Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANTANYÍ

Núm. 5618
Convocatòria d'ajuts econòmics per a l'adquisició de material per a l'adopció de mesures preventives contra la propagació de l'Covid-19 en l'àmbit de el comerç minorista, de serveis i de restauració

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Referència Base de Dades Nacional de Subvencions:  512979

Per resolució de la batlia de l'Ajuntament de Santanyí de data 29 de juny de 2020, s'han aprovat les bases i la convocatòria que han de regir els ajuts econòmics a les persones físiques o jurídiques titulars d'establiments de comerç minorista, de serveis i de restauració per col·laborar amb les despeses derivades de l'adopció de les mesures preventives establertes als protocols corresponents de la seva activitat:

CONVOCATÒRIA D'AJUTS ECONÒMICS PER A L'ADQUISICIÓ DE MATERIAL PER A L'ADOPCIÓ DE MESURES PREVENTIVES CONTRA LA PROPAGACIÓ DE LA COVID-19 A L'ÀMBIT DEL COMERÇ MINORISTA, DE SERVEIS I DE RESTAURACIÓ

L'Ajuntament de Santanyí convoca la concessió d'ajuts econòmics a les persones físiques o jurídiques titulars d'establiments de comerç minorista, de serveis i de restauració per col·laborar amb les despeses derivades de l'adopció de les mesures preventives establertes als protocols corresponents de la seva activitat.

L'atorgament de les subvencions es regula per les següents condicions:

1. CONVOCATÒRIA

Es convoquen ajudes adreçades persones físiques donades d'alta en el règim especial de treballadors autònoms o persones jurídiques titulars d'establiments de comerç minorista, de serveis i de restauració del municipi de Santanyí per a l'adopció de les mesures preventives establertes als protocols corresponents a l'activitat que realitzin.

En tot cas, aquests ajuts són de caràcter voluntari, reductibles en els supòsits prevists a aquesta convocatòria o a la llei, no generen cap dret a l'obtenció en anys posteriors i no són invocables com a precedent.

2. OBJECTIU

L'objectiu d'aquesta convocatòria és aportar recursos econòmics per fer front a la despesa derivada de l'adquisició de les mesures de prevenció davant el contagi de la COVID-19 i conseqüentment contribuir a la reactivació  i al manteniment del teixit comercial, de serveis i de restauració del nostre municipi, d'acord amb les Bases generals reguladores de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Santanyí incloses en les bases d'execució del pressupost, aprovades en sessió de Ple de 16 de desembre de 2019, i de conformitat amb allò establert per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i pel Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3. IMPORT, CRÈDIT PRESSUPOSTARI I QUANTIA DE LES SUBVENCIONS

1. L'import que es destina a aquesta convocatòria és de 150.000,00 euros amb càrrec a l'aplicació pressupostària 13-43901-48903 01.

2. La quantia de l'ajut que es pot atorgar a cada beneficiari per a cada establiment obert  o per servei en funcionament es fixa com a màxim en 250,00 euros.

En el cas que el crèdit assignat a aquesta convocatòria fos insuficient per atendre totes les sol·licituds presentades, l'import màxim previst es dividiria entre tots els sol·licitants que hagin presentat la documentació en el termini establert al punt 7     d'aquesta convocatòria. 

Si el beneficiari no presenta justificants de despesa com a mínim per l'import assignat, la subvenció es reduirà en la part no justificada.

4. BENEFICIARIS

Poden tenir la condició de beneficiaris de les ajudes objecte d'aquesta convocatòria tant persones físiques donades d'alta en el règim especial de treballadors autònoms com jurídiques titulars d'establiments comercials minoristes, de serveis i de restauració que hagin realitzat l'activitat subvencionada en el termini establert en aquesta convocatòria i que tenguin menys de 50 treballadors.

Així mateix, tant en el cas de persones físiques com jurídiques hauran d'acreditar o bé l'empadronament o bé el domicili social al municipi de Santanyí, respectivament, abans de l'1 de gener de 2016. Podran substituir aquesta acreditació per una declaració responsable, que podrà ser objecte de comprovació en qualsevol moment.

Les persones sol·licitants no podran estar incurses en cap de les prohibicions per obtenir la condició de beneficiari assenyalades en l'apartat 3 de l'article 6 de les Bases generals reguladores de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Santanyí aprovades en sessió de Ple ordinària de 16 de desembre de 2019, i en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i especialment s'han de trobar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries municipals.

5. DESPESES SUBVENCIONABLES

Es consideren despeses subvencionables:

- Mascaretes quirúrgiques i higièniques

- Ulleres de protecció

- Pantalles protectores facials

- Dispensadors de solucions hidroalcohòliques i de sabó/gel desinfectant per a persones

- Productes desinfectants i virucides per a la neteja del local o element on es dugui a terme l'activitat

- Guants de vinil, acrinolitil, làtex

- Paper assecant i baietes d'un sol ús

- Elements/equips senyalització, com cintes adhesives, cordes, cartells, vinils, etc

- Mampares de protecció

- Poals o contenidors amb tapa i pedal

- Contractació d'empreses autoritzades per a l'aplicació de productes viricides i inscrites al Registre Oficial d'Establiments i Serveis Biocides de les Illes Balears

Les activitats a les quals corresponen aquestes despeses s'han d'haver realitzat entre el 14 de març i el 31 de juliol de 2020, i han d'estar efectivament pagades a la data de presentació de la sol·licitud.

Tots aquests productes o serveis han d'estar degudament homologats.

L'IVA serà subvencionable sempre que el beneficiari no el compensi o recuperi.

6. RÈGIM DE CONCESSIÓ

El procediment de concessió serà el de concurrència entre les persones sol·licitants, que compleixin amb els requisits exigits per tenir la consideració de beneficiari i presentin tota la documentació dins el termini establert. L'import de la subvenció serà de 250 euros per establiment obert o per activitat. Si el crèdit màxim previst resultàs insuficient per atendre totes les sol·licituds presentades, es dividirà entre els sol·licitants que presentin la documentació exigida en el termini previst.

7. TERMINI PRESENTACIÓ SOL·LICITUDS I DOCUMENTACIÓ

1.El termini de presentació de sol·licituds serà de l'1 de juliol al 7 d'agost de 2020 i aquesta presentació implicarà l'acceptació de les bases i convocatòria.

2. Les sol·licituds s'han de formular mitjançant instància, s'han de dirigir a la Batlia de l'Ajuntament i s'han de presentar en el Registre General de l'Ajuntament de Santanyí (Annex I). També es poden presentar en qualsevol dels llocs establerts en l'apartat 4 de l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. El model de sol·licitud i altres documents a presentar es troben als annexos a disposició dels interessats a la Secretaria de l'Ajuntament i en la pàgina web de l'Ajuntament.

3. S'ha de presentar una sol·licitud (Annex I) per cada establiment obert o servei en funcionament signada per la persona que n'és titular o el seu representant legal, que haurà d'anar acompanyada de la documentació següent:

a) DNI/NIE de la persona física sol·licitant.

DNI/NIE del representant legal de la persona jurídica sol·licitant i CIF de la persona jurídica.

b) Documentació acreditativa de la titularitat del compte bancari indicat per rebre el pagament (annex 4).

c) Declaració responsable: (annex 2)

  • Que la persona sol·licitant no incorre en cap de les prohibicions establertes a l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions per obtenir la condició de persona beneficiària.
  • que es disposa dels poders de representació necessaris per presentar la sol·licitud d'ajuda.
  • que l'entitat està degudament constituïda.
  • que té, o tenia en el moment de la declaració de l'Estat d'alarma, menys de cinquanta treballadors
  • que disposa de títol habilitant municipal per exercir l'activitat (llicència, declaració responsable o similar).
  • que està donat d'alta al règim especial de treballadors autònoms i d'alta d'Impost d'Activitats Econòmiques (IAE).
  • de la realització de la despesa i de no haver demanat cap altre ajut o subvenció pel mateix concepte o en cas contrari una relació de les subvencions i ajudes sol·licitades o concedides, amb la indicació dels imports i de les entitats subvencionadores.
  • que ha complit amb els protocols de seguretat i l'establiment de mesures per a la reducció dels riscos higiènic-sanitaris davant la COVID-19 recomanades per a  l'activitat i que els productes adquirits compleixen amb la normativa vigent.
  • de no ser deutor per una resolució de reintegrament de subvencions.
  • d'estar al corrent amb les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i les municipals.
  • en el cas de comunitat de béns, de no haver demanat cap altre comuner subvenció per al mateix establiment o activitat.
  • de no recuperar ni compensar l'IVA  (serà despesa subvencionable) o de sí recuperar i compensar l'IVA (no serà despesa subvencionable).

Totes les declaracions responsables incloses dins l'annex 2 podran ser objecte de comprovació en qualsevol moment del procediment de concessió.

Aixa mateix, com que es tracta d'una activitat realitzada, juntament amb la sol·licitud es presentarà el compte justificatiu simplificat (annex 4) que inclourà:

1. Descripció de les actuacions dutes a terme.

2. Despeses derivades de l'activitat subvencionada i ajudes o subvencions que l'han finançat.

3. Relació de factures relatives als conceptes pels quals s'ha sol·licitat l'ajuda

També s'hauran de presentar les factures (s'admeten les simplificades fins a 400 euros) i la documentació acreditativa del pagament (justificants de pagament) segons la forma utilitzada:

- transferència: justificant de transferència bancària i/o extracte del compte en el que figuri la despesa

- domiciliació bancària: notificació del càrrec i/o extracte del compte en el que figuri la despesa

- xec: còpia del xec i extracte del compte en el que figuri la despesa

- targeta bancària: resguard del pagament amb la targeta de crèdit o de dèbit

- efectiu: rebut, signat i segellat pel proveïdor, en el qual s'ha d'especificar la despesa a què correspon el pagament, la data i l'expressió «rebut en metàl·lic». Sota la signatura ha de figurar el nom, els llinatges i el número de DNI de la persona que signa.

Si  es tractàs de pagaments en efectiu de tiquets/factures simplificades fins a 400 € serà suficient la presentació d'aquest document per acreditar el seu pagament, si al mateix consta l'expressió “Pagat en efectiu”,  “Rebut” o similar.

4. Si la sol·licitud i la resta de documentació que s'ha de presentar no reuneix els requisits establerts en la convocatòria, és incompleta o incorrecta, es requerirà a l'interessat perquè en el termini màxim de 10 dies hàbils esmeni les deficiències, advertint-lo que si no ho fa se'l tindrà per desistit de la seva petició.

5. Qualsevol dels òrgans que intervenen en el procediment de concessió podrà, en qualsevol moment del procés, sol·licitar a l'interessat la informació complementària, les dades i les acreditacions que estimi necessàries.

8. COMPETÈNCIA, PROCEDIMENT I RESOLUCIÓ

1. La Batlia de l'Ajuntament de Santanyí és l'òrgan competent per tramitar les sol·licituds i resoldre aquesta convocatòria. Una vegada que els serveis jurídics d'aquest Ajuntament hagin determinat que les sol·licituds són completes i conformes amb el contingut d'aquesta convocatòria, el regidor de comerç ha d'emetre una proposta de resolució, la qual s'ha de publicar al tauló d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament, per tal que les persones interessades, en el termini màxim de 10 dies hàbils, hi puguin al·legar el que considerin oportú. S'entendrà que les persones que no presenten al·legacions accepten la subvenció en els termes de la proposta de resolució.

2. La resolució provisional que ha esdevingut definitiva o la resolució expressa de la Batlessa, si resulta necessària atesa la presentació d'al·legacions a la provisional, finalitzen el procediment de concessió de la subvenció. Aquesta segona també es publicarà en el tauló d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament.

Així mateix, tant la resolució provisional com la definitiva, cas de dictar-se, han d'especificar els aspectes següents: beneficiari, quantia atorgada, aplicació pressupostària a la qual s'aplica i forma de pagament. 

3. El termini màxim per resoldre les sol·licituds és el 30 de novembre de 2020.

4. Les resolucions de batlia que concedeixen o deneguen l'ajuda sol·licitada posen fi a la via administrativa.

9. COMPATIBILITAT AMB ALTRES SUBVENCIONS

En el cas que la persona beneficiària rebi altres subvencions o ajudes per a la mateixa activitat o tipus d'actuació, l'import de totes les subvencions atorgades no pot ser, en cap cas, de tal quantia que, de forma aïllada o en concurrència amb altres subvencions o ajudes, superi el cost de l'activitat subvencionada.

10. OBLIGACIONS DE LES PERSONES BENEFICIÀRIES

A més de les obligacions establertes en les disposicions normatives que són d'aplicació a les persones beneficiàries d'una subvenció, s'han de complir les següents:

  • Acceptar i complir la normativa de l'Ajuntament de Santanyí

  • Acreditar davant l'Ajuntament la realització de l'activitat subvencionada amb la documentació corresponent

  • Comunicar a l'òrgan competent en qualsevol moment, l'obtenció de subvencions per a la mateixa finalitat, no consignades en la sol·licitud

  • Facilitar tota la informació que requereixi l'Ajuntament

  • Sotmetre's a les actuacions de fiscalització i control de la Intervenció de l'Ajuntament de Santanyí

11. PAGAMENT

El pagament de la subvenció únicament es pot efectuar una vegada dictada la resolució corresponent i justificada de manera suficient la realització de l'activitat subvencionada, al compte corrent indicat a l'efecte per la persona beneficiària de la subvenció.

Si la documentació justificativa presentada no és igual o superior a la quantitat atorgada, la subvenció és reduirà en la quantitat no justificada. La part sobrant no incrementarà la resta de sol·licituds presentades que compleixin tots els requisits exigits.

12. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT

Es podran anul·lar total o parcialment les subvencions i ajudes concedides d'acord amb aquesta convocatòria en el supòsit de que la persona beneficiària incorri en alguna de les causes previstes als articles 36 i següents de la Llei 38/2003, general de subvencions i als articles 24 i 25 de les Bases generals reguladores de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Santanyí, així com en el cas d'incompliment d'alguna de les obligacions previstes en aquestes bases i en la resta de normativa aplicable.

En aquests casos, el beneficiari vendrà obligat al reintegrament de les quantitats percebudes i dels interessos de demora que corresponguin, prèvia tramitació del procediment corresponent.

13. INFRACCIONS I SANCIONS

L'incompliment dels requisits establerts en aquestes bases o en la normativa d'aplicació, dóna lloc a l'aplicació del règim d'infraccions i sancions establert al Capítol V de les Bases generals reguladores de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Santanyí.

14. NORMATIVA APLICABLE

En tot allò no previst a aquestes bases reguladores serà d'aplicació, les Bases generals reguladores de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Santanyí, aprovades per acord de Ple ordinari de data 16 de desembre de 2019, la Llei 38/2003, de 17 de novembre general de subvencions, el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol de 2006, que aprova el Reglament de la Llei general de subvencions i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

 

ANNEX 1 SOL·LICITUD SUBVENCIÓ

PERSONA SOL·LICITANT:

Nom o raó social:_______________________________________________________

NIF.:________________________________________________________________

Domicili:______________________________________________________________Localitat:____________________________________________ CP.:____________

Telèfon:_________________________ Email:_______________________________

REPRESENTANT DE LA PERSONA SOL·LICITANT:

Nom i llinatges:_________________________________________________________

NIF.:_________________________________________________________________

Domicili:______________________________________________________________Localitat:________________________________________________CP.:__________

Telèfon:______________________________ E-mail:______________________

Intervé en qualitat de:_________________________________________________

ESTABLIMENT:

Activitat: _____________________________________________________________

Domicili: ______________________________________________________________

Localitat: ______________________________________________________________

EXPÒS:

Que he tengut coneixement de la convocatòria de subvencions adreçades a persones físiques d'alta en el règim especial de treballadors autònoms o jurídiques titulars d'establiments de comerç minorista, de serveis i de restauració del municipi de Santanyí per a l'adopció de les mesures preventives establertes als protocols corresponents a l'activitat que realitzin.

SOL·LICIT:

L'atorgament d'una ajuda per import de _____________ euros, d'acord amb la convocatòria.

DOCUMENTACIÓ QUE S'ADJUNTA:

1. Fotocòpia del CIF/DNI/NIE/PASSAPORT de persona sol·licitant i fotocòpia del DNI/NIE/Passaport de la persona que la representa.

2. Conjunt de declaracions responsable (annex 2)

3. Compte justificatiu  (annex 3).

4. Declaració per acreditar el compte corrent o la llibreta en què s'ha d'ingressar l'import de la subvenció (annex 4).

5. Factures originals i documents acreditatius del seu pagament.

Així mateix, declar sota la meva responsabilitat que totes les dades contingudes a aquesta sol·licitud i a la documentació annexa són certes i que la presentació d'aquesta sol·licitud implica l'acceptació de les bases i convocatòria.

Santanyí, _______________________________ de 2020

 

 

BATLIA DE L'AJUNTAMENT DE SANTANYI

 

ANNEX 2 DECLARACIÓ RESPONSABLE

Nom i llinatges: ________________________________________________________

DNI: ________________________________________________________________

En representació de _____________________________________________________

CIF _________________________________________________________________

DECLAR RESPONSABLEMENT:

□ Que som persona física donada d'alta al règim especial de treballadors autònoms o empresa vàlidament constituïda.

□ Que tenc menys de cinquanta persones treballadores contractades per compte d'altri.

□ Que estic empadronada o tenc el meu domicili social a Santanyí abans de l'1 de gener de 2016.

□ Que no incorr en cap de les prohibicions per obtenir la condició de beneficiari assenyalades en l'apartat 3 de l'article 6 de les Bases generals reguladores de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Santanyí aprovades en sessió de Ple ordinària de 16 de desembre de 2019, i en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

□ En cas de ser persona jurídica, que dispòs dels poders de representació necessaris per presentar la sol·licitud en nom de l'entitat a la qual represent.

□ Que dispòs de títol habilitant municipal per exercir l'activitat (llicència, declaració responsable o similar).

□ Que no he demanat ni he rebut cap altre suport, ajut o subvenció per a aquesta despesa.

Alternativament,

□ Que he demanat o he rebut per a la mateixa despesa els ajuts o les subvencions que es detallen a continuació:

Concepte

 

Import

Entitat subvencionadora

No resolta/ Denegada/ Concedida i no rebuda/ Rebuda

 

 

 

 

 

 

 

 

 

□ Que complesc amb els protocols de seguretat per a la reducció dels riscos higiènics-sanitaris davant la COVID-19 recomanats per a la meva activitat i que els productes adquirits compleixen amb la normativa vigent.

□ Que he realitzat materialment la despesa per a la qual sol·licit l'ajuda.

□ Que estic al corrent amb el compliment de les obligacions tributàries, davant la Seguretat Social i davant l'Ajuntament de Santanyí.

□ En cas de ser una comunitat de béns, que cap altre comuner ha demanat subvenció per al mateix establiment.

En relació amb l'IVA suportat: □ que sí es recuperarà i es compensarà (no subvencionable)                              

                                                   □ que no es recuperarà ni es compensarà  (subvencionable)

 

Santanyí, ______________________ de 2020

 

[Signatura de la persona sol·licitant o del representant legal]

*** TOTES LES DECLARACIONS RESPONSABLES INCLOSES EN AQUEST ANNEX PODRAN SER OBJECTE DE COMPROVACIÓ EN QUALSEVOL MOMENT.

 

ANNEX 3 COMPTE JUSTIFICATIU

PERSONA SOL·LICITANT:

Nom o raó social:_______________________________________________________

NIF.:________________________________________________________________

Domicili:______________________________________________________________

Localitat:____________________________________________ CP.:____________

Telèfon:_________________________ Email:________________________________

REPRESENTANT DE LA PERSONA SOL·LICITANT:

Nom i llinatges:_________________________________________________________

NIF.:_________________________________________________________________

Domicili:______________________________________________________________

Localitat:________________________________________________CP.:__________

Telèfon:______________________________ E-mail:___________________________

Intervé en qualitat de:_________________________________________________

ESTABLIMENT:

Activitat: _____________________________________________________________

Domicili: ______________________________________________________________

Localitat: ______________________________________________________________

1- DESCRIPCIÓ DE LES ACTUACIONS DUITES A TERME.

..........................................................................................................................................

..........................................................................................................................................

..........................................................................................................................................

2- RELACIÓ D'AJUDES I SUBVENCIONS I DE DESPESES QUE HAN FINANÇAT L'ACTIVITAT

Ajudes i subvencions:

CONCEPTE                                                                                    IMPORT

_________________________________________                        ______________

_________________________________________                        ______________

_________________________________________                        ______________

_________________________________________                        ______________

_________________________________________                        ______________

_________________________________________                        ______________

TOTAL                       _________________  €

Despeses: RELACIÓ DE FACTURES

Núm.  

factura

Data

Proveïdor

Concepte

Base

IVA

Data

pagament

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TOTAL  DESPESES                                            ____________ €

Santanyí, _______________________________ de 2020

 

 

ANNEX 4 Sol·licitud de transferència bancària per a pagaments de la Tresoreria de l'Ajuntament de Santanyí a creditors/creditores particulars

Dades del creditor / de la creditora

NIF \ CIF                                      Nom i llinatges \ Nom de l'entitat o associació

Adreça                                                                                                                          Telèfon

Codi postal                       Població                                        Adreça electrònica

Dades de la transferència

Denominació de l'entitat bancària o d'estalvi

CP     DC           Codi entitat              Oficina núm.            DC        Compte corrent o llibreta núm.        BIC

Adreça

Codi postal                                           Població

Sota la meva responsabilitat, declar que aquestes dades corresponen al compte corrent o a la llibreta d'estalvis oberts a nom meu

Localitat i data

_____________________________________

                                                                                                           

 (Signatura del creditor/creditora)

 

 

Santanyí, 29 de juny de 2020

La Batlessa Maria C. Pons Monserrat