Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA, CULTURA I IGUALTAT
Núm. 5721
Resolució del director de l’Institut d’Estudis Baleàrics de 29 de juny de 2020 per la qual es convoca un concurs per crear una borsa de professors per cobrir, temporalment, les necessitats de l’Institut d’Estudis Baleàrics en matèria d’ensenyament
Fets
L'Institut d'Estudis Baleàrics (IEB), d'acord amb l'article 5.1 dels seus Estatuts, aprovats pel Decret 48/2018, de 21 de desembre, té entre les seves finalitats la formació lingüística no reglada en llengua catalana dels ciutadans de les Illes Balears. En aquest àmbit, l'IEB s'encarrega d'organitzar cursos, seminaris, conferències, centres d'autoaprenentatge i tota classe de tècniques i estratègies formatives.
Per impartir aquests cursos i oferir aquests serveis als ciutadans de les Illes Balears, l'IEB disposa de professors qualificats que prèviament s'han inscrit en una borsa elaborada i gestionada pel mateix IEB.
Mitjançant la Resolució del president del Consorci per al Foment de la Llengua Catalana i la Projecció Exterior de la Cultura de les Illes Balears (nom que rebia anteriorment l'IEB) de dia 22 de febrer de 2011 (BOIB núm. 33, de 5 de març de 2011), es convocà un concurs per formar part d'una borsa de professors per cobrir, temporalment, les necessitats del Consorci en matèria d'ensenyament. D'acord amb la Resolució esmentada, la borsa de professors creada és vigent fins que se'n constitueixi una de nova.
Atès que del 2011 ençà no se n'ha constituït cap de nova, la borsa de professors actual és la que es va crear mitjançant la Resolució esmentada. Aquesta circumstància implica els fets següents: que la borsa inclogui persones inscrites a qui ja no interessa prestar la seva col·laboració; que hi manquin les persones que durant aquests anys han obtingut la titulació exigida i estan interessades a formar-ne part; que no es disposi de professors amb una formació o experiència específiques per a determinats tipus de cursos, atès que l'oferta formativa de l'IEB s'ha ampliat i diversificat, i que les persones inscrites no hagin pogut actualitzar els mèrits.
En vista de la necessitat que té l'IEB de disposar d'una borsa de professors actualitzada, tant des del punt de vista dels participants com des del punt de vista dels seus mèrits, el Consell de Direcció de l'IEB va aprovar, en la sessió de 30 de gener de 2020, les bases per crear una nova borsa de professors per cobrir, temporalment, les necessitats de l'IEB en matèria d'ensenyament, la qual substituirà la borsa anterior.
Fonaments de dret
L'article 5.1 dels Estatuts de l'IEB, aprovats mitjançant el Decret 48/2018, de 21 de desembre, disposa que una de les finalitats de l'IEB és la formació lingüística no reglada en llengua catalana dels ciutadans de les Illes Balears. En aquest àmbit, ha de fomentar l'organització de cursos, seminaris, conferències, centres d'autoaprenentatge i tota classe de tècniques i estratègies formatives.
L'article 10.n) dels Estatuts de l'IEB estableix que una de les funcions del president de l'IEB és dictar els actes que siguin necessaris per desenvolupar els acords del Consell de Direcció.
La Resolució de la presidenta de l'Institut d'Estudis Baleàrics de 9 d'octubre de 2019 (BOIB núm. 145, de 24 d'octubre de 2019) delega en el director de l'Institut d'Estudis Baleàrics, entre d'altres, la funció esmentada en el punt anterior.
L'acta de la sessió del dia 30 de gener de 2020 del Consell de Direcció de l'IEB inclou l'aprovació de les bases que han de regir el concurs per crear una nova borsa de professors per cobrir, temporalment, les necessitats de l'IEB en matèria d'ensenyament. Aquesta aprovació està condicionada a l'informe favorable de Funció Pública.
Amb data 15 de juny de 2020, la Direcció General de Funció Pública emeté un informe favorable sobre les bases de la convocatòria de la borsa esmentada.
Per tot això, dict la següent
Resolució
Aprovar la convocatòria d'un concurs per crear una borsa de professors per cobrir, temporalment, les necessitats de l'IEB en matèria d'ensenyament.
Aprovar les bases que han de regir aquesta convocatòria, que s'adjunten com a annex 1 d'aquesta Resolució, el barem de mèrits, que figura en l'annex 2, i el model de sol·licitud i declaració responsable que s'ha de presentar per participar en la convocatòria, el qual s'adjunta com a annex 3.
Ordenar la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en la Seu Electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i en el lloc web de l'IEB.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el director de l'IEB en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 29 de juny de 2020
El director de l'Institut d'Estudis Baleàrics
Mateu Alexandre Malondra Flaquer
Per delegació de la presidenta de l'IEB
(BOIB núm. 145, de 24/10/2019)
ANNEX 1
Bases de la convocatòria del concurs per crear una borsa de professors per cobrir, temporalment, les necessitats de l'Institut d'Estudis Baleàrics en matèria d'ensenyament
Primera
Objecte de les bases
L'objecte d'aquestes bases és regular la convocatòria del procediment de concurs de mèrits per crear una borsa de professors per cobrir, temporalment, les necessitats específiques de personal que es deriven de les tasques que té encomanades l'Institut d'Estudis Baleàrics (IEB) en matèria d'ensenyament.
L'IEB organitza, generalment, dues convocatòries anuals de cursos generals de llengua catalana dels nivells A1, A2, B1, B2, C1 i C2 i de llenguatge administratiu (LA), una convocatòria a l'estiu de cursos intensius de llengua catalana dels nivells A1, A2 i B1, tallers de català per a joves nouvinguts, tallers de conversa i cursos de català per a col·lectius específics.
Aquesta convocatòria es publica en el web http://ieb.caib.es, en la Seu Electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (https://www.caib.es/seucaib) i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Segona
Forma de selecció
La selecció dels aspirants es fa mitjançant el procediment de concurs de mèrits, d'acord amb els criteris que figuren en l'annex 2 d'aquesta convocatòria.
Els aspirants formen part de la borsa de professors per ordre de puntuació.
Si dues o més persones obtenen la mateixa puntuació, l'empat es desfà donant preferència a la que té una puntuació més alta en l'apartat d'experiència en impartició de cursos/tallers de català a adults.
Tercera
Reserva per a persones amb discapacitat
D'acord amb el que estableix l'article 59 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, es reserva una quota del 7 % de les vacants per ser cobertes per persones amb discapacitat, sempre que compleixin els requisits i acreditin la seva discapacitat i la compatibilitat amb l'exercici de les tasques del lloc de feina.
Per gestionar millor la reserva per a persones amb discapacitat de la borsa convocada, i amb independència que formin part de la borsa general, s'ha de constituir una llista específica de persones amb discapacitat, per ordre de prelació.
Quarta
Requisits generals
Per participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir, en la data d'acabament del termini de presentació de les sol·licituds, els requisits generals següents:
Tenir 16 anys complerts i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.
Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra de les que permeten l'accés a l'ocupació pública, d'acord amb l'article 57 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic.
No haver estat separades mitjançant un expedient disciplinari del servei de cap administració pública o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitades de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per una resolució judicial per accedir al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que exercien en el cas del personal laboral, del qual hagin estat separades o inhabilitades, en els termes que estableix l'article 56 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic. En cas de ser nacionals d'un altre estat, no trobar-se inhabilitades o en una situació equivalent ni haver estat sotmeses a una sanció disciplinària o equivalent que impedeixi en el seu estat, en els mateixos termes, accedir a l'ocupació pública.
Tenir les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques necessàries per a l'exercici de les funcions corresponents al lloc de feina que s'ofereix.
No haver estat condemnades per una sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i indemnitat sexual o per tràfic d'éssers humans.
Estar en possessió dels títols acadèmics o certificats exigits o en condició d'obtenir-los en la data d'acabament del termini de presentació de les sol·licituds.
Cinquena
Requisits específics
Les persones interessades a formar part de la borsa han de complir, en la data d'acabament del termini de presentació de les sol·licituds, algun dels requisits específics següents:
Tenir el grau de Llengua i Literatura Catalanes o la llicenciatura de Filologia Catalana o una titulació equivalent.
Tenir el títol de Professor de Llengua Catalana.
Tenir el grau d'Educació Primària o el títol de Mestre o la diplomatura de Professorat d'Educació General Bàsica o una titulació equivalent, i, a més, el certificat del nivell C2 de llengua catalana expedit per la conselleria competent en matèria de política lingüística o reconegut com a equivalent per la normativa autonòmica vigent.
Tenir un grau de la branca d'arts i humanitats o una titulació equivalent relacionats amb les llengües o la literatura, i, a més, el certificat del nivell C2 de llengua catalana expedit per la conselleria competent en matèria de política lingüística o reconegut com a equivalent per la normativa autonòmica vigent.
Tenir un grau o una llicenciatura diferents dels especificats en les lletres a), c) i d) anteriors, i, a més, disposar del certificat del nivell C2 de llengua catalana expedit per la conselleria competent en matèria de política lingüística o reconegut com a equivalent per la normativa autonòmica vigent. Així mateix, s'ha de tenir un postgrau o màster relacionat amb l'ensenyament de llengües o didàctica en general o relacionat amb la lingüística, la llengua catalana o la literatura, o bé s'ha d'acreditar una experiència mínima de 300 hores en ensenyament de català (cursos de català a adults, punts o centres d'autoaprenentatge, etc.).
Ser personal funcionari dels cossos de professors d'ensenyament secundari de l'especialitat de llengua i literatura catalanes o d'escoles oficials d'idiomes de l'especialitat de català, o bé ser professor d'universitat de l'àrea de coneixement de filologia catalana.
Ser personal funcionari o laboral amb tasques d'assessorament lingüístic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, del seu sector públic instrumental o bé d'altres administracions públiques.
Sisena
Sol·licituds i documentació
Les persones interessades a formar part de la borsa han de presentar la documentació següent:
a) La sol·licitud, degudament emplenada i signada. L'imprès de sol·licitud consta com a annex 3 d'aquesta convocatòria. També es pot descarregar del web http://ieb.caib.es i de la Seu Electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (https://www.caib.es/seucaib), o recollir a la seu de l'IEB (c. de l'Almudaina, 4, 07001 Palma).
Aquest document inclou, a més de la sol·licitud pròpiament dita, l'apartat de la declaració responsable, que fa referència al compliment dels requisits generals establerts en les lletres c) i d) de la base quarta. No és necessari aportar cap document addicional per acreditar aquests dos requisits generals declarats, excepte en el cas de les persones discapacitades, que han de presentar la documentació esmentada en la lletra h) d'aquest mateix punt.
b) El currículum.
c) El DNI o, en cas de no posseir la nacionalitat espanyola, el document oficial acreditatiu de la identitat (NIE, passaport o targeta de residència).
d) En el cas que es tengui un grau de discapacitat igual o superior al 33 %, a més de fer constar aquesta condició a la casella corresponent de la sol·licitud, s'ha d'acreditar, mitjançant un informe (o bé la sol·licitud registrada d'entrada de l'emissió de l'informe) de l'equip multiprofessional corresponent de la direcció general competent en matèria de persones amb discapacitat o de l'organisme públic equivalent, que s'està en condicions d'exercir les funcions corresponents al lloc al qual s'aspira, mitjançant, si correspon, les adaptacions del lloc de feina.
e) El certificat negatiu de delictes de naturalesa sexual, tal com estableix l'article 13.5 de la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor, de modificació parcial del Codi civil i de la Llei d'enjudiciament civil, modificada per la Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i l'adolescència.
f) El títol o títols universitaris (anvers i revers), en el cas que s'hagi d'acreditar algun dels requisits de les lletres a), c), d) i e) de la base cinquena o algun mèrit de l'apartat de formació acadèmica (vegeu l'annex 2).
Si no es disposa encara del títol, es pot presentar el resguard que acredita l'obtenció del títol i el pagament de les taxes acadèmiques, o bé un certificat acadèmic oficial que acrediti que s'han superat tots els requisits necessaris per obtenir el títol i que s'han pagat les taxes acadèmiques.
Si la titulació no s'ha obtingut a l'Estat espanyol, cal presentar l'homologació corresponent:
1r. Títol procedent d'un estat membre de la Unió Europea: s'ha de presentar el certificat acreditatiu del reconeixement o credencial, o de l'homologació amb el títol equivalent, o de l'equivalència, de conformitat amb el Reial decret 1837/2008, de 8 de novembre, pel qual s'incorporen a l'ordenament jurídic espanyol les directives 2005/36/CE i 2006/100/CE.
2n.Títol expedit a l'estranger: cal aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació i Formació Professional.
g) El títol de Professor de Llengua Catalana, en el cas que s'hagi d'acreditar el requisit especificat en la lletra b) de la base cinquena.
h) El certificat de nivell C2 de llengua catalana, en el cas que l'aspirant tengui una de les titulacions esmentades en les lletres c), d) i e) de la base cinquena. El certificat l'ha d'haver expedit la conselleria competent en matèria de política lingüística o ha de ser reconegut com a equivalent per la normativa autonòmica vigent.
i) El certificat de l'organisme o empresa on s'ha treballat que especifiqui les funcions duites a terme i les hores treballades, en el cas que s'hagi d'acreditar el requisit laboral de la lletra e) de la base cinquena.
j) La notificació del nomenament de funcionari, en el cas que s'hagi d'acreditar el requisit de ser funcionari especificat en les lletres f) i g) de la base cinquena. En lloc de la notificació esmentada, es pot presentar el full dels serveis prestats, el qual serveix, alhora, per acreditar el mèrit d'experiència en ensenyament de català o el mèrit d'experiència en assessorament lingüístic, segons el cas (vegeu l'annex 2).
k) El certificat de l'organisme on s'ha treballat que detalli les tasques duites a terme i la durada dels serveis prestats, en el cas que s'hagi d'acreditar el requisit de formar part del personal laboral especificat en la lletra g) de la base cinquena. Aquest document serveix, alhora, per acreditar el mèrit d'experiència en assessorament lingüístic (vegeu l'annex 2).
l) Els documents acreditatius dels mèrits al·legats, d'acord amb les indicacions de l'annex 2. Els mèrits que no s'hagin acreditat amb l'aportació de la documentació corresponent dins el termini de presentació de les sol·licituds, no es poden valorar.
Les sol·licituds i la documentació es poden presentar per una d'aquestes dues vies:
a) De manera telemàtica, al Registre Electrònic Comú (REC) del Ministeri d'Hisenda i Funció Pública. El REC està disponible a la web https://rec.redsara.es/registro/action/are/acceso.do. Per poder dur a terme un registre mitjançant el REC cal disposar d'un certificat electrònic o bé del DNI electrònic.
b) De manera presencial, al Registre de l'IEB (carrer de l'Almudaina, 4, 07001 Palma), de dilluns a divendres, de 9 a 14 h, o als registres i les oficines prevists en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Les sol·licituds s'han de presentar amb les fotocòpies dels documents que s'aporten en fulls separats, tots a una cara o tots a dues cares, sense cap tipus d'unió. Si la rellevància del document ho exigeix o existeixen dubtes derivats de la qualitat de la còpia, l'encarregat del Registre pot sol·licitar l'acarament de les còpies aportades, per la qual cosa pot requerir l'exhibició del document o informació originals. Per agilitzar el procés, s'aconsella emplenar les sol·licituds amb un processador de texts.
Així mateix, en qualsevol moment es pot requerir la documentació original per acarar-la.
Si la sol·licitud i la documentació es presenten en una oficina de Correus, s'hi han de dur dins un sobre obert perquè el funcionari de Correus pugui datar i segellar la sol·licitud abans de certificar la tramesa.
En cas que la sol·licitud i la documentació es presentin en una oficina de Correus o en un registre presencial que no sigui el de l'IEB, a fi de tenir constància que s'han presentat, es recomana enviar dins el termini de presentació de les sol·licituds una còpia del full de sol·licitud ja registrat a l'adreça electrònica ensenyament@ieb.caib.es.
La presentació de la sol·licitud i la documentació per participar en el concurs suposa el coneixement i l'acceptació inequívocs de l'aspirant del tractament de les dades de caràcter personal a càrrec de l'IEB i únicament per a les finalitats establertes (vegeu la base tretzena).
Setena
Comprovació dels requisits i valoració dels mèrits
Es crea una comissió tècnica de valoració que és l'encarregada d'examinar les sol·licituds presentades a fi de comprovar el compliment dels requisits establerts en les bases quarta i cinquena, com també valorar els mèrits, d'acord amb els criteris fixats en l'annex 2.
La Comissió Tècnica de Valoració està formada pels següents tècnics de l'IEB:
Membres titulars
Presidenta: Catalina Company Vidal, tècnica superior.
Vocal: Jaume Gerard Cirer Tortella, pels Serveis Jurídics de l'IEB.
Secretària: Antònia Ramis Amengual, tècnica superior.
Membres suplents
President: Xavier Barceló Piña, tècnic superior.
Vocal: Bernat Campins Llabrés, tècnic mitjà.
Secretària: Neus Ribas Llabrés, tècnica superior.
Vuitena
Procediment i calendari per formar part de la borsa
Les sol·licituds i la documentació s'han de presentar en el termini màxim de vint dies hàbils a comptar de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
En el termini màxim de quinze dies hàbils comptadors des de l'acabament del termini de presentació de les sol·licituds, s'ha de publicar la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos, amb l'exposició de les causes de l'exclusió, en el web http://ieb.caib.es.
A fi d'evitar errors i, si se'n produeixen, permetre que s'esmenin dins el termini establert i en la forma escaient, els aspirants han de comprovar que no figuren en la relació d'exclosos i que, a més, consten en la d'admesos.
Els aspirants exclosos o omesos disposen d'un termini de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la data de l'exposició pública de la llista provisional esmentada, per esmenar el defecte o adjuntar els documents que siguin preceptius. Si els aspirants esmentats no compleixen aquest requeriment, es considera que desisteixen de la sol·licitud.
L'IEB té un termini de deu dies hàbils comptadors des de l'acabament del termini per esmenar el defecte, per publicar la llista definitiva d'admesos i exclosos. Aquesta llista s'ha de fer pública en el web http://ieb.caib.es.
En el termini màxim de trenta dies hàbils comptadors des de la publicació de la llista definitiva d'admesos i exclosos, l'IEB ha de publicar en el web http://ieb.caib.es la llista provisional d'aspirants admesos amb la puntuació que han obtingut. L'IEB es reserva el dret de sol·licitar als aspirants més informació referent als mèrits que acrediten.
A partir de l'endemà de la data en què es publiqui la llista esmentada, les persones interessades disposen d'un termini de sis dies hàbils per presentar un escrit amb les al·legacions a la puntuació obtinguda.
Una vegada estudiades les al·legacions rebudes dins termini, s'ha de publicar, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el web http://ieb.caib.es, una resolució del director de l'IEB amb la relació definitiva d'admesos, amb la puntuació obtinguda. Aquesta resolució pot incloure també l'esmena d'ofici dels errors detectats.
Contra la resolució esmentada, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el director de l'IEB en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015 i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Novena
Assignació de cursos
1. Una vegada confirmada l'oferta de cursos, l'IEB es posarà en contacte amb els professors per via telefònica i per correu electrònic per assignar-los els cursos, per ordre de puntuació i tenint en compte els criteris de preferència següents:
Els cursos dels nivells B2, C1 i C2 s'ofereixen preferentment als aspirants que compleixen els requisits de les lletres a), f) o g) de la base cinquena.
Pel que fa als tallers per a nouvinguts, es dona prioritat als inscrits a la borsa amb experiència com a professors d'activitats educatives destinades a aquest col·lectiu (cursos o tallers diversos per a nouvinguts).
Els tallers per a joves s'ofereixen preferentment als aspirants amb experiència a dur a terme activitats destinades a la franja d'edat dels alumnes d'aquests tallers (monitors de temps lliure, cursos o tallers diversos per a joves).
Els aspirants amb el títol de Professor de Llengua Catalana o el grau d'Educació Primària o el títol de Mestre o la diplomatura de Professorat d'EGB o una titulació equivalent, només poden optar a fer els cursos dels nivells A1, A2 i B1 i els cursos per a nouvinguts o per a joves.
Els cursos de llenguatge administratiu s'ofereixen exclusivament als aspirants que compleixen els requisits de les lletres a), f) o g) de la base cinquena, sempre que disposin del certificat de llenguatge administratiu expedit per la conselleria competent en matèria de política lingüística o reconegut com a equivalent per la normativa autonòmica vigent, o bé puguin acreditar una experiència mínima de 100 hores en impartició de cursos de llenguatge administratiu o d'un any en tasques d'assessorament en llenguatge administratiu.
2. L'assignació de cursos a les persones que acreditin discapacitat s'ha de fer oferint-los la 7a vacant de la convocatòria en curs i les posteriors de catorze en catorze, és a dir, la número 21, la 35, la 49... i així successivament. No obstant això, se'ls han d'oferir també cursos quan els correspongui per la puntuació obtinguda en la borsa.
En tot cas, l'oferta de cursos està supeditada al fet que la discapacitat de la persona aspirant sigui compatible amb les tasques del lloc de feina.
3. Cada aspirant pot impartir únicament un curs per convocatòria. Excepcionalment, en cas de necessitats específiques de l'IEB, es pot assignar més d'un curs a un mateix professor.
Desena
Motius d'exclusió de la borsa
1. Poden ser motius d'exclusió de la borsa:
Que la feina d'un professor no presenti la qualitat mínima exigible.
Que un professor incompleixi, sense una causa justificada, les indicacions rebudes del personal de l'IEB.
Que els alumnes valorin negativament un professor en dues o més activitats formatives.
2. L'exclusió s'ha de fer sempre amb un informe previ dels tècnics de l'IEB i mitjançant una resolució del director de l'ens.
Onzena
Vigència de la borsa
La borsa que resulti d'aquesta convocatòria té vigència mentre no es derogui expressament, sens perjudici que pugui actualitzar-se mitjançant convocatòries d'actualització. D'acord amb el punt 10.3 de la Instrucció conjunta del director general de Funció Pública i Administracions Públiques i del director general de Pressuposts i Finançament de 29 de febrer de 2016, la durada mínima de la borsa esmentada ha de ser d'un any.
Dotzena
Derogació de la borsa anterior
Una vegada que es publiqui la resolució del director de l'IEB amb la relació definitiva de persones admeses i la puntuació obtinguda, la borsa anterior quedarà derogada.
Tretzena
Informació sobre protecció de dades personals
El tractament de la informació facilitada en les sol·licituds per participar en el concurs ha de tenir en compte les previsions del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades), i les previsions de la legislació vigent en matèria de protecció de dades personals.
Les circumstàncies i les condicions del tractament de dades esmentat són les següents:
a. Finalitat del tractament. Gestió del concurs per crear una borsa de professors per cobrir, temporalment, les necessitats de l'IEB en matèria d'ensenyament, i gestió de la borsa resultant, d'acord amb el que preveu l'article 5.1.b) dels Estatuts de l'IEB i l'article 6.1.e) del Reglament general de protecció de dades.
b. Responsable del tractament. Institut d'Estudis Baleàrics (c. de l'Almudaina, 4, 07001 Palma; a/e: info@ieb.caib.es).
c. Destinataris de les dades personals. Se cediran les dades personals a l'entitat encarregada dels recursos humans de l'IEB.
D'altra banda, els aspirants poden sol·licitar la consulta dels mèrits al·legats per altres participants per comprovar el funcionament correcte del concurs. En cap cas no poden obtenir les dades de contacte d'altres aspirants, com ara l'adreça postal, el número de telèfon o l'adreça electrònica.
En cas que algun jutjat o tribunal requereixi l'expedient del procediment, l'Administració trametrà a l'Administració de justícia les dades personals que hi constin.
d. Termini de conservació de les dades personals. Es conservaran de manera indefinida mentre la persona interessada no en sol·liciti la supressió.
e. Decisions automatitzades amb les dades personals i transferències de dades a tercers països. No se'n faran.
f. Exercici de drets i reclamacions. La persona interessada pot exercir els seus drets d'informació, d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat i d'oposició davant el responsable del tractament esmentat abans, adreçant un escrit a la Direcció de l'IEB per correu postal (c. de l'Almudaina, 4, 07001 Palma) o bé per correu electrònic (info@ieb.caib.es).
Els aspirants tenen dret a retirar el consentiment del tractament de les seves dades. No obstant això, és lícit tot el tractament de les seves dades personals anterior a la retirada del consentiment.
Una vegada rebuda la resposta del responsable o en el cas que no hi hagi resposta en el termini d'un mes, la persona interessada pot presentar la «Reclamació de tutela de drets» davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (https://www.aepd.es).
g. Delegació de Protecció de Dades. La Delegació de Protecció de Dades de l'IEB està ubicada a la seu de l'entitat (c. de l'Almudaina, 4, 07001 Palma; a/e: info@ieb.caib.es).
h. Conseqüències de no facilitar les dades personals. No presentar les dades necessàries implica que la persona interessada no pot participar en el concurs per formar part de la borsa.