Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'AFERS SOCIALS I ESPORTS
Núm. 5332
Resolució de la consellera d’Afers Socials i Esports per la qual s’adapta a la normativa d’aplicació i a la funcionalitat de les noves eines telemàtiques la convocatòria d’ajuts en espècie per als desplaçaments entre les illes de la comunitat autònoma per assistir a les proves esportives del programa oficial de competicions federades de les Illes Balears dels esportistes, clubs esportius i les seleccions autonòmiques de les Illes Balears
Antecedents
1. La Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics, va establir el dret dels ciutadans a comunicar-se amb les administracions públiques per mitjans electrònics i, per tant, la correlativa obligació de les administracions públiques de dotar-se dels mitjans i sistemes que permetessin l'exercici d'aquest dret, que per a les comunitats autònomes posposava fins al 31 de desembre de 2009, sempre que ho permetessin les seves disponibilitats pressupostàries (punt 3 de la disposició final tercera).
En compliment d'aquest mandat legal es creà el Registre electrònic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, mitjançant el Decret 113/2010, de 4 de novembre, d'accés electrònic als serveis públics de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el qual permet la realització de tràmits administratius electrònics.
2. Amb l'entrada en vigor de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, aquest dret de comunicar-se per mitjans electrònics passa a ser una obligació per a determinats subjectes.
Concretament, l'article 14 disposa que aquest subjectes seran, almenys, els següents:
a) Les persones jurídiques.
b) Les entitats sense personalitat jurídica.
d) Els qui representin un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.
Així mateix, les administracions poden establir reglamentàriament l'obligació de relacionar-se amb elles a través de mitjans electrònics per a determinats procediments i per a certs col·lectius de persones físiques que per raó de la seva capacitat econòmica, tècnica, dedicació professional o altres motius quedi acreditat que tenen accés i disponibilitat dels mitjans electrònics necessaris.
3. La Llei 39/2015 esmentada estableix també l'obligació de les administracions públiques de comptar amb un registre electrònic general interoperable amb la resta de registres electrònics. No obstant això, aquesta previsió, de conformitat amb la disposició final setena de la Llei, té els seus efectes demorats fins al 2 d'octubre de 2020. Per tant, en arribar la data esmentada, totes les administracions públiques han de comptar amb un registre electrònic general interoperable, o si s'escau, adherir-se a les plataformes i registres establerts a l'efecte per l'Administració General de l'Estat.
4. Malgrat aquest període de transició que ofereix la Llei 39/2015 per a l'adaptació de les eines telemàtiques de les administracions a les noves previsions, s'ha d'assenyalar que, ja en el mes de juny de 2016, el registre ORVE (Oficina de Registro Virtual) va entrar en funcionament en l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Això va permetre intercanviar assentaments registrals a través del Sistema d'Interconnexió de Registres (SIR).
5. En data 21 de juliol de 2017 l'aplicació de Registre Regweb va quedar integrada dins el Sistema d'Interconnexió de Registres (SIR), la qual cosa permet la seva interoperabilitat amb la resta de registres electrònics integrats dins aquesta plataforma.
Per tant, actualment l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears compta amb un registre electrònic que permet la recepció de sol·licituds, escrits i comunicacions tant a través del tràmits telemàtics disponibles a la Seu Electrònica com a través del Sistema d'Interconnexió de Registres, en el qual està integrat i que permet tant la recepció com l'enviament d'assentaments registrals de forma electrònica entre les administracions que hi estan integrades, així com els enviaments realitzats a través del Registre Electrònic Comú (REC) de l'Administració General de l'Estat.
6. Instrucció 2/2020 del director general de Modernització i Administració Digital per la qual s'estableixen pautes per adaptar les convocatòries a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques en relació amb els llocs de presentació de la documentació.
7. La convocatòria d'ajuts en espècie per als desplaçaments entre les illes de la comunitat autònoma per assistir a les proves esportives del programa oficial de competicions federades de les Illes Balears dels esportistes, clubs esportius i les seleccions autonòmiques de les Illes Balears, preveu la presentació de les sol·licituds de manera presencial al Registre de la Conselleria d'Afers Socials i Esports, a qualssevol de les seves delegacions o a qualsevol altre lloc dels que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.
8. La base 4.3 de la convocatòria de subvencions preveu que els subjectes que poden presentar les sol·licituds són els clubs esportius i les federacions esportives de les Illes Balears.
9. Actualment està a disposició dels esmentats subjectes el tràmit telemàtic a la Seu de l'Administració (https://www.caib.es/seucaib/ca/tramites/tramite/3663987)
10. Informe del Director General d'Esports de data 11 de juny de 2020 de la necessitat d'iniciar el procediment d'adaptar a la normativa d'aplicació i a la funcionalitat de les noves eines telemàtiques la convocatòria d'ajuts en espècie per als desplaçaments entre les illes de la comunitat autònoma per assistir a les proves esportives del programa oficial de competicions federades de les Illes Balears dels esportistes, clubs esportius i les seleccions autonòmiques de les Illes Balears.
11. Resolució de la consellera d'Afers Socials i Esports de data 12 de juny de 2020 per la qual s'inicia el procediment d'adaptar a la normativa d'aplicació i a la funcionalitat de les noves eines telemàtiques la convocatòria d'ajuts en espècie per als desplaçaments entre les illes de la comunitat autònoma per assistir a les proves esportives del programa oficial de competicions federades de les Illes Balears dels esportistes, clubs esportius i les seleccions autonòmiques de les Illes Balears.
Fonaments de dret
1. L'article 15 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.
2. L'article 5.1 de l'Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 2, de 3/01/2013)
3. Acord de Consell de Govern de 9 de març de 2018 pel qual s'aprova el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020 (BOIB 31 de 10/03/2018).
4. Resolució de la consellera d'Hisenda i Administracions Públiques de 21 de març de 2019, per la qual es modifica l'annex al Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020 (BOIB 41 de 30.03.2019), preveu a l'objectiu III.6.10, la convocatòria de subvencions per promocionar l'esport en la comunitat autònoma de les Illes Balears mitjançant l'organització d'esdeveniments esportius de caràcter nacional o internacional.
Per tot això, atesa la normativa d'aplicació i la funcionalitat de les noves eines telemàtiques, a proposta de la Direcció General d'Esports; de conformitat amb el que disposen l'article 15 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i l'article 5.1 de l'Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports; atesos els informes favorables del Servei Jurídic de la Conselleria d'Afers Socials i Esports i de la Intervenció General; de conformitat amb el que disposa la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i en ús de les facultats que m'atribueix la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, dict la següent:
Resolució
1. Adaptar la base 4.2 de la convocatòria d'ajuts en espècie per als desplaçaments entre les illes de la comunitat autònoma per assistir a les proves esportives del programa oficial de competicions federades de les Illes Balears dels esportistes, clubs esportius i les seleccions autonòmiques de les Illes Balears, a la Llei 39/2015, d'acord amb les eines telemàtiques de què disposam i l'obligació de determinats subjectes de fer-ne ús per a la presentació de sol·licituds adreçades a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
2. La base 4.2 de l'esmentada convocatòria resta redactada de la següent manera:
4.2 Dins el termini de quinze (15) dies hàbils comptadors des del dia abans de l'inici de la prova esportiva, les persones interessades han de presentar les sol·licituds de forma electrònica mitjançant el tràmit telemàtic que està disponible a la Seu Electrònica d'aquesta Administració (https://www.caib.es/seucaib/ca/tramites/tramite/3663987)
En cas de presentar-la de manera presencial, l'Administració, conforme a allò que estableix l'article 68.4 de la Llei 39/2015, els requerirà perquè la realitzin en la forma indicada anteriorment. A aquests efectes, es considera com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què s'hagi dut a terme l'esmena.
3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d'Afers Socials i Esports en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 de octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà que s'hagi publicat aquesta Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 19 de juny de 2020
La consellera d'Afers Socials i Esports
Fina Santiago Rodríguez