Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'AFERS SOCIALS I ESPORTS

Núm. 5859
Resolució de la consellera d'Afers Socials i Esports per la qual se sotmet al tràmit d’informació pública l’Avantprojecte de llei de modificació de la Llei 1/2014, de 21 de febrer, de cans d’assistència

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. Des de dia 16 de gener de 2020 fins dia 12 de febrer de 2020 s'ha substanciat una consulta pública prèvia, a través de la pàgina de Participació Ciutadana sobre la proposta d'elaboració de l'Avantprojecte de llei de modificació de la Llei 1/2014, de 21 de febrer, de cans d'assistència.

2. En data 3 de juny de 2020, la consellera d'Afers Socials i Esports va dictar resolució mitjançant la qual s'inicia el procediment d'elaboració de l'avantprojecte de llei esmentat.

3. Una vegada elaborat l'esborrany l'Avantprojecte de llei de modificació de la Llei 1/2014, de 21 de febrer, de cans d'assistència, i d'acord amb la normativa aplicable, s'ha de sotmetre al tràmit d'audiència de les entitats interessades i al tràmit d'informació pública.

Fonaments de dret

1. L'article 133.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estableix que amb caràcter previ a l'elaboració d'un projecte o avantprojecte de llei o de reglament, s'ha de substanciar una consulta pública mitjançant el portal web de l'Administració competent, amb la finalitat que es recapti l'opinió de la ciutadania i de les organitzacions més representatives potencialment afectades per la futura norma

2. L'article 58 de la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears disposa que l'avantprojecte de llei, el projecte de decret legislatiu o el projecte de reglament s'han de sotmetre als tràmits següents:

a) Consulta de les conselleries de l'administració autonòmica, per mitjà de les secretaries generals, quan resulti convenient a criteri de l'òrgan responsable de la tramitació del procediment.

b) Audiència dels interessats, directament o per mitjà de les entitats que els agrupin o els representin reconegudes per llei.

c) Consulta dels consells insulars quan la iniciativa els afecti.

d) Consulta dels ajuntaments, directament o per mitjà de les organitzacions representatives d'aquestes entitats o dels òrgans de participació dels quals formin part, quan la iniciativa els afecti.

e) Informació pública, quan resulti preceptiva o sigui convenient a criteri de l'òrgan responsable de la tramitació.

A aquest efecte, s'ha de publicar un anunci en el que indiqui el termini per fer suggeriments i el Butlletí Oficial de les Illes Balears lloc web on es pot accedir al projecte normatiu. El termini dels tràmits d'audiència i d'informació pública, que es poden impulsar de forma simultània, ha de ser adequat a la naturalesa de la disposició i, en tot cas, no inferior a deu dies.

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Sotmetre a l'audiència de la ciutadania l'Avantprojecte de llei de modificació de la Llei 1/2014, de 21 de febrer, de cans d'assistència, i posar-lo a disposició de les persones interessades a la Secretaria General de la Conselleria d'Afers Socials i Esports (pl. de la Drassana, 4, de Palma) i a la pàgina web de participació ciutadana (http://participaciociutadana.caib.es) del Govern de les Illes Balears.

2. Fixar el termini d'informació pública en quinze dies hàbils des de l'endemà d'haver-se publicat aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Les al·legacions s'han de presentar a la seu de la Secretaria General de la Conselleria d'Afers Socials i Esports (pl. de la Drassana, 4, de Palma) o a qualsevol dels llocs que determina l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3. Habilitar la possibilitat de presentar al·legacions a l'avantprojecte per mitjans telemàtics, mitjançant l'apartat “Participació en l'elaboració normativa” de la pàgina web de participació ciutadana (http://participaciociutadana.caib.es) del Govern de les Illes Balears, dins del termini que s'estableix en l'apartat anterior, d'acord amb l'article 34.2 f de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Sempre que les al·legacions presentades mitjançant la web incloguin la identificació de la persona o l'entitat que les fa, s'inclouran en l'expedient d'elaboració normativa, tot i que no constin en el registre d'entrada electrònic de l'Administració de la Comunitat Autònoma. A aquest efecte, el funcionari o funcionària de l'òrgan competent de la tramitació del procediment normatiu que les rebi electrònicament ha d'emetre una diligència de les al·legacions presentades.

4. Ordenar la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 30 de juny de 2020

La consellera d'Afers Socials i Esports

Fina Santiago Rodríguez