Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SANT JOAN DE LABRITJA
Núm. 5657
Convocatòria per a la concessió de subvencions per a autònoms i microempreses afectats per a la situació de l’estat d’alarma derivat de la crisi sanitària del Covid-19 de l’Ajuntament de Sant Joan de Labritja any 2020 -exp.núm. 632/2020
La Junta de Govern Local de l'Ajuntament de data de 22 de juny 2020 va acordar aprovar les convocatòria de subvencions i les Bases Reguladores de concessió d'ajudes econòmiques dirigides a autònoms i microempreses afectades per la situació de l'estat d'alarma derivat de la crisi sanitària del COVID-19.
El termini per a la presentació de les sol·licituds:
20 dies naturals a partir de l'endemà de la data de publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) de la convocatòria i bases reguladores. En el cas que l'últim dia sigui inhàbil, l'esmentat termini es prorrogarà fins al següent dia hàbil.
Lloc i forma de presentació de sol·licituds:
En el Registre General d'Entrada de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja o per mitjà de registre telemàtic. La sol·licitud es presentarà conforme a l'ANNEX I de les Bases que es transcriuen en aquest anunci.
Beneficiaris de les Subvencions
Les persones determinades en l'article 5 de les bases el text de les quals s'adjunta.
Documentació que han de presentar els beneficiaris:
La sol·licitud de subvenció es presentarà conforme al model ANNEX I d'aquestes bases i resta de documentació establerta en l'article 8 de les Bases de la convocatòria.
BASES DE LA CONVOCATÒRIA PER A LA CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS PER A AUTÒNOMS I MICROEMPRESES AFECTATS PER A LA SITUACIÓ DE L'ESTAT D'ALARMA DERIVAT DE LA CRISI SANITÀRIA DEL COVID-19 DE L'AJUNTAMENT DE SANT JOAN DE LABRITJA ANY 2020.
Article 1.- Objecte i àmbit d'aplicació
L'objecte d'aquestes bases és la regulació de les condicions que regiran la concessió d'ajudes econòmiques dirigides a autònoms i microempreses afectades per la situació de l'estat d'alarma derivat de la crisi sanitària del COVID-19.
Article 2.- Bases reguladores
El Ple de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja de 3 de juny de 2020 va aprovar el Pla de Reactivació Econòmic Social per a fer front a la crisi del Covid 19, incloent en el mateix la Líea 3 de finançament per import de 240.000€, finançat al 50% pel Consell Insular d'Eivissa i per aquest Ajuntament, acordant delegar en la Junta de Govern Local la tramitació i aprovació dels expedients d'aprovació de les Bases de la Convocatòria, concessió i justificació d'aquestes. En un altre punt del mateix ple es va acordar aprovar el conveni de col·laboració entre el Consell Insular d'Eivissa per al finançament de persones autònomes i microempreses de l'Illa d'Eivissa a conseqüència de la situació d'emergència sanitària declarada pel Covid-19.
A les presents bases reguladores de la concessió d'aquestes subvencions se'ls aplicarà el que es disposa en el conveni referenciat, havent de publicar en el BOIB.
Article 3.- Instrucció i Resolució de l'ajuda
1.- Aquesta subvenció es tramitarà mitjançant el procediment d'urgència.
La Junta de Govern Local de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja serà l'òrgan per a la instrucció i resolució de la subvenció. Una vegada comprovada la documentació presentada i que obra en l'expedient, i l'informe de l'òrgan col·legiat (comissió avaluadora), l'òrgan instructor ha de formular la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que es notificarà als interessats mitjançant publicació en el tauler d'anuncis de la Corporació i, en el seu cas, en la pàgina web municipal (www.santjoandelabritja.com) amb un termini de cinc dies hàbils des de la publicació en el tauler d'anuncis per a formular al·legacions.
2.- La resolució definitiva serà aprovada per la Junta de Govern Local, a proposta de la Comissió Avaluadora en el termini màxim de 2 mesos, una vegada acabat el corresponent termini de presentació de sol·licituds. Aquesta resolució serà publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, de conformitat amb l'article 34 del Decret legislatiu 2/2005, del 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de Subvencions i l'article 26 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre General de Subvencions. 3.- La proposta de resolució provisional i definitiva no crea cap dret a favor del beneficiari enfront de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja, mentre no se li hagi notificat la resolució de la concessió.
Article 4.- Crèdits pressupostaris
1.- El crèdit total destinat a aquesta convocatòria ascendeix a un total de 240.000 euros que s'imputaran amb càrrec a l'aplicació pressupostària 4300-47900, a nivell de vinculació jurídica, del pressupost 2020. Les quantitats per línia seran les següents:
- Línies 1: Aquestes línies tindran un màxim de 150.000 euros en total i aniran destinades a empreses (ja siguin persones físiques, jurídiques o agrupació de les mateixes) l'obertura de les quals sigui tot l'any, entenent-se com aquelles empreses amb obertura igual o superior a 9 mesos durant l'exercici anterior. Segons la seva situació les quantitats màximes seran les següents:
• Línia 1.a.: Empreses sense treballadors al seu càrrec quan l'activitat que desenvolupin s'hagi vist afectada pel tancament d'establiments disposat en l'RD 465/2020 de 17 de març que modifica l'article 10 del RD 463/2020 de 14 de març, la quantia màxima serà de 1.500 euros. Empreses en la mateixa situació, però amb treballadors al seu càrrec (màxim 10), la quantia màxima serà de 2.000 euros. En el cas de les empreses amb treballadors al seu càrrec (màxim 10), i amb un Expedient de Regulació Temporal d'Ocupació (ERTE), la quantia màxima a percebre serà de 1.500 euros.
• Línia 1.b.: Empreses sense treballadors al seu càrrec quan l'activitat que desenvolupin no s'hagi vist afectada pel tancament d'establiments disposat en l'RD 465/2020 de 17 de març que modifica l'article 10 del RD 463/2020 de 14 de març, sempre que hagin sofert una reducció de la seva facturació en el mes posterior a l'entrada en vigor de l'estat d'alarma d'almenys el 60%, en relació amb la mitjana efectuada en el semestre natural anterior a la declaració de l'estat d'alarma, la quantia màxima serà de 1.275 euros. Empreses en la mateixa situació, però amb treballadors al seu càrrec (màxim 10), la quantia màxima serà de 1.700 euros. En el cas de les empreses amb treballadors al seu càrrec (màxim 10), i amb un Expedient de Regulació Temporal d'Ocupació (ERTE), la quantia màxima a percebre serà de 1.275 euros. En el cas que la microempresa o l'autònom hagi començat la seva activitat en un temps inferior a sis mesos des de l'entrada en vigor de l'estat d'alarma, només computarà els mesos de facturació que hagi estat obert.
- Línies 2: Aquestes línies tindran un màxim de 90.000 euros en total i aniran destinades a empreses (ja siguin persones físiques, jurídiques o agrupació de les mateixes) l'obertura inferior de les quals a tot l'any (de temporada), entenent-se com aquelles empreses amb obertura inferior a 9 mesos i superior a 4 mesos durant l'exercici anterior. Segons la seva situació les quantitats màximes seran les següents:
• Línia 2.a.: Empreses sense treballadors al seu càrrec quan l'activitat que desenvolupin s'hagi vist afectada pel tancament d'establiments disposat en l'RD 465/2020 de 17 de març que modifica l'article 10 del RD 463/2020 de 14 de març, la quantia màxima serà de 1.275 euros. Empreses en la mateixa situació, però amb treballadors al seu càrrec (màxim 10), la quantia màxima serà de 1.700 euros. En el cas de les empreses amb treballadors al seu càrrec (màxim 10), i amb un Expedient de Regulació Temporal d'Ocupació (ERTE), la quantia màxima a percebre serà de 1.275 euros.
• Línia 2.b.: Empreses sense treballadors al seu càrrec quan l'activitat que desenvolupin no s'hagi vist afectada pel tancament d'establiments disposat en l'RD 465/2020 de 17 de març que modifica l'article 10 del RD 463/2020 de 14 de març, sempre que hagin sofert una reducció de la seva facturació en el mes posterior a l'entrada en vigor de l'estat d'alarma d'almenys el 60%, en relació amb la mitjana efectuada en la totalitat del període d'obertura de la temporada anterior (any 2019) a la declaració de l'estat d'alarma, la quantia màxima serà de 1.125 euros. Empreses en la mateixa situació, però amb treballadors al seu càrrec (màxim 10), la quantia màxima serà de 1.500 euros. En el cas de les empreses amb treballadors al seu càrrec (màxim 10), i amb un Expedient de Regulació Temporal d'Ocupació (ERTE), la quantia màxima a percebre serà de 1.125 euros. En el cas que la microempresa o l'autònom hagi començat la seva activitat en un temps inferior a sis mesos des de l'entrada en vigor de l'estat d'alarma, només computarà els mesos de facturació que hagi estat obert.
2.- Si les sol·licituds vàlides que tindrien teòricament dret a rebre la subvenció superessin la suma total de les ajudes per línia, la Comissió Avaluadora podrà formular, amb l'objectiu d'atendre al màxim de sol·licituds presentades, una Proposta de Resolució que inclogui el prorrateig proporcional entre totes elles.
3.- En el cas que hagués pressuposat suficient en una línia per a atendre a totes les sol·licituds vàlides i, a més, existís un quantitat sobrant, la Comissió Avaluadora podrà proposar, en el cas que la mateixa no pogués atendre a totes les sol·licituds vàlides amb el seu pressupost, la destinació d'aquest sobrant a l'altra línia, amb la finalitat de poder atorgar el màxim possible a totes les sol·licituds vàlides.
4.- En el cas que una altra administració pública, persona física, jurídica o agrupació d'aquestes, realitzi mitjançant qualsevol procediment una aportació a l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja amb l'objectiu de col·laborar en aquestes ajudes, es suplementarà la partida pressupostària de cada línia d'ajudes per la part proporcional. Article 5.- Beneficiaris i requisits
1.- Seran beneficiaris de totes dues línies d'ajudes les persones físiques, jurídiques o agrupació d'aquestes, amb activitat mercantil, situades en el terme municipal de Sant Joan de Labritja, que a més compleixin amb els següents requisits:
a) Estar formalment i legalment constituïdes i inscrites previ a l'estat d'alarma.
b) Que el domicili fiscal estigui situats en el terme municipal de Sant Joan de Labritja.
c) No tenir deutes en període executiu de pagament amb l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja, tret que les mateixes estiguessin degudament garantides. No obstant això, aquest requisit es podrà esmenar durant el període d'al·legacions a la resolució provisional de l'ajuda mitjançant el pagament del deute.
d) Trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social. Complint amb el que s'estableix en l'article 24 del reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, a l'ésser aquestes ajudes de quantia a atorgar a cada beneficiari/a no superior a l'import de 3.000 euros, l'acreditació d'estar al corrent d'obligacions tributàries i amb la Seguretat Social s'acreditarà mitjançant la presentació pel sol·licitant de la declaració responsable. El model de declaració responsable aprovat per a aquesta convocatòria és l'Annex 1.
e) Que no estiguin culpables en alguna de les causes de prohibició establertes en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i els establerts en l'article 10 del Text Refós de la Llei de Subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 25 de desembre.
f) Quan es tracti d'una agrupació de persones físiques o jurídiques sense personalitat jurídica pròpia, s'han de fer constar expressament, tant en la sol·licitud com en la resolució de concessió, els compromisos d'execució que assumeix cadascun dels seus membres, així com l'import de la subvenció que s'ha d'aplicar a cadascun d'ells, els quals tenen igualment la consideració de beneficiaris.
En qualsevol cas, quan es tracti d'una agrupació de persones físiques o jurídiques sense personalitat jurídica pròpia, s'ha de nomenar a un representant o apoderat únic de l'agrupació, que serà el coordinador del grup, amb poder suficient per a complir les obligacions que, com a beneficiari, corresponen a l'agrupació. En el cas d'existeixin sancions, respondran solidàriament de la sanció pecuniària en proporció a les seves respectives participacions tal com està previst en l'art. 69 de la Llei 38/2003, General de Subvencions, de 17 de novembre.
g) En compliment de l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, les administracions públiques de les Illes Balears i els organismes i les entitats dependents d'aquestes denegaran l'atorgament de subvencions, beques o qualsevol altre tipus d'ajuda pública a les empreses i entitats sol·licitants sancionades o condemnades en els últims tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionades per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma.
h) Només s'admetrà una sol·licitud per part d'una mateixa agrupació de persones físiques o jurídiques per a la mateixa activitat.
i) Ser autònoms o microempresa, amb una facturació inferior a 1.000.000,00 euros en l'exercici 2019.
2.- Serà requisit específic per a participar en les subvencions de les Línies 1 que el negoci tingui una obertura de tot l'any, que a l'efecte d'aquesta convocatòria, s'entendrà com aquelles empreses amb obertura igual o superior a 9 mesos durant l'exercici anterior, així com el compliment del tancament o el de la reducció del 60% de la facturació especificats en les Línia 1.a i 1.b.
3.- Serà requisit específic per a participar en les subvencions de les Línies 2 que el negoci tingui una obertura inferior a tot l'any (de temporada), que a l'efecte d'aquesta convocatòria, s'entendrà com aquelles empreses amb obertura inferior a 9 mesos i superior a 4 mesos durant l'exercici anterior, així com el compliment del tancament o el de la reducció del 60% de la facturació estipulats en les Línia 2.a i 2.b.
Article 6.- Justificació de les ajudes.
En concedir-se aquestes subvencions a causa d'una determinada situació en el perceptor no es requerirà una altra justificació que l'acreditació per qualsevol mitjà admissible en dret d'aquesta situació prèviament a la concessió, sense perjudicis dels controls que poguessin establir-se per a verificar la seva existència, tal com s'estableix en l'article 30.7 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
Article 7.- Forma de presentació de sol·licituds.
El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de 20 dies naturals a partir de l'endemà de la data de publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) de l'extracte de la convocatòria. En el cas que l'últim dia sigui inhàbil, l'esmentat termini es prorrogarà fins al següent dia hàbil.
Les sol·licituds es presentaran en el registre general d'entrada de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja o per mitjà de du registre telemàtic.
Article 8.- Sol·licitud i documentació necessària.
1.- Per a poder participar en la convocatòria els sol·licitants hauran de presentar la següent documentació de caràcter obligatori ():
1.1.- Annex I: Sol·licitud de subvenció.
1.2.- Acreditació de la identitat del sol·licitant:
1.2.a. Si el titular és una persona física, aportarà còpia del seu DNI/NIE.
1.2.b. Si el titular és una persona jurídica, aportarà còpia del Número d'Identificació Fiscal (NIF), juntament amb el document acreditatiu de la representació legal de qui subscriu la sol·licitud. El representant aportarà còpia del seu DNI/NIE.
1.2.c. En el cas que es tracti d'una agrupació de persones físiques o jurídiques sense personalitat jurídica pròpia, aportarà còpia del Número d'Identificació Fiscal (NIF), juntament amb el document acreditatiu del representant o apoderat únic de l'agrupació nomenat per la mateixa i la fotocòpia del DNI/NIE del representant o apoderat.
El document acreditatiu del representant o apoderat únic consistirà en la presentació d'un document signat per tots els participants en l'agrupació de persones físiques o jurídiques identificant: raó social, CIF de l'agrupació, nom i cognoms, DNI/NIE de tots els membres i el percentatge de participació.
Així mateix, en el mateix document l'agrupació nomenarà a un d'ells com a “representant únic i apoderat per a complir amb les obligacions que com a beneficiari corresponen a l'Agrupació, amb la finalitat de participar en la sol·licitud, concessió i pagament en el procediment de concessió de subvencions per a Autònoms i Microempreses afectats per la situació de l'estat d'alarma derivat de la crisi sanitària del COVID-19 de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja any 2020”.
1.3.- Còpia de l'escriptura de constitució, estatuts i modificacions posteriors que poguessin existir, en el seu cas.
1.4.- Informe de Vida Laboral de l'Empresa expedit per la Tesoreria General de la Seguretat Social en el qual s'inclogui el nombre de treballadors a data 01 de març de 2020 si l'empresa té obertura tot l'any o a data 30 de setembre de 2019 si l'empresa té una obertura de temporada, o model de Relació Nominal de Treballadors (RNT) del mes de febrer de 2020 si l'empresa té una obertura tot l'any o el model RNT del mes de setembre de 2019 si l'empresa té una obertura de temporada, en el cas de tenir treballadors al seu càrrec.
1.5.- Per a acreditar la reducció d'un 60% en la facturació del mes següent a l'entrada en vigor de l'estat d'alarma respecte dels 6 mesos anteriors per a les empreses amb obertura tot l'any o la reducció d'almenys el 60%, en relació amb la mitjana efectuada en la totalitat del període d'obertura de la temporada anterior (any 2019) per a les empreses amb obertura inferior a 9 mesos i superior a 4 mesos, mitjançant l'aportació de la informació comptable que ho justifiqui, podent fer-se a través de la còpia del llibre de registre de factures emeses i rebudes; del llibre diari d'ingressos i despeses; del llibre registro de vendes i ingressos; o del llibre de compres i despeses. Aquells treballadors autònoms que no estiguin obligats a portar els llibres que acrediten el volum d'activitat, hauran d'acreditar la reducció exigida per qualsevol mitjà de prova admès en dret. En el cas que la microempresa o l'autònom hagin començat la seva activitat en un temps inferior a sis mesos des de l'entrada en vigor de l'estat d'alarma, només computarà els mesos de facturació que hagi estat obert. L'autònom podrà justificar també la reducció en la facturació mitjançant la presentació de la resolució de la prestació extraordinària per cessament d'activitat pel COVID-19 dels treballadors autònoms.
1.6.- Per a acreditar tenir aprovat un Expedient de Regulació Temporal d'Ocupació (ERTE), presentarà la corresponent resolució de la Tesoreria General de la Seguretat Social.
1.7.- Certificat de dades bancàries del sol·licitant emès per l'entitat bancària.
1.8.- Certificat de situació censal de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària. Per a acreditar aquesta situació presentar model 036 o 037 d'Hisenda.
1.9.- Annex II: Autorització per a presentar la documentació per part d'un empleat públic, en el cas que delegui el sol·licitant la presentació en un empleat públic de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja.
2.- L'Ajuntament de Sant Joan de Labritja podrà requerir en qualsevol moment de la tramitació de la sol·licitud els documents que consideri necessaris a fi de garantir la correcta adjudicació de l'ajuda segons els criteris d'avaluació establerts.
Article 9.- Règim de les subvencions
1.- La concessió de la subvenció es durà a terme mitjançant el règim de la concurrència no competitiva.
2.- Les ajudes no generen cap dret a l'obtenció d'altres ajudes en exercicis posteriors i no es pot al·legar com a precedents.
3.- En aquesta convocatòria no està prevista la reformulació de les sol·licituds presentades.
4.- S'estableix com a únic mitjà de notificació de tots els actes de tràmit del present procediment, el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i la pàgina web de l'Ajuntament (www.santjoandelabritja.com).
Article 10.- Termini per a la correcció d'errors.
Si la sol·licitud no estigués degudament emplenada o no s'acompanyés la documentació en aquestes bases, l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja requerirà a l'interessat per a l'esmeni en el termini màxim i improrrogable de 5 dies hàbils a comptar des de l'endemà a la notificació, indicant-li que si no ho fes se li tindrà per desistit de la seva sol·licitud prèvia resolució, de conformitat amb el que s'estableix en el 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Article 11.- Compatibilitats
Les ajudes objecte d'aquesta convocatòria són compatibles amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, efectuades per qualsevol altra administració pública, ens públics, institucions privades o altres recursos. L'import de subvenció en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, superi el cost de l'activitat subvencionada, d'acord amb el que preveu l'article 19 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
A aquest efecte, conforme al que s'estableix en el 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, referent a les obligacions dels beneficiaris, el beneficiari haurà de comunicar a l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financin l'activitat subvencionada i qualsevol altra modificació d'igual naturalesa que afecti el pressupost de l'activitat presentada i aprovada.
Article 12.- Composició i funcions de la comissió avaluadora
La comissió avaluadora estarà composta pels següents membres:
- President/a: Regidor/a de l'Àrea Econòmica, Hisenda. Substitut/a: Regidor/a de l'Àrea de Medi ambient i sostenibilitat.
- Secretari/a: Responsable de l'Àrea de Subvencions. Substitut/a: Administratiu de l'Àrea de Secretaria.
- Dues vocals: Treballadora de l'Àrea de Serveis Socials. Substitut, Funcionari de l'àrea d'Intervenció.
Són funcions de la comissió avaluadora, que serà paritària si és tècnicament viable:
1. Estudiar i avaluar les sol·licituds d'acord amb els criteris de valoració establerts.
2. Emetre les propostes de resolució.
3. Qualsevol altra que exigeixi l'aplicació d'aquesta convocatòria.
Article 13.- Obligacions del beneficiari.
Són obligacions dels beneficiaris:
a) Mantenir l'activitat empresarial fins al 31 d'octubre de 2020, com a mínim, a partir de l'endemà de la publicació de la resolució de concessió de la subvenció. L'Ajuntament de Sant Joan de Labritja podrà consultar d'ofici el compliment d'aquesta obligació.
b) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control financer previstes per la vigent normativa en matèria de subvencions.
d) Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits contemplats en l'article 37 de la Llei General de Subvencions, i en particular, per obtenir la subvenció falsejant les condicions requerides per a això o ocultant aquelles que ho haguessin impedit, o mostrar resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control financer prevista en l'article 14 de la Llei General de Subvencions.
e) Complir les restants obligacions que detalla l'article 14 de la Llei General de Subvencions.
f) Conèixer i acceptar íntegrament la convocatòria; i saber que, en cas de falsedat en les dades o en la documentació aportada o d'ocultació d'informació, de les quals es pugui deduir intenció d'engany en benefici propi o aliè, se li pot excloure d'aquest procediment i pot ser objecte de sanció en considerar-se una infracció molt greu segons l'article 58.a de la Llei 38/2007 General de Subvencions, de 17 de novembre, sent les sancions a aquesta infracció les tipificades en el Títol IV de la mateixa llei. Així mateix, en el seu cas, els fets podran posar-se en coneixement del ministeri fiscal per si poguessin ser constitutius d'il·lícit penal.
Article 14.- Pagament de les ajudes.
El pagament de la subvenció s'efectuarà una vegada s'hagi resolt la concessió de la subvenció i estigui publicada la resolució definitiva en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, de conformitat amb l'article 34 del Decret legislatiu 2/2005, del 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de Subvencions i l'article 26 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre General de Subvencions.
Article 15.- Revocació i reintegrament
Correspon la revocació de l'ajuda econòmica quan, posteriorment a la resolució de la concessió, el beneficiari incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de la subvenció. A conseqüència de la revocació quedarà sense efecte, totalment o parcialment, l'acte de concessió i procedirà el reintegrament de les quantitats indegudament rebudes.
Correspon reintegrar totalment o parcialment l'ajuda concedida i, si correspon, l'exigència dels interessos de demora, en els casos següents:
1. L'obtenció de l'ajuda sense que es compleixin els requisits necessaris per a obtenir la condició de beneficiari, incloent la falsificació o ocultació en les dades aportades que hagin motivat l'atorgament de la subvenció.
2. Incompliment greu de l'obligació de justificar la realitat de les despeses o inversions realitzats.
3. No comunicar l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financin les activitats subvencionades.
Concretament, els supòsits de revocació i reintegrament de la subvenció estan regulats en els articles 36 i 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i, els articles 91 a 93 del Reial decret 887/2006, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
El procediment de reintegrament s'ha d'iniciar d'ofici per resolució de l'òrgan competent i s'ha de regir per les disposicions generals sobre procediments administratius establerts en la legislació estatal bàsica, sense perjudici del que s'estableix en els articles 41 a 43 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i, l'article 84 del Reial decret 887/2006, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
Article 16.- Infraccions i sancions
L'incompliment d'aquestes bases i de la normativa vigent en matèria de subvencions està sotmès el règim d'infraccions i sancions del Títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 25 de desembre, que aprova el text refós de la Llei de Subvencions, el Títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i, el Títol IV del Reial decret 887/2006, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
Article 17.- Impugnació
Contra la resolució del procediment, que posa fi a la via administrativa, cal interposar RECURS CONTENCIÓS ADMINISTRATIU davant la sala corresponent del Contenciós-Administratiu del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de DOS MESOS comptats des de l'endemà en què tingui lloc la notificació o publicació de la resolució.
Amb caràcter previ i potestatiu, es podrà interposar RECURS DE REPOSICIÓ davant el mateix òrgan que l'hagi dictat, en el termini d'UN MES a comptar des de l'endemà en què tingui lloc la notificació o publicació de la resolució.
No es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que sigui resolt expressament o s'hagi produït la desestimació presumpta del recurs de reposició interposat.
Les resolucions definitives o denegació de les subvencions que posin fi a la via administrativa, han de ser motivades i es notificaran als interessats segons els articles 40 al 46 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions públiques
Article 18.- Publicació
La present convocatòria serà publicada en la web de l'Ajuntament o la Base de dades Nacional de Subvencions (BDNS) i l'extracte de la mateixa es publicarà, per conducte de la BDNS, i en el Butlletí Oficial dels Illes Balears, entrant en vigor l'endemà de ser publicat l'extracte de la convocatòria.
Sant Joan de Labritja, 29 de juny de 2020
L'alcalde
Antoni Marí Marí