Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA, CULTURA I IGUALTAT

Núm. 5514
Correcció d’errades de l’edicte 5393 publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears número 114 de 25 de juny de 2020, relatiu a la Resolució de la consellera de Presidència, Cultura i Igualtat de 22 de juny de 2020 per la qual es convoquen ajudes, amb caràcter d’urgència, pel procediment de registre d’entrada, per donar suport als professionals autònoms del sector cultural en el marc de la situació d’emergència de salut pública provocada per la pandèmia de COVID-19

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

1. El 25 de juny de 2020, es va publicar en el BOIB numero 114 la Resolució de la consellera de Presidència, Cultura i Igualtat de 22 de juny de 2020 per la qual es convoquen ajudes, amb caràcter d'urgència, pel procediment de registre d'entrada, per donar suport als professionals autònoms del sector cultural en el marc de la situació d'emergència de salut pública provocada per la pandèmia de COVID-19.

2. S'ha detectat una errada en la publicació de la Resolució esmentada, ja que no s'ha publicat l'annex 1.

Per això, i de conformitat amb l'article 56.3 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i amb l'article 19 del Decret 68/2012, de 27 de juliol, pel qual es regula el Butlletí Oficial de les Illes Balears, s'ha d'esmenar l'error.

Per tot això, dict la següent

Resolució

Publicar l'annex 1 de la convocatòria de la Resolució de la consellera de Presidència, Cultura i Igualtat de 22 de juny de 2020 per la qual es convoquen ajudes, amb caràcter d'urgència, pel procediment de registre d'entrada, per donar suport als professionals autònoms del sector cultural en el marc de la situació d'emergència de salut pública provocada per la pandèmia de COVID-19 en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 26 de juny de 2020

La consellera de Presidència, Cultura i Igualtat Pilar Costa i Serra

 

ANNEX 1 Convocatòria

1. Objecte, finalitat i acreditació

1.1. Aquesta convocatòria té per objecte donar suport, amb caràcter d'urgència, als professionals autònoms dels sectors de les arts escèniques, les arts visuals, la literatura, el pensament, el còmic i la il·lustració, la música, l'audiovisual, i el patrimoni immaterial i la gestió cultural de les Illes Balears en el marc de la situació d'emergència de salut pública provocada per la pandèmia de COVID-19.

Abasta el període subvencionable del 14 de març al 30 de juny de 2020.

1.2. Les ajudes tenen com a finalitat compensar els perjudicis, a causa de la suspensió o pèrdua d'activitat que suposi una reducció de la facturació en el període d'1 d'abril de 2020 a 30 de juny de 2020 en almenys el 75 % en relació amb la mitjana de facturació de qualsevol dels quatre trimestres naturals de 2019 (1-1-2019 a 31-3-2019, 1-4-2019 a 30-6-2019, 1-7-2019 a 30-9-2019, i 1-10-2019 a 31-12-2019) o del primer trimestre de 2020 (1-1-2020 a 31-3-2020) com a conseqüència de la situació d'emergència de salut pública provocada per la pandèmia de COVID-19 en els sectors esmentats.

1.3. Per acreditar la suspensió o pèrdua d'activitat, el sol·licitant ha de formular una declaració responsable (annex 3), i presentar la documentació justificativa que acrediti el que s'indica en l'apartat 1.2. anterior (apartat 10).

En tot cas, s'entendrà acreditada la pèrdua d'activitat si el professional autònom ha sol·licitat un ERTO, degudament autoritzat per l'autoritat laboral, d'acord amb els supòsits dels articles 22 i 23 del Reial decret llei 8/2020, de 17 de març, de mesures urgents extraordinàries per fer front a l'impacte econòmic i social de la COVID-19.

1.4. Les despeses que són objecte de compensació són les següents, sempre que s'hagin fet o que s'hagin de fer durant el període subvencionable:

a) Les quotes de cotització en el règim especial de la Seguretat Social dels treballadors autònoms, exclusivament per l'import calculat sobre la base mínima de cotització.

b) Les quotes de cotització al règim general de la Seguretat Social a càrrec del professional autònom amb personal contractat.

c) En cas que el professional autònom tengui personal contractat, la part de les retribucions dels treballadors inclosos en un ERTO autoritzat per l'autoritat laboral, d'acord amb els supòsits dels articles 22 i 23 del Reial decret llei 8/2020, no coberta pel Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE), fins a un màxim del 25 % de la base de cotització de la prestació per desocupació.

d) El lloguer de locals i espais habituals de feina del beneficiari (oficines, estudis o tallers, espais d'exhibició, magatzems, locals d'assaig, etc.), sempre que aquests locals i espais siguin de titularitat privada.

e) Les despeses de gestoria, assessoria laboral i gestió de recursos humans.

f) Les despeses d'assegurances directament relacionades amb l'activitat professional habitual del beneficiari.

g) Les despeses derivades de serveis de comunicació (telefonia i Internet) directament relacionades amb l'activitat professional habitual del beneficiari.

h) Les següents despeses financeres de línies de crèdit destinades a l'activitat ordinària de l'empresa i crèdits hipotecaris: interessos, comissions, despeses d'obertura i despeses d'estudi.

2. Despeses no compensables

Les despeses que queden excloses de l'ajuda són les següents:

— Les despeses de mobilitat (quilometratge, peatges, bitllets d'avió, vaixell, tren o autobús, allotjaments, etc.)

— Els honoraris del beneficiari de l'ajuda.

— Les nòmines del personal, tret dels supòsits i límits indicats per al personal afectat per un ERTO en les condicions esmentades en l'apartat 1.3.

— Els tiquets de combustible i aparcament.

— Les despeses de manutenció i dietes.

— Els sopars i dinars o les despeses de representació.

— La compra de béns d'equip i programes informàtics.

— La compra de vehicles de transport i l'adquisició i instal·lació de maquinària d'aquests.

— La compra d'eines.

— Els imposts, les taxes i els tributs.

— Les adquisicions mitjançant l'arrendament financer.

— Qualsevol altra despesa no prevista en l'apartat 1.4.

3. Prohibició de subcontractació amb persones vinculades amb el beneficiari

No s'admeten despeses que tenguin com a origen la subcontractació amb persones vinculades amb el beneficiari, llevat que la subcontractació s'hagi fet d'acord amb les condicions normals de mercat i s'hagi obtingut l'autorització prèvia de la Delegació de la Presidència per a la Cultura, d'acord amb el que preveu l'article 38.7.d) del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. A l'efecte esmentat, per determinar les persones vinculades s'ha d'aplicar, supletòriament, l'article 68.2 del Reglament de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

4. Comprovació del valor de mercat

En cap cas, l'import de les despeses compensables no pot ser superior al valor de mercat. La Delegació de la Presidència per a la Cultura pot comprovar el valor de mercat de les despeses compensables, d'acord amb l'article 41 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.

 

5. Import i imputació pressupostària

5.1. L'import màxim que es destina a aquestes ajudes és de 460.000 €, amb càrrec a la partida pressupostària 11901.413G01.47000.00, Accions públiques relatives a la COVID-19 dirigides a professionals autònoms, del pressupost de la Delegació de la Presidència per a la Cultura de la Conselleria de Presidència, Cultura i Igualtat per al 2020.

5.2. La concessió de les ajudes previstes en aquesta convocatòria queda condicionada a la disponibilitat pressupostària que estableix l'apartat 5.1.

5.3. Sempre que la disponibilitat pressupostària ho permeti, es pot incrementar l'import d'aquesta convocatòria. L'import consignat inicialment es pot ampliar mitjançant una resolució d'ampliació del crèdit assignat. Aquesta ampliació, tret que s'estableixi una altra cosa, no implica que el termini per presentar sol·licituds s'ampliï, i no afecta la tramitació ordinària de les sol·licituds presentades i no resoltes de forma expressa.

6. Beneficiaris i requisits

6.1. Són beneficiaris d'aquestes ajudes els professionals autònoms dels sectors de les arts escèniques, les arts visuals, la literatura, el pensament, el còmic i la il·lustració, la música, l'audiovisual, i el patrimoni immaterial i la gestió cultural de les Illes Balears, que acreditin la suspensió o pèrdua d'activitat en els termes indicats en els apartats 1.2 i 1.3.

6.2. Els beneficiaris han de tenir el domicili social o l'establiment permanent a les Illes Balears.

6.3. Els beneficiaris han d'estar donats d'alta en el cens tributari i/o l'impost d'activitats econòmiques (IAE) en epígrafs vinculats al sector cultural.

6.4. Els professionals autònoms que sol·licitin aquestes ajudes han de complir els requisits següents:

a) Estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries amb l'Estat i l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears abans de la proposta de resolució.

La sol·licitud de les ajudes comporta l'autorització perquè la Delegació de la Presidència per a la Cultura comprovi que el professional autònom sol·licitant està al corrent d'aquestes obligacions, excepte que es denegui expressament el consentiment.

b) Presentar la sol·licitud en els termes i amb els requisits que s'estableixen en els apartats 8, 9 i 10 d'aquesta convocatòria.

c) Complir els principis de l'article 3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

6.5. S'exclouen com a beneficiàries les persones jurídiques i les persones físiques no donades d'alta en el règim especial de treballadors autònoms en epígrafs vinculats al sector cultural professional. Així mateix, s'exclouen les societats públiques i les entitats de dret públic, i qualsevol altra empresa o organització en la qual la participació d'aquestes sigui majoritària.

6.6. No poden ser beneficiaris d'ajudes els professionals autònoms que incorrin en qualsevol de les prohibicions establertes en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears; que hagin estat sancionats o condemnats per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, per resolució administrativa ferma o condemnats per sentència judicial ferma, d'acord amb l'article 11 de la Llei 11/2016, o que hagin estat sancionats mitjançant una resolució ferma amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir una subvenció, d'acord amb la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia, o qualsevol altra d'aplicable.

7. Normativa aplicable

Aquesta convocatòria es regeix per les bases reguladores aprovades mitjançant l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009; el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la resta de normativa comunitària, estatal o autonòmica aplicable a les subvencions atorgades per l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

8. Termini i presentació de sol·licituds

8.1. El termini per presentar les sol·licituds, que s'han d'adreçar a la Delegació de la Presidència per a la Cultura, és de vint dies hàbils comptadors des del quart dia hàbil a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

8.2. No s'ha d'admetre cap sol·licitud presentada fora del termini indicat.

8.3. Si la quantia consignada en aquesta convocatòria s'exhaureix abans de l'expiració del termini per presentar sol·licituds, es pot suspendre la concessió de les ajudes mitjançant la publicació d'una resolució de la consellera de Presidència, Cultura i Igualtat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

8.4. Les sol·licituds es poden presentar per una de les dues vies següents:

a) A través del Registre Electrònic Comú (REC) del Ministeri d'Hisenda i Funció Pública. El REC està disponible en la pàgina web https://rec.redsara.es/registro/action/are/acceso.do.

b) Al Registre General de la Delegació de la Presidència per a la Cultura, o en els registres i les oficines prevists en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Les sol·licituds s'han de presentar amb les fotocòpies dels documents que s'aporten en fulls separats, tots a una cara o tots a dues cares, sense cap tipus d'unió. Si la rellevància del document ho exigeix o existeixen dubtes derivats de la qualitat de la còpia, l'encarregat del Registre pot sol·licitar l'acarament de les còpies aportades, per la qual cosa pot requerir l'exhibició del document o informació original. Per agilitzar el procés, s'aconsella emplenar els formularis i sol·licituds amb un processador de texts.

9. Termini de pagament de les despeses compensables

Les despeses previstes en l'apartat 1.4 es consideren compensables si han estat pagades, per part del sol·licitant, en el termini del 14 de març de 2020 al 30 de juny de 2020, llevat dels casos que s'indiquen en l'apartat 16.2.

10. Documentació

10.1. El document original de la sol·licitud s'ha de presentar per mitjà del model normalitzat (annex 2), emplenat i signat, i ha d'anar acompanyat de la documentació següent:

a) L'acreditació de la identitat: fotocòpia del DNI, passaport o NIE.

b) Un document acreditatiu de l'alta en el règim especial de treballadors autònoms i de la vigència d'aquesta alta en el moment de presentar la sol·licitud.

c) Un document acreditatiu d'estar donat d'alta en l'impost d'activitats econòmiques (IAE) en epígrafs vinculats al sector cultural.

d) Una declaració responsable per mitjà del model normalitzat (annex 3), en què la persona sol·licitant manifesti els punts següents:

— Que compleix les obligacions que estableix l'article 11 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009, com també les que estableix aquesta convocatòria.

— Que aporta la documentació adjunta a la sol·licitud, vertadera i correcta.

— Que no incorre en cap causa de prohibició o d'incompatibilitat per percebre l'ajuda, de conformitat amb la normativa aplicable.

— Que està al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica.

— Que compleix la legalitat vigent i aplica, si escau, criteris d'igualtat d'oportunitats pel que fa a la contractació de treballadors.

— Que no ha estat mai objecte de sancions administratives fermes ni sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.

— Que, si escau, ha sol·licitat ajudes i subvencions a qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, relacionades amb la sol·licitud, o que se li han concedit les ajudes i subvencions esmentades.

— Que no ha obtingut el reemborsament dels pagaments efectuats o que no ha compensat la despesa efectuada, objecte de la sol·licitud de l'ajuda, mitjançant bons, vals substitutoris o qualsevol acord de compensació dels serveis que no s'hagin pogut efectuar.

— Que ha suspès o perdut l'activitat com a conseqüència directa de la declaració de l'estat d'alarma i les mesures preses en relació amb la COVID-19.

e) Una còpia de la resolució de l'autoritat laboral que autoritza l'ERTO, si escau, d'acord amb els supòsits dels articles 22 i 23 del Reial decret llei 8/2020. Excepcionalment es pot aportar la sol·licitud de l'ERTO, tot i que en la fase de justificació s'haurà d'aportar la resolució.

f) Una memòria descriptiva i detallada dels efectes de la pandèmia de COVID-19, en la qual cal incloure la descripció de l'activitat professional i l'estructura del sol·licitant, amb la trajectòria professional, l'àmbit geogràfic d'actuació, el nombre de treballadors contractats, si escau, i tota la informació que el sol·licitant consideri rellevant.

g) Documentació justificativa, si escau, de la suspensió o pèrdua d'activitat que suposi una reducció de la facturació en el període d'1 d'abril de 2020 a 30 de juny de 2020 en almenys el 75 % en relació amb la mitjana de facturació de qualsevol dels quatre trimestres naturals de 2019 (1-1-2019 a 31-3-2019, 1-4-2019 a 30-6-2019, 1-7-2019 a 30-9-2019, i 1-10-2019 a 31-12-2019) o del primer trimestre de 2020 (1-1-2020 a 31-3-2020) . Es poden presentar qualsevol d'aquests documents:

— Còpia de les declaracions d'IVA dels trimestres d'1 d'abril de 2020 a 30 de juny de 2020 i de qualsevol dels 4 trimestres de 2019 o del primer trimestre de 2020.

— Còpia del llibre de registre de factures emeses, que comprengui els períodes esmentats en el paràgraf anterior.

— Còpia del llibre diari d'ingressos i despeses, que comprengui els períodes esmentats en el paràgraf anterior.

— Còpia del llibre registre de vendes i ingressos, que comprengui els períodes esmentats en el paràgraf anterior.

— Qualsevol altre medi de prova admesa en dret, que comprengui els períodes esmentats en el paràgraf anterior.

h) El pressupost detallat amb l'IVA desglossat. Cal que el pressupost reculli tots els conceptes per als quals es demana l'ajuda, en què s'han de desglossar les despeses compensables.

i) L'acreditació que el professional autònom beneficiari de l'ajuda és titular del compte bancari facilitat.

j) Els contractes d'arrendament, si escau.

k) Per als ajuts de més de 3.000 €, els certificats d'estar al corrent de pagament de les obligacions tributàries amb:

— l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

— la Tresoreria General de la Seguretat Social

— l'Agència Estatal d'Administració Tributària

Els certificats esmentats només s'han de presentar en el cas que no s'hagi autoritzat la Conselleria de Presidència, Cultura i Igualtat a fer la consulta telemàtica (vegeu l'autorització en l'apartat 5 de l'annex 2, que correspon al model de sol·licitud).

Això no obstant, en el cas dels ajuts de quantia igual o inferior a 3.000 €, el sol·licitant pot substituir la presentació d'aquests certificats per la presentació d'una declaració responsable.

10.2. Si la sol·licitud o la documentació presentada no compleixen els requisits legals i els exigits en l'Ordre de bases reguladores i en aquesta convocatòria, s'ha de requerir una sola vegada la persona interessada que esmeni o aporti els documents preceptius dins un termini de deu dies hàbils, d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, amb l'advertiment que, si no ho fa així, es considerarà que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 21 de la mateixa Llei.

10.3. L'incompliment dels requisits en la documentació aportada establerts en aquesta convocatòria comporta que no s'admeti la sol·licitud.

11. Criteri de selecció dels beneficiaris

11.1. Per concedir les ajudes que estableix aquesta convocatòria s'aplica un criteri de selecció per rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds en el Registre Electrònic Comú, en el Registre General de la Delegació de la Presidència per a la Cultura, o en els registres i les oficines prevists en l'article 16 de la Llei 39/2015, atès que, d'acord amb la seva naturalesa, no són necessàries ni la comparació ni la prelació de les sol·licituds en un únic procediment, segons l'article 6.3 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009.

11.2. Les sol·licituds de les ajudes es poden resoldre individualment encara que no hagi acabat el termini de presentació, d'acord amb el que disposen els apartats 2 i 3 de l'article 17 del Text refós de la Llei de subvencions, fins que s'exhaureixin els crèdits destinats a la convocatòria i, si no és el cas, fins que es resolguin tots els expedients presentats dins el termini.

12. Instrucció del procediment

12.1. D'acord amb l'article 8 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009, l'òrgan competent per instruir el procediment és la delegada de la Presidència per a la Cultura de la Conselleria de Presidència, Cultura i Igualtat, i li correspon fer d'ofici totes les actuacions que consideri necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades de cada sol·licitud. Correspon a la delegada i al personal adscrit a la Delegació la tramitació de les sol·licituds i els expedients.

12.2. La instrucció del procediment s'ha de dur a terme d'acord amb l'article 16 del Text refós de la Llei de subvencions i l'article 8 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009.

12.3. La delegada de la Presidència per a la Cultura ha d'emetre les propostes de resolució de concessió o denegació de l'ajuda, les quals han de contenir la relació dels sol·licitants proposats com a beneficiaris de l'ajuda, com també la relació de les sol·licituds denegades amb el motiu de la denegació.

12.4. Les propostes de resolució de concessió o denegació de l'ajuda s'han de publicar en la pàgina web de la Delegació de la Presidència per a la Cultura a fi que les persones interessades puguin formular-hi al·legacions en el termini de deu dies hàbils comptadors des de la publicació de la proposta de resolució en la pàgina web esmentada, la qual cosa s'ha de fer constar mitjançant una diligència de l'òrgan instructor.

Com a avís, i sense efectes de notificació, la Delegació ha d'informar per via telemàtica, a l'adreça electrònica indicada en la sol·licitud, de quin dia i en quin enllaç s'ha publicat la proposta de resolució de concessió o denegació.

Si, transcorregut aquest termini, la persona interessada no ha presentat al·legacions a la proposta de resolució de concessió o denegació, s'ha de considerar que hi està conforme i s'ha de continuar el procediment.

12.5. Una vegada publicades les propostes de resolució, els beneficiaris han de comunicar a l'òrgan instructor l'acceptació o la renúncia de la proposta de resolució per mitjà d'un correu electrònic que s'ha de remetre a covidpa@dgcultur.caib.es.

12.6. En qualsevol cas, l'acceptació s'ha d'entendre produïda automàticament si en el termini de vuit dies hàbils comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat en la pàgina web, no es fa constar el contrari.

12.7. En cas de renúncia, s'ha de comunicar mitjançant el model normalitzat (annex 4).

13. Resolució de les ajudes

13.1. L'òrgan competent per resoldre la concessió de subvencions en el marc d'aquesta convocatòria és la consellera de Presidència, Cultura i Igualtat, d'acord amb l'article 10 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009, i en concordança amb l'article 8 del Text refós de la Llei de subvencions.

13.2. La resolució de concessió o denegació ha de ser motivada i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia de l'ajut concedit. Així mateix, ha d'especificar els punts següents: beneficiari, descripció, import de les despeses sobre les quals es concedeix l'ajut i recursos administratius pertinents.

13.3. Es preveu la possibilitat de dictar resolucions parcials i successives de concessió o denegació, a mesura que l'òrgan instructor formuli les propostes corresponents.

13.4. El termini per dictar i notificar la resolució de concessió o denegació és de tres mesos comptadors des de l'endemà de l'acabament del termini de presentació de sol·licituds.

13.5. La resolució s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

14. Import de les ajudes

14.1. Les quantitats de les ajudes s'han d'atorgar d'acord amb els imports màxims següents:

— Les quotes de cotització en el règim especial de la Seguretat Social dels treballadors per compte propi, exclusivament per l'import calculat sobre la base mínima de cotització, fins a un màxim de 2.500 euros.

— Les quotes de cotització en el règim general de la Seguretat Social a càrrec del professional autònom, fins a un màxim de 10.000 euros.

— La part de les retribucions dels treballadors inclosos en un ERTO autoritzat per l'autoritat laboral no coberta pel Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE), fins a un màxim del 25 % de la base de cotització de la prestació per desocupació, fins a un màxim de 10.000 euros.

— El lloguer de locals i espais habituals de feina del beneficiari (oficines, estudis o tallers, espais d'exhibició, magatzems, locals d'assaig, etc.), fins a un màxim de 5.000 euros.

— Les despeses de gestoria, assessoria laboral i gestió de recursos humans, fins a un màxim de 3.000 euros.

— Les despeses d'assegurances directament relacionades amb l'activitat professional habitual del beneficiari, fins a un màxim de 1.000 euros.

— Les despeses derivades de serveis de comunicació (telefonia i Internet) directament relacionades amb l'activitat professional habitual del beneficiari, fins a un màxim de 1.000 euros.

— Les despeses financeres de línies de crèdit destinades a l'activitat ordinària de l'empresa i crèdits hipotecaris: interessos, comissions, despeses d'obertura i despeses d'estudi, fins a un màxim de 3.000 euros.

14.2. L'import màxim d'aquesta convocatòria que es pot atorgar a cada sol·licitant, per totes les ajudes i conceptes, és de 20.500 euros (vint mil cinc-cents euros).

14.3. En cas que algun beneficiari renunciï a l'ajuda, o en cas que es produeixi una minoració en l'import final justificat, l'import de l'ajuda es pot adjudicar a altres expedients, seguint el mateix criteri que s'estableix en l'apartat 11.1.

14.4. Les ajudes s'han de concedir en funció dels màxims establerts en els apartats 14.1 i 14.2 sempre que el beneficiari no hagi rebut cap altra ajuda pel mateix concepte. En aquest cas, el màxim objecte de l'ajut variarà en funció de les ajudes rebudes.

14.5. En cap cas no s'ha d'abonar un import superior al que es justifiqui mitjançant factures o altres documents admesos en dret.

15. Pagament

15.1. El pagament de les ajudes s'ha de fer, amb caràcter general, en un únic pagament, que s'ha de fer efectiu una vegada acreditat el compliment de la finalitat per a la qual s'ha atorgat l'ajuda en els termes d'aquesta convocatòria.

15.2. No obstant el que preveu l'apartat anterior, es pot fer un únic pagament parcial, per a cada sol·licitud, mitjançant les justificacions i liquidacions parcials amb les mateixes condicions i requisits que els corresponents als pagaments ordinaris. Es poden presentar les liquidacions i justificacions parcials (annex 5), amb les factures corresponents, de les despeses ja pagades amb la documentació adjunta a la sol·licitud.

16. Justificació

16.1. El termini per justificar les despeses compensables objecte de l'ajuda acaba el 31 d'agost de 2020.

Si, transcorregut aquest termini, no s'ha presentat la justificació, l'òrgan administratiu competent ha de requerir el beneficiari que en un termini improrrogable de quinze dies hàbils la presenti, tal com s'estableix en l'article 70.3 del Reglament general de subvencions. La presentació de la justificació en el termini addicional establert en aquest apartat no eximeix el beneficiari de les sancions que, de conformitat amb la Llei general de subvencions, corresponguin.

Si, transcorregut aquest termini addicional, no s'ha presentat la documentació requerida, s'ha d'acordar, si escau, el reintegrament de l'ajuda, amb el requeriment previ que estableix l'apartat 3 de l'article 70 del Reglament esmentat.

16.2. No tenen consideració de justificants de les despeses compensables les factures emeses o els extractes bancaris fets abans del 14 de març de 2020 ni després del 30 de juny de 2020. De manera excepcional, s'admetran com a vàlides les factures i els comprovants de pagament relatius a despeses de caràcter mensual corresponents al mes de març, amb data d'emissió entre l'1 i el 14 de març de 2020; en aquest cas, s'ha d'imputar a la justificació l'import proporcional al període subvencionable que s'estableix en aquesta convocatòria, a partir del 14 de març de 2020. També s'admetran els comprovants de pagament de les quotes de la Seguretat Social corresponents al mes de juny de 2020, encara que aquests pagaments s'hagin fet amb posterioritat al període subvencionable.

16.3. La justificació de les despeses compensables s'ha de fer amb la presentació del compte justificatiu a través del model normalitzat (annex 5), amb la documentació següent:

a) Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades a la concessió de l'ajuda, amb la indicació de les despeses objecte de l'ajuda. Així mateix, ha de contenir tota la informació necessària per a la correcta interpretació i comprensió de la justificació de despeses presentada.

b) Una memòria econòmica justificativa (annex 5) del cost de les despeses que s'han duit a terme, que ha de contenir:

— Una relació classificada de les despeses de la sol·licitud, amb la identificació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió i la data de pagament. Si escau, s'han d'indicar les desviacions que es produeixin en el pressupost inicial. Només es tindran en compte els conceptes imputats al pressupost presentat amb la sol·licitud.

— La indicació, si escau, dels criteris de repartiment dels costs generals i indirectes incorporats a la relació classificada de les despeses esmentada.

— Una relació detallada d'altres ingressos o subvencions, si escau, que hagin finançat les despeses compensables, amb la indicació de l'import i la procedència.

c) Les factures o els documents amb valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, incorporats a la relació a què fa referència la lletra b) anterior, que justifiquin les despeses i especifiquin clarament les despeses compensables que són objecte de l'ajuda.

d) Un document acreditatiu que justifiqui el pagament de les factures, nòmines, rebuts d'autònoms o documents de cotització a la Seguretat Social objecte de l'ajuda. S'ha d'acreditar d'alguna de les maneres següents:

— Una còpia del comprovant bancari justificatiu del pagament, en el qual figurin la data de la transferència, l'import transferit, la identificació del concepte de transferència amb l'objectiu que quedi identificat el pagament de la factura, com també les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura, respectivament.

— Una còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu, sempre que estigui vençut, acompanyada del corresponent extracte bancari del beneficiari de l'ajuda en el qual aparegui el càrrec d'aquest xec o pagaré.

— No obstant això, per a les factures inferiors a 500 € (IVA exclòs) és justificant suficient el rebut de pagament signat pel proveïdor.

e) Les nòmines dels treballadors afectats per l'ERTO, si escau.

16.4. Els beneficiaris han de presentar aquest compte justificatiu fins al 31 d'agost de 2020. Si en aquesta data no s'ha publicat la resolució de concessió en el BOIB, s'entén que la justificació s'ha de fer en el mes següent a aquesta publicació.

16.5. En el cas que el compte justificatiu no tengui la documentació necessària per comprovar que s'ha justificat i aplicat l'ajuda, l'òrgan competent ha de sol·licitar al beneficiari que esmeni els defectes de la justificació dins els deu dies hàbils següents comptadors a partir de l'endemà d'haver rebut el requeriment d'esmena per via telemàtica.

16.6. En el cas que no es justifiquin totalment les despeses objecte de l'ajuda, però s'hagi complert parcialment la finalitat per a la qual es va concedir l'ajuda, aquesta s'ha de revisar i s'ha de minorar proporcionalment.

16.7. Qualsevol alteració de les condicions que s'han tingut en compte per concedir l'ajuda i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o entitats, públiques o privades, nacionals o internacionals, poden donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió.

16.8. La falta de justificació en els termes i en els terminis que estableixi la resolució de concessió de l'ajuda, com també els altres incompliments prevists a la normativa d'aplicació, poden determinar la revocació de l'ajuda. L'òrgan instructor serà l'encarregat de tramitar-la.

17. Concurrència d'ajudes o subvencions

L'import de les ajudes que estableix aquesta convocatòria no pot ser, en cap cas, d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres administracions públiques, o d'altres entitats públiques o privades, nacionals o internacionals, superi el 100 % del cost de les despeses objecte de l'ajuda.

Els beneficiaris no poden obtenir ajudes pels mateixos conceptes que es derivin d'altres convocatòries d'ajudes de la Conselleria de Presidència, Cultura i Igualtat, l'IEB, l'ICIB o l'Institut Ramon Llull.

18. Obligacions dels beneficiaris

Són obligacions dels beneficiaris de les ajudes les que estableix l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions. Els beneficiaris han de complir, a més de les obligacions que s'estableixen en aquest article, les següents:

a) Comunicar a l'òrgan que ha emès la proposta de resolució l'acceptació o la renúncia de la proposta de resolució, mitjançant el model normalitzat en el cas de renúncia (annex 4), en els termes de la resolució de la convocatòria. En qualsevol cas, l'acceptació s'ha d'entendre produïda automàticament si en el termini de vuit dies hàbils des de la publicació de la proposta no es fa constar el contrari.

b) Haver duit a terme les despeses que fonamenten la concessió de l'ajuda en la forma i dins el termini que estableix aquesta convocatòria.

c) Acreditar davant l'òrgan que els ha concedit l'ajuda el compliment efectiu dels requisits i les condicions que s'exigeixen per a la concessió de les ajudes.

d) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control que siguin procedents per part de les administracions autonòmica, estatal i comunitària, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern, i també facilitar tota la informació que aquests requereixin en relació amb les ajudes concedides.

e) Comunicar a la Delegació de la Presidència per a la Cultura l'obtenció de subvencions i ajudes per a la mateixa finalitat. Aquesta comunicació s'ha de fer dins el termini de tres dies hàbils des de la sol·licitud o l'obtenció de l'ajuda concurrent i, en tot cas, abans de la justificació de l'aplicació que s'hagi donat als fons.

f) Acreditar, en la forma que s'estableixi reglamentàriament i abans de dictar la proposta de resolució de concessió, que estan al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica.

g) Deixar constància de la percepció i l'aplicació de l'ajuda en els llibres de comptabilitat o en els llibres de registre que, si escau, hagi de dur el beneficiari d'acord amb la legislació mercantil o fiscal aplicable.

h) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

i) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits prevists en l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions.

j) Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió ha de ser declarada i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions atorgades per qualsevol entitat pública o privada, nacional o internacional, poden donar lloc a la modificació de l'ajuda atorgada.

19. Interpretació i execució

La consellera de Presidència, Cultura i Igualtat pot dictar les resolucions, les circulars i les instruccions que siguin necessàries per interpretar i executar aquesta convocatòria.

20. Efectes

Aquesta Resolució entra en vigor l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.