Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA, CULTURA I IGUALTAT
Núm. 5856
Correcció d’errades de l’edicte 5290 publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears número 113 de 23 de juny de 2020, relatiu a la Resolució de la secretaria general de la Consellería de Presidència, Cultura i Igualtat de 3 de juny de 2020 per la qual es publiquen diverses taules d’avaluació documental
1. El 23 de juny de 2020, es va publicar en el BOIB numero 113 la Resolució de la secretaria general de la Consellería de Presidència, Cultura i Igualtat de 3 de juny de 2020 per la qual es publiquen diverses taules d'avaluació documental.
2. S'ha detectat una errada en la publicació de la Resolució esmentada, ja que no s'han publicat els annexes 1i 2
Per això, i de conformitat amb l'article 56.3 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i amb l'article 19 del Decret 68/2012, de 27 de juliol, pel qual es regula el Butlletí Oficial de les Illes Balears, s'ha d'esmenar l'error.
Per tot això, dict la següent
Resolució
Publicar els annexes 1i 2 de la Resolució de la secretaria general de la consellería de Presidència, Cultura i Igualtat de 3 de juny de 2020 per la qual es publiquen diverses taules d'avaluació documental.
Palma, 26 de juny de 2020
La secretaria general de la Consellería de Presidència, Cultura i Igualtat
María Asunción Sáez Amer
ANNEX 1 Taules d'avaluació documental de l'Administració del Govern de les Illes Balears
TAULES D'AVALUACIÓ DOCUMENTAL
Taula: 252
Sèrie documental: expedients sancionadors en matèria de transport terrestre
Codi i títol ARGEN: E25 – Sancions transport terrestre
Categoria: Taula específica
Matèria: TRANSPORT I MOBILITAT
Funció administrativa:
Una vegada analitzades les denúncies voluntàries, de la Guàrdia Civil i dels inspectors de transports, s'inicien expedients sancionadors en matèria de transport terrestre per incompliment de la normativa vigent.
Documents que formen l'expedient. Tipologia documental:
- Butlletí de denúncia / acta.
- Acord d'iniciació de l'expedient sancionador.
- Al·legacions a l'acord d'iniciació.
- Informe / proposta de resolució de l'instructor.
- Al·legacions a la proposta de resolució.
- Resolució.
Aplicacions informàtiques relacionades
Gestor d'expedients corporatiu (HELIUM).
Aplicació informàtica del Govern de les Illes Balears (SAP – Plataforma CAIB).
Aplicació informàtica del Ministeri de Foment (SITRAN).
Sèries relacionades:
E27 – Acords d'arxiu procediment sancionador de transport terrestre
Documents recapitulatius:
Cap
AVALUACIÓ
Resolució: CP: conservació permanent dels documents de resolució
ET: eliminació total de la resta de documentació als deu (10) anys de la finalització de l'expedient
Accés: restringit a les persones que formen part del Servei d'Inspecció i del Servei de Sancions del Transport Terrestre
Nivell de protecció de dades LOPDP: bàsic
Nivell de confidencialitat ENS: bàsic
Organisme promotor: Organisme competent en matèria de transport terrestre, actualment, la Direcció General de Mobilitat i Transport Terrestre de la Conselleria de Mobilitat i Habitatge.
Data d'aprovació: Dictamen de la Comissió en la sessió núm. 2/2019, de dia 7 de novembre.
Taula: 253
Sèrie documental: acords d'arxiu procediment sancionador del transport terrestre
Codi i títol ARGEN: E27 – Acords d'arxiu sancionador transport terrestre
Categoria: Taula específica
Matèria: TRANSPORT I MOBILITAT
Funció administrativa:
Acords d'arxiu en relació amb el procediment sancionador de transports terrestres. Una vegada revisades les denúncies voluntàries i les trameses per la Guàrdia Civil i pels inspectors de transports, se n'acorda l'arxivament atès que no hi ha infraccions de la normativa vigent.
Documents que formen l'expedient. Tipologia documental:
- Butlletí de denúncia / acta.
- Al·legacions.
- Acord d'arxiu.
Aplicacions informàtiques relacionades:
Aplicació informàtica del Govern de les Illes Balears (SAP – Plataforma CAIB).
Aplicació informàtica del Ministeri de Foment (SITRAN).
Sèries relacionades:
E25 – Sancions transport terrestre
Documents recapitulatius:
Cap
AVALUACIÓ
Resolució: ET eliminació total als deu (10) anys de la finalització de l'expedient
Accés: restringit a les persones que formen part del Servei d'Inspecció i del Servei de Sancions del Transport Terrestre
Nivell de protecció de dades LOPDP: bàsic
Nivell de confidencialitat ENS: bàsic
Organisme promotor: organisme competent en matèria de transport terrestre, actualment, la Direcció General de Mobilitat i Transport Terrestre de la Conselleria de Mobilitat i Habitatge.
Data d'aprovació: Dictamen de la Comissió en la sessió núm. 2/2019, de dia 7 de novembre.
Taula: 265
Sèrie documental: malalties professionals
Codi i títol ARGEN: E38 – Malalties professionals
Categoria: taula específica
Matèria: SALUT LABORAL
Funció administrativa:
Dins l'àmbit de les competències de les Illes Balears (article 32.11 de l'Estatut d'autonomia), i d'acord amb l'article 7 de la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscs laborals, correspon a la Comunitat Autònoma l'exercici de la facultat de promoure la prevenció i l'assessorament, desenvolupat pels òrgans tècnics en matèria preventiva, incloses l'assistència i la cooperació tècnica, la informació, la divulgació, la formació i la recerca en matèria preventiva, així com el seguiment de les actuacions preventives que es duguin a terme a les empreses per a la consecució dels objectius prevists en la Llei 31/1995, i vetlar pel compliment de la normativa sobre prevenció de riscs laborals mitjançant les actuacions de vigilància i control. A aquests efectes, s'han de prestar l'assessorament i l'assistència tècnica necessaris per al millor compliment d'aquesta normativa, i s'han de desenvolupar programes específics dirigits a aconseguir més eficàcia en el control del compliment de la normativa de prevenció de riscs laborals, i sancionar els subjectes compresos en l'àmbit d'aplicació de la Llei que incompleixin aquesta norma, conformement al que preveu en el capítol VII.
Aquesta sèrie documental registra les recerques realitzades en matèria de malalties professionals i la possible adaptació del lloc de feina que es pugui dur a terme des de l'Institut Balear de Seguretat i Salut Laboral.
Documents que formen l'expedient. Tipologia documental:
- Acta de les actuacions dels tècnics de prevenció.
- Informe de la investigació de la malaltia professional.
- Informe de la investigació del Servei de Prevenció i de la mútua d'accidents de treball.
- Acta d'Inspecció de Treball i Seguretat Social.
- Citació del jutjat.
- Avaluació del risc (instal·lacions, llocs de feina, equips de feina, higiene, ergonomia o factors psicosocials).
- Nomenament del coordinador de seguretat i salut.
- Certificats de formació/informació.
- Certificats d'aptitud mèdica.
- Justificants del lliurament de malalties professionals als treballadors.
- Fitxes de dades de seguretat dels productes químics.
- Planificacions de l'actuació preventiva.
- Informes clínics.
- Reconeixements mèdics.
- Resolucions de l'INSS.
- Baixes laborals.
- Sentències judicials.
Aplicacions informàtiques relacionades:
SALSIS Gestió d'Expedients (autonòmica).
CEPROSS Comunicació de Malalties Professionals a la Seguretat Social (estatal).
Sèries relacionades:
E08 Sancions salut laboral (taula 244)
Documents recapitulatius:
Cap
AVALUACIÓ
Resolució: ET eliminació total als vint (20) anys de la finalització de l'expedient
Accés: restringit a la part interessada
Nivell de protecció de dades LOPDP: alt
Nivell de confidencialitat ENS: alt
Organisme promotor: organisme amb competències en matèria de salut laboral, actualment, l'Institut Balear de Seguretat i Salut Laboral (IBASSAL) de la Direcció General de Treball i Salut Laboral de la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball.
Data d'aprovació: Dictamen de la Comissió en la sessió núm. 2/2019, de dia 7 de novembre.
Taula: 266
Sèrie documental: Detecció precoç de malalties professionals
Codi i títol ARGEN: E39 - . Detecció precoç malalties professionals
Categoria: ESPECÍFICA
Matèria: SALUT LABORAL
Funció administrativa:
Dins l'àmbit de les nostres competències (article 32.11 de l'Estatut d'Autonomia) i l'article 7 de Llei 31/95, 8 de novembre de prevenció de riscos laborals, ens correspon l'exercici de la facultat de promoure la prevenció i l'assessorament, desenvolupat pels òrgans tècnics en matèria preventiva, incloses l'assistència i cooperació tècnica, la informació, divulgació, formació i recerca en matèria preventiva, així com el seguiment de les actuacions preventives que es realitzin en les empreses per a la consecució dels objectius previstos en aquesta Llei, vetllant pel compliment de la normativa sobre prevenció de riscos laborals mitjançant les actuacions de vigilància i control. A aquests efectes, es prestarà l'assessorament i l'assistència tècnica necessaris per al millor compliment d'aquesta normativa i desenvoluparan programes específics dirigits a aconseguir una major eficàcia en el control, sancionant l'incompliment de la normativa de prevenció de riscos laborals pels subjectes compresos en l'àmbit d'aplicació de la present Llei, conformement al previst en el capítol VII de la mateixa.
Aquesta sèrie documental registrarà les actuacions realitzades sobre treballadors exposats a malalties que poguessin ser ocasionades per raó del seu treball des de l'Institut Balear de Seguretat i Salut Laboral.
Documents que formen l'expedient. Tipologia documental:
- Acta de les actuacions dels tècnics de prevenció
- Informe de la investigació de la malaltia professional
- Informe de la Investigació Servei de Prevenció i de la Mútua d'accidents de treball
- Acta Inspecció de Treball i Seguretat Social
- Citació Jutjat
- Avaluació de Risc(Instal·lacions, llocs de feina, equips de treball, higiènica, ergonòmica o psicosocial)
- Nomenament de Coordinador de Seguretat i Salut
- Certificats de formació/Informació
- Certificats d'aptitud mèdica
- Justificants del lliurament de malalties professionals als treballadors
- Fitxes de dades de seguretat del productes químics
- Planificacions de l'actuació preventiva
- Informes clínics
- Reconeixements mèdics
- Resolucions de l'INSS
- Baixes laborals
- Sentències judicials
Aplicació informàtica relacionada :
SALSIS Gestió d'expedients (autonòmica)
Comunicació de Malalties Professionals a la Seguretat Social(CEPROSS) (Nacional)
Sèries relacionades: E08 SANCIONS SALUT LABORAL TAULA 244
Documents recapitulatius: Cap
AVALUACIÓ
Resolució: ET eliminació total als vint (20) anys de la finalització de l'expedient
Accés: Restringit, només poden accedir els interessats
Nivell protecció dades LOPDP: Alt
Nivell confidencialitat ENS : Alt
Organisme promotor:Organisme amb competències en matèria de Salut Laboral
Actualment, Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball - Direcció General de Treball, i Salut Laboral - Institut Balear de Seguretat i Salut Laboral IBASSAL
Data d'aprovació: Dictamen de la Comissió en la sessió núm 2/2019, de dia 7 de novembre
Taula: 267
Sèrie documental: campanyes d'actuacions dels tècnics de prevenció riscs laborals
Codi i títol ARGEN: E40 – Campanyes prevenció riscs laborals
Categoria: taula específica
Matèria: SALUT LABORAL
Funció administrativa:
Dins l'àmbit de les competències de les Illes Balears (article 32.11 de l'Estatut d'autonomia), i d'acord amb l'article 7 de la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscs laborals, correspon a la Comunitat Autònoma l'exercici de la facultat de promoure la prevenció i l'assessorament, desenvolupat pels òrgans tècnics en matèria preventiva, incloses l'assistència i la cooperació tècnica, la informació, la divulgació, la formació i la recerca en matèria preventiva, així com el seguiment de les actuacions preventives que es duguin a terme a les empreses per a la consecució dels objectius prevists en la Llei 31/1995, i vetlar pel compliment de la normativa sobre prevenció de riscs laborals mitjançant les actuacions de vigilància i control. A aquests efectes, s'han de prestar l'assessorament i l'assistència tècnica necessaris per al millor compliment d'aquesta normativa, i s'han de desenvolupar programes específics dirigits a aconseguir més eficàcia en el control del compliment de la normativa de prevenció de riscs laborals, i sancionar els subjectes compresos en l'àmbit d'aplicació de la Llei que incompleixin aquesta norma, conformement al que preveu en el capítol VII.
Aquesta sèrie documental registra les actuacions duites a terme d'ofici pels tècnics de l'Institut Balear de Seguretat i Salut Laboral en les seves actuacions d'assessorament a les empreses, els treballadors, els agents socials, etc.
Documents que formen l'expedient. Tipologia documental:
- Acta de les actuacions dels tècnics de prevenció.
- Informe de la investigació de l'accident laboral del Servei de Prevenció.
- Acta d'Inspecció de Treball i Seguretat Social.
- Citació del jutjat.
- Avaluació del risc (instal·lacions, llocs de feina, equips de feina, higiene, ergonomia o factors psicosocial).
- Estudi de seguretat.
- Estudi bàsic de seguretat.
- Pla de seguretat.
- Aprovació del pla de seguretat.
- Nomenament del coordinador de seguretat i salut.
- Pla de muntatge.
- Declaració de conformitat.
- Certificats de formació.
- Llibre de subcontractació.
- Obertura de centre de treball.
- Llibre d'incidències.
- Certificats d'estabilitat.
- Certificats d'organismes de control autoritzats.
- Autoritzacions sectorials.
Aplicacions informàtiques relacionades:
SALSIS Gestió d'Expedients (autonòmica).
Sistema de Declaració Electrònica d'Accidents de Treball (Delt@) (estatal)
CEPROSS.
Sèries relacionades:
E08 Sancions salut laboral (taula 244)
C68 Registre obertura centres treball (taula 3)
Documents recapitulatius:
Cap
AVALUACIÓ
Resolució: ET eliminació total als deu (10) anys de la finalització de l'expedient
Accés: restringit (només hi poden accedir els interessats)
Nivell de protecció de dades LOPDP: alt
Nivell de confidencialitat ENS : alt
Organisme promotor: organisme amb competències en matèria de salut laboral, actualment, l'Institut Balear de Seguretat i Salut Laboral (IBASSAL) de la Direcció General de Treball i Salut Laboral de la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball.
Data d'aprovació: Dictamen de la Comissió en la sessió núm. 2/2019, de dia 7 de novembre.
Taula: 268
Sèrie documental: atenció a l'usuari, psicosociologia aplicada i medicina del treball
Codi i títol ARGEN: E41 – Atenció a l'usuari riscs laborals
Categoria: taula específica
Matèria: salut laboral
Funció administrativa:
Dins l'àmbit de les competències de les Illes Balears (article 32.11 de l'Estatut d'autonomia), i d'acord amb l'article 7 de Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscs laborals, correspon a la Comunitat Autònoma l'exercici de la facultat de promoure la prevenció i l'assessorament, desenvolupat pels òrgans tècnics en matèria preventiva, incloses l'assistència i la cooperació tècnica, la informació, la divulgació, la formació i la recerca en matèria preventiva, així com el seguiment de les actuacions preventives que es duguin a terme a les empreses per a la consecució dels objectius prevists en la Llei 31/1995, i vetlar pel compliment de la normativa sobre prevenció de riscs laborals mitjançant les actuacions de vigilància i control. A aquests efectes, s'han de prestar l'assessorament i l'assistència tècnica necessaris per al millor compliment d'aquesta normativa, i s'han de desenvolupar programes específics dirigits a aconseguir més eficàcia en el control del compliment de la normativa de prevenció de riscs laborals, i sancionar els subjectes compresos en l'àmbit d'aplicació de la Llei que incompleixin aquesta norma, conformement al que preveu en el capítol VII.
Aquesta sèrie documental registra les actuacions dels equips de psicosociologia aplicada i medicina del treball en els supòsits de conflicte laboral, assetjament laboral, assetjament sexual i adaptacions del lloc de treball, entre d'altres. Es tracta d'actuacions duites a terme pels tècnics de l'Institut Balear de Seguretat i Salut Laboral en les seves funcions d'assessorament i mediació amb les empreses, els treballadors, els agents socials, etc.
Documents que formen l'expedient. Tipologia documental:
- Acta de les actuacions dels tècnics de prevenció.
- Informe de la investigació de la malaltia professional.
- Informe de la investigació del Servei de Prevenció i de la mútua d'accidents de treball.
- Informe de la investigació d'accidents de treball.
- Acta d'Inspecció de Treball i Seguretat Social.
- Citació del jutjat.
- Denúncies escrites.
- Justificació de la modalitat preventiva.
- Pla de prevenció de riscs laborals.
- Avaluació del risc (instal·lacions, llocs de feina, equips de feina, higiene, ergonomia o factors psicosocials).
- Informe de la planificació de mesures preventives.
- Informe sobre l'índex d'absentisme, rotació en l'empresa, horaris i torns de feina.
- Nomenament del coordinador de seguretat i salut.
- Certificats de formació/informació.
- Certificats d'aptitud mèdica.
- Baixes laborals.
- Justificants del lliurament de malalties professionals als treballadors.
- Actes del Comitè de Seguretat i Salut.
- Protocol de prevenció de conflictes psicosocials vigent.
- Informe específic d'investigació del conflicte psicosocial i/o protocol de prevenció de conflictes psicosocials.
- Informe d'aplicació de mesures correctores del conflicte psicosocial per part de l'empresa.
- Fitxes de dades de seguretat dels productes químics.
- Certificats diversos (certificats de reconeixement de discapacitat...).
- Documents clínics (informes, analítiques, infografia...).
- Informes administratius.
- Protocols o procediments interns de l'empresa.
- Correus electrònics.
- Resolucions de l'INSS.
- Baixes laborals.
- Sentències judicials.
- Conveni col·lectiu de l'empresa.
- Contracte de treball.
- Fotos.
Aplicacions informàtiques relacionades:
SALSIS Gestió d'Expedients (autonòmica)
Sistema de Declaració Electrònica d'Accidents de Treball (Delt@) (estatal)
CEPROSS
Sèries relacionades:
E08 Sancions salut laboral (taula 244)
C68 Registre obertura centres treball (taula 3)
Documents recapitulatius:
Cap
AVALUACIÓ
Resolució: ET eliminació total als quinze (15) anys de la finalització de l'expedient
Accés: restringit (només hi poden accedir els interessats)
Nivell de protecció de dades LOPDP: alt
Nivell de confidencialitat ENS: alt
Organisme promotor: organisme amb competències en matèria de salut laboral, actualment, l'Institut Balear de Seguretat i Salut Laboral (IBASSAL) de la Direcció General de Treball i Salut Laboral de la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball.
Data d'aprovació: Dictamen de la Comissió en la sessió núm. 2/2019, de dia 7 de novembre.
Taula: 269
Sèrie documental: requeriment denúncia riscs laborals
Codi i títol ARGEN: E42 – Requeriments denúncies riscs laborals
Categoria: taula específica
Matèria: salut laboral
Funció administrativa:
Dins l'àmbit de les competències de les Illes Balears (article 32.11 de l'Estatut d'autonomia), i d'acord amb l'article 7 de Llei 31/1995, 8 de novembre, de prevenció de riscs laborals, correspon a la Comunitat Autònoma l'exercici de la facultat de promoure la prevenció i l'assessorament, desenvolupat pels òrgans tècnics en matèria preventiva, incloses l'assistència i la cooperació tècnica, la informació, la divulgació, la formació i la recerca en matèria preventiva, així com el seguiment de les actuacions preventives que es duguin a terme a les empreses per a la consecució dels objectius prevists en la Llei 31/1995, i vetlar pel compliment de la normativa sobre prevenció de riscs laborals mitjançant les actuacions de vigilància i control. A aquests efectes, s'han de prestar l'assessorament i l'assistència tècnica necessaris per al millor compliment d'aquesta normativa, i s'han de desenvolupar programes específics dirigits a aconseguir més eficàcia en el control del compliment de la normativa de prevenció de riscs laborals, i sancionar els subjectes compresos en l'àmbit d'aplicació de la Llei que incompleixin aquesta norma, conformement al que preveu en el capítol VII.
Aquesta sèrie documental registra les sol·licituds d'assessorament o denúncies que puguin formular particulars, sindicats o altres administracions davant l'Institut Balear de Seguretat i Salut Laboral.
Documents que formen l'expedient. Tipologia documental:
- Acta de les actuacions dels tècnics de prevenció.
- Citació del jutjat.
- Avaluació del risc (instal·lacions, llocs de feina, equips de feina, higiene, ergonomia o factors psicosocial).
- Estudi de seguretat.
- Estudi bàsic de seguretat.
- Pla de seguretat.
- Aprovació del pla de seguretat.
- Nomenament del coordinador de seguretat i salut.
- Pla de muntatge.
- Declaració de conformitat.
- Certificats de formació.
- Llibre de subcontractació.
- Obertura de centre de treball.
- Llibre d'incidències.
- Certificats d'estabilitat.
- Certificats d'organismes de control autoritzats.
- Autoritzacions sectorials.
Aplicacions informàtiques relacionades:
SALSIS Gestió d'Expedients (autonòmica).
Sistema de Declaració Electrònica d'Accidents de Treball (Delt@) (estatal).
CEPROSS (Comunicació de Malalties Professionals de la Seguretat Social).
Sèries relacionades:
E08 Sancions salut laboral (taula 244)
C68 Registre obertura centres treball (taula 3)
Documents recapitulatius:
Cap
AVALUACIÓ
Resolució: ET eliminació total als deu (10) anys de la finalització de l'expedient
Accés: restringit (només hi poden accedir els interessats)
Nivell de protecció de dades LOPDP: alt
Nivell de confidencialitat ENS: alt
Organisme promotor: organisme amb competències en matèria de salut laboral, actualmet, l'Institut Balear de Seguretat i Salut Laboral (IBASSAL) de la Direcció General de Treball i Salut Laboral de la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball.
Data d'aprovació: Dictamen de la Comissió en la sessió núm. 2/2019, de dia 7 de novembre.
Taula: 270
Sèrie documental: expedients sancionadors en matèria de comerç
Codi i títol ARGEN: E43 – Sancions comerç
Categoria: taula específica
Matèria: comerç
Funció administrativa:
Procediment administratiu d'instrucció dels expedients sancionadors en matèria de comerç i que poden concloure en una resolució d'imposició d'una sanció, i els actes que se'n deriven.
Documents que formen l'expedient. Tipologia documental:
- Denúncia (si escau).
- Acta d'inspecció d'establiments comercials.
- Proposta d'inici d'expedient sancionador en matèria d'ordenació del comerç.
- Acord d'inici de procediment sancionador referent a infraccions en matèria de comerç.
- Notificació de l'acord d'inici de procediment sancionador a l'interessat.
- Proposta de resolució de procediment sancionador referent a infraccions en matèria de comerç.
- Notificació de la proposta de resolució del procediment sancionador.
- Resolució del procediment sancionador.
- Notificació de la resolució del procediment sancionador.
Aplicació informàtica relacionada:
Helium EXSANCI-TAXES.
Sèries relacionades:
Cap.
Documents recapitulatius:
Cap
AVALUACIÓ
Resolució: conservació permanent
Accés: restringit a la part interessada i als organismes afectats
Nivell de protecció de dades LOPDP: mitjà
Nivell de confidencialitat ENS: mitjà
Organisme promotor: organisme amb competències en matèria de comerç, actualment, la Direcció General de Comerç de la Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius.
Data d'aprovació: Dictamen de la Comissió en la sessió núm. 2/2019, de dia 7 de novembre.
Taula: 271
Sèrie documental: declaració de zones de gran afluència turística
Codi i títol ARGEN: E44 – Zona afluència turística (ZGAT)
Categoria: taula específica
Matèria: comerç
Funció administrativa:
Declarar zona de gran afluència turística les zones que compleixen els requisits establerts.
Documents que formen l'expedient. Tipologia documental:
- Sol·licitud de l'ajuntament.
- Certificat del secretari o la secretària de l'ajuntament que reculli l'aprovació del ple pel qual s'acorda instar la determinació de zona de gran afluència turística. L'acord ha d'incloure l'exposició motivada de la proposta, les raons que la fonamenten i la delimitació territorial i temporal de la zona o les zones municipals a què es refereix.
- Memòria descriptiva de la proposta, que ha de contenir l'explicació de les raons que la fonamenten i ha d'especificar l'extensió territorial a què es refereix -amb els noms dels carrers que la delimiten- i els períodes de l'any per als quals se sol·licita l'aplicació del règim de llibertat d'horaris. La proposta ha d'incloure la justificació de les àrees que en queden excloses, amb indicació del nombre de comerços afectats, i altres documents i informació que es considerin rellevants.
- Plànols on es puguin identificar els carrers i vials que delimiten la zona o les zones proposades.
- Resolució d'aprovació o denegació de la declaració de la zona o les zones proposades.
- Notificació de la resolució.
Aplicació informàtica relacionada:
Cap
Sèries relacionades:
Cap
Documents recapitulatius:
Cap
AVALUACIÓ
Resolució: CP conservació permanent
Accés: lliure
Nivell de protecció de dades LOPDP: mitjà
Nivell de confidencialitat ENS: mitjà
Organisme promotor: organisme amb competències en matèria de comerç, actualment, la Direcció General de Comerç de la Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius.
Data d'aprovació: Dictamen de la Comissió en la sessió núm. 2/2019, de dia 7 de novembre
Taula: 273
Sèrie documental: autoritzacions i inscripcions d'activitats potencialment contaminants de l'atmosfera (APCA)
Codi i títol ARGEN: E46 - Autoritzacions activitats contaminants (APCA)
Categoria: taula específica
Matèria: ATMOSFERA
Funció administrativa:
Gestionar i tramitar expedients d'autorització i inscripció de les activitats potencialment contaminadores de l'atmosfera (APCA).
La Llei 34/2007, de 15 de novembre, de qualitat de l'aire i protecció de l'atmosfera, que deroga la Llei 38/1972, de 22 de desembre, de protecció de l'ambient atmosfèric, defineix les activitats potencialment contaminadores de l'atmosfera com aquelles que per la seva naturalesa, ubicació o pels processos tecnològics emprats constitueixen una font de contaminació les característiques de la qual requereixen que siguin sotmeses a un règim de control i a un seguiment més estricte.
Aplicació informàtica relacionada: cap
Sèries relacionades:
Taula 275 E48 - Autoritzacions dels organismes de control autoritzats per l'Administració (OCA).
Taula 278 E51 - Resolucions de baixa d'autoritzacions i inscripcions d'activitats potencialment contaminants de l'atmosfera i d'inscripcions d'instal·lacions de combustió mitjana (APCA).
Taula 277 E50 - Registre d'instal·lacions de combustió mitjana (MIC).
Taula 274 E47 - Autoritzacions d'emissions de gasos d'efecte hivernacle (GEI) i emissions anuals verificades (GEI).
Documents recapitulatius: cap
AVALUACIÓ
Resolució: (CP) conservació permanent
Accés: accés públic, excepte la informació que afecta dades personals
Nivell protecció dades RGPDP: alt
Nivell confidencialitat ENS: alt
Organisme promotor: organisme competent en matèria de contaminació atmosfèrica.
Actualment, la Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius. Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic.
Data d'aprovació: Dictamen de la Comissió en la sessió núm. 2/2019, de dia 7 de novembre.
Taula: 274
Sèrie documental: autoritzacions d'emissions de gasos d'efecte hivernacle (GEI) i emissions anuals verificades (GEI)
Codi i títol ARGEN: E47 Autoritzacions gasos (GEI)
Categoria: taula específica
Matèria: CANVI CLIMATIC
Funció administrativa:
Gestionar i tramitar els expedients d'autorització d'emissió de gasos d'efecte hivernacle (GEI) de les instal·lacions incloses dins l'àmbit d'aplicació de la Llei 1/2005, de 9 de març, que regula el règim del comerç de drets d'emissió de gasos d'efecte hivernacle.
Tramitar les modificacions de l'autorització per revisions i canvis de plans de seguiment GEI, o per canvis en la capacitat de la instal·lació que impliquin canvis en l'assignació gratuïta, així com les resolucions d'extinció de l'autorització segons estipula l'article 7 de la Llei.
Comunicar a l'òrgan competent en matèria de registre de drets d'emissió, d'acord amb l'article 8 de la Llei, les resolucions d'atorgament, modificació i extinció de les autoritzacions, en el termini de 10 dies des de la data de la resolució.
Gestionar els plans de millora periòdics dels plans de seguiment vigents.
Rebre informació de la visita dels verificadors a les instal·lacions incloses en el règim del comerç de drets d'emissió i, si escau, fer seguiment del procés de verificació a les mateixes instal·lacions. Avaluar els informes anuals d'emissions i dictàmens dels organismes verificadors d'emissions GEI. Inscriure les emissions verificades i validar-les al Registre de la Unió Europea.
Gestionar i tramitar els expedients d'exclusió d'instal·lacions del règim de comerç de drets d'emissió (d'acord amb la disposició addicional 4a de la Llei 1/2005), així com avaluar el compliment dels percentatges de reducció d'emissions segons la mesura de mitigació equivalent a la participació en el règim de comerç de drets d'emissió que estableix el Reial decret 317/2019, de 26 d'abril (o la normativa que la substitueixi).
Emplenar els diferents qüestionaris per informar sobre l'aplicació de la Directiva 2003/87 / CE del Parlament Europeu i del Consell segons la Decisió d'execució de la Comissió de 21 de març de 2014 i altres qüestionaris de demanda d'informació addicional.
Exercir la potestat sancionadora segons l'article 35 de la Llei 1/2005.
Aplicació informàtica relacionada: cap.
Sèries relacionades:
Taula 273 E46 - Autoritzacions i inscripcions d'activitats potencialment contaminadores de l'atmosfera (APCA).
Documents recapitulatius: cap.
AVALUACIÓ
Resolució: (CP) conservació permanent
Accés: accés públic, excepte la informació que afecta dades personals
Nivell de protecció de dades RGPDP: alt
Nivell de confidencialitat ENS: alt
Organisme promotor: organisme competent en matèria de canvi climàtic.
Actualment, la Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius. Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic.
Data d'aprovació: Dictamen de la Comissió en la sessió núm. 2/2019, de dia 7 de novembre.
Taula: 275
Sèrie documental: autoritzacions dels organismes de control autoritzats per l'Administració (OCA)
Codi i títol ARGEN: E48 – Autoritzacions organismes control (OCA)
Categoria: taula específica
Matèria: ATMOSFERA
Funció administrativa:
Gestionar i tramitar expedients d'autorització dels organismes de control autoritzats en matèria de contaminació atmosfèrica (OCA).
Les entitats d'inspecció i els laboratoris d'assaig que volen actuar a les Illes Balears com a organismes de control per a l'atmosfera (OCA) han de sol·licitar autorització a l'administració competent en matèria de contaminació atmosfèrica.
Aplicació informàtica relacionada: cap
Sèries relacionades: cap
Documents recapitulatius: cap
AVALUACIÓ
Resolució: (CP) conservació permanent
Accés: accés públic, excepte la informació que afecta dades personals
Nivell de protecció de dades RGPDP: alt
Nivell de confidencialitat ENS: alt
Organisme promotor: organisme competent en matèria de contaminació atmosfèrica.
Actualment, la Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius. Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic.
Data d'aprovació: Dictamen de la Comissió en la sessió núm. 2/2019, de dia 7 de novembre.
Taula: 276
Sèrie documental: denúncies en matèria de contaminació atmosfèrica
Codi i títol ARGEN: E49 – Denúncies contaminació atmosfèrica
Categoria: taula específica
Matèria: ATMOSFERA
Funció administrativa:
Gestionar i donar resposta a les denúncies per presumptes infraccions en matèria de contaminació atmosfèrica rebudes.
- S'entén per denúncia l'acció mitjançant la qual una persona física o jurídica pretén posar en coneixement de l'administració competent uns fets que entén que poden ser constitutius d'una infracció de la normativa vigent en matèria de protecció de l'atmosfera.
Aplicació informàtica relacionada: cap
Sèries relacionades:
- Taula 273 E46 - Autoritzacions i inscripcions d'activitats potencialment contaminants de l'atmosfera (APCA).
- Taula 277 E50 - Registre d'instal·lacions de combustió mitjanes (MIC).
Documents recapitulatius: cap
AVALUACIÓ
Resolució: (CP) conservació permanent
Accés: accés públic, excepte la informació que afecta dades personals
Nivell protecció dades RGPDP: alt
Nivell confidencialitat ENS: alt
Organisme promotor: organisme competent en matèria de contaminació atmosfèrica.
Actualment, la Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius. Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic.
Data d'aprovació: Dictamen de la Comissió en la sessió núm. 2/2019, de dia 7 de novembre
Taula: 277
Sèrie documental: registre d'instal·lacions de combustió mitjanes (MIC)
Codi i títol ARGEN: E50 – Registre instal·lacions combustió (MIC)
Categoria: taula específica
Matèria: ATMOSFERA
Funció administrativa:
Registrar les instal·lacions de combustió mitjana de les Illes Balears.
Es considera instal·lació de combustió mitjana la instal·lació de combustió que tengui una potència tèrmica nominal igual o superior a 1 MW i inferior a 50 MW sigui quin sigui el combustible utilitzat, tant de titularitat pública com privada.
Aplicació informàtica relacionada: cap
Sèries relacionades:
- Taula 273 E46 - Autoritzacions i inscripcions d'activitats potencialment contaminants de l'atmosfera (APCA)
- Taula 278 E51 - Resolucions de baixa d'autoritzacions o inscripcions d'activitats potencialment contaminants de l'atmosfera i d'inscripcions al registre d'instal·lacions de combustió mitjana (APCA).
Documents recapitulatius: cap
AVALUACIÓ
Resolució: (CP) conservació permanent
Accés: accés públic, excepte la informació que afecta dades personals
Nivell de protecció de dades RGPDP: alt
Nivell de confidencialitat ENS: alt
Organisme promotor: organisme competent en matèria de contaminació atmosfèrica.
Actualment, la Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius. Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic.
Data d'aprovació: Dictamen de la Comissió en la sessió núm. 2/2019, de dia 7 de novembre.
Taula: 278
Sèrie documental: resolucions de baixa d'autoritzacions i inscripcions d'activitats potencialment contaminants de l'atmosfera i d'inscripcions d'instal·lacions de combustió mitjanes (APCA)
Codi i títol ARGEN: E51 – Resolucions baixes APCA
Categoria: taula específica
Matèria: ATMOSFERA
Funció administrativa:
Gestionar i tramitar les sol·licituds de baixa d'autorització o inscripció de les activitats potencialment contaminadores de l'atmosfera i les baixes del registre d'instal·lacions de combustió mitjanes.
Aplicació informàtica relacionada: cap
Sèries relacionades:
Taula 273 E46 - Autoritzacions i inscripcions d'activitats potencialment contaminadores de l'atmosfera (APCA)
Taula E50 - Registre d'instal·lacions de combustió mitjanes (MIC)
Documents recapitulatius: cap
AVALUACIÓ
Resolució: (CP) conservació permanent
Accés: accés públic, excepte la informació que afecta dades personals
Nivell de protecció de dades RGPDP: alt
Nivell de confidencialitat ENS: alt
Organisme promotor: organisme competent en matèria de contaminació atmosfèrica.
Actualment, la Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius. Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic.
Data d'aprovació: Dictamen de la Comissió en la sessió núm. 2/2019, de dia 7 de novembre.
Taula: 279
Sèrie documental: recurs administratiu especial en matèria de contractació
Codi i títol ARGEN: E52 - Recurs especial control contractació
Categoria: taula específica
Matèria: CONTROL CONTRACTACIÓ
Funció administrativa:
La Junta Consultiva de Contractació Administrativa és l'òrgan consultiu específic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de la seva administració instrumental en matèria de contractació. Contra els actes dels òrgans de contractació es podrà interposar un recurs especial en matèria de contractació.
Aquest recurs resulta de l'aplicació del règim jurídic previst en la legislació bàsica per al recurs de reposició, tindrà caràcter potestatiu, el resoldrà la Junta Consultiva de Contractació i substituirà, a tots els efectes, el recurs de reposició.
La competència per resoldre aquest recurs correspon a la Comissió Permanent de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa, d'acord amb la lletra m) de l'article 2 i l'article 7 del text consolidat del Decret pel qual es creen la Junta Consultiva de Contractació Administrativa de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el Registre de contractes i el Registre de contractistes, aprovat pel Decret 3/2016, de 29 de gener.
Aplicació informàtica relacionada: cap
Sèries relacionades: cap
Documents recapitulatius: Memòria de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa.
AVALUACIÓ
Resolució: CP conservació permanent
Accés: lliure
Nivell protecció dades RGPDP: mitjà
Nivell confidencialitat ENS: mitjà
Organisme promotor: organisme competent en matèria de control de contractació.
Actualment, la Conselleria d'Hisenda i Relacions Exteriors. Direcció General de Cooperació Local i Patrimoni - Junta Consultiva de Contractació Administrativa.
Data d'aprovació: Dictamen de la Comissió en la sessió núm. 2/2019, de dia 7 de novembre.
Taula: 280
Sèrie documental: informes en matèria de contractació administrativa
Codi i títol ARGEN: E53 - Informes en matèria contractació
Categoria: taula específica
Matèria: CONTROL CONTRACTACIÓ
Funció administrativa:
La Junta Consultiva de Contractació Administrativa és l'òrgan consultiu específic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de la seva administració instrumental en matèria de contractació. D'acord amb el que disposa l'article 12.1 i l'article 12.2 del Decret 3/2016, de 29 de gener, la Junta Consultiva de Contractació Administrativa emet informes a petició dels secretaris generals de les diferents conselleries, de l'interventor general, del tresorer general i de la Direcció de l'Advocacia de la Comunitat Autònoma. També poden sol·licitar informes a la Junta Consultiva de Contractació Administrativa els presidents dels consells insulars, batles o presidents dels ajuntaments de l'àmbit territorial de les Illes Balears i els presidents de les organitzacions empresarials de les Illes Balears afectades per la contractació pública.
Aplicació informàtica relacionada: cap
Sèries relacionades: Memòria de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa.
Documents recapitulatius: cap
AVALUACIÓ
Resolució: (CP) conservació permanent
Accés: lliure
Nivell protecció dades RGPDP: mitjà
Nivell confidencialitat ENS: mitjà
Organisme promotor: organisme competent en matèria de control de contractació.
Actualment, la Conselleria d'Hisenda i Relacions Exteriors. Direcció General de Cooperació Local i Patrimoni - Junta Consultiva de Contractació Administrativa.
Data d'aprovació: Dictamen de la Comissió en la sessió núm. 2/2019, de dia 7 de novembre
Taula: 281
Sèrie documental: justificació solvència econòmica i tècnica
Codi i títol ARGEN: E54 - Solvència econòmica i tècnica
Categoria: taula específica
Matèria: CONTROL CONTRACTACIÓ
Funció administrativa:
La Junta Consultiva de Contractació Administrativa és l'òrgan consultiu específic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de la seva administració instrumental en matèria de contractació. Atès el que disposa l'article 26 del Decret 3/2016, modificat pel Decret 36/2017, de 21 de juliol, de modificació del text consolidat del Decret pel qual es creen la Junta Consultiva de Contractació Administrativa de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el Registre de contractes i el Registre de contractistes, correspon a la Junta Consultiva tramitar els procediments en matèria de classificació empresarial per acreditar el manteniment de la solvència econòmica i financera i el manteniment de la solvència tècnica i professional dels empresaris.
Aplicació informàtica relacionada:
Aplicacions informàtiques CLAEMP
Sèries relacionades:
Memòria de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa
Documents recapitulatius: cap
AVALUACIÓ
Resolució: (CP) conservació permanent
Accés: restringit a l'Administració
Nivell protecció dades RGPDP: alt
Nivell confidencialitat ENS: alt
Organisme promotor: organisme competent en matèria de control de contractació.
Actualment, Conselleria d'Hisenda i Relacions Exteriors. Direcció General de Cooperació Local i Patrimoni - Junta Consultiva de Contractació Administrativa.
Data d'aprovació: Dictamen de la Comissió en la sessió núm. 2/2019, de dia 7 de novembre
Taula: 282
Sèrie documental: òrgans col·legiats de la Junta Consultiva de Contractació: Comissió Classificatòria, Comissió Permanent i Ple
Codi i títol ARGEN: E55 – Òrgans col·legiats Junta Consultiva
Categoria: taula específica
Matèria: CONTROL CONTRACTACIÓ
Funció administrativa:
La Junta Consultiva de Contractació Administrativa és l'òrgan consultiu específic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de la seva administració instrumental en matèria de contractació. La Junta Consultiva, per exercir les competències atribuïdes, podrà actuar d'acord amb el que estableix l'article 3 del Decret 3/2016, de 29 de gener, pel qual es creen la Junta Consultiva de Contractació Administrativa de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el Registre de contractes i el Registre de contractistes, i de conformitat amb l'article 1 de l'Acord de 10 d'octubre de 1997 del Consell de Govern pel qual s'aprova el Reglament d'organització i funcionament de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, a través del Ple, la Comissió Permanent, la Comissió de Classificació, entre d'altres.
Sèries relacionades:
Memòria de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa
AVALUACIÓ
Resolució: (CP) conservació permanent
Accés: restringit a l'Administració
Nivell protecció dades RGPDP: alt
Nivell confidencialitat ENS: alt
Organisme promotor: organisme competent en matèria de control de contractació.
Actualment, Conselleria d'Hisenda i Relacions Exteriors. Direcció General de Cooperació Local i Patrimoni - Junta Consultiva de Contractació Administrativa.
Data d'aprovació: Dictamen de la Comissió en la sessió núm. 2/2019, de dia 7 de novembre
Taula: 284
Sèrie documental: subvencions per a la rehabilitació integral de barris
Codi i títol ARGEN: E58 - Subvencions rehabilitació barris
Categoria: taula específica
Matèria: ARQUITECTURA
Funció administrativa:
Expedients de convocatòria pública de subvencions en matèria de rehabilitació integral de barris per a la millora del paisatge urbà dels municipis de les Illes Balears.
L'objectiu de les ajudes és la millora de l'espai públic mitjançant la rehabilitació de
façanes, reurbanització, dotació d'espais verds, foment de la sostenibilitat i l'accessibilitat i supressió de barreres arquitectòniques dels espais públics, així com la millora de barris susceptibles de ser considerats d'atenció especial.
Aplicació informàtica relacionada: cap
Sèries relacionades: D69 Registre de subvencions
Documents recapitulatius:
Base de dades autonòmica de subvencions SAIS
Base de dades estatal de subvencions BDNS
Registre de subvencions
AVALUACIÓ
Resolució: EP eliminació parcial:
CP - Conservació permanent dels projectes tècnics d'obres de reurbanització / rehabilitació urbana.
ET - Eliminació de la resta de documents al cap de deu (10) anys de la finalització de l'expedient.
Accés: lliure, excepte els documents amb dades personals i documents amb dades que afecten la propietat intel·lectual.
Nivell protecció dades RGPDP: bàsic
Nivell confidencialitat ENS: bàsic
Organisme promotor: organisme competent en matèria d'arquitectura
Actualment, Conselleria de Mobilitat i Habitatge - Direcció General d'Arquitectura i Rehabilitació
Data d'aprovació: Dictamen de la Comissió en la sessió núm. 2/2019, de dia 7 de novembre
Taula: 285
Sèrie documental: ajudes urgents i de caràcter excepcional en matèria d'habitatge i altres edificacions per pal·liar danys de les pluges a la comarca de Llevant de Mallorca de dia 9 d'octubre de 2018
Codi i títol ARGEN: E59 – Ajudes excepcionals pluges llevant 2018
Categoria: taula específica (sèrie tancada)
Matèria: ARQUITECTURA
Funció administrativa:
Expedients de convocatòria pública d'ajudes per reparar i pal·liar danys produïts per les pluges en matèria d'habitatge i altres edificacions a la comarca de Llevant de Mallorca el 9 d'octubre de 2018.
L'objectiu de les ajudes és contribuir a recuperar amb la màxima celeritat la normalitat de les zones afectades dels municipis d'Artà, Capdepera, Manacor, Sant Llorenç des Cardassar i Son Servera.
Aplicació informàtica relacionada: aplicació informàtica SAP
Sèries relacionades: D69 Registre de subvencions
AVALUACIÓ
Resolució: CP conservació permanent
Accés: lliure, excepte els documents amb dades personals i documents amb dades que afecten la propietat intel·lectual
Nivell protecció dades RGPDP: bàsic
Nivell confidencialitat ENS: bàsic
Organisme promotor: organisme competent en matèria d'arquitectura (per delegació de competències puntuals per les ajudes).
Actualment, Conselleria de Mobilitat i Habitatge - Direcció General d'Arquitectura i Rehabilitació
Data d'aprovació: Dictamen de la Comissió en la sessió núm. 2/2019, de dia 7 de novembre
ANNEX 2
Fonamentació jurídica
- Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas, (BOE nº 236, de 2 de octubre)
- Ley 40/2015, de 1de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Publico, (BOE nº 236, de 2 de octubre)
- Ley Orgánica 3/2018, de 5 de diciembre, de Protección de Datos Personales y Garantía de los Derechos Digitales (BOE nº 294 de 6 de diciembre).
- Reglamento 2016/679 del Parlamento Europeo, y del Consejo, de 27 de abril de 2016, relativo a la protección de las personas físicas en lo que respecta al tratamiento de sus datos personales y a la libre circulación de esos datos (DOUE de 4 de mayo)
- Llei 15/2006, de 17 de octubre, d'Archivos y Patrimonio Documental de las Illes Balears (BOIB nº 152, de 28 de octubre).
- Decret 99/2010, de 27 de agost, pel el qual es regulan els arxius de l' Administració de la Comunitat Autònoma de las Illes Balears i de les entitats que integren el seu sector públic instrumental (BOIB nº 131, de 7 de setembre).
- Real Decreto 1708/2011, de 18 de noviembre, por el que se establece el Sistema Español de Archivos y se regula el Sistema de Archivos de la Administración General del Estado y de sus organismos públicos y su régimen de acceso (BOE nº 284, de 25 de noviembre).
- Llei 3/2003, de 26 de març, de règim Jurídic de la Administració de la Comunitat Autónoma de las Illes Balears (BOIB nº 44, de 3 de abril).
- Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius (BOIB nº 21, de 12 de febrer).
- Decret 1/2019, de 11 de gener, regulador de la Comissió per les Reclamacions d'Accés a la informació Pública, (BOIB, nº 6, de 12 de enero de 2019)