 punt).
b. Descripció de les situacions de necessitat sobre les quals es pretén actuar (de 0 a 5 punts):
o Anàlisi de les necessitats que justifiquen l'aplicació dels programes (1 punt).
o Característiques dels usuaris (1 punt).
o Àmbit d'actuació (1 punt).
o Propostes de metodologia (1 punt).
o Adequació a la normativa vigent (1 punt).
c. Definició del servei (de 0 a 2 punts):
o Especifica les funcions del servei (assessorament, avaluació, coordinació, etc.) (0,4 punts).
o Preveu reunions de coordinació periòdiques amb els centres educatius de referència (0,4 punts).
o Concreta un protocol d'actuació sistematitzat de les actuacions o fases a desenvolupar (0,4 punts).
o Organitza l'atenció (0,4 punts).
o Explica el model d'intervenció a les famílies (0,4 punts).
d. Presentació dels objectius generals de referència del servei (de 0 a 10 punts):
o Presenta objectius generals que assenyalen de forma àmplia i global el que es vol fer durant la implementació del programa adient al perfil dels alumnes destinataris (2,5 punts).
o Presenta objectius que preveuen l'assessorament als centres educatius sobre tècniques, mètodes i recursos per millorar la resposta educativa (2,5 punts).
o Presenta objectius que fan referència a la coordinació amb el centre educatiu i altres recursos o serveis necessaris (2,5 punts).
o Presenta objectius específics que indiquen puntualment i concretament el que es farà en cada etapa del programa adient al perfil dels alumnes destinataris (2,5 punts).
e. Estratègies d'entrada o acollida al servei (de 0 a 2 punts).
f. Explicació del model de derivació al servei (2 punts):
o Fases de la derivació (1 punt).
o Presentació de models de documents (actes, full de sol·licitud, pla individual, etc.) (0,25 punts per document presentat, màxim 1 punt).
g. Descripció de les activitats concretes que es desenvoluparan (de 0 a 7 punts):
o Les activitats inclouen la utilització de les TIC com a eina d'aprenentatge diari i de comunicació entre famílies i alumnes (1punt).
o Dissenya eines d'autoavaluació (2 punts).
o Les activitats inclouen objectius, continguts, criteris d'avaluació i competències bàsiques (1punt).
o Planteja activitats d'assessorament o formació per a docents (1punt).
o Planteja activitats de formació i informació per a famílies (1punt).
o Estableix una temporalització coherent per al desenvolupament de les activitats (1punt).
h. Adequació dels objectius a les activitats plantejades (justificació tècnica de les activitats: per què aquestes activitats són les més adients per aconseguir els objectius) (de 0 a 2 punts).
i. Correspondència entre les activitats proposades i les necessitats que es pretenen cobrir (de 0 a 2 punts).
j. Experiència de l'entitat en l'execució de projectes amb les mateixes característiques (0,5 punts per mes, màxim 30 punts —s'ha de valorar a partir de la data que consti en el certificat dels anys de funcionament fins al moment de la publicació de la convocatòria—, annex 9).
k. Opcions de suport a la comunicació: sistemes augmentatius i alternatius de comunicació (SAAC), bimodal, llengua de signes, etc. (de 0 a 1 punt).
l. Experiència de l'entitat en l'execució de projectes a les illes de preferència. La puntuació s'ha d'atorgar de la manera següent (de 0 a 4 punts):
o A les tres illes preferents (Eivissa, Formentera i Menorca): 4 punts.
o A dues illes de les tres preferents: 3 punts.
o A una illa de les tres preferents: 1 punt.
o Si el projecte no s'executa a cap de les tres illes preferents: 0 punts.
Bloc 2. Qualitat tècnica del servei de la línia 2 (màxim 70 punts):
a. Justificació i marc en el qual es desenvolupa el projecte (de 0 a 3 punts):
o Bases teòriques (1 punt).
o Contextualització de l'entorn (1 punt).
o Acreditació documental de la certificació en un sistema de gestió de qualitat (1 punt).
b. Descripció de les situacions de necessitat sobre les quals es pretén actuar (de 0 a 5 punts):
o Anàlisi de les necessitats que justifiquen l'aplicació dels programes (1 punt).
o Característiques dels usuaris (1 punt).
o Àmbit d'actuació (1 punt).
o Propostes de metodologia inclusiva (1 punt).
o Adequació a la normativa vigent sobre escola inclusiva (1 punt).
c. Definició del servei (de 0 a 2 punts):
o Especifica les funcions del servei (assessorament, avaluació, coordinació, etc.) (0,4 punts).
o Preveu reunions de coordinació periòdiques (0,4 punts).
o Concreta un protocol d'actuació (full de demanda, coordinació amb el centre educatiu, reunions de seguiment, actuacions i assessorament) (0,4 punts).
o Organitza l'atenció (0,4 punts).
o Explica el model d'intervenció del servei (0,4 punts).
d. Presentació de l'objectiu general de referència del servei (de 0 a 10 punts):
o Presenta objectius generals que assenyalen de forma àmplia i global el que es pretén fer durant la implementació del programa adient al perfil de l'alumnat destinatari (2,5 punts).
o Presenta objectius que preveuen l'assessorament als centres educatius sobre tècniques, mètodes i recursos per millorar la resposta educativa (2,5 punts).
o Presenta objectius que fan referència a la coordinació amb el centre educatiu i altres recursos o serveis necessaris (2,5 punts).
o Presenta objectius específics que indiquen puntualment i concretament el que es farà en cada etapa del programa adient al perfil de l'alumnat destinatari (2,5 punts).
e. Estratègies d'entrada o acollida al servei (de 0 a 2 punts).
f. Explicació del model de derivació al servei (2 punts):
o Fases de la derivació (1 punt).
o Presentació de models de documents (actes, full de sol·licitud, pla individual, etc.) (0,25 punts per document presentat, màxim 1 punt).
g. Descripció de les activitats concretes que es desenvoluparan (de 0 a 7 punts):
o Les activitats inclouen la utilització de les TIC com a eina d'aprenentatge diari i de comunicació entre famílies i alumnes (1punt).
o Disseny d'eines d'autoavaluació (2 punts).
o Les activitats inclouen objectius, continguts, criteris d'avaluació i competències bàsiques (1punt).
o Planteja activitats d'assessorament o formació per a docents (1punt).
o Planteja activitats de formació i informació per a famílies (1punt).
o Estableix una temporalització coherent per al desenvolupament de les activitats (1punt).
h. Adequació dels objectius a les activitats plantejades (justificació tècnica de les activitats: per què aquestes activitats són les més adients per aconseguir els objectius) (de 0 a 3 punts).
i. Correspondència entre les activitats proposades i les necessitats que es pretenen cobrir (de 0 a 2 punts).
j. Experiència de l'entitat en l'execució de projectes amb les mateixes característiques (0,5 punts per mes, màxim 34 punts; s'ha de valorar a partir de la data que consti en el certificat dels anys de funcionament fins al moment de la publicació de la convocatòria).
Bloc 3. Capacitat operativa i tècnica de l'entitat sol·licitant (màxim 30 punts):
a. Estructura d'organització i funcionament (descripció de l'entitat, inclòs el servei subvencionat) (de 0 a 2 punts).
b. Disponibilitat d'espais i mitjans materials amb què compta l'entitat (de 0 a 8 punts):
o Qualitat i adequació dels materials (3 punts).
o Adequació dels espais disponibles (2 punts).
o Accessibilitat i supressió de barreres arquitectòniques (3 punts).
c. Descripció dels recursos humans necessaris per desenvolupar el projecte (de 0 a 10 punts):
o Justifica els recursos humans proposats segons els objectius que es volen dur a terme (2 punts).
o Proposa un equip de recursos humans adequat per a les funcions a desenvolupar (2 punts).
o Acredita les titulacions oficials adients per al desenvolupament de les competències requerides (2 punts).
o Presenta un organigrama dels agents implicats (2 punts).
o Específica les funcions de manera clara i delimitada de cada professional (2 punts).
d. Previsió de formació del personal que ha de participar al servei (de 0 a 10 punts):
o Formació feta aquest curs (0,5 per curs, màxim de 2 punts).
o Formació impartida com a docent (0,5 per curs, màxim de 2 punts).
o Propostes de formació que suposen un impacte per a la millora de la pràctica professional (0,5 per curs, màxim de 2 punts).
o Difusió de formació (xarxes socials, premsa, etc. (2 punts).
o Destinataris de la formació (2 punts).
Vint-i-dosè
Determinació de l'import de la subvenció
1. Per determinar l'import de la subvenció s'ha de valorar cada projecte de 0 a 100 punts, d'acord amb els criteris que estableix el punt 21 d'aquesta convocatòria.
2. La puntuació mínima necessària d'un projecte per accedir a la subvenció és de 50 punts.
3. La determinació de la quantia a subvencionar de cada projecte es farà entre els que concorrin a la mateixa línia. Si la suma dels imports sol·licitats per tots els projectes d'una mateixa línia no supera l'import màxim previst al punt 3.2 de la convocatòria, i sempre que les entitats hagin obtingut la puntuació mínima prevista en el punt 22.2 de la convocatòria, s'ha d'atorgar a les entitats el 100 % de l'import sol·licitat. En qualsevol cas, una mateixa entitat només pot optar a una sola línia.
En el cas que l'import no arribi a la quantia màxima destinada a una línia, els doblers sobrants no es destinaran a cap altra.
4. Si l'import total de les subvencions que s'hagin d'atorgar supera el pressupost màxim que s'estableix en el punt 3.2 de l'annex 1 de la resolució de convocatòria, s'ha de fer una reducció de manera proporcional al nombre d'usuaris atesos (annex 10).
Vint-i-tresè
Revocació dels ajuts concedits
1. D'acord amb el que disposa l'article 43 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, pertoca revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos concrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció.
2. Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte l'acte de concessió i s'han de reintegrar les quantitats percebudes indegudament.
Vint-i-quatrè
Reintegrament dels ajuts concedits
1. L'entitat beneficiària ha de reintegrar totalment o parcialment les quantitats rebudes i l'interès de demora des del moment del pagament de la subvenció fins a la data de la resolució per la qual s'acordi el reintegrament en els casos previstos a l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.
2. El reintegrament de les quantitats rebudes s'ha de fer quan s'ha obtingut l'ajut falsejant les condicions requerides o amagant les que ho haguessin impedit, o per qualsevol altre supòsit que doni lloc a l'anul·lació de la resolució de concessió.
3. Les quanties reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
Vint-i-cinquè
Infraccions i sancions
L'incompliment dels requisits establerts en aquesta Resolució dona lloc a l'aplicació del règim d'infraccions i sancions que estableix el títol V del Decret legislatiu 2/2005, i el que conté la legislació de finances i pressupostària de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i les normes que la despleguen.
Vint-i-sisè
Informació i models de documents a la pàgina web
La Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa publicarà aquesta Resolució, així com també els annexos, a la pàgina web de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa (http://dgpice.caib.es) i a la Base de Dades Nacional de Subvencions.
Vint-i-setè
Protecció de dades de caràcter personal
Les dades recollides en la tramitació d'aquesta convocatòria seran objecte de tractament per part de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca d'acord amb la normativa vigent en matèria de protecció de dades. Les entitats que participin en la convocatòria consenten expressament aquest tractament amb la finalitat de tramitar aquesta convocatòria.