Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ALAIOR

Núm. 5166
Aprovació de les bases de la convocatòria per a l'autorització d'ús privatiu de 15 parcel·les a l’hort social i ecològic La Trotxa d’Alaior

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Exp. 3276/2020

De conformitat amb el que preveuen els articles 17.3. i 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, es publiquen les bases de la convocatòria per a l'autorització d'ús privatiu de 15 parcel·les a l'hort social i ecològic La Trotxa d'Alaior aprovades per resolució de regidoria de data 10 de juny de 2020

BASES DE LA CONVOCATÒRIA PER A L'AUTORITZACIÓ D'ÚS PRIVATIU DE 15 PARCEL·LES A L'HORT SOCIAL I ECOLÒGIC LA TROTXA D'ALAIOR

El Ple extraordinari de dia 19 de febrer de 2020 va aprovar la modificació de l'Ordenança reguladora del funcionament i ús de l'hort social i ecològic de La Trotxa d'Alaior, a l'efecte de que durant la primavera pogués començar l'explotació dels mateixos.

La declaració de l'estat d'alarma pel Reial Decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, va fer que la publicació de l'acord i la seva exposició pública, es veiés inicialment suspesa.

Davant les successives pròrrogues de l'estat d'alarma, en data 2020.04.30, el Sr. Alcalde, va disposar:

Que es continuï amb la tramitació de l'expedient de modificació del Reglament municipal del funcionament i ús de l'hort social La Trotxa d'Alaior, per quant la seva paralització afecta al funcionament de part dels Serveis Socials i a l'interès general de la població i de les persones usuàries de Serveis Socials.

En el BOIB Núm. 75 de 7 de maig de 2020 es publica l'acord d'exposició pública, dit període venç el pròxim dia 18 de juny. Si la convocatòria per a l'adjudicació dels horts socials s'ajorna per a aquest dia no serà possible que abans de finalitzar l'estiu es posin en marxa els horts socials.

Donat el seu caràcter social i la necessitat de posar en marxa totes les mesures socials que l'Ajuntament disposa, s'aprova la present convocatòria coincidint amb l'exposició pública de l'ordenança en tramitació.

Tots els acords que s'adoptin en la resolució d'aquest expedient es faran d'acord amb l'ordenança en tramitació i els mateixos podran ser recorreguts d'acord amb ella.

1. Objecte

Les presents bases es dicten en desplegament de la modificació de l'Ordenança reguladora del Funcionament i Ús de l'hort social i ecològic de La Trotxa d'Alaior Aprovada pel Ple extraordinari de dia 19 de febrer de 2020.

És objecte d'aquesta convocatòria la selecció i adjudicació de l'ús privatiu de 15 parcel·les a l'hort social i ecològic La Trotxa d'Alaior ubicat al sector P.A 1-4 d'Alaior. En concret les parcel·les numerades de l'1 al 15, ambdues incloses.

2. Naturalesa jurídica de l'autorització

Mitjançant aquestes bases reguladores del procés de selecció i adjudicació dels horts urbans del municipi d'Alaior, les autoritzacions municipals tindran naturalesa d'ús privatiu de domini públic, de conformitat amb la normativa vigent.

L'autorització s'atorga salvant el dret de propietat; per tant, no suposa la transmissió del domini de la parcel·la de l'hort utilitzada, que continuarà sent propietat de l'Ajuntament.

Les autoritzacions atorgades tenen caràcter personal i les persones titulars no podran, en cap cas, cedir, alienar, gravar o disposar (a títol onerós) dels drets que es derivin de l'autorització d'ús, ni transmetre-la a tercers.

 

​​​​​​​3. Característiques de les parcel·les

Els horts socials se situen al sector urbà PA 1-4, en una zona verda de titularitat municipal, compatible amb l'ús com a hort col·lectiu i social.

Aquesta parcel·la té una superfície d'aproximadament 3.890 m2, dels quals inicialment es destinen a hort 788 m2. El terreny destinat, doncs, a aquesta activitat és ampliable en funció de les necessitats de la població i de la demanda del servei.

Els horts consisteixen en 15 parcel·les d'ús privatiu i espais compartits per a usos comuns, distribuïdes de la següent manera:

  • Hort núm.1: sector PA1-4 de 43,13 m²
  • Hort núm.2: sector PA1-4 de 43,13 m²
  • Hort núm.3: sector PA1-4 de 43,13 m²
  • Hort núm.4: sector PA1-4 de 43,13 m²
  • Hort núm.5: sector PA1-4 de 51,22 m²
  • Hort núm.6: sector PA1-4 de 43,13 m²
  • Hort núm.7: sector PA1-4 de 43,13 m²
  • Hort núm.8: sector PA1-4 de 43,13 m²
  • Hort núm. 9: sector PA1-4 de 43,13 m²
  • Hort núm.10: sector PA1-4 de 43,13 m²
  • Hort núm.11: sector PA1-4 de 43,13 m²
  • Hort núm.12: sector PA1-4 de 37,71 m²
  • Hort núm.13: sector PA1-4 de 43,13 m²
  • Hort núm.14: sector PA1-4 de 30,90 m²
  • Hort núm.15: sector PA1-4 de 23,60 m²

L'adjudicació de cada parcel·la es realitzarà per sorteig.

Les instal·lacions compten amb una caseta per guardar les eines, un aljub, compostadors i bancs. Cada parcel·la disposa d'una presa d'aigua.

Les persones usuàries les podran conrear només per a l'autoconsum i mitjançant tècniques d'agricultura ecològica. Hi podran cultivar qualsevol varietat de fruita, verdura, llegum, plantes aromàtiques i medicinals o plantes ornamentals de flor, i sempre d'acord amb les normes d'ús aprovades.

4. Termini

El termini de presentació de sol·licituds serà de 7 dies comptadors des del següent a la publicació de la convocatòria al BOIB.

Si a la finalització del termini, hagués persones amb cita prèvia concedida per l'atenció personalitzada per a la realització d'aquest tràmit, es perllongarà el termini fins a l'atenció d'aquestes persones, sense que sigui possible concedir cites prèvies a partir del dia de la finalització del termini de presentació.

Per aquest motiu es recomana a les persones interessades, que ho necessitin, que sol·licitin cita prèvia al telèfon 971 371002 o per WhatsApp al número 629 40 24 51.

5. Persones destinatàries

Podran ser persones beneficiàries de les parcel·les les persones que es trobin en les situacions següents:

a. Persones pensionistes, jubilades o similars que no desenvolupin cap activitat remunerada i a persones que tinguin al seu càrrec una família nombrosa.

b. Persones en situació de risc d'exclusió social.

c. En cas que hi hagi parcel·les vacants, persones necessitades d'una activitat terapèutica i altres sol·licitants

6. Requisits per poder optar a una autorització

Per poder ser beneficiari/a d'una llicència d'ocupació d'un hort social, s'han de complir les següents condicions:

- Trobar-se en alguna de les situacions descrites a l'apartat “Persones destinatàries”

- Estar empadronat/da a l'Ajuntament d'Alaior

- Ser major d'edat.

- Tenir capacitat física i psíquica per fer-se càrrec d'una parcel·la de l'hort social.

- Tenir normalitzada la seva situació tributària amb l'Ajuntament d'Alaior.

- No tenir cap persona de la unitat familiar un altre hort social concedit.

- No tenir cap parcel·la rústica apta per a activitats agrícoles.

- No tenir cap sanció per una possessió anterior d'hort social pendent de prescriure.

- Comprometre's a utilitzar una adreça electrònica per relacionar-se amb l'Ajuntament. (A aquest efecte, degut a la situació de la pandèmia, l'Ajuntament posa a disposició de les persones usuàries l'ordinador de la oficina d'assistència en matèria de registres sita en C/ Major nº 11, on el personal les podrà orientar en la resolució dels problemes d'ús que es puguin plantejar).

- Estar d'alta com a persona usuària dels Serveis Socials municipals

7. Documentació

Les sol·licituds s'hauran de presentar utilitzant obligatòriament el tràmit habilitat a l'efecte a la seu electrònica. El model de sol·licitud contindrà les declaracions responsables que estableixen el compliment dels requisits i l'autorització a l'Ajuntament d'Alaior, a realitzar les consultes que fossin necessàries per comprovar el compliment dels requisits i la valoració de la sol·licitud.

Les persones que no disposin de nacionalitat espanyola o permís de residència hauran d'aportar una copia del seu passaport.

En cas que no s'autoritzi a l'Ajuntament la comprovació de les circumstancies personals que s'al·leguin, haurà d'aportar-telemàticament la documentació que figura en el model de sol·licitud que acrediti les circumstàncies que en cada cas es donen en el sol·licitant

Hauran de presentar la següent documentació:

1. Acreditació de la majoria d'edat (DNI, NIE o passaport)

2. Acreditació de no disposar de parcel·les aptes per activitats agrícoles (certificat cadastral de bens immobles)

3. Persones tipus a): Acreditació de la situació de pensionista, jubilat/a o similar (Document acreditatiu) ó

4. Persones tipus a): Títol de família nombrosa.

Si alguna sol·licitud no reuneix els requisits establerts en la norma de convocatòria, els serveis socials contactaran amb els interessats per esmenar les deficiències en el termini màxim i improrrogable de deu dies.

8. Procediment d'adjudicació

L'autorització per a l'ús d'un hort és personal i intransferible i el procediment per a la concessió es farà en concurrència, atès el nombre limitat de concessions d'acord amb l'informe emès pels Serveis Socials, entre les persones que es trobin en les situacions següents:

a. Es destinaran cinc horts a persones pensionistes, jubilades o similars que no desenvolupin cap activitat remunerada i a persones que tinguin al seu càrrec una família nombrosa.

b. Els vuit horts restants es destinaran a persones en situació de risc d'exclusió social.

c. En cas que hi hagi parcel·les vacants, es podran adjudicar a persones necessitades d'una activitat terapèutica i a altres persones sol·licitants

a. Grup de pensionistes, jubilats o famílies nombroses

Transcorregut el termini de presentació de sol·licituds, el segon dia següent hàbil, es realitzarà un sorteig públic. Aquesta convocatòria es publicarà al tauler d'anuncis, a la seu electrònica de l'Ajuntament i al portal de transparència.

Amb el resultat del sorteig, les persones autoritzades podran procedir a prendre possessió de la parcel·la, sense perjudici de la resolució i formalització de l'autorització d'ús privatiu de les parcel·les d'hort municipal, referida a cada una de les persones beneficiàries. El resultat del sorteig tindrà caràcter provisional i no podrà elevar-se a definitiu fins a l'aprovació definitiva de la modificació de l'ordenança reguladora del funcionament i ús de l'hort social i ecològic de La Trotxa d'Alaior.

En cas que hi hagi més sol·licituds que horts disponibles, es crearà una llista d'espera, d'acord amb l'ordre del sorteig. Aquelles sol·licituds que es presentin amb posterioritat al termini establert en la convocatòria i compleixin els requisits exigits, s'incorporaran a la llista d'espera per ordre rigorós de registre d'entrada.

En cas que el nombre de sol·licituds sigui inferior al d'horts disponibles exclusivament, es farà el sorteig per assignar la parcel·la concreta a cadascuna de les persones sol·licitants.

 

​​​​​​​b. Persones en risc d'exclusió social

Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, en el termini d'una setmana, es realitzarà una valoració per la tècnica del Serveis Socials responsable d'aquest expedient, que establirà puntuacions basades en el grau d'exclusió social i les càrregues familiars que suporti la unitat familiar.

Aquesta valoració servirà per a l'adjudicació de les autoritzacions. S'adjudicaran a les vuit persones que hagin obtingut major puntuació i es farà un sorteig per assignar la parcel·la concreta a cadascuna de les persones sol·licitants.

En cas que el nombre de sol·licituds sigui inferior al d'horts disponibles, també es farà un sorteig per assignar la parcel·la concreta a cadascuna de les persones sol·licitants.

Amb el resultat del sorteig, les persones autoritzades podran procedir a prendre possessió de la parcel·la, sense perjudici de la resolució i formalització de l'autorització d'ús privatiu de les parcel·les d'hort municipal, referida a cada una de les persones beneficiàries. El resultat del sorteig tindrà caràcter provisional i no podrà elevar-se a definitiu fins a l'aprovació definitiva de la modificació de l'ordenança reguladora del funcionament i ús de l'hort social i ecològic de La Trotxa d'Alaior.

9. Formalització i lliurament de les autoritzacions

Una vegada aprovades les adjudicacions de les diverses autoritzacions d'ús, aquestes es formalitzaran per escrit en un document administratiu que contindrà nom i llinatge de la persona destinatària, la finalitat d'ús, la mesura i localització de la parcel·la i les condicions d'ús aprovades pel Decret d'Alcaldia establertes en l'Ordenança municipal.

La formalització d'aquest document suposa el reconeixement formal, per part de les persones destinatàries del dret de propietat de l'Ajuntament d'Alaior per la parcel·la assignada, així com de les instal·lacions inseparables i aquestes bases.

En cas de no formalització en el termini de 15 dies de la posada a disposició de el document es considera renúncia a l'ús de l'hort social autoritzat, llevat que quedi degudament acreditada la impossibilitat d'accedir a aquest tràmit.

10. Extinció de les llicències

Les llicències que es concedeixin per a l'adjudicació dels horts s'extingiran i revocaran, amb expedient previ instruït a l'efecte, per les causes següents:

a. Pel transcurs de quatre anys comptadors des de la data de l'obtenció de la parcel·la.

b. Per pèrdua física o jurídica del bé sobre el qual han estat atorgades.

c. Per desafectació del bé.

d. Per mutu acord.

e. Per revocació.

f. Per resolució judicial.

g. Per desistiment o renúncia de la persona usuària.

h. Per caducitat.

i. Per defunció o malaltia que incapaciti la persona usuària a desenvolupar les tasques pròpies de l'hort.

j. Per la pèrdua de la condició de veí, en cas que hi hagués persones en llista d'espera.

k. Per qualsevol altra causa inclosa en el Reglament, en la convocatòria corresponent i/o en el plec de prescripcions tècniques que, si s'escau, formi part de l'expedient.

l. Per sanció per incompliment de les obligacions i disposicions contingudes en aquest reglament o en la resolució per la qual es concedeixi la llicència corresponent.

m. Per modificació substancial de les circumstàncies concurrents per a l'informe i valoració social de la situació personal que van donar lloc a l'obtenció d'aquesta adjudicació.

La no aprovació definitiva de la modificació de l'Ordenança reguladora del Funcionament i Ús de l'hort social i ecològic de La Trotxa d'Alaior, aprovada pel Ple extraordinari de dia 19 de febrer de 2020, suposarà la paralització del procediment, i si és el cas, la nul·litat dels actes realitzats fins al moment

11. Obligacions de les persones titulars de les autoritzacions

Les persones que resultin adjudicatàries estan obligades a complir les condicions següents:

a. Han de respectar tots els aspectes recollits en aquest reglament que afectin l'ús que es desenvolupi als horts.

b. Els horts s'han de destinar al conreu de temporada d'espècies vegetals hortícoles, tant de secà com de regadiu, i també ornamentals anuals. Queda prohibida la plantació de plantes o conreus que no s'adaptin a l'agricultura tradicional de la zona.

c. Han de mantenir en perfectes condicions les instal·lacions que els cedeixen per a l'ús, aplicant-hi diligència.

d. Informar l'Ajuntament de qualsevol incidència que afecti els horts o les instal·lacions tant si provenen d'altres persones usuàries com de terceres persones alienes a l'ús d'aquells.

e. Lliurar els terrenys i altres instal·lacions, un cop finalitzi el termini de llicència, netes i aptes per al gaudi de noves persones adjudicatàries.

f. Mantenir la mateixa estructura i superfície de la parcel·la que se cedeix en origen. No es pot fer cap tipus d'obra o tancament que no sigui expressament l'autoritzat per l'òrgan competent de l'Ajuntament. Així mateix, cal abstenir-se d'instal·lar qualsevol tipus d'elements que no es destinin específicament al conreu de la terra, com ara barbacoes, coberts, casetes, etc.

g. Evitar causar molèsties a altres persones usuàries dels horts i abstenir-se d'usar artefactes que els puguin provocar danys o lesions.

h. Evitar l'ús de substàncies destinades al conreu que no estiguin autoritzades per a l'agricultura ecològica.

i. No es permet la presència d'animals als horts.

j. No han d'abandonar el conreu o l'ús dels horts excepte per raons de causa major. En cas d'impediment, s'haurà de posar en coneixement de l'Ajuntament al més aviat possible.

k. No cedir l'ús dels horts a terceres persones. No obstant això, la persona titular de la llicència podrà comptar amb l'ajuda d'altres persones en les tasques de suport al conreu, manteniment i collita, però no es permet en cap cas la subrogació en altres persones. Haurà de comunicar a l'Ajuntament aquesta circumstància per escrit, amb identificació de la persona o persones que prestin aquest suport quan sigui amb caràcter habitual. Respecte d'això, cal posar de manifest que qualsevol persona que no reuneixi la condició d'hortolana o hortolà adjudicatari només podrà ser a l'hort per prestar ajuda a la persona titular i sempre haurà d'estar acompanyada per aquesta.

l. Participar en els debats de la comunitat de persones usuàries i acceptar-ne les decisions d'organització.

m. No utilitzar vehicles de tracció mecànica a l'interior dels horts, llevat que es destinin únicament i estrictament a la realització de labors de conreu i sempre que aquests no facin malbé o causin danys als accessos als diferents horts de la finca.

n. Evitar el dipòsit o l'acumulació de materials o eines als horts que no siguin els estrictament necessaris per al conreu de la terra.

o. Respectar les regles que els o les responsables municipals o la comunitat de persones usuàries estableixin en relació amb l'ús d'aigua, adobs, eines i en general qualsevol altre element que s'utilitzi en l'explotació dels horts, així com avisar la persona responsable designada per la comunitat de persones usuàries en cas d'alteracions o malaltia en les plantes.

p. No es permetrà el conreu d'espècies arbòries, inclosos fruiters, ni exòtiques, psicotròpiques, invasores o degradants del terreny.

q. No es podran instal·lar hivernacles, llevat que ho autoritzi expressament el personal tècnic encarregat dels horts socials, de manera individual o col·lectiva.

r. Es prohibeix qualsevol tipus de foc dins el recinte dels horts socials, inclosa la crema de residus.

s. Les restes de desbrossament o de neteja dels terrenys s'hauran de dipositar a la parcel·la de compostatge.

t. Es prohibeix la comercialització i l'activitat econòmica de les produccions obtingudes als horts.

u. Es prohibeix el muntatge de festes a l'hort adjudicat i l'assistència massiva de persones.

v. Es prohibeix l'aparcament de vehicles a la pista d'accés als horts de la finca i l'aparcament fora de la zona d'aparcaments senyalitzats.

w. Es prohibeix utilitzar la parcel·la com a magatzem, dipòsit de materials o qualsevol altre ús que no estigui previst anteriorment, fins i tot encara que no produeixi molèsties, males olors, sorolls ni limiti l'ús i l'aprofitament dels altres horts.

x. És obligatori permetre que l'Ajuntament hi organitzi jornades de portes obertes amb finalitats formatives i socials, durant les quals es podrà observar l'estat dels horts i els treballs que s'hi desenvolupen. Es permeten les visites de familiars, amics, etc. de les persones usuàries.

12. Facultats de la persona adjudicatària

- Posseir la terra i els altres elements que conformin l'hort social en concepte de persona usuària; és a dir, l'ús, gaudi i aprofitament de la terra, que comporta llaurar-la, sembrar-la i plantar-la, tenir-ne cura i mantenir-la, regar-la i abonar-la, així com de les instal·lacions que hi hagi a l'hort, de la recollida dels fruits i totes les altres que s'hi entenguin incloses, en atenció a la destinació i naturalesa del bé que se cedeix.

Aquestes facultats s'entendran extingides una vegada hagi transcorregut el termini de concessió de l'ús o es revoqui la llicència que l'habilita, prenent com a base les causes expressades en aquest Reglament.

- Usar els serveis comuns, d'acord amb el règim establert per a aquests.

- Ser donada d'alta com a persona usuària del servei a la pòlissa d'accidents col·lectius que l'Ajuntament contracti.

- Rebre un carnet que l'acrediti com a persona usuària autoritzada de l'hort social i les claus de les instal·lacions.

13. Condicions per al regatge

Les persones titulars de l'ús dels horts hauran de fer servir el sistema de regatge per degoteig. Es prohibeix totalment regar per inundació, amb aspersors o altres mitjans diferents al degoteig. L'Ajuntament facilitarà a les persones usuàries dels horts en situació de risc d'exclusió social el material necessari per instal·lar el reg. Els serveis de jardineria de l'Ajuntament programaran l'horari de reg, el qual no podrà ser alterat per les persones usuàries dels horts, que sí podran col·locar a la seva parcel·la el seu propi temporitzador de reg. S'evitarà en tot cas el malbaratament d'aigua o les pràctiques que provoquin un consum anormal d'aigua. La conducta contrària a això podrà ser causa de revocació de la llicència. A aquest efecte, les persones adjudicatàries hauran d'acatar en tot moment les instruccions que referent a això siguin donades per l'Ajuntament. La manipulació de les instal·lacions per a la distribució de l'aigua de regatge, l'aprofitament abusiu en contra del que s'estableix o el desacatament a les instruccions expresses que sobre això doni la persona responsable de la distribució de l'aigua de l'Ajuntament comportarà la pèrdua de la llicència concedida.

14. Normes ambientals. Prevenció de la contaminació de sòls

a. El conreu de l'hort es farà de manera respectuosa amb el medi ambient. Les persones usuàries hauran de prioritzar el conreu sense la utilització d'adobs, herbicides i fitosanitaris de síntesi i en cap cas els que no estiguin autoritzats en agricultura ecològica. En cas de necessitat (malalties, plagues, mancances nutricionals, etc.) es farà el que indiqui el personal tècnic que l'Ajuntament consulti i se'n donarà publicitat a les persones afectades.

b. No es podran utilitzar productes de neteja o altres productes que contaminin el sòl. Igualment, queda totalment prohibit abocar productes contaminants sobre la terra que puguin provocar un greu dany a la terra. En aquests casos, es podrà originar una responsabilitat, fins i tot penal, de la persona responsable de l'abocament.

c. Està totalment prohibit emprar trampes o altres mètodes de captura per a la fauna o esquers amb substàncies verinoses.

15. Infraccions

Les infraccions es qualificaran de lleus, greus o molt greus, segons el grau d'intensitat o culpabilitat en la conducta infractora, o el dany causat a les instal·lacions.

La responsabilitat administrativa serà exigible de conformitat amb les normes, els principis i els procediment establerts a la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i el Reglament de procediment de potestat sancionadora de les Illes Balears, Decret 14/1994, de 10 de febrer.

Les faltes es tipifiquen com a lleus, greus o molt greus.

Tindrà la consideració de falta lleu:

- Incomplir alguna de les obligacions bàsiques establertes en les normes d'ús i funcionament dels horts per part d'una persona cessionària.

- Tractar de manera incorrecta o irrespectuosa qualsevol persona, sigui cessionària, tècnica o de manteniment que realitzi funcions als horts.

- Causar danys, per comportament imprudent o negligent, a la instal·lació, al material o a l'equipament quan la reparació o restitució tingui un import inferior a 100 euros.

- Desatendre les indicacions de les persones responsables de les activitats o serveis dictades en l'àmbit de les funcions.

- Incomplir els principis d'agricultura ecològica recollits en el Reglament CEE 2092/1991.

Tindrà la consideració de falta greu:

- Alterar seriosament la convivència o el funcionament dels horts.

- Maltractar de paraula o obra qualsevol persona cessionària, tècnica o de manteniment dels horts.

- Sostreure béns municipals o causar danys greus de forma voluntària a la instal·lació, al material o a l'equipament. En el cas dels danys, quan la reparació o restitució tingui un import entre 100 i 300 €.

- Acumular dues o més faltes lleus en un període d'un any.

- L'abandonament o falta de condicionament de la parcel·la adjudicada i de les tasques comunes que li siguin assignades.

- Deixar d'estar empadronat/ada al municipi i no sol·licitar-ne la baixa.

Tindran la consideració de faltes molt greus:

- Impedir l'ús dels horts a una altra o altres persones amb dret a utilitzar-los.

- Impedir o obstruir el funcionament dels horts d'acord amb el reglament establert.

- Agredir físicament les persones que estan fent ús dels horts i el personal que hi treballa.

- Sostreure béns municipals o causar danys per comportament imprudent o negligent a la instal·lació, al material o a l'equipament per import superior a 300 euros.

- Falsejar intencionadament les dades relatives a la identitat, edat o qualsevol altra dada rellevant, suplantar la identitat i manipular o falsificar carnets.

- Acumular dues o més faltes greus dins el termini d'un any.

16. Sancions

Els incompliments lleus se sancionaran amb:

- Advertència per escrit.

- Reposició dels danys causats.

- Multa per un import d'1 a 10 hores de treball en benefici de la comunitat.

Els incompliments greus seran castigats amb:

- Multa per un import d'11 a 20 hores de treball en benefici de la comunitat.

- Reposició dels danys causats.

- Lliurament de fins a un 10% de la collita obtinguda a una entitat social.

Les infraccions molt greus seran sancionades amb:

- Reposició dels danys causats.

- Multa per un import de fins a 50 hores de treball en benefici de la comunitat.

- Lliurament de fins a un 50 % de la collita obtinguda a una entitat social.

- Privació definitiva, si escau, de la condició de persona cessionària de l'hort.

Per a la graduació de la sanció a aplicar es tindran en compte les circumstàncies següents:

- La reiteració d'infraccions o reincidència.

- L'existència d'intencionalitat de la persona infractora.

- La transcendència social dels fets.

- La gravetat i naturalesa dels danys ocasionats.

La imposició de sancions serà compatible amb l'exigència a la persona infractora de la reposició de la situació alterada al seu estat originari, així com amb la indemnització dels danys i perjudicis causats.

Quan es causin danys a béns de titularitat municipal, els serveis tècnics municipals determinaran l'import de la reparació, que serà comunicat a la persona infractora o a qui n'hagi de respondre per al seu pagament en el termini que s'estableixi.

Quan les actuacions constitutives d'infracció siguin comeses per diverses persones conjuntament, en respondran totes de forma solidària. Seran responsables solidàries dels danys les persones físiques o jurídiques sobre les quals recaigui el deure legal de prevenir les infraccions administratives que altres puguin cometre.

 

Alaior, 12 de juny de 2020

La regidora delegada

María Antonia Pons Mascaró