Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 5253
Resolució de la consellera executiva del Departament d'Economia i Hisenda, i Desenvolupament Empresarial del Consell Insular d'Eivissa per a l’aprovació del Conveni de col·laboració entre el Consell Insular d’Eivissa i la Cambra de Comerç, Indústria, Navegació i Serveis d’Eivissa i Formentera, per ajudar a la reactivació comercial amb l’aplicació de la marca de garantia «Comercio de Confianza», davant l’entrada en vigor del Decret 463/2020 de 14 de març, per el qual es declara d’Estat d’Alarma davant la COVID-19
En data 18 de juny de 2020, la consellera executiva del Departament d'Economia i Hisenda, i Desenvolupament del Consell Insular d'Eivissa ha dictat la Resolució número 2020000115, per la qual resol:
PRIMER.- APROVAR i subscriure el Conveni de col·laboració entre el Consell Insular d'Eivissa i la Cambra de Comerç, Indústria, Navegació i Serveis d'Eivissa i Formentera, per ajudar a la reactivació comercial amb l'aplicació de la marca de garantia ‘Comercio de Confianza', davant l'entrada en vigor del Decret 463/2020 de 14 de març, pel qual es declara d'Estat d'Alarma davant la COVID-19, identificat amb CSV número 13067374673563502161 i el seu annex amb CSV 13071016701212006367.
SEGON.- APROVAR la dotació econòmica de la subvenció per un import total màxim de dos-mil vuit-cents cinquanta euros (2.850,00 €), a càrrec de l'aplicació pressupostària 4220.4890000 del vigent pressupost.
TERCER.- APROVAR el pagament d'aquesta subvenció del Consell a la Cambra dos pagaments parcials, el primer corresponent a un 50 % de la quantia 1.425 € a la firma del conveni, i el segon pagament de la resta del 50 % per import de 1.425 € es realitzarà una vegada s'hagi justificat les activitats objecte del primer pagament, d'acord amb el que permet l'article 37.1b) del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, modificat per la Llei 7/2018, de 31 de juliol, de promoció de la seguretat i la salut en el treball a les Illes Balears (BOIB núm. 97, de 7 d'agost de 2018), i a l'article 25.3.c del Decret llei 8/2020, de 13 de maig, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19.
QUART.- PUBLICAR el present conveni en el Butlletí oficial de les Illes Balears (BOIB) i a la Base Nacional de Dades de Subvencions (BNDS), una vegada s'hagi aprovat, de conformitat amb allò establert a l'article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al Portal de transparència del Consell Insular d'Eivissa (http://transparencia.conselldeivissa.info), de conformitat amb l'establert als articles 5.4 i 8.1 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
CINQUÈ- Donar compte de l'aprovació del present conveni al primer Ple del Consell Insular d'Eivissa.
SISÈ- TRACTAR la present subvenció a l'informe de seguiment del Pla estratègic de Subvencions del Consell Insular d'Eivissa pels anys 2020-2022, corresponent.
Eivissa, 18 de juny de 2020
La cap de secció d'Indústria del Departament d'Economia i Hisenda, i Desenvolupament Empresarial,
Olga Torres Ribas
Conveni de col·laboració entre el Consell Insular d'Eivissa i la Cambra de Comerç, Indústria, Navegació i Serveis d'Eivissa i Formentera, per ajudar a la reactivació comercial amb l'aplicació de la marca de garantia ‘Comercio de Confianza', davant l'entrada en vigor del Decret 463/2020 de 14 de març, per el qual es declara d'Estat d'Alarma davant la COVID-19
A la ciutat d'Eivissa, i amb la intenció de signar el conveni de col·laboració que es detalla, es reuneixen les següents:
PARTS
La Sra. María Fajarnés Costa, consellera executiva del Departament d'Economia i Hisenda, i Desenvolupament Empresarial del Consell Insular d'Eivissa, (en endavant Consell) nomenada per Decret de Presidència nº 472/2019 publicat en el BOIB núm. 95, d'11-7-2019), actuant en nom i representació del Consell Insular d'Eivissa, tot de conformitat amb el que disposen l'article 13.1 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars, i l'article 72 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa, i l'apartat primer lletra b del Decret de Presidència núm. 484/2019 del 16 de juliol, publicat al BOIB nº 98 del dia 17-07-2019 de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa, modificat pel Decret de Presidència nº 1005/2019 del 19 de desembre, publicat al BOIB núm. 175, del dia 31-12-2019, modificat pel Decret de Presidència núm. 460/2020, de 3 de juny, publicat al BOIB núm. 101 del dia 04-06-2020.
Don Carlos Marí-Mayans, President de la Cambra de Comerç, Indústria, Navegació i Serveis d'Eivissa i Formentera (en endavant Cambra), nomenat en consell insular de la cambra en data 23 de Juliol de 2018, per raó del seu càrrec, segons les atribucions conferides per l'article 12 de la Llei 4/2014, d'1 d'abril, bàsica de les cambres oficials de comerç, indústria, serveis i navegació i la Llei 7/2006, de 3 de maig, que regula la Cambra Oficial de Comerç, Indústria i Navegació d'Eivissa i Formentera, i en l'exercici que li atribueix l'article 32 del seu Reglament de règim intern.
ANTECEDENTS
1. En data 14 de març de 2020 el Govern de l'Estat espanyol va aprovar el Reial decret 463/2020, de 14 de març (BOE núm. 67, de 14/03/2020), pel qual es declara la situació d'alarma a tot l'Estat espanyol, amb la finalitat d'afrontar la situació d'emergència sanitària provocada per la COVID-19. El Reial decret 463/2020, de 14 de març, que inicialment tenia una vigència de quinze dies naturals, va ser prorrogar mitjançant els reials decrets 476/2020, de 27 de març, 487/2020, de 10 d'abril, 492/2020, de 24 d'abril, i 514/2020, de 8 de maig, 537/2020 de 22 de maig i 555/2020 de 5 de juny, i recull un seguit de mesures extraordinàries d'efecte immediat, encaminades a protegir la salut i la seguretat dels ciutadans, contenir la progressió de la malaltia i reforçar el sistema de salut pública.
Entre les mesures adoptades relatives a l'activitat comercial, es va suspendre l'obertura al públic i la paralització de certes activitats empresarials i laborals.
A més, la expansió de la pandèmia ocasionada per la COVID-19 ha portat a Espanya, l'adopció d'una sèrie de mesures especials amb la finalitat de lluitar contra aquest virus i a establir tota una sèrie de normes aplicables als comerços per garantir un adequat nivell de protecció, seguretat e higiene que protegeixi a les personers, als treballadors, proveïdors i clientes o usuaris.
Mitjançant l'aprovació de Ordre SND/386/2020, de 3 de maig,Ordre SND/388/2020, de 3 de maig, Ordre SND/399/2020, de 9 de maig,Ordre SND/422/2020, de 19 de maig, s'adopten diferents mesures destinades a flexibilitzar restriccions socials i de desenvolupament de l'activitat del comerç minorista, i que condicionen a la reobertura al públic de determinats comerços i serveis, que estaven suspesos amb la declaració d'Estat d'Alarma. Amb aquestes ordres s'ha permès la reactivació comercial parcial, sempre que es garanteixi el compliment d'una sèrie de condicions que permetin comptabilitzar aquesta reobertura amb les mesures higièniques adequades per a la protecció de la salut y la seguretat dels ciutadans i dels treballadors evitant així un repunt de la malaltia.
Per una altra banda, la Secretaría del Estado de Comercio del Ministerio de la Industria, Comercio y Turismo ha publicat un Protocolo y Guía de Buenas Prácticas dirigida a l'activitat comercial en establiments físics i no sedentaris, i que es configura com a referència d'un compendi de mesures de seguretat que serveix de guia per al sector comercial.
2. L'article 36.1.d de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, estableix com a competència pròpia dels Consells Insulars, entre altres, la cooperació en el foment del desenvolupament econòmic i social i en la planificació en el territori provincial, d'acord amb les competències de les altres administracions públiques en aquest àmbit.
Amb motiu de la declaració de l'estat d'alarma en data 14 de març de 2020, el Govern de les Illes Balears va aprovar el Decret llei 8/2020, de 13 de maig, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19, que va entrar en vigor el mateix dia de la seua publicació al BOIB núm. 84, de 15 de maig de 2020, i que en la seua exposició de motius assenyala que en paral·lel a les mesures relatives a la protecció de la salut pública, que són prioritàries, adoptades per les administracions públiques, resulta imprescindible també adoptar mesures d'impuls de l'activitat econòmica per assegurar el manteniment de la major part de llocs de feina per a treballadors i treballadores que actualment es troben en una situació d'extrema fragilitat i mesures de simplificació administrativa de l'Administració de la Comunitat Autònoma i de les administracions insulars i municipals de les Illes Balears adreçades a pal·liar, en el que sigui possible, els efectes de la crisi sanitària en l'activitat productiva i el teixit empresarial de les Illes Balears.
Així mateix, l'esmentat Decret 8/2020, de 13 de maig, continua assenyalant en la seua exposició de motius que en una situació crítica com l'actual, en què és fonamental transvasar recursos del sector públic al sector privat per tal que la societat col·labori en la recuperació de la normalitat perduda, es considera un objectiu prioritari facilitar la posada en marxa de línies eficaces de subvenció que impulsin el desenvolupament dels sectors productius i que puguin pal·liar els efectes socials i econòmics provocats per la crisi sanitària de la COVID-19. I en aquest sentit, al seu Capítol IV estableix un règim especial en matèria de subvencions de aplicació a totes les administracions de les Illes Balears, que s'aplicarà fins al 31 de maig de 2021.
De entre aquestes mesures, al seu article 24.3 disposa que «Les normes incloses en els articles 25 i 26 d'aquest capítol es refereixen únicament a les línies i els procediments de subvencions que, en el territori de les Illes Balears, tenguin per objecte impulsar el desenvolupament econòmic i social, el foment de les activitats d'R+D+I (Recerca+Desenvolupament+Innovació) o pal·liar els efectes econòmics i socials de caràcter negatiu que s'hagin produït per l'alerta sanitària derivada de la COVID-19 amb relació als col·lectius següents: persones en situació de vulnerabilitat econòmica o social; treballadors autònoms i per compte d'altri; persones treballadores desocupades; petites i mitjanes empreses; institucions de recerca, i entitats sense ànim de lucre que persegueixin finalitats assistencials, culturals, educatives, cíviques o esportives».
A més, en matèria de promoció del desenvolupament econòmic municipal i insular, disposa al seu article 32.2 que el consells insulars, en el marc del que estableix la lletra d) de l'article 36.1 de la LBRL, dins el seu àmbit territorial, poden atorgar ajudes o subvencions a les persones o entitats afectades per la crisi ocasionada per la Covid-19 i, en general, acordar totes les accions de foment que estimin pertinents amb la finalitat de coadjuvar a la recuperació econòmica.
3. El Decret de Presidència núm. 2019000471, d'estructura del govern del Consell Insular d'Eivissa i de creació de departaments (BOIB núm. 95, de 17-07-2019; modificat al BOIB núm. 175, de 31-12-2019 i al BOIB núm. 101 de 4-1-2020), preveu a l'apartat 5.g de l'article tercer que el Departament d'Economia i Hisenda, i Desenvolupament Empresarial, comprèn l'activitat competencial pròpia del Consell Insular en relació amb la matèria d'artesania, promoció de la moda i desenvolupament empresarial.
4. El present conveni té naturalesa administrativa, de conformitat amb l'establert als articles 47 i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i per tant, en virtut de l'article 6 de la Llei 9/2017 de contractes del sector públic, està exclòs de l'àmbit de la seua aplicació, i s'ha de regir per les seues clàusules, per la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS), pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de desenvolupament de la Llei 38/2003, i pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.
5. Per altra banda, la Llei 4/2014, d'1 d'abril, bàsica de les cambres de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació, estableix en l'article 2.1 que les Cambres Oficials de Comerç són corporacions de dret públic de base privada i amb competències de caràcter publico-administratiu i potestats administratives, per la qual cosa exerceixen funcions públiques de les quals són titulars, perquè els són atribuïdes per la llei o perquè els són delegades o encomanades per les administracions públiques o perquè poden ser establertes mitjançant convenis o acords amb aquestes.
La Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació d'Eivissa i Formentera gaudeix de personalitat jurídica i de capacitat d'obrar per al compliment dels seus fins generals de representar, promocionar i defensar els interessos generals del comerç, la indústria, els serveis i la navegació de la seva circumscripció, així com la prestació de serveis a les empreses que exerceixen les indicades activitats. Així mateix es configura com un òrgan consultiu i de col·laboració amb les administracions públiques, en l'exercici de les competències de caràcter públic que li atribueix la legislació vigent i de les que li puguin encomanar i delegar les administracions públiques.
D'acord amb la naturalesa de les cambres, aquestes es converteixen en els instruments adequats per col·laborar amb les administracions públiques locals, la Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Eivissa i Formentera en aquestes illes ja que aquest és un dels objectius de la nova Llei 1/2017 de 12 de maig, que regula les cambres de Comerç de les Illes Balears.
6. Per part de la Cambra de Comerç d'Espanya s'ha sol·licitat davant la Oficina de Española de Patentes y Marcas, la inscripció de la marca de garantía, “C Comercio de Confianza” de la Cámara de Comercio de España (sol·licitud número M4067792(3)), com a marca de garantia en la classe 35 de la Classificació Internacional de Productes i Serveis, d'acord amb la Classificació de Niza, 11ª Edició 2020.
Aquesta marca de garantia Comercio de Confianza es regirà per allò disposat en el Reglament d'ús adjunt a aquest document com a Annex 1 i que s'articularà mitjançant les Cambres Comercials territorials.
En aquest sentit, la Cambra de Comerç, Indústria, Navegació i Serveis d'Eivissa i Formentera signa en data 27 de maig de 2020 el conveni amb la Cámara d'Espanya per posar a disposició de les empreses que exerceixen activitats comercials en la demarcació de territorial de dita Cambra, la marca de garantia Comercio de Confianza.
7. L'obtenció del distintiu de marca de garantia de ‘Comercio de Confianza' acredita que l'establiment comercial ha elaborat, amb els ajustos exigits pel seu sector d'activitat, un protocol i guia de bones pràctiques de conformitat amb el Protocolo y Guía de Buenas Prácticas dirigida a l'activitat comercial en establiments físics i no sedentaris de la Secretaría del Estado de Comercio del Ministerio de la Industria, Comercio y Turismo.
Podran sol·licitar aquesta marca de garantia les persones físiques o jurídiques que exerceixin activitats comercials compreses dintre del grup 47 de la Classificació Nacional d'Activitats Econòmiques (CNAE) i tindrà una vigència d'un any des de la data d'expedició.
L'interessat haurà de tramitar amb la Cambra de Comerç Territorial la seva sol·licitud, aportar la documentació acreditativa i signar la declaració responsable sobre el compliment dels requisits per a la obtenció de la llicència de marca de garantia. Prèvia autorització per escrit de la llicència d'ús formulada corresponentment per la Cambra de Comerç Territorial, el sol·licitant obtindrà l'autorització per l'ús de la marca de garantia ‘Comercio de Confianza' , que es regirà en tot moment per Reglament d'ús (Annex 1).
El Consell Insular d'Eivissa, conscient de les dificultats econòmiques dels comerços minoristes de l'illa d'Eivissa, i amb l'objectiu de donar suport al nostre teixit empresarial, i potenciar la reactivació de la activitat comercial en les condicions de salut i seguretat establertes, ha decidit en l'àmbit de les seves competències, col·laborar amb la Cambra de Comerç d'Eivissa i Formentera en el impuls de la obtenció de la certificació de Comerç de Confiança amb l'aportació màxima de 2850.00€ per la primera campanya d'aquest segell de valor que proporcionarà confiança i garanties sanitàries als clients i usuaris del comerç minorista d'Eivissa.
Ambdues parts es reconeixen mútuament la capacitat, la representació i la legitimació suficient per a formalitzar el present conveni, d'acord amb les següents
CLÀUSULES
1. Objecte
Constitueix objecte del present conveni el instrumentalitzar l'atorgament d'una subvenció per part del Consell Insular d'Eivissa a la Cambra de Comerç, Indústria, Navegació i Serveis d'Eivissa i Formentera per ajudar a les persones físiques o jurídiques que exerceixen activitats comercials a l'illa d'Eivissa compreses dins del grup 47 del CNAE, en l'obtenció de la marca de garantia Comercio de Confianza.
Es finançarà el 50% del preu brut de la marca de garantía Comercio de Confianza als 100 primers sol·licitants que compleixin favorablement amb tots els requisits establerts al Reglament d'ús de la marca de garantia de Comercio de Confianza (Annex 1), i que facin els tràmits a través de la Cambra de Comerç, Indústria, Navegació i Serveis d'Eivissa i Formentera.
2. Finançament
L'aportació màxima de la subvenció del Consell a la Cambra és de dos mil vuit-cents cinquanta euros (2.850,00€) amb càrrec a la partida pressupostària 4220.4890000 del pressupost de l'any 2020 del Consell.
3. Obligacions de les parts
Ambdues parts ens comprometem amb caràcter general a executar les activitats objecte d'aquest Conveni de conformitat amb els principis de bona administració, bona fe presumpció de legalitat.
3.1. A més, la Cambra es compromet a:
- Iniciar, tramitar i executar el procediment d'atorgament del certificat ‘Comerç de Confiança', de conformitat amb l'establert al Reglament d'ús de la marca de garantia ‘Comercio de Confianza' que s'adjunta al present conveni com a Annex 1, a l'àmbit de l'illa d'Eivissa, finançant el 50% del preu brut de la marca de garantía Comercio de Confianza als 100 primers sol·licitants
- Reflectir la col·laboració del Consell, amb la inclusió de la seva imatge corporativa en els adhesius identificatius de cada establiment subvencionat i en qualsevol altra promoció o publicitat de la convocatòria objecte del present conveni.
- Acreditar davant el consell Insular d'Eivissa, la realització de l'activitat objecte del Conveni i presentar la documentació justificativa corresponent d'acord amb els requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció.
- Comunicar al Consell l'obtenció, si escau, de qualsevol ajut econòmic per a la mateixa finalitat durant la vigència del present conveni.
- Reintegrar els fons percebuts en els supòsits previstos en l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005 de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de Subvencions.
- Sotmetre's a les actuacions de comprovació, verificació i control financer que pugui dur a terme tant el Consell com per la Sindicatura de comptes de les Illes Balears.
- I en qualsevol cas complir amb les obligacions dels beneficiaris previstes a l'article 11 del Decret 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de Subvencions, en relació amb article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
3.2. El Consell, per la seua part, es compromet a:
- Destinar la quantitat de dos mil vuit-centes cinquanta mil euros (2.850,00€) amb càrrec a la partida pressupostària 48900 a la Cambra, per a ajudar en un 50% del finançament del preu brut de la obtenció del distintiu Comerç de confiança, a les 100 primeres sol·licituds d'obtenció del distintiu als establiments comercials.
- Donar suport i assistència tècnica als professionals de la Cambra per contribuir a un òptim desplegament de les actuacions objecte del present conveni. En aquest sentit, el Consell podrà convocar reunions de seguiment i coordinació quan ho estimi oportú.
- Comprovar el compliment de l'adequada justificació de la subvenció, així com de la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determinen la concessió o el gaudi de la subvenció.
El Consell Insular d'Eivissa quedarà exonerat de qualsevol responsabilitat que se'n pugui derivar de l'aplicació de la marca de garantia ‘Comercio de Confianza'.
4. Termini d'execució del conveni
El termini d'execució de les actuacions objecte del present conveni serà com a màxim de sis mesos, a partir de la data de recepció de la notificació de l'aprovació del present conveni.
5. Pagament
El pagament d'aquesta subvenció del Consell a la Cambra s'efectuarà en dos pagaments parcials, el primer corresponent a un 50 % de la quantia 1.425 € a la firma del conveni, i el segon pagament de la resta del 50 % per import de 1.425 € es realitzarà una vegada s'hagi justificat les activitats objecte del primer pagament, d'acord amb el que permet l'article 37.1b) del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, modificat per la Llei 7/2018, de 31 de juliol, de promoció de la seguretat i la salut en el treball a les Illes Balears (BOIB núm. 97, de 7 d'agost de 2018), i a l'article 25.3.c del Decret llei 8/2020, de 13 de maig, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19, ja que es tracta d'un finançament necessari per poder dur a terme les actuacions inherents a la subvenció concedida, i, a més, es donen raons d'interès públic, atès que la finalitat d'aquestes ajuts és pal·liar la situació soferta pels comerços causada per la crisi econòmica derivada de l'emergència sanitària per la COVID-19.
A més, atès que la beneficiària, és un ens instrumental de dret públic vinculada a una administració pública, i l'import subvencionat és inferior a 3.000 € queda exonerada de la constitució de garantia, de conformitat amb l'establert a l'article 42.2 Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de desenvolupament de la Llei 38/2003.
6. Compatibilitat amb altres ajudes
La concessió d'aquest ajut és compatible amb la concessió d'altres ajuts que puguin concedir altres administracions o ens públics o privats, però en cap cas l'import no pot ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions o ingressos públics o privats, superi el cost de l'activitat subvencionada, de conformitat amb el que disposa l'article 20 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions i en relació amb l'article 19 de la Llei 38/2003, 17 de novembre, general de subvencions.
7. Justificació
La Cambra haurà de presentar una memòria acreditativa de la realització de l'activitat del present conveni en dos vegades: la primera als tres mesos de rebre el primer pagament del 50% de la subvenció al respecte de les 50 primeres persones beneficiàries d'atorgament del distintiu, i la segona memòria al respecte de la resta de les persones beneficiàries de la subvenció, als tres mesos de rebre el segon pagament del 50% restant.
La memòria obligatòriament haurà de comprendre els següents apartats:
- Valoració del desenvolupament del programa.
- Informe econòmic amb un llistat de participació detallat, i relació de les persones perceptores de la subvenció objecte del present conveni.
- Declaració responsable acreditatiu que la quantitat aportada pel Consell s'ha destinat a la finalitat per al qual va ser concedida.
- Relació detallada d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada amb la indicació del import i la seva procedència.
- Informació d'incidències i altres qüestions d'interès que cregui convenient.
8. Òrgans competents per ordenar, instruir i resoldre el procediment
El Departament d'Economia i Hisenda, i Desenvolupament Empresarial del Consell és el competent per instruir el procediment d'aquest Conveni, de conformitat amb l'establert a l'apartat 5.g de l'article tercer del Decret de Presidència núm. 471/2019, de data 10 de juliol, d'estructura del govern del Consell Insular d'Eivissa i de creació de departaments (BOIB extr. núm. 95, d'11-07-19; modificació al BOIB núm. 175, de 31-12-2019). Dins d'aquest Departament correspon a la consellera executiva l'ordenació del procediment, en virtut de l'apartat i de l'article primer del Decret de Presidència núm. 484/2019, de data 16 de juliol de 2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB extr. núm. 98, de data 17-07-19; modificació al BOIB núm. 175, de 31-12-2019).
Pel que fa a la competència per aprovar aquest Conveni de conformitat amb l'establert a l'article primer, apartat b), del Decret de Presidència núm. 484/2019, de data 16 de juliol, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa, correspon a la consellera executiva del Departament de Economia i Hisenda, i Desenvolupament Empresarial “Aprovar i signar en nom del Consell Insular d'Eivissa els convenis de col·laboració amb altres entitats públiques o privades, relatius a assumptes propis del seu Departament fins a la quantitat de quinze mil euros (15.000 €), i donar-ne compte en el primer Consell Executiu que se celebri.
9. Publicitat
El present Conveni es publicarà a la Base de Dades Nacional de Subvencions en els termes expressats a l'article 18 de la Llei 38/2003, de 17 novembre, general de subvencions (LGS), al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al Portal de Transparència del Consell (http://transparencia.conselldeivissa.info), de conformitat amb l'establert als articles 5.4 i 8.1 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
A més, s'ha de trametre la documentació sobre els convenis a la Sindicatura de Comptes de conformitat amb l'establert a l'article 1.2 de la Instrucció relativa a la tramesa a la Sindicatura de Comptes de la informació sobre els convenis formalitzats per les entitats del sector públic local de les Illes Balears (BOIB núm. 161, de 24-12-16), en relació amb l'article 53 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
10. Comissió mixta
Es constitueix una comissió com a mecanisme de seguiment, vigilància i control de l'execució, i resolució de les diferències que puguin sorgir en l'aplicació i la interpretació d'aquest conveni, que estarà formada per dos membres, un en representació de la Cambra de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació d'Eivissa i Formentera Cambra de Comerç d'Eivissa i Formentera i l'altra en representació del Consell Insular d'Eivissa, segons la següent composició:
Per part de la Cambra de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació d'Eivissa i Formentera:
- Titular: María Dolores Tur Clapés
- Suplent: Pilar Tur Oller.
Per part del Consell Insular:
- Titular: Olga Torres Ribas
- Suplent: Rebeca Miguel Climent
11. Modificació del Conveni
Qualsevol modificació que alteri les condicions establertes en aquest Conveni s'ha de pactar per acord escrit de les parts. En qualsevol cas, el document en què es formalitzi la possible modificació s'ha d'adjuntar a aquest Conveni com una addenda.
12. Finalització del Conveni
Aquest Conveni es podrà extingir pel compliment de les actuacions que constitueixen el seu objecte o per incórrer en causa de resolució.
Són causes de resolució:
- El transcurs del termini de vigència del Conveni sense que s'hagi acordat la seua pròrroga.
- El mutu acord de les parts, que s'ha de formalitzar per escrit.
- L'incompliment de les obligacions i els compromisos assumits per part d'algun dels signants. En aquest cas, qualsevol de les parts podrà requerir a l'altra part per tal que compleixi en un determinat termini amb les obligacions o els compromisos que es considerin incomplerts. Aquest requeriment es comunicarà als responsables del seguiment, vigilància i control de l'execució del Conveni. Si, una vegada transcorregut el termini indicat en el requeriment l'incompliment persisteix, la part requeridora notificarà a l'altra part la concurrència de la causa de resolució i s'entendrà resolt el Conveni. La resolució del Conveni per aquesta causa podrà derivar en una indemnització dels perjudicis causats a la part complidora.
- L'anul·lació o la revocació de l'acte de concessió de la subvenció.
- La impossibilitat material o legal de complir les obligacions que es deriven de l'objecte del Conveni.
- Denúncia de qualsevol de les parts, manifestada per escrit.
- La resta de les causes previstes a la normativa d'aplicació.
13. Reintegrament i revocació de l'ajuda
Si amb la documentació presentada no s'arriba a justificar el 100 % de la despesa prevista per a l'activitat objecte del Conveni, l'ajuda es reduirà proporcionalment a la despesa justificada, de manera que l'ajuda cobreixi només les despeses correctament justificades.
L'incompliment de l'obligació de justificar la finalitat de l'ajuda econòmica rebuda en la forma i els terminis establerts suposarà, a més de la revocació, la impossibilitat de rebre ajudes del Consell mentre no es faci la devolució de l'import reclamat.
Si durant la instrucció de l'expedient o en el transcurs dels quatre anys posteriors a la concessió de l'ajuda s'observen incompliments parcials o totals de les activitats objecte d'aquest Conveni, l'import subvencionat pot ser sotmès a reintegrament. En aquest sentit, de conformitat amb l'article 17.3.n de la Llei general de subvencions, en relació amb l'article 37.2 de la mateixa llei, s'estableixen els següents criteris de graduació del possible incompliment material de l'activitat objecte d'aquesta subvenció, i sempre que els beneficiaris acreditin una actuació inequívoca tendent a la satisfacció dels seus compromisos:
GRAU DE COMPLIMENT MATERIAL |
PERCENTATGE A REINTEGRAR |
---|---|
70-74 % |
15 % |
75-79 % |
12 % |
80-84 % |
9 % |
85-89 % |
6 % |
90-94 % |
3 % |
95-99 % |
0 % |
L'òrgan instructor aplicarà aquestos criteris per determinar la quantitat que finalment haurà de percebre l'entitat beneficiària, o en el seu cas, l'import a reintegrar.
L'ajuda concedida es podrà revocar, per delegació del Consell Executiu, mitjançant resolució del conseller executiu del Departament d'Economia i Hisenda, i Desenvolupament Empresarial.
D'acord amb el que disposa l'article 43 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, es revocarà la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, el beneficiari incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció. En tal cas, quedarà sense efecte l'acte de concessió, com a conseqüència de la revocació, i pertocarà reintegrar totalment o parcialment l'ajuda rebuda per l'entitat beneficiària i, si escau, l'exigència de l'interès de demora, en els casos previstos en l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.
El reintegrament es realitzarà pel procediment regulat per les disposicions generals sobre procediments administratius contingudes en el títol IV de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sense perjudici de les especialitats que s'estableixen en la Llei general de subvencions i en el RLGS, en el qual s'ha de garantir l'audiència a les entitats interessades. Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables serà l'establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el títol V del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. Tot això sense perjudici de les responsabilitats penals o civils en què es pugui incórrer.
14. Règim jurídic i jurisdicció competent
Aquest Conveni de col·laboració té la naturalesa que preveu l'article 6 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, i per tant, està exclòs de l'àmbit de la seua aplicació, i s'ha de regir per les seues clàusules, i en tot allò no previst en el present Conveni, per la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de desenvolupament de la Llei 38/2003, i pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.
En la realització de les activitats objecte d'aquest Conveni s'han d'observar les prescripcions contingudes a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades) (DOUE 4-5-2016), i a la resta de legislació vigent en matèria de protecció de dades personals, que hi sigui d'aplicació.
Les parts que subscrivim aquest Conveni ens comprometem a intentar resoldre en comú les diferències que puguin sorgir en la seua aplicació i la seua interpretació. Però si això no fos possible, les qüestions litigioses que puguin afectar la interpretació i l'execució d'aquest Conveni han de ser de coneixement i de competència de l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu.
15. Vigència del conveni
La vigència d'aquest conveni s'iniciarà en la data de la seva formalització fins el 31 de gener de 2021.
I en prova de conformitat, signem aquest Conveni en dos exemplars.
Eivissa, ... de ... de 2020
Pel Consell Insular d'Eivissa, Per Cambra de Comerç, Indústria,
Navegació i Serveis d'Eivissa i Formentera,
María Fajarnés Costa Carlos Marí-Mayans