Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE FELANITX
Núm. 5276
Bases específiques que regiran la convocatòria per constituir una borsa de treballadors/es familiars, com a personal laboral temporal de l’Ajuntament de Felanitx
Expedient 1197/2020
Aprovades per la Junta de Govern Local de dia 26 de maig de 2020, es publiquen íntegrament les bases específiques que regiran la convocatòria per constituir una borsa de treballadors/es familiars, com a personal laboral temporal de l'Ajuntament de Felanitx, tal com disposa l'art. 49.2 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
BASES ESPECÍFIQUES QUE REGIRAN LA CONVOCATÒRIA PER CONSTITUIR UNA BORSA DE TREBALLADORS/RES FAMILIARS, COM A PERSONAL LABORAL TEMPORAL DE L'AJUNTAMENT DE FELANITX
Primera. Naturalesa dels llocs de treball
Vinculació: personal laboral temporal
Denominació: treballador/treballadora familiar
Grup: C; subgrup: C2
Procediment de selecció: Concurs, en torn lliure
Es tracta de la creació d'una borsa de treball per cobrir les necessitats relatives a les circumstàncies que permeten contractar personal laboral temporal, en qualsevol de les seves modalitats, segons allò que preveu el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre pel qual s'aprova el text refós de l'estatut bàsic de l'empleat públic (en endavant, EBEP) i el Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut dels treballadors.
Aquesta borsa quedarà sense efecte quan se substitueixi per la borsa sorgida d'una propera convocatòria. Altrament, aquesta borsa tendrà una vigència màxima de tres anys des de la publicació del llistat definitiu al BOIB.
Segona. Requisits
- Ser espanyol o nacional d'un dels restants estats membres de la Unió Europea o d'aquells estats als que sigui d'aplicació la lliure circulació de treballadors, en els termes prevists en la llei estatal que regula aquesta matèria.
- Tenir complerts els 16 anys, i no excedir, en el seu cas, de l'edat màxima de jubilació forçosa, per a l'accés a l'ocupació pública.
- Estar en possessió d'alguna de les següents titulacions:
- Títol FP de Grau Mitjà de Tècnic en Atenció a Persones en Situació de Dependència que estableix el RD 1593/2011, de 4 de novembre.
- Títol FP de Grau Mitjà de Tècnic en Cures Auxiliars d'Infermeria que estableix el RD 546/1995, de 7 d'abril.
- Títol FP de Grau Mitjà en Atenció Sociosanitària que estableix el RD 496/2003, de 2 de maig.
- El Certificat de Professionalitat d'Atenció Sociosanitària en el Domicili (RD 1379/2008, d'1 d'agost).
- El Certificat de Professionalitat d'Auxiliar d'Ajuda a Domicili (itinerari formatiu regulat pel RD 331/1997, de 7 de març, segons la Disposició Transitòria Primera del RD 1506/2003, de 28 de novembre).
- El certificat d'haver superat un curs amb itinerari formatiu de Certificat de Professionalitat d'Auxiliar d'Ajuda a Domicili, itinerari formatiu regulat pel RD 331/1997, de 7 de març. D'una duració mínima de 445 hores.
- Certificat de Professionalitat en Atenció Sociosanitària a persones dependents en institucions socials (RD 1368/07 de 19 d'octubre de 2007).
- Certificat d'habilitació provisional o excepcional expedit de conformitat amb l'Acord del Consell Territorial del Sistema per a l'Autonomia i Atenció a la Dependència de 19 d'octubre de 2017 pel qual es modifica parcialment l'Acord de 27 de novembre de 2008 sobre criteris comuns d'acreditació per garantir la qualitat dels centres i serveis del Sistema, modificat per l'Acord de 7 d'octubre de 2015.
En el supòsit d'haver presentat un títol equivalent a algun dels exigits, la persona aspirant haurà d'al·legar la norma que estableixi l'equivalència, o si no, haurà d'acompanyar certificat expedit per l'òrgan competent que acrediti l'esmentada equivalència. En el cas de titulacions obtingues a l'estranger s'haurà d'aportar la credencial que acrediti la corresponent homologació o la credencial per a l'exercici de la professió corresponent.
- No patir cap malaltia ni disminució física o psíquica que impedeixi l'exercici de les corresponents funcions.
- No haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari, de cap administració o ocupació pública, ni trobar-se inhabilitat, per sentència ferma, per al compliment de funcions publiques.
- No estar sotmès a cap causa d'incapacitat específica d'acord a la normativa vigent.
- Abans de prendre possessió de la plaça, la persona interessada haurà de fer constar que no ocupa cap plaça ni realitza cap activitat en el sector públic delimitat per l'art. 1 de la Llei 53/1984, i que no percep cap pensió de jubilació, retir o orfandat. En el cas de realitzar una activitat privada, ho haurà de declarar en el termini de 10 dies des de la presa de possessió, amb la finalitat que la corporació pugui adoptar un acord de compatibilitat o incompatibilitat.
- Acreditar els coneixements de llengua catalana corresponents al nivell B1 o equivalent, segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de dia 21 de febrer de 2013, de conformitat amb la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de modificació de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
- Disposar de vehicle i carnet de conduir.
- Haver satisfet els drets d'examen dins el termini de presentació d'instàncies.
Tercera. Descripció i funcions del lloc de treball
Seran les funcions que constitueixen l'objecte peculiar o propi de la professió de treballador/a familiar, així com:
- ASSISTIR: Cobrir determinades necessitats de tipus material i emocional en el domicili de la persona usuària, centre de dia o altres, inclòs el repartiment del menjar a domicili i tasques d'higiene i mobilitzacions. Actuar davant els problemes que surten a la persona usuària intentant resoldre'ls o cercant els mitjans per fer-ho.
- PREVENIR: Observar situacions en el domicili de la persona usuària per evitar un major deteriori d'aquest.
- SOSTENIR: Donar suport físic i emocional i estimular perquè la persona usuària s'organitzi de manera diferent els seus hàbits o costums. Donar-li confiança perquè pugui superar dificultats.
- ORIENTAR: Donar la informació necessària i resolució de dubtes a la persona o família. Encaminar o assenyalar determinats comportaments que les beneficiaran.
- CURATIVA: Vigilància de la medicació i l'alimentació. Corregir hàbits de salut que perjudiquin l'entorn de la persona usuària.
- EDUCATIVA: Realitzar tasques conjuntament amb la persona usuària perquè aquesta aprengui i introdueixi elements que l'ajuden a modificar costums amb l'objectiu que la persona usuària assoleixi la màxima autonomia.
Quarta. Presentació de sol·licituds
Les persones interessades disposaran de 10 dies hàbils per presentar les instàncies per prendre part al procés selectiu a partir de l'endemà de la publicació d'aquestes bases al BOIB. Les bases també es publicaran a la pàgina web de l'Ajuntament de Felanitx.
Les sol·licituds es dirigiran al batle de l'Ajuntament de Felanitx i s'ajustaran al model publicat a l'annex d'aquestes bases. La seva presentació podrà fer-se en el Registre General de l'Ajuntament o en la forma establerta per l'art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Per ser admès i, en el seu cas, prendre part en la pràctica de les proves selectives corresponents, bastarà que les persones aspirants manifestin a la sol·licitud que reuneixen totes i cada una de les condicions exigides a la base segona, el que es posa de manifest en el model de sol·licitud.
A la sol·licitud s'haurà d'adjuntar la següent documentació:
1. El justificant d'ingrés bancari de 15 euros corresponent a la taxa del procés selectiu en el compte IBAN: ES1520383393236400000656, i s'indicarà el concepte “Concurs treballador/a familiar”. Aquesta taxa es fixa d'acord amb el que preveu l'apartat “Drets d'examen per als concursos i oposicions convocats per aquesta corporació” de l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius de l'Ajuntament de Felanitx.
L'import dels drets d'examen únicament serà retornat a aquells que no fossin admesos per falta d'alguns dels requisits exigits per prendre part a les proves selectives, sempre i que formulin la seva reclamació en el termini d'un mes, comptat a partir de la publicació a la web municipal de la resolució per la qual s'aprova la llista d'admesos i exclosos.
2. Fotocòpia del document nacional d'identitat o, en el cas de no tenir la nacionalitat espanyola, del document oficial acreditatiu de la personalitat.
3. Currículum vitae i informe de vida laboral de la Seguretat Social.
4. Original o còpia que tengui el caràcter d'autèntica de la titulació exigida.
5. Els mèrits al·legats, mitjançant originals o còpies que tenguin el caràcter d'autèntiques acreditatives dels mèrits. Aquests vindran referits a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies i es relacionaran en un full independent, en el mateix ordre que figura en el barem.
El fet de ser admès/a al concurs no implica el reconeixement que es compleixen els requisits a les persones interessades per participar en aquesta convocatòria. Les persones que superin el procés selectiu, han de presentar la documentació acreditativa dels requisits generals que s'indiquen a la base segona, amb caràcter previ al seu nomenament.
Les persones que han presentat una sol·licitud per participar en aquesta convocatòria donen el consentiment perquè l'Administració tracti les seves dades personals a l'efecte derivat d'aquesta convocatòria.
Cinquena. Admissió d'aspirants
Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la presidència de la corporació dictarà resolució en el termini màxim de cinc dies hàbils, i declararà aprovada la llista provisional d'admesos i exclosos, que serà publicada al tauler d'anuncis de l'Ajuntament, al tauler d'edictes electrònic i a la pàgina web de l'Ajuntament de Felanitx www.felanitx.org, amb indicació, en el seu cas, de la causa de no admissió, i es fixarà un termini de 5 dies hàbils, a partir de l'endemà de la publicació a la pàgina web, per poder presentar reclamacions. En la mateixa resolució es nomenaran els membres titulars i suplents del tribunal qualificador.
Les reclamacions presentades seran resoltes en el termini màxim de deu dies hàbils per la Batlia des de l'acabament del termini de reclamacions. La llista definitiva, una vegada resoltes les reclamacions, es publicarà a la pàgina web de l'Ajuntament de Felanitx, al tauler d'edictes i al tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament.
Sisena. Tribunal qualificador
De conformitat amb l'article 60 de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, la composició del tribunal qualificador serà:
President: funcionari de carrera de la Corporació o personal laboral fix del mateix nivell o superior al de la plaça convocada.
Vocals: tres funcionaris de carrera o personal laboral fix de la Corporació o d'altres administracions públiques del mateix nivell o superior al de la plaça convocada.
Secretari: el de la Corporació o funcionari designat a l'efecte.
S'hauran de designar els corresponents suplents.
Hi podran assistir representants sindicals amb veu però sense vot, per efectuar funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.
Els membres del tribunal hauran d'abstenir-se d'intervenir, i notificar-ho a l'autoritat convocant, quan concorri en ells alguna de les circumstàncies previstes a l'art. 23 de la Llei 40/2015, o si haguessin realitzat tasques de preparació d'aspirants a proves selectives d'accés a les places de què es tracta, en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.
Igualment, les persones aspirants podran recusar els membres del tribunal quan concorri alguna de les circumstàncies contemplades en el paràgraf anterior.
La composició del tribunal qualificador s'haurà de fer pública mitjançant el corresponent anunci al BOIB.
Setena. Valoració de mèrits, puntuació 57 punts
El procés selectiu de les persones aspirants serà mitjançant concurs. Els mèrits al·legats es valoraran d'acord amb el barem següent estructurat en diferents blocs i la puntuació màxima és de 57 punts.
Únicament es valoraran els mèrits que estiguin adequadament i clarament acreditats d'acord amb els barems del concurs.
7.1 Experiència professional
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 30 punts que s'atorguen seguint els següents criteris:
- Serveis prestats en qualsevol administració pública, sempre que es trobin dins l'àmbit d'aplicació de la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs en l'administració pública, a la mateixa categoria o similar a la de la plaça convocada exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la plaça convocada: 0,50 punts per mes.
- Serveis prestat a l'empresa privada, ja sigui per compte d'altri com pròpia, exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la plaça convocada: 0,25 punts per mes.
Les fraccions inferiors a un mes no es valoraran.
Únicament serà valorat aquest apartat quan, de la documentació aportada per la persona aspirant es desprengui que l'experiència laboral està directament relacionada amb les funcions del lloc a cobrir. A tal efecte s'haurà de presentar la següent documentació:
- Serveis prestats en qualsevol administració pública: certificat de serveis previs.
- Serveis prestats a l'empresa privada: certificat de l'empresa, amb indicació de la data d'alta i baixa, categoria professional, tipus de contracte i funcions desenvolupades, així com un certificat de la vida laboral expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS).
- Excepcionalment, en cas de dissolució de l'empresa on es prestaren els serveis, s'hauran d'aportar els justificants adients per acreditar les dades indicades anteriorment i certificat de vida laboral expedit per la TGSS.
- Els treballs realitzats com a autònoms s'hauran d'acreditar mitjançant certificat d'alta i baixa de l'Impost d'activitats econòmiques, amb indicació de la classificació de l'activitat i, si n'és el cas, de la llicència fiscal per a períodes anteriors a 01.01.92.
7.2 Cursos de formació no reglada
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 20 punts.
Es valorarà la formació específica relacionada amb les funcions pròpies de la plaça convocada. La valoració d'aquest criteri es du a terme d'acord amb el següent barem:
Cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per col·legis oficials, escoles oficials de formació, escoles municipals de formació, la Federació d'Entitats Locals de les Illes Balears (FELIB), l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), l'Administració de l'Estat, l'autonòmica o la local, les organitzacions sindicals signants dels acords de formació continua de les administracions públiques, les universitats i les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d'aquestes institucions. En aquest apartat s'inclouen els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.
No es valoren les assignatures encaminades a obtenir les titulacions acadèmiques. Tampoc no es valoraran els cursos de doctorat ni la impartició d'assignatures a la Universitat. Els cursos o accions formatives de contingut idèntic només poden ser valorats una vegada. En aquest cas es valorarà el curs o acció formativa amb més hores de durada.
La valoració serà la següent:
- L'hora d'impartició es valora amb: 0,05 punts
- L'hora d'aprofitament es valora amb: 0,03 punts
- L'hora d'assistència es valora amb: 0,01 punts
7.3 Formació reglada
La puntuació global màxima d'aquest apartat serà de 2 punts, i es valorarà de la següent manera:
1. Llicenciatura o Nivell 3 universitari: 1,75 punts.
2. Diplomatura o Grau: 1,5 punts.
3. Títol de Tècnic Superior en Integració Social, regulat pel Real Decret 1074/2010, de 13 de juliol, o títol equivalent: 1,25 punts.
4. Batxillerat o equivalent: 1 punt.
5. Títol de FP de Grau mitjà diferent de l'aportat com a requisit i que sigui un dels exigits a les bases com a requisit o equivalent, i s'haurà d'al·legar la norma que estableix l'equivalència, o acompanyar certificat expedit per l'òrgan competent que acrediti l'esmentada equivalència: 1 punt.
6. Certificat de Professionalitat diferent de l'aportat com a requisit, i que sigui un dels exigits a les bases com a requisit o equivalent, i s'haurà d'al·legar la norma que estableix l'equivalència, o acompanyar certificat expedit per l'òrgan competent que acrediti l'esmentada equivalència: 0,5 punts.
En el cas que l'aspirant tengui el títol de FP de Grau mitjà de Tècnic en Atenció a Persones en Situació de Dependència que estableix el RD 1593/2011, de 4 de novembre, no es valoraran per separat com a mèrit, les seves unitats certificables, o el citat títol d' FP si s'aportés una unitat formativa certificable d'aquest per acreditar el requisit per participar en aquest procés selectiu.
7.4 Coneixements de llengua catalana
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 5 punts.
Es valoraran els certificats expedits o homologats per L'EBAP o la Direcció General de Política Lingüística sempre que siguin de nivell superior al requerit a la convocatòria. El certificat LA es pot acumular al C1 o al C2. La puntuació en cada cas serà:
- Coneixements elementals (certificat B2): 2 punts
- Coneixements mitjans (certificat C1): 3 punts.
- Coneixements superiors (certificat C2): 4 punts.
- Coneixements de llenguatge administratiu (certificat LA): 1 punt.
7.5 Resolució d'empats
En cas que es produeixin empats, aquests es resoldran atenent successivament els criteris següents:
- Major puntuació obtinguda a l'apartat d'experiència professional, a la formació reglada, a la formació no reglada i als coneixements de llengua catalana.
- Sorteig.
Vuitena. Resolució de la convocatòria i publicació de la borsa
1. Una vegada conclosa la valoració dels mèrits, el Tribunal Qualificador publicarà al tauler d'anuncis de l'Ajuntament, al tauler d'anuncis electrònic i a la pàgina web www.felanitx.org una llista de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants, amb indicació del número de document nacional d'identitat. Aquesta llista es publicarà per ordre de major a menor puntuació total.
2. Les persones aspirants disposen d'un termini de cinc dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la llista, per al·legar les rectificacions pertinents sobre la valoració provisional del mèrits del concurs. El Tribunal comptarà amb un termini de deu dies hàbils per resoldre-les.
3. Conclòs el termini per presentar reclamacions, i una vegada resoltes les presentades en el seu cas, el Tribunal Qualificador ha d'elaborar una llista definitiva de totes les persones aspirants que formin part de la borsa, per ordre de puntuació obtinguda, que ha d'elevar al batle/ssa perquè en dicti la resolució que pertoqui.
4. La borsa s'ha de publicar al tauler d'anuncis de l'Ajuntament, al tauler d'anuncis electrònic, al Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web de l'ajuntament, amb indicació de totes les persones integrants, l'ordre de prelació i la puntuació obtinguda.
Novena. Adjudicació
1. Quan es doni algun dels supòsits prevists a la normativa per contractar de forma temporal un/a treballador/a familiar, s'ha d'oferir un lloc a les persones incloses en la borsa que estiguin en la situació de disponible, d'acord amb l'ordre de prelació, sempre que compleixin els requisits que exigeix la relació de llocs de feina per ocupar-lo. Abans del seu nomenament la persona aspirant haurà d'acreditar el compliment de tots els requisits de la base segona que no hagi acreditat amb anterioritat.
2. S'ha de comunicar a la persona aspirant que correspongui el lloc i el termini en el que cal que es presenti. La persona interessada ha de manifestar la seva conformitat en el termini d'un dia hàbil i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat pel servei de personal de l'Ajuntament. Aquest termini ha de ser com a mínim de tres dies hàbils i com a màxim de quinze dies hàbils.
Desena. Renúncia i motius d'exclusió de la borsa
1. Si la persona interessada no manifesta la seva conformitat amb la proposta de nomenament en el termini d'un dia hàbil i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat pel servei de personal de l'Ajuntament, s'entén que renuncia a ocupar el lloc de feina.
2. A les persones aspirants que renunciïn de forma expressa o tàcita, se les ha d'excloure de la borsa de treball, llevat que al·leguin, en el termini establert per manifestar la seva conformitat, la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, que s'han de justificar documentalment en els tres dies següents:
a) Estar en període d'embaràs, de maternitat o paternitat, d'adopció o d'acolliment permanent o preadoptiu, la qual cosa inclou el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per a cura de fills i filles pel qualsevol dels supòsits anteriors.
b) Prestar servei com a funcionari o personal laboral a una altra administració pública.
c) Patir malaltia o incapacitat temporal.
Onzena. Reincorporació a la borsa
1. Les persones interessades estan obligades a comunicar per escrit a l'Ajuntament l'acabament de les situacions previstes en el punt 2 de la base desena, en un termini no superior a deu dies hàbils des que es produeixi, amb la justificació corresponent. La manca de comunicació en el termini establert determina passar al darrer lloc de la borsa.
2. La posterior renúncia d'una persona contractada temporalment al lloc de feina que ocupa suposa passar al darrer lloc de la borsa, excepte que aquestes circumstàncies es produeixin com a conseqüència de ser cridat per ocupar un altre lloc de feina de l'Ajuntament de Felanitx o en els casos de força major, que mantindria la mateixa posició.
3. El personal contractat temporalment que cessi en el lloc de feina, llevat que sigui com a conseqüència de renúncia voluntària, s'incorpora automàticament a la borsa de la qual formi part en el lloc que li correspongui, d'acord amb la puntuació obtinguda en el moment en què es va formar.
Dotzena. Situació de les persones aspirants
1. Estan en la situació de no disponible les persones integrants de la borsa de feina que no hagin acceptat el lloc ofert per trobar-se en alguna de les situacions previstes al punt 2 de la base desena.
2. Mentre la persona aspirant estigui en la situació de no disponible en la borsa, no serà cridada per oferir-li un lloc de feina.
3. Estan en situació de disponible la resta de persones aspirants de la borsa, amb la conseqüència que han de ser cridades per oferir-los un lloc de feina, d'acord amb la seva posició en la borsa.
Tretzena. Impugnació
Les presents bases específiques i tots els actes administratius que es derivin de les bases i de les actuacions dels tribunals es poden impugnar conforme al que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu de les administracions públiques.
Felanitx, 18 de juny de 2020
El batle
Jaume Monserrat Vaquer
ANNEX
SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ ALS PROCEDIMENTS SELECTIUS PER COBRIR PLACES DE PERSONAL INTERINAMENT
_________________________________________, DNI núm. _______________ amb
(nom i llinatges)
domicili a _________________, _________________________________, núm. _____
(localitat) (carrer, avinguda, plaça, etc.)
codi postal ________, telèfon _________________, i adreça electrònica ________________________________________________,
respectuosament vos
EXPÒS:
Que m'he assabentat de la convocatòria per cobrir places de ________________________ __________________________________, les
bases de la qual varen ser publicades al BOIB núm. ____ de data ______________.
Que reunesc totes i cada una de les condicions exigides a la base segona, referides a la data d'acabament del termini assenyalat per a la presentació d'aquesta sol·licitud.
Que declar conèixer, i he satisfet els drets d'examen, la qual cosa s'acredita amb el document que s'adjunta.
Que autoritz l'Administració perquè tracti les meves dades personals als efectes que es derivin d'aquesta convocatòria, i em compromet a provar documentalment totes les dades que consten en aquesta sol·licitud.
Per tot l'exposat,
SOL·LICIT: prendre part en aquesta convocatòria.
Felanitx, ____ d___________________ de 20__
(signatura)
SR. BATLE DE L'AJUNTAMENT DE FELANITX