Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA, CULTURA I IGUALTAT

Núm. 5500
Extracte de la convocatòria d’ajudes pel procediment de concurs, amb caràcter d’urgència, per a la sostenibilitat de les indústries culturals en el marc de la situació d’emergència de salut pública provocada per la pandèmia de COVID-19

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Identificador BDNS 511888

De conformitat amb el que estableixen els articles 17.3 b i 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i 4.1 de la Resolució de 10 de desembre de 2015, de la Intervenció General de l'Estat, per la qual es regula el procés de registre i publicació de convocatòries de subvencions i ajudes en el Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions (BOE núm. 299, de 15 de desembre de 2015), es publica l'extracte de subvencions a dalt referides, el text complet es pot consultar en la Base de Dades Nacional de Subvencions.

1. Beneficiaris

1.1. Són beneficiaris d'aquestes ajudes les indústries culturals de les Illes Balears que acreditin la suspensió o pèrdua d'activitat en els termes indicats en els apartats 1.2. i 1.3. de la convocatòria.

1.2. Els beneficiaris han de tenir el domicili social o l'establiment permanent a les Illes Balears.

1.3. Els beneficiaris han d'estar donats d'alta en el cens tributari i/o en l'impost d'activitats econòmiques (IAE) en epígrafs vinculats al sector cultural.

1.4. Els beneficiaris d'aquesta convocatòria han de tenir com a objecte social el desenvolupament d'activitats de caràcter professional en el sector cultural.

1.5. Totes les indústries culturals que sol·licitin aquestes ajudes han de complir els requisits següents:

a) Estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social i amb les obligacions tributàries amb l'Estat i l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears abans de la proposta de resolució.

La sol·licitud de les ajudes comporta l'autorització perquè la Delegació de la Presidència per a la Cultura comprovi que l'entitat sol·licitant està al corrent d'aquestes obligacions, excepte que es denegui expressament el consentiment.

b) Presentar la sol·licitud en els termes i amb els requisits que s'estableixen en els apartats 8, 9 i 10 d'aquesta convocatòria.

c) Complir els principis de l'article 3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

1.6. S'exclouen com a beneficiàries les entitats sense ànim de lucre i les persones físiques. Així mateix, s'exclouen les societats públiques i les entitats de dret públic i qualsevol altra empresa o organització en la qual la participació d'aquestes sigui majoritària.

2. Objecte

2.1. Aquesta convocatòria té per objecte donar suport, amb caràcter d'urgència, a les indústries culturals dels sectors de les arts escèniques, les arts visuals, la literatura, el pensament, el còmic i la il·lustració, la música, l'audiovisual, i el patrimoni immaterial i la gestió cultural de les Illes Balears en el marc de la situació d'emergència de salut pública provocada per la pandèmia de COVID-19.

Abasta el període subvencionable del 14 de març al 30 de juny de 2020.

2.2. Les ajudes tenen com a finalitat compensar els perjudicis, a causa de la suspensió o pèrdua d'activitat que suposi una reducció de la facturació en el període d'1 d'abril de 2020 a 30 de juny de 2020 en almenys el 75 % en relació amb la mitjana de facturació de qualsevol dels quatre trimestres naturals de 2019 (1-1-2019 a 31-3-2019, 1-4-2019 a 30-6-2019, 1-7-2019 a 30-9-2019, i 1-10-2019 a 31-12-2019) o del primer trimestre de 2020 (1-1-2020 a 31-3-2020) com a conseqüència de la situació d'emergència de salut pública provocada per la pandèmia de COVID-19 en els sectors esmentats.

2.3. Per acreditar la suspensió o pèrdua d'activitat, el sol·licitant ha de formular una declaració responsable (annex 3), i presentar la documentació justificativa que acrediti el que s'indica en l'apartat 2.2. anterior (apartat 10 de la convocatòria).

En tot cas, s'entendrà acreditada la pèrdua d'activitat si l'empresa ha sol·licitat un ERTO, degudament autoritzat per l'autoritat laboral, d'acord amb els supòsits dels articles 22 i 23 del Reial decret llei 8/2020, de 17 de març, de mesures urgents per fer front a l'impacte econòmic i social de la COVID-19.

3. Import i imputació pressupostària

3.1. L'import màxim que es destina a aquestes ajudes és de 490.000 € amb càrrec a la partida pressupostària 11901.413G01.47000.00, Accions públiques relatives a la COVID-19 dirigides a empreses privades, del pressupost de la Delegació de la Presidència per a la Cultura de la Conselleria de Presidència, Cultura i Igualtat per al 2020.

3.2. La concessió de les ajudes previstes en aquesta convocatòria queda condicionada a la disponibilitat pressupostària que estableix l'apartat 3.1. anterior.

3.3. Sempre que la disponibilitat pressupostària ho permeti, es pot incrementar l'import d'aquesta convocatòria. L'import consignat inicialment es pot ampliar mitjançant una resolució d'ampliació del crèdit assignat. Aquesta ampliació, tret que s'estableixi una altra cosa, no implica que el termini per presentar sol·licituds s'ampliï, i no afecta la tramitació ordinària de les sol·licituds presentades i no resoltes de forma expressa.

4. Termini de presentació de les sol·licituds

4.1. El termini per presentar les sol·licituds, que s'han d'adreçar a la Delegació de la Presidència per a la Cultura, és de vint dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

4.2. No s'ha d'admetre cap sol·licitud presentada després del termini indicat.

4.3. Si la quantia consignada en aquesta convocatòria s'exhaureix abans de l'expiració del termini per presentar sol·licituds, es pot suspendre la concessió de les ajudes mitjançant la publicació d'una resolució de la consellera de Presidència, Cultura i Igualtat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

4.4. El sol·licitant ha de dur a terme la petició de l'ajuda per mitjà del seu representant legal, acreditat adequadament.

4.5. Les sol·licituds s'han de presentar obligatòriament a través del Registre Electrònic Comú (REC) del Ministeri d'Hisenda i Funció Pública. El REC està disponible en la pàgina web https://rec.redsara.es/registro/action/are/acceso.do.

 

Palma, 22 de juny de 2020

La consellera de Presidència, Cultura i Igualtat Pilar Costa i Serra