Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL DE GOVERN

Núm. 5258
Acord del Consell de Govern de 19 de juny de 2020 pel qual s'aprova el Plec de bases i la convocatòria del concurs públic per a l'atorgament d'una llicència per a la prestació del servei de radiodifusió sonora digital autonòmica

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Memòria del director general de Modernització i Administració Digital de 14 de febrer de 2020 exposa la necessitat d'iniciar el procediment d'atorgament d'una llicència per a la prestació del servei de radiodifusió sonora digital autonòmica, per a l'únic lot vacant, AUT-5, que es correspon amb el programa 4 de la xarxa MF-BAL (9B a Mallorca, 10B a Menorca i 9C a Pitiüses).

La Llei 5/2013, d'1 d'octubre, audiovisual de les Illes Balears, té per objecte regular la comunicació audiovisual en l'àmbit competencial de la comunitat autònoma de les Illes Balears d'acord amb l'Estatut d'autonomia i la normativa bàsica estatal, establir les principals línies d'acció institucional encaminades al foment de l'activitat audiovisual, i regular l'organització autonòmica en matèria audiovisual. És aplicable en l'àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears i, en concret, als serveis de comunicació audiovisual quan el seu àmbit de cobertura no superi el de la comunitat autònoma, com també a la seva emissió per Internet, dispositius mòbils o altres de similars, i també a l'activitat audiovisual desenvolupada en el territori de les Illes Balears.

En virtut d'allò que disposa l'article 19 de la Llei 5/2013 abans esmentada, els serveis de comunicació audiovisual radiofònics, televisius i connexos i interactius són serveis d'interès general que es presten en l'exercici del dret a la lliure expressió d'idees, del dret a comunicar i rebre informació, del dret a la participació en la vida política i social i del dret a la llibertat d'empresa i dins del foment de la igualtat, la pluralitat i els valors democràtics. En particular, la prestació de serveis de comunicació audiovisual mitjançant ones hertzianes terrestres requereix la llicencia prèvia atorgada mitjançant un concurs per l'autoritat audiovisual autonòmica competent.

D'acord amb la Llei 5/2013 i amb el Decret 9/2019, de 15 de febrer, pel qual es regula el règim jurídic aplicable a l'atorgament de títols habilitants per a la prestació del servei de radiodifusió sonora per ones terrestres i a la inscripció d'aquests títols en el Registre de títols habilitants per a la radiodifusió sonora analògica i digital en l'àmbit de la comunitat autònoma de les Illes Balears, la llicència per a la prestació de serveis de comunicació audiovisual per ones hertzianes terrestres s'ha d'atorgar mitjançant un concurs públic amb subjecció a allò que estableixen la Llei 5/2013, la legislació bàsica estatal i, supletòriament, la legislació de patrimoni de la comunitat autònoma de les Illes Balears, les bases i la convocatòria del qual s'han d'aprovar pel Consell de Govern.

Per tot això, el Consell de Govern, a proposta de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització, en la sessió de dia 19 de juny de 2020, adoptà, entre d'altres, l'Acord següent:

Primer. Aprovar el plec de bases que regeixen la convocatòria i el procediment del concurs per a la concessió de llicències de prestació del servei de radiodifusió sonora digital autonòmica, que s'adjunta com a annex a aquest Acord.

Segon. Aprovar, d'acord amb les bases esmentades, la convocatòria del concurs per a la concessió d'una llicència de prestació del servei de radiodifusió sonora digital autonòmica, en els termes següents:

a) Descripció de la llicència objecte del concurs. Llicència de prestació del servei de radiodifusió sonora digital autonòmica corresponent al Grup Autonòmic amb Desconnexió Territorial del programa 4 del Bloc de freqüències de la xarxa MF-BAL (9B a Mallorca, 10B a Menorca i 9C a les Pitiüses).

b) Termini de presentació de proposicions: 15 dies hàbils comptadors des del dia següent al de la publicació d'aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

c) Lloc de presentació de proposicions: Registre de la Conselleria d'Administracions Públiques i Modernització, o en qualsevol dels llocs prevists en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

d) Constitució de la Mesa de Valoració i obertura de proposicions: dins els 10 dies hàbils següents a la data d'acabament del termini de presentació de proposicions.

Tercer. Publicar aquest Acord i l'annex en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el web de la Conselleria d'Administracions Públiques i Modernització.

Contra aquest Acord, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el Consell de Govern en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 10.1 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, que regula la jurisdicció contenciosa administrativa, sens perjudici que la persona interessada en pugui interposar qualsevol altre que consideri procedent.

 

Palma, 19 de juny de 2020

La secretària del Consell de Govern Pilar Costa i Serra

 

Plec de bases que regeixen la convocatòria i el procediment del concurs per a la concessió de llicències de prestació del servei de radiodifusió sonora digital autonòmica

Contingut

TÍTOL I. OBJECTE, RÈGIM JURÍDIC I DISPOSICIONS GENERALS

Clàusula 1. Objecte del concurs

Clàusula 2. Règim jurídic de les llicències

Clàusula 3. Òrgan competent per adjudicar les llicències

Clàusula 4. Capacitat

Clàusula 5. Acreditació

Clàusula 6. Pressupost

Clàusula 7. Documents integrants de la llicència audiovisual

TÍTOL II. PROCEDIMENT D'ADJUDICACIÓ

Clàusula 8. Procediment d'adjudicació i tramitació

Clàusula 9. Presentació de proposicions

Clàusula 10. Calendari. Termini de presentació

Clàusula 11. Documentació administrativa per presentar i contingut de les proposicions: sobre número 1, documentació administrativa

Clàusula 12. Contingut de les ofertes tècniques. Les proposicions: sobre número 2, oferta tècnica

Clàusula 13. Mesa de Valoració

ANTECEDENTS

Clàusula 15. Obertura dels sobres número 2

Clàusula 16. Valoració de les ofertes

Clàusula 17. Adjudicació provisional de la llicència

TÍTOL III. ADJUDICACIÓ DEFINITIVA I EFICÀCIA DE L'ACTE DE CONCESSIÓ DE LA

LLICÈNCIA

Clàusula 18. Actuacions prèvies a l'adjudicació definitiva

Clàusula 19. Adjudicació definitiva

Clàusula 20. Inscripció en el Registre d'Empreses de Radiodifusió Sonora de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

Clàusula 21. Despeses

TÍTOL IV. RÈGIM DE LA LLICÈNCIA

Clàusula 22. Drets del titular de la llicència

Clàusula 23. Obligacions del titular de la llicència

Clàusula 24. Durada de la llicència

Clàusula 25. Termini per a la posada en funcionament del servei

Clàusula 26. Taxes

Clàusula 27. Explotació del servei en règim de competència

Clàusula 28. Relacions laborals

Clàusula 29. Inspecció

Clàusula 30. Subcontractació

Clàusula 31. Règim d'incompliments

Clàusula 32. Infraccions i sancions

Clàusula 33. Jurisdicció competent

TÍTOL V. NEGOCIS JURÍDICS I RENOVACIONS SOBRE LES LLICÈNCIES

Clàusula 34. Negocis jurídics sobre les llicències

Clàusula 35. Modificació de l'estructura del capital social d'una societat titular d'una llicència

Clàusula 36. Renovació de la llicència

TÍTOL VI. EXTINCIÓ DE LA LLICÈNCIA

Clàusula 37. Causes d'extinció de la llicència

Clàusula 38. Efectes

ANNEX 1. Documentació que s'ha d'incloure en el sobre número 1

Model de formulari de sol·licitud

Model de declaració de la situació tributària amb l'Estat, l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i la Seguretat Social.

ANNEX 2. Barem de valoració

1. PROPOSTA TECNOLÒGICA (fins a 100 punts)

2. PROPOSTA ECONÒMICA (fins a 150 punts)

3. PROPOSTA DE PROGRAMACIÓ (fins a 200 punts)

ANTECEDENTS

El BOE núm. 177, de 26 de juliol de 1999, va publicar el Reial decret 1287/1999, de 23 de juliol,<A[por|para]> pel qual es va aprovar el Pla Tècnic Nacional de la Radiodifusió Sonora Digital Terrenal, pel<A[por|para]> qual es varen definir dues xarxes, FU-BAL i MF-BAL, del nostre àmbit comunitari, hi havia sis programes i l'Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears podia reservar fins a tres canals.

Posteriorment, el BOE núm. 150, de 24 de juny de 2006, va publicar el Reial decret 776/2006, de 23 de juny, pel qual es modificava el Reial decret 1287/1999.

Finalment, el Reial decret 802/2011, de 10 de juny (BOE núm. 153, de 28 de juny), va tornar a modificar el Pla Tècnic Nacional de la Radiodifusió Sonora Digital Terrestre (o Terrenal) que s'havia aprovat en el Reial decret 1287/1999, per relaxar les obligacions de cobertura.

Quant al Pla Tècnic de Radiodifusió d'Àmbit Local, aquest es va desenvolupar en el Reial decret 1287/1999, de 23 de juliol, mitjançant l'Ordre de 15 d'octubre de 2001, per la qual es va aprovar la planificació de freqüències destinades a la ràdio digital d'àmbit local, en règim de gestió indirecta, corresponent al Pla Tècnic de Radiodifusió Sonora Digital Terrenal (BOE núm. 266, de 6 de novembre).

L'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears va dur a terme un conjunt d'actes administratius, que es poden resumir en la realització d'un concurs per atorgar les llicències disponibles locals, com<A[com|com a]> també autonòmiques, de la ràdio digital sonora terrenal en el nostre àmbit competencial, mitjançant diferents acords o resolucions. Els següents són els que afecten la ràdio digital terrenal d'àmbit autonòmic:

La Resolució de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia per la qual es varen aprovar les bases que varen regir la convocatòria i el procediment del concurs per a la concessió de llicències de prestació del servei de radiodifusió sonora d'àmbit autonòmic, publicada en el BOIB núm. 106, de 15 de juliol de 2010.

L'Acord del Consell de Govern de 24 de setembre de 2010 pel qual es va aprovar la convocatòria del concurs públic per a l'atorgament de títols habilitants per a la prestació del servei de radiodifusió sonora digital terrenal per a emissores comercials i per a emissores educatives, culturals i altres sense ànim de lucre, d'àmbit autonòmic i d'àmbit local, publicat en el BOIB núm. 143, de 2 d'octubre de 2010.

L'Acord del Consell de Govern de 20 de maig de 2011 pel qual es va resoldre el concurs públic per a l'atorgament de títols habilitants per a la prestació del servei de radiodifusió sonora digital terrenal per a emissores comercials i per a emissores educatives, culturals i altres sense ànim de lucre, d'àmbit autonòmic i d'àmbit local, publicat en el BOIB núm. 78, de 28 de maig de 2011.

En tot aquest procediment de licitació, el lot denominat AUT-5 va quedar vacant i es correspon amb el programa 4 de la xarxa MF-BAL (9B a Mallorca, 10B a Menorca i 9C a les Pitiüses). És una llicència d'àmbit autonòmic amb desconnexió territorial (freqüències diferents a illes o agrupacions d'illes).

 

TÍTOL I. OBJECTE, RÈGIM JURÍDIC I DISPOSICIONS GENERALS

Clàusula 1. Objecte del concurs

L'objecte d'aquest concurs és la concessió d'una única llicència per a la prestació del servei de radiodifusió sonora digital, de caràcter comercial o de caràcter educatiu, cultural i altres sense ànim de lucre, d'abast autonòmic, fruit de les actuacions dutes a terme i descrites en els antecedents.

Aquesta emissora segueix la planificació de l'espectre radioelèctric reservat per a la comunitat autònoma de les Illes Balears, d'acord amb el que disposa el Pla Tècnic Nacional de la Radiodifusió Sonora Digital, aprovat pel Reial decret 1287/1999, i modificat pels reials decrets 776/2006, 802/2011, i 391/2019.

La llicència que se sotmet a concurs és una llicència autonòmica amb desconnexió territorial i es correspon amb el programa 4 del bloc de freqüències de la xarxa MF-BAL (9B a Mallorca, 10B a Menorca i 9C a les Pitiüses).

Clàusula 2. Règim jurídic de les llicències

1. El règim jurídic bàsic de les llicències de prestació del servei de radiodifusió sonora digital, al qual queden sotmesos els seus titulars, està constituït, en tot el que hi sigui aplicable, per:

a) Normativa estatal

-  La Llei orgànica 1/1982, de 5 de maig, de protecció civil del dret a l'honor, a la intimitat personal i familiar i a la <A[mateixa|pròpia]>pròpia imatge (BOE núm. 115, de 14 de maig).

-  La Llei orgànica 2/1984, de 26 de març, reguladora del dret a la rectificació (BOE núm. 74, de 27 de març).

-  La Llei 34/1988, d'11 de novembre, general de publicitat (BOE núm. 274, de 15 de novembre).

-  El Reial decret legislatiu 1/1996, de 12 d'abril, <A[por|para]>pel qual s'aprova el text refós de la Llei de propietat intel·lectual, que regularitza, aclareix i harmonitza les disposicions legals vigents sobre la matèria (BOE núm. 97, de 22 d'abril).

-  La Llei 33/2003, de 3 de novembre, del patrimoni de les administracions públiques (BOE núm. 264, de 4 de novembre), en allò no previst per la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma (BOIB núm. 112, de 29 de juliol) i<A[por|para]> pel Decret 9/2019, de 15 de febrer, por<A[por|para]> el qual s'aprova el règim jurídic aplicable a l'adjudicació de títols habilitants per a la prestació del servei de radiodifusió per<A[para|por]> ones<A[olas|ondas]> terrestres i a la inscripció d'aquests títols en el Registre de Títols Habilitants per a la Radiodifusió Sonora en l'àmbit de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 22, de 19 de febrer).

-  La Llei 7/2010, de 31 de març, general de la comunicació audiovisual (BOE núm. 79, d'1 d'abril).

-  La Llei 9/2014, de 9 de maig, general de telecomunicacions (BOE núm. 114, de 10 de maig).

-  La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2 d'octubre).

-  La Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per<A[por|para]> la qual es traslladen a l'ordenació jurídica espanyola les directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014 (BOE núm. 272, de 9 de novembre).

-  El Reial decret 1287/1999, de 23 de juliol, pel<A[por|para]> qual s'aprova el Pla Tècnic Nacional de la Radiodifusió Sonora Digital Terrenal, modificat pels reials decrets 776/2006, de 23 de juny, 802/2011, de 10 de juny, i 391/2019, de 21 de juny.

b) Normativa autonòmica

-  La Llei 3/1986, de 29 d'abril, de normalització lingüística de les Illes Balears (BOIB núm. 15, de 20 de maig, i BOE núm. 169, de 16 de juliol).

-  La Llei 2/1996, de 19 de novembre, d'incompatibilitats dels membres del Govern i alts càrrecs (BOIB núm. 150, de 5 de desembre, i BOE núm. 48, de 25 de febrer de 1997).

-  La Llei 6/2001, d'11 d'abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 49, de 24 d'abril).

-  La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril, i BOE núm. 98, de 24 d'abril).

-  La Llei 5/2013, d'1 d'octubre, audiovisual de les Illes Balears (BOIB núm. 136, de 3 d'octubre).

-  La Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 8, de 15 de gener de 2015).

-  El Decret 13/1997, de 23 de gener, relatiu a l'acreditació del compliment<A[cumplimiento|cumplido]> de les obligacions tributàries respecte de la CAIB, en els procediments administratius que aquesta tramiti (BOIB núm. 17, de 8 de febrer).

-  El Decret 9/2019, de 15 de febrer, pel<A[por|para]> qual es regula el règim jurídic aplicable a l'atorgament de títols habilitants per a la prestació del servei de radiodifusió sonora per<A[para|por]> ones<A[olas|ondas]> terrestres i a la inscripció d'aquests títols en el Registre de Títols Habilitants per a la Radiodifusió Sonora Analògica i Digital en l'àmbit de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 22, de 19 de febrer).

-  El Decret 127/2005, de 16 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de desplegament de la Llei 6/2001, d'11 d'abril, de patrimoni de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

-  El Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

-  La resta de disposicions complementàries i concordants amb les anteriors.

-  Les clàusules incloses en aquest Plec<A[Pliegue|Pliego]> de bases.

2. Supletòriament s'han d'aplicar la resta de normes de dret administratiu i, subsidiàriament, les de dret privat que siguin procedents.

3. D'acord amb el que estableix l'article 24.2 de la Llei 7/2010, l'adjudicació de la llicència comporta la concessió d'ús privatiu del domini públic radioelèctric, de conformitat amb la planificació establerta per l'Estat.

Clàusula 3. Òrgan competent per adjudicar les llicències

L'òrgan<A[òrgan|orgue]> competent per adjudicar les llicències de prestació de serveis audiovisuals és el Consell de Govern de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, d'acord amb el que disposa l'article 2 del Decret 9/2019.

Clàusula 4. Capacitat

1. Poden sol·licitar una llicència de prestació del servei de radiodifusió sonora digital les persones físiques o jurídiques legalment constituïdes que tenguin nacionalitat espanyola o de qualssevol altres estats membres de l'Espai Econòmic Europeu. En el cas de persones jurídiques, les que tenguin establert el domicili social a Espanya o a un estat membre de l'Espai Econòmic Europeu.

També poden sol·licitar-la les persones d'una altra nacionalitat, si així està previst en els tractats internacionals que vinculen l'Estat espanyol o en aplicació del principi de reciprocitat.

2. Si el licitant és una persona jurídica, la participació en el seu capital social de persones físiques o jurídiques nacionals de països que no siguin membres de l'Espai Econòmic Europeu ha de complir el principi de reciprocitat.

A més, la participació individual d'una persona física o jurídica nacional de països que no siguin membres de l'Espai Econòmic Europeu no pot superar directament o indirectament el vint-i-cinc per cent (25 %) del capital social. Així mateix, el total de les participacions en una mateixa persona jurídica de diverses persones físiques o jurídiques de països que no siguin membres de l'Espai Econòmic Europeu ha de ser inferior al cinquanta per cent (50 %) del capital social.

3. Si el licitador és una societat anònima, és necessari que totes les seves accions siguin nominatives. Aquest requisit és aplicable a les participacions o títols equivalents en el capital social de tota classe de persones jurídiques que tenguin el capital representat per títols.

4. En el supòsit de tractar-se de persones jurídiques, el seu objecte social ha d'incloure la prestació del servei de radiodifusió sonora. En el cas que aquest objecte social no sigui exclusiu, s'han de presentar comptabilitats separades pel que fa a l'explotació de les concessions previstes en aquest Plec<A[Pliegue|Pliego]>.

5. Si es tracta d'entitats sense ànim de lucre, els titulars dels òrgans directius han de tenir la nacionalitat espanyola i estar domiciliats a Espanya, d'acord amb l'article 21.1.e) del Decret 9/2019.

6. No pot ser titular d'una llicència qui, havent obtingut anteriorment una concessió o una llicència, hagi estat sancionat per no prestar el servei de manera continuada o, havent estat sancionat per falta qualificada de molt greu, li hagi estat revocada la concessió o la llicència.

7. A més, per presentar-se al concurs, els licitadors han de tenir plena capacitat d'obrar i no poden incórrer en cap causa que els impedeixi contractar amb l'Administració, d'acord amb el que disposen la Llei 9/2017 i la Llei 2/1996.

8. Es poden presentar al concurs per a la concessió de la llicència totes les persones físiques o jurídiques que no incorrin en alguna de les limitacions que assenyala el títol III de la Llei 7/2010, especialment en allò que indica l'article 37 sobre pluralisme en el mercat audiovisual radiofònic.

Clàusula 5. Acreditació

Per ser titular d'una llicència és necessari complir els requisits establerts en l'article 25 de la Llei 7/2010, no superar les limitacions previstes en els articles 26 i 37 de la mateixa Llei 7/2010 i tenir plena capacitat d'obrar.

Els documents que s'adjuntin a la sol·licitud poden ser originals o còpies i han d'estar escrits en una de les llengües oficials de la comunitat autònoma de les Illes Balears o traduïts oficialment a una d'aquestes.

Clàusula 6. Pressupost

De l'adjudicació de les llicències audiovisuals no es deriven obligacions econòmiques prèvies per a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Clàusula 7. Documents integrants de la llicència audiovisual

La llicència de prestació del servei de radiodifusió sonora digital local consta dels documents següents: l'Acord del Consell de Govern d'adjudicació de la llicència, aquestes bases i els compromisos particulars adquirits per l'adjudicatari, que estan continguts en l'oferta presentada a licitació.

En tots els casos, el desconeixement d'aquestes bases, de l'Acord del Consell de Govern d'adjudicació de la llicència o de les normes que puguin ser d'aplicació no eximeix l'adjudicatari de l'obligació de complir-les.

 

TÍTOL II. PROCEDIMENT D'ADJUDICACIÓ

Clàusula 8. Procediment d'adjudicació i tramitació

L'adjudicació de les llicències s'ha de dur a terme mitjançant concurs públic, de conformitat amb el que estableixen els articles 11 i 12 del Decret 9/2019.

Les llicències s'han d'adjudicar prenent com a base els criteris d'adjudicació que s'indiquen en l'annex 2 d'aquestes bases, barem de valoració.

La tramitació del procediment és ordinària.

Clàusula 9. Presentació de proposicions

Els interessats han de presentar la seva proposició mitjançant un escrit de sol·licitud, firmat per l'interessat o per un representant legal degudament apoderat, amb subjecció al model que figura com a annex 1 d'aquestes bases. La presentació de la proposició presumeix l'acceptació incondicional per l'interessat de totes les clàusules.

Les declaracions o compromisos que es presentin han d'estar firmats per qui acrediti poder legal suficient.

L'oferta s'ha de presentar en sobres tancats i firmats pel licitador o pel seu representant legal, en els quals s'ha de fer constar, en el sobre número 1, la rúbrica de Documentació administrativa i, en el sobre número 2, la d'Oferta tècnica. El sobre número 1 ha de contenir el formulari de sol·licitud que consta en l'annex 1 d'aquestes bases així com altres documents administratius que corresponguin.

En ambdós sobres s'ha de fer constar clarament el nom i les dades del licitador (nom i cognoms, si es tracta d'una persona física, o raó social, si es tracta d'una persona jurídica, i el seu NIF), el nom i cognoms i la signatura de qui presenta la proposició i el caràcter amb què actua, la direcció<A[direcció|adreça]>, els números de telèfon i fax, i l'adreça electrònica, a efectes de notificació.

L'omissió de qualsevol dels documents exigits, així com la presentació defectuosa d'aquests, determina la no admissió del licitador, llevat de la possibilitat d'esmena dels defectes o omissions que siguin esmenables. La falta d'esmena en termini dels defectes o omissions advertits dona lloc a la no admissió del participant. Igualment, si la documentació d'un participant conté defectes substancials o deficiències materials no esmenables, no ha de ser admès en el procediment de concurs.

Els sobres tancats descrits s'han de dirigir a la Conselleria<A[Consejería|Conselleria]> Administracions Públiques i Modernització i poden presentar-se en qualssevol dels llocs<A[lugares|sitios]> establerts en l'article 16 de la Llei 39/2015, mitjançant la presentació en qualsevol registre del Govern de la documentació sol·licitada, preferiblement en el de la Conselleria<A[Consejería|Conselleria]> d'Administracions Públiques i Modernització, el Registre General de la Conselleria<A[Consejería|Conselleria]>, o enviar-se per correu, en el termini indicat en l'anunci de convocatòria d'aquest concurs públic. Si els sobres es presenten en dia festiu, s'entén que la presentació es produeix el dia hàbil següent. També s'admetran aquelles les proposicions presentades d'acord amb les disposicions legals vigents i que compleixin els requisits que s'hi estableixen.

Les oficines receptores han de justificar la recepció de cada sol·licitud amb un rebut en el qual s'ha de fer constar el nom del licitador, la denominació de la llicència sol·licitada i el dia i l'hora de la presentació. Una vegada lliurada la proposició, no pot ser retirada sota cap pretext.

Si les sol·licituds s'envien per correu, han de dirigir-se a la Conselleria<A[Consejería|Conselleria]> d'Administracions Públiques i Modernització, s'ha de justificar la data i l'hora de presentació a l'oficina de correus i s'ha d'anunciar la tramesa<A[enviament|tramesa]> de l'oferta el mateix dia mitjançant fax (971 17 69 61) o correu electrònic (contractacio@sgptc.caib.es).

No obstant això, les proposicions trameses per correu i que no hagi rebut la Conselleria<A[Consejería|Conselleria]> en el termini de deu dies naturals, comptadors des de la data d'expiració del termini per a l'admissió de proposicions, queden excloses del concurs. Sense la concurrència d'ambdós requisits no s'admetrà la documentació, si és rebuda per la Conselleria<A[Consejería|Conselleria]> d'Administracions Públiques i Modernització posteriorment a la data i l'hora d'acabament del termini.

Les proposicions presentades fora de termini no s'admetran sota cap concepte.

Clàusula 10. Calendari. Termini de presentació

De conformitat amb el que estableixen les restants clàusules d'aquestes bases, el procediment d'adjudicació de les llicències objecte d'aquest concurs públic s'ha de desenvolupar d'acord amb el calendari següent:

a) Termini de presentació d'ofertes: fins a les 14 hores del dia que s'indiqui en la convocatòria d'aquest concurs.

b) Anàlisi per la Mesa de Valoració del contingut del sobre número 1 i declaració de l'admissió o exclusió dels participants: una vegada examinada la documentació relacionada en la clàusula 11, la Mesa ha d'atorgar un termini no superior a tres dies hàbils als sol·licitants afectats per rectificar, si procedeix, els defectes legalment esmenables.

c) Acte públic d'obertura del sobre número 2: el secretari de la Mesa de Valoració ha de comunicar la realització de l'acte, amb quaranta-vuit hores d'antelació, a tots els sol·licitants.

d) Avaluació de les ofertes: de conformitat amb el que<A[la qual cosa|allò que]> estableixen les clàusules corresponents d'aquestes bases, s'ha de procedir, amb l'assessorament tècnic i la petició d'informes que, si escau, es considerin necessaris, a l'avaluació de les ofertes per la Mesa de Valoració i a la formulació de la proposta d'adjudicació a la consellera d'Administracions Públiques i Modernització, que ha d'elevar al Consell de Govern de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears perquè la resolgui.

e) El Consell de Govern de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears ha de dur a terme la resolució del concurs i l'atorgament de les llicències en el termini establert en aquestes bases.

Clàusula 11. Documentació administrativa per presentar i contingut de les proposicions: sobre número 1, documentació administrativa

El sobre número 1, relatiu a la documentació administrativa, ha de contenir la documentació acreditativa de la personalitat jurídica o persona física del sol·licitant i de la seva aptitud per ser titular d'una llicència, de conformitat amb els requisits i les prohibicions que estableix la Llei 7/2010.

Els documents que s'han de presentar en aquest sobre són els següents:

a) Sol·licitud segons l'annex 1 d'aquestes bases (formulari de sol·licitud, declaració de la situació tributària amb l'Estat, declaració de la situació tributària amb l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i declaració de la situació tributària amb la Seguretat Social).

b) En cas que el licitador sigui una persona física, ha d'aportar una còpia del document nacional d'identitat, passaport o qualsevol altre document oficial acreditatiu de la seva personalitat per a estrangers, i acreditació, si escau, del nom comercial amb què opera en el trànsit<A[trànsit|tràfic]> mercantil.

c) Les persones físiques nacionals d'estats no membres de l'Espai Econòmic Europeu han de presentar un informe de la Missió Diplomàtica Permanent d'Espanya en l'estat corresponent, que justifiqui que l'estat de procedència admet, a la vegada, la prestació de serveis de comunicació audiovisual als ciutadans espanyols.

d) Si es tracta de persones jurídiques, han de presentar una còpia del document del número<A[número|nombre]> d'identificació fiscal de l'entitat i, en el cas de societat mercantil, una còpia de l'escriptura de constitució, amb les seves adaptacions, si escau, inscrita en el Registre Mercantil. Si no fos societat mercantil, han de presentar una còpia legalitzada de l'acta de constitució i dels seus estatuts socials i certificat acreditatiu d'estar legalment inscrita en el registre públic que li correspongui i que els estatuts aportats es corresponen amb els legalment registrats i vigents.

e) Les persones jurídiques no espanyoles i nacionals d'estats membres de l'Espai Econòmic Europeu han de presentar un certificat acreditatiu de la inscripció en el registre procedent, d'acord amb la legislació de l'estat on estan establertes o, en cas que aquesta inscripció no sigui preceptiva, mitjançant la presentació d'una declaració responsable de la seva capacitat d'obrar.

f) Les persones jurídiques estrangeres no compreses en l'apartat anterior han de presentar un informe justificatiu de la seva capacitat d'obrar emès per la representació diplomàtica espanyola en l'estat que correspongui. A més, han de presentar un informe de la Missió Diplomàtica Permanent d'Espanya en l'estat corresponent que justifiqui que l'estat de procedència admet, alhora, la prestació de serveis de comunicació audiovisual a les empreses espanyoles.

g) Si el sol·licitant actua mitjançant representant, ha d'aportar un document que acrediti la personalitat del representant del licitador (fotocòpia del document nacional d'identitat per a espanyols; passaport o qualsevol altre document oficial acreditatiu de la seva personalitat per a estrangers) i, a més, poder suficient en dret a favor seu. La validació, han de fer-la els serveis jurídics de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Les escriptures de poders han de ser còpies i han d'estar registrades en el registre públic que correspongui segons el tipus de persona jurídica que sigui.

h) Les persones jurídiques de naturalesa societària han de presentar un certificat realitzat pel corresponent òrgan de govern sobre la composició i el detall de tot el capital social, l'estructura actual de la societat licitadora i la nacionalitat de cada un dels titulars de les accions, participacions o títols equivalents. El detall complet del capital social ha d'incloure:

 

1r. El valor nominal de les accions o participacions.

2n. El nombre d'accions o participacions emeses i el total de les autoritzades per emetre.

3r. Els drets de vot i de pagament de dividends de les accions o participacions.

4t. El detall complet sobre altres tipus d'accions o participacions emeses o autoritzades per emetre, amb inclusió de tot tipus d'accions preferents, convertibles, opcions o qualsevol altre tipus d'instrument financer adequat.

 

Addicionalment, en cas que en aquest capital social participin persones físiques o jurídiques de països que no siguin membres de l'Espai Econòmic Europeu, al certificat han d'adjuntar un informe de la Missió Diplomàtica Permanent d'Espanya en l'estat corresponent, que justifiqui que l'estat de procedència admet, al seu torn, la participació dels ciutadans espanyols d'aquelles persones jurídiques que tenen per objecte la prestació de serveis de comunicació audiovisual.

i) Si el licitador és una entitat sense ànim de lucre, ha de presentar una declaració acreditativa que els titulars dels òrgans<A[òrgans|orgues]> directius i tutelars tenen la nacionalitat espanyola i el seu domicili és en territori espanyol. A més, també han de presentar una declaració relativa al compliment de les finalitats<A[finalitats|finals]> educatives o culturals de l'emissora i, en general, de les obligacions específiques a què es refereix l'article 22 del Decret 9/2009.

j) Declaració responsable del licitador que té els requisits de capacitat general establerts en l'article 25 de la Llei 7/2010 per ser titular de la llicència.

k) Declaració responsable del licitador de no trobar-se en alguna de les circumstàncies que fixa l'article 26 de la Llei 7/2010.

l) Declaració responsable del licitador de no infringir els límits al control de llicències del servei de radiodifusió sonora terrestre que, per raons de pluralitat al mercat audiovisual, estableix l'article 37 de la Llei 7/2010.

m) Declaració que acrediti la titularitat o gestió o control o qualsevol altre vincle jurídic que tengui o pugui tenir el sol·licitant per a llicències d'explotació de serveis de radiodifusió sonora, ja sigui directament o indirectament. En el cas que no tengui cap vincle, ha de presentar una declaració en aquest sentit.

A més, els sol·licitants que siguin titulars d'alguna llicència de radiodifusió sonora de qualsevol àmbit territorial han d'acreditar que es troben al corrent de les obligacions resultants d'aquella concessió o llicència.

n) Declaració responsable del licitador de no trobar-se en alguna de les causes d'incapacitat o incompatibilitat per contractar previstes en la legislació de contractes.

o) Compromís de no realitzar negocis jurídics l'objecte dels quals sigui la llicència de radiodifusió sonora fins que hagin transcorregut dos anys des de l'adjudicació, d'acord amb l'article 29.2.a) de la Llei 7/2010.

Tota la documentació necessària que ja consti en poder de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears pot ser incorporada per aquesta, després de l'autorització prèvia del sol·licitant.

Clàusula 12. Contingut de les ofertes tècniques. Les proposicions: sobre número 2, oferta tècnica

Cap oferta tècnica no pot excedir, en conjunt, de cent pàgines, model DIN A4, mecanografiades a doble espai i per<A[por|para]> una sola cara, amb una lletra de cos no inferior a 12. Tota la documentació s'ha de presentar foliada i l'enquadernat ha de ser cosit o encolat. L'estructura interior del document ha de respectar la seqüència dels epígrafs que es detallen a continuació i ha de mantenir la numeració referencial.

També s'ha d'aportar aquesta documentació en format PDF, amb habilitació per a impressió, i suport magnètic CD-R o DVD-R o memòria USB sense possibilitat d'esborrament, acompanyada de la corresponent declaració responsable que acrediti que la documentació inclosa coincideix amb la presentada en paper.

Els compromisos corresponents als apartats següents s'han de formular amb claredat i precisió, amb l'objectiu d'evitar els dubtes que puguin presentar-se a l'hora d'avaluar-ne el compliment<A[cumplimiento|cumplido]>. La Mesa de Valoració ha de tenir en compte el grau de claredat i de precisió en la formulació dels compromisos en el moment d'assignar les puntuacions corresponents. També ha de tenir en compte en el moment de les valoracions les garanties ofertes pels licitadors respecte al compliment<A[cumplimiento|cumplido]> dels seus compromisos.

En l'apartat de la proposta tècnica, a cada sobre número 2 s'ha d'adjuntar la documentació següent:

1. La proposta tecnològica, que ha de constar dels apartats següents:

a) Avantprojecte tècnic visat (o verificat) i signat per un tècnic competent en telecomunicacions, que ha d'incloure el pla<A[plan|plano]> d'execució de les obres i instal·lacions, i la descripció i les característiques tècniques dels equips, tant del centre emissor, com dels estudis i les unitats mòbils, si escau<A[pega|ocurre]>. S'han de detallar la localitat on es pretén instal·lar l'emissora i la ubicació dels estudis i del centre emissor. També s'han d'especificar les característiques tècniques dels equips amb què funcionarà l'emissora.

b) Compromís d'utilització d'infraestructures existents, sempre que aquestes representin un menor impacte mediambiental sobre el territori, una racionalització de recursos i una economia d'escala.

c) Proposta d'utilització de les noves tecnologies de telecomunicacions, com<A[como|cómo]> són l'emissió dels seus programes mitjançant Internet o bé qualsevol altra que suposi una innovació tecnològica que comporti una millora en la prestació del servei.

d) Oferta d'un temps d'emissió que ultrapassi<A[depassi|excedeixi]> les dotze hores de programació diàries, amb expressió del temps mínim d'emissió que es proposa.

f) Declaració responsable per<A[por|para]> la qual, en el termini dels quatre mesos següents a l'atorgament de la concessió de domini públic radioelèctric, es compromet a presentar el projecte tècnic corresponent, redactat, tramitat i subscrit d'acord amb la normativa vigent. El projecte ha de respectar, en tots els casos, els paràmetres tècnics provisionalment assignats i que fan referència a la freqüència, la potència i l'emplaçament.

2. La proposta econòmica, que ha de constar dels apartats següents:

a) Programa d'inversions. Els licitadors han de detallar el programa d'inversions previst per a cada un dels exercicis econòmics durant tot el període de vigència de la llicència. Aquest programa s'ha de desglossar en funció del tipus d'inversió considerada i s'ha de classificar, com a mínim, en les grans àrees següents:

1a. Producció, gestió de continguts i previsió de programació.

2a. Infraestructura de xarxa de difusió. Sistemes i equips transmissors.

3a. Infraestructura de l'emissora. Estudis de producció.

4a. Sistemes d'informació i suport<A[apoyo|soporte]> dels processos de negoci.

5a. Altres inversions.

b) Pla<A[Plan|Plano]> de negoci i recursos financers. Els licitadors han de subministrar informació sobre les diverses fonts de finançament amb què compten per suportar les previsions del pla<A[plan|plano]> financer i de negoci, per<A[por|para]> la qual cosa han de descriure clarament la capacitat i la flexibilitat de la seva estratègia de finançament, amb inclusió de totes les possibles alternatives al seu abast. Com a mínim, s'ha de subministrar la informació següent:

1r. Detalls complets de totes les possibilitats de finançament disponibles pel<A[para|por]> el licitador, amb inclusió de possibles préstecs, operatius o financers, arrendament financer en qualsevol de les seves modalitats, crèdits, etc. Els detalls han d'incloure les quantitats i terminis i les condicions d'aquestes possibles facilitats financeres, com també les garanties establertes sobre els actius del licitador o avals dels socis d'aquest.

2n. Detalls complets de qualsevol operació de finançament fora de balanç. Si els licitadors proposen en el pla financer l'establiment d'un nou deute sobre la licitadora, han de subministrar evidències que aquest deute és accessible per a la licitadora. Això es pot fer mitjançant una declaració d'intencions dels principals bancs o institucions financeres.

El pla de negoci s'ha de fer sobre un compte de pèrdues i guanys, tenint en compte les despeses i ingressos, per a una durada equivalent a la de la vigència de la llicència, que és de quinze anys.

3r. Anàlisi del mercat: s'ha de descriure l'estat del mercat radiofònic a les Illes Balears, l'evolució que hi hauria en cas que l'adjudicatari fos guanyador de la llicència, el negoci potencial a què es pot arribar amb quotes d'audiència previsibles, l'estat de la competència i l'estratègia de comercialització de la publicitat i les promocions.

4t. Aportacions a l'economia balear:

— Previsió de pressupost anual destinat al funcionament de l'emissora, amb especificació del capítol de personal i del d'inversions en maquinària, manteniment i amortització.

— Previsió de creació de llocs<A[lugares|sitios]> de treball<A[treball|feina]> de caràcter permanent i temporal durant els anys de vigència de la llicència. Si escau<A[pega|ocurre]>, la proposta de contractar un nombre de treballadors discapacitats superior al dos per cent (2 %) de la plantilla, amb especificació de l'increment que es proposa.

3. La proposta de programació, la qual ha de constar dels apartats següents:

a) Declaració del nombre d'emissores que el licitador gestiona a les Illes Balears, sigui perquè és concessionari o titular d'una llicència, sigui perquè les té associades o hi té relació en virtut d'alguna fórmula similar. Aquesta declaració ha d'especificar la localitat de l'emissora o emissores i el nom comercial o la programació a què està adscrita. A aquests efectes s'entén que s'hi troba un mateix titular si es dona qualsevol dels supòsits a què es refereix l'article 42.1 del Codi de comerç. La Mesa de Valoració ha de valorar la diversificació d'agents informatius a emissores de radiodifusió sonora digital a la comunitat autònoma de les Illes Balears que garanteixi la pluralitat informativa i en l'oferta radiofònica, i que eviti l'abús de posició dominant i les pràctiques restrictives de la lliure competència, així com els compromisos i garanties formulats per assolir aquests objectius.

b) Oferta del licitador d'emetre en llengua catalana en un percentatge superior el cinquanta per cent (50 %) del temps d'emissió, amb expressió de la fórmula de millora que proposa. Determinació estimativa de les hores de programació en català, incloses les seves modalitats insulars; en castellà, i en altres llengües que es pretenguin utilitzar.

c) Temps d'emissió setmanal prevista, amb desglossament diari. Relació descriptiva de les activitats que en la programació setmanal de l'emissora estaran destinades al foment de les diferents manifestacions de la cultura pròpia de les Illes Balears.

d) Elaboració de programes. Adequació dels objectius de la programació a les necessitats socioculturals del seu àmbit d'audiència i, en concret, el tipus de fórmula radiofònica que es proposa implantar. En aquest sentit, s'ha d'especificar si es tracta d'una fórmula de ràdio<A[ràdio|radi]> convencional, mixta, musical (en aquest últim cas s'ha d'explicitar si ha de ser música clàssica, juvenil, per a adults o folklòrica), o si es tracta d'altres formats (en aquest cas s'han d'especificar). S'ha de valorar la diversificació d'ofertes radiofòniques a la zona de cobertura de l'emissora.

El licitador ha de detallar els seus compromisos respecte a l'elaboració i emissió de programes informatius i de qualsevol altre tipus de programes de producció pròpia. Com a mínim, s'ha d'especificar el pes percentual en la programació setmanal de l'emissora.

També es valorarà el caràcter formatiu dels programes que contribueixin a la millora dels coneixements dels oients en temes de cultura, d'economia nacional i internacional, de medi ambient i, en general, de les informacions que suposin, a més d'un contingut específic, la valoració científica o tècnica que permeti als oients formar-se un judici<A[i|seny]> propi sobre qüestions que requereixen la formació de qualitat dels qui han d'intervenir en els programes.

També s'ha d'incloure el compromís del sol·licitant de respectar els principis de diversitat, pluralitat, discapacitat, igualtat, drets del menor i no discriminació de les minories, parant esment en el principi de transversalitat de gènere.

Clàusula 13. Mesa de Valoració

D'acord amb l'article 14.1 del Decret 9/2019, la Mesa de Valoració, que s'adscriu a la Conselleria d'Administracions Públiques i Modernització, estarà formada pels membres següents:

1r. Presidència:

— titular: el secretari general de la Conselleria d'Administracions Públiques i Modernització

—suplent: el director general de Modernització i Administració Digital

2n. Vocal en representació de la Intervenció General:

— titular: interventora delegada assignada a la Conselleria d'Administracions Públiques i Modernització, en representació de la Intervenció de la CAIB

— suplent: el cap o la cap del servei de la Intervenció en el qual delegui

3r. Vocal en representació de l'Assessoria Jurídica de la Conselleria d'Administracions Públiques i Modernització:

— titular: el cap del Servei Jurídic de la Conselleria d'Administracions Públiques i Modernització (F01140262)

— suplent: la cap del Servei Jurídic de la Conselleria d'Administracions Públiques i Modernització (F01140153)

4t. Vocal en representació del Servei de Telecomunicacions:

— titular: el cap del Servei de Telecomunicacions de la Direcció General de Modernització i Administració Digital

— suplent: el cap o la cap de la Secció VIII del Servei de Telecomunicacions de la Direcció General de Modernització i Administració Digital

5è. Secretaria:

— titular: la cap del Servei de Contractació de la Conselleria d'Administracions Públiques i Modernització

— suplent: la cap de la Secció V del Servei de Contractació de la Conselleria d'Administracions Públiques i Modernització

La Mesa de Valoració pot requerir en qualsevol moment del procés l'assistència d'assessors externs, els quals poden assistir, amb veu però sense vot, a les reunions que es considerin oportunes. Per a l'avaluació de les ofertes tècniques s'ha de comptar amb les persones següents:

— Valoració de la proposta tecnològica, un enginyer de telecomunicacions o enginyer tècnic de telecomunicacions adscrit a la Conselleria d'Administracions Públiques i Modernització.

— Valoració de la proposta econòmica, un tècnic superior de la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball.

— Valoració de la proposta de programació, un tècnic superior al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb funcions en matèria de ciències de la informació.

Clàusula 14. Obertura del sobre número 1

La Mesa de Valoració s'ha de constituir en el termini indicat en la convocatòria del concurs, una vegada finalitzat el termini de presentació de proposicions.

La Mesa s'ha de reunir per analitzar el contingut administratiu del sobre número 1 aportat. Si observa defectes materials en la documentació presentada, pot concedir al licitador afectat un termini de tres dies hàbils per esmenar-los. Els licitadors que no presentin la documentació requerida o que no acreditin el compliment<A[cumplimiento|cumplido]> dels requisits de capacitat i solvència han de ser automàticament exclosos de la licitació.

Contra l'exclusió acordada per la Mesa de Valoració es pot interposar un recurs d'alçada davant la consellera<A[consejera|consellera]> d'Administracions Públiques i Modernització, en el termini d'un mes, comptador<A[comptar|explicar]> des de la data de notificació de l'exclusió.

Clàusula 15. Obertura dels sobres número 2

La Mesa de Valoració, una vegada qualificada la documentació administrativa del sobre número 1, realitzades les esmenes i, si escau<A[pega|ocurre]>, aportats els aclariments o documents complementaris requerits o transcorregut el termini que s'ha conferit a aquest efecte, ha de dur a terme, en acte públic, l'obertura<A[apertura|abertura]> dels sobres número 2 dels licitadors admesos, que contenen la documentació de les proposicions tècniques, d'acord amb el procediment que es descriu a continuació.

En primer lloc, la secretària de la Mesa ha d'informar els assistents del nombre de proposicions rebudes i del nom dels licitadors i comunicar-los el resultat de la qualificació de la documentació general presentada en els sobres número 1, amb expressió dels licitadors admesos i dels exclosos, i de les causes d'exclusió. També ha de convidar els assistents a formular les observacions que considerin oportunes, les quals s'han de reflectir en l'acta. No obstant això, en aquest moment, la Mesa no pot fer-se càrrec de documents que no hagin estat lliurats durant el termini d'admissió d'ofertes o el termini d'esmena de defectes o omissions.

A continuació, ha de procedir a l'obertura<A[apertura|abertura]> dels sobres número 2 dels licitadors admesos i ha de llegir la relació dels documents aportats.

La documentació que no es presenti d'acord amb les condicions que s'esmenten en la clàusula 12 anterior, Contingut de les proposicions: sobre número 2. Oferta tècnica, s'han de tenir per<A[para|por]> no presentades i la sol·licitud ha de ser exclosa.

La Mesa de Valoració pot sol·licitar dels licitadors la presentació de la informació addicional que consideri necessària, a efectes aclaridors, amb relació al contingut del sobre número 2. El licitador requerit disposa d'un termini de cinc dies, comptador des de la recepció del requeriment per enviar la informació sol·licitada.

Conclosa l'obertura<A[apertura|abertura]> de les proposicions, es dona per conclòs<A[conclòs|acabat]> l'acte públic, del desenvolupament del qual se n'ha de deixar constància en l'acta de la reunió de la Mesa.

La Mesa de Valoració, després de sol·licitar els informes tècnics que consideri pertinents, ha de procedir a la valoració de les ofertes admeses a l'efecte de formular la proposta d'adjudicació provisional que consideri adequada a la consellera<A[consejera|consellera]> d'Administracions Públiques i Modernització, que l'elevarà al Consell de Govern perquè la resolgui.

Clàusula 16. Valoració de les ofertes

1. La Mesa de Valoració ha d'avaluar les proposicions dels sobres número 2 presentades, d'acord amb els criteris d'avaluació que a continuació es detallen:

S'estableixen els tres grups d'avaluació següents:

-  GRUP 1. La proposta tecnològica (puntuació màxima: 100 punts).

L'avaluació es farà d'acord amb els continguts de l'apartat 1 de la clàusula 12.

-  GRUP 2. La proposta econòmica (puntuació màxima: 150 punts).

L'avaluació es farà d'acord amb els continguts de l'apartat 2 de la clàusula 12.

-  GRUP 3. La proposta de programació (puntuació màxima: 200 punts). L'avaluació es farà d'acord amb els continguts de l'apartat 3 de la clàusula 1.

Cada grup d'avaluació de cada oferta ha de ser qualificat<A[cualificado|calificado]> mitjançant una puntuació que oscil·la entre 0 i 100 punts per al grup 1; entre 0 i 150 per al grup 2, i entre 0 i 200 per al grup 3, segons el barem de valoració dels criteris d'adjudicació de la llicència, que consta com a annex 2 d'aquestes bases.

Les ofertes amb una puntuació inferior a la meitat dels punts assignats per a cada un dels tres grups (és a dir, menys de 50 punts en el grup 1; menys de 75 punts en el grup 2, i menys de 100 punts en el grup 3) quedaran automàticament eliminades.

2. La puntuació total de l'oferta ha de ser el resultat d'addicionar les puntuacions parcials obtingudes per a cada grup d'avaluació.

3. Finalitzat el procés de valoració, la Mesa de Valoració ha de formular la proposta d'adjudicació provisional a la consellera<A[consejera|consellera]> d'Administracions Públiques i Modernització, que l'elevarà al Consell de Govern perquè la resolgui.

Clàusula 17. Adjudicació provisional de la llicència

El Consell de Govern ha d'adjudicar la llicència a la proposició que hagi obtingut la major puntuació, d'acord amb el barem de valoració fixat en l'annex 2 d'aquestes bases.

El Consell de Govern disposa d'un termini de sis mesos, comptador des de la convocatòria de la licitació, per adjudicar provisionalment la llicència de prestació del servei de radiodifusió sonora digital autonòmica, sense perjudici de poder declarar deserta l'adjudicació. El Consell de Govern, si ho considera convenient, pot prorrogar en sis mesos més el termini per a l'adjudicació de la llicència.

 

TÍTOL III. ADJUDICACIÓ DEFINITIVA I EFICÀCIA DE L'ACTE DE CONCESSIÓ DE LA LLICÈNCIA

Clàusula 18. Actuacions prèvies a l'adjudicació definitiva

1. Presentació del projecte tècnic

L'adjudicatari provisional ha d'elaborar i presentar el projecte tècnic de les instal·lacions en el termini de quatre mesos, comptadors des de l'atorgament de la concessió de domini públic radioelèctric, d'acord amb el que disposa l'article 15 del Decret 9/2019.

2. Execució de les instal·lacions

Aprovat el projecte tècnic, d'acord amb el que disposa l'article 16.1 del Decret 9/2019, l'adjudicatari provisional disposa de nou mesos o el temps inferior a què s'hagi compromès en la seva oferta per executar les obres i muntar les instal·lacions necessàries per al funcionament de l'emissora.

3. Inspecció de les instal·lacions

Executades les obres i muntades les instal·lacions, l'adjudicatari provisional ha de superar la inspecció, d'acord amb el que disposa l'article 16.2 del Decret 9/2019.

4. Abonament<A[Abonament|Adob]> de la taxa corresponent

S'ha d'abonar la taxa corresponent per la prestació de serveis necessaris per a l'atorgament de concessions, d'autoritzacions o de certificacions relacionades amb la radiodifusió sonora a través d'ones mètriques amb modulació de freqüència, que es regula en els articles 1 a 4 de la Llei 11/1998, de 14 de desembre, sobre el règim específic de taxes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

5. Documentació

A l'efecte de procedir a l'adjudicació definitiva, l'adjudicatari de la llicència, en el termini de trenta dies, comptadors des que rebi el requeriment oportú, ha de presentar a la Direcció General de Modernització i Administració Digital la documentació següent:

a) Resguard de l'abonament<A[abonament|adob]> de la taxa indicada en l'apartat anterior.

b) Acreditació d'haver abonat la quantitat corresponent a les despeses de publicació de la licitació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

c) Si el titular de la llicència és una persona jurídica: declaració responsable per la qual s'actualitzen les dades relatives al capital social, la distribució d'aquest i la composició dels òrgans<A[òrgans|orgues]> d'administració, acompanyada d'una còpia autoritzada de la corresponent escriptura pública i del certificat de l'assentament registral corresponent .

d) Els certificats de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries amb l'Administració de l'Estat; de la situació tributària davant la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social, s'obtindran d'ofici, llevat que l'adjudicatari de la llicència manifesti que s'hi oposa.

e) Comunicació del nom de la persona que dirigirà l'emissora.

Tota la documentació necessària que ja consti en poder de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears pot ser incorporada per aquesta, prèvia autorització del sol·licitant.

Clàusula 19. Adjudicació definitiva

Superades satisfactòriament les actuacions prèvies a l'adjudicació definitiva indicada en la clàusula 18 d'aquestes bases, el Consell de Govern, a proposta de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització, procedirà a l'adjudicació definitiva de la llicència. Aquest acord s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Posteriorment, s'ha d'inscriure en el Registre de Títols Habilitants per a la Radiodifusió Sonora de les Illes Balears.

De conformitat amb l'article 19.1 del Decret 9/2019, el titular de la llicència ha d'iniciar les emissions regulars en el termini d'un mes des de la inscripció de l'adjudicació definitiva o, en el cas que no faci falta aquesta formalització, des de la publicació de l'acte definitiu d'atorgament del títol habilitant corresponent.

L'incompliment d'allò que disposa el paràgraf precedent pot donar lloc a la revocació de la llicència atorgada.

Clàusula 20. Inscripció en el Registre d'Empreses de Radiodifusió Sonora de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

Una vegada publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears l'adjudicació definitiva de la llicència, la Conselleria d'Administracions Públiques i Modernització ha d'inscriure, d'ofici, el titular de la llicència en el Registre d'Empreses de Radiodifusió Sonora de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i, si escau, en el Registre Estatal de Prestadors de Serveis de Comunicació Audiovisual. A aquests efectes, el titular de la llicència ha d'aportar la documentació establerta en la normativa vigent, d'acord amb el títol IV del Decret 9/2019.

Clàusula 21. Despeses

Van a càrrec de l'adjudicatari de la llicència totes les despeses i tributs derivats de la publicitat de la licitació, la formalització i el compliment<A[cumplimiento|cumplido]> de les seves obligacions.

L'import de les despeses ocasionades per les insercions en els diaris oficials, que van a càrrec de l'adjudicatari, ve determinat per les tarifes vigents en el moment en què s'hi insereixin.

 

TÍTOL IV. RÈGIM DE LA LLICÈNCIA

Clàusula 22. Drets del titular de la llicència

Correspon al titular de la llicència de prestació del servei de radiodifusió sonora terrenal autonòmica el dret a explotar, durant la vigència i d'acord amb el marc estipulat en la normativa sobre telecomunicació i radiodifusió sonora, la freqüència i el programa que li hagi estat adjudicat.

Així mateix, d'acord amb el que estableix l'article 24.2 de la Llei 7/2010, l'adjudicació de la llicència comporta la concessió d'ús privatiu del domini públic radioelèctric, de conformitat amb la planificació establerta per l'Estat.

En general, qualssevol dels altres drets que se li reconeguin en aquestes bases o li corresponguin com a titular de la llicència.

Clàusula 23. Obligacions del titular de la llicència

1. El titular de la llicència està obligat a complir fidelment i exactament allò que estableix l'article 9 i, si correspon, en l'article 22 i concordants del Decret 9/2019.

El titular de la llicència està obligat a complir fidelment i exactament allò que estableix el Reial decret 1287/1999, modificat pels reials decrets 776/2006, 802/2011, i 391/2019.

2. El titular de la llicència està obligat a presentar un estudi sobre els nivells d'exposició i un certificat sobre els límits d'exposició durant el primer trimestre de cada any, d'acord amb el Reial decret 1066/2001, de 28 de setembre, pel qual s'aprova el Reglament que estableix condicions de protecció del domini públic radioelèctric, restriccions a les emissions radioelèctriques i mesures de protecció sanitària front a emissions radioelèctriques, segons la redacció que en fa la disposició final quarta del Reial decret 424/2005, de 15 d'abril.

3. El titular de la llicència està obligat a complir fidelment i exactament els termes de la concessió. Així mateix, amb caràcter general, està obligat a complir, tant les obligacions imposades en aquestes bases, com les acceptades pel Consell de Govern en virtut de les millores presentades en l'oferta.

4. El titular de la llicència està obligat a acordar una gestió tècnica comuna del múltiple amb els altres llicenciataris del mateix múltiple i designar conjuntament un únic interlocutor per fer les gestions davant l'administració competent.

5. El titular de la llicència de prestació del servei de radiodifusió sonora digital ha de dur-la a terme a risc i perill i està obligat a indemnitzar de tots els danys i perjudicis que es causin, tant a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears com a tercers, com a conseqüència de les operacions que requereixi l'execució de la prestació, tret que els danys s'hagin ocasionat com a conseqüència immediata i directa d'una ordre de l'Administració.

6. El titular de la llicència ha de respondre de qualsevol reclamació judicial o extrajudicial de tercers dirigida contra l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i derivada de l'actuació d'ell mateix, llevat del supòsit esmentat en l'apartat anterior.

7. Van a càrrec del titular de la llicència totes les despeses, incloses les fiscals, que es derivin de l'execució de la llicència.

8. El titular de la llicència, sota la seva responsabilitat, està obligat al compliment de les disposicions vigents sobre relacions laborals, seguretat social i qualsevol altra de caràcter general aplicable.

9. El titular de la llicència s'obliga a complir el que disposen l'article 4 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, i la Llei 3/1986; concretament, s'obliga al següent:

a) Que la llengua catalana, pròpia de les Illes Balears, sigui la usual de les emissions de ràdio<A[ràdio|radi]>. Quant a les emissions, es considera que es compleix aquesta obligació si s'utilitza la llengua catalana, com a mínim, el cinquanta per cent del temps d'emissió a cada una de les franges horàries de la programació.

 

 

 

b) Que les comunicacions i notificacions s'efectuïn almenys en català.

10. S'obliga també a complir les normes vigents que regulen els continguts de la programació i la publicitat i respectar els principis inspiradors de l'activitat de les emissores de radiodifusió sonora, d'acord amb l'article 6 del Decret 9/2019, i a tenir a disposició de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears totes les seves emissions i conservar-les registrades durant el període que estableixi la normativa vigent. En defecte de termini establert per disposició normativa, el titular de la llicència les ha de conservar durant un període de sis mesos.

11. Perquè aquest nou canal pugui ser utilitzat en altres plataformes com la TDT, el cable o altres emissions digitals o analògiques, l'adjudicatari es compromet a cedir el contingut de les emissions a tercers, sempre que es respectin les condicions següents:

a) No hi pot haver contraprestació econòmica per a qui reemeti el senyal cap als seus clients, usuaris o abonats per a<A[para|por]> aquest servei.

b) No hi pot haver contraprestació econòmica entre l'adjudicatari i el tercer que reemeti el senyal.

c) L'àmbit territorial d'aquest acord és únicament el territori de les Illes Balears o de la demarcació corresponent.

12. També s'obliga a donar compliment<A[cumplimiento|cumplido]> escrupolós als terminis d'instal·lació i entrada en funcionament de l'emissora, amb especial atenció als relatius a:

a) Presentació del projecte tècnic.

b) Millora o esmena de defectes o carències<A[carències|mancances]> del projecte tècnic, si així li ho comunica l'administració competent.

c) Execució material de les obres d'instal·lació de l'emissora.

d) Sol·licitud d'inspecció de les instal·lacions.

e) Esmena dels defectes que es puguin detectar amb ocasió de la inspecció de les instal·lacions.

f) Posada en funcionament de l'emissora, en forma legal.

g) Si es tracta d'entitats sense ànim de lucre, justificació de la procedència dels seus fons, així com el desglossament de despeses i ingressos, si n'hi ha.

Clàusula 24. Durada de la llicència

La llicència serà atorgada per un termini de quinze anys i es pot renovar per períodes iguals successius, d'acord amb el que estableixi la normativa de telecomunicacions vigent, i en els termes que estableix l'article 28 de la Llei 7/2010. En tots els casos, la suma del període inicial i de les successives renovacions mai no pot superar el límit que estableix la normativa aplicable.

Clàusula 25. Termini per a la posada en funcionament del servei

El titular de la llicència ha de posar en funcionament l'emissora en el termini d'un mes, comptador a partir de la publicació de l'acte definitiu d'atorgament del títol habilitant corresponent, d'acord amb l'article 19 del Decret 9/2019.

Clàusula 26. Taxes

El titular de la llicència ha de satisfer al ministeri competent en matèria de telecomunicacions les taxes que procedeixin, en aplicació de la Llei 9/2014, sense perjudici dels tributs exigibles per l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en virtut de les normes fiscals aplicables.

Clàusula 27. Explotació del servei en règim de competència

La llicència de prestació del servei de radiodifusió sonora digital s'atorga amb caràcter no exclusiu. Es poden atorgar, a més, en la mesura que les normes aplicables ho prevegin, llicències coincidents, tant en l'àmbit territorial, com en la finalitat a què van destinades, amb independència, en qualsevol cas, de les tecnologies que els serveixin de suport.

Clàusula 28. Relacions laborals

El titular de la llicència ha de comptar amb els recursos humans necessaris per prestar satisfactòriament el servei objecte de la llicència. Aquest personal dependrà exclusivament del titular de la llicència o de les empreses que tengui contractades.

L'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears és del tot aliena a les relacions de qualsevol índole que hi pugui haver entre el titular de la llicència i el personal referit.

Clàusula 29. Inspecció

L'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, d'acord amb el que estableix l'article 42 del Decret 9/2019, ha d'exercir els poders de policia necessaris per assegurar el bon funcionament del servei objecte de la llicència.

La inspecció, si s'escau ha de dur-la a terme el personal designat per l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Així mateix, el titular de la llicència està obligat a subministrar tota la informació sobre el funcionament dels sistemes que li sigui requerida i tècnicament resulti possible. Els informes elaborats per l'òrgan<A[òrgan|orgue]> d'inspecció corresponent serveixen, si escau, perquè pugui donar les instruccions oportunes al titular de la llicència, el qual està obligat a complir-les, a l'efecte de garantir la correcta i continuada prestació del servei.

Tot això s'entén sense perjudici de les competències de control i inspecció del domini públic radioelèctric que corresponguin a l'Administració General de l'Estat.

Clàusula 30. Subcontractació

El titular de la llicència de prestació del servei de radiodifusió sonora digital pot subcontractar la difusió i la transmissió dels senyals de la seva emissora a empreses especialitzades en serveis portadors de suport dels serveis de difusió.

Clàusula 31. Règim d'incompliments

En el cas d'incompliment pel titular de la llicència dels compromisos que hagi assumit en l'oferta i, en general, en virtut de l'acte administratiu de concessió de la llicència, la seva responsabilitat li és exigible d'acord amb el que indica el títol VI de la Llei 7/2010 i el títol V de la Llei 5/2013.

La llicència pot revocar-se en cas que no s'hagi utilitzat en un termini de dotze mesos des de l'obligació legal de començar les emissions; s'hagi fet amb finalitats<A[finalitats|finals]> i modalitats diferents per a les quals es va atorgar, o per sanció administrativa ferma, d'acord amb la Llei 7/2010.

Clàusula 32. Infraccions i sancions

El règim sancionador general és el que estableix el títol V del Decret 9/2019 i les remissions<A[remissions|trameses]> legals s'han d'entendre referides, en allò que sigui d'aplicació, als articles integrants del títol VI de la Llei 7/2010.

Clàusula 33. Jurisdicció competent

Els acords del Consell de Govern de les Illes Balears tenen caràcter immediatament executiu i exhaureixen la via administrativa. Per això, es pot interposar, potestativament, un recurs de reposició o poden impugnar-se directament davant l'ordre jurisdiccional Contenciós Administratiu, en els termes que fixen la Llei 39/2015 i la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

TÍTOL V. NEGOCIS JURÍDICS I RENOVACIONS SOBRE LES LLICÈNCIES

Clàusula 34. Negocis jurídics sobre les llicències

La realització de negocis jurídics l'objecte dels quals sigui la llicència de prestació del servei de radiodifusió sonora digital, requereix autorització prèvia del Consell de Govern, d'acord amb l'article 22 de la Llei 5/2013. Aquesta autorització només pot ser denegada si el sol·licitant no acredita el compliment<A[cumplimiento|cumplido]> de totes les condicions legalment establertes per a la seva obtenció o no se subroga en les obligacions de l'anterior titular.

La transmissió i l'arrendament estan subjectes, a més, a les condicions establertes en l'article 29.2 de la Llei 7/2010.

En la sol·licitud d'autorització de la transmissió, que el titular de la llicència ha de presentar davant la Direcció General de Modernització i Administració Digital, s'ha d'adjuntar la documentació següent:

a) Escriptura pública acreditativa de la transmissió, expressament condicionada a l'autorització del Consell de Govern.

b) Els documents de l'adquirent<A[adquirent|adquiridor]>, corresponents al sobre administratiu de l'oferta tècnica d'aquest concurs.

c) Declaració responsable de l'adquirent<A[adquirent|adquiridor]> sobre l'import del capital social, com també de la composició i l'estructura percentual actual d'aquest capital social, amb indicació expressa de les participacions corresponents en altres empreses radiodifusores. Si l'adquirent<A[adquirent|adquiridor]> revesteix<A[revesteix|té]> la forma de fundació, associació o societat civil, la declaració responsable ha d'especificar la composició personal de l'entitat.

d) Certificat que acrediti que l'adquirent<A[adquirent|adquiridor]> es troba al corrent de les obligacions tributàries amb l'Administració de l'Estat. L'Administració l'obtindrà d'ofici, llevat que l'adquirent<A[adquirent|adquiridor]> s'hi oposi.

e) Certificat que acrediti que l'adquirent<A[adquirent|adquiridor]> es troba al corrent de les obligacions tributàries amb l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. L'Administració l'obtindrà d'ofici, llevat que l'adquirent<A[adquirent|adquiridor]> s'hi oposi.

f) Certificat que acrediti que l'adquirent<A[adquirent|adquiridor]> es troba al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social. L'Administració l'obtindrà d'ofici, llevat que l'adquirent<A[adquirent|adquiridor]> s'hi oposi.

g) Acreditació que l'adquirent<A[adquirent|adquiridor]> es troba d'alta i al corrent de pagament de l'impost d'activitats econòmiques en la categoria corresponent a l'activitat radiodifusora (servei de radiodifusió, grup 964.1) o, per contra, que es troba inclòs en el supòsit d'exempció de l'article 82.1 de la Llei reguladora de les hisendes locals, cas en què ha d'especificar el supòsit legal de l'exempció, i que ha formulat la declaració corresponent al cens d'obligats tributaris.

Si no es notifica l'autorització del Consell de Govern en el termini de tres mesos, comptadors des de la presentació de la sol·licitud, s'ha d'entendre que aquesta s'ha desestimat.

L'autorització de la transmissió comporta la subrogació de l'adquirent<A[adquirent|adquiridor]> en tots els drets i obligacions del transmissor derivats de la llicència i, d'acord amb l'article 39.1 del Decret 9/2019, s'ha d'inscriure el negoci jurídic dut a terme sobre la llicència.

Clàusula 35. Modificació de l'estructura del capital social d'una societat titular d'una llicència

D'acord amb l'article 10, apartats 1 i 2, del Decret 9/2019, és necessària l'autorització prèvia de la Secretaria d'Estat per a l'Avanç<A[Avenç|Avanç]> Digital per a tots els actes o negocis jurídics que impliquin la transmissió, la disposició o el gravamen de les accions o participacions socials i, en general, per a qualsevol modificació del capital social, llevat de les ampliacions de capital que es realitzin de manera idènticament proporcional entre tots els titulars del capital social inicial.

Qualsevol negoci jurídic (arrendament, venda, pignoració, entre d'altres) l'objecte del qual sigui el títol habilitant per a la prestació del servei de radiodifusió sonora per<A[para|por]> ones<A[olas|ondas]> terrestres, una vegada obtinguda l'autorització prevista en el paràgraf anterior, requereix l'autorització prèvia de la consellera<A[consejera|consellera]> d'Administracions Públiques i Modernització.

La modificació que impliqui un canvi d'estructura del capital social assimilable a una transmissió ha de complir els mateixos requisits que s'estableixen per a aquest negoci jurídic.

El representant legal de la societat ha de presentar a la Direcció General de Modernització i Administració Digital la sol·licitud d'autorització, juntament amb un document acreditatiu de l'ampliació de capital o, si escau<A[sienta|ocurre]>, del canvi de titularitat de les accions o participacions o de l'acte de disposició o gravamen d'aquests títols, en el qual ha de constar que les parts condicionen expressament l'eficàcia de l'acte o negoci a l'autorització administrativa. La sol·licitud ha d'anar acompanyada, com a mínim, de la documentació següent:

a) Còpia íntegra del títol d'ampliació o de reducció del capital social, o de la transmissió o disposició o gravamen dels títols socials.

b) En els expedients d'ampliació, reducció o disposició o gravamen, declaració responsable de la societat concessionària sobre la composició actual de l'estructura del capital social.

c) En els expedients de transmissió de títols socials, declaració responsable de la societat concessionària sobre la posició actual dels adquirents<A[dquirents|adquiridors]> en l'estructura de capital social i declaració dels adquirents<A[adquirents|adquiridors]> sobre l'eventual titularitat d'accions, participacions o títols equivalents en altres societats concessionàries.

d) Declaració responsable del concessionari relativa a altres concessions de la titularitat seva o a societats concessionàries participades per ell, amb indicació del percentatge de participació en el capital social.

A les sol·licituds d'autorització de modificacions del capital social que comportin una alteració de la composició de l'accionariat de la societat s'ha d'adjuntar una declaració responsable del representant legal que la nova composició accionarial no comporta que la societat es troba inclosa en cap de les limitacions que estableix l'article 26 de la Llei 7/2010.

Clàusula 36. Renovació de la llicència

1. Les renovacions successives de les llicències seran automàtiques i pel mateix termini estipulat inicialment per gaudir-les, sempre que:

a) Se donin les mateixes condicions exigides que per ser el titular i s'hagin complert les establertes per a la prestació del servei.

b) No hi hagi obstacles tècnics sobrevinguts i insalvables amb relació a l'espectre de les llicències afectades.

c) El titular del servei es trobi al corrent en el pagament de les taxes per la reserva del domini públic radioelèctric i de les que fixa la Llei 7/2010.

2. Excepcionalment, la renovació automàtica de la llicència prevista en l'apartat anterior no tindrà lloc i s'ha d'adjudicar en règim de lliure concurrència, en el cas que es presentin els requisits següents:

a) Que l'espectre radioelèctric estigui esgotat.

b) Que hi hagi un tercer o tercers que pretenguin la concessió de la llicència, sempre que l'hagin sol·licitada amb un termini d'antelació d'almenys vint-i-quatre mesos respecte de la data de venciment, i compleixin els mateixos requisits que es tingueren en compte per a l'obtenció de la llicència per l'adjudicatari o els adjudicataris.

 

TÍTOL VI. EXTINCIÓ DE LA LLICÈNCIA

Clàusula 37. Causes d'extinció de la llicència

Són causes d'extinció de la llicència de prestació del servei de radiodifusió sonora digital les següents:

a) El transcurs del termini per al qual es va atorgar sense que es produeixi la renovació.

b) L'extinció de la personalitat jurídica del titular, llevat dels supòsits de fusions o concentracions empresarials, mort o incapacitat sobrevinguda del titular.

c) La revocació.

d) La renúncia del titular.

e) No haver pagat les taxes que graven<A[graban|gravan]> la prestació del servei de comunicació audiovisual.

f) La suspensió injustificada de les emissions durant més de vint dies en el període d'un any.

g) No haver estat utilitzada en un termini de dotze mesos des que hi hagi l'obligació legal de començar les emissions, haver-ho fet amb finalitats<A[finalitats|finals]> i modalitats diferents per a les quals es va atorgar o per sanció administrativa ferma, d'acord amb l'article 30 de la Llei 7/2010.

Clàusula 38. Efectes

L'extinció de la llicència per<A[por|para]> qualsevol de les causes esmentades en la clàusula anterior comporta el cessament immediat de la prestació del servei.

 

ANNEX 1. Documentació que s'ha d'incloure en el sobre número 1

Model de formulari de sol·licitud

................................................................., en nom propi / en nom i representació d .............................................................., segons acredit de forma fefaent mitjançant exhibició de poder notarial, i amb el domicili que, a l'efecte de rebre notificacions, es detalla a continuació:

..............................................................., número<A[número|nombre]> ........, d ......................... (CP .........),

Expòs:

1. Que estic assabentat de la convocatòria del concurs públic per a l'atorgament d'una llicència de prestació del servei de radiodifusió sonora digital de caràcter comercial i àmbit autonòmic (Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. ...., d... ...).

2. Que conec i accept incondicionalment el contingut del Plec<A[Pliegue|Pliego]> de bases al qual he d'ajustar la prestació del servei.

3. Que conec i accept que el Plec<A[Pliegue|Pliego]> mantindrà la vigència durant el període de vigència de la llicència.

4. Que conec i accept que el Plec<A[Pliegue|Pliego]> es mantindrà en els seus termes, sense perjudici d'aquelles adaptacions prèviament autoritzades per l'autoritat administrativa competent.

5. Que complesc tots els requisits necessaris per ser titular de la llicència de prestació de serveis audiovisuals.

6. Que tenc la capacitat i la solvència necessàries per ser titular d'una llicència de prestació de serveis de radiodifusió sonora.

Per tot això,

Sol·licit:

Que es tengui per presentada l'oferta relativa a la llicència de prestació del servei de radiodifusió sonora digital per a una llicència autonòmica amb desconnexió territorial en què estic interessat:

(  ) COMERCIAL o

(  ) EDUCATIVA, CULTURAL I ALTRES SENSE ÀNIM DE LUCRE

Corresponent al programa 4 de la xarxa MF-BAL (9B a Mallorca, 10B a Menorca i 9C a les illes Pitiüses).

..................................., ... d ............. de 20

 

Conselleria d'Administracions Públiques i Modernització

 

 

Model de declaració de la situació tributària amb l'Estat, l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i la Seguretat Social.

........................................................................................................, amb document nacional d'identitat núm. .........................., en nom propi / en nom i representació d ..............................................., segons acredit de forma fefaent mitjançant l'exhibició de poder notarial, i amb domicili a l'efecte de rebre notificacions ........................................................, licitador en el concurs públic per a l'atorgament d'una llicència de prestació del servei de radiodifusió sonora digital, de caràcter comercial (convocatòria publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. ..., d ...), d'acord amb les previsions de la clàusula 12, sobre número 1, Documentació administrativa, del Plec<A[Pliegue|Pliego]> de bases d'aplicació a aquest concurs,

Declar, sota la meva responsabilitat:

1. Que he presentat, si escau<A[pega|ocurre]>, les declaracions corresponents a l'impost sobre la renda de les persones físiques o de societats, segons es tracti de persones físiques o jurídiques, així com les declaracions corresponents a pagaments fraccionats, a compte i retencions que, si procedeix, corresponguin.

2. Que he presentat, si escau<A[pega|ocurre]>, les declaracions periòdiques de l'impost del valor afegit i la declaració resum anual.

3. Que no tinc deutes de naturalesa tributària en període d'execució amb l'Agència Tributària del Ministeri d'Hisenda.

4. Que no tinc deutes de naturalesa tributària en període d'execució amb l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

5. Que l'empresa/organització està inscrita en la Seguretat Social i que el seu número<A[número|nombre]> de cotització és el... (en el cas que l'empresa/organització tengui treballadors).

6. Que estic afiliat i donat d'alta en el règim especial de treballadors autònoms de la Seguretat Social (si es tracta d'un empresari individual).

7. Que els treballadors de l'empresa/organització estan afiliats i donats d'alta en el règim general de la Seguretat Social (si l'empresa té treballadors).

8. Que l'empresa/organització està al corrent del pagament de les quotes o altres deutes amb la Seguretat Social.

I perquè així consti, sign aquesta declaració.

.........................., .... d .............. de 20...

 

Conselleria d'Administracions Públiques i Modernització

 

ANNEX 2. Barem de valoració

1. PROPOSTA TECNOLÒGICA (fins a 100 punts)

1.1. Pla<A[Plan|Plano]> d'execució de les obres i les instal·lacions necessàries per al funcionament de l'emissora i terminis per a la seva execució, i inici d'emissions (fins a 25 punts).

1.2. Utilització d'infraestructures de difusió existents que representin un menor impacte mediambiental sobre el territori, una racionalització de recursos i una economia d'escala (fins a 25 punts).

1.3. Proposta d'utilització de les noves tecnologies de telecomunicacions, com<A[como|cómo]> són la tecnologia digital (RDS) en les seves emissions; sistemes d'emmagatzematge digital d'àudio; serveis associats via Internet o telefonia mòbil, o bé qualssevol altres que suposin una innovació tecnològica que comporti una millora en la prestació del servei (fins a 25 punts).

1.4. Realització d'un temps d'emissió que ultrapassi<A[depassi|excedeixi]> les dotze hores de programació diàries, en funció del temps mínim d'emissió que es proposi (fins a 25 punts).

2. PROPOSTA ECONÒMICA (fins a 150 punts)

2.1. Programa d'inversions (fins a 40 punts)

Programa d'inversions previst per a cada un dels exercicis econòmics durant el període de vigència de la llicència. En funció de si el licitador fa una previsió d'inversions respecte a:

-  Producció, gestió de continguts i previsió de programació (fins a 10 punts).

-  Infraestructura de xarxa de difusió. Sistemes i equips transmissors (fins a 10 punts).

-  Infraestructura de l'emissora. Estudis de producció (fins a 10 punts).

-  Sistemes d'informació i suport<A[apoyo|soporte]> dels processos de negoci (fins a 10 punts).

S'ha de valorar el grau de concreció aportada, així com la coherència amb el pla de negoci que es presenti en el punt següent.

2.2 Pla de negoci i recursos financers (fins a 40 punts):

-  En funció de la sostenibilitat i coherència del Pla de negoci i del nivell de concreció (fins a 30 punts).

S'ha de tenir en consideració el compte de pèrdues i guanys, a partir dels ingressos i despeses incloses, així com els marges operatius que s'obtenguin i el temps necessari per obtenir valors positius. S'han de tenir en compte igualment els arguments i la consistència dels balanços previstos en els tres primers anys de vigència de la llicència.

-  En funció de la viabilitat de l'estratègia de finançament (fins a 10 punts).

S'han de tenir en consideració els detalls de totes les possibilitats de finançament disponibles per al<A[para|por]> licitador, amb inclusió de capital propi, els possibles préstecs, operatius o financers, l'arrendament financer, el crèdit, etc. Els detalls han d'incloure les quantitats i terminis, i les condicions sobre aquestes facilitats financeres, així com les garanties establertes sobre els actius o avals. També hauran de presentar detalls de qualsevol operació fora de balanç com l'establiment d'un nou deute sobre la licitadora, amb evidències que aquest deute és accessible.

2.3. Anàlisi del mercat (fins a 30 punts)

S'ha de valorar el coneixement del negoci potencial a què es pot arribar a partir de les quotes d'audiència factibles, el nivell de la competència actual, així com l'exposició i garanties pròpies de l'estratègia de comercialització publicitària i de màrqueting per a la captació de l'audiència.

2.4 Aportacions a l'economia balear. Aquest criteri s'ha d'avaluar tenint en compte la suma d'inversions directes i indirectes que s'efectuïn (fins a 40 punts):

-  Pressupost anual destinat al funcionament de l'emissora (fins a 20 punts).

-  Creació de llocs de treball (fins a 10 punts). Desglossat entre treballadors fixos i discontinus, i entre treballs<A[treballs|feines]> directes i indirectes.

-  Previsió del licitador de contractar treballadors discapacitats (fins a 10 punts).

 

3. PROPOSTA DE PROGRAMACIÓ (fins a 200 punts)

3.1. Diversificació d'agents informatius a emissores de radiodifusió sonora digital local i autonòmica de les Illes Balears, que garanteixi la pluralitat informativa i eviti l'abús de posició dominant i pràctiques restrictives de la lliure competència i dels compromisos i garanties formulats per assolir aquests objectius (fins a 50 punts).

Per a la ponderació d'aquest criteri s'ha de tenir en compte si el licitador és titular d'altres concessions o llicències en format digital a la zona de servei de l'emissora objecte de concurs o participa majoritàriament en el capital en altres societats concessionàries o titulars de llicències en el mateix àmbit, o si té arrendades altres llicències, així com si la programació que hagi d'oferir-se ja és prestada per alguna emissora existent.

3.2. Emissió en català en un percentatge superior al cinquanta per cent (50 %) del temps d'emissió, amb expressió de la fórmula de millora que proposi (fins a 45 punts de forma proporcional a la millora oferta).

3.3. Foment de la cultura i valors propis de les Illes Balears (fins a 30 punts):

Relació descriptiva de les actuacions de foment de la cultura i valors propis de les Illes Balears. Temps de programació setmanal dedicat a aquest foment.

3.4. Programació (fins a 75 punts):

Principalment s'ha de valorar l'oferta que inclogui un major temps d'espais informatius i d'actualitat relacionats amb l'àmbit territorial. S'ha de valorar el compromís d'estimular, amb programes adequats, la participació ciutadana en la vida política, així com la formació d'una opinió equilibrada dels ciutadans.

També s'ha de valorar el compromís d'una oferta de programes d'interès social i de programes educatius.

Tots aquests compromisos han d'indicar com<A[como|cómo]> i amb quins mitjans es pensen dur a terme de manera que se n'asseguri el compliment<A[cumplimiento|cumplido]>.

Aquest criteri s'ha d'avaluar tenint en compte l'horari d'emissió, el percentatge de producció pròpia i el percentatge de programes informatius, culturals i educatius que es proposin:

-  Percentatge de producció pròpia (fins a 10 punts).

-  Temps d'emissió setmanal de programes informatius relatius a l'àmbit de la llicència o de la comunitat autònoma de les Illes Balears (fins a 10 punts).

-  Temps d'emissió setmanal de programes no informatius relatius a l'àmbit de la llicència o de la comunitat autònoma de les Illes Balears (fins a 10 punts).

-  Temps d'emissió setmanal de programes dirigits a diferents audiències i amb continguts relatius a col·lectius en risc d'exclusió social (fins a 10 punts).

-  Percentatge de producció pròpia elaborada a les Illes Balears (fins a 10 punts).

-  Percentatge de programes informatius, culturals i educatius (fins a 10 punts).

-  Compromís fefaent de no emetre continguts relacionats amb la televenda, concursos radiofònics, xats de contactes ni programes relacionats amb l'esoterisme, apostes i jocs d'atzar (fins a 5 punts).

-  Compromís del sol·licitant de respectar la diversitat, la pluralitat, la discapacitat, la igualtat, els drets del menor i la no-discriminació de les minories, i també el principi de transversalitat de gènere (fins a 10 punts, segons si el compromís es troba en:

-  Una declaració responsable (2 punts).

-  L'escriptura fundacional o els estatuts de l'entitat (4 punts addicionals), sempre que tenguin una data anterior a la de la publicació de la convocatòria.

-  Llibre d'estil o document semblant en què figura com a objectiu treballar a favor d'aquests principis, anterior a la data de publicació de la convocatòria (4 punts addicionals).