Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SANT JOAN DE LABRITJA
Núm. 5654
Convocatòria de subvencions dirigides a les persones arrendatàries d'habitatge habitual en el terme municipal de Sant Joan de Labritja que, a conseqüència de l'impacte econòmic i social del COVID–19, tinguin problemes transitoris per a atendre el pagament parcial o total del lloguer -exp. núm. 593/2020
La Junta de Govern de l'Ajuntament de data de 15 de juny 2019 va acordar aprovar les convocatòria i les Bases per a les de la concessió de subvencions dirigides a les persones arrendatàries d'habitatge habitual en el terme municipal de Sant Joan de Labritja que, a conseqüència de l'impacte econòmic i social del COVID-19, tinguin problemes transitoris per a atendre el pagament parcial o total del lloguer, d'acord amb les Bases de la Convocatòria que s'adjunten
Termini per a la presentació de les sol·licituds:
20 dies naturals a partir de l'endemà de la data de publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) de l'extracte de la convocatòria. En el cas que l'últim dia sigui inhàbil, l'esmentat termini es prorrogarà fins al següent dia hàbil.
Actuacions Subvencionables
Article 2 de les Bases de la convocatòria
Requisits dels beneficiaris
Article 4 de les Bases
Incompatibilitats
Article 5 de les Bases de la convocatòria
Lloc i forma de presentació de sol·licituds:
Article 6 de les Bases de la Convocatòria.
Documentació que s'ha de presentar per a la sol·licitud
L'establerta en l'article 7 de les Bases de la convocatòria.
BASES REGULADORES DE LA CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS DIRIGIDES A LES PERSONES ARRENDATÀRIES D'HABITATGE HABITUAL EN EL TERME MUNICIPAL DE SANT JOAN DE LABRITJA QUE, A CONSEQÜÈNCIA DE L'IMPACTE ECONÒMIC I SOCIAL DEL COVID–19, TINGUIN PROBLEMES TRANSITORIS PER A ATENDRE EL PAGAMENT PARCIAL O TOTAL DEL LLOGUER.
Article 1.- Objecte
1. Les presents bases tenen per objecte la concessió d'ajudes al lloguer, mitjançant adjudicació directa, a les persones arrendatàries d'habitatge habitual que, a conseqüència de l'impacte econòmic i social del COVID–19 tinguin problemes transitoris per a atendre el pagament parcial o total del lloguer del seu habitatge habitual, consistents en el finançament d'una part de la renda que l'inquilí ha de satisfer per l'habitatge llogat.
2. Les bases reguladores de la concessió d'aquestes subvencions estan contingudes en la Modificació de les Bases d'execució del pressupost i els pressupostos municipals de l'exercici 2020, aprovat inicialment pel ple de la Corporació en sessió ordinària celebrada el 20 de desembre de 2019 i publicada l'aprovació definitiva en el BOIB núm. 14, d'1 de febrer de 2020.
Article 2.- Actuació subvencionable
1. L'ajuda al lloguer d'habitatges té per objecte facilitar la permanència en un habitatge en règim de lloguer als ciutadans de Sant Joan de Labritja que acreditin estar en situació de vulnerabilitat econòmica i social sobrevinguda a conseqüència del COVID-19, i consisteix en el finançament de part de la renda que han de satisfer els arrendataris dels habitatges llogats, sempre que es compleixin els requisits que exigeixen aquestes Bases.
2. Les ajudes tindran caràcter finalista, i per tant no podran aplicar-se a un altre destí que el pagament de la renda del lloguer.
3. La quantia de l'ajuda serà:
a) En el cas dels sol·licitants amb una edat de fins als 35 anys i a partir dels 65 anys, dues mensualitats i mitja, amb un import màxim d'ajuda de 1.400 euros, amb l'objectiu de col·laborar a pal·liar els danys ocasionats per l'alerta sanitària del COVID-19 en l'economia a aquests sectors de població. Es prendrà com a referència la mitjana de les últimes dotze mensualitats o totes les acreditadament pagades si el contracte és de vigència menor a aquest termini, en la data de publicació de l'extracte de la present convocatòria en el Butlletí Oficial dels Illes Balears (BOIB). Es prendrà com a referència, l'edat que tenia el sol·licitant en la data de publicació de l'extracte de la convocatòria en el BOIB.
b) En la resta de casos seran de dues mensualitats, amb un import màxim d'ajuda de 1.200 euros, prenent com a referència la mitjana de les últimes dotze mensualitats o totes les acreditadament pagades si el contracte és de vigència menor a aquest termini, en la data de publicació de l'extracte de la present convocatòria en el Butlletí Oficial dels Illes Balears (BOIB).
En cas que en el contracte de lloguer figurin diversos inquilins i no especifiquin, en la sol·licitud o en el contracte, quina és la part de la renda que satisfà cadascun d'ells, s'entendrà que la paguen a parts iguals. No obstant això, els inquilins podran manifestar la seva voluntat que la totalitat de l'ajuda sigui satisfeta a un d'ells, segons el model ANNEX 1.
Article 3.- Finançament de les actuacions
1. Les ajudes regulades en aquestes bases s'han d'abonar amb càrrec a la partida pressupostària i per la quantia màxima que s'indica a continuació:
partida presupuestaria |
cuantía máxima |
2020 4300 47900 |
60.000,00 € |
Aquesta quantitat es desglossa de la següent manera:
• 15.000 euros a beneficiaris amb un lloguer de fins a 600,00 euros/mes.
• 15.000 euros a beneficiaris amb un lloguer entre 600,01 i 800,00 euros/mes.
• 15.000 euros a beneficiaris amb un lloguer entre 800,01 i 1.000,00 euros/mes.
• 15.000 euros a beneficiaris amb un lloguer entre 1.000,01 i 1.200,00 euros/mes.
2. La concessió de les ajudes regulades en aquestes bases queda condicionada a la disponibilitat pressupostària i està limitada al crèdit pressupostari esmentat. No obstant això, les quanties màximes es poden incrementar, si hi ha disponibilitat pressupostària suficient, mitjançant acord de la Junta de Govern Local. En el cas que una altra administració pública, persona física, jurídica o agrupació d'aquestes, realitzi mitjançant qualsevol procediment una aportació a l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja amb l'objectiu de col·laborar en aquestes ajudes, es suplementarà la partida pressupostària de cada rang d'ajudes per la part proporcional.
Article 4.- Requisits dels beneficiaris
Podran beneficiar-se de les ajudes d'aquest programa les persones físiques, majors d'edat, empadronades en el municipi de Sant Joan de Labritja almenys amb dos anys d'antelació a la data de publicació de l'extracte de la present convocatòria, que, a més de complir els requisits generals que estableix les presents bases, compleixin els requisits específics següents a la data de publicació de l'extracte de la present convocatòria:
1. Que siguin titulars en qualitat d'inquilins d'un contracte de lloguer d'habitatge d'una durada mínima d'un any. El contracte haurà d'estar formalitzat en els termes de la Llei 29/1994, de 24 de novembre, d'Arrendaments Urbans. La condició d'inquilí s'acreditarà mitjançant l'aportació d'aquest contracte.
2. Que els inquilins i els integrants de la unitat de convivència tinguin el seu domicili habitual i permanent en l'habitatge arrendat, siguin o no titulars del contracte de llogar. Aquesta circumstància s'haurà d'acreditar mitjançant un certificat de convivència que acrediti la identitat de totes les persones físiques que tenen el seu domicili habitual i permanent en l'habitatge objecte del contracte de lloguer.
3. Estar al corrent del pagament de les rendes del contracte de lloguer. No serà subvencionable en el cas que l'inquilí tingui una condonació dels rebuts del lloguer superior a 2 mensualitats completes o parcials però equivalents a 2 mensualitats completes, en tots dos casos durant l'any 2020.
4. Que l'habitatge objecte de lloguer estigui situada dins de l'àmbit territorial de Sant Joan de Labritja.
5. Que totes les persones físiques que tinguin el domicili habitual i permanent en l'habitatge arrendat gaudeixin de la nacionalitat espanyola, o la d'algun dels estats membres de la Unió Europea, l'Espai Econòmic Europeu o Suïssa; o, en el cas d'estrangers no comunitaris, que tinguin la residència legal a Espanya.
6. Que l'habitatge objecte del contracte de lloguer ho sigui per una renda màxima mensual que sigui igual o inferior a 1.200 euros mensuals.
7. Que els ingressos de les persones que tinguin el seu domicili habitual i permanent en l'habitatge llogat, siguin o no titulars del contracte de lloguer, compleixin els requisits d'ingressos màxims de la unitat de convivència, que no podran excedir de 22.558,77 € (3 IPREM de l'any 2020 a 14 pagues) en el cas que estigui formada per una sola persona adulta; i de 3.759,80 € addicionals (0,5 IPREM de l'any 2020 a 14 pagues) per cada persona més que formi part de la unitat de convivència quan estigui composta per més d'un individu.
8. Estar al corrent d'obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. Complint amb el que s'estableix en l'article 24 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, a l'ésser aquestes ajudes de quantia a atorgar a cada beneficiari/a no superior a l'import de 3.000 euros, l'acreditació d'estar al corrent d'obligacions tributàries i amb la Seguretat Social s'acreditarà mitjançant la presentació pel sol·licitant de la declaració responsable. El model de declaració responsable aprovat per a aquesta convocatòria és l'Annex 3.
9. No tenir deutes amb l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja, no obstant això, aquest requisit es podrà esmenar durant el període d'al·legacions a la resolució provisional de l'ajuda mitjançant el pagament del deute.
Article 5.- Incompatibilitats
1. Les ajudes objecte d'aquesta convocatòria són compatibles amb altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, efectuades per qualsevol altra administració pública, ens públics, institucions privades o altres recursos. L'import de subvenció en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, superi el cost de l'activitat subvencionada, d'acord amb el que preveu l'article 19 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
Serà obligat pels beneficiaris/as de les ajudes informar l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja de totes les subvencions rebudes amb destinació a l'activitat objecte de subvenció i aquesta comunicació s'haurà d'efectuar, tan aviat es conegui i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.
2. No podran obtenir la condició de persones beneficiàries d'aquestes ajudes els qui incorrin en alguna de les circumstàncies previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de desembre, General de Subvencions, i l'article 10 del Text refós de la Llei de Subvencions, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre; ni aquella persona física que hagi estat subjecte d'una revocació d'alguna de les ajudes que, per causes imputables al sol·licitant, preveu el Pla Estatal d'Habitatge 2018-2021 o els anteriors plans estatals o autonòmics d'habitatge.
3. No es podran concedir les ajudes per al lloguer d'habitatges quan l'inquilí sol·licitant o qui tingui la residència habitual i permanent en l'habitatge objecte del contracte de lloguer es trobi en alguna de les situacions que s'indiquen a continuació:
a). Ser propietari o usufructuari d'algun habitatge a Espanya. A aquest efecte es considerarà que no s'és propietari o usufructuari d'un habitatge si el dret recau únicament sobre una part alíquota de l'habitatge i aquesta s'ha obtingut per herència.
S'exceptuen d'aquest requisit aquelles persones físiques que siguin propietàries o usufructuàries d'un habitatge i acreditin que no disposen de l'ús i gaudi d'aquesta per alguna de les següents causes.
i. Separació o divorci.
ii. Trasllat obligatori del domicili per motius laborals, sempre que el domicili estigui situat fora d'Eivissa.
iii. Quan l'habitatge no sigui accessible per raó de discapacitat de l'arrendatari que sigui titular de la mateixa o d'algun membre de la unitat de convivència.
b). Tenir parentiu en primer o segon grau de consanguinitat o d'afinitat amb la persona que tingui la condició d'arrendador de l'habitatge.
c). Ser soci o partícip de la persona física o jurídica que actuï com a arrendadora.
Article 6.- Termini i lloc de presentació
1. El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de 20 dies naturals a partir de l'endemà de la data de publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) de l'extracte de la convocatòria.
En el cas que l'últim dia sigui inhàbil, l'esmentat termini finalitzarà el següent dia hàbil.
2. Donada la situació excepcional en què ens trobem i amb la finalitat d'evitar desplaçaments, els interessats podran presentar la sol·licitud, al costat de la documentació requerida de les següents formes:
a. De manera preferent, en el registre telemàtic de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja.
b. En el cas que s'acrediti degudament la impossibilitat de presentació telemàtica per part dels sol·licitants, mitjançant delegació de la presentació en un empleat públic de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja.
Per a delegar la presentació de la sol·licitud en un empleat públic de l'Ajuntament, l'interessat enviarà per correu electrònic a l'adreça subvenciones@santjoandelabritja.com la sol·licitud degudament emplenada i signada juntament amb la documentació a aportar i el document de delegació de presentació de sol·licitud de subvenció que es recull en l'ANNEX 4 d'aquesta convocatòria. Cada correu electrònic haurà d'anar acompanyat del corresponent ANNEX 4 correctament emplenat, signat i adjunt, en el cas que no aportar-lo o aportar-lo incomplet o no signat, rebran una contestació al correu electrònic informant que mancada el corresponent annex i el sol·licitant haurà de contestar a aquest correu electrònic aportant la documentació a aportar juntament amb l'ANNEX 4 degudament emplenat i signat.
D'aquesta manera un empleat públic s'encarregarà de registrar en nom de l'interessat la sol·licitud d'ajuda. Una vegada que realitzi aquest registre s'enviarà al sol·licitant un correu electrònic de confirmació.
En el cas que la presentació es realitzi mitjançant la delegació a un empleat públic via correu electrònic hauran de presentar-se les sol·licituds abans de les 14.00 hores de l'últim dia per a la seva presentació.
c. En el registre general d'entrada de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja una vegada es deixin sense efecte les mesures previstes en el Reial decret, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma, o en el seu cas, les pròrrogues d'aquest.
Article 7.- Documentació necessària per a la sol·licitud
1. Al costat de la instància de sol·licitud d'ajuda per al lloguer d'habitatges es presentarà la següent documentació necessària:
1. ANNEX 1: Model de sol·licitud d'ajudes de lloguer.
2. Els documents acreditatius de la identitat de cadascuna de les persones físiques titulars del contracte de lloguer (DNI, NIE o document equivalent en vigor) i els dels membres de la unitat de convivència de 16 anys o més.
3. ANNEX 2: Model d'Autorització. Aquest annex serà presentat pel sol·licitant (i titular del contracte de lloguer), per la resta de titulars del contracte, si fos el cas, i per cadascun dels membres de la unitat de convivència majors de 16 anys.
4. Acreditació dels ingressos del sol·licitant i dels membres de la unitat de convivència, i qualsevol altra informació tributària o econòmica que figuri en l'Agència Tributària Estatal, l'Agència Tributària de les Illes Balears i la Tresoreria General de la Seguretat Social de l'últim exercici disponible. En cas que no s'estigui obligat a fer la declaració de la renda, s'haurà d'aportar un certificat de la AEAT que acrediti tal extrem. Si no existeix tal obligació, però es té algun altre ingrés com a pensió, nòmina, etc. s'haurà de presentar document que acrediti aquests ingressos.
5. Certificat cadastral que acrediti el fet que, quant a l'inquilí o als inquilins que figuren en el contracte de lloguer, no apareixen titularitats cadastrals vigents al seu favor en tot el territori nacional, com a propietaris, usufructuaris o titulars de qualsevol dret real que permeti l'ús i gaudi d'algun habitatge situat en territori espanyol. En cas de ser-ho, cal acreditar la no disponibilitat de l'ús i gaudi de l'habitatge per alguna de les causes que estableixen aquestes bases. La resta de membres de la unitat de convivència signarà una declaració responsable que no són propietaris, usufructuaris o titulars de qualsevol dret real que permeti l'ús i gaudi d'algun habitatge situat en territori espanyol, segons el model que figura en l'annex 3.
6. ANNEX 3: Declaració responsable, signada pel sol·licitant (i titular del contracte de lloguer), per la resta de titulars del contracte, si fos el cas, i per cadascun dels membres de la unitat de convivència majors de 16 anys, en la qual declararan que allí s'indiquen.
7. Contracte en vigor de lloguer de l'habitatge
8. El certificat de convivència, a l'efecte de determinar que l'habitatge llogat és el domicili habitual i permanent de l'inquilí i dels membres de la unitat de convivència durant tot el període del contracte per al qual es concedeixi l'ajuda o autorització expressa perquè l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja, pugui comprovar-lo, mitjançant la presentació de l'ANNEX 2 aprovat per a la present convocatòria
9. Els justificants que el pagament del lloguer s'ha realitzat, per transferència, a través d'una entitat financera o de crèdit o rebuts durant l'últim any o, en el seu cas, des de la data del contracte si tingués una durada menor, i en tots dos casos fins a l'última mensualitat vençuda. En el cas, que l'inquilí tingui alguna mensualitat ajornada o condonada, haurà de presentar un escrit per part del propietari on s'especifiqui aquesta situació.
10. En el supòsit que sigui procedent, per estar inclòs/a en algun dels sectors preferents, segons el cas, adjuntar l'o els documento/s justificatiu/s corresponent/s, segons el que s'estableix en l'article 11.3 de la present convocatòria.
11. Per a delegar la presentació de la sol·licitud en un empleat de l'Ajuntament, presentar l'ANNEX 4: Autorització a empleat municipal per a sol·licitar les ajudes de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja de la convocatòria d'ajudes per al lloguer de l'any 2020.
2. En cas que la documentació presentada sigui incorrecta o incompleta es requerirà a la/s persona/s peticionària/s que en el termini de cinc dies hàbils, a partir de l'endemà de la publicació en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament, present les rectificacions o correccions necessàries amb la indicació que si no ho fa així s'entendrà per desistida la sol·licitud, d'acord amb el que disposa l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
3. S'estableix com a mitjà de notificació de tots els actes de tràmit del present procediment d'atorgament de les subvencions, el tauler d'anuncis de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja.
4. La sol·licitud d'ajuda de lloguer implica que la persona interessada autoritza l'Administració per al tractament de les dades de caràcter personal per a la gestió de les ajudes, de conformitat amb el que disposen la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals, i les normes que la desenvolupen.
Article 8.- Composició i funcions de la comissió avaluadora
1. La comissió avaluadora estarà composta per els/as membres següents:
- President/a: regidor/a de l'Àrea Econòmica, Hisenda. Substitut/a: regidor/a de l'Àrea de Medi ambient i sostenibilitat.
- Secretari/a: responsable de l'Àrea de Subvencions. Substitut/a: un funcionari de l'àrea de Secretaria.
- Dues vocals: Treballadora de l'Àrea de Serveis Socials. Substitut, un funcionari de l'àrea d'Intervenció.
2. Són funcions de la comissió:
a) Estudiar i avaluar les sol·licituds d'acord amb els criteris de valoració establerts.
b) Emetre les propostes de resolució.
c) Qualsevol altra que exigeixi l'aplicació d'aquestes bases.
Article 9.- Criteris per a la concessió de les ajudes
1. La comissió avaluadora estudiarà totes les sol·licituds presentades, es valoraran d'acord amb els ingressos de l'inquilí sol·licitant i els dels integrants de la unitat de convivència que resideixen en l'habitatge objecte de lloguer, i s'establirà l'ordre de prelació entre les sol·licituds presentades segons el sector de l'import mensual del lloguer al qual pertanyi segons el que s'estableix en l'article 3.1, en funció dels criteris i les prioritats de valoració que s'indiquen a continuació:
a. Antiguitat de residència legal en el municipi per part del sol·licitant: 1 punt per any de residència legal amb un màxim de 8 punts.
b. Ingressos íntegres per unitat de convivència:
i. En el cas que la unitat de convivència estigui formada per una sola persona adulta:
De 19.501 a 22.558,77 € |
2 punts |
De 16.501 a 19.500'99 € |
4 punts |
De 13.501 a 16.500'99 € |
6 punts |
De 10.501 a 13.500'99 € |
8 punts |
Fins a 10.500'99 € |
10 punts |
ii. En el cas que la unitat de convivència estigui formada per dues o més persones, s'afegirà a tots els trams de l'escala del punt anterior, la quantitat de 3.759,80 euros per persona addicional, quedant de la següent forma:
Unitat familiar formada per una persona amb una persona addicional |
Unitat familiar formada per una persona amb dos persones addicional |
||
De 23.260'80 a 26.318'58 € |
2 punts |
De 27.020'60 a 30.078'38 € |
2 punts |
De 20.260'80 a 23.260'79 € |
4 punts |
De 24.020'60 a 27.020'59 € |
4 punts |
De 17.260'80 a 20.260'79 € |
6 punts |
De 21.020'60 a 24.020'59 € |
6 punts |
De 14.260'80 a 17.260'79 € |
8 punts |
De18.020'60 a 21.020'59 € |
8 punts |
Fins a 14.260'79 € |
10 punts |
Fins a 18.020'60 € |
10 punts |
Unitat familiar formada por una persona con tres persones addicionals |
Unitat familiar formada por una persona con quatre persones addicionals |
||
De 30.780'40 a 33.838'18 € |
2 punts |
De 34.540'20 a 37.597'98 € |
2 punts |
De 27.780'40 a 30.780'39 € |
4 punts |
De 31.540'20 a 34.540'19 € |
4 punts |
De 24.780'40 a 27.780,39 € |
6 punts |
De 28.540'20 a 31.540'19 € |
6 punts |
De 21.780'40 a 24.780'39 € |
8 punts |
De 25.540'20 a 28.540'19 € |
8 punts |
Fins a 21.780'39 € |
10 punts |
Fins a 25.540'19 € |
10 punts |
Unitat familiar formada por una persona con cinc persones addicionals |
Unitat familiar formada por una persona con seis persones addicionals |
||
De 38.300 a 41.357'78 € |
2 punts |
De 42.059'80 a 45.117'58 € |
2 punts |
De 35.300 a 38.299'99 € |
4 punts |
De 39.059'80 a 42.059'79 € |
4 punts |
De 32.300 a 35.299'99 € |
6 punts |
De 36.059'80 a 39.059'79 € |
6 punts |
De 29.300 a 32.299,99 € |
8 punts |
De 33.059'80 a 36.059'79 € |
8 punts |
Fins a 29.999'99 € |
10 punts |
Fins a 33.059'79 € |
10 punts |
Unitat familiar formada por una persona con set persones addicionals |
Unitat familiar formada por una persona con vuit persones addicionals |
||
De 45.819'60 a 48.877'38 € |
2 punts |
De 49.579'40 a 52.637'18 € |
2 punts |
De 42.819'60 a 45.819'59 € |
4 punts |
De 46.579'40 a 49.579'39 € |
4 punts |
De 39.819'60 a 42.819'59 € |
6 punts |
De 43.579'40 a 46.579'39 € |
6 punts |
De 36.819'60 a 39.819'59 € |
8 punts |
De 40.579'40 a 43.579'39 € |
8 punts |
Fins a 36.819'59 € |
10 punts |
Fins a 40.579'39 € |
10 punts |
* En el cas que la unitat familiar estigui formada per una persona amb més de vuit persones addicionals, s'aplicaran els punts proporcionalment.
iii. En cas que l'inquilí sol·licitant o algun dels membres de la unitat de convivència estiguin inclòs justificadament en els sectors preferents que s'indiquen a continuació, se li afegirà la puntuació que correspongui:
SECTOR PREFERENT: |
PUNTUACIÓ: |
Per cada fill/a a càrrec en la unitat familiar: * Segons el títol de família nombrosa expedit pel IMAS o, en el seu cas, el llibre de família amb la còpia de la sol·licitud d'aquell títol, que s'aportarà immediatament que s'obtingui. |
0'3 punts per cada fill/a |
Unitats familiars monoparentals amb carregues familiars: * Segons el llibre de família. |
0'4 punts |
Persones que hagin sofert una execució hipotecària prèvia del seu habitatge habitual, o que hagin donat el seu habitatge habitual en paga del deute * Segons l'acte judicial ferm o l'escriptura pública que acrediti l'execució hipotecària o la dació en pagament. |
1 punt |
Unitats de convivència en les quals hi hagi alguna víctima acreditada de violència de gènere * Segons la sentència ferma o l'acte judicial ferm de mesures cautelars que declari aquesta condició. |
0'5 punts |
Unitats de convivència en les quals hi hagi alguna persona que assumeixi la pàtria potestat, tutela o acolliment familiar permanent d'un menor d'edat orfe per violència de gènere * Segons l'acte judicial ferm pel qual la persona sol·licitant de l'ajuda assumeixi alguna d'aquestes funcions. |
0'5 punts |
Unitats de convivència afectades per situacions catastròfiques * Segons l'acord del Consell de Ministres pel qual s'aprovi la declaració de zona catastròfica. |
0'4 punts |
Unitats de convivència que tinguin algun membre amb discapacitat * Segons la declaració administrativa sobre el tipus i el grau de discapacitat reconeguda per l'òrgan competent. |
0'4 punts |
Unitats de convivència en les quals tots els membres integrants es trobin en situació de desocupació * Segons el certificat del Servei Públic d'Ocupació Estatal que acrediti totes dues circumstàncies. |
1 punt |
Dones en situació o risc d'exclusió social * Segons la declaració administrativa dels serveis socials competents sobre aquesta condició. |
0'5 punts |
Dones en situació o risc d'exclusió social quan tinguin fills menors exclusivament al seu càrrec * Segons la declaració administrativa dels serveis socials competents sobre aquesta condició. |
0'6 punts |
Persones sense llar * Segons la declaració administrativa dels serveis socials competents sobre aquesta condició. |
0'6 punts |
Persones que hagin sofert danys que les incapacitin a conseqüència de l'activitat terrorista * Segons la sentència ferma que reconegui la condició de víctima de l'activitat terrorista. |
0'4 punts |
Unitats de convivència que tinguin algun membre afectat per un expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTE). (Import màxim 4 punts) * Certificat o resolució de la Tresoreria General de la Seguretat Social on es reconegui la situació. |
4 punts |
Unitats de convivència que tinguin algun membre amb una activitat mercantil i situada en el terme municipal de Santa Eulària des Riu, afectada pel tancament d'establiments disposat en l'RD 465/2020 de 17 de març que modifica l'article 10 del RD 463/2020 de 14 de març. (Import màxim 4 punts) * Presentació del model 036, 037 d'hisenda. |
4 punts |
Unitats de convivència que tinguin algun membre amb una activitat mercantil i situada en el terme municipal de Santa Eulària des Riu, no s'hagi vist afectada pel tancament d'establiments disposat en l'RD 465/2020 de 17 de març que modifica l'article 10 del RD 463/2020 de 14 de març, sempre que hagin sofert una reducció de la seva facturació en el mes posterior a l'entrada en vigor de l'estat d'alarma d'almenys el 50%, en relació amb la mitjana efectuada en el semestre natural en el cas d'empreses amb obertura de tot l'any (obertura igual o superior 9 mesos) o amb la mitjana efectuada en la totalitat del període de |
2 punts. |
Si en una unitat de convivència hi ha algun membre inclòs en més de un sector preferent, es sumarà la puntuació corresponent a cada un d'ells.
2. En cas d'empat en el nivell de puntuació, tindrà prioritat la unitat de convivència inclosa en un sector preferent. Si persistís l'empat, la preferència es determinaria per sorteig.
3. En cas que el crèdit consignat en aquesta convocatòria sigui suficient per a atendre totes les sol·licituds que compleixin els requisits, no serà necessari establir l'ordre de prelació.
4. En el cas que per alguna determinada situació existeixi un sobrant en el crèdit establert per a un sector d'import mensual del lloguer, el sobrant podrà ser destinat a altres sectors on sigui necessari la seva dotació de crèdit segons així ho estableixi la comissió avaluadora.
Article 10.- Instrucció i resolució
1. L'expedient es tramitarà pel procediment d'urgència.
2. La Junta de Govern Local de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja serà l'òrgan competent per a la instrucció i resolució de la subvenció a qui correspondrà dur a terme d'ofici totes les actuacions que consideri necessàries per a determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut dels quals es pronunciarà la resolució. Una vegada comprovada la documentació presentada que obra en l'expedient i vist l'informe de l'òrgan col·legiat (Comissió avaluadora), l'òrgan instructor ha de formular la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que es notificarà als interessats mitjançant publicació en el tauler d'edictes de la Corporació i, en el seu cas, en la pàgina web municipal (https://santjoandelabritja.sedelectronica.es/board/) concedint-se un termini de cinc dies hàbils, des de la seva publicació en el tauler d'edictes de l'Ajuntament, per a formular al·legacions.
3. Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds en el termini màxim de 2 mesos, es dictarà resolució definitiva, que serà aprovada per la Junta de Govern Local, a proposta de la Comissió Avaluadora. Aquesta resolució serà motivada i expressarà el sol·licitant o la relació de sol·licitants amb dret a la subvenció i es farà constar de manera expressa la desestimació de la resta de sol·licituds. El venciment d'aquest termini màxim sense que s'hagi publicat la resolució expressa legitimarà a la persona interessada que hagi presentat la sol·licitud per a entendre-la desestimada per silenci administratiu.
4. La resolució de concessió de les subvencions haurà de motivar-se contenint les següents dades:
— La identificació de tots els sol·licitants als quals s'ha concedit l'ajuda.
— L'import de l'ajuda per al lloguer d'habitatge.
— Les partides pressupostàries i l'anualitat al fet que s'imputarà la despesa.
— Les condicions al fet que se subjecta l'eficàcia de la concessió de l'ajuda.
— La resta d'obligacions que respon la persona beneficiària.
— El reconeixement de l'obligació amb la proposta de pagament, incloent la relació de les persones beneficiàries de l'ajuda i l'import reconegut.
5. La llista definitiva serà publicada en el Butlletí Oficial dels Illes Balears (BOIB), de conformitat amb l'article 34 del Decret legislatiu 2/2005 del 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de Subvencions i l'article 26 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
6. Contra la resolució del procediment, que posa fi a la via administrativa, cal interposar RECURS CONTENCIÓS ADMINISTRATIU davant la sala corresponent del Contenciós-Administratiu del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de DOS MESOS comptats des de l'endemà en què tingui lloc la notificació o publicació de la resolució.
Amb caràcter previ i potestatiu, es podrà interposar RECURS DE REPOSICIÓ davant el mateix òrgan que l'hagi dictat, en el termini d'UN MES a comptar des de l'endemà en què tingui lloc la notificació o publicació de la resolució.
No es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que sigui resolt expressament o s'hagi produït la desestimació presumpta del recurs de reposició interposat.
Les resolucions definitives o denegació de les subvencions que posin fi a la via administrativa, han de ser motivades i es notificaran als interessats segons els articles 40 al 46 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions públiques.
Article 11.- Justificació i abonament de l'ajuda
Per ser una subvenció en atenció a la concurrència d'una determinada situació, el/la perceptor/a no haurà de presentar una altra justificació que l'acreditació per qualsevol mitjà admissible en dret d'aquesta situació amb caràcter previ a la concessió, sense perjudici dels controls que poguessin establir-se per a verificar la seva existència.
Article 12.- Incompliment de les condicions de concessió
1. Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a concedir la subvenció podrà donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió, a proposta de la Regidoria de Serveis Socials, que haurà d'atendre el principi de proporcionalitat.
2. Es pot reduir l'import de la quantitat a percebre per el/la sol·licitant en els supòsits d'incompliment de les condicions imposades amb motiu de la concessió de les subvencions. Aquests incompliments poden ser qualificats com a lleus, greus o molt greus, i donaran lloc, respectivament, a una disminució de l'import de la subvenció de fins a un 10%, del 10% al 60% i del 60% al 100%, respectivament.
Article 13.- Règim d'infraccions i sancions
1. L'incompliment dels requisits establerts en aquestes bases dóna lloc a aplicar el règim d'infraccions i sancions establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i del títol IV del RD 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
2. Les sancions per a les infraccions es graduaran segons els articles 60 a 63 de la Llei 38/2003, del 17 de novembre, general de subvencions.
Article 14.- Revocació i reintegrament
1. És procedent el reintegrament total o parcial de l'ajuda concedida i, si és el cas, l'exigència de l'interès de demora, en els cossos següents:
a. L'incompliment de la finalitat per a la qual es va concedir l'ajuda.
b. L'obtenció de l'ajuda sense que es compleixin les condicions requerides per a això o quan s'alterin les condicions tingudes en compte per a concedir-la, sempre que sigui per causes imputables a la persona beneficiària.
c. L'incompliment greu de l'obligació de justificar la finalitat dels fons percebuts en la forma i els terminis establerts.
d. La negativa a sotmetre's a les actuacions de comprovació de control previstes legalment o l'obstrucció injustificada d'aquestes actuacions.
2. Una vegada que s'hagin pagat les ajudes, es realitzaran les comprovacions i les tasques de control dels requisits i les obligacions dels beneficiaris. Els beneficiaris estaran obligats a presentar la documentació i la informació que a aquest efecte els requereixi l'òrgan competent, en el termini improrrogable de deu dies hàbils des de la notificació del requeriment.
3. El procediment de reintegrament s'ha d'iniciar d'ofici per resolució de l'òrgan competent i ha de regir pels articles 36 a 43 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el títol III, del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
4. Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
Article 15.- Normativa aplicable
La sol·licitud, la tramitació i la resolució de les ajudes per al lloguer d'habitatges que preveu aquesta Resolució es regeixen per:
- La Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
- El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de Subvencions.
- El Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
- Article 9 del Decret llei 8/2020, de 13 de maig, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per a pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19, pel qual se suspèn de manera temporal el requisit d'acreditació del dipòsit de fiança de contractes de lloguer d'habitatge habitual per a la sol·licitud d'ajudes públiques al lloguer
Article 16.- Protecció de dades
La sol·licitud d'ajuda de lloguer implicarà que la persona interessada autoritza l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja per al tractament de les dades de caràcter personal per a la gestió de les ajudes, de conformitat amb el que disposen la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals.
Article 17.- Publicitat
La present convocatòria es publicarà en la web de la Base de dades Nacional de Subvencions (BDNS) i el seu extracte es publicarà, per conducte de la BDNS, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, i entrarà en vigor l'endemà a la publicació de l'extracte de la convocatòria.
ANNEX 1 SOL·LICITUD D'AJUDES AL LLOGUER PER A PERSONES AFECTADES PER L'ESTAT D'ALARMA DERIVAT DE LA CRISI SANITÀRIA DEL COVID-19.
A. DADES DE LA PERSONA SOL·LICITANT DE L'AJUDA I TITULAR DEL CONTRACTE DE LLOGUER |
Tipus de document: DNI NIE Altre (Especificau:___________________)
Núm. document: __________________
Nom:______________Primer llinatge:______________Segon llinatge:____________
Data de naixement (dia/mes/any): ___/___/___ Sexe: Home Dona
Edat:__________
Adreça:_______________________________________________________ CP:______________
Núm. tel. mòbil a efectes de comunicació:____________________ Adreça de correu electrònic a efectes de comunicació: _________________________________________________________ |
Número de compte corrent on es satisfarà l'import total de la subvenció:
País |
DC IBAN |
Codi entitat bancària |
codi sucursal- oficina |
DC |
Núm. compte o llibreta |
|||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Estat civil: ( ) Solter/a ( ) Casat/da ( ) Separat/da ( ) Viudo/a ( ) Divorciat/da
Cònjuge o parella de fet: ( ) Sí, amb base jurídica ( ) Sí, sense base jurídica ( ) No
Relació amb l'activitat:
( )- Assalariat/da
( )- Empleador/a, empresari/ària sense assalariats o treballador/a independent (inclou ajuda familiar)
( )- Aturat/da
( )- Jubilat/da, retirat/da o jubilat/da anticipat/da
( )- Incapacitat/da permanent per treballar
( )- Dedicat/da a les feines de la llar, a la cura de nens o altres persones
( )- Estudiants, escolars o en formació
( )- Altra classe d'activitat econòmica
Nacionalitat i residència
Nacionalitat espanyola: ( ) Sí ( ) No
Nacionalitat estrangera amb residència legal a Espanya ( ) Sí ( ) No
És titular del contracte de lloguer? ( ) Sí ( ) No
Està obligat/da a realitzar la declaració de la renda o de l'IRPF? ( ) Sí* ( ) No**
B. DADES DE LA RESTA DE TITULARS DEL CONTRACTE DE LLOGUER I TAMBÉ DELS MEMBRES RESTANTS DE LA UNITAT DE CONVIVÈNCIA. (Emplenau un exemplar per cada un dels membres de la unitat de convivència) |
Tipus de document: ( ) DNI ( ) NIE ( ) Altre (Especificau:___________________)
Núm. document: __________________
Nom:________________ Primer llinatge:______________ Segon llinatge:______________
Data de naixement (dia/mes/anys): ___/___/___ ( ) Sexe: Home ( ) Dona
Edat:__________
Estat civil: ( ) Solter/a ( ) Casat/da ( ) Separat/da ( ) Viudo/a ( ) Divorciat/da
Cònjuge o parella de fet: ( ) Sí, amb base jurídica ( ) Sí, sense base jurídica ( ) No
Relació amb l'activitat:
( )- Assalariat/da
( )- Empleador/a, empresari/ària sense assalariats o treballador/a independent (inclou ajuda -familiar)
( )- Aturat/da
( )- Jubilat/da, retirat/da o jubilat/da anticipat/da
( )- Incapacitat/da permanent per treballar
( )- Dedicat/da a les feines de la llar, a la cura de nens o altres persones
( )- Estudiants, escolars o en formació
( )- Altra classe d'activitat econòmica
Nacionalitat i residència
Nacionalitat espanyola: ( ) Sí ( ) No
Nacionalitat estrangera amb residència legal a Espanya ( ) Sí ( ) No
És titular del contracte de lloguer? ( ) Sí ( ) No
Està obligat/da a realitzar la declaració de la renda o de l'IRPF? ( ) Sí* ( ) No**
_____________________________________________________________________________
Tipus de document: ( ) DNI ( ) NIE ( ) Altre (Especificau:___________________)
Núm. document: __________________
Nom:________________ Primer llinatge:______________ Segon llinatge:______________
Data de naixement (dia/mes/anys): ___/___/___ Sexe: ( ) Home ( ) Dona
Edat:__________
Estat civil: ( ) Solter/a ( ) Casat/da ( ) Separat/da ( )Viudo/a ( ) Divorciat/da
Cònjuge o parella de fet: ( ) Sí, amb base jurídica ( ) Sí, sense base jurídica ( ) No
Relació amb l'activitat:
( )- Assalariat/da.
( )- Empleador/a, empresari/ària sense assalariats o treballador/a independent (inclou ajuda -familiar)
( )- Aturat/da
( )- Jubilat/da, retirat/da o jubilat/da anticipat/da.
( )- Incapacitat/da permanent per treballar.
( )- Dedicat/da a les feines de la llar, a la cura de nens o altres persones.
( )- Estudiants, escolars o en formació.
( )- Altra classe d'activitat econòmica.
Nacionalitat i residència
Nacionalitat espanyola: ( ) Sí ( ) No
Nacionalitat estrangera amb residència legal a Espanya ( ) Sí ( ) No
És titular del contracte de lloguer? ( ) Sí ( ) No
Està obligat/da a realitzar la declaració de la renda o de l'IRPF? ( ) Sí* ( ) No**
_____________________________________________________________________________
Tipus de document: ( ) DNI ( ) NIE ( ) Altre (Especificau:___________________)
Núm. document: __________________
Nom:________________ Primer llinatge:______________ Segon llinatge:______________
Data de naixement (dia/mes/any): ___/___/___ Sexe: ( ) Home ( ) Dona
Edat:__________
Estat civil: ( ) Solter/a ( ) Casat/da ( ) Separat/da ( ) Viudo/a ( ) Divorciat/da
Cònjuge o parella de fet: ( ) Sí, amb base jurídica ( ) Sí, sense base jurídica ( ) No
Relació amb l'activitat:
( )- Assalariat/da
( )- Empleador/a, empresari/ària sense assalariats o treballador/a independent (inclou ajuda -familiar)
( )- Aturat/da
( )- Jubilat/da, retirat/da o jubilat/da anticipat/da
( )- Incapacitat/da permanent per treballar
( )- Dedicat/da a les feines de la llar, a la cura de nens o altres persones
( )- Estudiants, escolars o en formació
( )- Altra classe d'activitat econòmica
Nacionalitat i residència
Nacionalitat espanyola: ( ) Sí ( ) No
Nacionalitat estrangera amb residència legal a Espanya ( ) Sí ( ) No
És titular del contracte de lloguer? ( ) Sí ( ) No
Està obligat/da a realitzar la declaració de la renda o de l'IRPF? ( ) Sí* ( ) No**
_____________________________________________________________________________
Tipus de document: ( ) DNI ( ) NIE ( ) Altre (Especificau:___________________)
Núm. document: __________________
Nom:________________ Primer llinatge:______________ Segon llinatge:______________
Data de naixement (dia/mes/any): ___/___/___ Sexe: ( ) Home ( ) Dona
Edat:__________
Estat civil: ( ) Solter/a ( ) Casat/da ( ) Separat/da ( ) Viudo/a ( ) Divorciat/da
Cònjuge o parella de fet: ( ) Sí, amb base jurídica ( ) Sí, sense base jurídica ( ) No
Relació amb l'activitat:
( )- Assalariat/da
( )- Empleador/a, empresari/ària sense assalariats o treballador/a independent (inclou ajuda familiar)
( )- Aturat/da
( )- Jubilat/da, retirat/da o jubilat/da anticipat/da
( )- Incapacitat/da permanent per treballar
( )- Dedicat/da a les feines de la llar, a la cura de nens o altres persones
( )- Estudiants, escolars o en formació
( )- Altra classe d'activitat econòmica
Nacionalitat i residència
Nacionalitat espanyola: ( ) Sí ( ) No
Nacionalitat estrangera amb residència legal a Espanya ( ) Sí ( ) No
És titular del contracte de lloguer? ( ) Sí ( ) No
Està obligat/da a realitzar la declaració de la renda o de l'IRPF? ( ) Sí* ( ) No**
_____________________________________________________________________________
Tipus de document: ( ) DNI ( ) NIE ( ) Altre (Especificau:___________________)
Núm. document: __________________
Nom:________________ Primer llinatge:______________ Segon llinatge:______________
Data de naixement (dia/mes/anys): ___/___/___ Sexe: ( ) Home ( ) Dona
Edat:__________
Estat civil: ( ) Solter/a ( ) Casat/da ( ) Separat/da ( ) Viudo/a ( ) Divorciat/da
Cònjuge o parella de fet: ( ) Sí, amb base jurídica ( ) Sí, sense base jurídica ( )No
Relació amb l'activitat:
( )- Assalariat/da
( )- Empleador/a, empresari/ària sense assalariats o treballador/a independent (inclou ajuda -familiar)
( )- Aturat/da
( )- Jubilat/da, retirat/da o jubilat/da anticipat/da
( )- Incapacitat/da permanent per treballar
( )- Dedicat/da a les feines de la llar, a la cura de nens o altres persones
( )- Estudiants, escolars o en formació
( )- Altra classe d'activitat econòmica
Nacionalitat i residència
Nacionalitat espanyola: ( ) Sí ( ) No
Nacionalitat estrangera amb residència legal a Espanya ( ) Sí ( ) No
És titular del contracte de lloguer? ( ) Sí ( ) No
Està obligat/da a realitzar la declaració de la renda o de l'IRPF? ( ) Sí* ( ) No**
(*) En cas que estigui obligat/da haurà d'aportar en tot cas l'autorització per consultar les dades econòmiques segons el model de l'annex 2.
(**) En cas que no estigui obligat/da a fer la declaració de la renda o de l'IRPF, haurà d'aportar el certificat de l'Agència Tributària que ho acrediti. Si no està obligat/da a fer la declaració de la renda o de l'IRPF però té algun tipus d'ingrés (pensió, nòmina…), haurà de presentar la documentació que acrediti aquests ingressos.
C. ALTRES DADES |
Unitat de convivència:
( ) Amb dues o més persones:
( )- Amb la primera persona adulta de més de 18 anys.
( )- Amb una persona addicional.
( )- Amb dues persones addicionals.
( )- Amb tres persones addicionals.
( )- Amb quatre persones addicionals.
( )- Amb cinc persones addicionals.
( )- Amb més persones addicionals, nombre: ____
Nombre total de membres de la unitat de convivència: ____
Sectors preferents:
( )-Per cada fill/a a càrrec en la unitat familiar. Nombre total de fills/es:____
( )-Unitats familiars monoparentals amb càrregues familiars.
( )-Persones que hagin patit una execució hipotecària prèvia del seu habitatge habitual, o que hagin donat el seu habitatge habitual en pagament del deute.
( )-Unitats de convivència en las qual hi hagi alguna víctima acreditada de violència de gènere.
( )-Unitats de convivència en les quals hi hagi alguna persona que assumeixi la pàtria potestat, tutela o acolliment familiar permanent d'un menor d'edat orfe per violència de gènere.
( )-Unitats de convivència afectades per situacions catastròfiques.
( )-Unitats de convivència que tenguin algun membre amb discapacitat.
( )-Unitats de convivència en las quals tots els membres integrants es trobin en situació de desocupació i hagin esgotat les prestacions corresponents a aquesta situació.
( )-Dones en situació o risc d'exclusió social.
( )-Persones sense llar.
( )-Persones que hagin patit danys que les incapacitin com a conseqüència de l'activitat terrorista.
( )-Unitats de convivència que tenguin algun membre afectat per un expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO).
( )-Unitats de convivència que tenguin algun membre amb una activitat mercantil i ubicada al terme municipal de Sant Joan de Labritja, afectada pel tancament d'establiments disposat en el RD 465/2020, de 17 de març, que modifica l'article 10 del RD 463/2020, de 14 de març.
( )-Unitats de convivència que tenguin algun membre amb una activitat mercantil i ubicada al terme municipal de Sant Joan de Labritja, que no se hagi vist afectada pel tancament d'establiments disposat en el RD 465/2020, de 17 de març, que modifica l'article 10 del RD 463/2020, de 14 de març, sempre i quan hagin patit una reducció de la seua facturació en el mes posterior a l'entrada en vigor de l'estat d'alarma d'almenys el 50%, en relació amb la mitjana efectuada en el semestre natural en el cas d'empreses amb obertura de tot l'any (obertura igual o superior a 9 meses) o amb la mitjana efectuada en la totalitat del període d'obertura de la temporada anterior (any 2019), en el cas d'empreses amb obertura inferior a 9 mesos.
D. DADES DEL CONTRACTE |
Nombre de titulars del contracte:_______ Renda mensual del lloguer de l'habitatge:_______
Data de la signatura del contracte (dia/mes/any): ___/___/___
Data d'inici del contracte (dia/mes/any): ___/___/___
Data de finalització del contracte (dia/mes/any): ___/___/___
E. DADES D'IDENTIFICACIÓ DE L'HABITATGE OBJECTE DEL LLOGUER |
Municipi:___________________ Població:________________
Tipus de via:____________ Nom de la via:___________________________________________
Núm. de via: ______ Escala: ______ Pis: _______ Porta: ______ Codi postal:________
F. COMUNICACIÓ PERCEPTOR/S DE LA SUBVENCIÓ (A EMPLENAR NOMÉS PER LES PERSONES ARRENDATÀRIES DEL CONTRACT DE LLOGUER) |
El Sr. / La Sra._________________________________ amb DNI/NIE/altre _________________,
amb domicili a_________________________________________, núm.______, de________________ n. de telèfon_______________ i correu electrònic________________________________,
El Sr. / La Sra._________________________________ amb DNI/NIE/altre_________________,
amb domicili a__________________________________, núm.______, de________________ n. de telèfon________________ i correu electrònic_______________________________,
El Sr. / La Sra._________________________________ amb DNI/NIE/altre _________________,
amb domicili a__________________________________, núm.______, de________________ n. de telèfon_______________ i correu electrònic________________________________,
EXPOSAM:
Que, a l'efecte de poder participar en la convocatòria d'ajudes de l'any 2020 al lloguer d'habitatges de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja,
FEIM CONSTAR:
Que la totalitat de l'ajuda (100%) sigui satisfeta al número de compte corrent que apareix en l'apartat A. DADES DE LA PERSONA SOL·LICITANT DE L'AJUDA I TITULAR DEL CONTRACTE DE LLOGUER
……………….., ...... de …………….. de 2020
[Signatura declarant (1) [Signatura declarant (2)] [Signatura declarant (3)]
ANNEX 2 MODEL D'AUTORITZACIÓ
(A emplenar per cada un dels membres de la unitat de convivència de més de 16 anys)
Primer llinatge: ______________ Segon llinatge:_____________ Nom:___________
DNI/NIE/altres: ________________ Data de naixement (dia/mes/any): ___/___/___
Nacionalitat: ___________ Telèfon fix_____________ Telèfon mòbil_______________
Adreça: _______________________________Núm.___________ Pis _____Porta______
Municipi_________________ Província________________ Codi postal___________
Correu electrònic:______________________________________,
La persona sol·licitant AUTORITZA expressament l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja, amb NIF P0705400J, perquè pugui sol·licitar la informació de caràcter tributari, econòmic o cadastral a l'Agència Tributària Estatal (AEAT), a l'Agència Tributària de les Illes Balears (ATIB), a la Tresoreria General de la Seguretat Social, al Cadastre i al Padró Municipal, així com perquè pugui comprovar i verificar les dades de caràcter personal, d'acord amb el que estableix el Reial decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius.
I perquè així consti, signo la present autorització a Sant Joan de Labritja, a_________ de __________________de 2020.
En el supòsit que la persona signant sigui menor d'edat MANIFIEST LA MEUA CONFORMITAT EXPRESSA I AUTORITZACIÓ que l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja, amb NIF P0705000H, pugui sol·licitar la informació del meu fill/a tutelat/da, les dades del/de la qual s'han complimentat en aquest annex.
[Signatura de mare, pare o tutor/a legal] |
[Signatura]
ANNEX 3 DECLARACIÓ RESPONSABLE
Declaram sota la nostra responsabilitat que:
— L'habitatge es destina a residència habitual i permanent de tots els membres de la unitat de convivència.
— La persona llogatera o qui tengui el domicili habitual i permanent a l'habitatge no és propietària o usufructuària de cap habitatge a Espanya; és titular d'un habitatge però no en disposa per causa de separació o divorci, o no la pot habitar per qualsevol altra causa aliena a la seua voluntat, degudament acreditada, o per trasllat obligatori del domicili per motius laborals, sempre que el domicili estigui situat fora de les Illes Balears.
— El llogater/a o qui tengui el domicili habitual i permanent a l'habitatge no té parentiu en primer o segon grau de consanguinitat o d'afinitat amb la persona arrendadora; no és sòcia o partícip de la persona física i jurídica que actua com a arrendadora; es compromet a complir les condicions i els requisits que estableix l'Ordre de bases i la convocatòria, que coneix i accepta íntegrament; i sap que, en cas de falsedat en les dades o la documentació aportada o d'ocultació d'informació, de les quals es pugui deduir intenció d'engany en benefici propi o aliè, se'l pot excloure d'aquest procediment i pot ser objecte de sanció. Així mateix, si escau, els fets es posaran en coneixement del ministeri fiscal per si poguessin ser constitutius d'il·lícit penal.
— Cap de les persones sol·licitants d'aquest ajut ha sol·licitat, ni percep, ni ha sol·licitat durant el període de concessió i abonament de l'ajuda altres ajudes al lloguer que puguin concedir les corporacions locals, o qualsevol altra administració o entitat pública.
— Les persones sol·licitants no incorren en cap de les circumstàncies que preveu l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; justificaran dins el termini establert i en la forma que correspongui el compliment dels requisits i les condicions que determinin la concessió de la subvenció; destinaran l'import íntegre de la subvenció al finançament de l'actuació per a la qual s'ha sol·licitat; comunicaran a l'òrgan que concedeix la subvenció la modificació de qualsevol circumstància que afecti algun dels requisits que s'exigeixen per concedir la subvenció; se sotmetran a les actuacions de comprovació i a qualsevol actuació de verificació i control financer dels òrgans competents, i aportaran tota la informació que es requereixi.
— Les persones sol·licitants no han estat objecte de cap revocació dels ajuts que preveu el Reial decret 106/2018 o altres plans estatals o autonòmics de l'habitatge per causes imputables a la persona sol·licitant.
— Les persones sol·licitants estan al corrent de les obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social.
.........……………….. , ...... de ................. de 20__
[Nom, llinatges i signatures de les persones sol·licitants]
[Nom, llinatges i signatures dels altres membres de la unitat de convivència que tenguin més de 16 anys]
ANNEX 4 AUTORITZACIÓ A EMPLEAT MUNICIPAL PER A SOL·LICITAR LES AJUDES DE L'AJUNTAMENT DE SANT JOAN DE *LABRITJA DE LA CONVOCATÒRIA D'AJUDES PER Al LLOGUER PER A PERSONES AFECTADES PER L'ESTAT D'ALARMA DERIVAT DE LA CRISI SANITÀRIA DEL COVID-19 DE L'ANY 2020.
El Sr. / La Sra. ________________________________________________________ amb DNI núm.___________________________ i domicili a __________________________________________________________, de la localitat de______________________________ amb C.P___________.
AUTORITZO
els empleats de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja, a presentar en el meu nom, la sol·licitud de subvenció de la convocatòria d'ajudes per al lloguer de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja any 2020 per a persones afectades per l'estat d'alarma derivat de la crisi sanitària del COVID-19 de l'any 2020.
La present autorització se circumscriu a l'esmentada presentació, sense que confereixi al presentador la condició de representant per a intervenir en altres actes o per a rebre tot tipus de comunicacions de l'Administració en nom de l'interessat.
A ______________________el _________de__________________de 2020
Signat:____________________________________________
Sant Joan de Labritja, 29 de juny de 2020
L'alcalde
Antoni Marí Marí