Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE CALVIÀ
Núm. 5641
Bases que han de regir la convocatòria pública per l'adjudicació de parcel·les dels horts urbans de l'Ajuntament de Calvià
Resolució de Batlia a proposta de l'Oficina Tècnica de Medi Ambient en raó a l'informe -proposta de resolució de les bases que han de regir la convocatòria pública per l'adjudicació de parcel·les dels horts urbans de l'Ajuntament de Calvià
Per part de l'oficina tècnica de Medi Ambient s'ha formulat la proposta de resolució següent:
Fets
El Cap de Secció de Mòn Rural i Salut Pública Batiste Alemany Femenía ha redactat l'informe proposta de resolució de les bases que han de regir la convocatòria pública per l'adjudicació de parcel·les dels horts urbans de l'ajuntament de Calvià que transcric literalment:
"L'article 25 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, estableix que el municipi, per a la gestió dels seus interessos i en l'àmbit de les seves competències, pot promoure tota classe d'activitats i prestar tots aquells serveis públics que contribueixin a satisfer les necessitats i aspiracions de la comunitat veïnal.
L'Ajuntament de Calvià, mitjançant l'Àrea de Medi Ambient i Transició Ecològica, en compliment dels principis de publicitat i objectivitat en la concessió de parcel·les d'horts urbans, convoca als interessats per a que sol·licitin les adjudicacions d'acord a les següents condicions:
Horts que s'ofereixen
a. El nombre de parcel·les ofertes per l'Ajuntament de Calvià és de 14.
b. L'Ajuntament de Calvià proposa destinar el 30 % de les parcel·les a persones jubilades, un 30 % a persones aturades de llarga duració, un 20 % a entitats sense ànim de lucre, un 18 % a la població en general i un 2 % reservat a l'Ajuntament.
Duració de les llicències
L'ús privatiu de les parcel·les s'estableix per un període d'un any. Aquest període serà prorrogable anualment de manera automàtica fins a un màxim de tres anys, comptadors des de la data de notificació de l'adjudicació, sempre que no hi concorri cap causa de resolució o que els terrenys no siguin necessaris per a obres, serveis o instal·lacions municipals.
Taxa anual
1. La persona titular de la llicència haurà d'abonar una quota anual de 60 euros per l'ús privatiu de la parcel·la. Aquesta quota ha de ser abonada en el termini de trenta dies a comptar des del dia següent a la notificació de la seva adjudicació i de la data de pròrroga, si n'és el cas. Si aquesta quota no es paga, l'Ajuntament donarà per suposat que l'adjudicatari renuncia a l'adjudicació o a la pròrroga, si n'és el cas, i l'hort quedarà lliure.
2. L'adjudicatari de la llicència ha d'aportar una fiança per import de 20 euros en garantia de correcta utilització del domini públic municipal, que serà retornada quan acabi la concessió.
Requisits de les persones físiques
1. Acreditar, les persones jubilades i aturats de llarga durada, que tenen aquesta condició abans de la data de finalització del termini de presentació de la sol·licitud d'adjudicació.
2. Estar empadronades en el municipi de Calvià amb un mínim d'un any d'antiguitat abans de la data de finalització del termini de presentació de la sol·licitud d'adjudicació.
3. No estar empadronades amb algú a qui ja s'hagi adjudicat l'ús de part d'un hort, encara que pertanyi a una unitat familiar independent.
4. No haver estat privades amb caràcter ferm, per causa que se li pugui imputar, de l'ús privatiu de part d'un hort de la Xarxa d'Horts Urbans de Calvià.
5. No disposar, com a mínim des de la data de finalització del termini de presentació de la sol·licitud d'adjudicació, de l'ús de cap altra parcel·la municipal al municipi de Calvià.
6. Trobar-se al corrent pel que fa al compliment de les obligacions tributàries en l'àmbit local.
7. Reunir tots els requisits esmentats anteriorment.
Requisits de les entitats sense ànim de lucre
1. Estar inscrita en el Registre Municipal d'Entitats Ciutadanes de l'Ajuntament de Calvià, com a mínim amb un any d'antiguitat abans de la data de finalització del termini de presentació de la sol·licitud d'adjudicació.
2. Estatuts que indiquin l'objecte social de l'entitat.
3. No haver estat privada amb caràcter ferm, per causa imputable a l'entitat, de l'ús privatiu de part d'una parcel·la dels horts urbans de l'Ajuntament de Calvià
4. No disposar, com a mínim des de la finalització del termini de presentació de la sol·licitud d'adjudicació, de l'ús de cap altra parcel·la municipal al municipi de Calvià.
5. Trobar-se al corrent pel que fa al compliment de les obligacions tributàries en l'àmbit local.
6. Reunir tots els requisits esmentats anteriorment.
Determinacions generals
1. Si el nombre de sol·licituds admeses és superior al nombre de parcel·les ofertes, les persones i entitats admeses que no assoleixin l'adjudicació d'un hort passaran a formar part de la llista d'espera.
2. Quan, per qualsevol causa, es produeixi una baixa, s'adjudicarà la parcel·la per l'ordre de la llista d'espera. En primer lloc, les persones i entitats interessades de la primera adjudicació que havien quedat fora i per ordre del sorteig. Després, les persones interessades que amb posterioritat hagin sol·licitat una parcel·la, i per l'ordre cronològic de presentació de la instància.
3. Una vegada publicada la convocatòria s'obrirà un període de presentació de sol·licituds d'adjudicació de 20 dies naturals, a comptar des del dia següent de la seva publicació en el BOIB.
4. Les sol·licituds, mentre estigui vigent l'estat d'alarma decretat pel Govern en relació amb la Covid-19, han de presentar-se a través del web de l'Ajuntament de Calvià, a tràmits i gestions en línia de la Carpeta Ciutadana, adjuntant-hi el model de sol·licitud que es troba en el mateix web, a l'Àrea de Medi Ambient / Mon Rural / Horts Urbans. En el cas que durant el termini establert per presentar les sol·licituds s'aixecàs l'esmentat estat d'alarma, aquestes es podran presentar en les dependències de l'Àrea de Medi Ambient i Transició Ecològica de l'Ajuntament de Calvià, ubicat al carrer Major, núm. 2, des Capdellà, o en les formes previstes en la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
5. Una vegada comprovades les sol·licituds, i en cas de detectar-hi deficiències esmenables, s'obrirà un termini de 10 dies hàbils per fer esmenes.
6. Finalitzat el procés de presentació de sol·licituds i d'esmena de deficiències, l'Ajuntament elaborarà la llista provisional de sol·licitants admesos i exclosos i la publicarà, moment a partir del qual s'obrirà un període de 15 dies per a la presentació d'al·legacions.
7. Transcorregut el termini d'al·legacions i resoltes aquestes, l'Ajuntament publicarà la llista definitiva de sol·licitants admesos i exclosos.
8. L'adjudicació de les parcel·les a les persones i entitats admeses es farà per ordre alfabètic del primer llinatge, i en el cas de les entitats, per ordre alfabètic de la seva denominació, començant per la lletra que aleatòriament resulti en sorteig fet per l'Ajuntament de Calvià.
9. Finalitzat el procés d'adjudicació de les parcel·les, si en quedàs cap sense adjudicar, s'obrirà un nou termini de presentació de sol·licituds.
10. Si el nombre de sol·licituds admeses és superior al nombre de parcel·les ofertes, les persones i entitats admeses que no assoleixin l'adjudicació d'una parcel·la passaran a formar part de la llista d'espera.
11. Quan, per qualsevol causa, es produeixi una baixa, s'adjudicarà la parcel·la per l'ordre de la llista d'espera. En primer lloc, les persones i entitats interessades de la primera adjudicació que havien quedat fora i per ordre del sorteig. Després, les persones interessades que amb posterioritat hagin sol·licitat un hort, i per ordre cronològic de presentació de la instància.
12. Abans de l'adjudicació, la persona o l'entitat interessada han de manifestar que accepten i s'obliguen a complir les determinacions del Reglament d'Horts Urbans de l'Ajuntament de Calvià.
Documentació a aportar
1. Persones físiques
Segons l'article 28, punt 2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els interessats tenen dret a no aportar documents que ja es trobin en poder de l'administració actuant o hagin estat elaborats per qualsevol altra administració. Per aquest motiu, si donen el consentiment a la sol·licitud, no cal aportar cap documentació requerida. En cas contrari, s'haurà de presentar la documentació que es demana en l'apartat de requisits.
2. Associacions, persones jurídiques o entitats sense ànim de lucre
Segons l'article 14, punt 2 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les associacions, persones jurídiques o entitats sense ànim de lucre estan obligades a relacionar-se amb les administracions mitjançant mitjans electrònics. Per aquest motiu, els requisits s'han de presentar a través de la carpeta ciutadana.
Per a qualsevol interpretació d'aquesta convocatòria s'estarà al vigent Reglament d'horts urbans de l'Ajuntament de Calvià.
Fonaments de dret
El reglament d'horts urbans (BOIB núm 34 de 14 de març de 2019), estableix que l'adjudicació del horts es farà mitjançant llicència. Seguint l'article 21 apartat 1q de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, estableix que el Batle és President de la Corporació i ostenta l'atribució d'otorgament de llicències.
Proposta de resolució
Propòs al Batle per a que dicti una resolució de l'informe proposta de resolució de les bases que han de regir la convocatòria pública per l'adjudicació de parcel·les dels horts urbans de l'ajuntament de Calvià
Per tot això dict la següent resolució:
1. Manifestar la conformitat amb la proposta de resolució i dictar-ne resolució en els mateixos termes.
2. Ordenar la seva la seva publicació al Bolletí Oficial de le Illes Balears la present convocatòria pública per l'adjudicació de parcel·les dels horts urbans de l'ajuntament de Calvià
Calvià, 19 de juny de 2020
El cap de servei Medi Ambient
Eduard Cózar Chilleron
El batle-president
Alfonso Rodríguez Badal