Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT I TERRITORI
Núm. 5758
Proposta de resolució del director general de Residus i Educació Ambiental i Resolució del conseller de Medi Ambient i Territori de convocatòria pública per a la presentació de sol·licituds de subvenció per a activitats d’educació ambiental a les Illes Balears a favor d’entitats sense ànim de lucre per a l’exercici de 2020
Antecedents
L'Ordre del conseller de Medi Ambient de 3 de maig de 2006 per la qual s'estableixen les bases reguladores de subvencions per a activitats d'educació ambiental a les Illes Balears a favor de persones i entitats sense ànim de lucre, publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 71, de 16 de maig de 2006, crea un marc normatiu d'ajudes a l'educació ambiental.
L'article 5.1 d'aquesta Ordre preveu que la Conselleria de Medi Ambient anunciï periòdicament, si és possible cada any, una convocatòria pública per a la presentació de sol·licituds de subvenció.
Aquesta convocatòria està contemplada a l'Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018 pel qual s'aprova el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020.
En virtut del que disposen el Text refós de la llei de subvencions, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l'article 5.1 de l'Ordre esmentada, i atesa la disponibilitat pressupostària per a 2020 per a subvencions per a activitats d'educació ambiental a les Illes Balears, dict la següent
Proposta de resolució
Propòs al conseller de Medi Ambient i Territori que dicti resolució en els termes següents:
1. Objecte
La present resolució té per objecte convocar l'atorgament de subvencions per al foment d'activitats d'educació ambiental a les Illes Balears a favor d'entitats sense ànim de lucre per a l'exercici de 2020 que preveu l'Ordre del conseller de Medi Ambient de 3 de maig de 2006 per la qual s'estableixen les bases reguladores de subvencions per a activitats d'educació ambiental a les Illes Balears a favor de persones i entitats sense ànim de lucre (BOIB núm. 71 de 16/5/2006).
2. Publicació i comunicació
La present convocatòria es comunicarà a la Base de Datos Nacional de Subvenciones (BDNS), amb la resta d'informació que sigui requerida, i es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
3. Activitats subvencionables
3.1. Per a l'exercici de 2020 es poden subvencionar les activitats i els projectes d'educació ambiental que s'indiquen a continuació executats dins el termini comprès entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2020:
- Projectes de sensibilització i informació sobre problemes ambientals.
- Conscienciació destinada a estimular hàbits i conductes individuals i col·lectives més respectuoses amb el medi ambient.
- Divulgació, mitjançant l'elaboració i la distribució de material, sobre els valors i els problemes del medi ambient.
- Formació dirigida als sectors de la societat afectats o implicats en la resolució de problemes ambientals.
3.2. Els eixos temàtics prioritaris per a aquesta convocatòria són: l'aigua, els residus, el consum responsable i la biodiversitat.
4. Dotació econòmica
La quantia màxima d'aquesta convocatòria és de cent mil euros (100.000 €), que s'han d'imputar a la partida pressupostària 15601 G/571B01/48000/00 o equivalent en els següents exercicis:
Anualitat 2020 0€
Anualitat 2021 100.000€.
5. Beneficiaris i requisits
5.1. Poden acollir-se a aquesta convocatòria les entitats sense ànim de lucre legalment constituïdes, que promouen i duen a terme activitats compreses en l'apartat 3 a l'àmbit territorial de les Illes Balears, que acompleixin els requisits d'aquesta convocatòria i de les bases reguladores corresponents.
5.2. No hi ha límit en el nombre de projectes per als quals una entitat pot sol·licitar subvenció. Cada actuació només podrà ser subvencionada una vegada.
5.3. No poden ser beneficiàries les entitats en les que concorri qualsevol de les prohibicions compreses a l'article 10 del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.
5.4. No es poden concedir subvencions a les entitats que hagin estat sancionades o condemnades en els darrers tres anys per exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, per resolució administrativa ferma o sentència judicial ferma, segons s'indica a l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
5.5. És condició indispensable per accedir al finançament d'aquesta subvenció estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant el Govern de les Illes Balears i l'Administració General de l'Estat, i de les obligacions davant la Seguretat Social.
5.6. Els beneficiaris han d'acreditar els requisits en el moment de formular la sol·licitud i, respecte al que es refereix a l'apartat 5.5., també abans del pagament de la subvenció.
6. Sol·licitud de subvenció i documentació annexa
6.1. Les entitats interessades a acollir-se a les subvencions han de presentar la documentació que s'indica a continuació dins el termini que estableix l'apartat 7:
a) Sol·licitud ajustada al model de l'annex 1, signada per la persona que s'hagi indicat com a representant de l'entitat.
b) Memòria explicativa del programa d'activitats que s'han de dur a terme, que inclogui com a mínim:
c) Informació de les actuacions d'educació ambiental principals que s'han dut a terme en els tres darrers anys, indicant el grau de compliment dels objectius proposats en les activitats.
d) Declaració expressa de no haver rebut o sol·licitat altres subvencions per a les activitats proposades en el projecte o, si s'escau, certificat de la quantia de les subvencions rebudes o sol·licitades, que indiqui l'organisme convocant i l'objecte de les subvencions (annex 2).
e) Declaració jurada de no incórrer en cap causa d'incompatibilitat legal per rebre aquestes subvencions.
f) Declaració responsable de conèixer les obligacions que preveu el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la llei de subvencions.
g) Declaració responsable del fet que en els darrers tres anys l'entitat no ha estat objecte de sancions administratives fermes ni sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o gènere.
h) Declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries aportades, segons el model de l'annex 3.
i) Còpia del document d'identificació fiscal.
j) Còpia del DNI del representant legal.
k) Còpia compulsada dels següents documents:
l) Certificat oficial d'estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat. En el cas que no s'aportin aquests certificats s'ha d'autoritzar la direcció general competent en educació ambiental per fer les comprovacions corresponents. Aquests certificats es poden substituir per una declaració responsable de l'entitat sol·licitant quan es tracti de subvencions de quantia igual o inferior a 3.000 euros.
L'Administració autonòmica comprovarà d'ofici que el sol·licitant està al corrent de les obligacions amb la Hisenda de la Comunitat Autònoma d'acord amb l'article 38.1 del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
m) Còpia del document acreditatiu d'estar d'alta en l'epígraf corresponent de l'IAE o declaració d'estar-ne exempt.
6.2. En el supòsit que, amb ocasió de la tramitació d'altres expedients a l'Administració autonòmica, ja s'hagi presentat algun dels documents identificats amb les lletres h, i, j, k, o m, i aquests documents estiguin en vigor, no és necessari aportar-los de nou si no han transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment al qual corresponen. En aquest cas és suficient indicar l'expedient en el qual consta el document, la data i l'òrgan o dependència en què va ser presentat o, si n'és el cas, emès. Així mateix, en els supòsits que la documentació es pugui comprovar per tècniques telemàtiques, és suficient que la persona interessada informi del codi segur de verificació. A aquest efecte, s'ha d'atendre el Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius.
6.3. La sol·licitud de la subvenció, juntament amb la documentació que s'estableix en l'apartat 6.1, es pot presentar en el Registre de la Conselleria de Medi Ambient i Territori o en qualsevol de les formes que preveu l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. No serà obligatori que es presentin les sol·licitud de les subvencions mitjançant registre electrònic fins dia 2 d'octubre de 2020. No s'admetran sol·licituds per correu electrònic.
6.4. En cas que la sol·licitud no compleixi els requisits o no incorpori tota la documentació, l'Administració ha de requerir l'entitat interessada perquè, en el termini de deu dies, esmeni la falta o presenti la documentació preceptiva, amb la indicació que si no ho fa, l'Administració considerarà que desisteix de la sol·licitud i arxivarà l'expedient d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015.
7. Termini de sol·licitud
El termini per presentar les sol·licituds és d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
8. Quantia màxima per projecte
La subvenció per a cada activitat o projecte pot ser d'un màxim del 75 % del pressupost previst per a l'activitat o el projecte subvencionat, però no pot superar la quantia de sis mil euros (6.000,00 €). No hi haurà un percentatge mínim.
9. Despeses subvencionables
9.1. Es consideren despeses subvencionables aquelles que de manera indubtable responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionada, i s'efectuïn en el termini i les condicions d'aquesta convocatòria.
9.2. En cap cas el cost d'adquisició de les despeses subvencionables pot ser superior al valor de mercat.
9.3. En cap cas l'IVA no es considera una despesa subvencionable.
10. Procediment d'adjudicació
10.1. Una vegada presentada la documentació completa, la direcció general competent en educació ambiental ha de dur a terme, d'ofici, les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de dictar la resolució, i en concret:
Determinar els participants admesos i no admesos a la convocatòria.
Resoldre els dubtes d'interpretació que sorgeixin sobre les bases reguladores de la subvenció.
Sol·licitar els informes de la Comissió Avaluadora.
Sol·licitar els informes que siguin necessaris per elaborar la resolució.
Avaluar les sol·licituds d'acord amb els criteris de valoració que estableixen les bases i l'acte de convocatòria.
Obrir, quan escaigui, el tràmit d'audiència i incorporar-ne el resultat a l'expedient.
Formular la proposta de resolució, que ha d'expressar la llista ordenada de beneficiaris per als quals es proposa la subvenció i la quantia d'aquesta.
10.2. La Comissió Avaluadora, que ha d'examinar les sol·licituds presentades i emetre l'informe que ha de servir de base per a l'elaboració de la proposta de resolució, ha d'estar integrada per:
El president: el cap del Servei d'Educació Ambiental.
Quatre vocals: dos tècnics de la direcció general competent en educació ambiental, designats per la persona titular, un dels quals farà les funcions de secretari; un representant del Servei Jurídic, designat per la Secretaria General, i un representant del Servei de Gestió Econòmica, designat per la Secretaria General.
11. Criteris objectius que han de regir la concessió de les subvencions i la puntuació dels projectes
11.1. La concessió dels ajuts d'aquesta convocatòria es regeix pels principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació, i s'ha de resoldre segons aquests.
11.2. Es valorarà cada projecte a partir de:
El document presentat per l'entitat on ha de detallar les activitats desenvolupades en els tres exercicis anteriors (3 anys des de la publicació de la present convocatòria) amb el grau de compliment dels objectius proposats en les activitats.
La memòria del projecte a subvencionar, presentat per l'entitat.
Els estatuts de l'entitat.
Amb la finalitat d'avaluar millor les sol·licituds, es pot requerir les entitats sol·licitants perquè ampliïn la informació continguda en el projecte.
11.3. Els criteris objectius i els barems de puntuació que regeixen per establir la puntuació total del projecte que es presenta són:
a. La capacitat de l'entitat per l'organització i realització de les activitats projectades. (fins a 20 punts)
- Els Estatuts de l'entitat contemplen, dins els objectius de l'entitat, la protecció del medi ambient i/o l'educació ambiental. (10 punts)
- Experiència de l'entitat en la realització de projectes d'educació ambiental.
* Més de 2 anys d'experiència (10 punts)
* Entre 1 i 2 anys d'experiència (5 punts)
* Menys d'un any d'experiència (0 punts)
b. La coherència i concreció del programa d'activitats. (fins a 35 punts)
- Justificació del projecte. (fins a 5 punts)
* L'entitat aporta informació específica que justifica la necessitat de l'activitat en relació als problemes ambientals de les Illes Balears. (5 punts)
* L'entitat aporta informació genèrica per justificar la necessitat de l'activitat. (2 punts)
* La informació aportada per l'entitat no justifica la necessitat de l'activitat. (0 punts)
- Definició d'objectius. (fins a 5 punts)
* Els objectius es defineixen diferenciant entre objectius generals i específics. (5 punts)
* Els objectius estan definits de manera genèrica. (2 punts)
* No es defineixen objectius. (0 punts)
- Definició d'activitats i metodologia del projecte. (fins a 10 punts)
* A la informació facilitada per l'entitat es detallen les activitats i la metodologia a utilitzar. (10 punts)
* A la informació facilitada per l'entitat es detallen les activitats. (5 punts).
* A la informació facilitada per l'entitat es detalla la metodologia a utilitzar. (5 punts).
* La informació facilitada no detalla les activitats i la metodologia. (0 punts)
- Existeixen indicadors de seguiment i avaluació del projecte. (fins a 10 punts)
* Es defineixen 5 indicadors o més. (10 punts)
* Es defineixen 4 indicadors. (8 punts)
* Es defineixen 3 indicadors. (6 punts)
* Es defineixen 2 indicadors. (4 punts)
* Es defineix 1 indicador. (2 punts)
* No es defineix cap indicador. (0 punts)
- El pressupost. (fins a 5 punts)
* El pressupost està detallat quant a mitjans (propis i externs) i preus unitaris. (5 punts)
* El pressupost no detalla els mitjans o els preus unitaris. (0 punts)
c. L'adequació del programa d'activitats a les necessitats ambientals de les Illes Balears. (fins a 45 punts) L'entitat sol·licitant haurà de concretar o justificar els subcriteris següents:
- La temàtica principal que es tracta en el projecte està dins els eixos prioritaris (apartat 3.2). (fins a 10 punts)
* El projecte no tracta cap tema prioritari. (0 punts)
* El projecte tracta un tema prioritari. (3 punts)
* El projecte tracta dos temes prioritaris. (5 punts)
* Si concorren més de dos temes prioritaris. (10 punts)
- Població destinatària. (fins a 10 punts)
* L'entitat no concreta quins són els destinataris del projecte. (0 punts)
* L'entitat justifica que el projecte es destinarà a la població en general. (5 punts)
* L'entitat justifica que el projecte es destinarà a un grup específic (grups escolars, joves, professorat, treballadors d'algun sector, associacions, turistes...). (7 punts)
* L'entitat justifica que el projecte es destinarà a més d'un grup específic. (10 punts)
- Elements innovadors del projecte presentat (fins a 5 punts):
* El projecte no conté elements innovadors. (0 punts)
* El projecte conté algun element innovador amb relació a l'àmbit geogràfic o al col·lectiu al qual s'adreça. (3 punts)
* El projecte és totalment innovador amb relació a l'àmbit geogràfic o al col·lectiu al qual s'adreça. (5 punts)
- Pla de difusió. (fins a 3 punts)
* En el projecte s'inclou un pla de difusió obert al públic. (3 punts)
* En el projecte s'inclouen mesures de difusió a un públic restringit. (1 punt)
* En el projecte no s'inclouen mesures de difusió. (0 punts)
- Participació. (fins a 4 punts)
* L'entitat justifica que totes les actuacions del projecte impliquen una participació activa dels destinataris. (4 punts)
* L'entitat justifica que algunes actuacions del projecte impliquen una participació activa dels destinataris. (2 punts)
* L'entitat no justifica que les actuacions del projecte impliquin una participació activa dels destinataris. (0 punts)
- Continuïtat. (fins a 3 punts)
* El projecte està emmarcat en un programa que du més d'un any en funcionament i està previst que continuï més enllà d'aquest any. (3 punts)
* És el primer cop que l'entitat executa aquest projecte, però aquest està emmarcat en un programa que està previst que continuï en anys posteriors. (1 punt)
* No es justifica que el projecte tengui continuïtat. (0 punts)
- Incidència de les actuacions programades en la millora ambiental a nivell local. (fins a 10 punts)
* Es preveuen criteris de sostenibilitat en l'ús de recursos i mesures per millorar l'entorn. (10 punts)
* Es preveuen criteris de sostenibilitat en l'ús de recursos. (5 punts)
* Es preveuen mesures per millorar l'entorn. (5 punts)
* No es preveuen criteris de sostenibilitat en l'ús de recursos i mesures per millorar l'entorn. (0 punts)
Als efectes de la convocatòria, es consideren criteris de sostenibilitat vàlids en l'ús de recursos qualsevol dels següents:
- Mesures per minimitzar els desplaçaments o l'ús de vehicles a motor.
- Ús de materials reutilitzables, de segona mà o reciclats.
- Ús de materials de proximitat, ecològics, de comerç just o amb ecoetiqueta ecològica europea.
- Mesures per minimitzar l'ús de paper, envasos o materials d'un sol ús.
- Mesures per minimitzar el consum d'aigua o energia.
- Mesures per augmentar l'eficiència en l'ús de l'aigua o de l'energia.
- Mesures per minimitzar l'ús de substàncies tòxiques o perilloses.
- Millores en la reducció i en la recollida selectiva de residus.
- Donació d'excedents a altres entitats.
Als efectes de la convocatòria, es consideren mesures per millorar l'entorn vàlides qualsevol de les següents:
- Mesures per millorar l'estat de conservació de varietats, espècies, hàbitats o elements geològics, paisatgístics o etnogràfics amenaçats.
- Mesures per fer més compatible l'ús públic del medi natural amb la seva conservació.
- Treballs per augmentar la informació disponible sobre el medi ambient de les Balears.
- Recollida de residus abandonats a l'entorn.
- Actuacions de revegetació amb espècies autòctones.
- Mesures per disminuir la contaminació ambiental.
11.4. L'avaluació de les sol·licituds es farà en el si de la Comissió Avaluadora amb el suport d'un informe previ de valoració emès pels tècnics del Servei d'Educació Ambiental.
12. Repartiment
12.1. La dotació econòmica es repartirà entre tots els sol·licitants que compleixin els requisits d'aquesta convocatòria. El repartiment de la dotació econòmica disponible es farà entre tots els projectes de manera proporcional a la puntuació obtinguda segons els criteris de l'apartat 11, seguint el protocol que s'explica a l'annex 6, i amb el límit establert a l'apartat 8.
12.2. Quan l'import de la subvenció que resulti de l'informe previ que ha de servir de base a la proposta de resolució sigui inferior a l'import sol·licitat, l'instructor podrà instar al sol·licitant que modifiqui la seva sol·licitud, en el termini corresponent al tràmit d'audiència, per ajustar-la a l'import de la subvenció susceptible d'atorgament. En tot cas, la modificació de la sol·licitud ha de respectar l'objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció, i també els criteris de valoració establerts relatius a les sol·licituds.
12.3. Un cop acabat el tràmit d'audiència, la quantia s'ha de repartir de nou segons el que estableix el paràgraf 1 tenint en compte les modificacions, les renúncies i els desistiments presentats.
13. Resolució d'atorgament de la subvenció
13.1. La persona titular de la direcció general competent en educació ambiental ha de traslladar la proposta de resolució al conseller de Medi Ambient i Territori.
13.2. A la vista de la proposta de resolució i de les al·legacions formulades per la persona interessada, el conseller ha de resoldre atorgar o denegar la subvenció.
13.3. La resolució s'ha de notificar individualment, a l'adreça electrònica que s'especifiqui com a via de notificació.
13.4. La falta de notificació de resolució expressa en el termini màxim de sis mesos comptadors des del dia de presentació formal de la sol·licitud tindrà efectes desestimatoris.
13.5. La resolució que atorga la subvenció ha d'especificar els aspectes següents: beneficiari, activitat que se subvenciona, descripció de l'activitat, termini d'execució, pressupost total de l'activitat subvencionada, import de la subvenció concedida, termini de justificació, partida pressupostària que s'aplica i forma de pagament.
13.6. Les resolucions que atorguin o deneguin els ajuts sol·licitats exhaureixen la via administrativa. En contra es pot interposar un recurs de reposició en el termini d'un mes, o bé directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, ambdós terminis comptadors des de l'endemà d'haver rebut la notificació.
14. Pagament de les subvencions
14.1. El pagament de la subvenció es realitzarà durant l'anualitat 2021, un cop s'hagi justificat l'execució de l'activitat subvencionada mitjançant la presentació del compte justificatiu per part del beneficiari, d'acord amb el que disposa l'apartat 15.
14.2. El criteri de gradació dels possibles incompliments de les condicions imposades amb motiu de la concessió de la subvenció serà el de proporcionalitat, segons el qual la quantia que al final hagi de percebre el beneficiari serà de la mateixa proporció que la proporció del pressupost aprovat efectivament executat, sempre que no es conculqui la finalitat de la subvenció.
14.3. El pagament es farà per transferència bancària, d'un sol cop, en un termini de 3 mesos a partir de l'aprovació del compte justificatiu.
15. Justificació de les despeses
15.1. Els beneficiaris han de justificar les despeses dels fons en els projectes i les activitats objecte de la subvenció quan acabi el termini que la resolució d'atorgament de la subvenció prevegi per a l'execució de l'activitat. Així mateix, els beneficiaris han de justificar, si s'escau, l'aplicació dels ingressos percebuts al desenvolupament de l'activitat. A petició del beneficiari es pot concedir una pròrroga de deu dies per presentar la documentació.
Transcorregut el termini de justificació indicat a la resolució i, en el seu cas, la pròrroga en els termes de l'article 16.1 de l'Ordre reguladora de la subvenció, així com el termini del requeriment a què es refereix l'article 70 del Reglament General de Subvencions, sense la presentació de la justificació, procedirà la revocació de la subvenció i, en el seu cas, el reintegrament de les quanties percebudes. I tot això sense perjudici del que preveu l'article 51.a del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.
Cal tenir en compte que a partir del 2 d'octubre de 2020 entren en vigor les previsions de la Llei 39/2015 relatives al registre electrònic, i per tant serà obligatori per a les persones jurídiques l'ús del registre electrònic per realitzar qualsevol tràmit d'un procediment administratiu.
15.2. Les despeses s'han de justificar mitjançant la presentació dels documents següents a la direcció general competent en educació ambiental:
La memòria de l'activitat subvencionada, que ha d'incloure les activitats que s'han dut a terme, els materials divulgatius i informatius elaborats, la temporalització i l'avaluació del projecte, la resposta i els suggeriments de millora i les possibles desviacions del pressupost.
El certificat acreditatiu que s'ha efectuat l'activitat objecte de la subvenció, firmat pel representant legal de l'entitat.
El compte justificatiu segons el model de l'annex 4, que ha d'incloure una relació numerada i ordenada de factures i altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic mercantil o amb eficàcia administrativa, a nom del beneficiari, que justifiqui totes les despeses corresponents a les activitats i els conceptes subvencionats en la resolució. Així mateix, el compte justificatiu pot incloure una relació de liquidacions efectuades pel beneficiari relatives a les despeses menors i despeses diverses de funcionament sempre que aquestes no superin el 10 % del total, la qual cosa no exclou la necessitat de presentar les factures corresponents o altres documents d'idèntic valor probatori que justifiquin aquestes despeses.
Totes les factures i altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic mercantil o amb eficàcia administrativa, degudament escanejats si foren emesos en paper, originals o còpies compulsades, que figuren en el compte justificatiu, i l'acreditació de pagament corresponent. Cal recordar que segons l'article 40.2 de la Llei de subvencions, es considera despesa efectuada la que hagi estat efectivament pagada abans que acabi el període de justificació determinat en el paràgraf 1 (pròrroga inclosa).
Una declaració responsable que acrediti, o bé la no aportació prèvia dels justificants a altres subvencions, o bé la indicació de l'import amb què han estat subvencionats per altres administracions, segons el model de l'annex 5.
L'informe dels ingressos percebuts per al desenvolupament de l'activitat subvencionada.
Els beneficiaris han de tenir en compte les limitacions dels pagaments en efectiu que estableix l'article 7 de la Llei 7/2012, de 29 d'octubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària i d'adequació de la normativa financera per a la intensificació de les actuacions en la prevenció i la lluita contra el frau.
15.3. L'incompliment de l'obligació de presentar la documentació justificativa en els terminis prevists pot donar lloc a la revocació de l'ajuda concedida i a l'obligació de reintegrar les quantitats que s'hagin rebut.
16. Obligacions dels beneficiaris
Els beneficiaris tenen les obligacions següents:
a) Comunicar a l'òrgan competent l'acceptació de la proposta de resolució. En tot cas, aquesta comunicació s'entén produïda automàticament si en el termini de quinze dies hàbils des de la notificació de la proposta de resolució no es fa constar el contrari.
b) Dur a terme l'activitat o la inversió o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.
c) Justificar l'execució de l'activitat, el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció.
d) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i de control financer que duguin a terme els òrgans competents, i aportar tota la informació que els sigui requerida en l'exercici d'aquestes actuacions.
e) Comunicar a la direcció general competent en educació ambiental la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat. Aquesta comunicació s'ha de fer dins el termini de tres dies hàbils des de la sol·licitud o l'obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de la justificació de l'aplicació que s'hagi donat als fons percebuts.
f) Acreditar, abans de dictar la proposta de resolució de concessió, que estan al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat i de les obligacions tributàries davant la Hisenda autonòmica, en la forma que estableix l'apartat 6.1 lletra l).
g) Deixar constància de la percepció i l'aplicació de la subvenció en els llibres de comptabilitat o en els llibres de registre que, si s'escau, hagi de dur el beneficiari d'acord amb la legislació mercantil o fiscal que li sigui aplicable.
h) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.
i) Fer constar en tota la informació, publicitat i publicacions que l'activitat està subvencionada per la Conselleria de Medi Ambient i Territori, d'acord amb les instruccions que estableixi la Conselleria.
j) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits que preveu l'article 44 del Text refós de la llei de subvencions, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
k) Complir qualsevol obligació que estableixin les bases i la legislació aplicable.
17. Compatibilitat de subvencions
D'acord amb l'article 20 del Text refós de la llei de subvencions, aquestes subvencions, compatibles amb altres subvencions concedides a un mateix beneficiari per a la mateixa finalitat, no poden ser, en cap cas, d'una quantia que, aïlladament o conjuntament amb subvencions o ajudes de la mateixa Administració o d'altres entitats públiques o privades, superi el cost de l'activitat que el beneficiari ha de dur a terme.
18. Revocació i reintegrament
18.1. Pertoca la revocació de la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció.
18.2. Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte, totalment o parcialment, l'acte de concessió i pertoca el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament.
18.3.La revocació es produirà mitjançant Resolució del conseller, prèvia tramitació de l'oportú procediment administratiu amb l'audiència a l'interessat.
18.4. Pel que fa al reintegrament, s'estarà al previst a l'article 44 del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.
19. Recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Medi Ambient i Territori en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que disposen els articles 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, 123 i 124 de la Llei 39/2015, de 2 d'octubre de 2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 10.1 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 29 de juny de 2020
El conseller de Medi Ambient i Territori Miquel Mir Gual