Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA
Núm. 5579
Convocatòria per a la concessió de subvencions per a autònoms i microempreses afectades per la situació de l’estat d’alarma derivat de la crisi sanitària de la covid-19 de l’ajuntament de Sant Josep de sa Talaia 2020
Vist que la Junta de Govern Local celebrada el 25 de juny de 2020, va adoptar entre d'altres el següent acord:
“Expedient 6016/2020. Aprovació convocatòria concessió subvencions a autònoms i microempreses afectades per l'estat d'alarma derivat de la crisi sanitària del COVID-19.
En data 14 de març de 2020 es va publicar en el Butlletí Oficial de l'Estat el Reial Decret 463/2020, en el qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19.
La naturalesa excepcional de la pandèmia i per contribuir en la recuperació del teixit empresarial del municipi, considerem imprescindible la col·laboració de les administracions públiques.
Atès que es tracta d'una mesura urgent per pal·liar, en la mesura del possible les afectacions econòmiques que té la pandèmia de la COVID-19, i perquè puguin arribar com més aviat millor a les possibles persones beneficiàries.
Vist l'informe de fiscalització favorable núm. 2020-0631 emès en data 23.06.2020 pel departament d'Intervenció.
Per tot l'exposat, la Junta de Govern Local, per unanimitat dels assistents,
ACORDA:
PRIMER.- Autoritzar la despesa per import de 500.000,00 € amb càrrec a la partida pressupostària 430 47905 del vigent Pressupost de la Corporació.
SEGON.- Aprovar la convocatòria per a la concessió de subvencions de l'estat d'alarma derivat de la crisi sanitària de la COVID-19 de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia per l'any 2020, bases de la qual es troben a l'expedient.”------------------
Les bases que han de regir aquesta convocatòria són les següents:
“CONVOCATÒRIA PER A LA CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS PER A AUTÒNOMS I MICROEMPRESES AFECTADES PER LA SITUACIÓ DE L'ESTAT D'ALARMA DERIVAT DE LA CRISI SANITÀRIA DE LA COVID-19 DE L'AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA 2020
A la vista del Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma com a mesura extraordinària orientada a evitar la propagació dels contagis i garantir la màxima protecció de la població arran de la propagació del coronavirus COVID-19, l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, davant la situació excepcional de crisi sanitària i dels efectes negatius que tindrà en el sector econòmic local, pretén portar a terme mesures de suport al teixit econòmic del municipi.
La naturalesa excepcional de la pandèmia i les mesures adoptades per al seu control provoquen conseqüències significatives en tots els components de la societat. Per tots aquests motius i per contribuir en la recuperació del teixit empresarial del municipi, considerem imprescindible la col·laboració de les administracions públiques.
Atès que es tracta d'una mesura urgent per pal·liar, en la mesura del possible les afectacions econòmiques que té la pandèmia de la COVID-19, i perquè puguin arribar com més aviat millor a les possibles persones beneficiàries, s'han d'agilitzar al màxim els tràmits administratius, i per això, atès que ni la Llei general de subvencions ni el reglament de desenvolupament regulen la tramitació d'urgència del procediment de concessió de subvencions, s'ha d'aplicar supletòriament l'art. 33 de la Llei de procediment administratiu comú que permet acordar d'ofici, quan raons d'interès públic ho aconsellen, l'aplicació de la tramitació d'urgència, fet que suposa reduir a la meitat els terminis establerts per al procediment ordinari, excepte els relatius a la presentació de sol·licituds i recursos. A més, no es pot interposar cap recurs contra l'acord que declari l'aplicació de la tramitació d'urgència del procediment, sens perjudici del procedent contra la resolució que posi fi al procediment, en el mateix sentit el Decret llei del Govern Balear 8/2020 de 13 de maig de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica.
Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació
L'objecte d'aquestes bases és la regulació de les condicions que regiran la concessió d'ajudes econòmiques dirigides a autònoms i microempreses afectades per la situació de l'estat d'alarma derivat de la crisi sanitària de la COVID-19, amb domicili fiscal en el terme municipal de Sant Josep de sa Talaia.
Article 2. Bases reguladores
Les bases reguladores de la concessió d'aquestes subvencions es regulen per l'ordenança municipal de subvencions, publicades en el BOIB de 30 de maig de 2017.
Aquesta convocatòria està prevista en el Pla estratègic de subvencions de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, publicada al Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 12 de data 20 de juny de 2020.
Article 3. Instrucció i resolució de l'ajuda
Com estableix l'article 11 de l'ordenança municipal de subvencions, l'òrgan d'instrucció és un/una tècnic/tècnica d'administració general, l'òrgan col·legiat es regula a la base 12, i l'òrgan resolutori és el/la alcalde/sa o la Junta de Govern.
Article 4. Crèdits pressupostaris
1.- El crèdit total destinat a aquesta convocatòria ascendeix a un total de 500.000,00 euros que s'imputaran amb càrrec a l'aplicació pressupostària 430 47905 del pressupost 2020, dels quals, el 50% serà finançat per el propi Ajuntament de Sant Josep i el 50% restant per el Consell Insular d'Eivissa, segon conveni signat en data 27 de maig de 2020. Les quantitats per línia seran les següents:
—Línies 1: aquestes línies tindran un màxim de 300.000 euros en total i aniran destinades a empreses (ja siguin persones físiques, jurídiques o la seua agrupació) l'obertura de les quals sigui tot l'any, entenent-se com aquelles empreses amb obertura igual o superior a 9 mesos durant l'exercici anterior. Segons la seua situació les quantitats màximes seran les següents:
—Línies 2: aquestes línies tindran un màxim de 200.000 euros en total i aniran destinades a empreses (ja siguin persones físiques, jurídiques o la seua agrupació) l'obertura de les quals sigui inferior a tot l'any (temporada), entenent-se com aquelles empreses amb obertura inferior a 9 mesos i superior a 4 mesos durant l'exercici anterior.
Segons la seua situació les quantitats màximes seran les següents:
2.- Si les sol·licituds vàlides que tendrien teòricament dret a rebre la subvenció superessin la suma total dels ajuts per línia, la Comissió Avaluadora podrà formular, amb l'objectiu d'atendre el màxim de sol·licituds presentades, una proposta de resolució que inclogui el prorrateig proporcional entre totes elles.
3.- En el cas que hi hagués pressupost suficient en una línia per atendre totes les sol·licituds vàlides i, a més, hi hagués una quantitat sobrant, la Comissió Avaluadora pot proposar, en el cas que no pogués atendre totes les sol·licituds vàlides amb el seu pressupost, la destinació d'aquest sobrant a l'altra línia, per tal de poder atorgar el màxim possible a totes les sol·licituds vàlides.
4.- En el cas que una altra administració pública, persona física, jurídica o la seua agrupació realitzi mitjançant qualsevol procediment una aportació a l'Ajuntament amb l'objectiu de col·laborar en aquestes ajudes, es suplementarà la partida pressupostària de cada línia d'ajuts per la part proporcional.
Article 5. Persones beneficiàries i requisits
1.- Seran persones beneficiàries de les dues línies d'ajudes les persones físiques, jurídiques o la seua agrupació, amb activitat mercantil, ubicades en el terme municipal de Sant Josep de sa Talaia, que a més compleixin amb els següents requisits:
Estar formalment i legalment constituïdes i inscrites prèviament a l'estat d'alarma.
Que el domicili fiscal estigui ubicat en el terme municipal de Sant Josep de sa Talaia.
Trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb el Consell Insular d'Eivissa, l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT), l'Agència Tributària de les Illes Balears (ATIB), la Tresoreria General de la Seguretat Social i l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia. No obstant això, aquest requisit podrà ser esmenat durant el període d'al·legacions a la resolució provisional de l'ajut, mitjançant el pagament del deute i aportant el corresponent certificat que es troba al corrent de pagament o el justificant de pagament. En el cas del deute amb l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia es realitzarà la comprovació d'ofici.
Que no estiguin incurses en cap de les causes de prohibició establertes en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i els que estableix l'article 10 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 25 de desembre.
Quan es tracti d'una agrupació de persones físiques o jurídiques sense personalitat jurídica pròpia, s'han de fer constar expressament, tant a la sol·licitud com a la resolució de concessió, els compromisos d'execució que assumeix cada un dels membres, així com l'import de la subvenció que s'ha d'aplicar a cada un d'ells, els quals tenen igualment la consideració de persones beneficiàries.
En qualsevol cas, quan es tracti d'una agrupació de persones físiques o jurídiques sense personalitat jurídica pròpia, s'ha de nomenar un representant o apoderat únic de l'agrupació, que serà el coordinador del grup, amb poder suficient per complir les obligacions que, com a beneficiari, corresponen a l'agrupació. En el cas que existeixin sancions, han de respondre solidàriament de la sanció pecuniària en proporció a les seues respectives participacions tal com està previst a l'art. 69 de la Llei 38/2003, general de subvencions, de 17 de novembre.
En compliment de l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, les administracions públiques de les Illes Balears i organismes i entitats dependents denegaran l'atorgament de subvencions, beques o qualsevol altre tipus d'ajuda pública a les empreses i entitats sol·licitants sancionades o condemnades en els últims tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionades per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma.
Només s'admetrà una sol·licitud d'una mateixa agrupació de persones físiques o jurídiques per a la mateixa activitat.
Ser autònom o microempresa, amb una facturació inferior a 1.000.000,00 d'euros a l'exercici 2019.
2.- Serà requisit específic per participar en les subvencions de les línies 1 que el negoci tingui una obertura de tot l'any, que, a efectes d'aquesta convocatòria, s'entendrà com aquelles empreses amb obertura igual o superior a 9 mesos durant l'exercici anterior, així com el compliment del tancament o el de la reducció del 60% de la facturació especificats a les línies 1a i 1b.
3.- Serà requisit específic per participar en les subvencions de les línies 2 que el negoci tingui una obertura inferior a tot l'any (temporada), que a efectes d'aquesta convocatòria s'entendrà com aquelles empreses amb obertura inferior a 9 mesos i superior a 4 mesos durant l'exercici anterior, així com el compliment del tancament o el de la reducció del 60% de la facturació estipulats a les línies 2a i 2b.
Article 6. Justificació de les ajudes
En concedir aquestes subvencions a causa d'una determinada situació no es requerirà al perceptor altra justificació que l'acreditació per qualsevol mitjà admissible en dret de la situació esmentada, prèviament a la concessió, sens perjudici dels controls que es puguin establir per verificar-ne l'existència, tal com s'estableix a l'article 30.7 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, d'acord amb l'article 19 de l'Ordenança municipal de subvencions.
Article 7. Forma de presentació de sol·licituds
El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de 15 dies naturals a partir de l'endemà de la data de publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) de l'extracte de la convocatòria. En el cas que l'últim dia sigui inhàbil, l'esmentat termini es prorrogarà fins al següent dia hàbil.
Atesa la situació excepcional en què ens trobem i per tal d'evitar desplaçaments, les persones interessades podran presentar la sol·licitud, juntament amb la documentació requerida, de les següents maneres:
a. A la seu electrònica de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia.
b. En el registre general d'entrada de les oficines municipals de l'Ajuntament de manera presencial, tenint en compte les mesures sanitàries vigents en el moment de la presentació, o segons el que estableix la Llei del procediment administratiu comú.
Article 8. Sol·licitud i documentació necessària
1.- Per poder participar en la convocatòria les persones sol·licitants hauran de presentar la documentació de caràcter obligatori:
1.1.- Annex 1: sol·licitud de subvenció.
1.2.- Acreditació de la identitat de la persona sol·licitant:
1.2a. Si el titular és una persona física, aportarà còpia del DNI o NIE.
1.2b. Si el titular és una persona jurídica, aportarà còpia del número d'identificació fiscal (NIF), juntament amb el document acreditatiu de la representació legal de qui subscriu la sol·licitud. El representant aportarà còpia del DNI o NIE.
1.2c. En el cas que es tracti d'una agrupació de persones físiques o jurídiques sense personalitat jurídica pròpia: aportarà còpia del número d'identificació fiscal (NIF), juntament amb el document acreditatiu del representant o apoderat únic de l'agrupació nomenat i la fotocòpia del DNI o NIE del representant o apoderat. El document acreditatiu del representant o apoderat únic consistirà en la presentació d'un document firmat per tots els participants de l'agrupació de persones físiques o jurídiques, que identificarà raó social, CIF de l'agrupació, nom i cognoms, DNI o NIE de tots els membres i el percentatge de participació. Així mateix, en el mateix document l'agrupació en nomenarà un com a representant únic i apoderat per complir amb les obligacions que com a beneficiari corresponen a l'agrupació, per tal de participar en la sol·licitud, concessió i pagament en el procediment de concessió de subvencions per a autònoms i microempreses afectats per la situació de l'estat d'alarma derivat de la crisi sanitària de la COVID-19 de l'Ajuntament.
1.3.- Còpia de l'escriptura de constitució, estatuts i modificacions posteriors que hi pugui haver, si escau.
1.4.- Informe de vida laboral de l'empresa expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social, en el qual s'inclogui el nombre de treballadors a data 1 de març de 2020 si l'empresa té obertura tot l'any o a data 30 de setembre de 2019 si l'empresa té una obertura de temporada, o model de relació nominal de treballadors (RNT) del mes de febrer de 2020 si l'empresa té una obertura tot l'any o el model RNT del mes de setembre de 2019 si l'empresa té una obertura de temporada, en el cas de tenir treballadors a càrrec seu.
1.5.- Per acreditar la reducció d'un 60% en la facturació del mes següent a l'entrada en vigor de l'estat d'alarma respecte dels 6 mesos anteriors per a les empreses amb obertura tot l'any o la reducció almenys del 60%, en relació amb la mitjana efectuada en la totalitat del període d'obertura de la temporada anterior (any 2019) per a les empreses amb obertura inferior a 9 mesos i superior a 4 mesos, mitjançant l'aportació de la informació comptable que ho justifiqui, es pot fer a través de la còpia del llibre de registre de factures emeses i rebudes, del llibre diari d'ingressos i despeses, del llibre de registre de vendes i ingressos o del llibre de compres i despeses.
Aquells treballadors autònoms que no estiguin obligats a portar els llibres que acrediten el volum d'activitat, hauran d'acreditar la reducció exigida per qualsevol mitjà de prova admès en dret.
En el cas que la microempresa o l'autònom hagi començat l'activitat en un temps inferior a sis mesos des de l'entrada en vigor de l'estat d'alarma, només computaran els mesos de facturació que hagi estat obert. L'autònom podrà justificar també la reducció en la facturació mitjançant la presentació de la resolució de la prestació extraordinària per cessament d'activitat per la COVID-19 dels treballadors autònoms.
1.6.- Per acreditar tenir aprovat un expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO), presentarà la corresponent resolució de la Tresoreria General de la Seguretat Social.
1.7.- Certificat de dades bancàries de la persona sol·licitant emès per l'entitat bancària.
1.8.- Certificat de situació censal de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària. Per acreditar aquesta situació s'ha de presentar el model 036 o 037 d'Hisenda.
2.- L'Ajuntament podrà requerir, en qualsevol moment de la tramitació de la sol·licitud, els documents que consideri necessaris per garantir la correcta adjudicació de l'ajut, segons els criteris d'avaluació establerts.
Article 9. Règim de les subvencions
1.- La concessió de la subvenció es durà a terme mitjançant el règim de la concurrència no competitiva.
2.- Els ajuts no generen cap dret a l'obtenció d'altres ajuts en exercicis posteriors i no es poden al·legar com a precedents.
3.- En aquesta convocatòria no està prevista la reformulació de les sol·licituds presentades.
4.- S'estableixen com a únics mitjans de notificació de tots els actes de tràmit del present procediment el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i el lloc web de l'Ajuntament.
Article 10. Termini per a presentar esmenes
L'Ajuntament requerirà la persona interessada perquè realitzi les esmenes en el termini màxim de 10 dies naturals, indicant-li que si no ho fa es considerarà que ha desistit de la sol·licitud, prèvia resolució, de conformitat amb el que estableix l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Article 11. Compatibilitats
Els ajuts objecte d'aquesta convocatòria són compatibles amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, efectuats per qualsevol altra administració pública, ens públics, institucions privades o altres recursos. L'import de subvenció en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, superi el cost de l'activitat subvencionada, d'acord amb el que preveu l'article 26 de l'Ordenança municipal de subvencions.
A aquests efectes, d'acord amb el que estableix l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, referent a les obligacions de les persones beneficiàries, haurà de comunicar a l'Ajuntament l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financin l'activitat subvencionada i qualsevol altra modificació de la mateixa naturalesa que afecti el pressupost de l'activitat presentada i aprovada.
Article 12. Composició i funcions de la Comissió Avaluadora
La Comissió Avaluadora estarà composta pels següents membres:
—president/a: el/la regidor/a de Comerç
—secretari/ària: tècnic/a municipal
—tres vocals: un/a regidor/a i dos empleats públics municipals.
Són funcions de l'òrgan col·legiat les establertes a l'article 11 de l'Ordenança municipal de subvencions.
Article 13. Obligacions de la persona beneficiària
Són obligacions de la persona beneficiària:
a) Mantenir l'activitat empresarial fins al 31 d'octubre de 2020, com a mínim, a partir de l'endemà de la publicació de la resolució de concessió de la subvenció. L'Ajuntament podrà consultar d'ofici el compliment d'aquesta obligació, i si és necessari, podrà consultar els registres de l'Agència Tributària i la Seguretat Social, per a la qual cosa, queda expressament autoritzat per part del beneficiari de la subvenció.
b) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control financer previstes per la vigent normativa en matèria de subvencions.
c) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits previstos a l'article 37 de la Llei general de subvencions, i en particular, per haver obtingut la subvenció falsejant les condicions requerides o ocultant aquelles que ho haguessin impedit, o mostrar resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control financer que preveu l'article 14 de la Llei general de subvencions.
d) Complir les altres obligacions que detalla l'article 14 de la Llei general de subvencions.
e) Conèixer i acceptar íntegrament la convocatòria, i saber que, en cas de falsedat en les dades o en la documentació aportada o d'ocultació d'informació, de les quals es pugui deduir intenció d'engany en benefici propi o aliè, se'l pot excloure d'aquest procediment i pot ser objecte de sanció en considerar-se una infracció molt greu segons l'article 58a de la Llei 38/2007 general de subvencions, de 17 de novembre. Les sancions per aquesta infracció són les tipificades en el títol IV de la mateixa llei. Així mateix, si és el cas, els fets es poden posar en coneixement del ministeri fiscal per si poguessin ser constitutius d'il·lícit penal.
Article 14. Pagament de les ajudes
El pagament de la subvenció s'efectuarà una vegada s'hagi resolt la concessió de la subvenció. Es publicarà la resolució definitiva en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, de conformitat amb l'article 34 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions i l'article 26 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Article 15. Revocació i reintegrament
Correspon la revocació de l'ajuda econòmica quan, posteriorment a la resolució de la concessió, la persones beneficiària incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de la subvenció. Com a conseqüència de la revocació queda sense efecte, totalment o parcialment, l'acte de concessió i s'han de reintegrar les quantitats indegudament rebudes.
Pertoca reintegrar totalment o parcialment l'ajut concedit i, si escau, l'exigència dels interessos de demora, en els casos següents:
1. L'obtenció de l'ajuda sense que es compleixin els requisits necessaris per obtenir la condició de beneficiari, inclosa la falsificació o ocultació en les dades aportades que hagin motivat l'atorgament de la subvenció.
2. Incompliment greu de l'obligació de justificar la realitat de les despeses o inversions realitzades.
3. No comunicar l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financin les activitats subvencionades.
Concretament, els supòsits de revocació i reintegrament de la subvenció són regulats en els articles 36 i 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i els articles 91 a 93 del Reial decret 887/2006, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
El procediment de reintegrament s'ha d'iniciar d'ofici per resolució de l'òrgan competent i s'ha de regir per les disposicions generals sobre procediments administratius establerts a la legislació estatal bàsica, sens perjudici del que estableixen els articles 41 a 43 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i l'article 84 del Reial decret 887/2006, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Es gradua d'acord amb el que estableix l'article 27 de l'Ordenança municipal de subvencions.
Article 16. Infraccions i sancions
L'incompliment d'aquestes bases i de la normativa vigent en matèria de subvencions està sotmès el règim d'infraccions i sancions del títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 25 de desembre, que aprova el text refós de la Llei de subvencions, el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el títol IV del Reial decret 887/2006, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Article 17. Impugnació
Contra la resolució del procediment, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar RECURS CONTENCIÓS ADMINISTRATIU davant la sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà del dia en què tingui lloc la notificació o publicació de la resolució.
Amb caràcter previ i potestatiu, es podrà interposar RECURS DE REPOSICIÓ davant el mateix òrgan que l'hagi dictat, en el termini d'UN MES a comptar de l'endemà del dia en què tingui lloc la notificació o publicació de la resolució.
No es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no sigui resolt expressament o s'hagi produït la desestimació presumpta del recurs de reposició interposat.
Les resolucions definitives o denegació de les subvencions que posin fi a la via administrativa han de ser motivades i s'han de notificar als interessats segons els articles 40 al 46 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Article 18. Publicació
La present convocatòria es publicarà al web de la base de dades nacional de subvencions (BDNS) i l'extracte es publicarà, a través de la BDNS, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Entrarà en vigor l'endemà de ser publicat l'extracte de la convocatòria.”
Sant Josep de sa Talaia, 26 de juny de 2020
L'Alcade Josep Marí Ribas
ANNEX I: SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ PER A AUTÒNOMS I MICROEMPRESES AFECTATS PER LA SITUACIÓ DE L'ESTAT D'ALARMA DERIVAT DE LA CRISI SANITÀRIA DE LA COVID-19 (ANY 2020)
Dades d'identificació del sol·licitant
NOM DEL SOL·LICITANT:
NIF:
Adreça:
C.P.:
Telèfon:
Adreça electrònica:
Nom comercial (si és diferent del sol·licitant):
Activitat principal que desenvolupa:
Horari d'obertura:
Adreça de l'activitat:
C.P.:
Situació actual de l'activitat (marcau el que correspongui):
En funcionament.
Sense activitat (negoci tancat).
Dades d'identificació del representant (quan el sol·licitant sigui una raó social)
NOM DEL REPRESENTANT:
NIF:
Càrrec o representació:
Adreça a efectes de notificacions:
C.P.:
Adreça electrònica:
Telèfon:
Subvenció a la qual optau (marcau la que correspongui):
LÍNIES 1: EMPRESES AMB OBERTURA TOT L'ANY (IGUAL O SUPERIOR A 9 MESOS D'OBERTURA)
O Línia 1a: empreses afectades pel tancament d'establiments pel que disposa el RD 465/2020.
O Línia 1b: empreses no afectades pel tancament d'establiments pel que disposa el RD 465/2020 i amb una reducció del 60% dels ingressos.
LÍNIES 2: EMPRESES AMB OBERTURA DE TEMPORADA (INFERIOR A 9 MESOS D'OBERTURA I SUPERIOR A 4 MESOS)
O Línia 2a: empreses afectades pel tancament d'establiments pel que disposa el RD465/2020.
O Línia 2b: empreses no afectades pel tancament d'establiments pel que disposa el RD 465/2020 i amb una reducció del 60% dels ingressos.
En quina de les següents situacions es troba la vostra empresa? (Marcau el que correspongui.)
O Empresa sense treballadors a càrrec seu
O Empresa amb treballadors a càrrec seu (10 màxim)
O Empresa amb treballadors a càrrec seu (10 màxim) amb un ERTO aprovat.
O Empresa amb obertura tot l'any (igual o superior a 9 mesos durant l'any anterior)
O Empresa amb obertura de temporada (superior a 4 mesos i inferior a 9 mesos durant l'any anterior)
Relació de documents aportat pel beneficiari (marcau el que correspongui):
O Acreditació de la identitat de la persona sol·licitant (DNI/NIE/CIF), i document acreditatiu de la representació legal, si escau.
O Còpia de l'escriptura de constitució, estatuts i modificacions posteriors que hi pugui haver, si escau.
O Certificat mitjà de plantilla o vida laboral de l'empresa en què aparegui la mitjana del nombre de treballadors de l'any 2019, o 2020 per als de nova creació que varen començar l'activitat durant aquest mateix any, emès per la Tresoreria General de la Seguretat Social o, en el cas que no tengui treballadors a càrrec seu, certificat emès per la Tresoreria General de la Seguretat Social que acrediti aquesta situació.
O Certificat de dades bancàries de la persona sol·licitant emès per l'entitat bancària.
O Certificat de situació censal de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària. Per acreditar aquesta situació, presentau el model 036 i/o 037 d'Hisenda.
O Per acreditar tenir aprovat un expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO), presentau la corresponent resolució de la Tresoreria General de la Seguretat Social.
O Per acreditar la reducció d'un 60% en la facturació del mes següent a l'entrada en vigor de l'estat d'alarma respecte dels 6 mesos anteriors per a les empreses amb obertura tot l'any o la reducció d'un 60% almenys, en relació amb la mitjana efectuada en la totalitat del període d'obertura de la temporada anterior (any 2019) per a les empreses amb obertura inferior a 9 mesos i superior a 4 mesos, mitjançant l'aportació de la informació comptable que ho justifiqui, podeu fer-ho amb la còpia del llibre de registre de factures emeses i rebudes, del llibre diari d'ingressos i despeses, del llibre de registre de vendes i ingressos o del llibre de compres i despeses. Aquells treballadors autònoms que no estiguin obligats a portar els llibres que acrediten el volum d'activitat hauran d'acreditar la reducció exigida per qualsevol mitjà de prova admès en dret. L'autònom podrà justificar també la reducció en la facturació mitjançant la presentació de la resolució de la prestació extraordinària per cessament d'activitat per la COVID-19 dels treballadors autònoms emès per l'autoritat pertinent. En el cas que la microempresa o l'autònom hagin començat l'activitat en un temps inferior a sis mesos des de l'entrada en vigor de l'estat d'alarma, només computaran els mesos de facturació que hagi estat obert.
O Si l'activitat no s'exerceix en el municipi de Sant Josep de sa Talaia, es presentarà la còpia del títol habilitant (o antiga llicència d'obertura) en vigor, en el cas que la llei d'activitats l'obligui a la possessió per a l'exercici de l'activitat.
O Declaracions fiscals presentades davant l'administració pertinent, que acreditin el període de funcionament de l'activitat durant l'any 2019 (declaracions de l'IVA, IRPF i/o la que sigui procedent segons la situació). En el cas de les de nova creació que començassin l'activitat l'any 2020, prèvia a l'inici de l'estat d'alarma, presentaran només les declaracions fiscals presentades d'enguany.
O En el cas que hi hagi un canvi de titularitat durant l'exercici 2019 o 2020, acreditarà la situació per qualsevol mitjà de prova admès en dret.
El sol·licitant, en plena possessió de la capacitat jurídica i d'obrar, en nom i representació de l'entitat sol·licitant, FA CONSTAR SOTA LA SEUA RESPONSABILITAT:
—Que el que subscriu/l'entitat a la qual representa compleix amb tots els requisits, per a ser beneficiari d'una subvenció, que exigeix l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i la convocatòria de concessió d'aquests ajuts.
—Que l'activitat es troba donada d'alta en el Cens d'Activitats Econòmiques i a la Seguretat Social, i compta a més amb totes les autoritzacions necessàries de les diverses administracions.
—Que el domicili fiscal es troba en el terme municipal de Sant Josep de sa Talaia.
—Que la persona sol·licitant no està sotmesa a les prohibicions per obtenir la condició de beneficiària ni per ser receptora del pagament establert a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i en concret els apartats 2 i 3 de l'article 13 i l'apartat 5 de l'article 34.
—Que la persona sol·licitant es compromet al compliment de les obligacions de les persones beneficiàries d'aquestes subvencions.
—Que la persona sol·licitant es compromet a la comunicació d'altres possibles ajuts obtenguts de la mateixa naturalesa si així ho sol·licita l'òrgan concedent.
—Que la persona sol·licitant no ha estat objecte de sancions administratives ni de sentències fermes condemnatòries ni ha tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.
—L'exactitud i veracitat de les dades adjuntes en el present imprès i a la documentació aportada a la sol·licitud.
—Que conec i accept les condicions establertes a la convocatòria vigent per a la concessió de la subvenció que sol·lícit.
—Que l'activitat desenvolupada s'ha vist afectada pel tancament d'establiments disposat en el RD 465/2020 de 17 de març que modifica l'article 10 del RD 463/2020 de 14 de març o, no sent aquest el cas, que l'activitat desenvolupada ha patit una reducció de la facturació en el mes següent a la declaració de l'estat d'alarma del 60% almenys, en relació amb la mitjana efectuada en el semestre natural anterior a la declaració d'aquest estat o amb la mitjana efectuada a la totalitat del període d'obertura de la temporada anterior (any 2019), si escau.
—Que la persona sol·licitant està al corrent de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social.
—Que la persona sol·licitant és un autònom o microempresa, amb una facturació inferior a 1.000.000,00 d'euros durant l'exercici 2019.
Així mateix, el sol·licitant, en plena possessió de la capacitat jurídica i d'obrar, en nom i representació de l'entitat sol·licitant, FA CONSTAR SOTA LA SEUA RESPONSABILITAT (marcau el que correspongui):
O Que l'empresa té 10 treballadors o menys.
O En el seu cas, que a la persona física o jurídica li ha estat aprovat un ERTO que busca garantir la supervivència de l'empresa i el màxim manteniment de l'ocupació.
O No tenc el títol habilitant (o antiga llicència d'obertura), ja que la llei d'activitats no m'obliga a la seua possessió per exercir l'activitat.
AUTORITZACIONS (marcau el que correspongui):
O Autoritz expressament l'Ajuntament a comprovar que el sol·licitant es troba al corrent de pagament amb el Consell Insular d'Eivissa, l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT), la Tresoreria General de la Seguretat Social i l'Agència Tributària de les Illes Balears (ATIB). En cas de no autoritzar-ho, presentaré els certificats d'estar al corrent de pagament amb les entitats esmentades en aquest apartat.
SOL·LICIT:
És la meua voluntat sol·licitar la subvenció de la convocatòria per a la concessió de subvencions per a autònoms i microempreses afectats per la situació de l'estat d'alarma derivat de la crisi sanitària de la COVID-19 de l'any 2020.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . , a . . . . . d . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . de . . . . . . . .
Firmat:
SR. ALCALDE-PRESIDENT DE L'AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA
Informació bàsica sobre protecció de dades: de conformitat amb l'article 14 del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques, pel que fa al tractament de dades personals i a la seua lliure circulació i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades), us informam sobre el tractament de les vostres dades de caràcter personal. Responsable: Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia. Finalitat: gestió d'expedients administratius i actuacions administratives derivades. Legitimació: exercici de poders públics. Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. Categoria: dades d'identitat. Drets: teniu el dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com a qualssevol altres drets que us corresponguin, tal com s'explica a la informació addicional.
Informació addicional: podeu consultar la informació addicional i detallada sobre protecció de dades a http://santjosep.sedelectronica.es/privacy.
DECLARACIÓ RESPONSABLE:
Jo, .................................................................................................................................., amb DNI ............................., actuant en representació de l'entitat .............................,
amb CIF ............................., i domicili a ......................................................, declar:
( ) que no s'han sol·licitat altres ajuts a cap altre òrgan de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia ni a cap altra administració pública ni entitat privada per dur a terme les mateixes activitats objecte de la present subvenció.
( ) que s'han sol·licitat altres ajuts a l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia o a una altra administració pública o entitat privada per dur a terme les mateixes activitats objecte de la present subvenció i que estan pendents de resolució per l'òrgan competent:
Ens: .............................................................................................. Import: .......................
Ens: .............................................................................................. Import: .......................
( )que s'han sol·licitat altres ajuts a l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia o a una altra administració pública o entitat privada per dur a terme les mateixes activitats objecte de la present subvenció i que ja han estat concedides per resolució de l'òrgan competent, de la qual facilitam còpia:
Ens: ............................................................................................... Import: .....................
Ens: ............................................................................................... Import: ....................
Firmat:
Eivissa, ........ d .......................... de 20........