Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DES MERCADAL

Núm. 5449
Bases per la constitució d’una borsa d’aspirants, per proveir, amb caràcter temporal o interí de llocs de feina de naturalesa laboral o funcionarial de l’escala d’administració general, subgrup de classificació C2, amb funcions d’auxiliar administratiu de l'Ajuntament des Mercadal

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Des de la Batlia de l'Ajuntament des Mercadal, dia 19 de juny de 2020, s'ha dictat la Resolució per la qual s'aproven les bases específiques que regiran la constitució d'una borsa d'aspirants, per proveir, amb caràcter temporal o interí de llocs de feina de naturalesa laboral o funcionarial de l'escala d'administració general, subgrup de classificació C2, amb funcions d'auxiliar administratiu de l'Ajuntament des Mercadal.

Bases per la creació d'una borsa de treball d'Auxiliars administratiu de l'Ajuntament des Mercadal

1.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

L'objecte d'aquesta convocatòria és la creació d'una borsa de  treball mitjançant el sistema de concurs per a la cobertura, amb caràcter temporal o interí de llocs de feina de naturalesa laboral o funcionarial de l'escala d'administració general, subgrup de classificació C2, amb funcions d'auxiliar administratiu quan sigui procedent.

2.- LLOC DE TREBALL. FUNCIONS

Les tasques pròpies del personal d'auxiliar administratiu (subgrup C2). Entre les quals hi ha les següents: realitzar tasques administratives consistents en operacions seguint un mètode de treball precís i concret, atenció al públic sobre qüestions relatives a la unitat; atenció telefònica; utilització de l'ordinador; càlcul senzill; tramitació administrativa d'expedients (confecció de decrets, notificacions, entrada de dades informàtiques, trasllats dels expedients a les àrees que han d'informar, materialitzar els requeriments de documentació complementària a les persones interessades, arxiu dels expedients, etc.), i altres d'anàlogues assignades per personal superior, d'acord amb les instruccions rebudes.

3.- REQUISITS QUE HAN DE COMPLIR LES PERSONES ASPIRANTS PER PODER SER ADMESES AL PROCEDIMENT SELECTIU

Les persones interessades a participar en el present procediment selectiu hauran de reunir, en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, les següents condicions, d'acord amb l'article 56 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel que s'aprova el Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic:

1) Tenir la nacionalitat espanyola, la d'altres estats membres de la Unió Europea o la d'aquells estats als quals, en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, els sigui d'aplicació la lliure circulació de treballadors, de conformitat amb l'article 57 del RDL 5/2015, del Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.

2) Haver complert 16 anys i no excedir, en el seu cas, l'edat màxima de jubilació forçosa. En el supòsit de ser menor de divuit anys, és necessari el consentiment dels seus pares o tutors o l'autorització de la persona o institució que els tingui al seu càrrec.

3) Posseir capacitat funcional suficient per al desenvolupament de les tasques i l'exercici de les funcions que corresponen al lloc de treball.

4) Estar en possessió de la titulació de graduat escolar o equivalent, o estar en condicions d'obtenir-la en la data en què acabi el termini de presentació de sol·licituds.

5) Acreditar el coneixement adequat, oral i escrit, de la llengua catalana i, en concret, estar en possessió del certificat B2 de la Direcció General de Política Lingüística (DGPL) o de qualsevol altre que en sigui equivalent. Aquests coneixements han de ser acreditats aportant el títol o el certificat oficial corresponent, expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública o expedit o homologat per l'òrgan competent de la Conselleria d'Educació i Cultura del Govern de les Illes Balears. En cas que hi hagi persones aspirants que no disposin d'aquesta titulació o del certificat, l'Ajuntament organitzarà una prova de català del nivell abans esmentat. En aquest darrer cas, el resultat de la prova serà apte o no apte. Sols les persones que en siguin aptes podran optar a ser incloses, si escau, en la borsa objecte d'aquesta convocatòria.

6) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o a l'escala de personal funcionari o per exercir funcions similars a les que desenvolupaven en el cas del personal laboral, en el que hagues estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d'un altre estat, no trobar-se inhabilitat ni en situació equivalent, ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l'accés a l'ocupació pública.

7) No trobar-se inclosa en cap de les causes d'incompatibilitat previstes en la legislació per al desenvolupament del càrrec.

8) Disponibilitat per, si escau, incorporar-se immediatament.

4.- PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

Les sol·licituds per a participar en el present procés de selecció s'adreçaran al Batle i es presentaran directament en el Registre General d'entrada de l'Ajuntament des Mercadal, c/ Major, núm. 16, en horari de 8:00 a 13:00 de dilluns a divendres, o bé en les demés oficines públiques assenyalades en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, o be telemàticament a través de la seu electrònica municipal (carpeta ciutadana

https://www.carpetaciutadana.org/web/portal.aspx?Con=Conexion005).

En cas d'utilitzar l'oficina de correus o el registre de qualsevol altre òrgan administratiu que no sigui el de l'Ajuntament des Mercadal s'haurà de remetre còpia de la instància a través del registre electrònic carpeta ciutadana o per correu electrònic registre@esmercadal.es dins del termini de presentació de sol·licituds. Sense el compliment d'aquest requisit, les sol·licituds que es registrin a l'Ajuntament fora del termini de presentació no seran admeses.

Amb la formalització i la presentació de la sol·licitud, l'aspirant dóna el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent.

Els aspirants quedaran vinculats per les dades que facin constar en la seva sol·licitud. El telèfon i el correu electrònic que figuri en la mateixa es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions, sent responsabilitat exclusiva dels aspirants tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el desenvolupament de la convocatòria de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.

El termini de presentació de dites sol·licituds serà de 10 dies naturals comptadors des de l'endemà de la publicació de les bases al BOIB. Les sol·licituds que es registrin fora de termini seran excloses i es determinarà la no admissió de la persona aspirant a aquesta convocatòria.

A les instàncies, que es presentaran d'acord amb el model de l'annex I que es podrà descarregar en la pàgina web oficial de l'ajuntament des Mercadal, on es farà constar la manifestació expressa de reunir totes i cadascuna de les condicions exigides en la base tercera de la present convocatòria, referida sempre a la data d'expiració del termini de presentació de sol·licituds i, alhora, s'hi haurà d'adjuntar la següent documentació:

1) Índex dels documents que s'adjunten.

2) Els annexos I i II degudament complimentats, que se'ls podrà descarregar a la pàgina web municipal «http://www.aj-esmercadal.org/.

3) Fotocòpia compulsada del document nacional d'identitat, o del passaport, vigent. En el cas de no tenir nacionalitat espanyola o de qualsevol país de la Unió Europea, és necessari presentar també una fotocòpia compulsada del permís de residència vigent.

4) Fotocòpia compulsada de la titulació exigida, o fotocòpia del rebut que acrediti el pagament dels drets d'expedició del títol. Si la titulació s'ha obtingut a l'estranger, és necessari adjuntar-hi l'homologació corresponent.

5) Fotocòpia compulsada del certificat o títol que acrediti els coneixements de llegua catalana que s'esmenten a la base 3 o bé indicació expressa que se sol·licita ser sotmesa a les proves d'aptitud dels coneixements esmentats.

6) Declaració jurada de no haver estat separada mitjançant expedient disciplinari del servei de cap administració pública, ni de trobar-se inhabilitada per a l'exercici de les funcions públiques.

7) Fotocòpia compulsada dels documents que acreditin els mèrits que la persona aspirant desitgi fer constar a fi que siguin valorats pel Tribunal Qualificador. Els mèrits que no s'acreditin documentalment en el moment de presentar la sol·licitud no seran valorats pel Tribunal.

8) Per justificar l'experiència laboral s'ha de presentar la vida laboral de la persona aspirant, així com també els justificants de contractació (ja siguin còpies compulsades dels contractes, dels certificats de feina o bé de les nòmines). Hi han de quedar reflectides la data d'inici i la de la finalització dels contractes.

La presentació d'una sol·licitud d'admissió al procediment selectiu implicarà l'acceptació d'aquestes bases.

Els aspirants es responsabilitzaran de la veracitat dels documents que presentin. Significant que, en cas d'existir dubtes derivats de la qualitat de les còpies presentades, aquest Ajuntament podrà sol·licitar motivadament a l'aspirant que presenti el document original a efectes del seu acarament.

El document nacional d'identitat i el títol acadèmic exigit per formar part de la convocatòria, en format document electrònic, podrà comprovar-se d'ofici per l'Ajuntament, mitjançant la consulta a la plataforma d'intermediació de dades de la que disposa. Si bé, en cas de que aquest Ajuntament no hagi pogut obtenir els esmentats documents o informació o que l'interessat no l'autoritzi, podrà sol·licitar novament a l'interessat la seva aportació.

5.- LLISTA DE PERSONES ASPIRANTS ADMESES I EXCLOSES

Finalitzat el termini de presentació de les sol·licituds, el batle dictarà la corresponent resolució en la que declararà aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses, en funció de si han presentat la sol·licitud correctament complimentada i la documentació exigida en la base 4 de la present convocatòria.

En aquesta resolució s'hi farà constar el nom i llinatges dels aspirants, el número del document nacional d'identitat i la causa per la qual no han estat admeses. Així mateix, s'indicarà el nomenament dels membres que formaran part del tribunal qualificador.

En tot cas, amb la finalitat d'evitar errors i, si se'n produeixen, possibilitar-ne l'esmena dins el termini i en la forma escaient, les persones interessades han de comprovar no només que no figuren en la relació de persones excloses sinó que, a més, els seus noms consten en la relació pertinent de persones admeses.

Així mateix, l'esmentada resolució es publicarà en el tauler d'anuncis de la seu electrònica municipal (http://www.aj-esmercadal.org), tot concedint a les persones aspirants provisionalment excloses, un termini de 3 dies hàbils per reclamar i, si és el cas, esmenar les faltes o omissions que hagin causat l'exclusió provisional. Aquesta publicació substitueix la notificació personal. Les persones sol·licitants que dins del termini assenyalat no esmenin els defectes justificant el seu dret a ser admeses, seran definitivament excloses.

Als efectes de l'establert en aquestes bases, s'entenen com a causes d'exclusió no esmenables:

  1. La presentació de la sol·licitud fora de termini.

  2. La manca d'acompliment de qualsevol requisit de participació el darrer dia del termini de presentació d'instàncies.

  3. Qualsevol altre que resulti de la normativa aplicable.

Les reclamacions que es puguin produir seran acceptades o rebutjades per l'Alcaldia mitjançant resolució motivada. La llista definitiva es publicarà en la mateixa forma que la provisional. Si no hi hagués cap reclamació, s'entendrà elevada a definitiva la llista provisional sense necessitat de resolució expressa ni nova publicació.

Els errors de fet poden ser esmenats en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.

6.- TRIBUNAL QUALIFICADOR

Formaran part del Tribunal Qualificador: un president/a, dos vocals designats per l'Ajuntament i una persona que farà de secretària.

La seva composició serà tècnica, el President i els vocals hauran d'estar en possessió de titulació o especialitat igual o superior a les exigides per a l'accés a la plaça convocada.

Igualment, com a membre del Tribunal podrà assistir, amb veu però sense vot, un observador designat a proposta de la representació del personal de l'Ajuntament des Mercadal, amb funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.

La composició del Tribunal es concretarà en la Resolució d'Alcaldia que aprovi la llista provisional de persones admeses i excloses.

El Tribunal pot disposar de la incorporació d'assessors especialistes que estimi pertinents, els quals es limitaran a prestar la seva col·laboració.

L'abstenció i recusació dels membres de l'òrgan de selecció es farà efectiva d'acord amb el que disposen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, de règim jurídic del sector públic.

L'òrgan de valoració resta facultat per a resoldre els dubtes o incidències que es presentin i prendre els acords necessaris per el bon ordre del procediment de selecció en tot el que no estigui previst a les presents bases.

Els membres del Tribunal seran personalment responsables de l'estricte compliment de les bases de la convocatòria. Els dubtes o reclamacions que es puguin originar amb la  interpretació de l'aplicació de les bases d'aquesta convocatòria, així i com el que s'hagi de fer en els casos no previstos, seran resoltes pel Tribunal, per majoria.

El Tribunal no es podrà constituir ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres.

7.- PROCEDIMENT SELECTIU PER MITJÀ DEL CONCURS

El procés de selecció constarà d'una única fase de concurs, si bé, les persones que no hagin acreditat documentalment disposar del nivell B2 de coneixements de llengua catalana, i hagin manifestat en la sol·licitud voler-se sotmetre a la prova de nivell corresponent, seran convocades per realitzar l'esmentada prova de nivell. La no superació de la prova o la no presentació implicarà l'exclusió automàtica del procediment selectiu.

7.1.  Acreditació dels coneixements de llengua catalana.

Exercici obligatori i eliminatori que consisteix en la realització d'exercicis de coneixements de la llengua catalana d'acord amb l'establert a la base tercera. N'estaran exemptes aquelles persones que hagin acreditat estar en possessió del certificat B2 de coneixements de català de la DGPL o bé qualsevol altre que sigui equivalent. L'acreditació es farà mitjançant l'aportació d'una fotocòpia compulsada del títol o del certificat oficial corresponent expedit per l'EBAP o expedit o homologat per l'òrgan competent de la Conselleria d'Educació i Cultura del Govern de les Illes Balears.

En cas de fer la prova, la qualificació d'aquesta podrà ser: apte o no apte. Només les persones que acreditin els coneixements abans esmentats o que hagin estat declarades aptes podran seguir el procediment selectiu. En cas contrari, en quedaran eliminades.

El dia, hora i lloc de la prova de nivell de coneixements de la llengua catalana, juntament amb les persones que l'han de realitzar, seran objecte de publicació a la seu electrònica municipal.

7.2.  Fase de Concurs – Valoració de mèrits:

Es procedirà únicament a la valoració dels mèrits d'aquelles persones aspirants que hagin acreditat disposar del nivell de llengua catalana, ja sigui documentalment, ja sigui per mitjà de la superació de la prova abans indicada.

7.2.1. Experiència professional (màxim 10 punts)

a) Pels serveis professionals prestats com a auxiliar administratiu a l'empresa privada: 0'05 punts per mes treballat, fins a un màxim de 4 punts.

b) Pels serveis professionals prestats com a auxiliar administratiu en qualsevol administració pública: 0'08 punts per mes treballat, fins a un màxim de 8 punts.

c) Pels serveis professionals prestats com a auxiliar administratiu a l'administració local: 0'1 punts per mes treballat, fins a un màxim de 10 punts.

Un mateix mèrit solament es podrà valorar en aquell apartat en què obtingui la major puntuació.

En tots els anteriors apartats es valoraran de la mateixa manera tant els serveis prestats a l'administració pública com a personal funcionari o com a personal laboral, sempre que es tracti de les funcions d'auxiliar administratiu que s'assenyalen en aquestes bases.

La prestació dels serveis s'acreditarà mitjançant informe de la vida laboral emès per la Tresoreria General de la Seguretat Social, juntament amb la còpia compulsada del contracte laboral i/o el nomenament o bé qualsevol altre mitjà que acrediti la naturalesa dels serveis prestats i la categoria laboral o el grup (certificats de feina, nòmines...), amb indicació de l'inici i de la finalització de la prestació dels serveis professionals.

7.2.2. Formació (màxim 5 punts)

Per altres titulacions, diferents de la que és requisit per a presentar-se a les proves:

7.2.2.1. Per estar en possessió d'una altra titulació acadèmica oficial superior a la necessària com a requisit:

- Títol de doctor, llicenciat (o graduat), enginyer o arquitecte: 2 punts.

- Títol de diplomat universitari, enginyer tècnic o arquitecte tècnic: 1 punts.

- Títol de tècnic superior: 0,6 punts.

- Títol de batxiller-LOE, batxiller-LOGSE, batxiller unificat polivalent, de batxiller superior o tenir aprovades les proves d'accés a la universitat per a majors de 25 anys: 0,4 punts.

- Títol de tècnic: 0,2 punts.

Es valorarà només la titulació de major puntuació. Puntuació màxima per al subapartat 7.2.2.1: 2 punts.

7.2.2.2 Per estar en possessió d'alguna modalitat de postgrau, màster, doctorat, curs o d'estudis d'especialització organitzats o promoguts per universitats, relacionats o d'interès per al lloc de treball:

  • De fins a 500 hores: 0,25 punts.
  • De 500 a 1.000 hores: 0,5 punts.
  • De 1.000 hores a 1.500 hores: 0,75 punts.
  • De 1.500 hores en endavant: 1 punt

Puntuació màxima per al subapartat 7.2.2.2: 1 punt.

7.2.2.3. Per l'assistència i l'aprofitament en cursos, seminaris, jornades, etc sobre matèries d'interès relacionades amb el lloc de treball. Puntuació màxima: 1 punt. S'acreditarà mitjançant certificat expedit pel centre que va impartir el curs.

  • De 20 a 40 hores: 0,3 punts per curs
  • De 41 a 70 hores: 0,4 punts per curs
  • De més de 70 hores: 0,5 punts per curs

7.2.2.4. Per l'assistència i l'aprofitament en cursos relatius a la utilització d'aplicacions ofimàtiques i de l'ús de les noves tecnologies (fulls de càlcul, processadors de textos, bases de dades, presentacions electròniques, etc.).  Puntuació màxima: 1 punt en total. S'acreditarà mitjançant certificat expedit pel centre que va impartir el curs.

  • De 20 a 40 hores: 0,3 punts per curs
  • De 41 a 70 hores: 0,4 punts per curs
  • De més de 70 hores: 0,5 punts per curs

Els cursos, les jornades, etc. valorats en un subapartat no poden ser tornats a valorar en un altre i únicament es tindran en compte els que siguin posteriors a 1/01/2012.  

7.3. Coneixements de la llengua catalana (màxim 1 punt)

7.3.1. Per coneixements orals i escrits de català. Es valoraran com a mèrit els certificats següents:

a) El certificat C1 de català (antic C): 0,5 punts.

b) El certificat C2 de català (antic D): 0,75 punts.

c) El certificat LA de català (antic E): 0,25 punts.

Es tindrà en compte només un certificat (el de nivell superior); llevat del cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, cas aquest darrer en què la puntuació s'acumularà a l'altre certificat que s'aporti.

7.4. Puntuació final

La puntuació final, vindrà determinada per la suma de tots els mèrits (experiència professional, formació i coneixement de la llengua catalana).

En cas d'empat, es tindrà en compte la major puntuació obtinguda en l'apartat d'experiència professional. Si persisteix l'empat es tindrà en compte la major puntuació obtinguda en l'apartat formació i si persisteix es resoldrà per sorteig.

8.-  APROVACIÓ DE LA BORSA DE PERSONAL I VIGÈNCIA

Una vegada conclosa la valoració de mèrits, el Tribunal Qualificador elevarà a l'Alcaldia la proposta amb la llista de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants, per ordre de major a menor puntuació,  per tal que, mitjançant resolució, aprovi la llista de persones que podran cobrir amb caràcter temporal o interí llocs de feina de naturalesa laboral o funcionarial de l'escala d'administració general, subgrup de classificació C2, amb funcions d'auxiliar administratiu quan sigui procedent.

Les persones aspirants disposaran d'un termini de tres (3) dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la llista, per fer les al·legacions pertinents sobre la valoració provisional dels mèrits del concurs.

Després de resoldre les reclamacions, si s'escau, el tribunal elevarà la proposta definitiva a la Batlia de la corporació amb l'objectiu de constituir una borsa de treball.

Aquesta resolució es publicarà a la seu electrònica de l'ajuntament, a l'efecte de considerar-se notificada a totes les persones interessades.

Aquesta borsa tindrà una vigència de 3 anys des que es publiqui la resolució de constitució, sens perjudici que es pugui entendre prorrogada mentre es realitza el procediment selectiu per a constituir-ne una altra de posterior. No obstant això, la constitució d'una borsa posterior rere el procediment selectiu corresponent, deixarà sense efectes la present.

9.- FUNCIONAMENT DE LA BORSA DE TREBALL I CONDICIONS PER A CONSERVAR L'ORDRE DE PRELACIÓ

En el moment que hi hagi necessitat de cobrir interinament una plaça vacant o bé de cobrir una substitució o quan procedeixi en règim laboral temporal, les persones aspirants seleccionades es cridaran d'acord amb l'ordre de puntuació.

El procediment serà el següent:

1) Des de l'Ajuntament, s'intentarà contactar amb la persona candidata telefònicament. Correspon a les persones aspirants l'obligació de facilitar i actualitzar en tot moment el número de contacte telefònic i l'adreça de correu electrònic.

2) En cas de no poder-hi contactar, o si no acceptés la proposta de contracte, passarà automàticament a ocupar el darrer lloc de la borsa de treball i podrà ser contractada la persona que ocupi el lloc immediatament següent de la llista, i així successivament.

3) No obstant l'exposat, la persona candidata mantindrà la seva posició a la borsa de treball i quedarà en situació de suspensió provisional en els casos següents:

a. Quan es trobi en situació de permís de maternitat o paternitat, adopció o acolliment.

b. Quan estigui sotmesa a hospitalització o intervenció quirúrgica que li impedeixi acceptar l'ocupació.

c. En cas que la persona candidata estigui treballant com a auxiliar administratiu i ho acrediti per mitjà de la documentació corresponent (contracte, nòmines...).

Aquests casos hauran de justificar-se documentalment en el termini dels 5 dies naturals següents en què es produeixin aquestes situacions.

En cas de no justificar-se dins d'aquest termini, es passaria a ocupar el darrer lloc de la llista.

4) Quan acabi un contracte de treball, la persona aspirant tornarà a ocupar el lloc de prelació que tenia en la borsa de feina abans de l'inici del seu contracte.

5) Les persones que no vulguin seguir formant part de la borsa de feina podran sol·licitar que se'ls doni de baixa per qualsevol dels mitjans indicats a la base 4; és a dir, els que són prevists per a la presentació de sol·licituds.

Les persones que siguin cridades han de presentar  els documents que acreditin els requisits que es demanen en aquesta convocatòria. Tret de casos de força major que s'hagin justificat de la manera deguda, si la persona proposada no presentés els documents acreditatius de les condicions exigides, no podria ser contractada, i quedarien anul·lades totes les seves actuacions, sens perjudici de la responsabilitat en què hagués pogut incórrer per falsedat.

Els qui tinguin la condició d'empleats públics en actiu, en el moment de la crida, estaran exempts de justificar les condicions i els requisits ja acreditats per al seu nomenament anterior i únicament hauran de presentar un certificat de l'organisme on prestin serveis.

En l'exercici de la relació laboral, serà aplicable a les persones treballadores la normativa vigent sobre el règim d'incompatibilitats del sector públic; així com la resta de normativa vigent que és d'aplicació al personal funcionari i/o al personal laboral.

10.- COBERTURA DE VACANTS, SUBSTITUCIONS O ALTRES

En el moment que es doni la necessitat de cobrir interinament una plaça vacant o bé temporalment una substitució, o procedeixi una contractació en règim laboral temporal, les persones aspirants que hagin estat seleccionades es cridaran d'acord amb l'ordre de puntuació, sempre que existeixi consignació pressupostària suficient i adequada.

Si la persona cridada a prestar servei en aquesta corporació renunciés a l'exercici de les funcions assignades, passaria automàticament a ocupar el darrer lloc de la borsa de treball i podria ser cridada la persona que ocupi el lloc immediatament següent de la llista, i així successivament.

En tot cas, les persones integrants de la borsa de feina únicament seran titulars d'una expectativa de dret a ser contractades temporalment, per ordre de puntuació, en el cas que hi hagués vacants i/o necessitats del servei que ho requerissin i mentre no es realitzi un altre procediment selectiu per a cobrir llocs de feina. S'estarà també a les limitacions establertes respecte a això en la legislació de pressuposts de l'Estat.

11.- PUBLICITAT

La convocatòria d'aquest procediment selectiu i les seves bases es publicaran, íntegrament, al tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament des  Mercadal (http://www.aj-esmercadal.org/tauler/tipedictes.aspx) i al BOIB.

Rere la publicació de la convocatòria i d'aquestes bases al BOIB, els successius anuncis relatius al procediment selectiu es faran al tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament des Mercadal (www.aj-esmercadal.org / Ajuntament / Taulell d'anuncis / Borsa de treball / Auxiliar Administratiu).

En tot el que no es preveu en aquestes bases serà d'aplicació la normativa reguladora de la funció pública d'acord amb l'establert a l'article 190 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

12.- PROTECCIÓ DE DADES DE CARÀCTER PERSONAL

D'acord amb la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garanties dels drets digitals (BOE nº 294, de 6 de desembre de 2018), s'informa a les persones aspirants del següent:

a) Que el responsable del tractament de dades personals és l'Ajuntament des Mercadal el qual disposarà d'un fitxer de dades de caràcter personal en què s'incorporarà la sol·licitud d'admissió, la documentació que s'acompanyi a aquesta o la que es generi arran de la convocatòria.

b) Que la finalitat del tractament d'aquestes dades és, entre d'altres, la convocatòria, tramitació, qualificació i resolució del procés selectiu.

c) La possibilitat d'exercitar els drets establerts als articles 15 a 22 del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril de 2016, general de protecció de dades. L'exercici d'aquests drets s'efectuarà conforme les disposicions generals previstes en l'article 12 de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garanties de drets digitals.

L'òrgan administratiu davant el qual les persones interessades poden, si escau, exercitar els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició i la resta de la drets reconeguts en la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garanties de drets digitals, és el Registre d'entrada de l'Ajuntament des Mercadal.

En cas que sigui necessari, algunes dades personals podran ser publicades en el BOIB, en el tauler d'edictes de l'Ajuntament i en la web d'aquesta corporació municipal (http://www.aj-esmercadal.org/ ) d'acord amb el disposat a les bases de la present convocatòria i a l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

13.- INCIDÈNCIES. RECURSOS.

Mentre estigui constituït, el Tribunal Qualificador està facultat per resoldre els dubtes que sorgeixin en l'aplicació d'aquestes bases i podrà adoptar els acords que corresponguin en tots els supòsits que s'hi preveuen amb la finalitat de facilitar el desenvolupament normal del procediment selectiu.

Tant aquestes bases com tots els actes administratius que es derivin de les actuacions del Tribunal Qualificador podran ser impugnats d'acord amb el que estableix a la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.

 

Es Mercadal, 23 de juny de 2020

El Batle Francisco J. Ametller Pons 

 

 

ANNEX I SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ PER FORMAR PART D'UNA BORSA DE TREBALL D'AUXILIARS ADMINISTRATIUS DE L'AJUNTAMENT DES MERCADAL

SOL·LICITANT

Nom i llinatge:

Document d'identitat:                   Data de naixement:                    Nacionalitat:

Adreça:                                                           Núm.                    Pis:                                      

Municipi                                      Província:                                  Codi postal: 

Telèfon mòbil:

Adreça electrònica:

EXPÒS

Que, vistes les bases de la convocatòria per a la creació d'una borsa de treball d'auxiliars administratius de l'Ajuntament des Mercadal,

DECLARACIÓ JURADA

  1. Que reunesc les condicions exigides per a l'ingrés a l'administració pública i les assenyalades especialment en la base tercera de la convocatòria a que fa referència aquest procés selectiu per a la cobertura, amb caràcter temporal o interí de llocs de feina de naturalesa laboral o funcionarial de l'escala d'administració general, subgrup de classificació C2, amb funcions d'auxiliar administratiu quan sigui procedent.

  2. Que no he estat separat o acomiadat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de l'Administració pública, ni em trob inhabilitat per a l'exercici de funcions públiques.

  1. Que tenc coneixements de les obligacions que es deriven de la normativa d'incompatibilitats establertes a la Llei 53/1981, de 26 de desembre.

  1. Que no patesc cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions d'auxiliar administratiu.

  1. Que són certes totes i cadascuna de les dades consignades en aquesta sol·licitud, i que reunesc les condicions exigides per a l'ingrés a l'administració pública i les assenyalades especialment en la convocatòria a que fa referència aquest procés selectiu.

DOCUMENTACIÓ QUE S'ADJUNTA

Amb aquesta sol·licitud (annex I), adjunt la documentació que detall a continuació:

( ) Índex dels documents que s'adjunten.

( ) Quadre resum dels mèrits a valorar (annex II)

( ) Fotocòpia compulsada del document nacional d'identitat, o del passaport, vigent. En el cas de no tenir nacionalitat espanyola o de qualsevol país de la Unió Europea, és necessari presentar també una fotocòpia compulsada del permís de residència vigent.

( ) Fotocòpia compulsada de la titulació exigida, o fotocòpia del rebut que acrediti el pagament dels drets d'expedició del títol. Si la titulació s'ha obtingut a l'estranger, és necessari adjuntar-hi l'homologació corresponent.

( )  Fotocòpia compulsada del certificat o títol que acrediti els coneixements de llegua catalana que s'esmenten a la base 3 o bé indicació expressa que se sol·licita ser sotmesa a les proves d'aptitud dels coneixements esmentats.

( )  Fotocòpia compulsada dels documents que acreditin els mèrits que la persona aspirant desitgi fer constar a fi que siguin valorats pel Tribunal Qualificador.

*  Per justificar l'experiència laboral s'ha de presentar la vida laboral de la persona aspirant, així com també els justificants de contractació (ja siguin còpies compulsades dels contractes, dels certificats de feina o bé de les nòmines). Hi han de quedar reflectides la data d'inici i la de la finalització dels contractes.

* En cas d'existir dubtes derivats de la qualitat de les copies presentades dels documents relacionats, es sol·licitarà a l'aspirant el document original a efectes del seu acarament.

* Els mèrits que no s'acreditin documentalment en el moment de presentar la sol·licitud no seran valorats pel Tribunal.

CONSENTIMENT I DEURE D'INFORMAR LES PERSONES INTERESSADES SOBRE LA PROTECCIÓ DE DADES

SÍ* [ ] autoritzo a l'Ajuntament des Mercadal a consultar en la plataforma d'intermediació de dades de la que disposa la següent documentació de la que en soc titular: document nacional d'identitat, títol acadèmic exigit per formar part de la convocatòria.

* En cas de que voleu que l'administració comprovi d'ofici la documentació relacionada haureu de marcar la casella amb una creu. Recordar que en cas contrari haureu de presentar obligatòriament dita documentació en paper a l'Ajuntament.

De conformitat amb la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, se us informa del següent:

  1. Les dades de caràcter personal que s'obtinguin de la vostra sol·licitud seran incorporades i tractades de forma confidencial en un fitxer propietat d'aquest Ajuntament.

  2. Les dades obtingudes amb aquesta instància podran ser utilitzades, salvaguardant la vostra identitat, per elaborar estadístiques internes.

  3. Tindreu la possibilitat d'accedir en qualsevol moment a les dades facilitades i a sol·licitar-ne, si escau, la rectificació, oposició, o cancel·lació dirigint una comunicació escrita, juntament amb la documentació acreditativa de la vostra identitat, a aquest Ajuntament.

SOL·LICIT

Ser admès/admesa a la convocatòria.

(  ) Realitzar la prova de nivell B2 de llengua catalana.

ES MERCADAL,.........DE.....................................DE 2020 .

 

 SR. BATLE DE L'AJUNTAMENT DES MERCADAL

 

 

​​​​​​​ANNEX II AUTOVALORACIÓ DE MÈRITS

SOL·LICITANT

Nom i llinatge:

Document d'identitat:                   Data de naixement:                    Nacionalitat:

Adreça:                                                           Núm.                    Pis:                                     

Municipi                                      Província:                                  Codi postal: 

Telèfon mòbil:

Adreça electrònica:

A continuació, relaciono els mèrits que s'han de puntuar per la present convocatòria amb indicació del número de pàgina del document que s'adjunta al qual fa referència i la puntuació que crec que resulta de la valoració dels meus mèrits segons el disposat a les bases:

Pàgina

 Apt. Bases

Descripció

Punts

 

Experiència professional

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Formació

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Coneixements de la llengua catalana

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(i) Tot aquell mèrit que no s'acrediti documentalment o que no tingui relació amb la convocatòria no serà tingut en compte.

(ii) Cal presentar els contractes de treball o certificats d'empresa, juntament amb la vida laboral.

(iii) Tota la documentació referida a experiència professional i formació acadèmica que s'adjunta ha d'anar paginada i incloure aquesta referència a la columna corresponent en forma d'índex.

 

Es Mercadal, ......... de..............................., de 2020.

 

 SR. BATLE DE L'AJUNTAMENT DES MERCADAL

Contra aquestes bases -que esgoten la via administrativa- es pot interposar alternativament un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació del present anunci davant l'Alcaldia d'aquest Ajuntament des Mercadal, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015,  d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu de les Administracions Públiques o un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquest anunci, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa. Si s'opta per recórrer en reposició, el recurs contenciós administratiu no es podrà interposar fins que el recurs de reposició es resolgui expressament o es desestimi per silenci. Tot això, sens perjudici de poder exercitar qualsevol altre recurs que estimi pertinent.

Així ho mana i ho signa