Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA

Núm. 5959
Convocatòria de concessió d’ajudes al lloguer d’habitatge per a persones afectades per la crisi de la COVID-19

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per Decret d'Alcaldia núm. 2020-2134, de 03 de juliol de 2020, es va aprovar la següent

“Convocatòria de concessió d'ajudes al lloguer d'habitatge per a persones afectades per la crisi de la COVID-19

Article 1.- Objecte de les ajudes

Ajudes al lloguer a les persones arrendatàries d'habitatge habitual residents en el municipi de Sant Josep de sa Talaia que, a conseqüència de l'impacte econòmic i social de la COVID-19, tenguin problemes transitoris per a atendre el pagament del lloguer i encaixin en els supòsits de vulnerabilitat econòmica i social sobrevenguda que es defineixen a la present convocatòria.

Article 2.- Normativa aplicable

La present convocatòria es sotmet a l'Ordenança general de les bases reguladores de les subvencions que concedeix l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, aprovada inicialment pel ple de la Corporació en sessió ordinària celebrada en data de 30 de març de 2017 i publicada l'aprovació definitiva en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 66 de 30 de maig de 2017, així com a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el seu desenvolupament mitjançant el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol; la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic; i al Pla estratègic de subvencions de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia per als anys 2020-2022, aprovat per acord del ple de l'Ajuntament de data 17 de juny de 2020 (BOIB núm. 112 de 20 de juny de 2020).

Article 3.- Dotació pressupostària i quantia de l'ajuda

Per a les ajudes objecte d'aquesta convocatòria es destinarà la quantitat màxima de DOS-CENTS MIL EUROS (200.000,00 €), amb càrrec a la partida 48057 de l'exercici pressupostari de l'any 2020. La quantia de l'ajuda serà de nou-cents euros (900,00 €) i només es concedirà una ajuda per habitatge o per contracte de lloguer. En cas que en el contracte de lloguer figurin diversos llogaters o llogateres i no especifiquin, en la sol·licitud o en el contracte, quina és la part de la renda que satisfà cada u, s'entendrà que la paguen a parts iguals. No obstant això, les persones arrendatàries podran manifestar la voluntat que la totalitat de l'ajuda sigui satisfeta a una d'elles, mitjançant l'emplenament de l'annex 4.

Article 4.- Procediment de concessió de les ajudes i notificació

El procediment de concessió de les ajudes objecte d'aquesta convocatòria es tramitarà pel sistema de concurrència competitiva mitjançant convocatòria pública, de manera que la selecció de les persones beneficiàries es realitzarà a través de la comparació en un únic procediment de totes les sol·licituds presentades, amb la finalitat d'establir l'ordre de prelació entre elles, d'acord amb els criteris de valoració establerts i l'Ordenança general de les bases reguladores de les subvencions que concedeix l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia.

S'estableix com a mitjà de notificació de tots els actes, tant els de tràmit com els resolutoris o definitius, del present procediment d'atorgament de les subvencions el tauler d'anuncis del web de l'Ajuntament (www.santjosep.org).

Article 5.- Persones beneficiàries

5.1. Podran beneficiar-se de les ajudes que preveu aquesta convocatòria les persones majors d'edat que, en la condició d'arrendatàries d'habitatge habitual, acreditin estar en situació de vulnerabilitat econòmica i social sobrevenguda a conseqüència de la COVID-19 per trobar-se en alguna de les següents circumstàncies a la data de publicació de l'extracte de la present convocatòria:

a) Que algun dels membres de la unitat de convivència estigui o hagi estat afectat per un expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO).

b) Que algun dels membres de la unitat de convivència estigui afectat per una reducció de jornada per motius de conciliació familiar, laboral o organitzatius, sempre que es tenguin fills menors d'edat a càrrec.

c) Que algun dels membres de la unitat de convivència sigui autònom i hagi hagut de cessar l'activitat o vist reduïts els ingressos.

d) Que algun dels membres de la unitat de convivència estigui en situació de desocupació, quan per aquestes dates l'any passat treballava. Aquesta circumstància haurà de ser acreditada mitjançant targeta d'inscripció com a demandant d'ocupació i informe de vida laboral o altres documents que acreditin la temporalitat laboral el 2019.

Les persones beneficiàries hauran d'acreditar, a més que, a la data de la publicació de l'extracte de la present convocatòria, compleixen els següents requisits:

5.2. La persona sol·licitant ha d'estar empadronada en el municipi de Sant Josep de sa Talaia amb sis mesos d'antelació almenys.

5.3. Que siguin titulars en qualitat de part arrendatària d'un contracte de lloguer d'habitatge d'una durada mínima d'un any. El contracte haurà d'estar formalitzat en els termes de la Llei 29/1994, de 24 de novembre, d'arrendaments urbans.

5.4. Que l'habitatge objecte de lloguer estigui situat en el terme municipal de Sant Josep de sa Talaia.

5.5. Que acreditin tenir residència legal a Espanya.

5.6. Que l'habitatge llogat constitueixi la residència habitual de la persona arrendatària i de la resta d'integrants de la unitat de convivència. Aquesta circumstància s'haurà d'acreditar mitjançant un certificat de convivència que acrediti la identitat de totes les persones físiques que tenen el domicili habitual i permanent a l'habitatge objecte del contracte de lloguer.

5.7. Que la renda de l'habitatge objecte del contracte de lloguer sigui igual o inferior a mil cinc-cents euros (1.500,00 €) mensuals.

5.8. Que els ingressos dels membres de la unitat de convivència que tenguin el domicili habitual i permanent a l'habitatge llogat no excedeixin de 22.558,77 € (3 IPREM de l'any 2020 a 14 pagues) en el cas que estigui formada per una sola persona i de 3.759,80 € addicionals (0,5 IPREM de l'any 2020 a 14 pagues) per cada persona més que formi part de la unitat de convivència.

5.9. No es podrà concedir ajuda per al lloguer dins aquesta convocatòria quan el sol·licitant o qualsevol de les persones que componen la unitat de convivència que tengui la residència habitual i permanent a l'habitatge objecte del contracte de lloguer es trobi en alguna de les situacions que s'indiquen a continuació:

  • Tenir parentiu de primer o segon grau de consanguinitat o d'afinitat amb l'arrendador de l'habitatge.
  • Ser soci o partícip de la persona física o jurídica que actua com a arrendador de l'habitatge.

5.10. No podrà ser beneficiari d'aquestes ajudes per al lloguer d'habitatge aquella persona física que incorri en alguna de les circumstàncies que preveu l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l'article 10 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. Tampoc no es podran tenir deutes amb l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia. No obstant això, aquest requisit es podrà esmenar durant el període d'al·legacions a la resolució provisional de l'ajuda mitjançant el pagament del deute.

Article 6.- Incompatibilitats amb altres subvencions

Les ajudes d'aquesta convocatòria són compatibles amb altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, efectuades per qualsevol altra administració pública, ens públics, institucions privades o altres recursos. L'import de la subvenció en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, superi el cost de l'activitat subvencionada, d'acord amb el que preveu l'article 19.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Els/les beneficiaris/àries d'aquestes ajudes estaran obligats a informar l'Ajuntament de totes les subvencions rebudes amb destinació a l'activitat objecte de subvenció.

Article 7.- Publicació, termini i lloc de presentació de les sol·licituds

La present convocatòria i el seu extracte s'exposaran en el tauler d'anuncis del lloc web de l'Ajuntament i serà publicada al BOIB i a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS). Entrarà en vigor l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el BOIB. El termini de presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria al BOIB.

Les sol·licituds de subvenció s'adreçaran a l'Alcaldia de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia i es presentaran en el Registre General de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, a les seves delegacions de Sant Jordi de ses Salines, de Cala de Bou-Port des Torrent, a través de la seu electrònica o per qualsevol de les formes previstes a l'art. 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, i s'ajustaran al model normalitzat de sol·licitud (annex I).

Article 8.- Documentació necessària per a sol·licitar l'ajuda

1. Les sol·licituds hauran d'anar acompanyades de la següent documentació:

a) Annex 1: sol·licitud mitjançant model normalitzat.

b) Documents d'identitat de les persones titulars del contracte de lloguer (DNI, NIE o document equivalent en vigor) i dels membres de la unitat de convivència majors de 18 anys.

c) Annex 2: model d'autorització. Aquest annex serà presentat pel sol·licitant i titular del contracte de lloguer, per la resta de titulars del contracte, si fos el cas, i per cada un dels membres de la unitat de convivència majors de 18 anys.

d) Contracte en vigor de lloguer de l'habitatge.

e) Certificat de convivència a l'efecte de determinar que l'habitatge llogat és el domicili habitual i permanent del llogater i dels membres de la unitat de convivència o autorització expressa perquè l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia pugui comprovar-ho mitjançant la presentació de l'annex 2 omplit.

f) Acreditació dels ingressos del sol·licitant i dels membres de la unitat de convivència mitjançant la presentació de la declaració de la renda. En cas de no estar obligat a fer la declaració de la renda però es té algun altre ingrés com pensió, nòmina, etc., s'haurà de presentar documentació que acrediti aquests ingressos.

g) Documentació que acrediti que els ingressos de la unitat familiar han baixat a conseqüència de l'emergència sanitària ocasionada per la COVID-19 per trobar-se en algun dels supòsits previstos a l'article 5.1 de la present convocatòria.

h) Annex 3: declaració responsable firmada pel sol·licitant i titular del contracte de lloguer, per la resta de titulars, si fos el cas, i per cada un dels membres de la unitat de convivència majors de 18 anys, en la qual declararan que:

  • No tenen relació de parentiu de primer o segon grau de consanguinitat o d'afinitat amb l'arrendador.
  • No són socis o partícips de la persona física o jurídica que actua com a arrendador.
  • No incorren en cap de les circumstàncies de prohibició per a ser beneficiaris de subvencions que preveuen l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l'article 10 del text refós de la Llei de subvencions aprovat mitjançant el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
  • Compleixen els requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció.
  • Comunicaran a l'òrgan que concedeix la subvenció la modificació de qualsevol circumstància que afecti algun dels requisits que s'exigeixen per a concedir la subvenció.
  • Se sotmetran a les actuacions de comprovació i a qualsevol actuació de verificació i control dels òrgans competents.
  • Els sol·licitants estan al corrent de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social.
  • Es comprometen a complir les condicions i els requisits que estableix la convocatòria, que coneixen i accepten íntegrament.
  • Saben que, en cas de falsedat a les dades o a la documentació aportada o d'ocultació d'informació, dels quals es pugui deduir intenció d'engany en benefici propi o aliè, se'ls podrà excloure d'aquest procediment i podran ser objecte de sanció.

i) Annex 4: comunicació de perceptor/s de subvenció. S'ha d'omplir només per la/les persona/es que figuren com a arrendatàries en el contracte de lloguer.

j) Imprès de transferència bancària facilitat per l'Ajuntament, degudament omplit amb les dades bancàries actualitzades o certificat de titularitat de compte a nom del sol·licitant.

k) En el supòsit que sigui procedent, per ser inclòs/a en algun dels sectors preferents, segons el cas, s'han d'adjuntar el/els document/s justificatiu/s corresponent/s, segons el que s'estableix a l'article 12.3 de la present convocatòria.

Article 9.- Termini per a la correcció d'errors

En cas que la documentació presentada sigui incorrecta o incompleta es requerirà a la/les persona/es peticionària/es que en el termini de deu dies, a partir de l'endemà de la notificació, presenti les rectificacions o correccions necessàries, amb la indicació que si no ho fa s'entendrà per desistida la sol·licitud, d'acord amb el que disposa l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Article 10.- Òrgan col·legiat

10.1. L'òrgan col·legiat realitzarà la valoració tècnica de les sol·licituds i elevarà l'informe a l'òrgan instructor, el qual formularà proposta de resolució que, quan sigui definitiva, elevarà a l'òrgan resolutori per a les oportunes concessions de subvencions.

10.2. Estarà format pels següents membres:

  • Presidència: la regidora d'Habitatge.
  • Vocals:  —un/a tècnic/a d'Administració General.  —dos tècnics/ques del Departament de Benestar Social.
  • Secretària: la de la corporació o persona en qui delegui.

10.3. L'òrgan col·legiat té atribuïdes les següents funcions:

a) Analitzar i valorar les sol·licituds d'acord amb els criteris de valoració establerts en aquesta convocatòria.

b) Formular l'informe d'avaluació i elevar-lo a l'òrgan instructor.

c) Resoldre qualsevol dubte que es presenti en la interpretació i aplicació d'aquesta convocatòria.

Article 11. Instrucció i resolució

11.1. L'òrgan instructor del procediment serà un/a tècnic/a del departament que tramita les subvencions, que té atribuïdes les funcions establertes a l'article 12 de l'Ordenança general de les bases reguladores de les subvencions que concedeix l'Ajuntament de Sant Josep.

L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'informe de l'òrgan col·legiat, formularà la proposta de resolució provisional degudament motivada, que es notificarà als interessats concedint-los un termini de 10 dies naturals, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la proposta, per a presentar al·legacions i, si escau, requerir-los perquè presentin la documentació que acrediti la realitat de les dades afirmades a la declaració.

Finalitzat aquest termini i examinades les al·legacions que, si escau, haguessin presentat les persones interessades, l'òrgan instructor amb l'informe previ de l'òrgan col·legiat formularà la proposta de resolució definitiva que haurà d'expressar la relació de persones sol·licitants per a les quals es proposa la concessió de l'ajuda.

La proposta de resolució definitiva s'elevarà a l'òrgan competent per a resoldre, que dictarà resolució definitiva amb la llista de les persones sol·licitants que hagin obtengut ajudes i la quantia de les ajudes concedides.

La resolució de concessió, d'acord amb l'article 14a de l'Ordenança general de les bases reguladores de les subvencions que concedeix l'Ajuntament de Sant Josep, haurà de contenir la relació de persones beneficiàries a les quals s'atorga la subvenció amb les quanties individualitzades, especificant els criteris de valoració seguits, així com la desestimació i la no concessió, per desistiment, renúncia al dret o impossibilitat material sobrevenguda de les sol·licituds no ateses.

11.2. L'òrgan competent per a resoldre les convocatòries de subvencions és l'alcalde de Sant Josep de sa Talaia, sens perjudici que pugui ser assistit per la Junta de Govern Local, segons les atribucions que li confereix l'article 23.2a de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local i en relació amb l'article 10.4 de la Llei 38/2003 general de subvencions. La resolució serà pública de conformitat amb el que es preveu a l'article 18.2 de la Llei 38/2003 general de subvencions i l'article 17 de l'Ordenança general de les bases reguladores de les subvencions que concedeix l'Ajuntament de Sant Josep. El termini màxim per a la resolució i notificació del procediment és de sis mesos des de la data de publicació de la corresponent convocatòria.

Article 12.- Criteris per a la concessió de les ajudes

L'òrgan col·legiat estudiarà totes les sol·licituds presentades, es valoraran d'acord amb els ingressos de la unitat de convivència que resideixen a l'habitatge objecte de lloguer, i s'establirà l'ordre de prelació entre les sol·licituds presentades segons els criteris i les prioritats de valoració que s'indiquen a continuació:

1. Antiguitat de residència legal en el municipi per part del sol·licitant: 0,5 punts per cada sis mesos de residència legal, amb un màxim de 10 punts.

2. Ingressos íntegres per unitat de convivència:

 

a) En el cas que la unitat de convivència estigui formada per una sola persona adulta:

 

De 19.501 a 22.558,78 €                                                2 punts

De 16.501 a 19.500,99 €                                                4 punts

De 13.501 a 16.500,99 €                                                6 punts

De 10.501 a 13.500,99 €                                                8 punts

Fins a 10.500,99 €                                                        10 punts

b) En el cas que la unitat de convivència estigui formada per dos o més persones, s'afegirà a tots els trams de l'escala del punt anterior la quantitat de 3.759,80 euros per persona addicional, quedant de la següent forma:

Unitat familiar formada per una persona

amb una persona addicional

amb dues persones addicionals

De 23.260,80 a 26.318,58 €

2 punts

De 27.020,60 a 30.078,38 €

2 punts

De 20.260,80 a 23.260,79 €

4 punts

De 24.020,60 a 27.020,59 €

4 punts

De 17.260,80 a 20.260,79 €

6 punts

De 21.020,60 a 24.020,59 €

6 punts

De 14.260,80 a 17.260,79 €

8 punts

De 18.020,60 a 21.020,59 €

8 punts

Fins a 14.260,79 €

10 punts

Fins a 18.020,59 €

10 punts

amb tres persones addicionals

amb quatre persones addicionals

De 30.780,40 a 33.838,18 €

2 punts

De 34.540,20 a 37.597,98 €

2 punts

De 27.780,40 a 30.780,39 €

4 punts

De 31.540,20 a 34.540,19 €

4 punts

De 24.780,40 a 27.780,39 €

6 punts

De 28.540,20 a 31.540,19 €

6 punts

De 21.780,40 a 24.780,39 €

8 punts

De 25.540,20 a 28.540,19 €

8 punts

Fins a 21.780,39 €

10 punts

Fins a 25.540,19 €

10 punts

amb cinc persones addicionals

amb sis persones addicionals

De 38.300,00 a 41.357,78 €

2 punts

De 42.059,80 a 45.117,58 €

2 punts

De 35.300,00 a 35.299,99 €

4 punts

De 39.059,80 a 42.059,79 €

4 punts

De 32.300,00 a 35.299.99 €

6 punts

De 36.059,80 a 39.059,79 €

6 punts

De 29.300,00 a 32.299,99 €

8 punts

De 33.059,80 a 36.059,79 €

8 punts

Fins a 29.999,99 €

10 punts

Fins a 33.059,79 €

10 punts

amb set persones addicionals

amb vuit persones addicionals

De 45.819,60 a 48.877,38 €

2 punts

De 49.579,40 a 52.637,18 €

2 punts

De 42.819,60 a 45.819,59 €

4 punts

De 46.579,40 a 49.579,39 €

4 punts

De 39.819,60 a 42.819,59 €

6 punts

De 43.579,40 a 46.579,39 €

6 punts

De 36.819,60 a 39.819,59 €

8 punts

De 40.579,40 a 43.579,39 €

8 punts

Fins a 36.819,59 €

10 punts

Fins a 40.579,39 €

10 punts

* En el cas que la unitat familiar estigui formada per una persona amb més de vuit persones addicionals, s'aplicaran els punts proporcionalment.

3. En cas que la persona sol·licitant o algun dels membres de la unitat de convivència estigui inclòs justificadament en els sectors preferents que s'indiquen a continuació, se li afegirà la puntuació que correspongui:

SECTOR PREFERENT

PUNTUACIÓ

Per cada fill/a a càrrec a la unitat familiar:

*Segons el llibre de família

 0,5 punts per

 cada fill/a

Unitats familiars monoparentals amb càrregues familiars:

*Documentació que acrediti trobar-se en algun dels supòsits previstos a l'article 7 de la Llei 8/2018 de 31 de juliol de suport a les famílies.

 

 1 punt

Unitats de convivència a les quals hi hagi alguna víctima acreditada de violència de gènere:

*Segons la sentència ferma o l'acte judicial ferm de mesures cautelars que declari aquesta condició.

 

1 punt

Unitats de convivència que tenguin algun membre amb discapacitat o en situació de dependència:

*Segons certificat de grau de discapacitat o de reconeixement de situació de dependència.

 

1 punt

Unitats de convivència en les quals tots els membres integrants en edat laboral es trobin en situació de desocupació i hagin esgotat les prestacions corresponents a aquesta situació:

*Segons el certificat del Servei Públic d'Ocupació Estatal que acrediti ambdues circumstàncies.

 

1 punt

Unitats de convivència en les quals hi hagi alguna persona que assumeixi la pàtria potestat, tutela o acolliment familiar permanent d'un menor d'edat orfe per violència de gènere:

 *Segons l'acte judicial ferm pel qual la persona sol·licitant

 de l'ajuda assumeixi alguna d'aquestes funcions.

 

 1 punt

Si en una unitat de convivència hi ha cap membre inclòs en més d'un sector preferent, es sumarà la puntuació corresponent a cada un d'ells.

4. En cas d'empat en el nivell de puntuació, tendrà prioritat la unitat de convivència inclosa en un sector preferent. Si persistís l'empat, la preferència es determinaria per sorteig.

5. En cas que el crèdit consignat en aquesta convocatòria sigui suficient per a atendre totes les sol·licituds que compleixin els requisits, no serà necessari establir l'ordre de prelació.

6. En el cas que per alguna determinada situació existeixi un sobrant en el crèdit establert per a un sector d'import mensual del lloguer, el sobrant podrà ser destinat a altres sectors on sigui necessària la dotació de crèdit segons el que estableixi l'òrgan instructor.

Article 13.- Justificació

Per ser una subvenció en atenció a la concurrència d'una determinada situació, el/la perceptor/a no haurà de presentar una altra justificació que l'acreditació per qualsevol mitjà admissible en dret d'aquesta situació amb caràcter previ a la concessió, sens perjudici dels controls que poguessin establir-se per a verificar-ne l'existència.

Article 14.- Incompliment de les condicions de concessió

S'atendrà al que estableix la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el seu desenvolupament mitjançant el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol; a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i a la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. S'atendrà al sistema de recaptació executiva.

Article 15.- Protecció de dades

La sol·licitud d'ajuda de lloguer implicarà que la persona interessada autoritza l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia al tractament de les dades de caràcter personal per a la gestió de les ajudes, de conformitat amb el que disposen la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

Article 16.- Règim de recursos

Contra la resolució que recaigui en aquest procediment, la qual posarà fi a la via administrativa, es podran interposar, alternativament, els recursos següents:

- Recurs potestatiu de reposició davant l'òrgan que dicti la resolució, en el termini d'un mes, a comptar des de l'endemà de la notificació de la resolució. Contra la desestimació expressa del recurs de reposició, es podrà interposar recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos, comptats a partir de l'endemà de la notificació de la desestimació del recurs de reposició. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició, es podrà interposar el recurs contenciós administratiu, en el termini de sis mesos, comptats a partir de l'endemà de la desestimació presumpta.

- Recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos, comptats a partir de l'endemà de la notificació de l'acord.”

El que es fa públic perquè tothom en pregui coneixement.

 

Sant Josep de sa Talaia, 6 de julio de 2020

El Batle Josep Marí Ribas

 

 ANNEX 1 SOL·LICITUD D'AJUDA PER AL LLOGUER D'HABITATGE PER A PERSONES AFECTADES PER LA CRISI DE LA COVID-19

SOL·LICITANT I TITULAR DEL CONTRACTE DE LLOGUER:

Nom i cognoms:

DNI / NIE:

Domicili:

Telèfon:

Adreça de correu electrònic:

REPRESENTANT:

Nom i cognoms:

DNI / NIE:

Domicili:

Telèfon:

Adreça de correu electrònic:

DADES D'IDENTIFICACIÓ DE L'HABITATGE OBJECTE DEL LLOGUER

Tipus de via: …………. Nom de la via: ……………………………………………..

Número: …………………. Escala: ………………. Pis……….. Porta………..

Població: …………………………………………............ Codi postal: …………………..

DADES DELS MEMBRES DE LA UNITAT DE CONVIVÈNCIA

Núm.

Parentiu

Nom i cognoms

Data de naixement

DNI/NIE

1

Sol·licitant

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 

5

 

 

 

 

6

 

 

 

 

7

 

 

 

 

8

 

 

 

 

EXPÒS:

Que, considerant que reuneixo els requisits exigits, vull acollir-me a la convocatòria d'ajudes per al lloguer que fa l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia per a persones afectades per la crisi provocada per la COVID-19.

SOL·LICIT:

Que se'm concedeixi la subvenció corresponent.

Sant Josep de sa Talaia, ......... d .............................. de 20 .......

(Firma)

 

DOCUMENTACIÓ QUE S'ADJUNTA:

□ Annex 1: sol·licitud mitjançant model normalitzat.

□ Documents d'identitat de les persones titulars del contracte de lloguer (DNI, NIE o document equivalent en vigor) i dels membres de la unitat de convivència majors de 18 anys.

□ Annex 2: model d'autorització. Aquest annex serà presentat pel sol·licitant i titular del contracte de lloguer, per la resta de titulars del contracte, si fos el cas, i per cada un dels membres de la unitat de convivència majors de 18 anys.

□ Contracte en vigor de lloguer de l'habitatge.

□ Certificat de convivència o autorització expressa perquè l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia pugui comprovar-lo mitjançant la presentació de l'annex 2 omplit.

□ Acreditació dels ingressos del sol·licitant i dels membres de la unitat de convivència mitjançant la presentació de la declaració de la renda. En cas de no estar obligat a fer la declaració de la renda però es té algun altre ingrés com pensió, nòmina, etc., s'haurà de presentar documentació que acrediti aquests ingressos.

□ Documentació que acrediti que els ingressos de la unitat de convivència han baixat a conseqüència de l'emergència sanitària ocasionada per la COVID-19 per trobar-se en algun dels supòsits previstos a l'article 5.1 de la present convocatòria.

□ Annex 3: declaració responsable firmada pel sol·licitant i titular del contracte de lloguer, per la resta de titulars, si fos el cas, i per cada un dels membres de la unitat de convivència majors de 18 anys.

□ Annex 4: comunicació del/s perceptor/s de la subvenció.

□ Imprès de transferència bancària facilitat per l'Ajuntament, degudament omplit amb les dades bancàries actualitzades o certificat de titularitat de compte a nom del sol·licitant.

□ En el supòsit que sigui procedent, per estar inclòs/a en algun dels sectors preferents, segons el cas, s'han d'adjuntar el/s document/s justificatiu/s corresponent/s, segons el que s'estableix a l'article 12.3 de la present convocatòria.

ALCALDIA DE L'AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA

 

ANNEX 2 ​​​​​​​MODEL D'AUTORITZACIÓ

(A emplenar per cada un dels membres de la unitat de convivència majors de 18 anys.)

Jo, …….............................................................................................................., amb DNI/NIE ..............................................., com a possible beneficiari de les ajudes que atorga aquest Ajuntament per al lloguer per a persones afectades econòmicament per la COVID-19,

AUTORITZ EXPRESSAMENT L'AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA a sol·licitar informació de caràcter tributari, econòmic o cadastral a l'Agència Tributària Estatal (AEAT), a l'Agència Tributària dels Illes Balears (ATIB), a la Tresoreria General de la Seguretat Social, al Cadastre i al Padró municipal, i que pugui comprovar i verificar les dades de caràcter personal, d'acord amb el que s'estableix en el Reial decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius.

Sant Josep de sa Talaia,        d                          de 2020

Firma,

 

 

ANNEX 3  DECLARACIÓ RESPONSABLE

(A emplenar per cada un dels membres de la unitat de convivència majors de 18 anys.)

Nom i cognoms:

DNI / NIE:

Domicili:

Telèfon:

Adreça de correu electrònic:

DECLAR SOTA LA MEUA RESPONSABILITAT QUE:

  • L'habitatge arrendat es destina a residència habitual i permanent de tots els membres de la unitat de convivència.
  • No tenc parentiu de primer o segon grau de consanguinitat ni d'afinitat amb la persona arrendadora ni som soci ni partícip de la persona física o jurídica que actua com a arrendador.
  • No incorr en cap de les circumstàncies de prohibició per a ser beneficiari de subvencions que preveuen l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l'article 10 del text refós de la Llei de subvencions aprovat mitjançant el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
  • Compleix els requisits i les condicions que determinen la concessió de subvenció i comunicaré a l'òrgan que concedeix la subvenció la modificació de qualsevol circumstància que afecti algun dels requisits que s'exigeixen per a concedir la subvenció.
  • Em sotmetré a les actuacions de comprovació i a qualsevol actuació de verificació i control dels òrgans competents.
  • El sol·licitant està al corrent de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social.
  • Em compromet a complir les condicions i els requisits que estableix la convocatòria, que conec i accept íntegrament, i sé que en cas de falsedat a les dades o a la documentació aportada o d'ocultació d'informació, de les quals es pugui deduir intenció d'engany en benefici propi o aliè, se'm podrà excloure d'aquest procediment i podré ser objecte de sanció.

Sant Josep de sa Talaia, ........ d ................................. de 20 .......

(firma)

 

 

 

ANNEX 4 COMUNICACIÓ DEL/S PERCEPTOR/S DE LA SUBVENCIÓ

(A emplenar només pels arrendataris del contracte de lloguer.)

Declarant 1:

Nom i cognoms:

DNI / NIE:

Domicili:

Telèfon:

Adreça de correu electrònic:

Declarant 2:

Nom i cognoms:

DNI / NIE:

Domicili:

Telèfon:

Adreça de correu electrònic:

Declarant 3:

Nom i cognoms:

DNI / NIE:

Domicili:

Telèfon:

Adreça de correu electrònic:

EXPOSAM:

Que, a l'efecte de poder participar a la convocatòria d'ajudes al lloguer per a persones afectades per la situació de crisi provocada per la COVID-19 de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia.

FEIM CONSTAR:

Que sol·licitam que la totalitat de l'ajuda (100%) sigui satisfeta en el número de compte corrent següent:

País

D.C.

IBAN

Codi de l'entitat bancària

Codi de la  sucursal

D.C.

Núm. compte o llibreta

 

 

 

 

 

 

Sant Josep de sa Talaia, ......... d ................................ de 20 ........

Firma del declarant 1               Firma del declarant 2               Firma del declarant 3