Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA
Núm. 5691
Extracte de l'aprovació per Junta de Govern Local celebrada el 25 de juny de 2020, de la convocatòria per a la concessió de subvencions per a autònoms i microempreses afectades per la situació de l'Estat d'Alarma derivat de la crisi sanitària de la Covid-19 de l'Ajuntament de Sant Josep de Sa Talaia 2020
Codi convocatòria BDNS: 513327
De conformitat amb el que estableixen els articles 17.3.b) i 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i 4.1 de la Resolució de 10 de desembre de 2015, de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per la qual es regula el procés de registre i publicació de les convocatòries de subvencions i ajudes en el Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions (BOE núm. 299, de 15 de desembre de 2015), es publica l'extracte de la convocatòria d'ajudes més amunt esmentades. El text complet es pot consultar a la Base de Dades Nacional de Subvencions i al BOIB núm. 116, de 30 de juny de 2020.
1. CONSIGNACIÓ PRESSUPOSTÀRIA I QUANTIA
La quantia màxima de les ajudes que es podrà concedir en aquesta convocatòria és de 500.000,00 €, que s'imputaran amb càrrec a l'aplicació pressupostària 430 47905 del pressupost 2020, dels quals, el 50% serà finançat per el propi Ajuntament de Sant Josep i el 50% restant per el Consell Insular d'Eivissa, segon conveni signat en data 27 de maig de 2020. Les quantitats per línia seran les següents:
—Línies 1: aquestes línies tindran un màxim de 300.000 euros en total i aniran destinades a empreses (ja siguin persones físiques, jurídiques o la seua agrupació) l'obertura de les quals sigui tot l'any, entenent-se com aquelles empreses amb obertura igual o superior a 9 mesos durant l'exercici anterior. Segons la seua situació les quantitats màximes seran les següents:
Línia 1a: empreses sense treballadors a càrrec seu quan l'activitat que desenvolupen s'hagi vist afectada pel tancament d'establiments segons el que disposa el RD 465/2020 de 17 de març que modifica l'article 10 del RD 463/2020 de 14 de març, la quantia màxima serà de 1.500,00 euros. Empreses en la mateixa situació, però amb treballadors a càrrec seu (màxim de 10), la quantia màxima serà de 2.000,00 euros.
En el cas de les empreses amb treballadors a càrrec seu (màxim de 10), i amb un expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO), la quantia màxima a percebre serà de 1.500,00 euros.
Línia 1b: empreses sense treballadors a càrrec seu quan l'activitat que desenvolupen no s'hagi vist afectada pel tancament d'establiments segons el que disposa el RD 465/2020 de 17 de març que modifica l'article 10 del RD 463/2020 de 14 de març, sempre que hagin patit una reducció de la facturació el mes següent a l'entrada en vigor de l'estat d'alarma almenys del 60%, en relació amb la mitjana efectuada en el semestre natural anterior a la declaració de l'estat d'alarma, la quantia màxima serà de 1.275,00 euros.
Empreses en la mateixa situació, però amb treballadors a càrrec seu (màxim de 10), la quantia màxima serà de 1.700,00 euros.
En el cas de les empreses amb treballadors a càrrec seu (màxim de 10), i amb un expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO), la quantia màxima a percebre serà de 1.275,00 euros.
En el cas que la microempresa o l'autònom hagi començat l'activitat en un temps inferior a sis mesos des de l'entrada en vigor de l'estat d'alarma, només computaran els mesos de facturació que hagi estat obert.
—Línies 2: aquestes línies tindran un màxim de 200.000 euros en total i aniran destinades a empreses (ja siguin persones físiques, jurídiques o la seua agrupació) l'obertura de les quals sigui inferior a tot l'any (temporada), entenent-se com aquelles empreses amb obertura inferior a 9 mesos i superior a 4 mesos durant l'exercici anterior.
Segons la seua situació les quantitats màximes seran les següents:
Línia 2a: empreses sense treballadors a càrrec seu quan l'activitat que desenvolupen s'hagi vist afectada pel tancament d'establiments segons el que disposa el RD 465/2020 de 17 de març que modifica l'article 10 del RD 463/2020 de 14 de març, la quantia màxima serà de 1.275,00 euros.
Empreses en la mateixa situació, però amb treballadors a càrrec seu (màxim de 10), la quantia màxima serà de 1.700,00 euros.
En el cas de les empreses amb treballadors a càrrec seu (màxim de 10), i amb un expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO), la quantia màxima a percebre serà de 1.275,00 euros.
Línia 2b: Empreses sense treballadors a càrrec seu quan l'activitat que desenvolupen no s'hagi vist afectada pel tancament d'establiments segons el que disposa el RD 465/2020 de 17 de març que modifica l'article 10 del RD 463/2020 de 14 de març, sempre que hagin patit una reducció de la seua facturació el mes següent a l'entrada en vigor de l'estat d'alarma almenys del 60%, en relació amb la mitjana efectuada en la totalitat del període d'obertura de la temporada anterior (any 2019) a la declaració de l'estat d'alarma, la quantia màxima serà de 1.125,00 euros.
Empreses en la mateixa situació, però amb treballadors a càrrec seu (màxim de 10), la quantia màxima serà de 1.500,00 euros.
En el cas de les empreses amb treballadors a càrrec seu (màxim de 10), i amb un expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO), la quantia màxima a percebre serà de 1.125,00 euros. En el cas que la microempresa o l'autònom hagi començat l'activitat en un temps inferior a sis mesos des de l'entrada en vigor de l'estat d'alarma, només computaran els mesos de facturació que hagi estat obert.
2.- Si les sol·licituds vàlides que tendrien teòricament dret a rebre la subvenció superessin la suma total dels ajuts per línia, la Comissió Avaluadora podrà formular, amb l'objectiu d'atendre el màxim de sol·licituds presentades, una proposta de resolució que inclogui el prorrateig proporcional entre totes elles.
3.- En el cas que hi hagués pressupost suficient en una línia per atendre totes les sol·licituds vàlides i, a més, hi hagués una quantitat sobrant, la Comissió Avaluadora pot proposar, en el cas que no pogués atendre totes les sol·licituds vàlides amb el seu pressupost, la destinació d'aquest sobrant a l'altra línia, per tal de poder atorgar el màxim possible a totes les sol·licituds vàlides.
4.- En el cas que una altra administració pública, persona física, jurídica o la seua agrupació realitzi mitjançant qualsevol procediment una aportació a l'Ajuntament amb l'objectiu de col·laborar en aquestes ajudes, es suplementarà la partida pressupostària de cada línia d'ajuts per la part proporcional.
2. CONDICIONS GENERALS DELS SOL·LICITANTS
Podran acollir-se a aquesta convocatòria els autònoms i microempreses del municipi de Sant Josep de sa Talaia, i que compleixin els següents requisits:
1.- Seran persones beneficiàries de les dues línies d'ajudes les persones físiques, jurídiques o la seua agrupació, amb activitat mercantil, ubicades en el terme municipal de Sant Josep de sa Talaia, que a més compleixin amb els següents requisits:
Estar formalment i legalment constituïdes i inscrites prèviament a l'estat d'alarma.
Que el domicili fiscal estigui ubicat en el terme municipal de Sant Josep de sa Talaia.
Trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb el Consell Insular d'Eivissa, l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT), l'Agència Tributària de les Illes Balears (ATIB), la Tresoreria General de la Seguretat Social i l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia. No obstant això, aquest requisit podrà ser esmenat durant el període d'al·legacions a la resolució provisional de l'ajut, mitjançant el pagament del deute i aportant el corresponent certificat que es troba al corrent de pagament o el justificant de pagament. En el cas del deute amb l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia es realitzarà la comprovació d'ofici.
Que no estiguin incurses en cap de les causes de prohibició establertes en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i els que estableix l'article 10 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 25 de desembre.
Quan es tracti d'una agrupació de persones físiques o jurídiques sense personalitat jurídica pròpia, s'han de fer constar expressament, tant a la sol·licitud com a la resolució de concessió, els compromisos d'execució que assumeix cada un dels membres, així com l'import de la subvenció que s'ha d'aplicar a cada un d'ells, els quals tenen igualment la consideració de persones beneficiàries.
En qualsevol cas, quan es tracti d'una agrupació de persones físiques o jurídiques sense personalitat jurídica pròpia, s'ha de nomenar un representant o apoderat únic de l'agrupació, que serà el coordinador del grup, amb poder suficient per complir les obligacions que, com a beneficiari, corresponen a l'agrupació. En el cas que existeixin sancions, han de respondre solidàriament de la sanció pecuniària en proporció a les seues respectives participacions tal com està previst a l'art. 69 de la Llei 38/2003, general de subvencions, de 17 de novembre.
En compliment de l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, les administracions públiques de les Illes Balears i organismes i entitats dependents denegaran l'atorgament de subvencions, beques o qualsevol altre tipus d'ajuda pública a les empreses i entitats sol·licitants sancionades o condemnades en els últims tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionades per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma.
Només s'admetrà una sol·licitud d'una mateixa agrupació de persones físiques o jurídiques per a la mateixa activitat.
Ser autònom o microempresa, amb una facturació inferior a 1.000.000,00 d'euros a l'exercici 2019.
2.- Serà requisit específic per participar en les subvencions de les línies 1 que el negoci tingui una obertura de tot l'any, que, a efectes d'aquesta convocatòria, s'entendrà com aquelles empreses amb obertura igual o superior a 9 mesos durant l'exercici anterior, així com el compliment del tancament o el de la reducció del 60% de la facturació especificats a les línies 1a i 1b.
3.- Serà requisit específic per participar en les subvencions de les línies 2 que el negoci tingui una obertura inferior a tot l'any (temporada), que a efectes d'aquesta convocatòria s'entendrà com aquelles empreses amb obertura inferior a 9 mesos i superior a 4 mesos durant l'exercici anterior, així com el compliment del tancament o el de la reducció del 60% de la facturació estipulats a les línies 2a i 2b.
3.- SOL.LICITUD, TERMINI DE PRESENTACIÓ I DOCUMENTACIÓ
1.- Per poder participar en la convocatòria les persones sol·licitants hauran de presentar la documentació de caràcter obligatori:
1.1.- Annex 1: sol·licitud de subvenció.
1.2.- Acreditació de la identitat de la persona sol·licitant:
1.2a. Si el titular és una persona física, aportarà còpia del DNI o NIE.
1.2b. Si el titular és una persona jurídica, aportarà còpia del número d'identificació fiscal (NIF), juntament amb el document acreditatiu de la representació legal de qui subscriu la sol·licitud. El representant aportarà còpia del DNI o NIE.
1.2c. En el cas que es tracti d'una agrupació de persones físiques o jurídiques sense personalitat jurídica pròpia: aportarà còpia del número d'identificació fiscal (NIF), juntament amb el document acreditatiu del representant o apoderat únic de l'agrupació nomenat i la fotocòpia del DNI o NIE del representant o apoderat. El document acreditatiu del representant o apoderat únic consistirà en la presentació d'un document firmat per tots els participants de l'agrupació de persones físiques o jurídiques, que identificarà raó social, CIF de l'agrupació, nom i cognoms, DNI o NIE de tots els membres i el percentatge de participació. Així mateix, en el mateix document l'agrupació en nomenarà un com a representant únic i apoderat per complir amb les obligacions que com a beneficiari corresponen a l'agrupació, per tal de participar en la sol·licitud, concessió i pagament en el procediment de concessió de subvencions per a autònoms i microempreses afectats per la situació de l'estat d'alarma derivat de la crisi sanitària de la COVID-19 de l'Ajuntament.
1.3.- Còpia de l'escriptura de constitució, estatuts i modificacions posteriors que hi pugui haver, si escau.
1.4.- Informe de vida laboral de l'empresa expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social, en el qual s'inclogui el nombre de treballadors a data 1 de març de 2020 si l'empresa té obertura tot l'any o a data 30 de setembre de 2019 si l'empresa té una obertura de temporada, o model de relació nominal de treballadors (RNT) del mes de febrer de 2020 si l'empresa té una obertura tot l'any o el model RNT del mes de setembre de 2019 si l'empresa té una obertura de temporada, en el cas de tenir treballadors a càrrec seu.
1.5.- Per acreditar la reducció d'un 60% en la facturació del mes següent a l'entrada en vigor de l'estat d'alarma respecte dels 6 mesos anteriors per a les empreses amb obertura tot l'any o la reducció almenys del 60%, en relació amb la mitjana efectuada en la totalitat del període d'obertura de la temporada anterior (any 2019) per a les empreses amb obertura inferior a 9 mesos i superior a 4 mesos, mitjançant l'aportació de la informació comptable que ho justifiqui, es pot fer a través de la còpia del llibre de registre de factures emeses i rebudes, del llibre diari d'ingressos i despeses, del llibre de registre de vendes i ingressos o del llibre de compres i despeses.
Aquells treballadors autònoms que no estiguin obligats a portar els llibres que acrediten el volum d'activitat, hauran d'acreditar la reducció exigida per qualsevol mitjà de prova admès en dret.
En el cas que la microempresa o l'autònom hagi començat l'activitat en un temps inferior a sis mesos des de l'entrada en vigor de l'estat d'alarma, només computaran els mesos de facturació que hagi estat obert. L'autònom podrà justificar també la reducció en la facturació mitjançant la presentació de la resolució de la prestació extraordinària per cessament d'activitat per la COVID-19 dels treballadors autònoms.
1.6.- Per acreditar tenir aprovat un expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO), presentarà la corresponent resolució de la Tresoreria General de la Seguretat Social.
1.7.- Certificat de dades bancàries de la persona sol·licitant emès per l'entitat bancària.
1.8.- Certificat de situació censal de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària. Per acreditar aquesta situació s'ha de presentar el model 036 o 037 d'Hisenda.
1.9.- L'Ajuntament podrà requerir, en qualsevol moment de la tramitació de la sol·licitud, els documents que consideri necessaris per garantir la correcta adjudicació de l'ajut, segons els criteris d'avaluació establerts.
2.- El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de 15 dies naturals a partir de l'endemà de la data de publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) de l'extracte de la convocatòria. En el cas que l'últim dia sigui inhàbil, l'esmentat termini es prorrogarà fins al següent dia hàbil.
3.- Termini per a presentar esmenes.
L'Ajuntament requerirà la persona interessada perquè realitzi les esmenes en el termini màxim de 10 dies naturals, indicant-li que si no ho fa es considerarà que ha desistit de la sol·licitud, prèvia resolució, de conformitat amb el que estableix l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Sant Josep de Sa Talaia, 30 de juny de 2020
L'alcalde
Josep Marí Ribas