Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE CALVIÀ

Núm. 5255
Bases de la convocatòria d'una borsa de treball de policía local

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Decret de Batlia

A fi d'atendre les necessitats de provisió de llocs de treball que, si s'escau, es puguin produir en l'Àrea de Seguretat, s'ha de convocar una borsa de treball de policia local, d'acord amb el que preveu l'article 41 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les Policies Locals de les Illes Balears, modificada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre.

És per això que, aquesta Tinença de Batlia, en virtut de les competències que li atorga l'article 21.1.g) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, segons redacció donada per la Llei 11/1999 de 21 d'abril, disposa la següent

Resolució

1. Aprovar les bases per confeccionar una borsa de treball, de POLICIA LOCAL, per al seu posterior nomenament com a personal funcionari interí.

 

BASES

CARACTERÍSTIQUES DE LA CONVOCATÒRIA:

- Denominació de la plaça: policia local (subgrup C1)

- Nivell de titulació acadèmica: títol de Batxiller o títols oficialment equivalents. En tot cas, l'equivalència haurà de ser aportada per la persona aspirant mitjançant certificació expedida a aquest efecte per l'administració competent.

- Nomenament com a personal funcionari interí.

- Funcions a desenvolupar: les pròpies de la seva categoria professional dins de la Divisió que li assigni la Prefectura.

1. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

L'objecte d'aquesta convocatòria és confeccionar una borsa de treball de la categoria de policia local, per cobrir places vacants quan no sigui possible la seva cobertura mitjançant personal funcionari de carrera, així com per substituir de manera transitòria al personal titular de les places que conformen la plantilla municipal i que té reserva de plaça.

2. TAXES PER A OPTAR A PROVES DE SELECCIÓ: 14,00 €

3. REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS

a) Tenir la nacionalitat espanyola.

b) Tenir 18 anys complits.

c) Titulació acadèmica: títol de Batxiller o títols oficialment equivalents. En tot cas, l'equivalència haurà de ser aportada per la persona aspirant mitjançant certificació expedida a aquest efecte per l'administració competent.

d) No sofrir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o menyscabi el correcte desenvolupament de les funcions, d'acord amb l'Annex 5 Quadre d'exclusions mèdiques del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears.

e) No haver estat separada del servei de l'administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitada per a exercir la funció pública.

f) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

g) Estar en possessió dels permisos de conducció de la classe A2 i B, els quals han d'estar en vigor en la data d'expiració del termini de presentació de sol·licituds.

h) Comprometre's, mitjançant una declaració jurada a portar armes i, si escau, a utilitzar-les, mitjançant una declaració expressa.

i) Acreditar la superació del curs de capacitació de policia local.

j) Coneixements de la llengua catalana, nivell B2, que s'acreditarà formalment mitjançant el corresponent certificat expedit pel Govern Balear o títol, diploma o certificat equivalent segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013).

k) Haver satisfet la taxa per optar a les proves de selecció de personal. Aquesta taxa es pot abonar en el compte Bankia ES08 2038 3289 9364 0000 2649. Aquest pagament ha d'estar clarament identificat (dades de la persona interessada i convocatòria), perquè la Corporació pugui comprovar aquest requisit per mitjans electrònics.

Per a ser admeses les persones aspirants han de manifestar en les seves sol·licituds de participació que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides, referides sempre a la data d'expiració del termini de presentació d'instàncies.

No obstant l'anterior:

- Quant als requisits c) Titulació acadèmica, g) Permisos de conducció, i) Acreditar la superació del curs de capacitació de Policia Local i j) Coneixements de la llengua catalana, la persona aspirant els haurà d'acreditar en el moment de presentar la sol·licitud de participació en la convocatòria, excepte que autoritzi expressament aquest Ajuntament perquè els comprovi per mitjans electrònics.

Si en qualsevol moment del procés selectiu, la Comissió Tècnica de Valoració tingués coneixement que alguna persona aspirant no compleix un o diversos dels requisits exigits en aquesta convocatòria, prèvia audiència de la persona interessada, haurà de proposar la seva exclusió al batle president, i li comunicarà, als efectes oportuns, les inexactituds o falsedats consignades en la sol·licitud d'admissió.

Amb anterioritat al nomenament com a personal funcionari interí, la persona interessada haurà de justificar aquells requisits que no hagués presentat juntament amb la sol·licitud i que no obrin en poder d'aquest Ajuntament i haurà de fer constar la manifestació de no venir exercint cap lloc o activitat en el sector públic delimitat per l'article 1 de la Llei 53/1984, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. En el cas de realitzar activitat privada haurà de declarar-lo en el termini de deu dies des que sigui nomenada com a personal funcionari interí, amb la finalitat que, per la Corporació, es pugui adoptar sobre aquest tema acordo de compatibilitat o incompatibilitat.

4. PROTECCIÓ DE DADES PERSONALS

De conformitat amb el qual disposa l'article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garanties dels drets digitals (BOE núm. 294, de 6 de desembre de 2018), s'informa a les persones aspirants de:

a) Que el responsable del tractament de dades personals és l'Ajuntament de Calvià (C/ de Julià Bujosa Sans, batle, 1, 07184, Calvià), el qual disposa d'un fitxer de dades de caràcter personal denominat “Personal municipal” en el qual s'incorporaran la sol·licitud d'admissió, documentació que s'acompanyi a aquesta o que es generi arran de la convocatòria.

b) Que la finalitat del tractament d'aquestes dades és, entre altres, la convocatòria, tramitació, qualificació i resolució del procés selectiu.

c) La possibilitat d'exercitar els drets establerts en els articles 15 a 22 del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril de 2016, general de protecció de dades. L'exercici d'aquests drets s'efectuarà conforme a les disposicions generals previstes en l'article 12 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garanties dels drets digitals.

L'òrgan administratiu davant el qual les persones interessades podran, si escau, exercitar els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició i la resta de drets reconeguts en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garanties dels drets digitals, és el Servei d'Atenció al Ciutadà de l'Ajuntament de Calvià, situat en la c/ de Julià Bujosa Sans, batle, 1, 07184 (Calvià).

En cas que sigui necessari, algunes dades personals podran ser publicades en el BOIB i en la web d'aquesta Corporació (www.calvia.com) d'acord amb el que es disposa en les bases d'aquesta convocatòria i en l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

En compliment de l'article 15.1 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern (BOE núm. 295, de 10 de desembre de 2013), es fa constar que, en cas que la persona interessada hagi posat en coneixement de l'Ajuntament dades de salut, aquesta autoritza expressament el tractament d'aquestes dades per al compliment de les finalitats anteriorment exposades.

5. BORSA DE TREBALL

La borsa de treball estarà integrada per les personis aspirants que compleixin els requisits indicats en la base tercera, ordenades d'acord amb la nota final obtinguda en el curs bàsic de policies locals de l'EBAP més el nombre d'anys complets de serveis prestats i reconeguts com a policia local, atorgant 0,5 punts per any complet, sense que s'hagin de tenir en compte els mesos i dies sobrants.

D'acord amb l'anterior, la puntuació final de cada persona aspirant s'ha d'obtenir sumant la nota final obtinguda en el curs bàsic de policies locals de l'EBAP i el resultat de multiplicar cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local per 0,5.

La borsa de treball té una vigència de dos anys. En cas que quedés esgotada abans dels dos anys, la Corporació podrà obrir un nou termini perquè les persones interessades presentin les sol·licituds de participació, segons les condicions d'aquestes bases.

6. COMISSIÓ TÈCNICA DE VALORACIÓ

La Comissió Tècnica de Valoració ha de confeccionar la llista de les persones aspirants, ordenades d'acord amb l'indicat en la base anterior.

La Comissió Tècnica de Valoració estarà integrada per les següents persones:

President:

Senyor Francisco Darder Kittila, en substitució senyor Antonio Pascual Vallejo

Vocal:

Senyor Antonio Figuerola Rivadeneira, en substitució senyor Miguel Ángel Nadal Cervantes

Vocal:

Senyor Antonio Lozano Becerra, en substitució senyor Matías Coll Ramis

Una persona designada per la representació del personal.

7. FUNCIONAMENT DE LA BORSA: CRIDA I SITUACIÓ DE LES PERSONES INTEGRANTS

7.1. Les persones que integren la borsa de treball, a l'efecte d'oferir-los un lloc de treball, estan en situació de disponible o no disponible.

Quan s'hagi de cobrir un lloc de treball de la categoria de policia local en qualsevol de les unitats de l'Àrea de Seguretat, s'oferirà, segons l'ordre de prelació, de les persones que integrin la borsa de treball i que es trobin en la situació de disponible.

Si hi ha més d'un lloc de treball a cobrir de les mateixes característiques, es poden fer crides col·lectives simultànies a tantes persones aspirants en situació de disponible en la borsa com es consideri necessari. En aquest cas, els llocs oferts s'han d'adjudicar per ordre rigorós de prelació de les persones integrants de la borsa que hagin manifestat la seva conformitat.

7.2. S'ha de comunicar a la persona que correspongui el lloc i el termini en el qual s'ha de presentar. Si la persona no manifesta la seva conformitat amb el nomenament en el termini d'un dia hàbil – o en el segon dia hàbil següent si la crida es fa en divendres –, així com la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat pel servei de RRHH, s'entendrà que renúncia a l'oferiment.

7.3. A les persones aspirants que renunciïn al lloc de manera expressa o tàcita – d'acord amb el punt anterior – passaran a l'últim lloc de la llista de la borsa, excepte que al·leguin, en el moment de la crida, la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, que s'han de justificar documentalment dins dels tres dies hàbils següents:

a) Estar en període d'embaràs, de maternitat o de paternitat, d'adopció o d'acolliment permanent o preadoptiu, incloent el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per cura de fills i filles per qualsevol dels supòsits anteriors.

b) Prestar serveis com a personal funcionari de carrera o interí de la Policia Local en un municipi de les Illes Balears.

c) Sofrir malaltia o incapacitat temporal.

7.4. Les persones interessades, a fi de quedar en situació de disponible, estan obligades a comunicar per escrit a Recursos Humans la finalització de les situacions previstes en l'apartat anterior, amb la justificació documental corresponent.

7.5. La posterior renúncia d'una persona funcionària interina al lloc de treball que ocupa, així com l'incompliment del deure de prendre possessió del lloc de treball prèviament acceptat, suposa l'exclusió de la borsa de treball, excepte que aquestes circumstàncies es produeixin a conseqüència de la crida per a ocupar un altre lloc de treball en un altre cos, escala o especialitat, subescala, classe o categoria de l'Administració Pública o en els casos de força major.

7.6. El personal funcionari interí, quan cessi en el lloc de treball, tret que sigui a conseqüència de renúncia voluntària, s'ha d'incorporar automàticament a la borsa de treball en el lloc que li correspongui d'acord amb la puntuació obtinguda segons el que s'estableix en la base cinquena.

7.7. Estaran en la situació de no disponible - fins que comuniquin a RRHH, en la forma prevista en l'apartat 7.4 la finalització de les situacions esmentades - les persones integrants de la borsa de treball que no hagin acceptat el lloc ofert perquè es trobin en alguna de les situacions previstes en l'apartat 7.3 d'aquestes bases. Mentre una persona estigui en la situació de no disponible, no se la cridarà per oferir-li un lloc de treball.

7.8. Estaran en la situació de disponible la resta de persones que integren la borsa de treball, amb la conseqüència que se les ha de cridar per oferir-les un lloc de treball d'acord amb la seva posició en la borsa.

8. DATA LÍMIT DE PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES.

El termini per a presentar la sol·licitud de participació és de deu dies naturals, a comptar des de l'endemà al de la publicació d'aquestes bases en el BOIB. Els successius anuncis es publicaran únicament en la pàgina web de l'Ajuntament www.calvia.com.

Les sol·licituds de participació i la documentació que correspongui s'haurà de presentar en el Registre General d'entrada, o en qualsevol de les formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

9. INTERPOSICIÓ DE RECURSOS

Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, d'acord amb el que disposa l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El termini per a interposar-lo és d'un mes, a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució, i en aquest cas no es pot interposar recurs contenciós administratiu fins que s'hagi resolt expressament el de reposició o s'hagi produït la seva desestimació presumpta. 

El recurs de reposició s'ha de presentar en el Registre General d'aquest Ajuntament o en les dependències i mitjans a què es refereix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, i s'entendrà desestimat quan no es resolgui i notifiqui en el termini d'un mes, a comptar des de l'endemà al de la seva interposició, i en aquest cas quedarà expedita la via contenciosa administrativa.

Si no s'utilitza el recurs potestatiu de reposició, s'ha d'interposar directament recurs contenciós administratiu, conforme al que s'estableix en l'article 123 anteriorment citat, i en els articles 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant els jutjats contenciosos administratius de Palma, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució.

 

Calviá, 19 de juny de 2020

El Tinent de batle delegat de Serveis Generals i Infraestructures

(Delegació per resolució de Batlia de data 17/06/2019)

Juan Recasens Oliver