Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE PRESIDÈNCIA
Núm. 5291
Modificació de la convocatòria de subvencions per al finançament de projectes d'animació sociocultural (oci i temps lliure, i desenvolupament comunitari)
Ref. Base de Dades Nacional de Subvencions 493893
La consellera executiva de Presidència, dia 15 de juny de 2020, va resoldre:
« PRIMER.- Modificar la convocatòria pública de subvencions per al finançament de projectes d'animació sociocultural (oci i temps lliure, i desenvolupament comunitari), any 2020, en el sentit següent:
ON DIU
13. Forma, terminis i condicions per pagar les subvencions
El pagament de les subvencions es fa, amb caràcter general, un cop justificat que s'ha complit la finalitat per a la qual es concediren.
Es perd el dret de cobrar totalment o parcialment la subvenció si falta la justificació o si es dóna alguna de les causes de reintegrament previstes en la legislació vigent.
D'acord amb les bases d'execució del pressupost del Consell de Mallorca, es pot fer una bestreta del 50% de l'import concedit sense la necessitat de constituir garantia. No obstant això, si l'import de la bestreta supera els 5.000,00 €, la persona interessada està obligada a acreditar la seva solvència econòmica i financera, mitjançant un informe positiu d'una entitat bancària, tal com s'estableix en l'article 52.3 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.
D'altra banda, atès que les subvencions d'aquesta convocatòria tenen per objecte finançar despeses derivades de l'organització i realització d'activitats integrants del projectes que es recullen en el punt tercer i quart, sense entrar a determinar quin tipus de despesa del pressupost s'imputen a la subvenció, es permet que els despeses subvencionables del projecte es puguin compensar entre elles.
Si la despesa justificada és inferior al projecte presentat, es redueix proporcionalment la subvenció concedida.
14. Documentació necessària per justificar que s'ha complit la finalitat de la subvenció i l'aplicació dels fons percebuts
Les persones beneficiàries han de justificar documentalment l'aplicació dels fons percebuts mitjançant el compte justificatiu de la despesa feta amb aportació de justificants que ha d'incloure la documentació següent:
a) Una memòria d'actuacions justificativa de les activitats que s'han fet, els resultats obtinguts, la participació i el compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, inclosa la de la publicitat (escrita i gràfica) de la subvenció, signada per la persona beneficiària.
b) Una memòria econòmica (annex 9) justificativa del cost de les despeses que s'han fet, que ha de contenir, a més del que es preveu en l'article 39 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, el següent:
Si s'aporten factures amb retenció d'IRPF al prestador del servei, s'ha de presentar, juntament amb la factura, el model 111 i la documentació que justifica el pagament de l'impost. Si no s'aporta el model 111, únicament s'entén justificat l'import de la factura amb la deducció de la quantia de l'IRPF.
Per justificar el cost brut de les despeses de personal, s'han d'aportar les nòmines, els documents TC1 i TC2, el model 111 i la documentació acreditativa del cost patronal de la persona treballadora, amb els justificants de pagament corresponents.
Si únicament s'aporten nòmines i els justificants del pagament, s'entén justificada la quantia corresponent al líquid de les nòmines.
En cas que s'hagin de retornar les factures o els justificants originals, a petició de la persona beneficiària, s'hi ha de reflectir amb un segell la data de concessió de la subvenció així com l'import del justificant que s'imputa a la subvenció.
Així mateix, les factures han de contenir els requisits establerts en l'article 6 del Reial Decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament que regula les obligacions de facturació, i només s'admetran duplicats de les factures en els supòsits establerts en l'article 14 d'aquest RD. Per tant, no es considera justificat el pagament amb factures que contenguin l'expressió “còpia”.
c) Documentació acreditativa del compliment dels criteris de valoració especificats en el punt dinovè d'aquesta convocatòria.
d) Documentació acreditativa de la difusió, per part de la persona beneficiària, de la subvenció concedida (article 15 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca). Així, les mesures de difusió han de consistir en la inclusió de la imatge institucional del Consell de Mallorca en cartells, materials impresos, mitjans electrònics, i demés material necessari per la realització del projecte, juntament amb la inscripció següent: «Col·labora: Consell Insular de Mallorca».
e) Declaració responsable sobre l'execució del projecte subvencionat, dels ingressos i de les despeses (annex 10).
f) Declaració responsable de no ser deutor per una resolució de reintegrament de subvencions (annex 11).
g) Si escau, còpia dels permisos i/o autoritzacions necessàries per dur a terme les activitats o esdeveniments integrants del projecte subvencionat.
16. Despeses subvencionables
Es consideren despeses subvencionables les despeses que, de manera indubtable, responen a la naturalesa dels projectes subvencionats i s'efectuen durant el període comprés entre l'1 d'octubre de 2019 i el 30 de setembre de 2020 (ambdós inclosos). Així mateix, es considera despesa feta la que ha estat efectivament pagada abans que no acabi el període de justificació establert en el punt catorzè d'aquesta convocatòria, d'acord amb el que s'estableix en l'article 44 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.
En particular són subvencionables les despeses derivades de:
a) Lloguer d'espais i infraestructures puntuals: sala d'activitats, teatre, cinema, etc.
b) Contractar personal professional puntual: tallerista, dinamitzador, guia, actor, grup de música o qualsevol professional de l'àmbit sociocultural.
c) Lloguer de serveis i equipaments puntuals: atraccions, carpes, grups electrògens, tendals, autocars, equips d'il·luminació i so, cadafals, maquinària, etc.
d) Difusió i comunicació: impremta, diplomes, banderoles, edició de vídeos i fotografia, publicacions de treballs i d'obres, etc.
e) Material fungible per a les activitats: material plàstic, aliments no elaborats, begudes no alcohòliques, etc.
En relació a la lletra e), es necessari que es justifiqui la necessitat del material per dur a terme l'activitat.
No es consideren despeses subvencionables:
a) Material de marxandatge.
b) Electrodomèstics.
c) Mobiliari fix per la seu de l'entitat.
d) Material i despeses de funcionament general de l'entitat (secretaria, administració, correspondència, lloguer del local seu de l'entitat, desplaçaments, combustible, sous de treballadors fixes, etc.).
e) Menjar elaborat per regalar i begudes per regalar o alcohòliques.
f) Trofeus, regals i premis materials o en metàl·lic.
d) Desplaçaments en avió i vaixell.
e) Carburants i quilometratge.
Les activitats justificades i la data dels seus justificants han de correspondre al període que compren des del dia 1 d'octubre de 2019 i el 30 de setembre de 2020, ambdós inclosos.
La data màxim de justificació és la següent:
Fins dia 29 de maig de 2020 (inclòs), els projectes desenvolupats durant el període comprés entre l'1 d'octubre de 2019 i el 30 de març de 2020 (ambdós inclosos).
Fins dia 7 d'octubre de 2020 (inclòs), els projectes desenvolupats durant el període comprés entre l'1 d'abril de 2020 i el 30 de setembre de 2020 (ambdós inclosos).
Fins dia 7 d'octubre de 2020 (inclòs), els projectes desenvolupats durant el període comprés entre l'1 d'octubre de 2019 i el 30 de setembre de 2020 (ambdós inclosos).
HA DE DIR
13. Forma, terminis i condicions per pagar les subvencions
Es perd el dret a cobrar totalment o parcialment la subvenció si falta la justificació o si es dóna alguna de les causes de reintegrament previstes en la legislació vigent. No obstant això, no constitueix incompliment, a l'efecte de reintegrament o de pèrdua del dret a percebre la subvenció, la manca d'execució total de l'activitat o del projecte subvencionat, si aquesta s'ha produït com a conseqüència directe de la suspensió d'activitats o del tancament d'establiments amb motiu de l'estat d'alarma o de les mesures adoptades per combatre l'alerta sanitària generada per la COVID-19.
D'acord amb les bases d'execució del pressupost del Consell de Mallorca, es pot fer una bestreta del 50% de l'import concedit sense la necessitat de constituir garantia. No obstant això, si l'import de la bestreta supera els 5.000,00 €, la persona interessada està obligada a acreditar la seva solvència econòmica i financera, mitjançant un informe positiu d'una entitat bancària, tal com s'estableix en l'article 52.3 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.
D'altra banda, atès que les subvencions d'aquesta convocatòria tenen per objecte finançar despeses derivades de l'organització i realització d'activitats integrants del projectes que es recullen en el punt tercer i quart, sense entrar a determinar quin tipus de despesa del pressupost s'imputen a la subvenció, es permet que els despeses subvencionables del projecte es puguin compensar entre elles.
14. Documentació necessària per justificar que s'ha complit la finalitat de la subvenció i l'aplicació dels fons percebuts
Les persones beneficiàries han de justificar documentalment, fins dia 7 d'octubre de 2020 (inclòs), l'aplicació dels fons percebuts mitjançant el compte justificatiu de la despesa feta amb aportació de justificants que ha d'incloure la documentació següent:
a) Una memòria d'actuacions justificativa de les activitats que s'han fet, els resultats obtinguts, la participació i el compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, inclosa la de la publicitat (escrita i gràfica) de la subvenció, signada per la persona beneficiària.
b) Una memòria econòmica (annex 9) justificativa del cost de les despeses que s'han fet, que ha de contenir, a més del que es preveu en l'article 39 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, el següent:
Si s'aporten factures amb retenció d'IRPF al prestador del servei, s'ha de presentar, juntament amb la factura, el model 111 i la documentació que justifica el pagament de l'impost. Si no s'aporta el model 111, únicament s'entén justificat l'import de la factura amb la deducció de la quantia de l'IRPF.
Per justificar el cost brut de les despeses de personal, s'han d'aportar les nòmines, els documents TC1 i TC2, el model 111 i la documentació acreditativa del cost patronal de la persona treballadora, amb els justificants de pagament corresponents.
Si únicament s'aporten nòmines i els justificants del pagament, s'entén justificada la quantia corresponent al líquid de les nòmines.
En cas que s'hagin de retornar les factures o els justificants originals, a petició de la persona beneficiària, s'hi ha de reflectir amb un segell la data de concessió de la subvenció així com l'import del justificant que s'imputa a la subvenció.
Així mateix, les factures han de contenir els requisits establerts en l'article 6 del Reial Decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament que regula les obligacions de facturació, i només s'admetran duplicats de les factures en els supòsits establerts en l'article 14 d'aquest RD. Per tant, no es considera justificat el pagament amb factures que contenguin l'expressió “còpia”.
c) Documentació acreditativa del compliment dels criteris de valoració especificats en el punt dinovè d'aquesta convocatòria.
d) Documentació acreditativa de la difusió, per part de la persona beneficiària, de la subvenció concedida (article 15 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca). Així, les mesures de difusió han de consistir en la inclusió de la imatge institucional del Consell de Mallorca en cartells, materials impresos, mitjans electrònics, i demés material necessari per la realització del projecte, juntament amb la inscripció següent: «Col·labora: Consell Insular de Mallorca».
e) Declaració responsable sobre l'execució del projecte subvencionat, dels ingressos i de les despeses (annex 10).
f) Declaració responsable de no ser deutor per una resolució de reintegrament de subvencions (annex 11).
g) Si escau, còpia dels permisos i/o autoritzacions necessàries per dur a terme les activitats o esdeveniments integrants del projecte subvencionat.
A més a més:
- establir el caràcter subvencionable de totes o part de les despeses que responguin a l'objecte de la subvenció i siguin necessàries per a l'execució de l'activitat, encara que aquesta no es materialitzi completament, sempre que quedi degudament acreditat que la manca d'execució o l'execució fora de termini siguin conseqüència directe de les mesures adoptades pels poders públics per combatre l'alerta sanitària generada per la COVID-19 o per afrontar la situació de crisi econòmica.
- admetre, per a la justificació de despeses inferiors a tres mil euros (3.000,00 euros) una declaració formal de l'entitat beneficiària, sens perjudici de les actuacions posteriors de comprovació i control.
16. Despeses subvencionables
Es consideren despeses subvencionables totes o part de les despeses efectivament realitzades que, de manera indubtable, responguin a l'objecte de la subvenció i siguin necessàries per a l'execució de l'activitat, encara que aquesta no es materialitzi completament, sempre que quedi degudament acreditat que la manca d'execució o l'execució fora de termini siguin conseqüència directe de les mesures adoptades pels poders públics per combatre l'alerta sanitària generada per la COVID-19 o per afrontar la situació de crisi econòmica.
Les activitats justificades i la data dels seus justificants han de correspondre al període que compren des del dia 1 d'octubre de 2019 i el 30 de setembre de 2020, ambdós inclosos.
Així mateix, es considera despesa feta la que ha estat efectivament pagada abans que no acabi el període de justificació establert en el punt catorzè d'aquesta convocatòria, d'acord amb el que s'estableix en l'article 44 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.
En particular són subvencionables les despeses derivades de:
a) Lloguer d'espais i infraestructures puntuals: sala d'activitats, teatre, cinema, etc.
b) Contractar personal professional puntual: tallerista, dinamitzador, guia, actor, grup de música o qualsevol professional de l'àmbit sociocultural.
c) Lloguer de serveis i equipaments puntuals: atraccions, carpes, grups electrògens, tendals, autocars, equips d'il·luminació i so, cadafals, maquinària, etc.
d) Difusió i comunicació: impremta, diplomes, banderoles, edició de vídeos i fotografia, publicacions de treballs i d'obres, etc.
e) Material fungible per a les activitats: material plàstic, aliments no elaborats, begudes no alcohòliques, etc.
En relació a la lletra e), es necessari que es justifiqui la necessitat del material per dur a terme l'activitat.
No es consideren despeses subvencionables:
a) Material de marxandatge.
b) Electrodomèstics.
c) Mobiliari fix per la seu de l'entitat.
d) Material i despeses de funcionament general de l'entitat (secretaria, administració, correspondència, lloguer del local seu de l'entitat, desplaçaments, combustible, sous de treballadors fixes, etc.).
e) Menjar elaborat per regalar i begudes per regalar o alcohòliques.
f) Trofeus, regals i premis materials o en metàl·lic.
d) Desplaçaments en avió i vaixell.
e) Carburants i quilometratge.
SEGON.- Ordenar la publicació de la modificació de la convocatòria de subvencions per al finançament de projectes d'animació sociocultural (oci i temps lliure, i desenvolupament comunitari), any 2020, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears».
Contra aquesta resolució, que no exhaureix la via administrativa, podeu interposar el recurs d'alçada en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de rebre aquesta notificació. El recurs es pot interposar formalment davant la consellera executiva de Presidència o davant la presidència del Consell Insular de Mallorca, que és l'òrgan competent per resoldre'l.
Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada, hi podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d'alçada.
Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no n'heu rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.
No obstant l'anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Palma, 17 de juny de 2020
La consellera executiva de Presidència
M. Teresa Suárez Genovard