Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE CULTURA, PATRIMONI I POLÍTICA LINGÜÍSTICA

Núm. 5660
Resolució de modificació de determinats aspectes de la convocatòria d’ajuts 2020 de minimis per creació i producció d’arts plàstiques i visuals per tal de poder adaptar-la a la situació provocada pel COVID-19 BDNS: 494115

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El 26 de juny de 2020 la vicepresidenta primera i consellera de Cultura, Patrimoni i Política Lingüística va dictar la següent resolució:

Fets

1. El dia 23 de gener de 2020 la vicepresidenta primera i consellera executiva de Cultura, Patrimoni i Política Lingüística va aprovar la convocatòria d'ajuts 2020 de minimis per creació i producció d'arts plàstiques i visuals. L'extracte d'aquesta convocatòria es va publicar al BOIB núm. 17 de 8 de febrer de 2020

2.La situació actual provocada per la pandèmia del COVID -19 i les limitacions de caire social, laboral i econòmic fan necessari intentar adaptar la convocatòria d'ajuts 2020 de minimis per creació i producció d'arts plàstiques i visuals la situació actual, per a que aquesta realment pugui arribar, en la mesura del possible, a la seva finalitat, com és fomentar el desenvolupament d'actuacions culturals, en aquest cas de les activitats expositives de Mallorca.

Fonaments de dret

1. El Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per la gestió de la situació de crisis sanitària ocasionada por el COVID-19. Declaració prorrogada pels decrets 476/2020 i 487/2020.

2. D'acord amb la base 23 de les d'execució del pressupost de l'exercici 2020 i el decret d'organització, l'aprovació i, en conseqüència, modificació d'aquesta convocatòria (atès el seu import) correspon a la vicepresidenta primera i consellera executiva de Cultura, Patrimoni i Política Lingüística.

3. El decret llei 8/2020, de 13 de maig, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19 (BOIB núm. 84 de 15 de maig).

Per tot l'anterior, dict la següent:

RESOLUCIÓ

1. Modificar la convocatòria d'ajuts 2020 de minimis per creació i producció d'arts plàstiques i visuals, aprovada mitjançant resolució de la  vicepresidenta primera i consellera executiva de Cultura, Patrimoni i Política Lingüística de 23 de gener de 2020, ens els aspectes que s'assenyalen a continuació:

a) Modificar el període de realització de les activitats subvencionables. Per això, es modifica el punt 3 de la convocatòria, establint que el període per executar l'activitat subvencionada es prorroga fins al 31 d'octubre de 2020.  

b) Modificar els terminis de presentació de la documentació justificativa de la subvenció. Per això es modifica el punt 15 de la convocatòria, el qual queda redactat de la forma següent:

Les factures o els justificants del pressupost subvencionable executat s'han de presentar seguint els requisits regulats en l'article 48.2 de l'Ordenança General de Subvencions.

Cal presentar la documentació justificativa en qualsevol terminal del registre general del Consell, així com en els llocs establerts en l'apartat 4 de l'article 16 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques,  al més aviat possible.

Si la documentació justificativa s'envia per correu, s'ha de presentar a Correus amb el sobre obert perquè la segellin a fi d'acreditar que s'ha enviat dins el termini fixat en la convocatòria.

La documentació justificativa s'ha de presentar al més aviat possible i, com a data límit en el termini d'un mes després de la finalització de l'activitat subvencionada. No obstant això, si la resolució de concessió es publiqués després de la data de realització de l'activitat el beneficiari ha de presentar la documentació justificativa en el termini de 10 dies hàbils comptadors des del dia següent al de la publicació de la concessió.

c) Afegir al procediment de concessió una consulta prèvia, per adequar la subvenció que es pugui concedir a la efectiva realització del projecte. Per això s'afegeix un darrer  paràgraf al punt 6 de la convocatòria, amb la redacció següent:

Per tal d'adequar, de la millor forma possible, les ajudes als projectes a desenvolupar, atesa la situació provocada pel COVID-19, abans de resoldre la convocatòria, se sol·licitarà a les persones interessades si, davant la situació actual, es podrà desenvolupar el projecte presentat i en quines condicions.

d) S'afegeix un cinquè apartat al tercer paràgraf  del punt 14 de la convocatòria amb la redacció següent:

S'estableix el caràcter subvencionable de totes o de part de les despeses que responguin a l'objecte de la subvenció i siguin necessàries per a l'execució de l'activitat, encara que aquesta no es materialitzi completament, sempre que quedi degudament acreditat que la manca d'execució o l'execució fora de termini siguin conseqüència directa de les mesures adoptades pels poders públics per combatre l'alerta sanitària generada per la COVID-19 o per afrontar la situació de crisi econòmica. Aquest aspecte s'acreditarà en la justificació del projecte.

e) Modificar el punt 17 de la convocatòria, sobre la interpretació d'assoliment d'objectius dels projectes subvencionats. Per això s'afegeix un punt 5 al punt 17 de la convocatòria amb la redacció següent:

5. S'entendrà que el projecte subvencionat s'ha realitzat quan de la documentació justificativa presentada es desprengui que l'activitat projectada s'ha dut a terme malgrat aquesta hagi pogut sofrir qualque tipus de modificació respecte al projecte inicialment presentat. 

Es considerarà que el projecte s'ha realitzat quan es pot despendre que l'actuació justificada es correspon amb el projecte presentat, més enllà dels canvis que s'hagin pogut donar durant l'execució de l'activitat. La interpretació que realitzarà l'òrgan gestor respecte de que l'actuació justificada es correspon amb el projecte presentat tindrà en compta la situació i limitacions provocades pel COVID-19.   Els canvis que hagi pogut sofrir el projecte s'hauran de detallar a la memòria justificativa, juntament amb l'explicació dels motius que els han generat.

No constitueix incompliment, a l'efecte de reintegrament o de pèrdua del dret a percebre la subvenció, la manca d'execució total de l'activitat o del projecte subvencionat, si aquesta s'ha produït com a conseqüència directa de la suspensió d'activitats o del tancament d'establiments amb motiu de l'estat d'alarma o de les mesures adoptades per combatre l'alerta sanitària generada per la COVID-19. Tampoc no constitueix incompliment, a l'efecte de reintegrament o de pèrdua del dret a percebre la subvenció, la manca d'execució dins termini del projecte o activitat subvencionada en les mateixes circumstàncies.

f) S'afegeix el punt 22 a la convocatòria, el qual té la redacció següent:

22. Pagament anticipat de la subvenció

Una vegada concedida la subvenció, la persona o entitat beneficiària podrà sol·licitar el pagament anticipat d'un percentatge de la subvenció concedida de fins al 100%. Aquest pagament anticipat s'atorgarà per l'òrgan competent sense necessitat de constitució de garantia prèvia.

g) S'afegeix el punt 23 a la convocatòria, el qual té la redacció següent:

23. Ampliació dels terminis d'execució o de justificació

Els beneficiaris podran sol·licitar l'ampliació dels terminis d'execució o de justificació abans que aquests expirin, o l'atorgament d'un període extraordinari d'execució o de justificació per raons excepcionals degudament justificades, d'acord amb l'article 28.2 del decret-llei 8/2020, de 13 de maig.

2. Publicar aquesta resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears i traslladar les modificacions realitzades a la Base de Dades Nacional de Subvencions.

Contra aquesta resolució, que no posa fi a la via administrativa, podeu interposar el recurs d'alçada, dins el termini d'un mes, davant aquesta consellera executiva o davant la presidència, comptador a partir de l'endemà al de la publicació de la resolució.

Contra la desestimació expressa dels recurs d'alçada, hi podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació de l'esmentat recurs.

Un cop transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no n'heu rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, sense limitació de temps.

No obstant l'anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Palma, 26 de juny de 2020

El secretari tècnic del Departament de Cultura, Patrimoni i Política Lingüística

Josep Mallol Vicens

(Per delegació de la vicepresidenta primera i consellera executiva de Cultura, Patrimoni i Política Lingüística. Resolució de 23/07/2019. BOIB núm. 109 de 8/8/2019)