Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA, CULTURA I IGUALTAT

Núm. 5115
Resolució de la consellera de Presidència, Cultura i Igualtat per la qual s’aprova la convocatòria de subvencions per dissenyar i implementar projectes relacionats amb la diversitat sexual i de gènere per erradicar l’LGTBI-fòbia per al 2020 (codi 510544 de la Base de dades nacional de subvencions)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, té per objecte determinar el règim jurídic de les subvencions l'establiment o la gestió de les quals corresponen a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o a les entitats que en depenen.

L'article 12 de la norma esmentada disposa que no es pot iniciar el procediment de concessió de subvencions sense que l'òrgan competent hagi establert prèviament per ordre, fent ús de la potestat reglamentària, les bases reguladores corresponents.

El Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, regula particularitats del procediment de concessió i justificació de les subvencions.

Mitjançant l'Ordre de la consellera de Presidència de 24 d'agost de 2018 (BOIB núm. 106, de 28 d'agost), es varen establir les bases reguladores de les subvencions en matèries pròpies de la Conselleria de Presidència. Aquesta Ordre preveu una vasta i plural casuística d'actuacions susceptibles d'ajut en l'àmbit de la coordinació i el bon govern, entre les quals destaquen les destinades a fomentar les polítiques públiques LGTBI a tot el territori de les Illes Balears; les destinades a fer efectius els drets i la no-discriminació de les persones LGTBI; les destinades a sensibilitzar la ciutadania envers la diversitat sexual i de gènere i les destinades a identificar, conscienciar i erradicar l'LGTBI-fòbia en totes les seves manifestacions.

El Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, va atribuir a la Conselleria de Presidència, Cultura i Igualtat, per mitjà de la Direcció General de Drets i Diversitat, l'exercici de diverses competències, entre d'altres, el desplegament normatiu i la coordinació de les polítiques d'igualtat i diversitat; l'impuls de la incorporació de la perspectiva LGTBI en les polítiques, els serveis i les actuacions d'àmbit autonòmic; el foment del consens i la participació social en matèria de diversitat sexual i de gènere; el desenvolupament d'accions pròpies de formació i sensibilització en matèria de diversitat funcional, sexual o de gènere, i la promoció dels valors de la diversitat humana i de la igualtat de tracte a totes les persones amb independència de la seva orientació sexual, identitat sexual i de gènere, ètnia, cultura, procedència, religió, creença o qualsevol altra situació o diversitat funcional.

La Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI fòbia, té per objecte, d'acord amb l'article 1.1, establir i regular els principis, els mitjans i les mesures per garantir plenament la igualtat real i efectiva en l'exercici dels drets de les persones lesbianes, gais, trans (transsexuals i transgèneres), bisexuals i intersexuals (LGTBI), mitjançant la prevenció, la correcció i l'eliminació de tota discriminació per raó d'orientació sexual i identitat de gènere, en els àmbits públic i privat, sobre els quals el Govern de les Illes Balears, els consells insulars i els ens locals tenen competències. Les mesures que estableix la Llei afecten en particular les àrees civil, laboral, social, sanitària, educativa, econòmica i cultural.

L'article 6.o) de la Llei 8/2016 preveu, d'acord amb els principis orientadors que la inspiren, actuacions dels poders públics en relació amb les persones LGTBI, consistents a establir mesures de foment de les entitats que treballen per fer efectius els drets i la no-discriminació d'aquestes persones.

La Resolució de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors publicada en el BOIB de 7 de març de 2020, que modifica l'annex al Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis de 2018-2020, aprovat mitjançant l'Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018 (BOIB núm. 106, de 28 d'agost), indica que la Direcció General de Drets i Diversitat de la Conselleria de Presidència, Cultura i Igualtat pot establir una convocatòria de subvencions per dissenyar i implementar estratègies, instruments i materials que facilitin la incorporació de mesures de responsabilitat social de les empreses en polítiques LGTBI; per dissenyar i implementar activitats formatives en diversitat sexual i de gènere adreçades a professionals de qualsevol dels àmbits sensibles que estableix la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia, i també per dissenyar i implementar accions de recerca i estudis relacionats amb les causes, les característiques i les dificultats d'identificació dels problemes i les conseqüències de l'LGTBI-fòbia com una manifestació més de les violències masclistes.

Les entitats sense ànim de lucre, destinatàries d'aquestes subvencions, promouen actuacions que són d'interès públic per a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en tant que van adreçades al foment de les polítiques LGTBI, que és una matèria de l'àmbit de les competències que la Conselleria de Presidència, Cultura i Igualtat exerceix a través de la Direcció General de Drets i Diversitat, d'acord amb el Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

S'ha de fer palès que la principal font de recursos econòmics de les entitats que poden ser beneficiàries són, en gran mesura, les subvencions que reben, en règim de concurrència competitiva, per part de la Conselleria de Presidència, Cultura i Igualtat, atès que aquests ingressos permeten que desenvolupin projectes d'interès general com els que són objecte d'aquesta convocatòria.

No debades, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en l'exposició de motius, assenyala que una part important de l'activitat financera del sector públic es canalitza mitjançant subvencions, per donar resposta, amb mesures de suport financer, a demandes socials i econòmiques de persones i d'entitats públiques o privades.

Per tot això, d'acord amb l'article 15.1 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l'article 5 de l'Ordre de la consellera de Presidència de 24 d'agost de 2018 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions de la Conselleria de Presidència, a proposta del director general de Drets i Diversitat, amb la fiscalització prèvia de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma, i fent ús de les facultats que m'atribueixen la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, i la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria de subvencions destinades a entitats sense ànim de lucre per dissenyar i implementar projectes relacionats amb la diversitat sexual i de gènere per erradicar l'LGTBI-fòbia, en els termes que figuren en l'annex 1 d'aquesta Resolució.

2. Aprovar el pressupost d'aquesta convocatòria, que té un import màxim de 75.000,00 €, amb càrrec a la partida pressupostària 11301 316A01 48000 00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'exercici de 2020.

3. Designar el director general de Drets i Diversitat òrgan instructor del procediment de concessió de subvencions derivat d'aquesta convocatòria.

4. Comunicar a la Base de dades nacional de subvencions el text de la convocatòria i publicar aquesta Resolució, juntament amb un extracte de la convocatòria, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Presidència, Cultura i Igualtat en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s'hi pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 12 de juny de 2020

La consellera de Presidència, Cultura i Igualtat Pilar Costa i Serra

 

 

ANNEX 1 Convocatòria

1. Objecte

Aquesta convocatòria té per objecte la realització de projectes relacionats amb la diversitat sexual i de gènere per erradicar l'LGTBI-fòbia.

2. Actuacions susceptibles d'ajut i finalitat

2.1. Són actuacions susceptibles d'ajut, en el marc d'aquesta convocatòria:

a) Les estratègies, els instruments i els materials que facilitin la incorporació de mesures de responsabilitat social de les empreses en polítiques LGTBI.

b) Les activitats formatives en diversitat sexual i de gènere adreçades a professionals de qualsevol dels àmbits sensibles que estableix la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia.

c) Les accions de recerca i els estudis relacionats amb les causes, les característiques i les dificultats d'identificació dels problemes i les conseqüències de l'LGTBI-fòbia com una manifestació més de les violències masclistes.

2.2. La finalitat o les finalitats d'aquestes intervencions poden ser:

a) Desenvolupar accions de responsabilitat social en polítiques LGTBI a l'efecte d'evitar situacions de rebuig i de discriminació de les persones per raó de la seva orientació sexual, identitat de gènere o expressió de gènere.

b) Millorar la capacitació professional en matèria de diversitat sexual i de gènere del personal que actua en àmbits sensibles a l'efecte de proporcionar-li eines per millorar el bon tracte en la intervenció que s'ofereix des de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears a les persones LGTBIQ+.

c) Promoure el coneixement de les causes, les característiques i les dificultats d'identificació dels problemes i les conseqüències de l'LGTBI-fòbia, a l'efecte de disposar de dades sobre aquesta matèria que ajudin a elaborar polítiques públiques antidiscriminatòries en l'àmbit LGTBI arreu del territori de les Illes Balears.

3. Import màxim i crèdit pressupostari

3.1. L'import màxim que es destina a aquesta convocatòria és de 75.000,00 €, amb càrrec a la partida pressupostària 11301 316A01 48000 00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2020.

4. Persones o entitats beneficiàries i requisits

4.1. Poden sol·licitar les subvencions que preveu aquesta convocatòria les associacions, federacions d'associacions, fundacions i qualsevol altra persona jurídica privada sense ànim de lucre legalment constituïdes i en actiu, radicades a les Illes Balears.

Així mateix, poden concórrer a les subvencions de manera conjunta per un mateix projecte dues o més entitats sempre que especifiquin clarament quines seran les funcions de cadascuna i compleixin els requisits anteriors.

4.2. Les entitats sol·licitants han de complir els requisits següents:

a) Les persones jurídiques han d'estar constituïdes de conformitat amb la normativa vigent i inscrites en el registre o registres corresponents; disposar de l'organització, l'estructura tècnica i la capacitat suficients i necessàries per garantir el compliment de l'activitat objecte de la subvenció i tenir entre els seus objectius, directament o indirectament, l'execució de les activitats o els fins relacionats amb l'objecte d'aquesta convocatòria.

b) Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries, tant estatals com autonòmiques, i amb la seguretat social.

c) Haver justificat suficientment, si pertoca, les subvencions o els ajuts rebuts anteriorment de part del Govern de les Illes Balears.

4.3. No poden beneficiar-se de cap subvenció les entitats que incorrin en qualsevol de les prohibicions que estableix l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions; l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat d'homes i dones, ni les que hagin estat sancionades mitjançant resolució ferma amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir una subvenció, d'acord amb la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia, o qualsevol altra aplicable.

5. Presentació de sol·licituds i termini

5.1. Les entitats interessades han de presentar les sol·licituds d'acord amb el model disponible a la pàgina web de la Direcció General de Drets i Diversitat (<http://dretsidiversitat.caib.es/>). En la sol·licitud, que ha de signar el representant o la representant legal de l'entitat, s'hi ha d'adjuntar la memòria explicativa del projecte i del pressupost previst per executar-lo, segons els models disponibles a la mateixa web. Aquests documents, indispensables per admetre la sol·licitud, s'han de presentar, amb tots els apartats emplenats, per mitjans electrònics a través de la Seu Electrònica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, sempre que les persones sol·licitants compleixin els requisits que, en matèria de tramitació telemàtica, estableixi la normativa vigent.

5.2. Juntament amb la sol·licitud i el formulari del projecte, s'ha d'aportar la documentació següent (sens perjudici que durant la tramitació del procediment de concessió l'òrgan instructor pugui requerir-ne qualsevol altra quan ho consideri oportú): 

― Document d'identitat de la persona que sol·licita la subvenció en nom de la persona jurídica, o, en cas que no s'aporti, autorització a la Conselleria de Presidència, Cultura i Igualtat per comprovar-ne d'ofici la identitat.

― Targeta d'identificació fiscal.

― Document constitutiu de l'entitat i, si escau, dels estatuts socials inscrits degudament en el registre corresponent.

― Document acreditatiu de la representació legal amb la qual actua la persona que signa la sol·licitud, que ha d'estar vigent en el moment de presentar la sol·licitud.

― Documentació complementària que pugui ajudar a especificar i conèixer més els criteris, les possibilitats, l'abast i el finançament per dur a terme les activitats o accions subvencionables, si escau.

― Les declaracions responsables següents:

― De compliment de totes les obligacions que estableix aquesta convocatòria d'acord amb l'article 19 de l'ordre de bases.

― De tots els ajuts i les subvencions que li hagi concedit qualsevol institució, pública o privada, o que hagi sol·licitat, relacionats amb la sol·licitud presentada.

― De veracitat de les dades respecte de la titularitat del compte bancari que hagi facilitat.

― De no incórrer en cap causa de prohibició o incompatibilitat per percebre la subvenció, de conformitat amb la legislació vigent en aquesta matèria.

― De disposar de l'organització i la capacitat suficients i necessàries per garantir el compliment de l'activitat objecte de la subvenció en el moment de la publicació de la convocatòria.

― De no disposar de recursos suficients per finançar transitòriament l'execució de l'activitat subvencionada.

5.3. L'entitat sol·licitant no ha de presentar la documentació requerida quan aquesta estigui en poder de l'Administració autonòmica o se'n pugui comprovar la informació per tècniques telemàtiques. La comprovació s'ha de fer d'acord amb el que disposa l'article 4 del Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius.

5.4. Amb relació a la documentació que determinen els apartats anteriors, s'ha de notificar a la Direcció General de Drets i Diversitat qualsevol modificació que es produeixi durant el període subvencionat fins que es notifiqui el tancament de l'expedient.

5.5. La presentació de la sol·licitud suposa l'acceptació, per part de l'entitat interessada, de les prescripcions que estableixen el Text refós de la Llei de subvencions, l'Ordre de la consellera de Presidència de 28 d'agost de 2018 i aquesta Resolució.

5.6. L'òrgan instructor, directament o a través de la Unitat de Gestió Econòmica de la Conselleria de Presidència, Cultura i Igualtat, ha de comprovar d'ofici que l'entitat està al corrent del compliment de les obligacions amb la hisenda de la Comunitat Autònoma, en els termes que indica l'article 38 del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Aquesta circumstància ha de quedar acreditada en l'expedient.

La presentació de la sol·licitud d'atorgament de la subvenció implica que s'autoritza l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears a obtenir de manera directa l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la seguretat social, llevat que la persona interessada manifesti expressament la seva negativa respecte d'això. En aquest cas, ha d'aportar la documentació acreditativa d'estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la seguretat social davant l'Administració estatal abans que es dicti la proposta de resolució de concessió. Això no obstant, en el cas de subvencions de quantia igual o inferior a 3.000,00 € i de subvencions a favor d'administracions públiques, així com d'organismes, entitats públiques i fundacions del sector públic dependents, l'entitat interessada pot substituir la presentació d'aquests certificats mitjançant la presentació d'una declaració responsable.

5.7. El termini per presentar les sol·licituds i la documentació adjunta és d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

5.8. Si la sol·licitud no compleix els requisits que s'estableixen en aquesta convocatòria o hi manca la documentació requerida, s'ha de requerir la persona interessada perquè esmeni el defecte o aporti la documentació preceptiva, sota l'advertència que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la sol·licitud, amb la resolució prèvia corresponent, d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El termini per esmenar la sol·licitud o la documentació presentada juntament amb la sol·licitud és de deu dies hàbils des de la notificació del requeriment per part de l'òrgan instructor.

5.9. Les dades consignades en la sol·licitud seran tractades per la Direcció General de Drets i Diversitat, com a responsable del tractament, amb la finalitat de determinar el dret a la concessió de la subvenció sol·licitada, i que es fonamenta en l'exercici de la competència per tramitar la convocatòria que li atribueix la normativa en matèria de subvencions. També, d'acord amb els articles 15 a 21 del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de dades de les persones físiques respecte del tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/94/CE (Reglament general de protecció de dades) i els articles 13 a 18 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, la persona interessada pot exercir el dret d'accés, rectificació, supressió, limitació del tractament, portabilitat i oposició sobre les dades tractades davant el responsable del tractament.

5.10. Cada entitat sol·licitant pot presentar més d'un projecte en aquesta convocatòria.

5.11. La durada màxima dels projectes que es presentin és de dotze mesos, comptadors des de l'1 de gener de 2020.

5.12. Es considera que els projectes subvencionats han acabat una vegada transcorregut el termini d'execució previst, comptador des de la data d'inici del projecte.

5.13. El termini d'execució del projecte es pot ampliar fins a la meitat del termini establert inicialment i, abans que aquest finalitzi, per mitjà d'una resolució motivada de l'òrgan competent per resoldre, sempre que no es perjudiquin drets de terceres persones.

6. Import de la subvenció

6.1. En tots els casos es pot sol·licitar una subvenció equivalent al 100 % del pressupost del projecte.

6.2. L'annex 2 estableix els criteris objectius per concedir les subvencions, i també els punts assignats a cada apartat.

7. Despeses susceptibles de subvenció

7.1. Són subvencionables les accions que es duguin a terme des de l'1 de gener de 2020 fins al 31 de desembre de 2020, d'acord amb l'import màxim i la partida pressupostària establerta en el punt 3 d'aquesta convocatòria.

7.2. Són despeses subvencionables, d'acord amb l'article 40 del Text refós de la Llei de subvencions, les que, de manera indubtable, responguin a la naturalesa de l'activitat objecte de la subvenció que s'efectuïn abans d'acabar el termini, des de l'1 de gener de 2020 fins al 31 de desembre de 2020, per dur a terme les accions subvencionables i que no superin el valor de mercat.

7.3. Amb caràcter general, es considera una despesa efectuada la que s'ha pagat de manera efectiva abans de l'acabament del període de justificació. No obstant això, es poden justificar totes les despeses que, conforme a dret, s'han meritat en la data límit per dur a terme les activitats subvencionades o per justificar l'activitat o el projecte, amb independència que s'hagin abonat o no als creditors corresponents, sempre que l'entitat beneficiària ho sol·liciti expressament i en justifiqui la necessitat per raons de precarietat econòmica o d'urgència. En el cas que aquestes factures s'admetin, l'entitat beneficiària ha de presentar els documents que n'acreditin el pagament en el termini de vint dies comptadors des de la data de cobrament de l'import de la subvenció.

7.4. Es consideren despeses directes subvencionables les següents:

a) Locals: s'hi inclou el lloguer d'espais o sales a les Illes Balears per fer-hi activitats directament relacionades amb l'activitat subvencionada.

b) Personal: s'hi inclouen les despeses de contractació de personal en nòmina a les Illes Balears necessàries per al funcionament del projecte.

c) Equips, material fungible i subministraments: s'hi inclouen la compra, el lloguer i el transport de materials i subministraments en diversos suports (bibliogràfic, audiovisual, magnètic, etc.), i també el material fungible necessari per dur a terme les activitats previstes, així com el lloguer i el transport d'equipaments. En queda exclosa expressament la compra d'equipaments.

d) Serveis professionals externs: s'hi inclouen les despeses de contractacions de serveis a persones físiques o jurídiques i personal extern necessari per a la realització de treballs específics, sempre que se'n consideri justificada la necessitat. En concepte d'honoraris a personal que imparteixi tallers o qualsevol altre tipus d'activitat informativa o formativa que estableixi el projecte, només es poden sol·licitar a la Direcció General de Drets i Diversitat un màxim de noranta euros bruts per hora d'activitat (90 € bruts/hora). La retribució ha de ser proporcionada al tipus de treball que s'ha de dur a terme i al perfil professional. Aquesta quantia inclou les despeses de preparació i avaluació.

e) Disseny, elaboració, publicació i edició: s'hi inclouen l'elaboració dels continguts, la transcripció, el disseny i la maquetació, la impressió i la producció del material segons els diferents suports (imprès, audiovisual, sonor o informàtic). Tot el material ha d'identificar clarament que s'ha elaborat amb càrrec a la convocatòria de subvencions corresponent i ha de dur imprès el logotip del Govern de les Illes Balears. La propietat intel·lectual del material recau en l'autor o autora, la titularitat dels resultats és propietat de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i l'ús requereix l'autorització expressa de la Direcció General de Drets i Diversitat.

f) Difusió: s'hi inclouen les despeses específiques d'enviament, distribució, publicitat i propaganda del projecte.

g) Viatges, estades i dietes: són les despeses derivades de viatges, allotjament i manutenció de les persones que sigui oportú convidar per participar en alguna de les activitats del projecte, del personal vinculat laboralment amb la intervenció, del voluntariat i de les persones beneficiàries de les activitats previstes. En concepte de dietes (desplaçament i manutenció), es pot sol·licitar un import màxim de 45 € per dia i persona.

7.5. Quan l'import de la despesa subvencionable superi la quantia de 15.000,00 € (quinze mil euros) per al concepte de prestació de serveis, l'entitat beneficiària ha de sol·licitar, com a mínim, tres ofertes de proveïdors diferents, prèviament a la contractació del compromís per a la prestació del servei, llevat que, per les característiques especials de les despeses subvencionables, en el mercat no hi hagi un nombre suficient d'empreses o entitats que el prestin, o tret que la despesa s'hagi efectuat abans de la sol·licitud de la subvenció.

7.6. Es consideren despeses indirectes subvencionables les relatives al funcionament i al seguiment de l'entitat sol·licitant a les Illes Balears (administratives, relatives a la formulació i al seguiment, de comunicació, etc.). Aquestes despeses s'han d'especificar en el desglossament pressupostari del projecte i s'han d'imputar dins el període d'execució del projecte. A aquest concepte es pot imputar un màxim del 8 % del cost total del projecte. La conveniència de les despeses administratives o indirectes es valora tenint en compte el conjunt del projecte.

7.7. Les entitats beneficiàries han de reinvertir en el projecte aprovat, com a despeses directes, tots els ingressos financers o de qualsevol caràcter que la subvenció generi fins al moment en què es faci la despesa.

7.8. En cap cas, no són subvencionables les despeses següents:

a) Els interessos deutors de comptes bancaris.

b) Els recàrrecs i les sancions administratives i penals o els interessos d'aplicació a la mora dels pagaments.

c) Les despeses de procediments judicials derivats o relacionats amb l'activitat o el projecte subvencionats.

d) Els imposts indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació, ni tampoc els imposts personals sobre la renda.

En cap cas no s'han de finançar activitats dirigides a la difusió o la publicació de butlletins de la mateixa entitat (excepte els destinats a fer difusió de les activitats subvencionades pel projecte i dels seus resultats) ni a l'organització d'assemblees, trobades o seminaris interns de l'entitat sol·licitant, ni activitats dirigides a captar fons.

8. Selecció de les entitats beneficiàries

8.1. D'acord amb els articles 7 i 8 de les bases reguladores, i de conformitat amb l'article 17 del Text refós de la Llei de subvencions, la forma de selecció de les entitats beneficiàries de les subvencions ha de ser el procediment de concurs, que consisteix a concedir les subvencions després de comparar, en un únic procediment, les sol·licituds presentades, amb la finalitat d'establir una prelació entre aquestes d'acord amb els criteris de valoració prevists en l'annex 2 d'aquesta convocatòria.

8.2. D'acord amb aquest procediment de selecció, i un cop valorats i comparats els projectes, els programes o les activitats sol·licitats, d'acord amb els criteris de valoració prevists en l'annex 2 d'aquesta convocatòria, s'han d'atribuir els imports dels ajuts sol·licitats, d'acord amb l'ordre de prelació que s'estableixi segons la puntuació obtinguda, fins que s'exhaureixin els crèdits destinats a la convocatòria.

8.3. El conjunt total de les subvencions atorgades en aquesta convocatòria no pot superar la quantitat total que s'hi prevegi. Per tant, la resta de sol·licituds han de quedar excloses per manca de disponibilitat pressupostària.

8.4. Es pot distribuir o prorratejar l'import global màxim destinat a la convocatòria entre els projectes que hagi valorat positivament la comissió avaluadora. A aquest efecte, s'entén que ha estat favorable quan la valoració global del projecte hagi assolit la puntuació mínima de 35 punts, que equival al 24,13 % de la puntuació màxima.

9. Òrgans competents per iniciar, instruir i resoldre el procediment

9.1. La iniciació del procediment de subvencions es produeix d'ofici mitjançant una resolució de la consellera de Presidència, Cultura i Igualtat en els termes que estableixen l'article 15 del Text refós de la Llei de subvencions i l'article 5 de l'Ordre de bases de subvencions i es fa efectiva mitjançant la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

9.2. La instrucció i la tramitació del procediment correspon a la Direcció General de Drets i Diversitat, ateses les competències i funcions que li pertoquen en l'àmbit del desplegament normatiu i la coordinació de les polítiques d'igualtat i diversitat, impuls de la incorporació de la perspectiva LGTBI en les polítiques, els serveis i les actuacions d'àmbit autonòmic, foment del consens i la participació social en matèria de diversitat sexual i de gènere, i promoció dels valors de la diversitat humana i de la igualtat de tracte a totes les persones amb independència de la seva orientació sexual i identitat de gènere, entre d'altres.

9.3. La consellera de Presidència, Cultura i Igualtat és l'òrgan competent per dictar la resolució de concessió o denegació de la subvenció, d'inadmissió de la sol·licitud, de desistiment de la sol·licitud i de les resolucions de modificació de la concessió i de revocació i de reintegrament, si escau.

10. Comissió Avaluadora

10.1. La Comissió Avaluadora és l'òrgan col·legiat a qui correspon examinar les sol·licituds presentades i emetre'n l'informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució de concessió que ha de formular l'òrgan instructor (el director general de Drets i Diversitat).

10.2. D'acord amb l'article 19.2 del Text refós de la Llei de subvencions, la Comissió Avaluadora és preceptiva en els procediments de concurs sempre que l'import global dels fons públics prevists en la convocatòria superi els 50.000,00 € o l'import individual màxim de la subvenció sigui superior a 7.000,00 €.

10.3. La Comissió Avaluadora està composta pels membres següents:

a) President: el director general de Drets i Diversitat o el funcionari o la funcionària en qui delegui.

a) Secretària: l'auxiliar administrativa del Servei de Coordinació i Atenció a la Diversitat Sexual i de Gènere.

b) Vocals:

La cap de la Secció VI del Servei de Contractes, Subvencions i Convenis.

Un funcionari o una funcionària del Servei de Gestió Econòmica i Assumptes Generals de la Conselleria de Presidència, Cultura i Igualtat.

La cap del Servei de Coordinació Interdepartamental de la Direcció General de Coordinació.

La cap del Servei de Coordinació i Atenció a la Diversitat Sexual i de Gènere.

10.4. En la composició de la Comissió Avaluadora s'ha de procurar una representació equilibrada entre dones i homes.

10.5. El règim jurídic de la constitució i el funcionament de la Comissió Avaluadora és el que preveuen els articles 15 a 18 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i els articles 17 a 19 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

10.6. Quan la presidenta o el president de la Comissió Avaluadora ho estimi necessari, poden incorporar-se a la Comissió, amb veu però sense vot, les persones que es considerin adequades amb coneixements o experiència en matèria d'igualtat o expertes en la matèria objecte del projecte, o també les que hagin valorat el projecte.

11. Criteris objectius que han de regir la concessió de les subvencions i la puntuació dels projectes

Els projectes s'han de puntuar segons els criteris objectius i les valoracions que consten en l'annex 2 d'aquesta convocatòria, fins a un màxim de 145 punts.

12. Determinació de l'import de les subvencions

12.1. Per determinar l'import de la subvenció, cada expedient s'ha de valorar de 0 a 145 punts, d'acord amb els criteris que estableix el punt 11 d'aquestes bases.

12.2. La puntuació mínima necessària perquè un projecte pugui accedir a la subvenció és de 35 punts, que correspon a un 24,13 % de la puntuació màxima.

12.3. Cada expedient s'ha de valorar d'acord amb els trams de qualificació i els percentatges que s'indiquen a continuació, els quals s'han d'aplicar a l'import sol·licitat a fi d'obtenir la quantia de la subvenció:

a) Entre 35 i 55 punts: els correspon el 75 % de l'import sol·licitat.

a) De més de 55 punts i fins a 85 punts: els correspon el 90 % de l'import sol·licitat.

b) De més de 85 punts: els correspon el 100 % de l'import sol·licitat.

12.4. En cap cas la quantitat resultant de l'aplicació dels percentatges indicats en l'apartat anterior no pot ser superior a l'import sol·licitat.

12.5. Per determinar l'import de la subvenció, s'ha d'aplicar el percentatge resultant de la valoració de l'expedient sobre l'import del projecte aprovat.

12.6. S'ha de respectar la proporció entre els punts obtinguts i els percentatges que s'han d'aplicar als projectes presentats per calcular la quantia de la subvenció.

12.7. En el cas que la suma dels imports totals dels ajuts que correspondrien a les entitats beneficiàries superi l'import total del pressupost assignat, d'acord amb el límit pressupostari que consta en el punt 3 d'aquestes bases, aquest import total s'ha de prorratejar entre les entitats beneficiàries tenint en compte la puntuació obtinguda en cada expedient.

12.8. En el cas que alguna entitat beneficiària renunciï a l'ajut, aquest import s'ha de prorratejar entre la resta d'entitats beneficiàries tenint en compte la puntuació obtinguda per cadascuna.

12.9. En la quantia subvencionada només s'hi pot incloure l'IVA suportat si l'entitat sol·licitant no té finalitat de lucre i el suporta com a destinatària final.

13. Ordenació, instrucció, factors de correcció i reformulació de les sol·licituds

13.1. Correspon a l'òrgan instructor dur a terme d'ofici les actuacions necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de dictar la resolució i, concretament, les que determina l'article 16 del Text refós de la Llei de subvencions.

13.2. A l'efecte de determinar les persones o les entitats participants admeses en la convocatòria de subvenció corresponent, l'òrgan instructor, si pertoca, ha de requerir a les persones i les entitats sol·licitants l'esmena de les sol·licituds en els termes que preveu l'article 5.8 d'aquesta convocatòria.

13.3. Així mateix, si el procediment de concessió posteriorment es paralitza per qualsevol causa imputable a l'entitat sol·licitant, l'òrgan instructor l'ha d'advertir que, una vegada transcorregut un termini entre deu dies hàbils i un mes, se'n produirà la caducitat. Si acaba aquest termini i l'entitat sol·licitant no ha duit a terme les activitats necessàries per reprendre la tramitació, l'òrgan instructor ha de proposar a l'òrgan competent per resoldre el procediment l'arxivament de les actuacions i, una vegada dictada la resolució corresponent, l'ha de notificar a l'entitat interessada.

13.4. Una vegada completat l'expedient i sol·licitats els informes tècnics necessaris, i amb el suport documental que es consideri oportú, l'òrgan instructor ha de formular la proposta de resolució amb l'informe previ de la Comissió Avaluadora. Aquesta proposta de resolució no crea cap dret a favor de l'entitat beneficiària proposada davant l'Administració mentre no es dicti la resolució de concessió i es notifiqui o publiqui. La proposta de resolució s'ha de pronunciar sobre tots els aspectes següents: la identificació de l'entitat beneficiària; la finalitat, l'activitat o el comportament objecte de la subvenció, amb el detall de l'àmbit temporal; el pressupost total de l'activitat subvencionada; l'import sol·licitat i l'import de la subvenció concedida; la inclusió o l'exclusió, si pertoca, de l'IVA suportat; les obligacions de l'entitat beneficiària; les garanties que ofereix l'entitat beneficiària o l'exempció d'aquestes garanties; la forma de pagament, i la forma de justificació de l'aplicació dels fons percebuts.

13.5. L'òrgan instructor ha de notificar la proposta de resolució de concessió individualment a cada entitat beneficiària que hagi obtingut la puntuació exigida. L'entitat beneficiària disposarà d'un termini de tres dies hàbils comptadors des de l'endemà d'haver-la notificada per acceptar la subvenció o renunciar-hi. En tot cas, es considera que l'entitat beneficiària accepta la proposta de resolució si no manifesta el contrari dins el termini atorgat.

13.6. En el cas d'acceptació, dins aquest termini, la persona que representa legalment l'entitat ha de comunicar per escrit a la Direcció General de Drets i Diversitat la data definitiva d'inici del projecte, amb indicació del dia, el mes i l'any. També ha de comunicar si manté el pressupost inicial amb altres finançaments, que s'han d'especificar, o bé si presenta una proposta de reformulació tècnica i pressupostària del projecte inicial que s'ajusti a la quantia proposada. En el cas que s'apreciïn defectes esmenables en la reformulació presentada, s'ha de concedir a l'entitat interessada un termini de deu dies hàbils per esmenar-los.

13.7. L'òrgan instructor pot aplicar d'ofici factors de correcció consistents a reduir o excloure determinades despeses relatives al cost total del projecte, amb una motivació prèvia que ha de constar en l'acta de la Comissió Avaluadora, en la proposta de resolució i en la resolució.

13.8. En la proposta de reformulació pressupostària, les aportacions pròpies i de tercers poden ajustar-se proporcionalment a la reducció de la subvenció. En cap cas, aquest ajustament no pot implicar un increment del percentatge de cofinançament de l'Administració de la Comunitat Autònoma respecte del que apareix en el pressupost del projecte inicial.

13.9. Així mateix, la renúncia a la subvenció s'ha d'efectuar de manera expressa per qualsevol mitjà que permeti tenir-ne constància.

13.10. En tot cas, l'acceptació s'entendrà produïda automàticament si en el termini indicat des de la notificació de la proposta de resolució no es fa constar el contrari. En aquest cas, s'entén que la data d'inici és la que figura en el projecte. En el cas que l'entitat hagi indicat únicament el mes i l'any d'inici del projecte, es considera que la data d'inici és el primer dia del mes indicat. El projecte s'ha d'iniciar en un termini de trenta dies naturals des que s'hagi fet efectiu el pagament de la subvenció a l'entitat interessada, fet que ha de comunicar per escrit amb indicació de la data d'inici del projecte (dia, mes i any), llevat que es motivi la necessitat d'iniciar-lo en una data posterior.

13.11. Quan l'import de la subvenció resultant de l'informe previ de la Comissió Avaluadora que ha de servir de base a la proposta de resolució sigui inferior a l'import sol·licitat, l'entitat beneficiària podrà modificar la sol·licitud inicial durant el tràmit d'audiència previ a la proposta de resolució a fi d'adaptar-se a l'import de la subvenció susceptible de ser concedida, en el termini màxim de deu dies hàbils comptadors des de la notificació de l'informe d'avaluació.

13.12. La modificació de la sol·licitud, una vegada que l'òrgan competent n'hagi emès l'informe, s'ha de trametre a l'òrgan competent perquè dicti la resolució amb la proposta de resolució prèvia de l'òrgan instructor. En tot cas, la modificació de la sol·licitud ha de respectar l'objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció, i també els criteris de valoració establerts en relació amb les sol·licituds.

14. Resolució i notificació

14.1. L'òrgan instructor, atesos l'expedient i l'informe de la Comissió Avaluadora, ha de formular la proposta de resolució a la consellera de Presidència, Cultura i Igualtat  perquè dicti una resolució d'adjudicació o de denegació.

14.2. La resolució de concessió o de denegació de les subvencions, que posa fi a la via administrativa, ha de ser motivada i ha de contenir les dades següents: la identificació de l'entitat beneficiària; la finalitat, l'activitat o el comportament objecte de la subvenció, amb el detall de l'àmbit temporal; el pressupost total de l'activitat subvencionada; l'import sol·licitat i l'import de la subvenció concedida; la inclusió o l'exclusió, si pertoca, de l'IVA suportat; les obligacions de l'entitat beneficiària; les garanties que ofereix l'entitat beneficiària o l'exempció d'aquestes garanties; la forma de pagament, i la forma de justificació de l'aplicació dels fons percebuts.

14.3. Les resolucions de concessió o de denegació de les subvencions s'han de notificar a les entitats interessades individualment.

14.4. L'òrgan competent per dur a terme les notificacions derivades de la resolució del procediment és el director general de Drets i Diversitat.

14.5. El termini màxim per resoldre i notificar la resolució a l'entitat interessada és de sis mesos comptadors des de la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds.

14.6. El venciment del termini màxim establert per resoldre sense que es dicti i notifiqui la resolució expressa faculta l'entitat interessada per entendre desestimada la sol·licitud.

15. Pagament

Les subvencions objecte d'aquesta convocatòria s'han de pagar íntegrament una vegada resolta la concessió de la subvenció, mitjançant una bestreta del 100 %, sense que les entitats beneficiàries hagin de presentar cap de les garanties a què fa referència l'article 25.1 del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, atesa l'autorització prèvia acordada pel Consell de Govern de dia 29 de maig de 2020, d'acord amb el que determina l'article 37.2 del Text refós de la Llei de subvencions.

16. Justificació simplificada del compliment de la finalitat de la subvenció i de l'aplicació dels fons percebuts

16.1. De conformitat amb l'article 22 de les bases reguladores, relatiu a la justificació simplificada, per entendre complerta l'obligació de justificació que estableix l'article 39 del Text refós de la Llei de subvencions, i atès el que disposa l'article 75 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, per a les subvencions concedides en aquesta convocatòria, les quals consisteixen en una quantia inferior a 60.000,00 €, té caràcter de document amb validesa jurídica, a l'efecte de justificació de la subvenció, el compte justificatiu que contengui:

a) Una memòria de l'actuació justificativa del compliment de les condicions en què es va concedir la subvenció, amb indicació de les activitats i els resultats obtinguts.

b) Una relació classificada de les despeses que han estat necessàries per desenvolupar l'activitat, amb identificació de les persones, les empreses o les entitats a les quals es fan els pagaments, així com la identificació del document, l'import, la data d'emissió i la data de pagament que indiqui també les desviacions en relació amb el pressupost del projecte aprovat.

c) El detall dels altres ingressos o les altres subvencions que hagin contribuït a finançar l'activitat o el projecte subvencionat, amb indicació expressa de l'import i la procedència.

d) La carta de pagament, mitjançant el document oficial establert per la Conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques, si escau, corresponent al reintegrament dels romanents no aplicats i dels interessos produïts.

16.2. Tot això, sens perjudici de l'obligació que l'òrgan competent per a la comprovació de la subvenció té de demanar a l'entitat beneficiària, per mitjà de l'aplicació de tècniques de mostreig, que presenti determinats justificants a l'efecte d'obtenir una evidència raonable sobre l'aplicació adequada de la subvenció.

16.3. L'òrgan concedent ha de comprovar, a través de les tècniques de mostreig, els justificants que consideri oportuns i que permetin obtenir una evidència raonable sobre l'aplicació adequada de la subvenció. A aquest efecte, ha de triar un nombre no menor de tres expedients, que han de presentar el total de les factures detallades que consten en el compte justificatiu, per tal d'obtenir una evidència raonable sobre l'aplicació adequada de la subvenció concedida. L'òrgan concedent, una vegada revisades, ha de retornar les factures originals degudament postil·lades a l'entitat beneficiària, tal com determina l'apartat 17.6 d'aquesta convocatòria.

16.4. Els models de justificació i la documentació complementària per a la justificació de la subvenció atorgada, que s'han de presentar tant en paper com en format digital, s'han d'adreçar a la Direcció General de Drets i Diversitat i s'han de presentar al Registre de la Conselleria de Presidència, Cultura i Igualtat o a qualsevol altre dels llocs admesos en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en l'article 37 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

16.5. El termini per presentar el compte justificatiu és de tres mesos, comptadors des de la data d'acabament de l'execució del projecte.

16.6. Si s'esdevé alguna causa justificada que impedeixi raonablement el compliment de l'obligació de presentar la justificació en el termini de tres mesos des de l'acabament del projecte, l'entitat ha de sol·licitar una pròrroga mitjançant un escrit en el qual s'ha de justificar i motivar suficientment la sol·licitud d'ampliació. La sol·licitud sempre s'ha de presentar abans del venciment d'aquest termini. En cap cas no s'ampliarà un termini vençut. Les particularitats de l'ampliació s'han de fixar de conformitat amb el que estableix l'article 32 de la Llei 39/2015. Si la petició de pròrroga és procedent, la Direcció General de Drets i Diversitat ha d'autoritzar l'ampliació del termini de justificació de manera expressa mitjançant una resolució.

16.7. Els originals dels documents justificatius que es presentin han de ser marcats per l'òrgan gestor de la subvenció amb una estampilla en la qual s'ha d'indicar l'expedient de subvenció al qual pertanyen i la part de l'import que s'imputa a la subvenció.

16.8. En el cas que l'òrgan competent per comprovar la justificació i l'aplicació de l'ajut apreciï defectes en la justificació de l'ajut, ho ha de comunicar prèviament per escrit a l'entitat beneficiària amb la finalitat que els esmeni dins del termini de deu dies hàbils.

​​​​​​​​​​​​​​17. Liquidació de la subvenció

D'acord amb l'article 42 bis del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, la liquidació de la subvenció s'ha de dictar i notificar en el termini de nou mesos a comptar des de la presentació de la justificació per l'entitat interessada o, si escau, des de l'endemà del termini màxim per presentar-la, sens perjudici que, prèviament, s'hagi de requerir l'entitat interessada perquè la presenti en un termini addicional de quinze dies improrrogables.

18. Publicitat dels ajuts

Les persones o entitats beneficiàries han d'indicar, en totes les actuacions d'informació i publicitat que duguin a terme relacionades amb la finalitat de la subvenció, la col·laboració de la Conselleria de Presidència, Cultura i Igualtat, en un lloc destacat.

19. Compatibilitat

19.1. Les subvencions atorgades d'acord amb aquesta convocatòria són compatibles amb els ajuts d'altres administracions públiques o d'altres ens públics o privats, estatals o internacionals.

19.2. L'import dels ajuts concedits d'acord amb aquesta convocatòria no pot ser, en cap cas, d'una quantia que, de manera aïllada o en concurrència amb subvencions o ajuts d'altres administracions o ens públics o privats, superi el cost de l'activitat que l'entitat beneficiària ha de dur a terme.

20. Subcontractació

20.1. L'entitat beneficiària pot subcontractar, totalment o parcialment, l'activitat subvencionada. El percentatge màxim que es pot subcontractar és del 50 % de l'import de l'activitat subvencionada, d'acord amb el que disposen l'article 38 del Text refós de la Llei de subvencions i l'article 27 de l'Ordre de la consellera de Presidència de 24 d'agost de 2018.

20.2. No es poden subcontractar activitats si la subcontractació suposa augmentar el cost de l'activitat subvencionada sense aportar valor afegit al contingut de l'activitat.

20.3. No es pot fraccionar un contracte per tal de disminuir-ne la quantia i eludir el compliment dels requisits exigits en l'apartat 4 de l'article 38 del Text refós de la Llei de subvencions.

20.4. Els contractistes estan obligats només davant l'entitat beneficiària, que assumeix la responsabilitat total de l'execució de l'activitat subvencionada davant l'òrgan concedent.

20.5. L'entitat beneficiària no pot concertar l'execució de les activitats subvencionades amb:

a) Persones o entitats sotmeses a alguna de les prohibicions de l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions.

b) Persones o entitats que hagin percebut altres subvencions per a la realització de l'activitat objecte de contractació.

c) Intermediaris o intermediàries o assessors o assessores en els casos en què els pagaments es defineixin com un percentatge del cost total de l'operació, llevat que el pagament estigui justificat amb referència al valor de mercat del treball efectuat o dels serveis prestats.

d) Persones o entitats vinculades amb l'entitat beneficiària, llevat que la contractació s'efectuï d'acord amb les condicions normals de mercat i s'obtengui l'autorització prèvia de l'òrgan concedent de la subvenció.

e) Persones o entitats sol·licitants d'un ajut o una subvenció en la mateixa convocatòria i programa que no l'hagin obtingut perquè no compleixen els requisits o no han assolit la valoració suficient.

21. Obligacions de les persones beneficiàries

21.1.  Són obligacions de les persones beneficiàries les següents:

a) Comunicar a l'òrgan instructor que accepta la proposta de resolució o que hi renuncia en els termes de la resolució de convocatòria. En qualsevol cas, l'acceptació s'entén produïda automàticament si, una vegada transcorregut el termini que determina la convocatòria, no es fa constar el contrari.

b) Dur a terme l'activitat, el projecte o la inversió, o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.

c) Destinar els ajuts atorgats a la finalitat per a la qual se sol·liciten.

d) Justificar la realització de l'activitat, així com el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció.

e) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i de control financer que duguin a terme els òrgans competents, i aportar tota la informació que els sigui requerida en l'exercici d'aquestes actuacions.

f) Comunicar a la Conselleria de Presidència, Cultura i Igualtat la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions i ajudes per a la mateixa finalitat. Aquesta comunicació s'ha de dur a terme en el termini de tres dies hàbils transcorreguts des de la data de la sol·licitud o l'obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de justificar la finalitat que s'hagi atorgat als fons percebuts.

g) Acreditar, en la forma que s'estableixi reglamentàriament i abans de dictar la proposta de resolució de concessió, que estan al corrent de les obligacions tributàries i amb la seguretat social davant l'Administració de l'Estat, i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica.

h) Deixar constància de la percepció i l'aplicació de la subvenció en els llibres de comptabilitat o en els llibres de registre que, si escau, ha de dur l'entitat beneficiària d'acord amb la legislació mercantil o fiscal aplicable.

i) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, incloent-hi els documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

j) Fer constar, en els termes que s'estableixin en les convocatòries corresponents, el finançament de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en les memòries anuals que es redactin, en els treballs, les activitats, els actes públics relacionats amb la finalitat de la subvenció i en tot element de comunicació en qualsevol format que es dugui a terme.

k) Reintegrar els fons percebuts en els casos que preveu l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions.

l) Notificar a l'òrgan instructor qualsevol modificació de la documentació presentada juntament amb la sol·licitud que es produeixi durant el període subvencionat fins que no es presenti la justificació final del projecte.

m) Complir la normativa en matèria de protecció de dades i, en particular, el tractament de les categories especials de dades personals —article 9.2 del Reglament (UE) 2016/679 (RGPD) i de la  Llei orgànica 13/2018, 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals— a les quals tengui accés amb motiu de l'execució del projecte subvencionat.

22. Modificació del projecte aprovat   

22.1. Les entitats que hagin rebut ajuts estan obligades a comunicar immediatament qualsevol eventualitat que alteri o dificulti el desenvolupament del projecte subvencionat.

22.2. En el cas de modificacions substancials, és necessària l'autorització prèvia i expressa de l'òrgan que concedeix l'ajut. Es consideren modificacions substancials les següents:

a) Les que afecten objectius, resultats, població destinatària i ubicació territorial.

b) La creació de partides no previstes inicialment en el projecte.

c) Les variacions en les partides que, sense alterar la quantia total de l'ajut i del valor del programa, superin el 10 % respecte del pressupost aprovat. Les variacions en les partides inferiors al 10 % però que, sumades, arribin a aquest límit, passaran a tenir la consideració de modificació substancial.

A aquests efectes, l'entitat beneficiària, després de la resolució de concessió i abans que acabi el termini màxim d'execució o de justificació de l'activitat, pot sol·licitar la modificació del contingut del projecte, per raó de la concurrència de les circumstàncies noves i imprevisibles que justifiquin l'alteració de les condicions d'execució de l'activitat objecte de l'ajut.

22.3. Les sol·licituds de modificació han de ser motivades i s'han de formular immediatament després de l'aparició de les circumstàncies noves i imprevisibles que justifiquin l'alteració de les condicions d'execució de l'activitat objecte de l'ajut.

22.4. Les modificacions que, sense alterar la quantia total de la subvenció i del valor del programa, no superin el percentatge previst estan condicionades a la comunicació a la Direcció General de Drets i Diversitat. En aquest cas, les entitats poden compensar les variacions produïdes entre les diferents partides, i això no implica la necessitat de modificar el contingut de l'acte de concessió de l'ajut.

23. Avaluació i control

23.1. Les persones o entitats beneficiàries queden sotmeses a les mesures de comprovació i fiscalització que estableix la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control dels ajuts públics. A més, han de facilitar tota la informació que els requereixin l'òrgan instructor, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern.

23.2. L'ocultació de qualsevol informació sobre els requisits dona lloc a la denegació o a la revocació de l'ajut atorgat.

23.3. D'acord amb l'article 11.2 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, les administracions públiques de les Illes Balears han de denegar l'atorgament de subvencions a les entitats sol·licitants sancionades o condemnades en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionades per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma.

24. Revocació

24.1. Una vegada atorgada vàlidament la concessió de la subvenció mitjançant una resolució, pertocarà la revocació quan l'entitat beneficiària incompleixi totalment o parcialment les obligacions a les quals està subjecta l'eficàcia de la concessió. La revocació té com a conseqüència la modificació de la resolució de concessió, així com el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament.

24.2. L'alteració, intencionada o no, de les condicions que s'han tingut en compte per a la concessió de la subvenció, l'incompliment total o parcial de les obligacions o dels compromisos que ha de complir l'entitat beneficiària i, en tot cas, l'obtenció de subvencions incompatibles, abans o després de la resolució de concessió, són causes de revocació, total o parcial, de la subvenció atorgada.

24.3. La revocació de la subvenció s'ha de dur a terme mitjançant una resolució de modificació de la resolució de concessió, que ha d'especificar-ne la causa, així com la valoració del grau d'incompliment, i ha de fixar l'import que, si escau, ha de percebre finalment l'entitat beneficiària. A aquest efecte, s'entén per resolució de modificació la resolució de pagament dictada en el si del procediment d'execució pressupostària que compleix tots aquests requisits. No obstant això, en els casos en què, a conseqüència de l'abonament previ de la subvenció, l'entitat beneficiària n'hagi de reintegrar la totalitat o una part, no s'ha de dictar cap resolució de modificació i s'ha d'iniciar el procediment de reintegrament corresponent.

24.4. A aquests efectes, s'ha de tenir en compte el principi general de proporcionalitat, com també els criteris de gradació següents:

a) En el cas d'execució parcial de l'activitat objecte de la subvenció, el nivell de divisibilitat de l'activitat i de la finalitat pública perseguida en cada cas. En particular, s'ha de tenir en compte l'existència de mòduls, fases o unitats individualitzades que siguin susceptibles de realització independent.

b) En el cas d'alteració de les condicions d'execució, el grau d'incidència d'aquestes alteracions en la satisfacció de la finalitat essencial de la subvenció.

 

​​​​​​​25. Reintegrament

Les causes de reintegrament total o parcial, com també el procediment per exigir-lo, són les que disposa l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions. El reintegrament ha de ser proporcional a l'incompliment produït.

26. Infraccions i sancions

26.1. Les accions i les omissions de les entitats beneficiàries tipificades en els articles 51, 52 i 53 del Text refós de la Llei de subvencions determinen que s'apliqui el règim d'infraccions i sancions que s'hi estableix, quan hi intervengui dol, culpa o simple negligència.

26.2. Les infraccions i sancions que es derivin de l'atorgament de subvencions previstes en aquesta Resolució es regeixen pel que estableix el títol V del Text refós de la Llei de subvencions.

27. Normativa aplicable

Per tramitar el procediment de concessió de subvencions cal atenir-se al que disposen el Text refós de la Llei de subvencions; l'Ordre de la consellera de Presidència de 24 d'agost de 2018 (BOIB núm. 106, de 28 d'agost de 2018); la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

 

ANNEX 2 Criteris objectius que han de regir la concessió de les subvencions i la puntuació dels projectes

Les sol·licituds presentades s'han de puntuar d'acord amb els criteris objectius i les valoracions següents:

1. Grau de capacitat operativa i tècnica actual de l'entitat sol·licitant (de 0 a 6 punts)

L'entitat disposa de la infraestructura suficient per dur a terme el projecte (2 punts).

L'entitat disposa de personal tècnic suficient per dur a terme el projecte (2 punts).

L'entitat disposa dels mitjans materials i tecnològics adequats per dur a terme el projecte (2 punts).

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 6 punts.

2. Grau d'implantació de l'entitat en l'entorn social i territorial corresponent i cobertura de les accions del projecte (de 0 a 10 punts)

a) Antiguitat de l'entitat des de la seva creació o implantació a les Illes Balears:

Menys d'un any i fins a cinc anys (1 punt).

Més de cinc anys i menys de deu anys (2,5 punts).

A partir de deu anys (5 punts).

La puntuació màxima del subapartat a) és de 5 punts.

b) Abast territorial d'influència i extensió de les accions del projecte:

El projecte preveu activitats a totes les Illes Balears (5 punts).

El projecte preveu activitats a tres illes (3 punts).

El projecte preveu activitats a dues illes (2 punts).

El projecte preveu activitats només a una illa (1 punt).

La puntuació màxima del subapartat b) és de 5 punts.

Les puntuacions dels subapartats a) i b) són acumulables fins al total dels 10 punts que corresponen a aquest apartat.

3. Trajectòria de l'entitat en l'organització d'activitats semblants a l'objecte d'aquesta convocatòria (de 0 a 5 punts)

L'entitat ha organitzat amb anterioritat una activitat de característiques semblants a qualsevol de les tres línies que són objecte d'aquesta convocatòria (1 punt).

L'entitat ha organitzat amb anterioritat entre dues i tres activitats diferenciades de característiques semblants a qualsevol de les tres línies que són objecte d'aquesta convocatòria (2,5 punts).

L'entitat ha organitzat amb anterioritat més de tres activitats diferenciades de característiques semblants a qualsevol de les tres línies que són objecte d'aquesta convocatòria (5 punts).

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 5 punts.

4. Grau d'adequació del projecte tècnic a aquesta convocatòria (de 0 a 10 punts)

El projecte descriu el context en què pretén incidir i s'adequa a les finalitats i els efectes prevists en la convocatòria (2 punts).

El projecte descriu les necessitats que s'han de cobrir i s'adeqüen a les finalitats i els efectes prevists en la convocatòria (2 punts).

El projecte descriu la població diana a la qual va adreçat i s'adequa a les finalitats i els efectes prevists en la convocatòria (2 punts).

El projecte descriu les activitats que s'han de dur a terme i s'adeqüen a les finalitats i els efectes prevists en la convocatòria (2 punts).

El projecte descriu objectius generals i objectius específics i s'adeqüen a les finalitats i els efectes prevists en la convocatòria (2 punts).

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 10 punts.

5. Grau de qualitat tècnica del projecte i grau de coherència metodològica entre els objectius i les activitats proposades (de 0 a 10 punts)

a) Incorporació al projecte d'aspectes tècnics que aporten un valor afegit de qualitat tècnica:

El projecte presenta un plus de qualitat tècnica en funció d'alguna característica organitzativa, metodològica o funcional que aporta un valor afegit a les intervencions (5 punts).

La puntuació màxima del subapartat a) és de 5 punts.

b) Grau de coherència metodològica entre activitats i objectius proposats:

És factible assolir l'objectiu general amb la metodologia i les activitats proposades (2,5 punts).

És factible assolir l'objectiu general i els objectius específics amb la metodologia i les activitats proposades (5 punts).

La puntuació màxima del subapartat b) és de 5 punts.

Les puntuacions dels subapartats a) i b) són acumulables fins al total dels 10 punts que corresponen a aquest apartat.

6. Grau d'innovació de les activitats o de les metodologies (de 0 a 5 punts)

El projecte preveu i detalla alguna activitat innovadora dins el territori de les Illes Balears (2,5 punts).

El projecte preveu i detalla alguna metodologia innovadora dins el territori de les Illes Balears (2,5 punts).

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 5 punts.

7. Grau de coordinació amb els serveis públics de l'Administració de la CAIB per tal d'establir sinergies en la implementació del projecte (de 0 a 5 punts)

El projecte preveu i detalla la coordinació amb un servei públic de l'Administració de la CAIB per implementar les activitats (2,5 punts). 

El projecte preveu i detalla la coordinació amb més d'un servei públic de l'Administració de la CAIB per implementar les activitats (5 punts). 

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 5 punts.

8. Incorporació d'un pla de difusió de les activitats i dels resultats finals del projecte (de 0 a 6 punts)

— El projecte detalla un pla de difusió de les activitats que preveu dur a terme per difondre'l a tot el territori de les Illes Balears (1 punt).

— El projecte detalla un pla de difusió dels resultats finals del projecte per difondre'l a tot el territori de les Illes Balears (1 punt).

— El projecte detalla un pla de difusió de les activitats que preveu dur a terme utilitzant les xarxes socials o la pàgina web, en castellà i en català (2 punts).

— El projecte detalla un pla de difusió dels resultats finals del projecte utilitzant les xarxes socials o la pàgina web, en castellà i en català (2 punts).

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 6 punts.

9.  Grau d'implementació d'una metodologia de seguiment i d'avaluació del projecte (de 0 a 5 punts)

— El projecte identifica entre un i dos indicadors diferents per fer el seguiment i l'avaluació de l'assoliment dels resultats (1 punt).

— El projecte identifica entre tres i cinc indicadors diferents per fer el seguiment i l'avaluació de l'assoliment dels resultats (2,5 punts).

— El projecte especifica més de cinc indicadors diferents per fer el seguiment i l'avaluació de l'assoliment dels resultats (5 punts).

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 5 punts.

10. Grau d'implementació d'indicadors clau per a les polítiques públiques LGTBI (de 0 a 5 punts)

— El projecte identifica almenys un indicador clau específic per a les polítiques públiques LGTBI (2,5 punts).

— El projecte identifica diversos indicadors clau específics i diferenciats per a les polítiques públiques LGTBI (5 punts).

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 5 punts.

11. Grau d'incorporació de marcadors estadístics de gènere no-binari i d'altres que s'adeqüin a les relacions afectives de les persones LGTBIQ+ i a la diversitat del fet familiar (de 0 a 3 punts)

El projecte incorpora algun marcador estadístic de gènere no-binari (1 punt).

El projecte incorpora algun marcador que s'adequa a les relacions afectives de les persones LGTBIQ+ (1 punt).

El projecte incorpora algun marcador que s'adequa a la diversitat del fet familiar (1 punt). 

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 3 punts.

12. Viabilitat econòmica del projecte de conformitat amb el seu pla de finançament i amb el grau de finançament aconseguit o previst al marge del possible ajut de la Conselleria de Presidència, Cultura i Igualtat (de 0 a 5 punts)

L'entitat participa en el finançament amb fons propis o amb previsió d'altres fons de finançament en el projecte presentat:

Fins al 20 % del total del pressupost: 1 punt.

Més del 20 % i fins al 40 % del total del pressupost: 2 punts.

Més del 40 % i fins al 60 % del total del pressupost: 3 punts.

Més del 60 % i fins al 80 % del total del pressupost: 4 punts.

Més del 80 % del total del pressupost: 5 punts.

Aquestes aplicacions s'han de fer exclusivament per al percentatge que s'estimi en conjunt i no poden ser acumulables.

13. Grau de transversalitat de les actuacions que preveu el projecte (de 0 a 5 punts)

El projecte preveu i detalla actuacions en les quals cal la interacció entre dos àmbits d'intervenció dels que estableix la Llei 8/2016 en l'article 10.1 (1 punt).

El projecte preveu i detalla actuacions en les quals cal la interacció entre tres àmbits d'intervenció dels que estableix la Llei 8/2016 en l'article 10.1 (2,5 punts).

El projecte preveu i detalla actuacions en les quals cal la interacció entre més de tres àmbits d'intervenció dels que estableix la Llei 8/2016 en l'article 10.1 (5 punts).

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 5 punts.

14. Grau de contribució del projecte a evitar situacions de rebuig, de discriminació o de violència cap a les persones per raó de la seva orientació sexual, identitat de gènere o expressió de gènere (de 0 a 10 punts)

El projecte preveu obtenir un resultat concret amb incidència directa en l'erradicació de l'LGTBI-fòbia (2,5 punts). 

El projecte preveu obtenir entre dos i tres resultats concrets i diferenciats amb incidència directa en l'erradicació de l'LGTBI-fòbia (5 punts). 

El projecte preveu obtenir més de tres resultats concrets i diferenciats amb incidència directa en l'erradicació de l'LGTBI-fòbia (10 punts). 

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 10 punts.

15. Grau de contribució del projecte amb incidència directa en les tres línies que són objecte de la convocatòria

a) Grau de contribució del projecte a l'elaboració d'instruments per incidir en accions de responsabilitat social de les empreses en polítiques LGTBI (de 0 a 5 punts):

El projecte preveu tenir incidència directa en l'àmbit de la responsabilitat social en polítiques LGTBI d'un sector empresarial (2,5 punts). 

El projecte preveu tenir incidència directa en l'àmbit de la responsabilitat social en polítiques LGTBI de més d'un sector empresarial (5 punts). 

b) Grau de contribució del projecte a millorar la capacitació de professionals en matèria de diversitat sexual i de gènere que pertanyin al personal de les administracions públiques que estiguin prestant els seus serveis en algun dels àmbits que preveu (de 0 a 5 punts):

El projecte preveu tenir incidència directa en la millora de la capacitació de professionals en matèria de diversitat sexual i de gènere d'un dels àmbits que preveu l'article 10.1 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia (2,5 punts). 

El projecte preveu tenir incidència directa en la millora de la capacitació de professionals en matèria de diversitat sexual i de gènere de més d'un dels àmbits (5 punts). 

c) Grau de contribució del projecte a disposar de dades en matèria de diversitat sexual i de gènere que ajudin a elaborar polítiques públiques antidiscriminatòries en l'àmbit LGTBI arreu del territori de les Illes Balears (de 0 a 5 punts):

El projecte preveu tenir incidència directa en l'obtenció de dades mitjançant un estudi o investigació relacionat amb situacions de discriminació o violència contra persones LGTBIQ+ en un territori que inclogui, com a mínim, dues illes (2,5 punts). 

El projecte preveu tenir incidència directa en l'obtenció de dades mitjançant un estudi o investigació relacionat amb situacions de discriminació o violència contra persones LGTBIQ+ que inclogui tot el territori de les Illes Balears (5 punts). 

Les puntuacions dels apartats a), b) i c) no són acumulables. 

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 5 punts.

16. Grau de lluita contra la desigualtat per raó del gènere mitjançant accions concretes (de 0 a 5 punts)

En el plantejament del projecte es tenen en compte les situacions de desigualtat per raó del gènere, encara que no es preveu implementar cap acció positiva concreta que ajudi a evitar o corregir aquestes situacions (1 punt).

En el plantejament del projecte es tenen en compte les situacions de desigualtat per raó del gènere i es preveu implementar alguna acció positiva concreta que ajudi a evitar o corregir aquestes situacions de desigualtat (5 punts).

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 5 punts.

 

​​​​​​​17. Grau d'incorporació de la perspectiva interseccional (de 0 a 5 punts)

En el plantejament del projecte es tenen en compte les situacions de discriminació múltiple que puguin patir les persones LGTBIQ+, encara que no es preveu implementar cap acció que incorpori almenys dues categories d'opressió diferents a les de l'orientació sexual, la identitat de gènere o l'expressió de gènere (1 punt).

En el plantejament del projecte es tenen en compte les situacions de discriminació múltiple que puguin patir les persones LGTBIQ+, i es preveu implementar alguna acció detallada que tengui en compte la intersecció d'almenys dues categories d'opressió diferents a les de l'orientació sexual, la identitat de gènere o l'expressió de gènere (5 punts).

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 5 punts.

18. Disseny i implementació del projecte per part d'entitats la finalitat de les quals sigui la defensa de persones LGTBIQ+ o l'atenció de les necessitats del col·lectiu, i valoració del seu grau d'experiència demostrada (de 0 a 10 punts)

El projecte està dissenyat i implementat per una entitat LGTBI amb experiència demostrada en l'atenció o en la defensa de les persones LGTBIQ+ d'almenys un any (2,5 punts). 

El projecte està dissenyat i implementat per una entitat LGTBI amb experiència demostrada en l'atenció o en la defensa de les persones LGTBIQ+ de més d'un any i fins a 5 anys (5 punts). 

El projecte està dissenyat i implementat per una entitat LGTBI amb experiència demostrada en l'atenció o en la defensa de les persones LGTBIQ+ de més de cinc anys (10 punts). 

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 10 punts.

19. Grau de participació en l'execució de les activitats de persones LGTBIQ+ com a referents visibles (de 0 a 10 punts)

El projecte preveu i detalla la participació d'almenys una persona del col·lectiu LGTBIQ+ en una de les activitats (2,5 punts).

El projecte preveu i detalla la participació d'almenys una persona del col·lectiu LGTBIQ+ en dues de les activitats (5 punts).

El projecte preveu i detalla la participació d'almenys una persona del col·lectiu LGTBIQ+ en totes les activitats (10 punts).

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 10 punts.

20. Grau de cooperació en el projecte entre entitats amb experiència demostrada en l'atenció o en la defensa de persones LGTBIQ+ (de 0 a 5 punts)

El projecte preveu i detalla la cooperació en alguna de les activitats amb una altra entitat diferent a la seva que tengui experiència demostrada en l'atenció o en la defensa de les persones LGTBIQ+ (5 punts). 

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 5 punts.

21. Grau d'aplicació de la mesura d'integració social i laboral de persones amb diversitat funcional (de 0 a 5 punts)

L'entitat preveu i detalla la incorporació al projecte d'alguna persona o de persones amb diversitat funcional, ja sigui com a part del personal que executa les activitats o com a  persones destinatàries de les activitats (5 punts).

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 5 punts.

22. Grau d'aplicació de la mesura de garantia d'accessibilitat universal (de 0 a 5 punts)

L'entitat preveu i detalla alguna mesura que garanteixi l'accessibilitat universal a les activitats del projecte (5 punts).

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 5 punts.

23. Grau d'aplicació de la mesura de sostenibilitat ambiental (de 0 a 5 punts)

L'entitat preveu i detalla alguna mesura de sostenibilitat ambiental per dur a terme les activitats del projecte (5 punts).

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 5 punts.

Puntuació global del sumatori de puntuacions màximes de tots els criteris objectius: 145 punts.