Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE PORRERES

Núm. 5385
Convocatòria i bases del procediment selectiu per a la constitució d’una borsa de treball de personal laboral temporal, especialitat agent d’ocupació i desenvolupament local de l’Ajuntament de Porreres

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per decret de batlia nº 2020-80 de data 19/06/2020 ps'ha aprovat la convocatòria i las bases que regiran el procés selectiu per a la constitució d'una borsa de treball de personal laboral temporal, especialitat Agent d'Oucpació de Desenvolupament Local (AODL) de l'Ajuntament de Porreres les quals es transcriuen a continuación:

Bases específiques reguladores del procediment selectiu per a la constitució d'una borsa de treball de personal laboral temporal, especialitat agent d'ocupació i desenvolupament local de l'Ajuntament de Porreres.

CARACTERÍSTIQUES DE LA CONVOCATÒRIA:

- Denominació de la plaça: Tècnic/a de projectes de desenvolupament local.

Tipus de contracte: Personal laboral temporal per obra i servei.

- Nivell de titulació acadèmica: Diplomatura, Llicenciatura en economia, empresarials, ciències polítiques o de l'administració.

- La durada prevista del contracte de treball és de 36 mesos.

PRIMERA.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

L'objecte d'aquesta convocatòria és la selecció d'un/a tècnic/a de projectes de desenvolupament local, per a cobrir un lloc de treball temporal, vinculat a la Resolució del Conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, president del Servei d'ocupació de les Illes Balears de 29 d'octubre de 2019 per la qual s'aprova la convocatòria del SOIB (Servei d'ocupació de les Illes Balears) per executar projectes de desenvolupament local.

SEGONA.- FUNCIONS

Les funcions principals a realitzar per l'agent d'ocupació i desenvolupament local i d'acord amb el disposat en l'article 4 de la Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball i president del SOIB de 29 d'octubre de 2019, per la qual s'aprova la convocatòria del SOIB Desenvolupament Local pr executar projectes de desenvolupament local són les següents:

- Dissenyar i executar un Pla Estratègic d'Ocupació Local.

- Promocionar i potenciar l'activitat comercial i el texit empresarial del municipi

- Fomentar, difondre i executar Polítiques Actives d'Ocupació

- Altres funcions establertes en el programa “Desenvolupament Local a Porreres”

TERCERA.- REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS.

a) Ser espanyol o tenir la nacionalitat d'algun dels estats membres de la Unió Europea d'acord amb les previsions contingudes al'article 57 del TREBEP.

b) Tenir fets els 16 anys i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.

c) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualssevol de les Administracions Públiques o dels òrgansconstitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per exercir funcions de personal laboral o funcionari, en què hagués estat separat o inhabilitat.

e) Posseir la capacitat funcional per al desenvolupament de les funcions.

f) Estar en possessió de títol de diplomatura, Llicenciatura o grau en economia, empresarials, ciències polítques o de l'administració.

En cas de titulacions obtingudes a l'estranger, les persones aspirants hauran d'estar en possessió de la credencial que n'acrediti l'homologació.

g) Acreditar el coneixement de la llengua catalana de nivell B2, que s'ha de'acreditar formalment mitjançant original o còpia acarada del corresponent certificat expedit pel Govern Balear o títol, diploma o certificat homologats.

h) Estar inscrit com a persona demandant d'ocupació, en el Servei d'Ocupació de les Illes Balears.

Els requisits establerts en els apartats anteriors s'hauran de complir el darrer dia de termini de presentació d'instàncies i gaudir dels mateixos durant el període selectiu, excepte el d'estar inscrit com a persona demandant d'ocupació, que és suficient sigui acreditat abans del nomenament.

Amb anterioritat a la presa de possessió, la persona interessada haurà de fer constar que no està sotmesa a cap dels motius d'incompatibilitat establerts en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques o comprometre's, si s'escau, a exercir l'oportuna opció en el període de temps que preveu l'article 10 de la disposició legal anterior, i no percebre pensió de jubilació, de retir o d'orfandat.

QUARTA.- PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS I TERMINIS

Les instàncies per a participar en les proves selectives s'hauran de presentar, segon el model oficial que consta com a Annex I en les presents bases dirigt a la Batlessa de aquesta Corporació, en el Registre General d'aquest Ajuntament o a través de la seu electònica o en qualsevol de les formes previstes en l'art. 16 de la Llei 39/2015, d'1 del procediment administratiu comú de les Administracions públiques.

En cas d'utilitzar l'oficina de correus o el registre de qualsevol altre òrgan administratiu que no sigui el de l'Ajuntament de Porreres, s'ha de remetre còpia de la instància, degudament registrada, al correu electrònic porreres@porreres.cat i dirigit al Registre d'entrada de l'Ajuntament, dins el termini de presentació de sol·licituds.

El termini de presentació d'instàncies serà de 10 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de l'anunci de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma (BOIB).

Les posteriors publicacions referents al procés de selecció es faran en el tauler d'anuncis municipal ubicat a la seu electrònica https://porreres.eadministracio.cat/

Per a ser admeses i prende part en aques procés selectiu les persones aspirants hauran de declarar sota la seva responsabilitat en les seves sol·licituds que reunexien totes i cadascuna de les condicions exigides en la base segona (conforme Annex I) i aportar amb la sol·licitud:

a) Fotocòpia del DNI o document que acredit la nacionalitat

b) Fotocòpia del títol exigit per a prendre part a aquesta convocatòria

c) Fotocòpia del títol exigit del nivell de català

d) Declaració jurada de l'autenticitat dels documents presentats com a requesits

e) Documents acreditatius dels mèrits i circumstàncies al·legats conforme Annex II

CINQUENA.- PROTECCIÓ DE DADES PERSONALS

De conformitat amb el que disposa l'article 11 de la Llei Orgànica 3/2018 de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garanties dels drets digitals (BOE núm. 294, de 6 de desembre de 2018) s'informa les persones aspirants de:

a) Que el responsable del tractament de dades personals és l'Ajuntament de Porreres (Plaça de la Vila, núm. 17, 07260 Porreres), el qual disposa d'un fitxer de dades de caràcter personal denominat “Pesonal municipal” en el qual s'incorporan la sol·licitud d'admissió, documentació que s'acompanyi i a aquesta o que es generi arran de la convocatòria.

b) Que la finalitat del tractament d'aquestes dades és, entre d'altres, la convocatòria , tramitació, qualificació i resolució del procés selectiu.

c. La possibilitat d'exercitar els drets establerts als articles 15 a 22 del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril de 2016, general de protecció de dades. L'exercici d'aquests drets s'efecturaàn conforme a les disposicions generals previstes en l'article 12 d ella Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garanties dels drets digitals.

L'organ administratiu davant el qual les persones interessades poden, si escau, exercitat els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició i la resta de drets reconeguts en la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals, i garanties dels drets digitas, és el Servei d'atenció al ciutadà de l'Ajuntament de Porreres.

En cas que sigui necessari, algunes dades persoanls podran ser publicades en el BOIB, en el taulell d'edictes de l'Ajutament de Porreres i en la web d'aquesta Corporació.

En compliment de l'articles 15,1 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de trarnsparència, accés a la informació públcia i bon govern (BO, núm 295 de 10 de desembre de 2013) es fa constar que, en cas que la persona interessada hagi posat en coneixement de l'Ajuntament dades de salut, aquesta autoritza expresament el tractament d'aquestes dades per al compliment de les finalitats anteriorment exposades.

SISÉ.- PROCÉS DE SELECCIÓ

El procediment de selecció serà de prova selectiva per mèrits i mitjançant entrevista personal.

A) MÈRITS (70% DE LA PUNTUACIÓ)

La Comissió Tècnica de Valoració ha de valorar els mèrits degudament acreditats per les persones aspirants en el moment de presentació de les instàncies.

La valoració es realitzarà segons el segúent barem de mèrits:

1) Experiència professional (fins a 50 punts):

  • Contractat com a agent d'ocupació i desenvolupament local en administració local (1,00 punts per mes complet).

  • Contractat en ocupacions relacionades amb l'especialitat del projecte en administració local (0,50 punts per mes complet).

  • Contractat com a agent d'ocupació i desenvolupament local en administració estatal o autonòmica (0,50 punts per mes complet).

  • Contractat en ocupacions relacionades amb l'especialitat del projecte en administració estatal o autonòmica (0,30 punts per mes complet).

  • Contractat en ocupacions relacionades amb l'especialitat del projecte en entitats de dret privat o per compte propi (0,20 punts per mes complet).

​Forma d'acreditació de l'experiència professional en tots els casos mitjançant certificat de vida laboral expedir per la Tresoreria General de la Seguretat Social, certificat per l'òrgan competent de funcions realitzades en el lloc de feina i amb les següents especificacions:

a) En Administració pública, empresa pública, entitats de dret públic o consorcis del sector públic: mitjançant certificat expedit per l'òrgan competent de l'Adminstració o sector de què es tracti.

b) En empresa privada o pública no enquadrada com a empreses públiques o en entitats de dret públic sotmeses amb caràcter general al dret privat, o en consorcis del sector públic, o en fundacions del sector públic que es puguin considerar incloses dins l'àmbit d'aplicaciño de la Llei 70/1978 i de l'article 2.2 de la Llei 39/2015, d' 1 d'ocutbre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administracions Públicas: bé mitjançant certificació d'empresa en la qual s'indiqui la data d'alta i baixa en aquesta, categoria professional, tipus de contracte i funcions exercides, o bé mitjançant contracte de treball i funcios exercides. Excepcionalment per al cas d'extinció de l'empresa on es varen prestar serveis, s'han d'aportar els documents originals o fotocòpies que justifiquin de forma feaent les dades indicades anteriorment.

c) En l'exercici lliure de la professió: mitjançant certificat d'alta de l'IAE i , si escau, de la baixa amb indicació de la classificació de l'activitat, així com certificat del col·legi professional mitjançant el qual s'acrediti l'exercici efectiu de la professió, per a periodes anterior a 1/1/92, s'ha d'aportar llicència fiscal i certificat del col·lgi professional mitjançant el qual s'acrediti l'exercici efectiu de la professió i les funcions exercides.

El límit temporal per valorar l'experiència professional serà la data de publicació en el BOIB de la convocatòria d'aquest procediment.

En tots els casos només es valoraran experiències professionals de la mateixa categoria professional i/o grup de cotització que s'ha de contactar i les funcions que quedin reflectides i ben definides.

2) Mèrits acadèmics (fins a 18 punts)

a) Altres titulacions universitàries:

- Segones titulacions acadèmiques relacionades amb les funcions del lloc de feina: 2 punts per llicenciatura o grau, 1 punt per diplomatura.

- Estudis de postgrau en desenvolupament local (màster, especialista universitari o expert universitari): 1 punt per títol.

b) Curs específics de desenvolupament local i polítiques actives d'ocupació:

- Amb certificat d'aprofitament/assistència: 0,80 punts per cada 10 hores de formació o part proporcional si es tracta d'una durada inferior.

- Amb certificat d'aprofitament/assistència sense especificar durada: 0,30 punts per cada acció formativa

c) Cursos de competències transversals (informàtica, idiomes, contractació sector públic, prevenció de riscs laborals, mediambient, igualtat de gènere, treball en equip, elaboració/gestió de projectes, gestió de PYMES, subvencions)

- Amb certificat d'aprofitament/assistència: 0,2 punts per cada 10 hores de formació o part proporcional si es tracta d'una durada inferior.

- Amb certificat d'aprofitament/assitència sense especificar durada: 0,03 punts per cada acció formativa.

En qualsevol cas es valorarà una sola vegada les accions formatives relatives a una mateixa qüestió o un mateix programa, encara que s'hagi participat més d'una vegada.

La puntuació màxima dels cursos de competències transversals és de 8 punts.

L'acreditació de les accions formatives es farà mitjançant certificacions o documents oficials estesos per les administracions i/o organismes competents.

3) Coneixements de la llengua catalana (màxim 2 punts)

Aquest apartat serà valorat d'acord amb el següent barem:

Certificat nivell C1 o C2.............................................................................. 1 punt

Certificat de coneixements de llenguatge administratiu (LA/ antic E)........ 1 punt.

En cap cas es valorarà el nivell que és requisit per accedir a la plaça.

En el supòsit que l'aspirant acrediti la possessió de més d'un certificat, només és objecte de valoració el certificat que acredita un nivell de coneixement més alt, excepte quan es posseeixi certificat de coneixements de llenguatge administratiu, que serà acumulatiu a l'altre.

Es reconeixeran els certificats que es presentin inclosos a l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, i segons el règim temporal i d'equivalències que s'hi estableix. Els certificats s'hauran de presentar mitjançant document original o còpia adverada.

B) ENTREVISTA PERSONAL (30% de la puntuació)

Es valorarà:

- Competències personals: aptituds dels aspirants, competències i adequació a la feina.

- Coneixementes relacionats amb la plaça, domini dels programas informàtics...

- Coneixements del municipi de Porreres

-  Disponibilitat geogràfica i flexibilitat horària.

SETÈ. COMISSIÓ TÈCNICA DE VALORACIÓ

El tribunal, nomenat per la presidència, estarà constituït per dos membres del personal de l'Ajuntament de Porreres i e mateix nombre de suplents, qualsevol d'ells podrà actuar indistintament.

VUITÉ. INCIDÈNCIES

En tot allò que aquestes bases no preveu s'ha d'estar al que disposa la normativa d'aplicació. Aquesta convotòria i tos els actes administratius que es derivin de la pròpia convocatòria i de l'actuació de la Comissió Tècnica de Valoració poden ser impugnats en els casos i en la forma establerts per la Llei 39/2015 de 31 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. Així mateix l'Administració pot, si escau, revisar las resolucions del Tribunal, confirme al que preveu la citada Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

 

Porreres, 23 de juny de 2020

La batlessa

Francisca Mora Veny

 

ANNEX I MODEL DE SOL·LICITUD

Nom i llinatges:

DNI:

Adreça:

Població i CP:

Telèfon:

Correu electrònic:

EXPÒS:

Primer.- Que he tingut coneixement de la convocatòria publicada per aquest Ajuntament per la creació d'una borsa d'AODL

Segon.- Que estic en possessió de totes i cada una dels requisits a la base tercera de la convocatòria per les bases de selecció.

Tercer.- Que adjunt còpia:

a) Del DNI o document que acrediti la nacionalitat.

b) Del títol exigit per a prendre part a aquesta convocatòria.

c) Del títol exigit del nivell de català.

d) Documents acreditatius dels mèrits que s'al·leguen per la seva valoració en la fase concurs.

SOL·LICITA:

Ser admesa/ès a la convocatòria del procediment selectiu per a la creació d'una borsa d'Agent d'Ocupació de Desenvolupament Local de l'Ajuntament de Porreres

Porreres, de de 2020

Signatura:

​​​​​​​

SRA. BATLESSA DE L'AJUNTAMENT DE PORRERES