Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 5040
Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 8 de juny de 2020 per la qual es convoca la provisió, pel sistema de concurs, d‘un lloc de feina de la prefectura de personal subaltern de l’Hospital Mateu Orfila

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

És necessari cobrir el lloc de feina de la prefectura de personal subaltern corresponent a la plantilla orgànica autoritzada de l'Hospital Mateu Orfila, de l'Àrea de Salut de Menorca.

Fonaments de dret

  1. Articles 29 i 30 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut (BOE núm. 301/2003, de 17 de desembre).

  2. Acord del Consell de Govern de 13 de maig de 2011 pel qual es ratifica l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 22 de març de 2011 pel qual es  regula el sistema de provisió dels càrrecs no directius del personal estatutari de gestió i serveis del Servei de Salut de les Illes Balears,  modificat per l'Acord de Consell de Govern de 18 de gener de 2013 pel qual es ratifica l'Acord de la Mesa Sectorial de 5 desembre de 2012.

  3. Reial decret llei 1/1999, de 8 de gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places en les institucions sanitàries de la Seguretat Social.

  4. Resolució del director general del Servei de Salut de 23 de maig de 2011 per la que se dicten les instruccions per aplicar l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 22 de març de 2011 (BOIB núm. 87/2011, d'11 de juny).

  5. Decret 8/2018, de 23 de març, pel qual es regula la capacitació lingüística del personal estatutari del Servei de Salut (BOIB núm. 37/2018, de 24 de març).

  6. Resolució de la consellera de Salut de 13 de gener de 2016 per la qual se deleguen diferents competències en matèria de personal estatutari en els òrgans del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB núm. 10/2016, de 21 de gener), modificada por la Resolució de 13 de setembre de 2017 (BOIB núm. 119/2017, de 28 de setembre), en virtut de la qual se delega en les persones titulars de les gerències territorials dels centres i establiments del Servei de Salut de les Illes Balears, en relació amb el personal adscrit a la seva gerència, la competència de convocar i resoldre els procediments de provisió de llocs de prefectura que hagin de proveir-se pel sistema de lliure designació i remoure al personal que hagi obtingut un lloc de prefectura per aquest sistema.

Per tot això dict la següent

Resolució

  1. Aprovar la convocatòria per proveir, pel sistema de concurs, el lloc de feina de la prefectura de personal subaltern corresponent a la plantilla orgànica autoritzada de l'Hospital Mateu Orfila, de l'Àrea de Salut de Menorca.

  2. Aprovar les bases que regeixen aquesta convocatòria, que figuren a l'Annex 1.

  3. Publicar un model de sol·licitud per optar al lloc de feina en qüestió, que està a  l'Annex 2.

  4. Designar a les persones que integren la Comissió de Selecció, que figuren a l'Annex 3.

  5. Aprovar els aspectes curriculars que es tindran en compta en aquesta convocatòria, que figuren a l'Annex 4.

  1. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en els taulers d'anuncis de l'Hospital Mateu Orfila i en el portal web del Servei de Salut de les Illes Balears (www.ibsalut.es).

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució -que esgota la via administrativa-, pot interposar-se un recurs de reposició davant l'òrgan que la dicta en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la data de publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, en relació amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També pot interposar-se directament un recurs contenciós-administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la data de publicació, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció Contenciosa Administrativa.

 

Palma,8 de juny de 2020

El director general del Servei de Salut de les Illes Balears

Julio Miguel Fuster Culebras

Per delegació de la consellera de Salut i Consum (BOIB núm. 10, de 21/01/2016)

 

ANNEX 1

Bases de la convocatòria

1. Lloc de treball ofert:

Prefectura de personal subaltern de l'Hospital Mateu Orfila, de l'Àrea de Salut de Menorca.

2. Característiques generals:

El règim jurídic d'aquest lloc de feina és l'establert per la Llei 55/2003 i les disposicions que la despleguen. El càrrec s'ocuparà en règim de dedicació exclusiva.

3. Requisits de les persones aspirants 

3.1 Requisits generals:

a). Tenir la nacionalitat espanyola o la d'un estat membre de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu, o tenir el dret a la lliure circulació de treballadors de conformitat amb el Tractat de la Unió Europea o altres tractats ratificats per Espanya, o bé tenir reconegut aquest dret per mitjà d'una norma de rang legal.

b.) Tenir la titulació oficial que habiliti per a l'exercici professional del lloc de feina convocat o estar en condicions d'obtenir-la dins el termini per presentar sol·licituds.

c). Acreditar els coneixements de català corresponents al nivell A2 per mitjà d'un certificat expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública o qualsevol dels expedits, reconeguts com a equivalents o homologats per la Direcció General de Política Lingüística que acreditin aquest nivell de coneixement.

El personal estatutari fix que no procedeixi del Servei de Salut de les Illes Balears i que participi en un procediment de mobilitat, si no pot acreditar el nivell de coneixements de la llengua catalana corresponent a la plaça o lloc de feina al qual opta, queda obligat a obtenir-lo i acreditar-lo en un termini màxim de dos anys comptadors des de la data d'ocupació de la plaça o lloc de feina en el Servei de Salut de les Illes Balears.  

d). Tenir la capacitat funcional necessària per acomplir les funcions que es derivin del nomenament.

e). Haver complert 16 anys i no sobrepassar l'edat de jubilació forçosa.

f). No haver estat separada del servei —per mitjà d'un expedient disciplinari— de qualsevol servei de salut o administració pública en els sis anys anteriors a la convocatòria, ni estar inhabilitada amb caràcter ferm per exercir funcions públiques ni, si escau, la professió corresponent. En els casos de persones d'altres estats esmentats en el paràgraf a), no estar inhabilitada per una sanció o una pena per a l'exercici professional o per accedir a funcions o serveis públics al seu estat, ni haver estat separada per mitjà d'una sanció disciplinària de cap de les administracions o serveis públics en els sis anys anteriors a la convocatòria.

 

3.2 Requisit específic:

Podrà participar en aquesta convocatòria el personal estatutari fix de gestió i serveis del subgrup zelador/zeladora que en la data de publicació d'aquesta resolució estigui en la stuació de servei actiu o en la situació de reserva de plaça i presti servei en institucions sanitàries del Sistema Nacional de Salut. 

3.3. Acreditació dels requisits

Els requisits s'han de complir el darrer dia del termini per presentar sol·licituds i en la forma i termini que la convocatòria determini.

L'acreditació ha de fer-se efectiva en el moment de presentar la sol·licitud.

4. Característiques i funcions a desenvolupar

La persona que obtengui el lloc dependrà de la Direcció d'Infermeria i desenvoluparà les funcions pròies de la prefectura de personal subaltern de la plantilla orgànica autoritzada de l'Hospital Mateu Orfila, entre les que estan les següents: 

a). Atenció i suport a l'equip de treballadors adscrit: gestió de sol·licituds i dubtes, i activitats de suport diari en les intervencions en els diferents serveis i unitats assistencials.

b). Gestió i maneig dels diferents sistemes de comunicació per enviar i rebre la informació necessària als professionals que formen l'equip: normativa de prevenció de riscs laborals (fitxes, EPI i normativa), acolliment de nous professionals, manuals d'organització interna, pla de formació, etc.

c). Distribució dels treballadors segons les necessitats dels diferents serveis i unitats assistencials de l'Hospital.

d). Suport en l'organització i difusió dels cursos i les activitats formatives que organitza el Servei de Docència per al personal d'aquest equip.

e). Control del compliment de les normes i/o dels procediments interns que afectin el personal a càrrec seu.

f). Gestió de les vacances, dels permisos i de les absències de tot el personal adscrit.

g). Maneig i control del programa de gestió de torns Aida.

g). Gestió dels recursos materials.

i). Trasllat al personal d'altres funcions que li encomani la Direcció i dels objectius del servei dins de la missió, la visió i els valors de l'Hospital.

j). La resta de funcions encomanades que puguin ser atribuïdes a aquest lloc de feina.

5. Tràmit de sol·licitud 

5.1 Les persones que vulguin participar en aquesta convocatòria han de presentar la sol·licitud seguint el model que figura en l'Annex 2.

5.2 La sol·licitud, adreçada a l'òrgan convocant, s'ha de presentar dins el termini de vint dies (20) hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució de convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

5.3 La documentació es pot presentar en el Registre General dels Serveis Centrals del Servei de Salut de les Illes Balears o per qualsevol de les vies que preveu l'article 16.4 de la Llei 39/2015.

6. Documentació que s'ha d'aportar

6.1 Juntament amb la sol·licitud, la persona aspirant ha d'aportar els documents següents:

a). Fotocòpia del document d'identitat (DNI, NIE o passaport).

b). Fotocòpia compulsada del títol i del nomenament (o contracte).

c). Fotocòpia compulsada del certificat de coneixements de català, sense perjudici del que estableix la base 3.1.c).

d). Documents que acreditin els requisits i mèrits al·legats (originals o fotocòpies compulsades).

6.2  L'òrgan competent verificarà si les persones aspirants compleixen els requisits i la resta d'especificacions exigides en la convocatòria.

7. Sistema selectiu

Després de verificar que les persones aspirants compleixen els requisits exigits en la convocatòria, s'ha d'iniciar el procés de valoració dels mèrits, en el qual s'han de valorar els aspectes curriculars previstos a l'Annex 4.

 

​​​​​​​8.- Resolució de la convocatòria

8.1 D'acord amb l'article 6 de l'Acord del Consell de Govern de 13 de maig  de 2011, cada comissió de selecció ha d'elevar a l'òrgan competent la resolució provisional del concurs, que ha d'indicar la puntuació obtinguda per cada persona aspirant i ha de publicar-se en els taulers d'anuncis de l'Hospital Mateu Orfila i en el portal web del Servei de Salut. Contra aquesta resolució, les persones interessades poden presentar al·legacions en el termini de quinze dies hàbils comptadors des de l'endemà a la data de publicació.  Aquestes al·legacions  seran resoltes en la resolució definitiva del concurs, que se publicarà així mateix en els taulers d'anuncis de l'Hospital Mateu Orfila, en el portal web del Servei de Salut i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.  

8.2 Una vegada finalitzat el procés selectiu, ha d'efectuar-se el nomenament de la persona aspirant que hagi obtingut la puntuació més alta, en base  amb l'establert en aquest acord.

8.3 De conformitat amb l'article 25 del Reial decret llei 1/1999, i el punt 8.2. de l'Acord del Consell de Govern de 13 de maig de 2011 pel qual es ratifica l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat pel qual es regula el sistema de provisió dels càrrecs no directius del personal estatutari de gestió i serveis del Servei de Salut de les Illes Balears, el lloc convocat pot ser declarat desert si se considera que no ha concorregut cap persona aspirant idònia per ocupar-lo.

8.4 L'òrgan convocant dictarà una resolució per designar a la persona seleccionada, que se publicarà de la mateixa forma que aquesta convocatòria. Contra aquesta resolució, se podran interposar els mateixos recursos que s'especifiquen en aquesta resolució. 

a). Si resulta nomenada per al càrrec una persona estatutària fixa del Servei de Salud de les Illes Balears que té plaça fixa en el mateix centre, segueix ocupant la plaça com a personal estatutari fixo de la seva categoria en el propi centre.

b). Si resulta nomenada per al càrrec un persona estatutària fixa en el Servei de Salut de les Illes Balears que té plaça  estatutària fixa en altre centre, passa a ocupar directament el càrrec en el centro de destinació i queda en la situació de reserva respecte a la seva plaça estatutària fixa.

c). Si resulta nomenat per al càrrec un/a funcionari/funcionària de carrera que té plaça fixa en altra administració pública, passa a ocupar directament el càrrec en el centre de destinació i queda en situació administrativa que li correspongui segons la legislació que li resulti aplicable.

8.5 En els supòsits de renúncia, de cessament en el càrrec provist pel sistema de lliure designació o de cessament per no haver superat les avaluacions que corresponguin al càrrec provist pel sistema de concurs de mèrits, des de la data en què aquests supòsits siguin efectius la persona interessada deixa d'ocupar el càrrec i passa a ocupar la plaça bàsica de la seva categoria.

 

 

ANNEX 2

Model de sol·licitud

Dades personals

Nom i cognoms:................................................................. N.º doc. id.:..........................

Data de naixement:......................... Nacionalitat:............................................................

Telèfon:.............................. Correu electrònic:................................................................

Direcció a efectes de notificació:...............................................................................

Localitat:............................................................................Codi Postal.........................

Municipi:.............................................................................................................................

 

Dades professionals

Especialitat:.........................................................................................................................

Categoria:...........................................................................................................................

Centre on va prestar serveis.............................................................................................

Província:............................................................................................................................

 

EXPÒS:

  1. Que el ..................de ...........................de 2020 es va publicar la Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears per la qual es convoca la provisió, pel sistema de concurs, del lloc de feina de cap de grup de personal subaltern corresponent a la plantilla orgànica autoritzada de l'Hospital Mateu Orfila.

  1. Que compleixo amb tots els requisits per participar en esta convocatòria.

SOL·LICIT:

Ser admès/a en la convocatòria, per a la qual cosa adjunt a aquesta sol·licitud i la documentació exigida.

..................................... , .......  de.................................... de 20... 

[firma]

​​​​​​​

DIRECCIÓ GERÈNCIA DE l'HOSPITAL ________________________________________________

 

 

ANNEX 3 Comissió de selecció

  • President: Juan Miguel Roca Gamundí (designat pel director general del Servei de Salut).
  • Vocals:

    • María del Carmen Mingorance Carrascosa, (designada pel director de Gestió i Pressuposts del Servei de Salut).

    • Antonio Ligero García (designat pel director gerent de l'Àrea de Salut de Menorca).

    • Carmen Farré Guerrero (designada per la directora d'Infermeria de l'Àrea de Salut de Menorca).

  • Secretària: Carmen Virtudes Gonçalves ( designada pel director gerent de l'Àrea de Salud de Menorca).

Si es produeix alguna vacant en la Comissió de Selecció, es designarà una altra persona.

 

 

ANNEX 4

Barem de mèrits

El barem consta de tres apartats, en els que se valoraran els serveis prestats  (40%), els llocs de feina ocupats en relació amb aquells al qual s'opta (activitat professional 40 %) i la formació relacionada amb el lloc convocat (20 %).

1. Serveis prestats (màxim 60 punts):

a). Serveis prestats en categories estatutàries de gestió i serveis del subgrup Zelador/Zeladora ...............…………………………………………………………………… 0,20 punts por cada mes complet de serveis prestats.

2. Llocs de feina en relació al qual s'opta (màxim 60 punts):

a) Llocs de prefectura (màxim 40 punts):

Haver ocupat llocs de prefectura amb un complement de destinació superior al nivell 18          0,20 punts per cada mes complet.

Haver ocupat llocs de prefectura amb un complement de destinació del nivell 18          0,15 punts por cada mes complet.

Haver ocupat llocs de prefectura amb un complement de destinació inferior al nivell 18            0,10 punts per cada mes complet.

b) Altra experiència professional relacionada amb el lloc al qual s'opta, segons el que s'estableixi en aquesta convocatòria  (màxim 20 punts)………………………..….. 0,10 punts por cada mes complet.

Als efectes del punt anterior, es considerarà altra experiència professional amb el lloc el següent:

  • Haver prestat serveis com a zelador/zeladora encarregat de torn en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salud.
  • Qualsevol altra àrea que la Comissió de Selecció, justificadament,  consideri relacionada amb les funcions del lloc de feina.

3. Formació relacionada amb el lloc al qual s'opta (màxim 30 punts):

a). Per cada crèdit o per cada 10 hores, com a docent o discent en cursos, seminaris, tallers, congressos o jornades, que estiguin relacionats directament amb el contingut del lloc al qual s'opta  .…………………………………….……………..….……0,10 punts

 Als efectes del punt anterior, se consideren relacionades les àrees temàtiques següents:

  • Seguretat del pacient.

  • Prevenció de riscs laborals relacionats amb el lloc de feina.

  • Lideratge i gestió d'equips.

  • Activitats pròpies de la categoria de zelador/zeladora en l'àmbit sanitari.

  • Qualsevol altra àrea que la Comissió de Selecció, justificadament, consideri relacionada amb les funcions del lloc.

Per a la valoració dels cursos, seminaris, tallers, congressos o jornades, es requereix el següent:

  • Organitzats o impartits per alguna administració pública (d'acord amb l'article 2.3 de la Llei  39/2015) o per alguna universitat, el que ha de constar en el corresponent  certificat. En el cas que l'activitat hagi estat organitzada per qualsevol organisme públic i entitat de dret públic conforme a l'article 2.2.a) de la Llei 39/2015, la persona interessada ha d'acreditar aquesta condició.

  • Promoguts per organitzacions sindicals o entitats sense ànim de lucre i impartits en virtut de convenis subscrits amb les administracions públiques o amb universitats, o bé que hagin estat acreditats i/o subvencionats per aquestes, el que ha de constar en el corresponent certificat.

  • Realitzats en virtut dels acords de formació continuada en les administracions públiques i que estiguin organitzats per qualsevol del promotors de formació continuada que hagin subscrit aquests acords.

b). Per tenir acreditat el coneixement de català mitjançant els certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública o els expedits, els reconeguts com a equivalents o els homologats per la Direcció General de Política Lingüística que acreditin tenir el nivell B1 ……………..…....……… 2 punts 

c). Per tenir acreditat el coneixement de català mitjançant els certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública o els expedits, els reconeguts com a equivalents o els homologats per la Direcció General de Política Lingüística que acreditin tenir el nivell B2 ……………..…..……… 3 punts  

d). Per tenir acreditat el coneixement de català mitjançant els certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública o els expedits, els reconeguts com a equivalents o els homologats per la Direcció General de Política Lingüística que acreditin tenir el nivell C1 ……………..…..……… 4 punts

 e). Per tenir acreditat el coneixement de català mitjançant els certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública o els expedits, els reconeguts com a equivalents o els homologats per la Direcció General de Política Lingüística que acreditin tenir el nivell C2 ……………..…..……… 5 punts

 (Només es valorarà el major nivell que tengui la persona concursant) 

f). Per tenir acreditat el coneixement de català mitjançant els certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública o els expedits, els reconeguts com a equivalents o els homologats per la Direcció General de Política Lingüística que acreditin tenir el nivell E (llenguatge administratiu)  ……..1 punt

(Se acumula a qualsevol altre nivell que es tengui)