Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, UNIVERSITAT I RECERCA

Núm. 5805
Resolució del conseller d’Educació, Universitat i Recerca de 23 de juny de 2020 per la qual s’aprova la convocatòria d’ajuts per incorporar personal investigador al sistema de ciència de les Illes Balears (contractes postdoctorals 2020)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BDNS (identificador): 513180

Fets i fonaments de dret

1.  La Llei 7/1997, de 20 de novembre, de la recerca i del desenvolupament tecnològic (BOCAIB núm. 148, de 29 de novembre), té per objecte fomentar la recerca científica, la innovació tecnològica i la normalització i l'homologació necessàries per incrementar el coneixement científic a les Illes Balears i per accelerar-ne la integració en el mercat europeu i la presència efectiva en els mercats internacionals. Així mateix, l'article 2 d'aquesta Llei disposa la creació del Pla de Recerca i Desenvolupament Tecnològic de les Illes Balears.

2. El Pla de Ciència, Tecnologia i Innovació de les Illes Balears 2018-2022, aprovat el 29 de març de 2019, té com a fi últim contribuir i impulsar el lideratge científic i tecnològic de la regió i les capacitats d'innovació com a elements essencials per a la creació d'ocupació de qualitat, la millora de la productivitat i la competitivitat empresarial, la millora en la prestació dels serveis públics i, finalment, el desenvolupament i el benestar dels ciutadans.

3. Els recursos humans són el factor limitador més important per a la creació, l'absorció i la transformació del coneixement. Per aquest motiu, una de les línies d'actuació que articula el Pla de Ciència, Tecnologia i Innovació de les Illes Balears 2018-2022 és la de capital humà, que inclou el Programa d'Incorporació de Personal d'R+D+I, amb mesures com els promotors tecnològics, la incorporació de personal tècnic de suport a la recerca i la incorporació de personal investigador doctor (contractes postdoctorals). Tan important és promoure la formació de nou personal investigador, un procés llarg i complex, com facilitar la incorporació als diversos elements del sistema de ciència i tecnologia de personal ja format en diferents àmbits.

4. La incorporació de personal investigador qualificat al sistema de ciència i tecnologia objecte d'aquesta convocatòria és una mesura de foment de la recerca científica i tecnològica per enfortir la capacitat de recerca dels grups d'R+D i permetre que assoleixin la condició de grups de recerca competitius.

5. El 9 de març de 2018, el Consell de Govern va aprovar el Pla Estratègic de Subvencions de la Vicepresidència i Conselleria d'Innovació, Recerca i Turisme per a l'any 2020, modificat per la Resolució de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors de 12 de febrer de 2020 per la qual es modifica l'annex al Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020 (BOIB núm. 29, de 7 de març). Entre les subvencions previstes en el Pla hi ha la convocatòria per a contractes postdoctorals, objecte d'aquesta Resolució.

6. Aquesta convocatòria s'ajusta al que disposen el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre), i l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria de recerca, desenvolupament tecnològic i innovació (BOIB núm. 25, de 13 de febrer).

7. A més, s'han de tenir en compte la disponibilitat pressupostària per a l'exercici de 2020 i els informes previs de la Direcció General de Pressuposts i Finançament, amb la fiscalització prèvia limitada de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, així com les facultats per dictar resolucions establertes en la Llei 4/2001, de 14 de març, del Govern de les Illes Balears, i en la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1.  Aprovar la convocatòria de catorze ajuts per incorporar, en règim de concurrència competitiva, personal investigador al sistema de ciència i tecnologia de les Illes Balears a centres o unitats de recerca i desenvolupament tecnològic, públics o privats, ubicats a les Illes Balears.

2.  Aprovar els termes d'aquesta convocatòria, d'acord amb l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria de recerca, desenvolupament tecnològic i innovació, que consten en els següents annexos:

—  Annex 1: disposicions comunes.

— Annex 2: Programa Margalida Comas, per a joves investigadors que hagin obtingut el doctorat entre l'1 de gener de 2018 i la data de tancament del període de sol·licituds d'aquesta convocatòria, i s'incorporin a les entitats a què fan referència els punts 2.2.a) i 2.2.b) de l'annex 1.

—  Annex 3: Programa Vicenç Mut Estabilitat, per a investigadors amb experiència que provenguin de programes Margalida Comas de convocatòries anteriors i s'incorporin a les entitats a què fan referència els punts 2.2.a) i 2.2.b) de l'annex 1.

—  Annex 4: Programa Vicenç Mut, per a investigadors amb experiència que hagin obtingut el doctorat abans del 31 de desembre de 2017, i s'incorporin a les entitats a què fan referència els punts 2.2.a) i 2.2.b) de l'annex 1.

—  Annex 5: Programa Felip Bauçà, per a empreses. Els investigadors han d'haver obtingut el doctorat abans del 31 de desembre de 2017, i s'han d'incorporar a les entitats a què fa referència el punt 2.2.c) de l'annex 1.

3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació, Universitat i Recerca en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sens perjudici d'interposar-ne qualsevol altre que es consideri oportú.

 

Palma, 23 de juny de 2020

El conseller d'Educació, Universitat i Recerca

Martí Xavier March i Cerdà

 

ANNEX 1

Disposicions comunes

Primer Objecte

1. L'objecte de la convocatòria, en règim de concurrència competitiva, és la incorporació de personal investigador al sistema de ciència i tecnologia de les Illes Balears a centres o unitats de recerca i desenvolupament tecnològic, públics o privats, ubicats a les Illes Balears.

2. S'ofereixen catorze ajuts per contractar personal investigador i incorporar-lo al sistema de ciència i tecnologia de les Illes Balears en grups de recerca, centres o unitats de recerca i desenvolupament tecnològic, empreses públiques sense finalitat de lucre i empreses privades amb activitat d'R+D ubicades a les Illes Balears.

Els ajuts es distribueixen de la manera següent:

—  Cinc ajuts per al Programa Margalida Comas, per a joves investigadors que s'incorporin a les entitats a què fan referència els punts 2.2.a) i 2.2.b) d'aquest annex.

—  Un màxim de tres ajuts per al Programa Vicenç Mut estabilitat, per a investigadors amb experiència provinents de programes Margalida Comas de convocatòries anteriors que s'incorporin a les entitats a què fan referència els punts 2.2.a) i 2.2.b) d'aquest annex.

—  Un mínim de cinc ajuts per al Programa Vicenç Mut, per a investigadors amb experiència que s'incorporin a les entitats a què fan referència els punts 2.2.a) i 2.2.b) d'aquest annex.

—  Un ajut per al Programa Felip Bauçà, per a empreses privades d'R+D, entitats que figuren en el punt 2.2.c) d'aquest annex.

3. Els reptes de la societat de les Illes Balears establerts en el Pla de Ciència, Tecnologia i Innovació de les Illes Balears 2018-2022 són els següents:

1.  Salut, canvi demogràfic i benestar.

2.  Bioeconomia i economia circular: activitat agrària i pesquera productiva, sostenible i de qualitat; sostenibilitat dels recursos naturals.

3.  Energia sostenible, eficient i neta.

4.  Transport intel·ligent, sostenible i integrat.

5.  Accions pel canvi global: eficiència en la utilització de recursos i matèries primeres.

6.  Societat canviant, innovadora i segura.

7.  Economia, societat i cultura digital.

4.  A efectes d'avaluació, en aquesta convocatòria s'utilitzaran les àrees temàtiques establertes per la “Agencia Estatal de Investigación” (codi ANEP).

Segon Entitats beneficiàries

1. Poden ser sol·licitants i beneficiaris dels ajuts els centres d'R+D que estiguin vàlidament constituïts i que tenguin capacitat de contractació laboral, als quals es refereix l'apartat següent.

Addicionalment, els centres d'R+D han de complir les condicions establertes en l'article 3 de l'Ordre de bases.

2.  Als efectes d'aquests ajuts poden ser beneficiaris els centres d'R+D, ubicats a les Illes Balears, següents:

a)  Centres públics d'R+D: les universitats públiques, els organismes públics de recerca reconeguts per la Llei 14/2011, els centres d'R+D amb personalitat jurídica pròpia i diferenciada vinculats a l'Administració general de l'Estat o que en depenen i els centres d'R+D vinculats a administracions públiques territorials o que en depenen, amb personalitat jurídica pròpia i diferenciada.

b)  Centres públics i privats d'R+D sense finalitat de lucre: universitats privades i entitats públiques i privades sense finalitat de lucre amb capacitat i activitat demostrades en R+D. S'hi inclouen els centres tecnològics la propietat i la gestió dels quals corresponen majoritàriament a les administracions públiques.

c)  Empreses privades d'R+D i/o innovació: entitats privades amb capacitat i activitat demostrades en R+D i/o innovació.

3.  Les persones jurídiques privades han d'estar vàlidament constituïdes de conformitat amb la normativa vigent, han d'estar inscrites en el registre corresponent i han de disposar de l'organització, l'estructura tècnica i la capacitat suficients i necessàries per garantir el compliment de l'activitat objecte de subvenció.

Tercer Requisits dels investigadors

1.  Els investigadors candidats interessats en aquests ajuts poden presentar propostes al centre o a la unitat de recerca amb el vistiplau de l'investigador principal de la proposta, com a responsable de l'execució cientificotècnica del projecte, que ha de ser doctor i que ha d'estar vinculat estatutàriament, funcionarialment (pot ser funcionari de carrera o interí) o amb un contracte laboral a les entitats esmentades en el punt anterior. En el cas que la vinculació amb l'entitat sol·licitant no sigui de caràcter permanent, la relació o contracte temporal ha de tenir, com a mínim, una duració igual a la del contracte postdoctoral. La relació ha de finalitzar en data posterior a la data de finalització del contracte postdoctoral.

2.  En els annexos 2, 3, 4 i 5 es troben els requisits particulars que han de complir els investigadors en funció del programa al qual es volen presentar.

Quart Finançament dels ajuts

L'import global màxim dels ajuts, de caràcter pluriennal, és de 1.014.000,00 €. Atès que aquesta subvenció s'imputa a més d'una partida pressupostària, l'assignació és vinculant per l'import total i no per cada partida.

La distribució màxima de les anualitats és la següent:

—  Any 2020: 0,00 €

—  Any 2021: 0,00 €

—  Any 2022: 507.000,00 €, amb càrrec a les partides pressupostàries que s'indiquen a continuació o partides equivalents de l'exercici de 2022, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:

180.000,00 €, a la partida 13801 541A01 74700 00

71.000,00 €, a la partida 13801 541A01 74900 00

71.000,00 €, a la partida 13801 541A01 70100 00

71.000,00 €, a la partida 13801 541A01 74800 00

76.000,00 €, a la partida 13801 541A01 78000 00

38.000,00 €, a la partida 13801 541A01 77000 00

—  Any 2023: 507.000,00 €, amb càrrec a les partides pressupostàries que s'indiquen a continuació o partides equivalents de l'exercici de 2023, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:

180.000,00 €, a la partida 13801 541A01 74700 00

71.000,00 €, a la partida 13801 541A01 74900 00

71.000,00 €, a la partida 13801 541A01 70100 00

71.000,00 €, a la partida 13801 541A01 74800 00

76.000,00 €, a la partida 13801 541A01 78000 00

38.000,00 €, a la partida 13801 541A01 77000 00

Cinquè Naturalesa i durada de l'ajut

1.  La durada de l'ajut és de dos anys comptadors des del moment en què l'investigador s'incorpora al seu lloc de feina.

2. L'ajut atorgat s'ha de destinar a cofinançar el salari brut (el salari més la quota de la Seguretat Social del treballador) i la quota empresarial de la Seguretat Social dels investigadors contractats. Els centres d'R+D han d'assumir qualsevol increment retributiu dels investigadors contractats que es produeixi durant anys posteriors, com també les repercussions dels increments de la quota empresarial de la Seguretat Social o qualsevol altra incidència.

Sisè Règim de compatibilitats

1.  Els contractes finançats amb càrrec als ajuts objecte d'aquesta Resolució són incompatibles amb la vigència de qualsevol altre contracte laboral del personal contractat.

2.  Els ajuts concedits són compatibles amb altres ajuts i subvencions, independentment de la naturalesa i de l'entitat que els concedeixi, sempre que conjuntament no superin el cost total de l'acció i no provenguin de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca. Els sol·licitants han de declarar els ajuts que hagin obtingut o sol·licitat amb relació als contractes per als quals se sol·licita finançament, tant en el moment de presentar la sol·licitud, com en qualsevol altre moment posterior en què aquesta circumstància es produeixi.

3.  Els investigadors que es contractin a l'empara d'aquest programa poden realitzar, a petició pròpia, col·laboracions complementàries en tasques docents relacionades amb l'activitat de recerca proposada fins a un màxim de 80 hores anuals (s'entén anual com a ‘curs escolar'), amb l'acord previ, si escau, del departament implicat, amb l'aprovació del centre d'R+D i de la Direcció General de Política Universitària i Recerca i amb el respecte a la normativa vigent d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

Setè Òrgans competents per a la instrucció i la resolució del procediment

1.  La Direcció General de Política Universitària i Recerca és l'òrgan competent per a la instrucció del procediment de concessió d'ajuts d'aquesta convocatòria.

2.  El conseller d'Educació, Universitat i Recerca és l'òrgan competent per dictar la resolució de concessió o denegació de la subvenció o, si escau, d'inadmissió de les sol·licituds. També és l'òrgan competent per dictar les resolucions de modificació a què es refereixen els articles 23 i 24 de l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010.

3.  El termini màxim per resoldre els procediments i notificar-ne la resolució és de sis mesos comptadors des de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Si no es dicta la resolució en aquest termini, les sol·licituds s'han de considerar desestimades.

4.  El termini per resoldre podrà ser interromput, d'acord amb l'article 24.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, durant el període que duri l'avaluació per part de l'entitat col·laboradora a què fa referència el punt 12 d'aquest annex.

5.  En el cas que el procediment de concessió es paralitzi per qualsevol causa imputable a l'entitat sol·licitant de la subvenció, aquesta disposa de quinze dies per dur a terme les actuacions que permetin reprendre'n la tramitació. Si finalitza aquest termini i l'entitat sol·licitant no ha dut a terme les activitats necessàries per reprendre'n la tramitació, el procediment caducarà. En aquest cas, l'òrgan instructor ha de proposar al conseller d'Educació, Universitat i Recerca que s'arxivin les actuacions i, una vegada dictada la resolució corresponent, ha de notificar aquesta circumstància a la persona interessada.

Vuitè Termini i forma de presentació de sol·licituds

1. El termini de presentació de sol·licituds és de vint dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

2.  La sol·licitud s'ha d'emplenar i enregistrar en línia en l'adreça <http://dgrdi.caib.es>.

3. L'entitat sol·licitant ha d'adreçar la sol·licitud d'ajut al conseller competent en matèria de recerca, amb el vistiplau de l'investigador candidat i de l'investigador responsable del grup de recerca al qual s'ha d'incorporar l'investigador candidat.

4. La presentació de la sol·licitud implica que el sol·licitant autoritza l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears a consultar les dades de l'entitat a la Tresoreria General de la Seguretat Social i a la hisenda estatal a fi de gestionar i controlar els ajuts que es puguin atorgar a l'empara d'aquesta convocatòria i fer-ne el seguiment.

En tots els casos, s'han de respectar els aspectes següents:

a)  Un mateix investigador només es pot incloure com a candidat en una sol·licitud. En cas que s'inclogui en més d'una sol·licitud, s'han de desestimar totes les sol·licituds presentades en les quals es repeteixi l'investigador candidat.

b)  Un mateix investigador responsable només pot figurar com a tal en una sol·licitud. En el cas que s'inclogui en més d'una sol·licitud, s'han de desestimar totes les sol·licituds presentades en les quals es repeteixi l'investigador responsable.

c)  Les sol·licituds es poden presentar en català, castellà o anglès.

5.  Juntament amb la sol·licitud, s'ha de presentar obligatòriament la documentació que s'enumera a continuació (la documentació s'ha de presentar a través de l'aplicació i en format pdf), ordenada i identificada amb la numeració que s'indica:

a)  Pel que fa a l'entitat sol·licitant:

a.1)  Document d'identitat (DNI, NIF o NIE) del sol·licitant o, segons els casos, dels representants legals o voluntaris i, si escau, un certificat d'empadronament.

a.2)  En el cas d'administracions territorials, un certificat emès per l'òrgan competent que acrediti la representació que exerceix la persona que signa la sol·licitud.

a.3)  En el cas d'universitats, entitats públiques no territorials i centres docents públics no universitaris, una còpia del butlletí oficial en què es va publicar la creació o el reconeixement de l'entitat o el centre, així com l'acreditació de la representació que exerceix la persona sol·licitant. Si aquesta documentació ja consta en la Direcció General de Política Universitària i Recerca, n'hi ha prou amb indicar-ho.

a.4)  En el cas de persones jurídiques no incloses en els apartats a.2) i a.3), el document constitutiu de l'entitat i els estatuts socials degudament inscrits en el registre corresponent o un certificat d'inscripció registral dels documents esmentats, així com l'acreditació de la representació que exerceix la persona que signa la sol·licitud.

a.5)  Una declaració de no incórrer en cap causa d'incompatibilitat per rebre la subvenció segons la legislació vigent (annex 9, en format pdf signat electrònicament).

a.6)  El fet de presentar la sol·licitud d'ajuts a la contractació de personal investigador implica autoritzar l'òrgan instructor a consultar les dades de l'entitat sol·licitant a la Tresoreria General de la Seguretat Social, a la hisenda pública estatal i a l'autonòmica. En el supòsit que no ho autoritzi, l'entitat sol·licitant ha de presentar una declaració de no autorització i els certificats corresponents de l'Administració tributària estatal i de la Tresoreria General de la Seguretat Social que acreditin el compliment de les obligacions en matèria tributària i de la Seguretat Social, respectivament.

a.7)  Una declaració responsable del compliment de les obligacions que estableix l'article 15 de l'Ordre de bases de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010, així com de les que estableix la convocatòria (annex 10, en format pdf signat electrònicament).

a.8)  Un certificat o l'acreditació de l'existència d'un compte bancari del qual és titular el beneficiari de la subvenció (annex 11, en format pdf signat electrònicament). Si aquesta informació ja consta a la Direcció General de Política Universitària i Recerca, n'hi ha prou amb indicar-ho. Es pot trobar la declaració responsable de veracitat de les dades bancàries aportades en la pàgina web http://dgrdi.caib.es.

a.9)  En el cas de les entitats privades amb finalitat de lucre, un informe de viabilitat financera per a l'execució del projecte, els comptes anuals i un informe de les activitats de R+D i/o d'innovació que realitza.

b)  Pel que fa al projecte i al grup de recerca:

b.1)  L'imprès de sol·licitud amb les signatures del responsable de l'entitat, de l'investigador candidat i de l'investigador responsable del grup de recerca al qual s'ha d'incorporar l'investigador candidat (annex 6, en format pdf signat electrònicament).

b.2)  El document d'identitat (DNI, NIF o NIE) de l'investigador responsable del grup de recerca al qual s'ha d'incorporar l'investigador candidat.

b.3)  Un document acreditatiu de la vinculació de l'investigador responsable del grup de recerca amb l'entitat sol·licitant, en format pdf signat electrònicament.

b.4)  L'historial cientificotècnic dels darrers cinc anys de l'equip de recerca en el qual s'ha d'integrar el candidat, en format pdf.

b.5)  Un informe de l'activitat de recerca que ha de dur a terme l'investigador candidat en l'equip de recerca, en format pdf.

b.6)  Un informe explicatiu de l'adequació del projecte als reptes de la societat establerts en el Pla de Ciència, Tecnologia i Innovació de les Illes Balears 2018-2022, en format pdf.

b.7)  En el cas de les entitats sense finalitat de lucre, una declaració expressa en la qual es facin constar totes les subvencions i els ajuts sol·licitats o concedits per qualsevol institució pública o privada relacionats amb la sol·licitud presentada (annex 12, en format pdf signat electrònicament).

b.8)  En el cas de les entitats amb finalitat de lucre, una declaració de totes les subvencions subjectes al règim de minimis que hagin rebut durant els dos exercicis fiscals anteriors (anys 2018 i 2019) i durant l'exercici fiscal en curs (any 2020), d'acord amb el Reglament (CE) núm. 1998/2006, de la Comissió (annex 13, en format pdf signat electrònicament).

b.9)  Un informe de l'investigador responsable sobre el grau d'acompliment dels objectius proposats durant el Programa Margalida Comas (només en el cas de candidats del Programa Vicenç Mut estabilitat que provenguin de programes Margalida Comas de convocatòries anteriors), en format pdf signat electrònicament.

c)  Pel que fa a l'investigador candidat que s'ha de contractar:

c.1)  Un currículum de la Comissió Interministerial de Ciència i Tecnologia o un currículum normalitzat (CVN), disponible en la pàgina https://cvn.fecyt.es.

c.2)  Una fotocòpia del document que n'acrediti la identitat, en vigor, únicament en el cas de ciutadans espanyols o estrangers residents al territori espanyol.

c.3)  Una fotocòpia del passaport, en vigor, únicament en el cas de ciutadans estrangers no residents al territori espanyol.

c.4)  Una còpia compulsada del certificat acadèmic del grau de doctor de l'investigador candidat, amb indicació expressa i clara de la data en la qual es va obtenir aquest grau.

c.5)  Els documents necessaris per acreditar les estades als centres d'R+D (annex 16, en format pdf signat electrònicament).

c.6)  Un informe de l'activitat de recerca (publicacions, pòsters, congressos...) realitzada durant el Programa Margalida Comas (només en el cas de candidats del Programa Vicenç Mut estabilitat que provenguin de programes Margalida Comas de convocatòries anteriors), en format pdf signat electrònicament.

c.7)  Informe sobre el grau d'acompliment dels objectius proposats durant el Programa Margalida Comas (només en el cas de candidats del Programa Vicenç Mut estabilitat que provenguin de programes Margalida Comas de convocatòries anteriors), en format pdf signat electrònicament.

Novè Esmena de les sol·licituds

En el cas que les sol·licituds no compleixin els requisits legals o els que exigeix l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010 o no compleixin els requisits que exigeix aquesta convocatòria, s'ha de requerir a la persona o l'entitat interessades que esmenin el defecte o que aportin la documentació preceptiva en el termini de deu dies. Si, transcorregut aquest termini, no han esmenat el defecte o no han presentat la documentació requerida, s'ha de considerar que desisteixen de la sol·licitud i s'ha d'arxivar l'expedient sense cap més tràmit, després de dictar la resolució corresponent, d'acord amb l'article 21 de la Llei 39/2015.

Desè Avaluació i selecció de les propostes

1.  Les subvencions regulades en aquesta Resolució es concedeixen amb subjecció als principis d'objectivitat, de transparència, de publicitat i de concurrència.

2.  D'acord amb la naturalesa de la sol·licitud, se sotmeten a una doble avaluació: una avaluació externa a càrrec d'un organisme avaluador independent i una selecció interna a càrrec de la Comissió de Selecció.

3.  L'avaluació cientificotècnica externa per seleccionar propostes s'ha de basar en els criteris següents, que s'han de valorar de la manera que s'indica:

1.  Contribució cientificotècnica del candidat al seu camp de recerca. La valoració es fa sobre la base dels diferents apartats que es recullen en el currículum (màxim 40 punts): aportacions científiques del candidat, estades internacionals, participació en projectes d'R+D.

2.  Historial cientificotècnic de l'equip de recerca en el qual s'ha d'integrar el candidat. Es valora especialment que l'equip disposi de projectes d'R+D finançats en les convocatòries competitives del Pla CTI, del Pla Nacional d'R+D+I o mitjançant algun dels instruments del Programa Marc de la Unió Europea (màxim 25 punts): aportacions científiques de l'equip de recerca, transferència del coneixement, estades internacionals i participació en projectes d'R+D.

3.  Informe de l'activitat que ha de dur a terme el candidat i adequació d'aquesta activitat al candidat prenent com a base la seva formació i experiència (màxim 15 punts): activitat que ha de dur a terme el candidat, adequació del currículum del candidat a l'activitat i transferibilitat del projecte.

4.  La Direcció General de Política Universitària i Recerca ha de publicar una diligència en l'adreça http://dgrdi.caib.es en la qual han d'aparèixer les notes de l'avaluació externa per a cada programa. Aquesta publicació s'ha de notificar per correu electrònic a totes les persones candidates. Els candidats, amb el vistiplau del representant de l'entitat, disposen d'un termini de deu dies comptadors des del dia següent al de publicació de la diligència per formular les al·legacions que considerin oportunes.

5.  La Comissió de Selecció està integrada pels membres següents:

a)  La Secretària Autonòmica d'Universitat, Recerca i Política Lingüística, que n'és la presidenta.

b)  Cinc experts designats pel conseller d'Educació, Universitat i Recerca.

c)  La cap del Servei de Recerca i Desenvolupament, que hi actua de secretària.

d)  El director general de Política Universitària i Recerca de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca.

e)  Un representant de la Universitat de les Illes Balears, nomenat pel rector.

6.  La Comissió de Selecció ha de revisar els informes elaborats per l'organisme extern d'avaluació cientificotècnica. En el cas que les avaluacions s'hagin efectuat per comissions d'avaluació o coordinadors d'àrea, la Comissió pot fer, si ho considera necessari, la ponderació de les notes de l'avaluació externa. Aquesta ponderació ha de consistir a estandarditzar les notes en cada branca de coneixement que tenguin el mateix coordinador i, després, aplicar una escala de normalització de les notes.

7.  La Comissió de Selecció ha d'emetre un informe que justifiqui el grau d'adequació i d'oportunitat dels projectes presentats respecte als reptes de la societat establerts en el Pla CTI 2018-2020. Si alguna sol·licitud no pot ser valorada pels membres de la Comissió de Selecció, es pot demanar un informe a un expert extern a aquesta Comissió.

8.  En el cas dels candidats que es presentin al Programa Vicenç Mut estabilitat, la Comissió de Selecció ha de valorar l'informe de l'activitat de recerca realitzada durant el Programa Margalida Comas, que tindrà una puntuació màxima de 10 punts. En l'annex 3 s'especifiquen els criteris necessaris per accedir a aquests ajuts.

9.  La Comissió de Selecció ha d'emetre l'informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució. L'informe de la Comissió de Selecció s'ha de basar en els criteris següents:

a)  Avaluació cientificotècnica externa (màxim 80 punts).

b)  Oportunitat de les propostes i adequació d'aquestes als reptes de la societat establerts en el Pla de Ciència, Tecnologia i Innovació de les Illes Balears 2018-2022 (màxim 18 punts).

c)  Capacitat tècnica, financera i investigadora/innovadora de l'entitat sol·licitant per dur a terme l'activitat objecte de la convocatòria (màxim 2 punts).

10.  La metodologia que ha de seguir la Comissió de Selecció per seleccionar les propostes és la següent:

a)  S'ha d'establir un ordre de prelació per a cada programa (Programa Margalida Comas, Programa Vicenç Mut estabilitat, Programa Vicenç Mut i Programa Felip Bauçà) amb les sol·licituds presentades i valorades per la Comissió. Els candidats del Programa Vicenç Mut estabilitat que no siguin seleccionats passaran a formar part del llistat del Programa Vicenç Mut.

b)  S'ha d'assignar plaça als expedients amb més puntuació fins que s'hagin fixat els ajuts assignats a cada programa, tenint en compte el següent:

i.  En el cas del Programa Vicenç Mut estabilitat, si no s'assignen totes les places, les sobrants s'afegiran al nombre de places que s'han d'assignar al Programa Vicenç Mut.

ii.  Si la plaça del Programa Felip Bauçà no es assignada (ja sigui per falta de candidats o perquè els candidats presentats no tenen la qualitat científica suficient segons el criteri establert per la Comissió de Selecció), s'afegirà al nombre de places que s'han d'assignar al Programa Vicenç Mut.

c)  Els expedients que no hagin obtingut plaça han de formar part de les llistes de reserva. La Comissió ha d'establir tres llistes de reserva, una per a cada programa.

En cas d'empat, s'han de tenir en compte les puntuacions de cada candidat en cadascun dels apartats de l'informe de la Comissió de Selecció. En tots els casos el candidat amb més puntuació ha d'ocupar el primer lloc en la llista de prelació, d'acord amb l'ordre següent:

a)  Oportunitat de la proposta i adequació d'aquesta als reptes de la societat establerts en el Pla CTI 2018-2020.

b)  Contribució cientificotècnica.

c)  Historial del grup.

d)  Informe de l'activitat que s'ha de dur a terme.

e)  Capacitat tècnica, financera i investigadora/innovadora de l'entitat sol·licitant per dur a terme l'activitat objecte de la convocatòria.

f)  Data de presentació de la sol·licitud (registre d'entrada de la sol·licitud).

11.  La Comissió de Selecció ha de publicar una diligència en l'adreça http://dgrdi.caib.es, en la qual han d'aparèixer les llistes provisionals de persones seleccionades per a cada programa. Aquesta publicació s'ha de notificar per correu electrònic a totes les persones candidates. Els candidats, amb el vistiplau dels representants de l'entitat, disposen d'un termini de deu dies comptadors des del dia següent al de publicació de la diligència per formular les al·legacions que considerin oportunes.

Onzè Proposta de resolució provisional, tràmit d'audiència i concessió definitiva

1.  El director general de Política Universitària i Recerca, com a òrgan instructor, ha de signar la proposta de resolució de concessió de la subvenció basant-se en la proposta feta per la Comissió de Selecció. La proposta de resolució s'ha de notificar a les entitats beneficiàries, que disposen d'un termini de deu dies per acceptar la subvenció mitjançant el model d'acceptació que figura en l'annex 14 o per a formular-hi les al·legacions que considerin oportunes. Si no es presenta l'acceptació de l'ajut, ni es formula cap al·legació o existeix un desistiment exprés en l'esmentat termini, s'entén que desisteixen de la sol·licitud i de l'ajut proposat.

2.  Una vegada presentada l'acceptació de la subvenció, el conseller d'Educació, Universitat i Recerca ha d'emetre la resolució definitiva de concessió, que s'ha de notificar a l'entitat subvencionada mitjançant correu electrònic.

Dotzè Entitats col·laboradores

De conformitat amb el que disposen els articles 26 i 27 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l'article 9 de l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010, en la fase d'avaluació externa es pot designar com a entitat col·laboradora un organisme avaluador independent, de prestigi reconegut (AGAUR, AVAP, AQUIB, AEI o entitat pública avaluadora similar), amb el qual s'ha de formalitzar un conveni o un contracte per concretar els termes de la col·laboració.

Tretzè Forma de pagament

La forma de pagament d'aquests ajuts s'estableix en funció del programa (vegeu els annexos 2, 3, 4 i 5).

Catorzè Obligacions de les entitats beneficiàries

1.  Les entitats beneficiàries dels ajuts estan obligades a comunicar a l'òrgan concedent qualsevol eventualitat en l'activitat subvencionada que n'afecti el compliment segons els termes de la concessió de l'ajut. L'entitat beneficiària disposa de quinze dies naturals comptadors des del moment en què tengui coneixement del fet per efectuar la comunicació.

2.  A més de les obligacions que s'inclouen en l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, les entitats beneficiàries han de complir les obligacions següents:

a)  Formalitzar un contracte de feina amb l'investigador candidat, la durada del qual ha de ser com a mínim del període per al qual es concedeix l'ajut establert en la resolució de concessió. La modalitat contractual s'ha d'ajustar a la legislació vigent en el moment en què se subscrigui el contracte.

b)  Justificar la despesa d'acord amb el que estableix aquesta convocatòria.

c)  Conservar tots els justificants de pagament i col·laborar amb les institucions de control.

d)  Fer constar en totes les publicacions, els informes o les memòries que es puguin derivar del treball fet que aquest ha estat possible gràcies a la concessió d'un ajut de la conselleria d'Educació, Universitat i Recerca del Govern de les Illes Balears, mitjançant la col·locació dels logotips corresponents (annex 15), disponibles en la pàgina web de la Direcció General de Política Universitària i Recerca (http://dgrdi.caib.es).

e)  En tots els articles, publicacions o comunicacions l'afiliació del candidat serà segons les normes publicades en la pàgina web de la Direcció General de Política Universitària i Recerca.

f)  Atendre el personal de la Direcció General de Política Universitària i Recerca, de la Intervenció Adjunta d'Auditories i de la Comissió Europea en les visites de control periòdiques.

3.  La concessió de l'ajut implica que l'entitat beneficiària ha de complir les normes que fixa aquesta convocatòria, com també qualsevol altra norma que s'estableixi per fer el seguiment científic del treball i per justificar els fons públics rebuts. Concretament, s'ha de sotmetre al règim d'obligacions i sancionador dels articles 11, 50 i següents del Text refós de la Llei de subvencions.

4.  A l'efecte de fer un seguiment millor de la feina feta, la Direcció General de Política Universitària i Recerca pot demanar que es presenti la informació complementària que consideri adient.

5.  L'incompliment de les obligacions esmentades implica revocar els ajuts concedits, d'acord amb els articles 43 i 44 del Text refós de la Llei de subvencions.

6.  El manteniment dels ajuts està condicionat al compliment de tots els requisits que exigeix aquesta convocatòria.

Quinzè Seguiment i obligacions dels investigadors contractats

El seguiment de la feina feta pels investigadors contractats amb els ajuts correspon a la Direcció General de Política Universitària i Recerca, que ha d'establir els procediments adequats i que pot designar els òrgans, les comissions o els experts que consideri necessaris per dur a terme les actuacions de seguiment i comprovació de l'aplicació dels ajuts. A fi que es pugui fer aquest seguiment, els investigadors contractats tenen les obligacions següents:

a)  Han de lliurar al departament de personal o de nòmines del centre un extracte bancari mensual, semestral o anual que indiqui que han rebut la nòmina, en el qual han de figurar el DNI o el NIE i la rúbrica de l'investigador contractat.

b)  Han de presentar una memòria d'actuació cientificotècnica del compliment de les condicions imposades en la concessió de l'ajut, amb indicació de les activitats dutes a terme i dels resultats obtinguts.

c) Aquesta memòria d'actuació cientificotècnica ha de tenir la conformitat de l'investigador principal de la proposta, de l'investigador contractat i del representant legal de l'entitat o l'organisme beneficiari i s'ha de presentar conjuntament amb cadascuna de les memòries econòmiques.

d)  En tots els articles, publicacions o comunicacions indicaran com a afiliació: «PostDoc (Margalida Comas)», etc. o bé seguiran les normes publicades en la pàgina web de la Direcció General de Política Universitària i Recerca.

Setzè Contractació i incorporació dels investigadors

1.  Les entitats beneficiàries han de formalitzar els contractes amb els investigadors candidats i els han de trametre a la Direcció General de Política Universitària i Recerca en el termini de dos mesos comptadors des de la data de signatura del contracte entre l'entitat beneficiària i l'investigador. Els contractes han de ser a temps complet i han de tenir una durada mínima de dos anys a partir de la data d'incorporació de l'investigador al seu lloc de feina. En casos excepcionals i degudament acreditats, es pot sol·licitar una ampliació del termini, d'acord amb el que disposa l'article 32 de la Llei 39/2015. En tot cas, la data màxima d'incorporació de l'investigador al seu lloc de feina és el 30 de juny de 2021.

2.  En el contracte s'ha d'indicar la durada d'aquest, la retribució que rebrà l'investigador i la data d'incorporació efectiva al lloc de feina, i s'ha de fer referència expressa al finançament amb càrrec a aquesta convocatòria. La referència ha de ser la següent:

«Contracte finançat gràcies a la convocatòria de contractes postdoctorals del Govern de les Illes Balears».

Dissetè

Afiliació de l'investigador contractat

1.  En tota la documentació que generi l'investigador contractat (articles, pòsters...) ha d'aparèixer l'afiliació segons les directrius que figuren en la pàgina web de la Direcció General de Política Universitària i Recerca (http://dgrdi.caib.es).

2.  En el cas que no aparegui l'afiliació de l'investigador contractat tal i com s'especifica en el punt 17.1, no es tindran en compte els mèrits en properes sol·licituds en convocatòries d'aquesta Direcció General.

Divuitè Justificació de les ajudes

1.  El centre d'R+D ha de justificar les despeses fetes en l'aplicació de cadascun dels ajuts que li han concedit mitjançant un certificat. Aquest document s'ha de presentar a la Direcció General de Política Universitària i Recerca en paper i en format electrònic, d'acord amb el que estableixen les disposicions per a cada programa.

2.  El justificant de les despeses realitzades ha de contenir la documentació següent:

—  Per a la primera justificació parcial:

a)  Un certificat de les despeses realitzades signat pel responsable de l'entitat. Aquest certificat ha de contenir un resum de les despeses realitzades durant el període per justificar (annex 7).

b)  Les nòmines.

c)  Un document compulsat que justifiqui el pagament de les nòmines mensuals desglossades per beneficiaris, que ha de coincidir amb l'import total de l'ingrés dels certificats bancaris presentats.

d)  Un justificant de pagament de la nòmina compulsat per l'entitat bancària o bé un certificat o un extracte mensual bancari que acrediti l'ingrés de la nòmina en el compte corrent de la persona beneficiària.

e)  Un model TC1 de la Tresoreria General de la Seguretat Social amb el justificant de pagament bancari corresponent.

f)  Un model TC2 de la Tresoreria General de la Seguretat Social.

g)  Un model 111 (retencions i ingressos a compte de l'IRPF) amb una còpia compulsada del justificant del pagament bancari corresponent al període de justificació.

h)  Una còpia compulsada del model 190 (resum anual de retencions i ingressos a compte de l'IRPF) corresponent al període de justificació. S'ha de presentar el primer full de dades generals i els corresponents a les persones declarades.

i)  En tots els documents presentats en l'expedient han de constar els logotips de la Direcció General de Política Universitària i Recerca de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca del Govern de les Illes Balears (annex 15).

—  Per a la darrera justificació:

a)  Un certificat de les despeses fetes. Aquest certificat ha de contenir un resum de les despeses fetes durant el període per justificar.

b)  Les nòmines.

c)  Un document compulsat que justifiqui el pagament de les nòmines mensuals desglossades per beneficiaris, que ha de coincidir amb l'import total de l'ingrés dels certificats bancaris presentats.

d)  Un justificant de pagament de la nòmina compulsat per l'entitat bancària o bé un certificat o un extracte mensual bancari que acrediti l'ingrés de la nòmina en el compte corrent de la persona beneficiària.

e)  Un model TC1 de la Tresoreria General de la Seguretat Social amb el justificant de pagament bancari corresponent.

f)  Un model TC2 de la Tresoreria General de la Seguretat Social.

g) Un model 111 (retencions i ingressos a compte de l'IRPF) amb una còpia compulsada del justificant del pagament bancari corresponent al període de justificació.

h)  Una còpia compulsada del model 190 (resum anual de retencions i ingressos a compte de l'IRPF) corresponent al període de justificació. S'ha de presentar el primer full de dades generals i els corresponents a les persones declarades.

i)  En tots els documents presentats en l'expedient han de constar els logotips de la Direcció General de Política Universitària i Recerca de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca del Govern de les Illes Balears (annex 15).

j)  Amb la darrera justificació s'ha de presentar, a més, el compte justificatiu (annex 8) amb les despeses de tot el període de contractació.

3.  En el cas que l'òrgan gestor consideri que la justificació presentada és insuficient o inadequada, s'ha d'obrir un termini de deu dies per esmenar-la, d'acord amb l'article 14.1.h) de l'Ordre de bases de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia.

4.  En el cas d'entitats no subjectes a la jurisdicció del Tribunal de Comptes o a l'òrgan corresponent de control extern de la Comunitat Autònoma, s'ha de presentar la memòria de les activitats i una relació dels justificants de les despeses, juntament amb els justificants originals.

5.  També s'ha de presentar una relació detallada d'altres ingressos o ajuts percebuts, si n'hi ha, que hagin finançat la contractació amb indicació de l'import i la procedència.

6.  Si s'escau, s'ha d'acreditar el reintegrament dels romanents no aplicats.

7.  La justificació econòmica s'ha de fer segons les dates que es detallen en les disposicions per a cada programa i s'ha de presentar, juntament amb la memòria cientificotècnica, tant en suport informàtic, pel que fa a les fitxes normalitzades, com en paper, d'acord amb els models disponibles en la pàgina web de la Direcció General de Política Universitària i Recerca (http://dgrdi.caib.es). Pel que fa a la justificació final de la darrera anualitat, s'ha de presentar en qualsevol cas en el termini de tres mesos comptadors des de la data de finalització del període d'execució.

8.  Els beneficiaris dels ajuts han de disposar d'un sistema de comptabilitat separat o d'un codi comptable adequat per a totes les transaccions relacionades amb la subvenció concedida, d'acord amb l'article 125 del Reglament (UE) 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013.

9.  En tots els actes públics de difusió dels resultats obtinguts hi ha d'aparèixer la imatge corporativa de la Direcció General de Política Universitària i Recerca de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca.

Dinovè Conservació de documents

D'acord amb l'article 140 del Reglament (UE) 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, les entitats beneficiàries estan obligades a conservar els documents justificatius de les despeses, a disposició de la Comissió i del Tribunal de Comptes Europeu, durant un període de tres anys comptadors a partir del 31 de desembre següent a la presentació dels comptes en què estiguin incloses les despeses de l'operació.

Aquesta obligació afecta els documents originals o les còpies compulsades d'aquests documents.

Vintè Revocació i reintegrament dels ajuts

El fet de no complir les normes d'aquesta convocatòria, d'ocultar dades o presentar-ne de falses o inexactes, de no formalitzar el contracte en els termes establerts en aquesta convocatòria o de no justificar l'acció pot comportar que es revoqui la concessió de l'ajut i que s'hagin de reintegrar les quantitats rebudes, d'acord amb els articles 43 i 44 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, sens perjudici de l'aplicació del règim sancionador establert en el títol cinquè d'aquesta norma.

Vint-i-unè Fiscalització i control

Les entitats beneficiàries queden sotmeses a les mesures de comprovació i fiscalització establertes en la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control dels ajuts públics. A més, han de facilitar tota la informació que els requereixin l'òrgan instructor, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern i de l'Administració general de l'Estat o de la Unió Europea.

Vint-i-dosè Modificacions

La modificació de les condicions inicials de concessió dels ajuts i dels terminis per executar-los ha de ser autoritzada per l'òrgan concedent, que pot sol·licitar els informes que consideri oportuns i modificar les condicions de la concessió mitjançant una nova resolució, en aplicació de l'article 23 de l'Ordre de bases.

Vint-i-tresè Interrupció dels ajuts

1.  Les entitats beneficiàries, en el cas que en els contractes formalitzats a l'empara d'aquesta actuació es produeixin suspensions dels contractes per la concurrència de situacions de maternitat o paternitat, risc en l'embaràs, risc en la lactància natural d'un menor de nou mesos, adopció o acolliment en el període que dura aquest o incapacitat temporal per un període, com a mínim, de tres mesos consecutius, poden sol·licitar la interrupció i la pròrroga del termini d'execució de l'ajut corresponent al temps de la suspensió.

2.  La interrupció i la pròrroga a les quals fa referència l'apartat anterior han de ser autoritzades per l'òrgan competent per a la concessió, que pot sol·licitar els informes que consideri oportuns i donar lloc a la modificació de les condicions de la concessió mitjançant una nova resolució.

3.  L'anualitat en la qual s'hagi produït la interrupció s'ha de veure ampliada per un període idèntic al de la duració de la interrupció, als efectes prevists en aquesta actuació.

4.  Aquesta autorització en cap cas no significa un increment en la quantia de l'ajut concedit inicialment. Qualsevol increment en el pagament de la quota patronal de la Seguretat Social com a conseqüència del període ampliat ha de ser a compte del centre d'R+D contractant.

Vint-i-quatrè Renúncies

1.  En cas que es renunciï a l'ajut atorgat, la renúncia s'ha de presentar per escrit a la Direcció General de Política Universitària i Recerca.

2. Si la renúncia es produeix abans de la contractació de l'investigador candidat, l'òrgan instructor pot proposar que l'ajut objecte de renúncia sigui adjudicat a l'investigador candidat següent d'acord amb l'ordre de prelació establert en les llistes de reserva (punt 10.9.c)).

3.  Si la renúncia és posterior a la contractació de l'investigador candidat, la vacant no s'ha d'adjudicar a cap altre investigador candidat.

4.  Si la renúncia és posterior al pagament de l'ajut, l'entitat beneficiària ha de reintegrar a la Tresoreria de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la part no justificada de l'ajut en el termini de quinze dies i ha d'aportar una còpia del document que acredita el reintegrament a la Direcció General de Política Universitària i Recerca.

Vint-i-cinquè Normativa aplicable

Tot el que no s'especifica en aquesta Resolució s'ha d'ajustar al Text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, i a l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010 per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de recerca, desenvolupament tecnològic i innovació i a les normes de caràcter economicoadministratiu que la complementen.

 

ANNEX 2

Disposicions específiques del Programa Margalida Comas per a joves investigadors

Primer Quantia dels ajuts

La dotació destinada a cadascun dels contractes que es formalitzin a l'empara d'aquest subprograma és de 33.000,00 € per a cadascuna de les dues anualitats del contracte. La retribució mínima que han de rebre els investigadors és de 24.700,00 € bruts anuals, la qual s'ha d'indicar en cada contracte.

Segon Requisits dels investigadors

1. Per optar a aquests ajuts, els investigadors que siguin presentats com a candidats pels centres d'R+D han de complir els requisits addicionals següents:

a) Han d'haver obtingut el grau de doctor entre l'1 de gener de 2018 i la data de tancament del període de sol·licituds d'aquesta convocatòria (ambdues dates incloses).

b) Han d'haver fet la tesi doctoral fora de les Illes Balears o, en el cas d'haver fet la tesi doctoral a les Illes Balears, han d'haver realitzat estades postdoctorals a centres d'R+D ubicats fora de la comunitat autònoma de les Illes Balears de tres mesos com a mínim.

c)  No han d'haver gaudit de cap ajut postdoctoral convocat per la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

2. En el cas d'investigadors candidats que tenguin més d'un títol de doctor, els requisits anteriors es refereixen al primer dels títols obtinguts.

Tercer Pagament dels ajuts

1.  En tots els casos en què sigui legalment exigible, els centres beneficiaris han d'acreditar que estan al corrent de les seves obligacions tributàries i de la Seguretat Social mitjançant els certificats corresponents.

2.  El pagament de cadascun dels ajuts concedits a les entitats beneficiàries s'ha de tramitar d'acord amb el quadre següent:

QUADRE 1. Pagament del Programa Margalida Comas

Pagament

Tramitació del pagament

Quantitat, en euros

Primer pagament

Quart trimestre de 2022

33.000

Segon pagament

Quart trimestre de 2023

33.000

Total de la subvenció

66.000

Quart Justificació dels ajuts

Les dates de justificació dels ajuts del Programa Margalida Comas, per a joves investigadors, són les següents:

QUADRE 2. Justificacions. Programa Margalida Comas

Justificació

Data de justificació

Període que s'ha de justificar

Primera justificació

15/09/2022

12 mesos de contracte (primera anualitat del contracte)

Segona justificació

15/09/2023

12 mesos de contracte (segona anualitat del contracte)

 

ANNEX 3

Disposicions específiques del Programa Vicenç Mut Estabilitat per a investigadors sèniors que hagin gaudit d'un ajut del Programa Margalida Comas de convocatòries anteriors

Primer Quantia dels ajuts

La dotació destinada a cadascun dels contractes que es formalitzin a l'empara d'aquest subprograma és de 38.000,00 € per a cadascuna de les dues anualitats del contracte. La retribució mínima que han de rebre els investigadors és de 28.700,00 € bruts anuals, la qual s'ha d'indicar en cada contracte.

Segon Requisits dels investigadors

1.  Per optar a aquests ajuts, els investigadors que siguin presentats com a candidats pels centres d'R+D han de complir els requisits addicionals següents:

a)  Han d'haver gaudit d'un ajut del Programa Margalida Comas.

b)  Han d'haver complit els dos anys íntegres del contracte Margalida Comas abans de la finalització del període de sol·licitud d'aquesta convocatòria. En el còmput de dos anys no es tindran en compte els períodes de pròrroga per l'estat d'alarma.

c)  Han de presentar un informe dels dos anys de contracte (vegeu les lletres c.6) i c.7) del punt 8.5 de l'annex 1). Aquest informe serà valorat per la Comissió de Selecció a què fa referència el punt 10.5 de l'annex 1.

2.  Tots els investigadors candidats que no obtinguin plaça en aquest Programa passaran a formar part de les llistes del Programa Vicenç Mut. En aquest cas, la puntuació obtinguda en l'informe a què es refereix el punt 2.1.c) no es tindrà en compte a l'hora d'establir les llistes de prelació.

Tercer Pagament dels ajuts

1.  En tots els casos en què sigui legalment exigible, els centres beneficiaris han d'acreditar que estan al corrent de les seves obligacions tributàries i de la Seguretat Social mitjançant els certificats corresponents.

2.  El pagament de cadascun dels ajuts concedits a les entitats beneficiàries s'ha de tramitar d'acord amb el quadre següent:

QUADRE 3. Pagament del Programa Vicenç Mut Estabilitat

Pagament

Tramitació del pagament

Quantitat, en euros

Primer pagament

Quart trimestre de 2022

38.000

Segon pagament

Quart trimestre de 2023

38.000

Total de la subvenció

76.000

Quart Justificació dels ajuts

Les dates de justificació dels ajuts del Programa Vicenç Mut Estabilitat per a investigadors sèniors són les següents:

QUADRE 4. Justificacions. Programa Vicenç Mut Estabilitat

Justificació

Data de justificació

Període que s'ha de justificar

Primera justificació

15/09/2022

12 mesos de contracte (primera anualitat del contracte)

Segona justificació

15/09/2023

12 mesos de contracte (segona anualitat del contracte)

 

ANNEX 4

Disposicions específiques del Programa Vicenç Mut per a investigadors sèniors

Primer Quantia dels ajuts

La dotació destinada a cadascun dels contractes que es formalitzin a l'empara d'aquest subprograma és de 38.000,00 € per a cadascuna de les dues anualitats del contracte. La retribució mínima que han de rebre els investigadors és de 28.700,00 € bruts anuals, la qual s'ha d'indicar en cada contracte.

Segon Requisits dels investigadors

1.  Per optar a aquests ajuts, els investigadors que siguin presentats com a candidats pels centres d'R+D han de complir els requisits addicionals següents:

a) Han d'haver obtingut el grau de doctor abans del 31 de desembre de 2017.

b) Han d'haver fet estades postdoctorals a centres d'R+D ubicats fora de la comunitat autònoma de les Illes Balears de sis mesos com a mínim.

c) No han d'haver gaudit de cap ajut postdoctoral convocat per la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

2. En el cas d'investigadors candidats que tenguin més d'un títol de doctor, els requisits anteriors es refereixen al primer dels títols obtinguts.

Tercer Pagament dels ajuts

1.  En tots els casos en què sigui legalment exigible, els centres beneficiaris han d'acreditar que estan al corrent de les seves obligacions tributàries i de la Seguretat Social mitjançant els certificats corresponents.

2.  El pagament de cadascun dels ajuts concedits a les entitats beneficiàries s'ha de tramitar d'acord amb el quadre següent:

QUADRE 5. Pagament del Programa Vicenç Mut

Pagament

Tramitació del pagament

Quantitat, en euros

Primer pagament

Quart trimestre de 2022

38.000

Segon pagament

Quart trimestre de 2023

38.000

Total de la subvenció

76.000

Quart  Justificació dels ajuts

Les dates de justificació dels ajuts del Programa Vicenç Mut per a investigadors sèniors són les següents:

QUADRE 6. Justificacions. Programa Vicenç Mut

Justificació

Data de justificació

Període que s'ha de justificar

Primera justificació

15/09/2022

12 mesos de contracte (primera anualitat del contracte)

Segona justificació

15/09/2023

12 mesos de contracte (segona anualitat del contracte)

 

ANNEX 5

Disposicions específiques del Programa Felip Bauçà per a investigadors en empreses

Primer Quantia dels ajuts

La dotació destinada a cadascun dels contractes que es formalitzin a l'empara d'aquest subprograma és de 38.000,00 € per a cadascuna de les dues anualitats del contracte. La retribució mínima que han de rebre els investigadors és de 28.700,00 € bruts anuals, la qual s'ha d'indicar en cada contracte.

 

Segon Requisits dels investigadors

1. Per optar a aquests ajuts, els investigadors que siguin presentats com a candidats pels centres d'R+D han de complir els requisits addicionals següents:

a) Han d'haver obtingut el grau de doctor abans del 31 de desembre de 2017. b)  Han d'haver fet estades postdoctorals a centres d'R+D ubicats fora de la comunitat autònoma de les Illes Balears de sis mesos com a mínim.

2. En el cas d'investigadors candidats que tenguin més d'un títol de doctor, els requisits anteriors es refereixen al primer dels títols obtinguts.

Tercer Pagament dels ajuts

1.  En tots els casos en què sigui legalment exigible, els centres beneficiaris han d'acreditar que estan al corrent de les seves obligacions tributàries i de la Seguretat Social mitjançant els certificats corresponents.

2.  El pagament de cadascun dels ajuts concedits a les entitats privades beneficiàries s'ha de tramitar d'acord amb el quadre següent:

QUADRE 7. Pagament del Programa Felip Bauçà

Pagament

Tramitació del pagament

Quantitat, en euros

Primer pagament

Quart trimestre de 2022

38.000

Segon pagament

Quart trimestre de 2023

38.000

Total de la subvenció

76.000

Quart Justificació dels ajuts

Les dates de justificació dels ajuts del Programa Felip Bauçà per a empreses privades d'R+D són les següents:

QUADRE 8. Justificacions. Programa Felip Bauçà

Justificació

Data de justificació

Període que s'ha de justificar

Primera justificació

15/09/2022

12 mesos de contracte (primera anualitat del contracte)

Segona justificació

15/09/2023

12 mesos de contracte (segona anualitat del contracte)