Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 5469
Resolució de la consellera executiva del Departament d’Economia i Hisenda, i Desenvolupament Empresarial del Consell Insular d’Eivissa d’aprovacio de les bases de la convocatòria del Consell Insular d’Eivissa per a l’obtenció de l’acreditació professional del personal d’admissió i control d’ambient intern en les activitats d’espectacles públics i recreatives de les Illes Balears per a l’any 2020, davant l’entrada en vigor del Decret 463/2020, de 14 de març, pel que es declara l’Estat d’alarma danvant la COVID-19

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En data 24 de juny de 2020, la consellera executiva del Dpt. d'Economia i Hisenda, i Desenvolupament Empresarial del Consell Insular d'Eivissa ha dictat la Resolució núm. 2020000117, per la que es resol:

«Aprovació de les bases de la convocatòria del Consell Insular d'Eivissa de la prova avaluadora per a l'obtenció de l'acreditació com a personal d'amissió i control intern de les activitats d'espectacles públics i recreatives d'Eivissa per a l'any 2020

RESOLUCIÓ

En data 10 de febrer de 2020, es va disposar que es realitzessin els tràmits administratius escaients als efectes de l'aprovació de la convocatòria per a l'obtenció de l'acreditació com a personal d'admissió i control d'ambient intern de les activitats d'espectacles públics i recreatives a les Illes Balears per a l'any 2020, que constarà de dues proves, una en el mes de maig i una altra en el mes d'octubre.

Atès que de conformitat amb la llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears (BOIB núm. 166 de 30/11/2013), els titulars de les activitats d'espectacles públics i recreatives, i establiments públics estan obligats a establir un servei d'admissió i control d'ambient intern.

Vist el que preveu l'article 15 del Decret 41/2011, de 29 d'abril, regulador dels serveis d'admissió i de control d'ambient intern en les activitats d'espectacles públics i recreatives (BOIB núm. 67, de 5/05/2011), els consells insulars han de garantir una convocatòria, amb una periodicitat mínima anual, de la prova avaluadora per tal d'obtenir l'acreditació com a personal dels serveis d'admissió i de control d'ambient intern, mitjançant una resolució, que s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

El Decret de Presidència número 471, de 10 de juliol de 2019, d'estructura del Govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de Departaments, publicat al BOIB número 95, de 11 de juliol de 2019, atribueix al Departament d'Economia i Hisenda, i Desenvolupament Empresarial, “l'activitat competencial pròpia del Consell Insular d'Eivissa en relació amb la matèria d'artesania. Promoció de la moda. Desenvolupament empresarial.”

A causa de la crisi sanitària ocasionada per la Covid-19, l'Estat Espanyol va promulgar el RD 463/2020, de 14 de març, pel qual es va declarar l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisis sanitària ocasionada per la COVID-19, publicat al BOE núm. 73, de 18 de març de 2020 (modificat pel Reial decret 465/2020, de 17 de març), amb la finalitat d'afrontar la situació d'emergència sanitària provocada per la COVID-19. El Reial decret, que inicialment tenia una vigència de quinze dies naturals, va ser prorrogar mitjançant els reials decrets 476/2020, de 27 de març, 487/2020, de 10 d'abril, 492/2020, de 24 d'abril, i 514/2020, de 8 de maig, 537/2020, de 22 de maig, i 555/2020, de 5 de juny que va prorrogar l'estat d'alarma fins el 21 de juny de 2020. El fet d'estar en estat d'alarma va implicar entre altres mesures, la limitació de circulació i concentració de persones des del dia 14 de març fins el dia 20 de juny, i per tant ha set impossible haver realitzat la convocatòria prevista en maig, així com la realització de tots els cursos bàsic previs a la data d'inici de la presentació de sol·licituds d'exàmens per part de les entitats de formació.

Per tal motiu s'han elaborat unes bases amb una única prova avaluadora, en el mes d'octubre, per a l'obtenció de l'acreditació com a personal d'amissió i control intern de les activitats d'espectacles públics i recreatives d'Eivissa per a l'any 2020, que consten a l'expedient amb CSV núm. 13071017537177112422.

Vist l'informe proposta de la cap de secció d'Indústria del Departament d'Economia i Hisenda, i Desenvolupament Empresarial de data 23 de juny de 2020.

En virtut de tot l'anterior, la consellera executiva del Departament d'Economia i Hisenda, i Desenvolupament Empresarial, atès el Decret de Presidència núm 2019000471, de 10 de juliol de 2019, (BOIB núm. 95, d'11 de juliol de 2019), d'estructura del Govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de Departaments, modificat pel Decret de Presidència núm. 2019001005, de data 19 de desembre de 2019, (BOIB núm. 175, de data 31 de desembre de 2019) i pel Decret de Presidència núm. 460/2020, de 3 de juny, publicat al BOIB núm. 101 del dia 04-06-2020 i amb el Decret de Presidència núm. 2019000484, de 16 de juliol de 2019, (BOIB núm. 98, de 17 de juliol de 2019), de determinació d'atribucions corresponents als diferent òrgans del Consell Insular d'Eivissa, i en relació amb l'art. 72 del Reglament Orgànic del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 136, de 18-9-2010, correcció en BOIB núm. 148, de 14-10-2010, modificació en BOIB núm. 48, de 16-4-2016), en base a les competències que legal i reglamentàriament tenc atribuïdes.

RESOLC

Primer.- Aprovar les bases de la convocatòria per a l'obtenció de l'acreditació professional del personal d'admissió i control d'ambient intern de les activitats d'espectacles públics i recreatives de les Illes Balears per a l'any 2020 amb CSV 13071017537177112422, que han de regir la referida convocatòria.

Segon.- Ordenar la publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'aquesta convocatòria així com les seves bases reguladores.»

 

Eivissa, 24 de juny de 2020

La cap de secció d'Indústria del Departament d'Economia i Hisenda, i Desenvolupament Empresarial Olga Torres Ribas

 

Bases de la convocatòria del Consell Insular d'Eivissa per a l'obtenció de l'acreditació professional del personal d'admissió i control d'ambient intern en les activitats d'espectacles públics i recreatives de les Illes Balears per a l'any 2020.

1. Convocatòria de la prova avaluadora

Es convoca, per a l'exercici de 2020, la prova avaluadora a l'illa d'Eivissa per a l'obtenció de l'acreditació professional del personal d'admissió i control d'ambient intern en les activitats d'espectacles públics i recreatives de les Illes Balears.

2. Requisits de les persones aspirants

Per ser admesos a la prova, les persones aspirants hauran d'aportar la documentació indicada a l'article 15.3 del Decret 41/2011, de 29 d'abril de 2011, regulador dels serveis d'admissió i control d'ambient intern en les activitats d'espectacles públics i recreatives a les Illes Balears (BOIB núm. 67 de 5 de maig de 2011) i complir els següents requisits de l'article 8 de l'esmentat Decret:

a) Ser major d'edat.

b) Tenir la nacionalitat espanyola, ser nacional d'algun de estats membres de la Unió Europea o tenir el permís de residència i de treball a Espanya.

c) No tenir antecedents penals.

d) Tenir les aptituds i les capacitats físiques i psíquiques idònies per a l'exercici de les funcions corresponents, acreditades mitjançant un certificat mèdic oficial.

e) Tenir uns coneixements bàsics de les llengües oficials de les Illes Balears amb la finalitat de poder atendre al públic que s'hi adreci en aquests llengües.

f) Haver superat el curs bàsic de personal dels serveis d'admissió i de control d'ambient intern.

Tots aquests requisits s'han de complir el dia de l'acabament del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-se en el termini de vigència de l'acreditació professional corresponent.

3. Sol·licituds i termini de presentació

Per prendre part en aquesta prova s'haurà de presentar una declaració responsable dels requisits amb la documentació necessària segons el model de l'annex 4 del Decret 41/2011, de 29 d'abril, regulador dels serveis d'admissió i control d'ambient intern en les activitats d'espectacles públics i recreatives a les Illes Balears (BOIB núm. 67, de 5 de maig de 2011).

A la declaració responsable s'ha d'adjuntar la següent documentació corresponent a cada persona interessada:

a. Fotocòpia del DNI o passaport o permís de residència i de treball corresponent o documents equivalents.

b. Una fotografia recent en format digital o convencional model DNI.

c. Certificat mèdic oficial en vigor i favorable d'aptitud psicològica i de salut mèdica.

d. Certificat en què consti que la persona aspirant no té antecedents penals a Espanya ni, si pertoca, en el seu país d'origen (els antecedents penals del país d'origen l'han de presentar els estrangers residents a Espanya). En aquest darrer cas, s'haurà de presentar el certificat de penals original amb una traducció oficial. Es podrà autoritzar el Consell Insular d'Eivissa per aconseguir aquesta documentació en el cas de certificat d'antecedents penals espanyol, segons model que figura com a Annex II.

e. Justificant del pagament de la taxa corresponent.

Així mateix, s'haurà d'haver realitzat l'abonament de la taxa per a la realització d'examen de 77,73 € (setanta-set amb setanta-tres euros), d'acord amb l'Ordenança fiscal reguladora dels serveis d'admissió i control d'ambient intern en les activitats d'espectacles públics i recreatives del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 158 de 20 d'octubre de 2011).

La presentació de la declaració responsable, juntament amb la documentació anteriorment assenyalada, s'ha de fer preferiblement en el registre del Consell Insular d'Eivissa, ubicat a l'avinguda d'Espanya núm. 49, d'Eivissa, o en la forma establerta en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

El termini per a la presentació de la declaració responsable per a la inscripció a la prova avaluadora prevista per l'any 2020 serà el següent:

Des del dia 17 d'agost al dia 26 d'agost de 2020, ambdós inclosos.

La falta de justificació de qualsevol dels requisits esmentats determina l'exclusió de la persona aspirant.

Únicament en el cas de la certificació del document d'antecedents penals sol·licitat, i quan hagi de ser emès per altres països, s'acceptarà el document fins a l'últim dia hàbil anterior a les proves, sempre que el mateix s'hagi emès per l'autoritat competent abans o durant el termini general de presentació de documentació.

4. Tribunal qualificador

D'acord amb l'article 15.2 del Decret 41/2011, de 29 d'abril de 2011, per a la convocatòria present es nomena el tribunal següent:

Presidenta: Sra. Olga Torres Ribas

President suplent: Sr. Juan A. Torres Planells

Secretària: Sra. Eulalia Guasch Torres

Secretària suplenta: Sra. Rebeca Miguel Climent

Vocals:

- Una assessora jurídica: Sra. Concepción Rebollo Laserna

- Una psicòloga: Sra. Josefa Catany Prats

- Una infermera: Sra. Catalina Ribas Guasch

Vocals suplents:

- Una assessora jurídica: Sra. Lourdes Ferrer Ripoll

- Una psicòloga: Sra. Carolina Delgado de la Torre

- Una infermera: Sra. Esther Mendez Pons

Després d'aprovar-se la convocatòria, s'ha de constituir el tribunal respectiu, amb l'assistència de la majoria dels seus membres, titulars o suplents. En aquesta sessió, el tribunal ha d'acordar totes les decisions que corresponguin amb vista al desenvolupament correcte de la prova.

A partir de la constitució, per tal que el tribunal pugui actuar vàlidament, requerirà la presència almanco de tres dels seus membres, amb la presència obligatòria del president i el secretari. Els titulars i els suplents poden actuar indistintament i concurrentment.

El tribunal pot disposar la incorporació d'assessors especialistes, els quals han d'actuar amb veu però sense vot. Les actuacions d'aquests assessors s'han de reflectir en les actes.

A la prova avaluadora, hi ha de ser present, com a mínim, un dels membres del tribunal, acompanyat de les persones vigilants i/o col·laboradores que es considerin oportunes.

 

5. Dades d'examen

Per a l'exercici de 2020 es convoca una prova avaluadora per personal d'admissió i control intern per al dia:

Convocatòria: 2 d'octubre de 2020

6. Admissió de les persones aspirants

Expirat el termini de presentació de sol·licituds, el tribunal qualificador ha d'aprovar i fer públic, en el termini màxim de deu dies hàbils, la llista provisional de persones admeses i excloses, amb la indicació individualitzada de les causes d'exclusió de les persones interessades que no hagin estat admeses.

Aquesta llista es farà pública exposant-se al tauler d'anuncis del Consell Insular d'Eivissa i al tauler d'anuncis de la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es).

Les persones aspirants excloses provisionalment, així com les qui no figurin en la relació de persones admeses ni d'excloses, disposaran d'un termini de deu dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de publicar-se la llista provisional, per esmenar el defecte que n'ha motivat l'exclusió o la no-inclusió expressa. En cas de no poder aportar el document exigit per tal esmenar el defecte, s'haurà d'aportar justificant de la seua sol·licitud per tal d'obtenir-lo i és requisit ineludible i necessari presentar el document de què es tracti el dia hàbil anterior al dia de la celebració de la prova en cas contrari, la persona aspirant quedarà exclosa.

En el termini màxim de deu dies hàbils en relació amb la finalització del període d'esmena, el tribunal qualificador aprovarà la llista definitiva de persones admeses i excloses en la convocatòria de l'acreditació professional, en la qual s'indicarà, en tot cas, l'admissió condicionada respecte al que s'ha dit al paràgraf anterior, així mateix, aquestes llistes es publicaran pels mateixos mitjans esmentats anteriorment.

7. Desenvolupament de la prova

A la llista definitiva de persones admeses i excloses, el tribunal qualificador ha de fer constar, així mateix, la hora i el lloc en què s'han de fer els exàmens corresponents.

En el cas que una convocatòria no tengui un mínim de 10 persones aspirants, quedarà suspesa i es convocarà a les mateixes a la següent convocatòria.

El contingut dels exàmens ha de versar sobre les matèries i temari específic que s'indica a continuació:

TEMARI

Matèries jurídiques

TEMA 1. Constitució espanyola de 1978: drets i deures fonamentals.

TEMA 2. El dret d'admissió en activitats d'espectacles públics i recreatives. Títol II i Títol IX de la Llei 7/2013, de 26 de novembre; Reial decret 2816/1982, de 27 d'agost; Decret 41/2011, de 29 d'abril, regulador dels serveis d'admissió i control d'ambient intern; nocions bàsiques sobre normativa de consum; i nocions bàsiques sobre la Llei orgànica 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana.

TEMA 3. Nocions bàsiques sobre delictes contra les llibertats, detencions il·legals, homicidis, lesions, amenaces i coaccions, legítima defensa i omissió del deure de socors, la tinença d'armes en locals de concurrència pública.

TEMA 4. Nocions bàsiques sobre la salut pública, drogodependències i tràfic de drogues.

TEMA 5. Autoritats competents en matèria d'activitats d'espectacles públics i recreatives.

Matèries de psicologia:

TEMA 6. Les relacions amb el públic en general i amb les forces i els cossos de seguretat.

TEMA 7. L'autocontrol: El pànic i el seus efectes. L'estrès i el comportament en situació de perill o de riscos col·lectius. Tècniques d'autocontrol.

TEMA 8. Les relacions humanes i la seguretat:

- Aprenentatge de mètodes no violents per resoldre conflictes.

- Els perfils de conductes i comportaments de les persones, especialment quan es troben en estat d'embriaguesa perquè han consumit alcohol, estupefaents, etc.

- Els perfils de conductes i comportaments de les persones, especialment quan es troben en estat de perill o emergències.

Matèries tècniques de seguretat:

TEMA 9. Nocions bàsiques sobre instal·lacions de seguretat contra incendis i altres riscos col·lectius.

TEMA 10. Nocions bàsiques sobre plans d'autoprotecció i d'emergències.

TEMA 11. Comportaments i actuacions de les persones i de les masses en estat de pànic i d'emergència front a riscos col·lectius.

TEMA 12. Nocions bàsiques sobre sistemes de comunicació.

TEMA13. Nocions bàsiques de la Llei 5/2014, de 4 d'abril, que regula la seguretat privada.

Matèries tècniques sanitaris :

TEMA14. Conceptes bàsics sobre primers auxilis i situacions d'assistència sanitària immediata.

TEMA 15. Conceptes bàsics sobre intervencions davant el consum d'alcohol, el consum de tabac, el consum de drogues

TEMA 16. Conceptes bàsics sobre les agressions sexuals i la violència de gènere.

L'examen constarà de dos proves eliminatòries; un test psicotècnic, i d'un test teòric de 40 preguntes del temari específic. Cada pregunta englobarà quatre possibles respostes. Les preguntes seran sobre les matèries esmentades.

El tribunal qualificador corresponent ha de determinar l'enunciat o contingut de les preguntes.

Les persones aspirants han d'anar proveïdes, per a cada exercici, del document nacional d'identitat o d'un document identificatiu equivalent en vigor. En qualsevol moment, durant les proves, el tribunal pot requerir a les persones aspirants perquè acreditin la seua personalitat.

Per fer les proves assenyalades no es pot usar cap tipus de documents, ni calculadores, ni similars.

8. Qualificació dels exercicis

Les dues proves de l'examen seran eliminatòries.

Els exercicis d'aquestes proves s'han de qualificar com a aptes o no aptes.

Per tenir la qualificació d'apte a la prova teòrica, que consta de 40 preguntes, s'han d'obtenir 20 o mes punts. Per qualificar aquesta prova es sumarà 1 punt per pregunta completament correcta i es restarà 0.50 punts per pregunta amb resposta incorrecta. En el cas que a una pregunta es deixassin en blanc totes les respostes, aquesta no restarà.

9. Llista de persones aprovades

El tribunal qualificador ha de publicar en cada convocatòria la relació provisional de les persones aspirants que resultin aptes i no aptes a la prova avaluadora, incloent les admeses no presentades a les proves.

Aquesta relació de persones s'exposarà al tauler d'anuncis del Consell Insular d'Eivissa i es publicarà a la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es), indicarà el nom i cognoms, i quatre xifres aleatòries del document nacional d'identitat o un document identificatiu equivalent en vigor i la qualificació obtinguda de totes i cada una de les persones presentades. En aquesta llista s'explicitarà el termini perquè les persones interessades puguin sol·licitar, per escrit, la revisió de l'examen que no podrà ser superior a un termini de 5 dies.

En cada convocatòria, finalitzat el procés de revisió, el tribunal qualificador ha d'elevar a la consellera executiva del Departament d'Economia i Hisenda, i Desenvolupament Empresarial, la relació definitiva de persones aptes, no aptes i no presentades, i l'ha de fer pública exposant-la al tauler d'anuncis del Consell Insular d'Eivissa i al tauler d'anuncis de la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es).

 

​​​​​​​10. Impugnació bases i reclamacions administratives

Contra l'acord del Consell Executiu d'aprovació de les presents bases, que no posen fi a la via administrativa, es pot interposar el recurs d'alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular d'Eivissa, dins del termini de un mes, comptador a partir de dia següent al de la publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb allò que es preveu a l'article 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars.

Les persones interessades poden impugnar la convocatòria i els actes administratius que se'n derivin de l'actuació del tribunal, en el termini i forma que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

La convocatòria o bases, una vegada publicades, només es poden modificar amb subjecció estricta a les normes de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

 

​​​​​​​ANNEX I Declaració responsable per a la inscripció a la prova avaluadora

DECLARANT:

Nom i llinatges: ..................................................................……………………………...

DNI o passaport: ..........................................................................................................

País de naixement: ......................................................................................................

Nacionalitat: .................................................................................................................

Sexe: .............................................................................................................................

ADREÇA DE NOTIFICACIÓ:

Carrer/av./pl.: ...............................................................................................................

Localitat: .................................................. Codi postal: ................................................

Municipi: .......................................................................................................................

Província: .....................................................................................................................

País: .............................................................................................................................

Telèfon: ........................................................ Fax: .......................................................

Adreça electrònica: ......................................................................................................

Totes aquestes dades queden protegides en aplicació de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i Garantia dels Drets Digitals.

De conformitat amb el Decret 41/2011, de 29 d'abril, regulador dels serveis d'admissió i de control d'ambient intern en les activitats d'espectacles públics i recreatives,

Sol·licit:

Ser admès/esa per participar a la prova avaluadora per obtenir l'acreditació professional com a personal del servei d'admissió i de control d'ambient intern d'activitats d'espectacles públics i recreatives.

DOCUMENTS ADJUNTS:

a) Fotocòpia del DNI o passaport o permís de residència i de treball corresponent o documents equivalents.

b) Una fotografia digital o convencional model DNI.

c) Certificat mèdic oficial en vigor i favorable d'aptitud psicològica i salut mèdica.

d) Certificat en què consti que la persona aspirant no té antecedents penals a Espanya ni, si pertoca, en el seu país d'origen. En aquest darrer cas, s'haurà de presentar el certificat de penals original amb una traducció oficial.

e) Justificant del pagament de la taxa corresponent.

f) Certificat d'haver superat el curs bàsic de personal dels serveis d'admissió i control d'ambient intern.

DECLAR:

1. Que compleix els requisits estipulats en l'article 8.2, excepte el de l'apartat g del Decret 41/2011, de 29 d'abril, regulador dels serveis d'admissió i de control d'ambient intern en les activitats d'espectacles públics i recreatives.

2. Que tenc la documentació que ho acredita.

3. Que em compromet a mantenir-ne el compliment durant el temps de vigència de l'acreditació i que, en cas contrari, ho comunicaré immediatament.

..................................., ........ d ............................... de 20___

(signatura)

 

 

PRESIDÈNCIA DEL CONSELL INSULAR D'EIVISSA

 

ANNEX II Convocatòria per a l'obtenció de l'acreditació professional del personal d'admissió i control d'ambient intern en les activitats d'espectacles públics i recreatives de les Illes Balears per a l'any 2020

Autorització de sol·licitud de certificació d'antecedents penals espanyols

 

NOM I LLINATGES:

 

DNI/NIE: DATA DE NAIXEMENT:

 

NOM DEL PARE: DE LA MARE:

 

CIUTAT DE NAIXEMENT: PAÍS:

 

Declar responsablement a l'òrgan instructor:

  1. Autoritz l'òrgan instructor perquè, d'acord amb el que estableix la disposició addicional tercera de la Llei 24/2005, de 18 de novembre, de reformes per a l'impuls de la productivitat, pugui demanar la certificació telemàtica justificativa que el/la sol·licitant no disposa d'antecedents penals a la Base de dades del Registre Central de Penats del Ministeri de Justícia del Govern d'Espanya.

  1. No autoritz l'òrgan instructor perquè, d'acord amb el que estableix la disposició addicional tercera de la Llei 24/2005, de 18 de novembre, de reformes per a l'impuls de la productivitat, pugui demanar la certificació telemàtica justificativa que el/la sol·licitant es no disposa d'antecedents penals a la Base de dades del Registre Central de Penats del Ministeri de Justícia del Govern d'Espanya.

La persona interessada,

Eivissa, ____ d ______________________ de 20___

 

PRESIDÈNCIA DEL CONSELL INSULAR D'EIVISSA