Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE MOBILITAT I INFRAESTRUCTURES

Núm. 5330
Aprovació inicial del projecte de reordenació del trànsit de la carretera Ma-1041 a l’altura del polígon de Can Valero, dins el terme municipal de Palma, amb clau 18-20.0-ML, de la relació de béns i drets afectats, i de l’obertura d’un període d’informació pública

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El conseller de Mobilitat i Infraestructures l'11 de juny de 2020 he resolt el següent:

<<Antecedents

  1. El senyor J. Alejandro Asensi López, enginyer de camins, canals i ports, el  maig de 2019 va elaborar el projecte de reordenació del trànsit de la carretera Ma-1041 a l'altura del polígon de Can Valero, dins el terme municipal de Palma, amb clau 18-20.0-ML. El senyor Antonio de Pablo Escolà, enginyer de camins, canals i ports, va dirigir aquest projecte.
  1. El projecte està format per 5 documents:
  • Document núm. 1: memòria i 20 annexos.

L'annex 18 preveu les expropiacions que cal dur a terme, per la qual cosa incorpora la relació de béns i drets afectats, en compliment del  que disposa l'article 17 de la Llei de 16 de desembre de 1954, sobre expropiació forçosa.

  • Document núm. 2: plànols.
  • Document núm. 3: plec de prescripcions tècniques particulars.
  • Document núm. 4: pressupost.
  • Document núm. 5: estudi de seguretat i salut.
  1. El pressupost del projecte per al coneixement de l'administració és de sis-cents noranta-set mil sis-cents trenta-vuit euros amb quaranta-un cèntims (697.638,41 €), que inclou, a més del pressupost d'execució de la contracta de sis-cents mil quatre-cents cinquanta-vuit euros amb disset cèntims (600.458,17 €), vint-i-tres mil cinc-cents cinquanta-un euros amb tretze cèntims (23.551,13 €) per a expropiacions, sis mil quatre euros amb cinquanta-vuit cèntims (6.004,58 €) per a foment del patrimoni, quaranta-tres mil sis-cents sis euros amb vint cèntims (43.606,20 €) per a gestió de residus i vint-i-quatre mil divuit euros amb trenta-tres cèntims (24.018,33 €) per a assistència tècnica de l'obra.
  1. El 7 de novembre de 2019 es va emetre l'informe de supervisió previst en l'article 235 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (informe núm. 2019-26).
  1. D'acord amb l'informe de supervisió esmentat, el projecte no s'ha de subjectar a tramitació ambiental i, tot i que és una obra de millora local d'una carretera existent, s'ha de sotmetre al tràmit d'informació pública.
  1. L'1 de juny de 2020, el director del projecte ha emès un informe que motiva la petició de declaració d'urgent ocupació dels terrenys necessaris per executar les obres previstes en el projecte.

Fonaments de dret

  1. La Llei 16/2001, de 14 de desembre, atribueix als consells insulars competències en matèria de carreteres i camins.
  1. L'article 8.a) del Decret d'organització del Consell de Mallorca, aprovat el 9 de desembre de 2019 (BOIB núm. 167, de 12 de desembre de 2019),  estableix que correspon al Departament de Mobilitat i Infraestructures planificar i executar obres de construcció, ampliació, explotació i manteniment de carreteres.
  1. L'article 231 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, recull que l'aprovació dels projectes d'obra correspon a l'òrgan de contractació, llevat que aquesta competència estigui específicament atribuïda a un altre òrgan per una norma jurídica.
  1. L'article 36 del Reglament orgànic de la corporació i la base 23.4 del pressupost de l'exercici 2020 estableixen que correspon al Consell Executiu contractar, i, per tant, aprovar projectes d'una quantia superior a dos-cents cinquanta mil euros (250.000 €) quan la competència no correspon al Ple del Consell Insular. No obstant això, l'acord de delegació d'atribucions adoptat pel Consell Executiu en la sessió de 12 d'agost de 2015 (BOIB núm. 123, de 15 d'agost) recull que correspon als consellers i a les conselleres executives la facultat de dictar actes en matèria de contractació que, d'acord amb la normativa vigent, no requereixen un informe preceptiu de la Secretaria General, com és el cas.
  1. L'article 83 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP) regula el tràmit d'informació pública, d'un període no inferior a vint dies, mitjançant la publicació d'un anunci en el diari oficial corresponent.
  1. L'article 18 i següents de la Llei de 16 de desembre de 1954, sobre expropiació forçosa, i altres articles concordants del Decret de 26 d'abril de 1957 pel qual s'aprova el Reglament de la Llei d'expropiació forçosa, regulen el tràmit d'informació pública al qual s'ha de sotmetre la relació de béns i drets afectats.
  1. L'article 52 de la Llei de 16 de desembre de 1954, sobre expropiació forçosa, i l'article 56 del Decret de 26 d'abril de 1957 pel qual s'aprova el Reglament de la Llei d'expropiació forçosa, preveuen la declaració d'urgent ocupació dels béns afectats per una expropiació.

Per tot això, dict la següent

Resolució

  1. Aprovar inicialment el projecte de reordenació del trànsit de la carretera Ma-1041 a l'altura del polígon de Can Valero, dins el terme municipal de Palma, amb clau 18-20.0-ML, redactat el maig de 2019, amb un pressupost per al coneixement de l'administració de sis-cents noranta-set mil sis-cents trenta-vuit euros amb quaranta-un cèntims (697.638,41 €), que inclou, a més del pressupost d'execució de la contracta de sis-cents mil quatre-cents cinquanta-vuit euros amb disset cèntims (600.458,17 €), vint-i-tres mil cinc-cents cinquanta-un euros amb tretze cèntims (23.551,13 €) per a expropiacions, sis mil quatre euros amb cinquanta-vuit cèntims (6.004,58 €) per a foment del patrimoni, quaranta-tres mil sis-cents sis euros amb vint cèntims (43.606,20 €) per a gestió de residus i vint-i-quatre mil divuit euros amb trenta-tres cèntims (24.018,33 €) per a assistència tècnica de l'obra.
  1. Sotmetre el projecte, d'acord amb el que disposa l'article 83 de LPACAP, al tràmit d'informació pública a l'efecte que qualsevol persona física o jurídica pugui examinar l'expedient i formular les al·legacions que estimi pertinents.
  1. Aprovar inicialment, en concordança amb l'annex 18 de la memòria del projecte, la relació concreta i individualitzada de béns i drets afectats del terme municipal de Palma següents:

Finca

Pol

Parc

Referència cadastral

Titular

m² objecte de cessió/conveni

m² a expropiar

m² servitud

m² ocupació temporal

1

(vial públic)

        464

 

 

   

2

6

11

07040A006000110000RQ

Lluc Fontirroig Barceló

  1

101

 

 

3

6

13

07040A006000130000RL

Los Arenales del Casar, SA

Julio Damaso Tomas Ribot

Elena Jinamar Tomas Ribot

 

 

2517

33

 

 

475

 

  1. Sotmetre la relació esmentada de béns i drets afectats al tràmit d'informació pública previst en l'article 18 i següents de la Llei de 16 de desembre de 1954, sobre expropiació forçosa, i altres articles concordants del Decret de 26 d'abril de 1957 pel qual s'aprova el Reglament de la Llei d'expropiació forçosa, perquè totes les persones interessades puguin formular les al·legacions que estimin oportunes, puguin rectificar els possibles errors que s'apreciïn en la relació de finques afectades o oposar-se per raons de fons o forma a la necessitat d'ocupació i als efectes prevists a l'article 56.1 del Reglament de la Llei d'expropiació forçosa referents a la urgent ocupació.
  1. En conseqüència ordenar l'obertura d'un termini d'informació pública de vint dies, amb la inserció prèvia d'un anunci en el BOIB, en el web del Consell Insular de Mallorca i en un diari d'àmbit insular, i disposar que durant aquest termini el projecte i la relació de béns i drets afectats es poden consultar a les dependències del Departament de Mobilitat i Infraestructures del Consell Insular de Mallorca i en el web de la institució.
  1. Disposar la tramesa a l'Ajuntament de Palma d'un anunci amb la relació de béns i drets afectats, amb el qual s'adjuntarà l'annex 18 de la memòria del projecte, a l'efecte que l'insereixin en el seu tauler d'edictes per un termini de vint dies>>.

El termini d'informació pública de 20 dies comença a partir de l'endemà de la darrera publicació dels anuncis en el BOIB, en el web del Consell Insular de Mallorca o en un diari d'àmbit insular.

Durant el termini esmentat, el projecte i la relació de béns i drets afectats es poden consultar a les dependències del Departament de Mobilitat i Infraestructures, ubicades al carrer del General Riera, 113, de Palma, en horari de 9 a 14 hores, de dilluns a divendres (excepte festius) i en el web del Consell Insular de Mallorca a l'adreça electrònica següent:

https://www.conselldemallorca.cat/info-pub-ut?&id_parent=19162&id_class=19163&id_section=6363&id_son=19197

 

Palma, 18 de juny de 2020

El conseller de Mobilitat i Infraestructures

Iván Sevillano Miguel