Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL DE GOVERN
Núm. 5241
Acord del Consell de Govern de 19 de juny de 2020, pel qual s'aprova el Plec de bases i la convocatòria del concurs públic per a l'atorgament de llicències per a la prestació del servei de radiodifusió sonora digital local
La Memòria del director general de Modernització i Administració Digital de 14 de febrer de 2020 exposa la necessitat d'iniciar el procediment d'atorgament de les llicències de radiodifusió sonora digital local següents: MALL-1: programa 1 dels MUX CL07IB, CL09IB i CL11IB; MALL-7: programa 1 dels MUX CL08IB, CL10IB i CL12IB; MALL-12: programa 6 dels MUX CL08IB, CL10IB i CL12IB; MEN-1: programa 1 del MUX CL13IB; MEN-7: programa 1 del MUX CL14IB; MEN-10: programa 4 del MUX CL14IB; MEN-11: programa 5 del MUX CL14IB; MEN-12: programa 6 del MUX CL14IB; PIT-1: programa 1 del MUX CL15IB; i PIT-2: programa 2 del MUX CL15IB.
La Llei 5/2013, d'1 d'octubre, audiovisual de les Illes Balears, té per objecte regular la comunicació audiovisual en l'àmbit competencial de la comunitat autònoma de les Illes Balears d'acord amb l'Estatut d'autonomia i la normativa bàsica estatal, establir les principals línies d'acció institucional encaminades al foment de l'activitat audiovisual, i regular l'organització autonòmica en matèria audiovisual. És aplicable en l'àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i en concret als serveis de comunicació audiovisual quan el seu àmbit de cobertura no superi el de la comunitat autònoma, com també a la seva emissió per Internet, dispositius mòbils o altres de similars, i també a l'activitat audiovisual desenvolupada en el territori de les Illes Balears.
En virtut d'allò que disposa l'article 19 de la Llei 5/2013 abans esmentada, els serveis de comunicació audiovisual radiofònics, televisius i connexos i interactius són serveis d'interès general que es presten en l'exercici del dret a la lliure expressió d'idees, del dret a comunicar i rebre informació, del dret a la participació en la vida política i social i del dret a la llibertat d'empresa i dins del foment de la igualtat, la pluralitat i els valors democràtics. En particular, la prestació de serveis de comunicació audiovisual mitjançant ones hertzianes terrestres requereix la llicencia prèvia atorgada mitjançant un concurs per l'autoritat audiovisual autonòmica competent.
D'acord amb la Llei 5/2013 i amb el Decret 9/2019, de 15 de febrer, pel qual es regula el règim jurídic aplicable a l'atorgament de títols habilitants per a la prestació del servei de radiodifusió sonora per ones terrestres i a la inscripció d'aquests títols en el Registre de títols habilitants per a la radiodifusió sonora analògica i digital en l'àmbit de la comunitat autònoma de les Illes Balears, la llicència per a la prestació de serveis de comunicació audiovisual per ones hertzianes terrestres s'ha d'atorgar mitjançant un concurs públic amb subjecció al que estableixen la Llei 5/2013, la legislació bàsica estatal i, supletòriament, la legislació de patrimoni de la comunitat autònoma de les Illes Balears, les bases i la convocatòria del qual s'han d'aprovar pel Consell de Govern.
Per tot això, el Consell de Govern a proposta de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització, en la sessió del dia 19 de juny de 2020, adopta, entre d'altres, l'Acord el següent:
Primer. Aprovar el plec de bases que regeixen la convocatòria i el procediment del concurs per a la concessió de llicències de prestació del servei de radiodifusió sonora digital local que s'adjunta com a annex a aquest Acord.
Segon. Aprovar, d'acord amb les bases esmentades, la convocatòria del concurs per a la concessió de llicències de prestació del servei de radiodifusió sonora digital local, en els termes següents:
a) Descripció de les llicències objecte del concurs. Llicències de prestació del servei de radiodifusió sonora digital local següents:
1r. GRUP MALLORCA:
MALL-1: programa 1 dels MUX CL07IB, CL09IB i CL11IB, que es correspon amb el programa 1 dels blocs 8A (Palma), 10A (Manacor) i 8D (Pollença).
MALL-7: programa 1 dels MUX CL08IB, CL10IB i CL12IB, que es correspon amb el programa 1 dels blocs 11A (Palma), 11C(Manacor) i 10C (Pollença).
MALL-12: programa 6 dels MUX CL08IB, CL10IB i CL12IB, que es correspon amb el programa 6 dels blocs 11A (Palma), 11C (Manacor) i 10C (Pollença).
2n. GRUP MENORCA:
MEN-1: programa 1 del MUX CL13IB, que es correspon amb el programa 1 del bloc 9A (Menorca).
MEN-7: programa 1 del MUX CL14IB, que es correspon amb el programa 1 del bloc 9C (Menorca).
MEN-10: programa 4 del MUX CL14IB, que es correspon amb el programa 4 del bloc 9C (Menorca).
MEN-11: programa 5 del MUX CL14IB, que es correspon amb el programa 5 del bloc 9C (Menorca).
MEN-12: programa 6 del MUX CL14IB, que es correspon amb el programa 6 del bloc 9C (Menorca).
3r. GRUP EIVISSA – FORMENTERA:
PIT-1: programa 1 del MUX CL15IB, que es correspon amb el programa 1 del bloc 10B (Eivissa – Formentera).
PIT-2: programa 2 del MUX CL15IB, que es correspon amb el programa 2 del bloc 10B (Eivissa-Formentera).
b) Termini de presentació de proposicions: 15 dies hàbils comptadors des del dia següent al de la publicació d'aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
c) Lloc de presentació de proposicions: Registre de la Conselleria d'Administracions Públiques i Modernització, o en qualsevol dels llocs prevists en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
d) Constitució de la Mesa de Valoració i obertura de proposicions: dins els 10 dies hàbils següents a la data d'acabament del termini de presentació de proposicions.
Tercer. Publicar aquest Acord i el seu annex en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el web de la Conselleria d'Administracions Públiques i Modernització.
Contra aquest Acord, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el Consell de Govern en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i l'article 123 de la Llei 39/2015.
També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 10.1 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, que regula la jurisdicció contenciosa administrativa, sens perjudici que la persona interessada en pugui interposar qualsevol altre que consideri procedent.
Palma, 19 de juny de 2020
La secretària del Consell de Govern Pilar Costa i Serra
ANNEX. Plec de bases que regeixen la convocatòria i el procediment del concurs per a la concessió de llicències de prestació del servei de radiodifusió sonora digital local
Contingut
TÍTOL I. OBJECTE, RÈGIM JURÍDIC I DISPOSICIONS GENERALS
Antecedents
Clàusula 1. Objecte del concurs
Clàusula 2. Règim jurídic de les llicències
Clàusula 3. Òrgan competent per adjudicar la llicència
Clàusula 4. Capacitat
Clàusula 5. Acreditació
Clàusula 6. Pressupost
Clàusula 7. Documents integrants de la llicència audiovisual
TÍTOL II. PROCEDIMENT D'ADJUDICACIÓ
Clàusula 8. Procediment d'adjudicació i tramitació
Clàusula 9. Presentació de proposicions
Clàusula 10. Calendari. Termini de presentació
Clàusula 11. Documentació administrativa per presentar i contingut de les proposicions: sobre número 1, documentació administrativa
Clàusula 12. Contingut de l'oferta tècnica. Les proposicions: sobre número 2, oferta tècnica
Clàusula 13. Mesa de Valoració
Clàusula 14. Obertura del sobre número 1
Clàusula 15. Obertura del sobre número 2
Clàusula 16. Valoració de les ofertes
Clàusula 17. Adjudicació provisional de la llicència
TÍTOL III. ADJUDICACIÓ DEFINITIVA I EFICÀCIA DE L'ACTE DE CONCESSIÓ DE LA LLICÈNCIA
Clàusula 18. Actuacions prèvies a l'adjudicació definitiva
Clàusula 19. Adjudicació definitiva
Clàusula 20. Inscripció en el Registre d'Empreses de Radiodifusió Sonora de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears
Clàusula 21. Despeses
TÍTOL IV. RÈGIM DE LA LLICÈNCIA
Clàusula 22. Drets del titular de la llicència
Clàusula 23. Obligacions del titular de la llicència
Clàusula 24. Durada de la llicència
Clàusula 25. Termini per a la posada en funcionament del servei
Clàusula 26. Taxes
Clàusula 27. Explotació del servei en règim de competència
Clàusula 28. Relacions laborals
Clàusula 29. Inspecció
Clàusula 30. Subcontractació
Clàusula 31. Règim d'incompliments
Clàusula 32. Infraccions i sancions
Clàusula 33. Jurisdicció competent
TÍTOL V. NEGOCIS JURÍDICS I RENOVACIONS SOBRE LES LLICÈNCIES
Clàusula 34. Negocis jurídics sobre les llicències
Clàusula 35. Modificació de l'estructura del capital social d'una societat titular d'una llicència
Clàusula 36. Renovació de la llicència
TÍTOL VI. EXTINCIÓ DE LA LLICÈNCIA
Clàusula 37. Causes d'extinció de la llicència
Clàusula 38. Efectes
ANNEX 1. Documentació que s'ha d'incloure en el sobre número 1
Model de formulari de sol·licitud
Model de declaració de la situació tributària amb l'Administració de l'Estat, la CAIB i la Seguretat Social
ANNEX 2. Barem de valoració
TÍTOL I OBJECTE, RÈGIM JURÍDIC I DISPOSICIONS GENERALS
Antecedents
El BOE núm. 177, de 26 de juliol de 1999, va publicar el Reial decret 1287/1999, de 23 de juliol, pel qual es va aprovar el Pla Tècnic Nacional de la Radiodifusió Sonora Digital Terrenal, pel qual es definiren dues xarxes, FU-BAL i MF-BAL, del nostre àmbit comunitari, hi havia sis programes i l'Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears podia reservar fins a tres canals.
Posteriorment, el BOE núm. 150, de 24 de juny de 2006, va publicar el Reial decret 776/2006, de 23 de juny, pel qual es modificava el Reial decret 1287/1999.
Finalment, el Reial decret 802/2011, de 10 de juny (BOE núm. 153, de 28 de juny), va tornar a modificar el Pla Tècnic Nacional de la Radiodifusió Sonora Digital Terrestre (o Terrenal) que s'havia aprovat en el Reial decret 1287/1999, per relaxar les obligacions de cobertura.
Quant al Pla Tècnic de Radiodifusió d'Àmbit Local, aquest es va desenvolupar en el Reial decret 1287/1999, de 23 de juliol, mitjançant l'Ordre de 15 d'octubre de 2001, per la qual es va aprovar la planificació de freqüències destinades a la ràdio digital d'àmbit local, en règim de gestió indirecta, corresponent al Pla Tècnic de Radiodifusió Sonora Digital Terrenal (BOE núm. 266, de 6 de novembre).
L'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears va dur a terme un conjunt d'actes administratius, que es poden resumir en la realització d'un concurs per atorgar les llicències disponibles locals, com també autonòmiques, de la ràdio digital sonora terrenal en el nostre àmbit competencial, mitjançant diferents acords o resolucions. Els següents són els que afecten la ràdio digital terrenal d'àmbit local:
La Resolució de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia per la qual es varen aprovar les bases que regiren la convocatòria i el procediment del concurs per a la concessió de llicències de prestació del servei de radiodifusió sonora d'àmbit local, publicada en el BOIB núm. 106, de 15 de juliol de 2010.
L'Acord del Consell de Govern de 24 de setembre de 2010 pel qual es va aprovar la convocatòria del concurs públic per a l'atorgament de títols habilitants per a la prestació del servei de radiodifusió sonora digital terrenal per a emissores comercials i per a emissores educatives, culturals i altres sense ànim de lucre, d'àmbit autonòmic i d'àmbit local, publicat en el BOIB núm. 143, de 2 d'octubre de 2010.
L'Acord del Consell de Govern de 20 de maig de 2011 pel qual es va resoldre el concurs públic per a l'atorgament de títols habilitants per a la prestació del servei de radiodifusió sonora digital terrenal per a emissores comercials i per a emissores educatives, culturals i altres sense ànim de lucre, d'àmbit autonòmic i d'àmbit local, convocat en el punt anterior i publicat en el BOIB núm.78, de 28 de maig de 2011.
En tot el procés varen quedar diferents lots vacants, bé perquè no va haver sol·licituds i quedaren deserts, bé perquè els licitadors no varen obtenir la puntuació mínima que es requeria segons les bases. Són els següents:
MALL-1: programa 1 dels MUX CL07IB, CL09IB i CL11IB.
MALL-7: programa 1 dels MUX CL08IB, CL10IB i CL12IB.
MALL-12: programa 6 dels MUX CL08IB, CL10IB i CL12IB.
MEN-1: programa 1 del MUX CL13IB.
MEN-7: programa 1 del MUX CL14IB.
MEN-10: programa 4 del MUX CL14IB.
MEN-11: programa 5 del MUX CL14IB.
MEN-12: programa 6 del MUX CL14IB.
PIT-1: programa 1 del MUX CL15IB.
PIT-2: programa 2 del MUX CL15IB.
Clàusula 1
Objecte del concurs
L'objecte d'aquest concurs és la concessió de deu llicències per a la prestació del servei de radiodifusió sonora digital, de caràcter comercial, d'abast local, fruit de les actuacions dutes a terme i descrites en els antecedents.
Aquestes emissores segueixen la planificació de l'espectre radioelèctric reservat per a la comunitat autònoma de les Illes Balears, d'acord amb el que disposa el Pla Tècnic Nacional de la Radiodifusió Sonora Digital, aprovat pel Reial decret 1287/1999, i modificat pels reials decrets 776/2006, 802/2011, i 391/2019.
Amb els blocs de freqüències assignats i els programes vacants en el concurs per a la concessió de llicències de prestació del servei de radiodifusió sonora d'àmbit local, publicat en el BOIB núm. 106, de 15 de juliol de 2010, s'han configurat les deu llicències. Cadascuna d'aquestes llicències correspon a un programa amb cobertura per a una illa (Mallorca, Menorca) o agrupació d'illes (Eivissa-Formentera). Amb les sol·licituds que presentin els licitadors per obtenir una emissora per a un determinat grup podran resultar adjudicataris, indistintament, de qualsevol de les emissores integrades en aquest grup, per la qual cosa en la sol·licitud només han d'indicar si opten a un programa del grup elegit.
Les deu llicències que es posen a concurs són:
1r. GRUP MALLORCA:
MALL-1: programa 1 dels MUX CL07IB, CL09IB i CL11IB, que es correspon amb el programa 1 dels blocs 8A (Palma), 10A (Manacor) i 8D (Pollença).
MALL-7: programa 1 dels MUX CL08IB, CL10IB i CL12IB, que es correspon amb el programa 1 dels blocs 11A (Palma), 11C(Manacor) i 10C (Pollença).
MALL-12: programa 6 dels MUX CL08IB, CL10IB i CL12IB, que es correspon amb el programa 6 dels blocs 11A (Palma), 11C (Manacor) i 10C (Pollença).
2n. GRUP MENORCA:
MEN-1: programa 1 del MUX CL13IB, que es correspon amb el programa 1 del bloc 9A (Menorca).
MEN-7: programa 1 del MUX CL14IB, que es correspon amb el programa 1 del bloc 9C (Menorca).
MEN-10: programa 4 del MUX CL14IB, que es correspon amb el programa 4 del bloc 9C (Menorca).
MEN-11: programa 5 del MUX CL14IB, que es correspon amb el programa 5 del bloc 9C (Menorca).
MEN-12: programa 6 del MUX CL14IB, que es correspon amb el programa 6 del bloc 9C (Menorca).
3r. GRUP EIVISSA – FORMENTERA:
PIT-1: programa 1 del MUX CL15IB, que es correspon amb el programa 1 del bloc 10B (Eivissa – Formentera).
PIT-2: programa 2 del MUX CL15IB, que es correspon amb el programa 2 del bloc 10B (Eivissa-Formentera).
Els participants que optin a l'obtenció d'una o diverses llicències només poden ser adjudicataris com a màxim de dues llicències per a la mateixa cobertura de DAB local, de manera que poden presentar com a màxim dues sol·licituds per grup a excepció del que indica el paràgraf següent.
Si algun licitador ja va ser adjudicatari d'una llicència per acord del Consell de Govern de 20 de maig de 2011 pel qual es va resoldre el concurs públic per a l'atorgament de títols habilitants per a la prestació del servei de radiodifusió sonora digital terrenal per a emissores comercials i per a emissores educatives, culturals i altres sense ànim de lucre, d'àmbit autonòmic i d'àmbit local, publicat en el BOIB núm. 78, de 28 de maig de 2011, en aquests casos solament pot presentar una sol·licitud per grup.
És a dir, un mateix adjudicatari només pot tenir com a màxim la concessió de ràdio digital DAB local de dues llicències per a Mallorca, dues per a Menorca i dues per a Eivissa-Formentera.
Clàusula 2
Règim jurídic de les llicències
1. El règim jurídic bàsic de les llicències de prestació del servei de radiodifusió sonora digital, al qual queden sotmesos els seus titulars, està constituït, en tot el que hi sigui aplicable, per:
a) Normativa estatal
La Llei orgànica 1/1982, de 5 de maig, de protecció civil del dret a l'honor, a la intimitat personal i familiar i a la pròpia imatge (BOE núm. 115, de 14 de maig).
La Llei orgànica 2/1984, de 26 de març, reguladora del dret a la rectificació (BOE núm. 74, de 27 de març).
La Llei 34/1988, de 11 de novembre, general de publicitat (BOE núm. 274, de 15 de novembre).
El Reial decret legislatiu 1/1996, de 12 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de propietat intel·lectual, que regularitza, aclareix i harmonitza les disposicions legals vigents sobre la matèria (BOE núm. 97, de 22 d'abril).
La Llei 33/2003, de 3 de novembre, del patrimoni de les administracions públiques (BOE núm. 264, de 4 de novembre), en allò no previst per la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma (BOIB núm. 112, de 29 de juliol) i pel Decret 9/2019, de 15 de febrer, pel qual s'aprova el règim jurídic aplicable a l'adjudicació de títols habilitants per a la prestació del servei de radiodifusió per ones terrestres i a la inscripció d'aquests títols en el Registre de Títols Habilitants per a la Radiodifusió Sonora en l'àmbit de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 22, de 19 de febrer).
La Llei 7/2010, de 31 de març, general de la comunicació audiovisual (BOE núm. 79, d'1 d'abril).
La Llei 9/2014, de 9 de maig, general de telecomunicacions (BOE núm. 114, de 10 de maig).
La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2 d'octubre).
La Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014 (BOE núm. 272, de 9 de novembre).
El Reial decret 1287/1999, de 23 de juliol, pel qual s'aprova el Pla Tècnic Nacional de la Radiodifusió Sonora Digital Terrenal, modificat pels reials decrets 776/2006, de 23 de juny, 802/2011, de 10 de juny, i 391/2019, de 21 de juny.
b) Normativa autonòmica
La Llei 3/1986, de 29 d'abril, de normalització lingüística de les Illes Balears (BOIB núm. 15, de 20 de maig, i BOE núm. 169, de 16 de juliol).
La Llei 2/1996, de 19 de novembre, d'incompatibilitats dels membres del Govern i alts càrrecs (BOIB núm. 150, de 5 de desembre, i BOE núm. 48, de 25 de febrer de 1997).
La Llei 6/2001, de 11 d'abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 49, de 24 d'abril).
La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril, i BOE núm. 98, de 24 d'abril).
La Llei 5/2013, d'1 d'octubre, audiovisual de les Illes Balears (BOIB núm. 136, de 3 d'octubre).
La Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 8, de 15 de gener de 2015).
El Decret 13/1997, de 23 de gener, relatiu a l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries respecte de la CAIB, en els procediments administratius que aquesta tramiti (BOIB núm. 17, de 8 de febrer).
El Decret 9/2019, de 15 de febrer, pel qual es regula el règim jurídic aplicable a l'atorgament de títols habilitants per a la prestació del servei de radiodifusió sonora per ones terrestres i a la inscripció d'aquests títols en el Registre de Títols Habilitants per a la Radiodifusió Sonora Analògica i Digital en l'àmbit de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 22, de 19 de febrer).
El Decret 127/2005, de 16 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de desplegament de la Llei 6/2001, d'11 d'abril, de patrimoni de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
El Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
La resta de disposicions complementàries i concordants amb les anteriors.
Les clàusules incloses en aquest Plec de bases.
2. Supletòriament s'han d'aplicar la resta de normes de dret administratiu i, subsidiàriament, les de dret privat que siguin procedents.
3. D'acord amb el que estableix l'article 24.2 de la Llei 7/2010, l'adjudicació de la llicència comporta la concessió d'ús privatiu del domini públic radioelèctric, de conformitat amb la planificació establerta per l'Estat.
Clàusula 3
Òrgan competent per adjudicar les llicències
L'òrgan competent per adjudicar les llicències de prestació de serveis audiovisuals és el Consell de Govern de la comunitat autònoma de les Illes Balears, d'acord amb el que disposa l'article 2 del Decret 9/2019.
Clàusula 4
Capacitat
1. Poden sol·licitar una llicència de prestació del servei de radiodifusió sonora digital les persones físiques o jurídiques legalment constituïdes que tenguin nacionalitat espanyola o de qualssevol altres estats membres de l'Espai Econòmic Europeu. En el cas de persones jurídiques, les que tenguin establert el domicili social a Espanya o a un estat membre de l'Espai Econòmic Europeu.
També poden sol·licitar-la les persones d'una altra nacionalitat, si així està previst en els tractats internacionals que vinculen l'Estat espanyol o en aplicació del principi de reciprocitat.
2. Si el licitador és una persona jurídica, la participació en el seu capital social de persones físiques o jurídiques nacionals de països que no siguin membres de l'Espai Econòmic Europeu ha de complir el principi de reciprocitat.
A més, la participació individual d'una persona física o jurídica nacional de països que no siguin membres de l'Espai Econòmic Europeu no pot superar directament o indirectament el vint-i-cinc per cent (25 %) del capital social. Així mateix, el total de les participacions en una mateixa persona jurídica de diverses persones físiques o jurídiques de països que no siguin membres de l'Espai Econòmic Europeu ha de ser inferior al cinquanta per cent (50 %) del capital social.
3. Si el licitador és una societat anònima, és necessari que totes les seves accions siguin nominatives. Aquest requisit és aplicable a les participacions o títols equivalents en el capital social de tota classe de persones jurídiques que tenguin el capital representat per títols.
4. En el supòsit de tractar-se de persones jurídiques, el seu objecte social ha d'incloure la prestació del servei de radiodifusió sonora. En el cas que aquest objecte social no sigui exclusiu, s'han de presentar comptabilitats separades pel que en fa a l'explotació de les concessions previstes en aquest Plec.
5. Si es tracta d'entitats sense ànim de lucre, els titulars dels òrgans directius han de tenir la nacionalitat espanyola i estar domiciliats a Espanya, d'acord amb l'article 21.1.e) del Decret 9/2019.
6. No pot ser titular d'una llicència qui, havent obtingut anteriorment una concessió o una llicència, hagi estat sancionat per no prestar el servei de manera continuada o, havent estat sancionat per falta qualificada de molt greu, li hagi estat revocada la concessió o la llicència.
7. A més, per presentar-se al concurs, els licitadors han de tenir plena capacitat d'obrar i no poden incórrer en cap causa que els impedeixi contractar amb l'Administració, d'acord amb el que disposen la Llei 9/2017 i la Llei 2/1996.
8. Es poden presentar al concurs per a la concessió de la llicència totes les empreses que no incorrin en alguna de les limitacions que assenyala el títol III de la Llei 7/2010, especialment en allò que indica l'article 37 sobre pluralisme en el mercat audiovisual radiofònic.
Clàusula 5
Acreditació
Per ser titular d'una llicència és necessari complir els requisits establerts en l'article 25 de la Llei 7/2010, no superar les limitacions previstes en els articles 26 i 37 de la mateixa Llei 7/2010 i tenir plena capacitat d'obrar.
Els documents que s'adjuntin a la sol·licitud poden ser originals o còpies i han d'estar escrits en una de les llengües oficials de la comunitat autònoma de les Illes Balears o traduïts oficialment a una d'aquestes.
Clàusula 6
Pressupost
De l'adjudicació de les llicències audiovisuals no es deriven obligacions econòmiques prèvies per a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Clàusula 7
Documents integrants de la llicència audiovisual
La llicència de prestació del servei de radiodifusió sonora digital local consta dels documents següents: l'Acord del Consell de Govern d'adjudicació de la llicència, aquestes bases i els compromisos particulars adquirits per l'adjudicatari, que estan continguts en l'oferta presentada a licitació.
En tots els casos, el desconeixement d'aquestes bases, de l'Acord del Consell de Govern d'adjudicació de la llicència o de les normes que puguin ser d'aplicació no eximeix l'adjudicatari de l'obligació de complir-les.
TÍTOL II PROCEDIMENT D'ADJUDICACIÓ
Clàusula 8
Procediment d'adjudicació i tramitació
L'adjudicació de les llicències s'ha de dur a terme mitjançant concurs públic, de conformitat amb el que estableixen els articles 11 i 12 del Decret 9/2019.
Les llicències s'han d'adjudicar prenent com a base els criteris d'adjudicació que s'indiquen en l'annex 2 d'aquestes bases, barem de valoració.
La tramitació del procediment és ordinària.
Clàusula 9
Presentació de proposicions
Els interessats han de presentar la seva proposició mitjançant un escrit de sol·licitud, signat per l'interessat o per un representant legal degudament apoderat, amb subjecció al model que figura com a annex 1 d'aquestes bases. La presentació de la proposició presumeix l'acceptació incondicional per l'interessat de totes les clàusules. Es poden presentar com a màxim dues sol·licituds per interessat a la mateixa zona de cobertura (Mallorca, Menorca i Eivissa-Formentera), tot tenint en compte la limitació que s'estableix en la clàusula 1 d'aquestes bases.
Les declaracions o compromisos que es presentin han d'estar signats per qui acrediti poder legal suficient.
La sol·licitud s'ha d'aportar en dos sobres tancats i signats pel licitador o pel seu representant legal, en els quals s'ha de fer constar, en el sobre número 1, la rúbrica de Documentació administrativa i, en el sobre número 2, la d'Oferta tècnica. S'ha de presentar un únic sobre número 1 que ha de contenir la sol·licitud amb la informació de totes les llicències sol·licitades per l'interessat així com altres documents administratius que corresponguin. I l'interessat ha de presentar tants de sobres número 2 com ofertes hagi presentat per optar a les corresponents llicències. Aquests sobres número 2 s'han d'identificar com a Sobre número 2 - [zona] - [identificador], en què la zona correspon a la cobertura local que se sol·licita (Mallorca, Menorca o Eivissa-Formentera) i l'identificador és un nombre, entre 1 i 2, per identificar les dues propostes que, com a màxim, es poden presentar per a cada zona. Per exemple: sobre número 2 - Menorca-1, indica que és per a la primera oferta de la zona de Menorca.
En tots els sobres s'han de fer constar clarament el nom i les dades del licitador (nom i cognoms, si es tracta d'una persona física, o raó social, si es tracta d'una persona jurídica, i NIF), el nom i cognoms i la signatura de qui presenta la proposició i el caràcter amb què actua, l'adreça, els números de telèfon i fax, i l'adreça electrònica, a l'efecte de notificació.
L'omissió de qualssevol dels documents exigits, així com la presentació defectuosa d'aquests, determina la no admissió del licitador, amb excepció de la possibilitat d'esmena dels defectes o omissions que siguin esmenables. La falta d'esmena en termini dels defectes o omissions advertits dona lloc a la no admissió del participant. Igualment, si la documentació d'un participant conté defectes substancials o deficiències materials no esmenables, no ha de ser admès en el procediment de concurs.
Els sobres tancats descrits s'han d'adreçar a la Conselleria d'Administracions Públiques i Modernització i poden presentar-se a qualssevol dels llocs establerts en l'article 16 de la Llei 39/2015, mitjançant la presentació a qualsevol registre del Govern de la documentació sol·licitada, preferiblement al de la Conselleria d'Administracions Públiques i Modernització, al Registre General de la Conselleria, o enviar-se per correu, en el termini indicat en l'anunci de convocatòria d'aquest concurs públic. Si els sobres es presenten en dia festiu, s'entén que la presentació es produeix el dia hàbil següent. També s'admetran les proposicions presentades d'acord amb les disposicions legals vigents i que compleixin els requisits que s'hi estableixen.
Les oficines receptores han de justificar la recepció de cada sol·licitud amb un rebut en el qual s'ha de fer constar el nom del licitador, la denominació de la llicència sol·licitada i el dia i l'hora de la presentació. Un cop lliurada la proposició, no pot ser retirada sota cap pretext.
Si les sol·licituds s'envien per correu, han d'adreçar-se a la Conselleria d'Administracions Públiques i Modernització, s'ha de justificar la data i l'hora de presentació a l'oficina de correus i s'ha d'anunciar la tramesa de l'oferta el mateix dia mitjançant fax (971 17 69 61) o correu electrònic (contractacio@sgptc.caib.es).
No obstant això, les proposicions trameses per correu i que no hagi rebut la Conselleria en el termini de deu dies naturals, comptadors des de la data d'expiració del termini per a l'admissió de proposicions, queden excloses del concurs. Sense la concurrència d'ambdós requisits no s'admetrà la documentació, si és rebuda per la Conselleria d'Administracions Públiques i Modernització amb posterioritat a la data i l'hora de finalització del termini.
Les proposicions presentades fora de termini no s'admetran sota cap concepte.
Clàusula 10
Calendari. Termini de presentació
De conformitat amb el que estableixen les restants clàusules d'aquestes bases, el procediment d'adjudicació de les llicències objecte d'aquest concurs públic s'ha de desenvolupar d'acord amb el calendari següent:
a) Termini de presentació d'ofertes: fins a les 14 hores del dia que s'indiqui en la convocatòria d'aquest concurs.
b) Anàlisi per la Mesa de Valoració del contingut del sobre número 1 i declaració de l'admissió o exclusió dels licitadors: un cop examinada la documentació relacionada en la clàusula 11, la Mesa ha d'atorgar un termini no superior a tres dies hàbils als licitadors afectats per rectificar, si escau, els defectes legalment esmenables.
c) Acte públic d'obertura dels sobres número 2: el secretari de la Mesa de Valoració ha de comunicar la realització de l'acte amb quaranta-vuit hores d'antelació a tots els licitadors.
d) Avaluació de les ofertes: de conformitat amb el que estableixen les clàusules corresponents d'aquestes bases, s'ha de procedir, amb l'assessorament tècnic i la petició d'informes que, si escau, es considerin necessaris, a l'avaluació de les ofertes per la Mesa de Valoració i a la formulació de la proposta d'adjudicació a la Consellera d'Administracions Públiques i Modernització, que ha d'elevar al Consell de Govern de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears perquè ho resolgui.
e) El Consell de Govern de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears ha de dur a terme la resolució del concurs i l'atorgament de les llicències en el termini establert en aquestes bases.
Clàusula 11
Documentació administrativa per presentar i contingut de les proposicions: sobre número 1, documentació administrativa
El sobre número 1, relatiu a la documentació administrativa, ha de contenir la documentació acreditativa de la personalitat jurídica del sol·licitant i de la seva aptitud per ser titular d'una llicència, de conformitat amb els requisits i les prohibicions que estableix la Llei 7/2010.
Els documents que s'han de presentar en aquest sobre són els següents:
a) Sol·licitud segons l'annex 1 d'aquestes bases (formulari de sol·licitud, declaració de la situació tributària amb l'Estat, declaració de la situació tributària amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i declaració de la situació tributària amb la Seguretat Social).
b) En el cas que el licitador sigui una persona física, ha d'aportar una còpia del document nacional d'identitat, passaport o qualsevol altre document oficial acreditatiu de la seva personalitat per a estrangers, i acreditació, si escau, del nom comercial amb què opera en el tràfic mercantil.
c) Les persones físiques nacionals d'estats no membres de l'Espai Econòmic Europeu han de presentar un informe de la Missió Diplomàtica Permanent d'Espanya a l'estat corresponent, que justifiqui que l'estat de procedència admet, a la vegada, la prestació de serveis de comunicació audiovisual als ciutadans espanyols.
d) Si es tracta de persones jurídiques, han de presentar una còpia del document del número d'identificació fiscal de l'entitat i, en el cas de societat mercantil, una còpia de l'escriptura de constitució, amb les seves adaptacions, si escau, inscrita en el Registre Mercantil. Si no fos societat mercantil, han de presentar una còpia de l'acta de constitució i dels seus estatuts socials i certificat acreditatiu d'estar legalment inscrita en el registre públic que li correspongui i que els estatuts aportats es corresponen amb els legalment registrats i vigents.
e) Les persones jurídiques no espanyoles i nacionals d'estats membres de l'Espai Econòmic Europeu han de presentar un certificat acreditatiu de la inscripció en el registre procedent, d'acord amb la legislació de l'estat on estan establertes o, en el cas que aqueixa inscripció no sigui preceptiva, mitjançant la presentació d'una declaració responsable de la seva capacitat d'obrar.
f) Les persones jurídiques estrangeres no compreses en l'apartat anterior han de presentar un informe justificatiu de la seva capacitat d'obrar emès per la representació diplomàtica espanyola en l'estat que correspongui. A més, han de presentar un informe de la Missió Diplomàtica Permanent d'Espanya en l'estat corresponent que justifiqui que l'estat de procedència admet, a la vegada, la prestació de serveis de comunicació audiovisual a les empreses espanyoles.
g) Si el sol·licitant actua mitjançant representant, ha d'aportar un document que acrediti la personalitat del representant del licitador (fotocòpia del document nacional d'identitat per a espanyols; passaport o qualsevol altre document oficial acreditatiu de la seva personalitat per a estrangers) i, a més, poder suficient en dret a favor seu. La validació, l'han de fer els serveis jurídics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Les escriptures de poders han de ser còpies i han d'estar registrades en el registre públic que correspongui, segons el tipus de persona jurídica que sigui.
h) Les persones jurídiques de naturalesa societària han de presentar un certificat de l'òrgan de govern corresponent sobre la composició i el detall de tot el capital social, l'estructura actual de la societat licitadora i la nacionalitat de cadascun dels titulars de les accions, participacions o títols equivalents. El detall complet del seu capital social ha d'incloure:
1r. El valor nominal de les seves accions o participacions.
2n. El nombre d'accions o participacions emeses i el total de les autoritzades per emetre.
3r. Els drets de vot i de pagament de dividends de les accions o participacions.
4t. El detall complet sobre altres tipus d'accions o participacions emeses o autoritzades per emetre, amb inclusió de tot tipus d'accions preferents, convertibles, opcions o qualsevol altre tipus d'instrument financer adequat.
Addicionalment, en el cas que en aquest capital social participin persones físiques o jurídiques de països que no siguin membres de l'Espai Econòmic Europeu, al certificat han d'adjuntar un informe de la Missió Diplomàtica Permanent d'Espanya en l'estat corresponent, que justifiqui que l'estat de procedència admet, a la vegada, la participació dels ciutadans espanyols en aquelles persones jurídiques que tenen com a objecte la prestació de serveis de comunicació audiovisual.
i) Si el licitador és una entitat sense ànim de lucre, ha de presentar una declaració acreditativa que els titulars dels òrgans directius i tutelars tenen la nacionalitat espanyola i que el seu domicili està en territori espanyol. A més, també han de presentar una declaració relativa al compliment dels fins educatius o culturals de l'emissora i, en general, de les obligacions específiques a què es refereix l'article 22 del Decret 9/2009.
j) Declaració responsable del licitador que té els requisits de capacitat general establerts en l'article 25 de la Llei 7/2010, per ser titular de la llicència.
k) Declaració responsable del licitador de no trobar-se en alguna de les circumstàncies que fixa l'article 26 de la Llei 7/2010.
l) Declaració responsable del licitador de no infringir els límits al control de llicències del servei de radiodifusió sonora terrestre que, per raons de pluralitat en el mercat audiovisual, estableix l'article 37 de la Llei 7/2010.
m) Declaració que acrediti la titularitat o gestió o control o qualsevol altre vincle jurídic que tengui o pugui tenir el sol·licitant per a llicències d'explotació de serveis de radiodifusió sonora, ja sigui directament o indirectament.
En el cas que no tengui cap vincle, ha de presentar una declaració en aquest sentit.
A més, els sol·licitants que siguin titulars d'alguna llicència de radiodifusió sonora de qualsevol àmbit territorial han d'acreditar que estan al corrent de les obligacions resultants d'aquella concessió o llicència.
n) Declaració responsable del licitador de no trobar-se en alguna de les causes d'incapacitat o incompatibilitat per contractar previstes en la legislació de contractes.
o) Compromís de no realitzar negocis jurídics l'objecte dels quals sigui la llicència de radiodifusió sonora fins a haver transcorregut dos anys des de l'adjudicació, d'acord amb l'article 29.2.a) de la Llei 7/2010.
Tota la documentació necessària que ja consti en poder de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears pot ser incorporada per aquesta, prèvia autorització del licitador.
Clàusula 12
Contingut de l'oferta tècnica. Les proposicions: sobre número 2, oferta tècnica
Cap oferta tècnica no pot excedir, en conjunt, de cent pàgines, model DIN A4, mecanografiades a doble espai i per una sola cara, amb una lletra de cos no inferior a 12. Tota la documentació s'ha de presentar foliada i l'enquadernat ha de ser cosit o encolat. L'estructura interior del document ha de respectar la seqüència dels epígrafs que es detallen a continuació i ha de mantenir la numeració referencial.
També s'ha d'aportar aquesta documentació en format PDF, amb habilitació per a impressió, i suport magnètic CD-R o DVD-R o memòria USB sense possibilitat d'esborrament, acompanyada de la corresponent declaració responsable que acrediti que la documentació inclosa coincideix amb la presentada en paper.
Els compromisos corresponents als apartats següents s'han de formular amb claredat i precisió, amb l'objectiu d'evitar els dubtes que puguin presentar-se a l'hora d'avaluar-ne el compliment. La Mesa de Valoració ha de tenir en compte el grau de claredat i de precisió en la formulació dels compromisos en el moment d'assignar les puntuacions corresponents. També ha de tenir en compte en el moment de les valoracions les garanties ofertes pels licitadors pel que fa al compliment dels seus compromisos.
En l'apartat de la proposta tècnica, en cada sobre número 2 s'ha d'ajuntar la documentació següent:
1. La proposta tecnològica, que ha de constar dels apartats següents:
a) Avantprojecte tècnic visat (o verificat) i signat per un tècnic competent en telecomunicacions, que ha d'incloure el pla d'execució de les obres i instal·lacions, i la descripció i les característiques tècniques dels equips, tant del centre emissor, com dels estudis i les unitats mòbils, si escau. S'han de detallar la localitat on es pretén instal·lar l'emissora i la ubicació dels estudis i del centre emissor. També s'han d'especificar les característiques tècniques dels equips amb què funcionarà l'emissora.
b) Compromís d'utilització d'infraestructures existents, sempre que aquestes representin un menor impacte mediambiental sobre el territori, una racionalització de recursos i una economia d'escala.
c) Proposta d'utilització de les noves tecnologies de telecomunicacions, com són l'emissió dels seus programes mitjançant Internet o bé qualsevol altra que suposi una innovació tecnològica que comporti una millora en la prestació del servei.
d) Oferta d'un temps d'emissió que ultrapassi les dotze hores de programació diàries, amb expressió del temps mínim d'emissió que es proposa.
f) Declaració responsable per la qual, en el termini dels quatre mesos següents a l'atorgament de la concessió de domini públic radioelèctric, es compromet a presentar el projecte tècnic corresponent, redactat, tramitat i subscrit d'acord amb la normativa vigent. El projecte ha de respectar, en tots els casos, els paràmetres tècnics provisionalment assignats i que fan referència a la freqüència, la potència i l'emplaçament.
2. La proposta econòmica, que ha de constar dels apartats següents:
a) Programa d'inversions. Els licitadors han de detallar el programa d'inversions previst per a cada un dels exercicis econòmics durant tot el període de vigència de la llicència. Aquest programa s'ha de desglossar en funció del tipus d'inversió considerada i s'ha de classificar, com a mínim, en les grans àrees següents:
1a. Producció, gestió de continguts i previsió de programació.
2a. Infraestructura de xarxa de difusió. Sistemes i equips transmissors.
3a. Infraestructura de l'emissora. Estudis de producció.
4a. Sistemes d'informació i suport dels processos de negoci.
5a. Altres inversions.
b) Pla de negoci i recursos financers. Els licitadors han de subministrar informació sobre les diverses fonts de finançament amb què compten per suportar les previsions del pla financer i de negoci, per la qual cosa han de descriure clarament la capacitat i la flexibilitat de la seva estratègia de finançament, amb inclusió de totes les possibles alternatives al seu abast. Com a mínim, s'ha de subministrar la informació següent, a més de la prevista en el sobre número 1:
1r. Detalls complets de totes les possibilitats de finançament disponibles pel licitador, amb inclusió de possibles préstecs, operatius o financers, arrendament financer en qualsevol de les seves modalitats, crèdits, etc. Els detalls han d'incloure les quantitats i terminis i les condicions d'aquestes possibles facilitats financeres, com també les garanties establertes sobre els actius del licitador o avals dels socis d'aquest.
2n. Detalls complets de qualsevol operació de finançament fora de balanç. Si els licitadors proposen en el pla financer l'establiment d'un nou deute sobre la licitadora, han de subministrar evidències que aquest deute és accessible per a la licitadora. Això es pot fer mitjançant una declaració d'intencions dels principals bancs o institucions financeres.
El pla de negoci s'ha de fer sobre un compte de pèrdues i guanys, tenint en compte les despeses i ingressos, per a una durada equivalent a la de la vigència de la llicència, que és de quinze anys.
3r. Anàlisi del mercat: s'ha de descriure l'estat del mercat radiofònic a les Illes Balears, l'evolució que hi hauria en el cas que l'adjudicatari fos guanyador de la llicència, el negoci potencial a què es pot arribar amb quotes d'audiència previsibles, l'estat de la competència i l'estratègia de comercialització de la publicitat i les promocions.
4t. Aportacions a l'economia balear:
Previsió de pressupost anual destinat al funcionament de l'emissora, amb especificació del capítol de personal i el d'inversions en maquinària, manteniment i amortització.
Previsió de creació de llocs de feina de caràcter permanent i temporal durant els anys de vigència de la llicència. Si escau, la proposta de contractar un nombre de treballadors discapacitats superior al dos per cent (2 %) de la plantilla, amb especificació de l'increment que es proposa.
3. La proposta de programació, la qual ha de constar dels apartats següents:
a) Declaració del nombre d'emissores que el licitador gestiona a les Illes Balears, ja sigui perquè és concessionari o titular d'una llicència, ja sigui perquè les té associades o hi té relació en virtut d'alguna fórmula similar. Aquesta declaració ha d'especificar la localitat de l'emissora o emissores i el nom comercial o la programació en què està adscrita. A aquests efectes s'entén que s'hi troba un mateix titular si es dona qualsevol dels supòsits a què es refereix l'article 42.1 del Codi de comerç. La Mesa de Valoració ha de valorar la diversificació d'agents informatius a emissores de radiodifusió sonora digital a la comunitat autònoma de les Illes Balears que garanteixi la pluralitat informativa i en l'oferta radiofònica, i que eviti l'abús de posició dominant i les pràctiques restrictives de la lliure competència, així com els compromisos i garanties formulats per assolir aquests objectius.
b) Oferta del licitador d'emetre en llengua catalana en un percentatge superior al cinquanta per cent (50 %) del temps d'emissió, amb expressió de la fórmula de millora que proposa. Determinació estimativa de les hores de programació en català, incloses les seves modalitats insulars; en castellà, i en altres llengües que es pretenguin utilitzar.
c) Temps d'emissió setmanal prevista, amb desglossament diari. Relació descriptiva de les activitats que en la programació setmanal de l'emissora estaran destinades al foment de les diferents manifestacions de la cultura pròpia de les Illes Balears.
d) Elaboració de programes. Adequació dels objectius de la programació a les necessitats socioculturals del seu àmbit d'audiència i, en concret, el tipus de fórmula radiofònica que es proposa implantar. En aquest sentit, s'ha d'especificar si es tracta d'una fórmula de ràdio convencional, mixta, musical (en aquest últim cas s'ha d'explicitar si ha de ser música clàssica, juvenil, per a adults o folklòrica), o si es tracta d'altres formats (en aquest cas s'han d'especificar). S'ha de valorar la diversificació d'ofertes radiofòniques a la zona de cobertura de l'emissora.
El licitador ha de detallar els seus compromisos pel que fa a l'elaboració i emissió de programes informatius i de qualsevol altre tipus de programes de producció pròpia. Com a mínim, s'ha d'especificar el pes percentual en la programació setmanal de l'emissora.
També es valorarà el caràcter formatiu dels programes que contribueixin a la millora dels coneixements dels oients en temes de cultura, d'economia nacional i internacional, de medi ambient i, en general, de les informacions que suposin, a més d'un contingut específic, la valoració científica o tècnica que permeti els oients formar-se un judici propi sobre qüestions que requereixen la formació de qualitat dels qui han d'intervenir en els programes.
També s'ha d'incloure el compromís del sol·licitant de respectar els principis de diversitat, pluralitat, discapacitat, igualtat, drets del menor i no discriminació de les minories, parant esment al principi de transversalitat de gènere.
Clàusula 13
Mesa de valoració
D'acord amb l'article 14.1 del Decret 9/2019, la Mesa de Valoració estarà formada pels membres següents:
1r. Presidència:
titular: el secretari general de Conselleria d'Administracions Públiques i Modernització
suplent: el director general de Modernització i Administració Digital
2n. Vocal en representació de la Intervenció General:
titular: interventora delegada assignada a la Conselleria d'Administracions Públiques i Modernització, en representació de la Intervenció de la CAIB
suplent: el cap o la cap del servei de la Intervenció en el qual delegui
3r. Vocal en representació de l'Assessoria Jurídica de la Conselleria d'Administracions Públiques i Modernització:
titular: el cap del Servei Jurídic de la Conselleria d'Administracions Públiques i Modernització (F01140262)
suplent: la cap del Servei jurídic de la Conselleria d'Administracions Públiques i Modernització (F01140153)
4t. Vocal en representació del Servei de Telecomunicacions:
titular: el cap del Servei de Telecomunicacions de la Direcció General de Modernització i Administració Digital
suplent: el cap de la Secció VIII del Servei de Telecomunicacions de la Direcció General de Modernització i Administració Digital
5è. Secretaria:
titular: la cap del Servei de Contractació de la Conselleria d'Administracions Públiques i Modernització
suplent: la cap de la Secció V del Servei de Contractació de la Conselleria d'Administracions Públiques i Modernització
La Mesa de Valoració pot requerir, en qualsevol moment del procés, l'assistència d'assessors externs, els quals poden assistir, amb veu però sense vot, a les reunions que es considerin oportunes. Per a l'avaluació de les ofertes tècniques s'ha de comptar amb les persones següents:
Valoració de la proposta tecnològica, un enginyer de telecomunicacions o enginyer tècnic de telecomunicacions adscrit a la Conselleria d'Administracions Públiques i Modernització.
Valoració de la proposta econòmica, un tècnic superior de la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball.
Valoració de la proposta de programació, un tècnic superior al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb funcions en matèria de ciències de la informació.
Clàusula 14
Obertura del sobre número 1
La Mesa de Valoració s'ha de constituir en el termini indicat en la convocatòria del concurs, un cop finalitzat el termini de presentació de proposicions.
La Mesa s'ha de reunir per analitzar el contingut administratiu del sobre número 1 aportat. Si observa defectes materials en la documentació presentada, pot concedir al licitador afectat un termini de tres dies hàbils per esmenar-los. Els licitadors que no presentin la documentació requerida o que no acreditin el compliment dels requisits de capacitat i solvència han de ser automàticament exclosos de la licitació.
Contra l'exclusió acordada per la Mesa de Valoració es pot interposar un recurs d'alçada davant la consellera d'Administracions Públiques i Modernització, en el termini d'un mes, comptador des de la data de notificació de l'exclusió.
Clàusula 15
Obertura dels sobres número 2
La Mesa de Valoració, una vegada qualificada la documentació administrativa del sobre número 1, realitzades les esmenes i, si escau, aportats els aclariments o documents complementaris requerits o transcorregut el termini que s'ha conferit a aquest efecte, ha de dur a terme, en acte públic, l'obertura dels sobres número 2 dels licitadors admesos, que contenen la documentació de les proposicions tècniques, d'acord amb el procediment que es descriu a continuació.
En primer lloc, el president ha d'assabentar els assistents del nombre de proposicions rebudes i del nom dels licitadors i comunicar-los el resultat de la qualificació de la documentació general presentada en els sobres número 1, amb expressió dels licitadors admesos i dels exclosos, i de les causes d'exclusió. També ha de convidar els assistents a formular les observacions que considerin oportunes, les quals s'han de reflectir en l'acta. Això no obstant, en aquest moment, la Mesa no pot fer-se càrrec de documents que no hagin estat lliurats durant el termini d'admissió d'ofertes o el termini d'esmena de defectes o omissions.
A continuació, ha de procedir a l'obertura dels sobres número 2 dels licitadors admesos i ha de llegir la relació dels documents aportats.
La documentació que no es presenti d'acord amb les condicions que s'esmenten en l'apartat Contingut de les proposicions: sobre número 2. Oferta tècnica s'han de tenir per no presentades i la sol·licitud ha de ser exclosa.
La Mesa de Valoració pot sol·licitar dels licitadors la presentació de la informació addicional que consideri necessària, a efectes aclaridors, amb relació al contingut del sobre número 2. El licitador requerit disposa d'un termini de cinc dies, comptador des de la recepció del requeriment per trametre la informació sol·licitada.
Conclosa l'obertura de les proposicions, es dona per conclòs l'acte públic, del desenvolupament del qual se n'ha de deixar constància en l'acta de la reunió de la Mesa.
La Mesa de Valoració, després de sol·licitar els informes tècnics que consideri pertinents, ha de procedir a la valoració de les ofertes admeses a l'efecte de formular la proposta d'adjudicació provisional que consideri adequada a la consellera d'Administracions Públiques i Modernització, que l'elevarà al Consell de Govern perquè ho resolgui.
Clàusula 16
Valoració de les ofertes
1. La Mesa de Valoració ha d'avaluar les proposicions dels sobres número 2 presentades, d'acord amb els criteris d'avaluació que a continuació es detallen.
S'estableixen els tres grups d'avaluació següents:
GRUP 1. La proposta tecnològica (puntuació màxima: 100 punts).
L'avaluació es farà d'acord amb els continguts de l'apartat 1 de la clàusula 12.
GRUP 2. La proposta econòmica (puntuació màxima: 150 punts).
L'avaluació es farà d'acord amb els continguts de l'apartat 2 de la clàusula 12.
GRUP 3. La proposta de programació (puntuació màxima: 200 punts).
L'avaluació es farà d'acord amb els continguts de l'apartat 3 de la clàusula 12.
Cada grup d'avaluació de cada oferta ha de ser qualificat mitjançant una puntuació que oscil·la entre 0 i 100 punts per al grup 1; entre 0 i 150 per al grup 2, i entre 0 i 200 per al grup 3, segons el barem de valoració dels criteris d'adjudicació de la llicència, que consta com a annex 2 d'aquestes bases.
Les ofertes amb una puntuació inferior a la meitat dels punts assignats per a cada un dels tres grups (és a dir, menys de 50 punts al grup 1; menys de 75 punts al grup 2, i menys de 100 punts al grup 3) quedaran automàticament eliminades.
2. La puntuació total de l'oferta ha de ser el resultat d'addicionar les puntuacions parcials obtingudes per a cada grup d'avaluació.
3. Finalitzat el procés de valoració, la Mesa de Valoració ha de formular la proposta d'adjudicació provisional a la consellera d'Administracions Públiques i Modernització, que l'elevarà al Consell de Govern perquè la resolgui.
Clàusula 17
Adjudicació provisional de les llicències
El Consell de Govern ha d'adjudicar la llicència a la proposició que resulti més avantatjosa, d'acord amb el barem de valoració fixat en l'annex 2 d'aquestes bases.
El Consell de Govern disposa d'un termini de sis mesos, comptadors des de la convocatòria de licitació, per adjudicar provisionalment les llicències de prestació del servei de radiodifusió sonora digital local, sense perjudici de poder declarar deserta l'adjudicació. El Consell de Govern, si ho considera convenient, pot prorrogar en sis mesos més el termini per a la adjudicació de les llicències.
TÍTOL III ADJUDICACIÓ DEFINITIVA I EFICÀCIA DE L'ACTE DE CONCESSIÓ DE LA LLICÈNCIA
Clàusula 18
Actuacions prèvies a l'adjudicació definitiva
1. Presentació del projecte tècnic
Els adjudicataris provisionals han d'elaborar i presentar el projecte tècnic de les instal·lacions en el termini de quatre mesos, comptadors des de l'atorgament de la concessió de domini públic radioelèctric, d'acord amb el que disposa l'article 15 del Decret 9/2019.
2. Execució de les instal·lacions
Aprovat el projecte tècnic, d'acord amb el que disposa l'article 16.1 del Decret 9/2019, els adjudicataris provisionals disposen de nou mesos o el temps inferior a què s'hagin compromès en la seva oferta per executar les obres i muntar les instal·lacions necessàries per al funcionament de l'emissora.
3. Inspecció de les instal·lacions
Executades les obres i muntades les instal·lacions, els adjudicataris provisionals han de superar la inspecció, d'acord amb el que disposa l'article 16.2 del Decret 9/2019.
4. Abonament de la taxa corresponent
S'ha d'abonar la taxa corresponent per la prestació de serveis necessaris per a l'atorgament de concessions, d'autoritzacions o de certificacions relacionades amb la radiodifusió sonora a través d'ones mètriques amb modulació de freqüència, que es regula en els articles 1 a 4 de la Llei 11/1998, de 14 de desembre, sobre el règim específic de taxes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
5. Documentació
A l'efecte de procedir a l'adjudicació definitiva, l'adjudicatari de la llicència, en el termini de trenta dies, comptadors des que rebi el requeriment oportú, ha de presentar a l'òrgan directiu competent la documentació següent:
a) Resguard de l'abonament de la taxa indicada en l'apartat anterior.
b) Acreditació d'haver abonat la quantitat corresponent a les despeses de publicació de la licitació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
c) Si el titular de la llicència és una persona jurídica: declaració responsable per la qual s'actualitzen les dades relatives al capital social, la distribució d'aquest i la composició dels òrgans d'administració, acompanyada d'una còpia autoritzada de l'escriptura pública corresponent i del certificat de l'assentament registral corresponent.
d) Els certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Administració de l'Estat, de la situació tributària davant la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social, s'obtindran d'ofici, llevat que l'adjudicatari de la llicència manifesti que s'hi oposa.
e) Comunicació del nom de la persona que dirigirà l'emissora.
Tota la documentació necessària que ja consti en poder de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears pot ser incorporada per aquesta, prèvia autorització del sol·licitant.
Clàusula 19
Adjudicació definitiva
Superades satisfactòriament les actuacions prèvies previstes a la clàusula 18 d'aquests bases, el Consell de Govern, a proposta de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització, ha de procedir a l'adjudicació definitiva de les llicències. Aquest acord s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Posteriorment, s'ha d'inscriure en el Registre de Títols Habilitants per a la Radiodifusió Sonora de les Illes Balears.
De conformitat amb l'article 19.1 del Decret 9/2019, el titular de la llicència ha d'iniciar les emissions regulars en el termini d'un mes des de la inscripció de l'adjudicació definitiva o, en el cas que no calgui aquesta formalització, des de la publicació de l'acte definitiu d'atorgament del títol habilitant corresponent.
L'incompliment d'allò que disposa el paràgraf precedent pot donar lloc a la revocació de la llicència atorgada.
Clàusula 20
Inscripció en el Registre d'Empreses de Radiodifusió Sonora de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears
Un cop aportada la documentació prevista en la clàusula anterior, la Conselleria d'Administracions Públiques i Modernització ha d'inscriure d'ofici el titular de la llicència en el Registre d'Empreses de Radiodifusió Sonora de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i, si escau, en el Registre de Prestadors de Serveis de Comunicació Audiovisual de l'Administració de l'Estat. A aquests efectes, el titular de la llicència ha d'aportar la documentació establerta en la normativa vigent, d'acord amb el títol IV del Decret 9/2019.
Clàusula 21
Despeses
Van a càrrec de l'adjudicatari de la llicència totes les despeses i tributs derivats de la publicitat de la licitació, la formalització i el compliment de les seves obligacions.
L'import de les despeses ocasionades per les insercions en els diaris oficials, que van a càrrec de l'adjudicatari, ve determinat per les tarifes vigents en el moment en què s'hi insereixin.
TÍTOL IV RÈGIM DE LA LLICÈNCIA
Clàusula 22
Drets del titular de la llicència
Correspon al titular de la llicència de prestació del servei de radiodifusió sonora terrenal local el dret a explotar, durant la vigència i d'acord amb el marc estipulat en la normativa sobre telecomunicació i radiodifusió sonora, la freqüència i el programa que li hagi estat adjudicat.
Així mateix, d'acord amb el que estableix l'article 24.2 de la Llei 7/2010, la adjudicació de la llicència comporta la concessió d'ús privatiu del domini públic radioelèctric, de conformitat amb la planificació establerta per l'Estat.
En general, qualsevol dels altres drets que se li reconeguin en aquestes bases o li corresponguin com a titular de la llicència.
Clàusula 23
Obligacions del titular de la llicència
1. El titular de la llicència està obligat a complir fidelment i exactament el que estableixen l'article 9 i concordants del Decret 9/2019.
El titular de la llicència està obligat a complir fidelment i exactament el que estableixen el Reial decret 1287/1999, modificat pels reials decrets 776/2006, 802/2011 i 391/2019.
2. El titular de la llicència està obligat a presentar un estudi sobre els nivells d'exposició i un certificat sobre els límits d'exposició durant el primer trimestre de cada any, d'acord amb el Reial decret 1066/2001, de 28 de setembre, pel qual s'aprova el Reglament que estableix condicions de protecció del domini públic radioelèctric, restriccions a les emissions radioelèctriques i mesures de protecció sanitària front a emissions radioelèctriques, segons la redacció que en fa la disposició final quarta del Reial decret 424/2005, de 15 d'abril.
3. El titular de la llicència està obligat a complir fidelment i exactament els termes de la concessió. Així mateix, amb caràcter general, està obligat a complir, tant les obligacions imposades en aquestes bases, com les acceptades pel Consell de Govern en virtut de les millores presentades en l'oferta.
4. El titular de la llicència està obligat a acordar una gestió tècnica comuna del múltiple amb els altres llicenciataris del mateix múltiple i designar conjuntament un únic interlocutor per fer les gestions davant l'administració competent.
5. El titular de la llicència de prestació del servei de radiodifusió sonora digital ha de dur-la a terme a risc i perill i està obligat a indemnitzar de tots els danys i perjudicis que es causin, tant a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears com a tercers, com a conseqüència de les operacions que requereixi l'execució de la prestació, llevat que els danys s'hagin ocasionat com a conseqüència immediata i directa d'una ordre de l'Administració.
6. El titular de la llicència ha de respondre de qualsevol reclamació judicial o extrajudicial de tercers dirigida contra la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i derivada de l'actuació d'ell mateix, llevat del supòsit esmentat en l'apartat anterior.
7. Van a càrrec del titular de la llicència totes les despeses, incloses les fiscals, que es derivin de l'execució de la llicència.
8. El titular de la llicència, sota la seva responsabilitat, està obligat al compliment de les disposicions vigents sobre relacions laborals, seguretat social i qualsevol altra de caràcter general aplicable.
9. El titular de la llicència s'obliga a complir el que disposen l'article 4 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, i la Llei 3/1986, de 29 d'abril, de normalització lingüística. Concretament, s'obliga al següent:
a) Que la llengua catalana, pròpia de les Illes Balears, sigui l'usual de les emissions de ràdio. Pel que fa a les emissions, es considera que es compleix aquesta obligació si s'usa la llengua catalana, com a mínim, el cinquanta per cent del temps d'emissió en cadascuna de les franges horàries de la programació.
b) Que les comunicacions i notificacions s'efectuïn, com a mínim, en català.
10. S'obliga també a complir les normes vigents que regulen els continguts de la programació i la publicitat i respectar els principis inspiradors de l'activitat de les emissores de radiodifusió sonora, d'acord amb l'article 6 del Decret 9/2019, i a tenir a disposició de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears totes les seves emissions i conservar-les registrades durant el període que estableixi la normativa vigent. En defecte de termini establert per disposició normativa, el titular de la llicència ha de conservar-les durant un període de sis mesos.
11. Per tal que aquest nou canal pugui ser utilitzat en altres plataformes com la TDT, el cable o altres emissions digitals o analògiques, l'adjudicatari es compromet a cedir el contingut de les emissions a tercers, sempre que es respectin les condicions següents:
a) No hi pot haver contraprestació econòmica per a qui reemeti el senyal cap als seus clients, usuaris o abonats per aquest servei.
b) No hi pot haver contraprestació econòmica entre l'adjudicatari i el tercer que reemeti el senyal.
c) L'àmbit territorial d'aquest acord és únicament el territori de les Illes Balears o de la demarcació corresponent.
12. També s'obliga a donar compliment escrupolós als terminis d'instal·lació i entrada en funcionament de l'emissora, amb especial atenció als relatius a:
a) Presentació del projecte tècnic.
b) Millora o esmena de defectes o mancances del projecte tècnic, si així li ho comunica l'administració competent.
c) Execució material de les obres d'instal·lació de l'emissora.
d) Sol·licitud d'inspecció de les instal·lacions.
e) Esmena dels defectes que es puguin detectar amb ocasió de la inspecció de les instal·lacions.
f) Posada en funcionament de l'emissora, en forma legal.
g) Si es tracta d'entitats sense ànim de lucre, justificació de la procedència dels seus fons, així com el desglossament de despeses i ingressos, si n'hi ha.
Clàusula 24
Durada de la llicència
La llicència serà atorgada per un termini de quinze anys i es pot renovar per períodes iguals successius, d'acord amb el que estableixi la normativa de telecomunicacions vigent i en els termes que estableix l'article 28 de la Llei 7/2010. En tots els casos, la suma del període inicial i de les successives renovacions mai no pot excedir el límit que estableix la normativa aplicable.
Clàusula 25
Termini per a la posada en funcionament del servei
El titular de la llicència ha de posar en funcionament l'emissora en el termini d'un mes, comptador a partir de la publicació de l'acte definitiu d'atorgament del títol habilitant corresponent, d'acord amb l'article 19 del Decret 9/2019.
Clàusula 26
Taxes
El titular de la llicència ha de satisfer al ministeri competent en matèria de telecomunicacions les taxes que procedeixin, en aplicació de la Llei 9/2014, sense perjudici dels tributs exigibles per l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en virtut de les normes fiscals aplicables.
Clàusula 27
Explotació del servei en règim de competència
La llicència de prestació del servei de radiodifusió sonora digital s'atorga amb caràcter no exclusiu. Es poden atorgar, a més, en la mesura en què les normes aplicables ho prevegin, llicències coincidents, tant a l'àmbit territorial, com en la finalitat a què van destinades, amb independència, en qualsevol cas, de les tecnologies que els serveixin de suport.
Clàusula 28
Relacions laborals
El titular de la llicència ha de comptar amb els recursos humans necessaris per prestar satisfactòriament el servei objecte de la llicència. Aquest personal dependrà exclusivament del titular de la llicència o de les empreses que tengui contractades.
L'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears és del tot aliena a les relacions de qualsevol índole que hi pugui haver entre el titular de la llicència i el personal referit.
Clàusula 29
Inspecció
L'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, d'acord amb el que estableix l'article 42 del Decret 9/2019, ha d'exercir els poders de policia necessaris per assegurar el bon funcionament del servei objecte de la llicència.
La inspecció, si s'escau, l'ha dur a terme el personal designat per l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Així mateix, el titular de la llicència està obligat a subministrar tota la informació sobre el funcionament dels sistemes que li sigui requerida i tècnicament resulti possible. Els informes elaborats per l'òrgan d'inspecció corresponent serveixen, si escau, perquè pugui donar les instruccions oportunes al titular de la llicència, el qual està obligat a complir-les, a l'efecte de garantir la correcta i continuada prestació del servei.
Tot això s'entén sense perjudici de les competències de control i inspecció del domini públic radioelèctric que corresponguin a l'Administració General de l'Estat.
Clàusula 30
Subcontractació
El titular de la llicència de prestació del servei de radiodifusió sonora digital pot subcontractar la difusió i la transmissió dels senyals de la seva emissora a empreses especialitzades en serveis portadors de suport dels serveis de difusió.
Clàusula 31
Règim d'incompliments
En el cas d'incompliment pel titular de la llicència dels compromisos que hagi assumit en l'oferta i, en general, en virtut de l'acte administratiu de concessió de la llicència, la seva responsabilitat li és exigible d'acord amb el que s'indica en el títol VI de la Llei 7/2010 i en el títol V de la Llei 5/2013.
La llicència pot revocar-se en cas que no s'hagi utilitzat en un termini de dotze mesos d'ençà de l'obligació legal de començar les emissions; s'hagi fet amb fins i modalitats diferents per als quals es va atorgar, o per sanció administrativa ferma, d'acord amb la Llei 7/2010.
Clàusula 32
Infraccions i sancions
El règim sancionador general és el que estableix el títol V del Decret 9/2019 i les remissions legals s'han d'entendre referides, en allò que sigui d'aplicació, als articles integrants del títol VI de la Llei 7/2010.
Clàusula 33
Jurisdicció competent
Els acords del Consell de Govern de les Illes Balears tenen caràcter immediatament executiu i exhaureixen la via administrativa. Per això, es pot interposar, potestativament, un recurs de reposició o poden impugnar-se directament davant l'ordre jurisdiccional Contenciós administratiu, en els termes que fixen la Llei 39/2015 i la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
TÍTOL V NEGOCIS JURÍDICS I RENOVACIONS SOBRE LES LLICÈNCIES
Clàusula 34
Negocis jurídics sobre les llicències
La realització de negocis jurídics l'objecte dels quals sigui la llicència de prestació del servei de radiodifusió sonora digital, requereix autorització prèvia del Consell de Govern, d'acord amb l'article 22 de la Llei 5/2013. Aquesta autorització només pot ser denegada si el sol·licitant no acredita el compliment de totes les condicions legalment establertes per a la seva obtenció o no se subroga en les obligacions de l'anterior titular.
La transmissió i arrendament estan subjectes, a més, a les condicions establertes en l'article 29.2 de la Llei 7/2010.
En la sol·licitud d'autorització de la transmissió, que el titular de la llicència ha de presentar davant l'òrgan directiu competent de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, s'ha d'adjuntar la documentació següent:
a) Escriptura pública acreditativa de la transmissió, expressament condicionada a l'autorització del Consell de Govern.
b) Els documents de l'adquirent, corresponents al sobre administratiu de l'oferta tècnica d'aquest concurs.
c) Declaració responsable de l'adquirent sobre l'import del capital social, com també de la composició i l'estructura percentual actual d'aquest capital social, amb indicació expressa de les participacions corresponents en altres empreses radiodifusores. Si l'adquirent revesteix la forma de fundació, associació o societat civil, la declaració responsable ha d'especificar la composició personal de l'entitat.
d) Certificat que acrediti que l'adquirent es troba al corrent de les obligacions tributàries amb l'Administració de l'Estat. L'Administració l'obtindrà d'ofici, llevat que l'adquirent s'hi oposi.
e) Certificat que acrediti que l'adquirent es troba al corrent de les obligacions tributàries amb l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. L'Administració l'obtindrà d'ofici, llevat que l'adquirent s'hi oposi.
f) Certificat que acrediti que l'adquirent es troba al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social. L'Administració l'obtindrà d'ofici, llevat que l'adquirent s'hi oposi.
g) Acreditació que l'adquirent es troba d'alta i al corrent de pagament de l'impost d'activitats econòmiques en la categoria corresponent a l'activitat radiodifusora (servei de radiodifusió, grup 964.1) o, per contra, que es troba inclòs en el supòsit d'exempció de l'article 82.1 de la Llei reguladora de les hisendes locals, cas en què ha d'especificar el supòsit legal de l'exempció, i que ha formulat la declaració corresponent en el cens d'obligats tributaris.
Si no es notifica l'autorització del Consell de Govern en el termini de tres mesos, comptadors des de la presentació de la sol·licitud, s'ha d'entendre que aquesta s'ha desestimat.
L'autorització de la transmissió comporta la subrogació de l'adquirent en tots els drets i obligacions del transmissor derivats de la llicència i, d'acord amb l'article 39.1 del Decret 9/2019, s'ha d'inscriure el negoci jurídic dut a terme sobre la llicència.
Clàusula 35
Modificació de l'estructura del capital social d'una societat titular d'una llicència
D'acord amb l'article 10, apartats 1 i 2, del Decret 9/2019, és necessària l'autorització prèvia de la Secretaria d'Estat per a l'Avanç Digital per a tots els actes o negocis jurídics que impliquin la transmissió, la disposició o el gravamen de les accions o participacions socials i, en general, per a qualsevol modificació del capital social, tret de les ampliacions de capital que es realitzin de manera idènticament proporcional entre tots els titulars del capital social inicial.
Qualsevol negoci jurídic (arrendament, venda, pignoració, entre d'altres) l'objecte del qual sigui el títol habilitant per a la prestació del servei de radiodifusió sonora per ones terrestres, una vegada obtinguda l'autorització prevista en el paràgraf anterior, requereix l'autorització prèvia de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització.
La modificació que impliqui un canvi d'estructura del capital social assimilable a una transmissió ha de complir els mateixos requisits que s'estableixen per a aquest negoci jurídic.
El representant legal de la societat ha de presentar a la Direcció General de Modernització i Administració Digital la sol·licitud d'autorització, juntament amb un document acreditatiu de l'ampliació de capital o, si escau, del canvi de titularitat de les accions o participacions o de l'acte de disposició o gravamen d'aquests títols, en el qual ha de constar que les parts condicionen expressament l'eficàcia de l'acte o negoci a l'autorització administrativa. La sol·licitud ha d'anar acompanyada, com a mínim, de la documentació següent:
a) Còpia íntegra del títol d'ampliació o de reducció del capital social, o de la transmissió o disposició o gravamen dels títols socials.
b) En els expedients d'ampliació, reducció o disposició o gravamen, declaració responsable de la societat concessionària sobre la composició actual de l'estructura del capital social.
c) En els expedients de transmissió de títols socials, declaració responsable de la societat concessionària sobre la posició actual dels adquirents en l'estructura de capital social i declaració dels adquirents sobre l'eventual titularitat d'accions, participacions o títols equivalents en altres societats concessionàries.
d) Declaració responsable del concessionari relativa a altres concessions de titularitat seva o a societats concessionàries participades per ell, amb indicació del percentatge de participació en el capital social.
En les sol·licituds d'autorització de modificacions del capital social que comportin una alteració de la composició de l'accionariat de la societat s'ha d'adjuntar una declaració responsable del representant legal que la nova composició accionarial no comporta que la societat es troba inclosa en cap de les limitacions que estableix l'article 26 de la Llei 7/2010.
Clàusula 36
Renovació de la llicència
1. Les renovacions successives de les llicències seran automàtiques i pel mateix termini estipulat inicialment per gaudir-les, sempre que:
a) Es donin les mateixes condicions exigides que per ser-ne el titular i s'hagin complert les establertes per a la prestació del servei.
b) No hi hagi obstacles tècnics sobrevinguts i insalvables amb relació a l'espectre de les llicències afectades.
c) El titular del servei es trobi al corrent en el pagament de les taxes per la reserva del domini públic radioelèctric i de les que fixa la Llei 7/2010.
2. Excepcionalment, la renovació automàtica de la llicència prevista en l'apartat anterior no tindrà lloc i s'ha d'adjudicar en règim de lliure concurrència, en el cas que concorrin els requisits següents:
a) Que l'espectre radioelèctric estigui esgotat.
b) Que hi hagi un tercer o tercers que pretenguin la concessió de la llicència, sempre que l'hagin sol·licitada amb un termini d'antelació d'almenys vint-i-quatre mesos respecte de la data de venciment i compleixin els mateixos requisits que es tingueren en compte per a l'obtenció de la llicència per l'adjudicatari o els adjudicataris.
TÍTOL VI EXTINCIÓ DE LA LLICÈNCIA
Clàusula 37
Causes d'extinció de la llicència
Són causes d'extinció de la llicència de prestació del servei de radiodifusió sonora digital, les següents:
a) El transcurs del termini per al qual es va atorgar sense que es produeixi la renovació.
b) L'extinció de la personalitat jurídica del titular, excepte en els supòsits de fusions o concentracions empresarials, mort o incapacitat sobrevinguda del titular.
c) La revocació.
d) La renúncia del titular.
e) No haver pagat les taxes que graven la prestació del servei de comunicació audiovisual.
f) La suspensió injustificada de les emissions durant més de vint dies en el període d'un any.
g) No haver estat utilitzada en un termini de dotze mesos des que hi hagi l'obligació legal de començar les emissions, haver-ho fet amb fins i modalitats diferents per als quals es va atorgar o per sanció administrativa ferma, d'acord amb l'article 30 de la Llei 7/2010.
Clàusula 38
Efectes
L'extinció de la llicència per qualsevol de les causes esmentades en la clàusula anterior comporta el cessament immediat de la prestació del servei.
ANNEX 1 Documentació que s'ha d'incloure en el sobre número 1
Model de formulari de sol·licitud
................................................................., en nom propi / en nom i representació d .............................................................., segons acredit de forma fefaent mitjançant l'exhibició de poder notarial, i amb el domicili que, a l'efecte de rebre notificacions, es detalla a continuació:
..............................................................., número ........, d ......................... (CP .........),
Expòs:
1. Que estic assabentat de la convocatòria del concurs públic per a l'atorgament d'una llicència de prestació del servei de radiodifusió sonora digital de caràcter comercial i àmbit local (Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. ...., d ... ...).
2. Que conec i accept incondicionalment el contingut del Plec de bases al qual he d'ajustar la prestació del servei.
3. Que conec i accept que el Plec mantindrà la vigència durant el període de vigència de la llicència.
4. Que conec i accept que el Plec es mantindrà en els seus termes, sense perjudici d'aquelles adaptacions prèviament autoritzades per l'autoritat administrativa competent.
5. Que complesc tots els requisits necessaris per ser titular de la llicència de prestació de serveis audiovisuals.
6. Que tenc la capacitat i la solvència necessàries per ser titular d'una llicència de prestació de serveis de radiodifusió sonora.
Per tot això,
Sol·licit:
Que es tengui per presentada l'oferta relativa a la llicència de prestació del servei de radiodifusió sonora digital per a una o vàries de les llicències en què estic interessat:
( ) COMERCIAL o
( ) EDUCATIVA, CULTURAL I ALTRES SENSE ÀNIM DE LUCRE
Del grup I zona de cobertura corresponent a:
― MALLORCA:
( ) Una única llicència entre MALL-1, MALL-7 o MALL-12.
( ) Dues llicències entre MALL-1, MALL-7 o MALL-12.
― MENORCA:
( ) Una única llicència entre MEN-1, MEN-7, MEN-10, MEN-11 o MEN-12.
( ) Dues llicències entre MEN-1, MEN-7, MEN-10, MEN-11 o MEN-12.
― EIVISSA-FORMENTERA:
( ) Una única llicència entre PIT-1 o PIT-2.
( ) Dues llicències: PIT-1 y PIT-2.
..................................., ... d .................... de 20 ...
Conselleria d'Administracions Públiques i Modernització
Model de declaració de la situació tributària amb l'Estat, l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i la Seguretat Social
........................................................................................................, amb document nacional d'identitat núm. .........................., en nom propi / en nom i representació d ..............................................., segons acredit de forma fefaent mitjançant l'exhibició de poder notarial, i amb domicili a l'efecte de rebre notificacions ........................................................, licitador en el concurs públic per a l'atorgament d'una llicència de prestació del servei de radiodifusió sonora digital, de caràcter comercial (convocatòria publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. ..., d ...), d'acord amb les previsions de la clàusula 12, sobre número 1, Documentació administrativa, del Plec de bases d'aplicació a aquest concurs,
Declar, sota la meva responsabilitat:
1. Que he presentat, si escau, les declaracions corresponents a l'impost sobre la renda de les persones físiques o de societats, segons es tracti de persones físiques o jurídiques, així com les declaracions corresponents a pagaments fraccionats, a compte i retencions que, si procedeix, corresponguin.
2. Que he presentat, si escau, les declaracions periòdiques de l'impost del valor afegit i la declaració resum anual.
3. Que no tenc deutes de naturalesa tributària en període d'execució amb l'Agència Tributària del Ministeri d'Hisenda.
4. Que no tenc deutes de naturalesa tributària en període d'execució amb l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
5. Que l'empresa/organització està inscrita en la Seguretat Social i que el seu número de cotització és el ... (en el cas que l'empresa/organització tengui treballadors).
6. Que estic afiliat i donat d'alta en el règim especial de treballadors autònoms de la Seguretat Social (si es tracta d'un empresari individual).
7. Que els treballadors de l'empresa/organització estan afiliats i donats d'alta en el règim general de la Seguretat Social (si l'empresa té treballadors).
8. Que l'empresa/organització està al corrent del pagament de les quotes o d'altres deutes amb la Seguretat Social.
I, perquè així consti, sign aquesta declaració.
.........................., ........ d .............. de 20...
Conselleria d'Administracions Públiques i Modernització
ANNEX 2 Barem de valoració
1. PROPOSTA TECNOLÒGICA (fins a 100 punts)
1.1. Pla d'execució de les obres i les instal·lacions necessàries per al funcionament de l'emissora i terminis per a la seva execució, i inici d'emissions (fins a 25 punts).
1.2. Utilització d'infraestructures de difusió existents que representin un menor impacte mediambiental sobre el territori, una racionalització de recursos i una economia d'escala (fins a 25 punts).
1.3. Proposta d'utilització de les noves tecnologies de telecomunicacions, com són la tecnologia digital (RDS) en les seves emissions; sistemes d'emmagatzematge digital d'àudio; serveis associats via Internet o telefonia mòbil, o bé qualssevol altres que suposin una innovació tecnològica que comporti una millora en la prestació del servei (fins a 25 punts).
1.4. Realització d'un temps d'emissió que ultrapassi les dotze hores de programació diàries, en funció del temps mínim d'emissió que es proposi (fins a 25 punts).
2. PROPOSTA ECONÒMICA (fins a 150 punts)
2.1. Programa d'inversions (fins a 40 punts)
Programa d'inversions previst per a cada un dels exercicis econòmics durant el període de vigència de la llicència. En funció de si el licitador fa una previsió d'inversions pel que fa a:
S'ha de valorar el grau de concreció aportada, així com la coherència amb el pla de negoci que es presenti en el punt següent.
2.2. Pla de negoci i recursos financers (fins a 40 punts):
En funció de la sostenibilitat i coherència del Pla de negoci i del nivell de concreció (fins a 30 punts).
S'ha de tenir en consideració el compte de pèrdues i guanys, a partir dels ingressos i despeses incloses, així com els marges operatius que s'obtinguin i el temps necessari per obtenir valors positius. S'han de tenir en compte igualment els arguments i la consistència dels balanços prevists en els tres primers anys de vigència de la llicència. En funció de la viabilitat de l'estratègia de finançament (fins a 10 punts).
S'han de tenir en consideració els detalls de totes les possibilitats de finançament disponibles pel licitador, amb inclusió de capital propi, els possibles préstecs, operatius o financers, l'arrendament financer, el crèdit, etc. Els detalls han d'incloure les quantitats i terminis, i les condicions sobre aquestes facilitats financeres, així com les garanties establertes sobre els actius o avals. També hauran de presentar detalls de qualsevol operació fora de balanç com l'establiment d'un nou deute sobre la licitadora, amb evidències que aquest deute és accessible.
2.3. Anàlisi del mercat (fins a 30 punts)
S'ha de valorar el coneixement del negoci potencial a què es pot arribar a partir de les quotes d'audiència factibles, el nivell de la competència actual, així com l'exposició i garanties pròpies de l'estratègia de comercialització publicitària i de mercadotècnia-màrqueting per a la captació de l'audiència.
2.4 Aportacions a l'economia balear. Aquest criteri s'ha d'avaluar tenint en compte la suma d'inversions directes i indirectes que s'efectuïn (fins a 40 punts):
― Pressupost anual destinat al funcionament de l'emissora (fins a 20 punts).
― Creació de llocs de treball (fins a 10 punts). Desglossat entre treballadors fixos i discontinus, i entre treballs directes i indirectes.
― Previsió del licitador de contractar treballadors discapacitats (fins a 10 punts).
3. PROPOSTA DE PROGRAMACIÓ (fins a 200 punts)
3.1 Diversificació d'agents informatius a emissores de radiodifusió sonora digital local i autonòmica de les Illes Balears, que garanteixi la pluralitat informativa i eviti l'abús de posició dominant i pràctiques restrictives de la lliure competència i dels compromisos i garanties formulats per assolir aquests objectius (fins a 50 punts).
Per a la ponderació d'aquest criteri s'ha de tenir en compte si el licitador és titular d'altres concessions o llicències en format digital a la zona de servei de l'emissora objecte de concurs o participa majoritàriament en el capital d'altres societats concessionàries o titulars de llicències en el mateix àmbit, o si té arrendades altres llicències, així com si la programació que hagi d'oferir-se ja és prestada per alguna emissora existent.
3.2 Emissió en català en un percentatge superior al cinquanta per cent (50 %) del temps d'emissió, amb expressió de la fórmula de millora que proposi (fins a 45 punts de forma proporcional a la millora ofertada).
3.3 Foment de la cultura i valors propis de les Illes Balears (fins a 30 punts):
relació descriptiva de les actuacions de foment de la cultura i valors propis de les Illes Balears. Temps de programació setmanal dedicat a aquest foment.
3.4 Programació (fins a 75 punts):
Principalment s'ha de valorar l'oferta que inclogui un major temps d'espais informatius i d'actualitat relacionats amb l'àmbit territorial. S'ha de valorar el compromís d'estimular, amb programes adequats, la participació ciutadana en la vida política, així com la formació d'una opinió equilibrada dels ciutadans.
També s'ha de valorar el compromís d'una oferta de programes d'interès social i de programes educatius.
Tots aquests compromisos han d'indicar com i amb quins mitjans es pensen dur a terme de manera que se n'asseguri el compliment.
Aquest criteri s'ha d'avaluar tenint en compte l'horari d'emissió, el percentatge de producció pròpia i el percentatge de programes informatius, culturals i educatius que es proposin:
Percentatge de producció pròpia (fins a 10 punts).
Temps d'emissió setmanal de programes informatius relatius a l'àmbit de la llicència o de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (fins a 10 punts).
Temps d'emissió setmanal de programes no informatius relatius a l'àmbit de la llicència o de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (fins a 10 punts).
Temps d'emissió setmanal de programes dirigits a diferents audiències i amb continguts relatius a col·lectius en risc d'exclusió social (fins a 10 punts).
Percentatge de producció pròpia elaborada a les Illes Balears (fins a 10 punts).
Percentatge de programes informatius, culturals i educatius (fins a 10 punts).
Compromís fefaent de no emetre continguts relacionats amb la televenda, concursos radiofònics, xats de contactes ni programes relacionats amb l'esoterisme, apostes i jocs d'atzar (fins a 5 punts).
Compromís del sol·licitant de respectar la diversitat, la pluralitat, la discapacitat, la igualtat, els drets del menor i la no-discriminació de les minories, respectant i també el principi de transversalitat de gènere (fins a 10 punts, segons si el compromís es troba en:
Una declaració responsable (2 punts).
L'escriptura fundacional o els estatuts de l'entitat (4 punts addicionals), sempre que tenguin una data anterior a la de la publicació de la convocatòria.
Llibre d'estil o document semblant en què figura com a objectiu treballar a favor d'aquests principis, anterior a la data de publicació de la convocatòria (4 punts addicionals).