Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, UNIVERSITAT I RECERCA

Núm. 5188
Resolució de la directora general de Personal Docent de 17 de juny de 2020 per la qual es reprèn el termini de presentació de sol·licituds per participar a les proves selectives d’ingrés, accés i adquisició de noves especialitats als cossos docents de professors d’ensenyament secundari, de professors tècnics de formació professional, de professors d’escoles oficials d’idiomes, de professors de música i arts escèniques, de professors d’arts plàstiques i disseny i de mestres a les Illes Balears convocades per la Resolució de la directora general de Personal Docent de 3 de febrer de 2020 i es deixa sense efecte la possibilitat de formalitzar-les de manera presencial

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. En data 3 de febrer de 2020, la directora general de Personal Docent va dictar la Resolució per la qual es convoquen les proves selectives d'ingrés, accés i adquisició de noves especialitats als cossos docents de professors d'ensenyament secundari, de professors tècnics de formació professional, de professors d'escoles oficials d'idiomes, de professors de música i arts escèniques, de professors d'arts plàstiques i disseny i de mestres a les Illes Balears, publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 24, de 25 de febrer. Aquesta Resolució va establir que el termini de presentació de sol·licituds era del dia 26 de febrer fins al dia 16 de març de 2020, ambdós inclosos.

2. No obstant l'anterior, des del dia 14 de març de 2020, data en què es va publicar i va entrar en vigor el Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19, els termes administratius van quedar interromputs i els terminis, suspesos.

3. A conseqüència d'això, el tràmit informàtic habilitat a l'efecte de presentar les sol·licituds de participació en la convocatòria va quedar deshabilitat.

4. En data 30 de març de 2020, la directora general va dictar una resolució per la qual es modifica la Resolució de 3 de febrer de 2020 abans esmentada, publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 52, de 4 d'abril.

5. El Reial decret 537/2020, de 22 de maig, pel qual es prorroga l'estat d'alarma, va establir que els termes i els terminis administratius interromputs i suspesos es reprenien l'1 de juny de 2020.

6. D'altra banda, davant la situació actual, es va aprovar el Decret llei 7/2020, de 8 de maig, pel qual s'estableixen mesures urgents en l'àmbit de l'educació per fer front als efectes de l'emergència sanitària ocasionada per la COVID-19, que ha establert l'obligació de relacionar-se electrònicament amb la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca en relació amb els procediments de selecció i els sistemes i procediments de provisió de places de personal docent no universitari. Per això, la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca ha de facilitar els mitjans electrònics per garantir el compliment d'aquesta obligació.

7. Per tot l'anterior, resulta necessari dictar una resolució que reprengui el termini de presentació de sol·licituds i indiqui les noves dates; que indiqui, també, les noves dates d'inici i finalització del procés selectiu, i que ajusti l'actuació dels aspirants a l'obligació de relacionar-se electrònicament amb l'Administració.

A més, s'ha de tenir en compte que un ajornament d'un any en la realització del procés selectiu ha de suposar una causa legítima perquè els aspirants desisteixin de la seva sol·licitud amb dret a la devolució de les taxes de participació abonades.

Fonaments de dret

1. La disposició addicional tercera del Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19 (BOE núm. 67, de 14 de març), va suspendre els termes i va interrompre els terminis administratius.

2. La Resolució de la directora general de Personal Docent de 30 de març de 2020 per la qual es modifica la Resolució de 3 de febrer de 2020 per la qual es convoquen les proves selectives d'ingrés, accés i adquisició de noves especialitats als cossos docents de professors d'ensenyament secundari, de professors tècnics de formació professional, de professors d'escoles oficials d'idiomes, de professors de música i arts escèniques, de professors d'arts plàstiques i disseny i de mestres a les Illes Balears, publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de 25 de febrer de 2020 (BOIB núm. 52, de 4 d'abril), suspèn el termini de presentació de sol·licituds per participar en les proves selectives d'ingrés, accés i adquisició de noves especialitats als cossos docents, i determina que el còmput d'aquest termini es reprendrà en el moment en què perdi vigència el Reial decret 463/2020, de 14 de març, i, en el seu cas, les pròrrogues del mateix, prèvia resolució de la directora general de Personal Docent, que concretarà els dies en què es poden a tornar presentar sol·licituds de participació, i també les dates d'inici i de finalització del procés selectiu, així com totes aquelles dates que siguin necessàries.

3. L'apartat 2 de la disposició derogatòria única del Reial decret 537/2020, de 22 de maig, pel qual es prorroga l'estat d'alarma declarat pel Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19 (BOE núm. 145, de 23 de maig), va establir que l'1 de juny de 2020 es reprendrien els termes suspesos i els terminis interromputs.

4. D'altra banda, l'article 6.1. del Decret llei 7/2020, de 8 de maig, pel qual s'estableixen mesures urgents en l'àmbit de l'educació per fer front als efectes de l'emergència sanitària ocasionada per la COVID-19 (BOIB núm. 77, de 9 de maig), estableix, quant a l'obligació de relacionar-se electrònicament amb la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca en relació amb els procediments de selecció i els sistemes i procediments de provisió de places de personal docent no universitari, que:

Les persones interessades que participin en els processos de selecció de personal funcionari de carrera docent, de personal funcionari interí docent o de personal laboral docent estan obligades a participar en els procediments convocats o que es convoquin mitjançant els canals d'accés, els sistemes i les aplicacions que en cada cas es determinin.

5. L'article 2.6.b) del Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 106, de 2 d'agost), modificat pel Decret 36/2019, de 20 de desembre (BOIB núm. 171, de 21 de desembre), atribueix a la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca, concretament a la Direcció General de Personal Docent, competències en matèria d'ordenació i gestió del personal docent.

6. El punt 1.1 de la Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de 16 de setembre de 2019 de delegació de determinades competències en matèria de gestió del personal docent en la directora general de Personal Docent (BOIB núm. 129, de 21 de setembre), delega en la directora general de Personal Docent, entre altres competències administratives en matèria de gestió de personal docent, la facultat de convocar i resoldre els processos de selecció derivats de l'oferta pública per a l'ingrés i l'accés a la funció pública docent, establir-ne les bases, nomenar els membres dels òrgans de selecció i de valoració i establir el procediment de la fase de pràctiques.

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Reprendre el termini de presentació de sol·licituds per participar a les proves selectives d'ingrés, accés i adquisició de noves especialitats als cossos docents de professors d'ensenyament secundari, de professors tècnics de formació professional, de professors d'escoles oficials d'idiomes, de professors de música i arts escèniques, de professors d'arts plàstiques i disseny i de mestres a les Illes Balears convocades per la Resolució de la directora general de Personal Docent de 3 de febrer de 2020, el qual estava previst en les bases 3.10 i quinzena i va quedar suspès amb la declaració de l'estat d'alarma dia 14 de març de 2020.

2. Informar les persones interessades que el termini esmentat es reprendrà, exclusivament, els dies 29 i 30 de juny de 2020.

3. Deixar sense efecte la base 3.1 de l'annex 1 de la convocatòria de les proves selectives d'ingrés, accés i adquisició de noves especialitats als cossos docents de professors d'ensenyament secundari, de professors tècnics de formació professional, de professors d'escoles oficials d'idiomes, de professors de música i arts escèniques, de professors d'arts plàstiques i disseny i de mestres a les Illes Balears, en allò relatiu a la possibilitat de formalitzar la sol·licitud de manera presencial, en les oficines de registre oficials. Conseqüentment, l'abonament de les taxes del dret de participació en aquest procediment selectiu no es pot realitzar de manera presencial.

4. Establir, a conseqüència del punt anterior, que l'únic sistema de tramitació i presentació de les sol·licituds és el telemàtic, mitjançant el tràmit habilitat a l'efecte en la pàgina web de la Direcció General de Personal Docent.

5. Informar els aspirants que realitzaren el tràmit i tenen una sol·licitud amb un número de preregistre que poden optar entre:

a) Tornar a realitzar el tràmit de forma íntegrament telemàtica. En aquest cas la nova sol·licitud substituirà l'anterior i s'han d'adjuntar, de manera telemàtica, bé els justificants d'abonament de les taxes del dret de participació, bé el document acreditatiu de l'exempció.

b) Presentar la sol·licitud i els documents d'abonament o d'exempció de taxes en qualsevol dels llocs que determina l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En el cas de presentar aquests documents en qualsevol dels registres oficials de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, han de sol·licitar cita prèvia.

Atès l'anterior i davant una eventual saturació de les cites prèvies els dies 29 i 30 de juny de 2020, s'aconsella utilitzar l'opció a).

6. El procés selectiu convocat per la Resolució de la directora general de Personal Docent de 3 de febrer de 2020 s'ha d'iniciar a partir de l'1 de juny de 2021 i ha de finalitzar, com a màxim, el 31 de juliol, tret que la Direcció General de Personal Docent autoritzi de manera motivada un altre termini. Com a conseqüència d'aquests nous terminis es determinaran i fixaran totes les altres dates que es puguin veure afectades mitjançant Resolució de la directora general de Personal Docent.

7. Establir un termini de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució perquè els participants que ja han tramitat la seva sol·licitud de participació puguin desistir de participar en el procediment selectiu i sol·licitar la devolució de la taxa abonada.

Per a la realització d'aquest desistiment i, si escau, per a tramitar la corresponent devolució de la taxa abonada s'habilitarà un tràmit telemàtic a la pàgina web de la Direcció General de Personal Docent (http://dgpdocen.caib.es).

8. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs potestatiu de reposició davant la directora general de Personal Docent en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 25.5 i 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També hi poden interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 17 de juny de 2020

La directora general de Personal Docent Rafaela Sánchez Benítez