Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DES CASTELL
Núm. 5909
Aprovació bases de la convocatòria per a la concessió d'ajudes municipals per a la rehabilitació i restauració de façanes per a l'any 2020
Es fa públic que la Junta de Govern Local amb data 26/06/2020, adoptà el següent acord:
PRIMER. Aprovar les «Bases de la convocatòria per a la concessió d'ajudes municipals per a la rehabilitació i restauració de façanes per a l'any 2020» de l'Ajuntament des Castell.
SEGON. Autoritzar la despesa que es destinarà a aquestes actuacions per un import de 5.000 euros amb càrrec de la partida 40 1522 78000.
TERCER.- Fer constar que el termini de presentació de sol·licituds serà a partir del dia següent al de la publicació d'aquest anunci en el BOIB i fins el 30 de novembre de 2020.
QUART.- A l'efecte de donar publicitat a les subvencions i de conformitat amb l'article 6 del Real Decret 130/2019, pel qual es regula la Base de dades Nacional de Subvencions, aquestes bases es publicaran en la BDNS amb caràcter previ de la seva publicació en el Butlletí Oficial dels Illes Balears (BOIB) les Illes Balears, a més del tauler d'anuncis de la Corporació i la web municipal.
ANNEX 1. BASES REGULADORES.
BASES DE LA CONVOCATÒRIA PER A LA CONCESSIÓ D'AJUDES MUNICIPALS PER A LA REHABILITACIÓ I RESTAURACIÓ DE FAÇANES PER A L'ANY 2020.
Article 1. Objecte de la convocatòria.
És objecte d'aquesta convocatòria la concessió d'ajudes econòmiques per a fomentar la promoció d'obres i actuacions de rehabilitació i restauració de façanes dels edificis del municipi des Castell, inclosos en l'àmbit recollit al plànol adjunt.
Article 2. Persones beneficiàries.
Tindran la consideració de persones beneficiàries els propietaris de l'immoble, ja siguin persones físiques o jurídiques.
No podran obtenir la condició de beneficiàries les persones que es trobin en la situació prevista a l'article 13.2 de la Llei 38/2003, del 17 de novembre, General de Subvencions.
Article 3. Crèdits disponibles.
Consta crèdit en el pressupost municipal de 2020 per import de 5.000 euros en la partida 40 1522 78000.
Article 4. Condicions generals.
Podran ser objecte de les ajudes municipals les obres i actuacions referides a l'article 1 sempre que reuneixin els requisits establerts en les presents bases i sempre que, amb caràcter previ, s'hagi comprovat que les persones beneficiàries no tenen cap deute amb l'Ajuntament des castell o acreditin estar-ne exemptes.
Pel que fa a les Comunitats de Propietaris, s'haurà d'aportar una relació detallada amb nom, cognoms i adreces, de tots els propietaris de l'edifici.
Sense perjudici de l'anterior, podran ser objecte també de les ajudes regulades en aquestes bases, les obres i actuacions de rehabilitació i restauració de façanes dels edificis del municipi des Castell, dutes a terme dins el darrer trimestre de l'any 2019.
Article 5. Tipus i ajudes municipals.
Les ajudes tindran la consideració de subvencions de l'Ajuntament des Castell a les persones beneficiàries en les condicions regulades per aquestes bases.
Les obres que podran acollir-se a aquest tipus d'ajuda podran ser:
a) Restauració de les parts d'obra en mal estat (arrebossats, escrostonats, sanejament d'esquerdes, etc.).
b) Decapat i/o pintat de tota la façana.
c) Restauració d'elements escultòrics i ornamentals de façana que es puguin considerar d'interès.
d) Reconstrucció o restitució d'elements deteriorats o desapareguts.
L'import de la subvenció serà:
Pressupost |
Subvenció |
Fins a 1.000 € |
150 € |
De 1.000 a 2.000 € |
300 € |
Més de 2.000 € |
450 € |
Qualsevol de les subvencions regulades en aquestes bases es concediran tot seguint-se i respectant-se l'ordre del registre d'entrada de la petició, fins a l'esgotament de la partida, sempre i quan les peticions reuneixin cadascú dels requisits exigits i establerts en aquestes bases.
Article 6. Obligacions de les persones beneficiàries.
Les persones beneficiàries de les ajudes econòmiques municipals s'obligaran a complir les condicions següents:
a) Dur a terme l'obra/actuació objecte de la subvenció d'acord amb les condicions establertes en aquestes bases.
b) Permetre la inspecció municipal de les obres, facilitant les dades i els documents que els siguin sol·licitats.
c) Obtenir la pertinent llicència municipal d'obres o comunicació prèvia.
d) Començar i acabar les obres/actuacions en els terminis prevists en l'autorització administrativa procedent, llevat que en l'acord de concessió de l'ajuda s'hi especifiqui una altra cosa. L'incompliment injustificat d'aquests terminis comportarà la pèrdua de la subvenció.
e) D'acord amb l'art. 157 de la Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'Urbanisme a les Illes Balears, serà obligatòria l'exhibició en el lloc de l'obra d'una còpia de la llicència municipal o de la petició, en el seu cas, de la comunicació prèvia. L'absència d'aquesta exhibició podrà donar lloc a la revocació de la subvenció. En el cas que l'ajuda es concedeixi exclusivament pel pintat de la façana no és necessària l'exposició del cartell, sempre que sigui pel mateix color o similar tonalitat, ja que aquesta actuació no requereix sol·licitar una comunicació prèvia a l'ajuntament.
f) Acreditar davant l'Ajuntament la realització de les obres/actuacions i el compliment dels requisits i les condicions que es determinen en la concessió de la subvenció, així com la notificació de qualsevol modificació que es produeixi, si és el cas.
Article 6 bis. Obligacions de les persones beneficiàries dels ajuts econòmics municipals per raó d'actuacions dutes a terme dins el darrer trimestre de l'any 2019.
Les persones beneficiàries dels ajuts econòmics municipals per raó d'obres i actuacions dutes a terme dins el darrer trimestre de l'any 2019, hauran de justificar el fet d'haver-se executat les mateixes conforme al pertinent títol administratiu habilitant, llevat del cas exposat en el punt e) «in fine».
Article 7. Documentació a adjuntar a la sol·licitud.
La sol·licitud de la present subvenció no eximeix de l'obtenció de la llicència d'obres corresponent o de la presentació, en el seu cas, de la deguda comunicació prèvia. Ambdues, sol·licitud de subvenció i llicència o comunicació prèvia, es podran presentar juntes o per separat. Les sol·licituds d'ajudes econòmiques es formularan personalment davant el Registre General de l'Ajuntament en horari de 08:30 a 14:30 hores o a través de la seu electrònica http://www.aj-escastell.org/ (amb DNI electrònic o certificat digital) en els supòsits previstos a l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, amb independència o en paral·lel a la sol·licitud de la llicència d'obres corresponent, i inclouran com a mínim la documentació següent:
a) Instància de sol·licitud de subvenció amb expressió de les dades de la finca i de la persona o persones sol·licitants.
b) Per a comunitats de propietaris: acreditació de l'existència d'acord de la junta de propietaris amb la sol·licitud de l'ajuda i l'aprovació de les obres i/o actuacions a realitzar.
c) Pressupost detallat per capítols o rams amb amidaments de cadascuna de les partides i de preus unitaris.
Pel que fa a les persones assenyalades a l'article 6 bis, l'atorgament de la subvenció es produirà, si escau, prèvia la presentació de la corresponent sol·licitud pels mitjans establerts a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, adjuntant-se a l'efecte, còpia de la llicència municipal atorgada o de la sol·licitud de comunicació prèvia, juntament amb còpia de la factura de la despesa que l'actuació els va generar, comprensiva de les actuacions subvencionables conforme a l'article 8 següent.
En cas de tractar-se d'una actuació consistent en el pintat de la façana, tan sòls s'haurà d'aportar còpia de la corresponent factura, juntament amb la sol·licitud «ad hoc».
Article 8. Import de la subvenció.
L'import de la subvenció, a l'efecte de càlcul, està constituït pel pressupost d'execució material corresponent a les partides que afecten la pintura, rehabilitació o restauració de la façana. No formen part del pressupost de la subvenció els impostos i taxes derivats de l'obtenció de la llicència municipal d'obres i els honoraris facultatius, les despeses generals i el benefici industrial, i si s'escau, els costs de les diagnosis i estudis tècnics previs a l'elaboració del projecte.
Article 9. Termini de presentació de sol·licituds de subvenció.
El termini de presentació de sol·licituds serà des del dia següent a la publicació de les bases al BOIB fins al 30 de novembre de 2020.
Article 10. Termini per resoldre l'atorgament de la subvenció.
El termini de resolució serà de dos mesos des de la presentació de la sol·licitud de l'ajuda. El venciment del termini màxim sense que l'ajuntament hagi notificat la resolució s'entén desestimada la sol·licitud de concessió de subvenció.
Article 11. Concessió de la subvenció i termini d'atorgament.
L'òrgan competent per a l'ordenació, instrucció i resolució del procediment de subvencions serà la regidoria d'urbanisme, que realitzarà d'ofici totes les actuacions que cregui necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals es formuli la proposta de resolució.
Article 12. Sol·licitud de pagament de les ajudes i justificació de la subvenció.
En el termini màxim de dos mesos des de la finalització de les obres o actuacions objecte de possible subvenció, es presentarà una instància sol·licitant el pagament de l'ajuda prèviament concedida, per la qual cosa es farà constar:
a) Les dades de la finca i de la persona sol·licitant amb inclusió del número de compte corrent a efectes de liquidació.
b) Declaració expressa que els treballs han finalitzat d'acord amb la proposta tècnica presentada en el seu moment (amb els materials, colors i acabats, amb l'adequació dels serveis aeris, i amb la supressió o correcció d'elements afegits disconformes amb les ordenances), d'acord amb la llicència d'obres municipal (número i data) o comunicació prèvia i d'acord amb les bases que regulen la present subvenció.
c) Acreditació de la despesa mitjançant còpia de les factures pagades als industrials en correspondència amb el pressupost presentat.
d) Fotografies de l'edifici en l'estat final de la rehabilitació.
e) Fotografia de la façana amb el cartell informatiu exposat durant les obres (excepte en el cas que l'ajuda es concedeixi exclusivament pel pintant de la façana)
f) Declaració de veracitat de dades bancàries de creditors.
No existeix la possibilitat d'efectuar pagaments anticipats o abonaments en compte.
Article 13. Compatibilitat i concurrència amb altres subvencions.
Les ajudes obtingudes en aplicació d'aquesta convocatòria, ja siguin en la modalitat d'ajuda econòmic directe com en la de bonificacions, són compatibles amb les obtingudes pel mateix concepte en aplicació d'altres programes de foment de la rehabilitació de l'Administració pública o de les ordenances fiscals de l'Ajuntament des Castell. La persona o persones sol·licitants informaran en tot moment de les sol·licituds efectuades a altres organismes per aquest mateix concepte.
Article 14. Revocació i devolució de les subvencions.
D'acord amb el que disposa l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, s'ha de revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de la concessió, la persona beneficiària d'aquesta incompleixi total o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció.
Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte l'acte de concessió i pertoca el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament.
Article 15. Criteris de graduació dels incompliments de les condicions imposades amb motiu de la concessió de la subvenció.
Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció, no notificades amb anterioritat, podrà donar lloc a la modificació de la proposta de la resolució.
Es considera complert l'objectiu de la subvenció quan s'hagi completat la totalitat de les obres objecte d'aquesta.
En el cas que no s'hagin completat la totalitat de les obres/actuacions previstes, la subvenció concedida es reduirà proporcionalment en relació a les obres executades, de tal forma que la totalitat de les obres previstes executades serà equivalent al 100% de l'import concedit, reduint-se proporcionalment segons la part del pressupost previst inicialment que no s'hagi executat.
En el cas de que el pressupost executat fos inferior al 50% del total, es considerarà que no s'ha complert l'objectiu de la subvenció i per tant, perdrà el dret de cobrament de la mateixa d'acord amb l'article anterior.
La subvenció en cap cas es pagarà abans de la justificació de l'execució de l'obra.
Article 16. Règim jurídic aplicable.
El règim jurídic aplicable a aquesta convocatòria és el que preveuen aquestes bases reguladores; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
Article 17. Eficàcia.
Aquestes bases tindran efectes a partir de l'endemà d'aprovar-se i publicar-se en el BOIB i la seu electrònica de l'Ajuntament des Castell.
Article 18. Publicitat.
D'acord amb allò que s'estableix en l'article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, les administracions hauran de remetre a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) informació sobre les convocatòries i resolucions de concessions de subvencions, amb el contingut que es regula en la Resolució de la Intervenció General de l'Estat de 9 de desembre de 2015 (BOE núm. 299 de 15 de desembre).
D'acord amb l'article 20.4 de la Llei 38/2003, en les entitats locals el responsable de la remissió de dita informació serà l'interventor.
La BDNS publicarà l'extracte d'aquesta convocatòria al BOIB.
Article 19. Infraccions i sancions
En matèria d'infraccions i sancions s'aplicarà el que es disposa en el Títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i en el Títol IV del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol.
ANNEX 2.
Àmbit de sol urbà susceptible de la subvenció.
Es Castell, 3 de juliol de 2020
La Batlessa i regidora d'urbanisme Juana Escandell Salom