Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 5042
Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 8 de juny de 2020 per la qual es convoca la provisió, pel sistema de concurs, d’un lloc de feina de prefectura de grup d’Admissió d’Urgències de l’Hospital Can Misses

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

És necessari cobrir el lloc de feina de prefectura de grup d'Admissió d'Urgències de l'Hospital Can Misses corresponent a la plantilla orgànica autoritzada del'Hospital Can Misses de l'Àrea de Salud d'Eivissa i Formentera.

Fonaments de dret

  1. Articles 29 i 30 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut (BOE núm. 301/2003, de 17 de desembre).

  2. Acord del Consell de Govern de 13 de maig de 2011 pel qual es ratifica l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 22 de març de 2011 pel qual es regula el sistema de provisió dels càrrecs no directius del personal estatutari de gestió i serveis del Servei de Salut de les Illes Balears,  modificat per l'Acord de Consell de Govern de 18 de gener de 2013 pel qual es ratifica l'Acord de la Mesa Sectorial de 5 desembre de 2012.

  3. Reial decret llei 1/1999, de 8 de gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places en les institucions sanitàries de la Seguretat Social.

  4. Resolució del director general del Servei de Salut de 23 de maig de 2011 per la que se dicten les instruccions per aplicar l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 22 de març de 2011 (BOIB núm. 87/2011, d'11 de juny).

  5. Decret 8/2018, de 23 de març, pel qual es regula la capacitació lingüística del personal estatutari del Servei de Salut (BOIB núm. 37/2018, de 24 de març).

  6. Resolució de la consellera de Salut de 13 de gener de 2016 per la qual se deleguen diferents competències en matèria de personal estatutari en elsòrgans del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB núm. 10/2016, de 21 de gener), modificada por la Resolució de 13 de setembre de 2017 (BOIB núm. 119/2017, de 28 de setembre), en virtut de la qual se delega en les persones titulars de les gerències territorials dels centres i establiments del Servei de Salut de les Illes Balears, en relació amb el personal adscrit a la seva gerència, la competència de convocar i resoldre els procediments de provisió de llocs de prefectura que hagin de proveir-se pel sistema de lliure designació i remoure al personal que hagi obtingut un lloc de prefectura per aquest sistema.

Por tot això, dict la següent

Resolució

  1. Aprovar la convocatòria per proveir, pel sistema de concurs, el lloc de feina de prefectura de grup d'Admissió d'Urgències de l'Hospital Can Misses corresponent a la plantilla orgànica autoritzada de l'Hospital  Can Misses de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera.

  1. Aprovar les bases que regeixen aquesta convocatòria, que figuren a l'Annex 1.

  1. Publicar un model de sol·licitud per accedir al lloc de feina ofert en aquesta convocatòria, que està a l'Annex 2.

  1. Designar a les persones integrants de la Comissió de Selecció, que figuren a l'Annex3.

  1. Aprovar els aspectes curriculars que es tindran en compta en aquesta convocatòria, que figuren a l'Annex 4.

  1. Publicar esta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en els taulers d'anuncis de l'Hospital Can Misses de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera i en el portal web del Servei de Salut de les Illes Balears (www.ibsalut.es).

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució —que esgota la via administrativa— pot interposar-se un recurs de reposició davant l'òrgan que la dicta en el termini d'un mescomptador  desde l'endemà de la data de publicació,d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 de octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, en relació amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant  la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superiorde Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos a comptadors des del dia següent a la data de publicació d'aquesta resolució, d'acord amb els articles 10 i 46 de laLlei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri procedent interposar.

 

Palma, 8 de juny de 2020

El director general del Servei de Salut de les Illes Balears

Julio Miguel Fuster Culebras

(P.d. Resolució de la consellera de Salut de 13 de gener de 2016 (BOIB núm. 10/2016, de 21 de gener)

 

Annex 1

Bases de la convocatòria

1. Lloc de feina ofert:

Prefectura de grup d'Admissió d'Urgències de l'Hospital Can Misses.

2. Característiques generals

El règim jurídic d'aquest lloc de feina és l'establert per la Llei 55/2003i les disposicions que la desenvolupen. El càrrec s'ocuparà en règim de dedicació exclusiva.

3. Requisits de les persones aspirants:

3.1. Requisits generals

  1. Tenir la nacionalitat espanyola o la d'un estat membre de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu, o tenir el dret a la lliure circulació de treballadors de conformitat amb el Tractat de la Unió Europea o altres tractats ratificats per Espanya, o bé tenir reconegut aquest dret per mitjà d'una norma legal.

  2. Tenir la titulació oficial que habilitiper a l'exercici professional del lloc de feina o estar en condicions de obtenir-la dins del termini per presentar sol·licituds.

  3. Acreditar els coneixements de català corresponents al nivell B2 per al grup C1, i del nivell A2 per al grup C2 en el cas del personal estatutari de gestió i serveis; i del nivell C1 per al grup C1 i del nivell B2 per al grup C2 en el cas del personal estatutari de gestió i serveis de la funció administrativa. Aquesta acreditació s'ha de realitzar per mitjà d'un certificat expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública o de qualsevol dels expedits, reconeguts com a equivalents o homologats per la Direcció General de Política Lingüística que avalin dit nivell de coneixement.

  4. El personal estatutari fix que no procedeixi del Servei de Salut de les Illes Balears i que participi en un procediment de mobilitat, si no pot acreditar el nivell de coneixements de la llengua catalana corresponent a la plaça o lloc de feina al qual opta, queda obligat a obtenir-lo i acreditar-lo en un termini màxim de dos anys comptadors des de la data d'ocupació de la plaça o lloc de feina en el Servei de Salut de les Illes Balears.

  5. Tenir la capacitat funcional necessària per desenvolupar les funcions que es derivin del nomenament.

  6. Tenir complits 16 anys i no sobrepassar l'edat de jubilació forçosa.

  7. No haver estat separada del servei -per mitjà d'un expedient disciplinari- de qualsevol servei de salut o administració pública en els sis anys anteriors a la convocatòria, ni estar inhabilitada amb caràcter ferm per exercir funcions públiques ni, en el seu cas, la professió corresponent. En els casos de persones d'altres estats mencionats en el paràgraf a), no estar inhabilitada per una sanció o una pena per a l'exercici professional o per accedir a funcions o serveis públics en el seu estat, ni haver estat separada per mitjà d'una sanció disciplinària de cap de les seves administracions o serveis públics en els sis anys anteriors a la convocatòria. 

​​​​​​​3.2. Requisits específics:

  1. Pot participar en aquesta convocatòria el personal estatutari fix de gestió i serveis dels subgrups C1 o C2 que, en la data de publicació d'aquesta resolució, estigui en la situació de servei actiu o en la situació de reserva de plaça i presti servei en institucions sanitàries del Sistema Nacional de Salut.

  1. No obstant això, de conformitat amb l'establert en el punt 11.4 de l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 22 de març de 2011, pel qual es regula el sistema de provisió de càrrecs no directius del personal estatutari de gestió i serveis del Servei de Salut de les Illes Balears, ratificat per l'Acord del Consell de  Govern de 13 de maig de 2011, si es declara deserta la present convocatòria per no concórrer personal estatutari fix que compleixi els requisits establerts, es pot designar, per un termini de dos anys, a personal estatutari interí que compleixi els requisits esmentats i que hagi presentat la seva sol·licitud i hagi complert la resta de formalitats corresponents, en el termini establert.

3.3. Acreditació dels requisits

Els requisits han de complir-se el darrer dia de termini de presentació de sol·licituds, en la forma i termini que la convocatòria determini.

L'acreditació ha de fer-se efectiva en el moment de presentar la sol·licitud.

4. Característiques i funcions a desenvolupar

La persona que obtingui el lloc dependrà de la Direcció de Gestió i desenvoluparà les funcions pròpies de la prefectura de grup d'Admissió d'Urgències de la plantilla orgànica autoritzada de l'Hospital Can Misses, entre elles:

    1. Organitzar, planificar i dirigir el desenvolupament diari de l'àrea administrativa d'acord amb les indicacions de la Prefectura de Secció.

    2. Planificar y gestionar los torns de feina.

    3. Formar al personal al seu càrrec.

    4. Coordinar i supervisar els procediments relacionats amb els fluxos d'admissió de pacients.

    5. Coordinar i supervisar els procediments relacionats amb la facturació a tercers.

    6. Coordinar i supervisar els procediments relacionats amb els usuaris.

    7. Responsabilitzar-se de la gestió del material d'ús en les tasques administratives del Servei.

    8. Revisar, implantar i actualitzar els protocols de feina.

    9. Totes aquelles funcions i tasques relacionades amb l'àrea de la seva competència que l'encarregui la prefectura de Secció d'Admissió i de la Direcció de Gestió.

5. Tràmit de sol·licitud

​​​​​​​5.1. Les persones que vulguin participar en aquesta convocatòria han de presentar la sol·licitud amb el model que figura a l'Annex 2. 

5.2. La sol·licitud, dirigida a l'òrgan convocant, ha de presentar-se en el termini de vint dies (20) hàbils comptadors des del dia següent a la data de publicació d'aquesta resolució de convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. 

​​​​​​​5.3. La documentació es pot presentar en el Registre General dels Serveis Centrals del Servei de Salut de les Illes Balears o per mitjà de qualsevol de les vies que preveu l'article 16.4 de la Llei 39/2015.

6. Documentació que s'ha d'aportar 

​​​​​​​6.1. Juntament amb la sol·licitud, tota persona aspirant ha d'aportar els documents següents: 

  1. Fotocòpia del documentd'identitat (DNI, NIE o passaport).

  2. Fotocòpia compulsada del títol i del nomenament (o contracte).

  3. Fotocopia compulsada del certificat de coneixements de català, sense perjudici del que estableix la base 3.1.c.

  4. Documents que acreditin els requisits i els mèrits al·legats (originals o fotocòpies compulsades). 

​​​​​​​​​​​​​​6.2. L'òrgan competent verificarà que les persones aspirants compleixen els requisits i la resta d'especificitats exigides en aquesta convocatòria. 

 

​​​​​​​7. Sistema selectiu

Desprès de verificar que las persones aspirants compleixen els requisits exigits en la convocatòria, s'iniciarà el procediment de valoració de mèrits, en el què s'han de tenir en compta els aspectes curriculars previstos a l'Annex 4.

8. Resolució de la convocatòria 

8.1. D'acord amb l'article 6 de l'Acord del Consell de Govern de 13 de maig  de 2011, cada comissió de selecció ha d'elevar a l'òrgan competent la resolució provisional del concurs, que ha d'indicar la puntuació obtinguda per cada persona aspirant i ha de publicar-se en els taulers d'anuncis de l'Hospital Can Misses d l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formenterai en el portal web del Servei de Salut. Contra aquesta resolució, les persones interessades poden presentar al·legacions en el termini de quinze dies hàbils comptadors des del dia següent a la data de publicació. Aquestes al·legacions  seran resoltes en la resolució definitiva del concurs, que se publicarà així mateix en els taulers d'anuncis de l'Hospital Can Missesde l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera, en el portal web del Servei de Salut i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. 

8.2. Una vegada finalitzat el procés selectiu, ha d'efectuar-se el nomenament de la persona aspirant que hagi obtingut la puntuació més alta, en base amb l'establert en aquest acord. 

8.3. De conformitat amb l'article 25 del Reial decret llei 1/1999,i el punt 8.2. de l'Acord del Consell de Govern de 13 de maig de 2011, pel qual es ratifica l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat, pel qual es regula el sistema de provisió dels càrrecs no directius del personal estatutari de gestió i serveis del Servei de Salut de les Illes Balears, el lloc convocat pot ser declarat desert si se considera que no ha concorregut cap persona aspirant idònia per ocupar-lo. 

​​​​​​​8.4. L'òrgan convocant dictarà una resolució per designar a la persona seleccionada, que se publicaràde la mateixa forma que aquesta convocatòria. Contra aquesta resolució, se podran interposar els mateixos recursos que s'especifiquen en aquesta resolució.

8.4.1. Si resulta nomenada per al càrrec una persona estatutària fixa del Servei de Salud de les Illes Balears que té plaça estatutària fixa en el mateix centre, segueix ocupant la plaça com a personal estatutari fixo de la seva categoria en el propi centre.

8.4.2. Si resulta nomenada per al càrrec una persona estatutària fixa en el Servei de Salut de les Illes Balears que té plaça  estatutària fixa en altre centre, passa a ocupar directament el càrrec en el centro de destinació i queda en la situació de reserva respecte a la seva plaça estatutària fixa.

8.4.3. Si resulta nomenat per al càrrec un/a funcionari/funcionària de carrera que té plaça fixa en altra administració pública, passa a ocupardirectament el càrrec en el centre de destinació i queda en situació administrativa que li correspongui segons la legislació que li resulti aplicable.

8.5. En els supòsits de renúncia, de cessament en el càrrec provist pel sistema de lliure designació o de cessament per no haver superat les avaluacions que corresponguin al càrrec provist pel sistema de concurs de mèrits, des de la data en què aquests supòsits siguin efectius la persona interessada deixa d'ocupar el càrrec i passa a ocupar la plaça bàsica de la seva categoria.

 

Annex 2

Model de sol·licitud

Dades personals

Nom i cognoms:................................................................. N.º doc. id.:..........................

Data de naixement:......................... Nacionalitat:............................................................

Telèfon:.............................. Correu electrònic:................................................................

Direcció a efectes de notificació:....................................................................................

Localitat:............................................................................Codi Postal...........................

Municipi:.........................................................................................................................

Dades professionals

Especialitat:.........................................................................................................................

Categoria:...........................................................................................................................

Centre on va prestar serveis...............................................................................................

Província:...........................................................................................................................

EXPÒS:

Que compleixo amb tots els requisits per participar en esta convocatòria.

SOL·LICIT:

Que s'admeti aquesta sol·licitud per optar al lloc de feina de prefectura de grup d'Admissió d'Urgències de l'Hospital Can Misses corresponent a la plantilla orgànica autoritzada de l'Hospital Can Misses de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera,i adjunt els documents exigits en les bases.

 

..................................... , .......  de.................................... de 20...

[firma]

DIRECCIÓ GERÈNCIA DE l'HOSPITAL ________________________________________________

 

Annex 3

Comissió de Selecció

  • Presidenta: Ana Belén Martín García (designada pel director general del Servei de Salut).

  • Vocals:

  • Antonia Teresa Castell Massot (designada pel director de Gestió i Pressuposts del Servei de Salut).

  • Esperanza Méndez Serra (designada por la directora gerent de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera).

  • Natalia Vila Tortosa, (designada por la direcció de la divisió a la que està adscrit el lloc de feina convocat).

  • Secretaria: Felisa Ferrer López (designada pel directiuresponsable de la encomana de gestió de l'Àrea de Personal).

Si es produeix alguna vacant en la Comissió de Selecció, s'anomenarà a altra persona.

 

Annex 4

Mèrits

El barem consta de tres apartats, en els que se valoraranels serveis prestats  (40 %), els llocs de feina ocupats en relació amb aquells al qual s'opta (activitat professional 40 %) i la formació relacionadaamb el lloc convocat (20 %).

1. Serveis prestats (màxim 60 punts):

a. Serveis prestats en categories estatutàries de gestió i serveis del subgrup C1…………………………….....…………………0,20 punts por cada mes complet de serveis prestats.

b. Serveis prestats en categories estatutàries de gestió i serveis del subgrup C2..............................................................................0,18 punts por cada mes complet de serveis prestats.

2. Llocs de feina en relació al qual s'opta (màxim 60 punts):

​​​​​​​a. Llocs de prefectura (màxim 40 punts):

  • Haver ocupatllocs de prefectura amb un complement de destinació superior al nivell 19 ....................................................... 0,20 punts per cada mes complet.

  • Haver ocupat llocs de prefectura amb un complement de destinació del nivell 19 ............................................................... 0,15 punts por cada mes complet.

  • Haver ocupat llocs de prefectura amb un complement de destinació inferior al nivell 19  .................................................... 0,10 punts per cada mes complet.

    1.  

b. Altra experiència professional relacionada amb el lloc al qual s'opta, segons el que s'estableixi en aquesta convocatòria  (màxim 20 punts)………………………..….. 0,10 punts por cada mes complet.

Als efectes del punt anterior, es considerarà altra experiència professional amb el lloc la següent:

  • Haver prestat serveis en les Admissions de qualsevol centre sanitari del Sistema Nacional de Salud o de qualsevol sistema públic sanitari de la Unió Europea.

  • Qualsevol altra àrea que la Comissió de Selecció, justificadament, consideri relacionada amb les funcions del lloc.

3. Formació relacionada amb el lloc al qual s'opta (màxim 30 punts):

​​​​​​​c. Per cada crèdit o per cada 10 hores, coma docent o discent en cursos, seminaris, tallers, congressos o jornades, que estiguin relacionats directament amb el contingut del lloc al qual s'opta  .…………………………………….……………..….……0,10 punts

Als efectes del punt anterior, se consideren relacionades les àrees temàtiques següents:

- Aplicacions informàtiques: AIDA, Cívitas, HP-HCIS (en les àrees pròpies d'Admissió)

- Facturació

- Protecció de dades

- Atenció a l'usuari

- Gestió d'equips, resolució de conflictes, etc.

- Llengües estrangeres

- Qualsevol altra àrees que la Comissió de Selecció, justificadament,  consideri relacionada amb les funcions del lloc de feina.

Per a la valoració dels cursos, seminaris, tallers, congressos o jornades, es requereix el següent:

  • Organitzats o impartits per alguna administració pública (d'acord amb l'article 2.3 de la Llei  39/2015) o per alguna universitat, el que ha de constar en el corresponent  certificat. En el cas que l'activitat hagi estat organitzada per qualsevol organisme públic i entitat de dret públic conforme a l'article 2.2.a) de la Llei 39/2015, la persona interessada ha d'acreditar aquesta condició.

  • Promoguts per organitzacions sindicals o entitats sense ànim de lucre i impartits en virtut de convenissubscrits amb les administracions públiques o amb universitats, o bé que hagin estat acreditats i/o subvencionats per aquestes, el que ha de constar en el corresponent certificat.

  • Realitzats en virtut dels acords de formació continuada en les administracions públiques cas i que estiguin organitzats per qualsevol del promotors de formació continuada que hagin subscrit aquests acords. 

​​​​​​​​​​​​​​d. Per tenir acreditat el coneixement de català mitjançant els certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública o els expedits, els reconeguts com a equivalents o els homologats per la Direcció General de Política Lingüística que acreditin tenir el nivell C1 ……………..…....………4 punts

 

​​​​​​​​​​​​​​e. Per tenir acreditat el coneixement de català mitjançant els certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública o els expedits, els reconeguts com a equivalents o els homologats per la Direcció General de Política Lingüística que acreditin tenir el nivell C2 ……………..…..………5 punts

(Només es valorarà el major nivell que tengui la persona concursant)

​​​​​​​​​​​​​​f. Per tenir acreditat el coneixement de català mitjançant els   certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública o els expedits, els reconeguts com a equivalents o els homologats per la DireccióGeneral de Política Lingüística que acreditin tenir el nivell E (llenguatge administratiu)  ……..1 punt

(Se acumula a qualsevol altre nivell que es tengui)