Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 4964
Acord del Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa d'aprovació de les bases de la convocatòria d'ajudes als ajuntaments per al foment del comerç local i l’emprenedoria empresarial a l’illa d’Eivissa de les activitats realitzades l’any 2019 i principis del 2020

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, en reunió ordinària de data 12 de juny de 2020, va aprovar per unanimitat la següent proposta:

"(...)

El petit i mitjà comerç de l'Illa d'Eivissa, des de fa uns anys, ve travessant temps difícils per la seva subsistència i progrés atès la pressió de les grans superfícies comercials, així com de l'àmplia oferta comercial a preus molt competitius del comerç digital. Aquesta situació provoca que les petites i mitjanes empreses de d'Eivissa, enteses com el comerç local de la nostra illa, necessitin del recolzament institucional per assegurar la permanència, el foment i la dinamització de la seua activitat.

Aquest recolzament s'està realitzant, en la seua major part, pels ajuntaments, com a administracions més properes i coneixedores de les necessitats dels sectors comercials del seu municipi, en l'ús de les seves.

El Consell Insular d'Eivissa te la voluntat de donar suport als ajuntaments en les actuacions realitzades l'any 2019 i principis de 2020 en resposta a les necessitats del petit i mitjà comerç del seu municipi, en accions de foment de les activitats i programes de promoció i dinamització comercial i de l'esperit emprenedor, i donar continuïtat a les ajudes realitzades l'any 2019 d'accions realitzades l'any 2018.

Les ajudes de la convocatòria als ajuntaments per al foment del comerç local i l'emprenedoria empresarial a l'illa d'Eivissa estan previstes al Pla Estratègic de Subvencions del Consell Insular d'Eivissa per als anys 2020-2022, amb concurrència competitiva, amb els objectius estratègics d'incrementar les actuacions dirigides al foment del petit i mitjà comerç local, activar i mantenir el comerç local de l'illa d'Eivissa i millorar la imatge del comerç local amb una quantia total de 150.000 € (BOIB núm. 20 de 15 de febrer de 2020).

El Decret de Presidència número 471, de 10 de juliol de 2019, d'estructura del Govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de Departaments, publicat al BOIB número 95, de 11 de juliol de 2019, atribueix al Departament d'Economia i Hisenda, i Desenvolupament Empresarial, “l'activitat competencial pròpia del Consell Insular d'Eivissa en relació amb la matèria d'artesania. Promoció de la moda. Desenvolupament empresarial.”

Les bases i convocatòria s'han elaborat en virtut del que estableix la Llei 7/1985 de 2 d'abril, de bases de règim local, en la seva redacció aprovada per la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l'Administració local, i més concretament, quan diu que "Són competències pròpies de la diputació o entitat equivalent les que li atribueixin en aquest concepte les lleis de l'Estat i de les comunitats autònomes en els diferents sectors de l'acció pública i, en tot cas, les següents: […] d) La cooperació en el foment del desenvolupament econòmic i social i en la planificació en el territori provincial, d'acord amb les competències de la resta d'administracions publiques en aquest àmbit"(article 36).

En data 9 de juny de 2020, es va emetre informe tècnic favorable a l'aprovació de les bases i la convocatòria d'aquesta línia d'ajudes sobre les quals, d'acord amb l'informe jurídic emès en data 9 de juny de 2020, no hi ha cap objecció jurídica.

En data 9 de juny de 2020, la cap de secció va elevar a la consellera executiva del Departament d'Economia i Hisenda, i Desenvolupament Empresarial informe proposta de l'aprovació de les Bases de la convocatòria d'ajudes als ajuntaments per al foment del comerç local i l'emprenedoria empresarial a l'illa d'Eivissa de les activitats realitzades l'any 2019 i principis del 2020.

En virtud de tot l'anterior, de conformitat amb l'article 72.d del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 136, de 18-9-2010, correcció en BOIB núm. 148, de 14-10-2010, modificació en BOIB núm. 48, de 16-4-2016), elevo al Consell Executiu, la següent

PROPOSTA D'ACORD:

PRIMER.- APROVAR les Bases de la convocatòria d'ajudes als ajuntaments per al foment del comerç local i l'emprenedoria empresarial a l'illa d'Eivissa de les activitats realitzades l'any 2019 i principis del 2020, les seues bases (CSV: 13067376043575161570) i el seu extracte (CSV: 13067376043575161570), de conformitat amb allò establert als articles 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i l'article 4.1 de la Resolució de 10 de desembre de 2015, de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per la qual es regula el procés de registre i publicació de convocatòries de subvencions i ajudes en el Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions (BOE 299, de 15 de desembre de 2015).

SEGON.- APROVAR la dotació econòmica de la convocatòria per un import total màxim de CENT-CINQUANTA MIL EUROS (150.000,00 €), que aniran a càrrec de l'aplicació pressupostària 4220.46204 del vigent pressupost.

TERCER. DESIGNAR com a membres de la comissió avaluadora prevista a la base novena de la convocatòria, les següents persones:

Olga Torres Ribas, presidenta titular; Rebeca Miguel Climent, suplent

Concepción Rebollo Laserna secretària titular; Antonia Prats Marí, suplent

Rebeca Miguel Climent, vocal; Goretti Ferrer Costa, suplent

Eulalia Guasch Torres, vocal; Isabel M. Riera Barceló, suplent

Raquel Delgado Ramis, vocal; Goretti Ferrer Costa, suplent

TERCER.- PUBLICAR les bases al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i, posteriorment, remetre la convocatòria i l'extracte de la convocatòria a la Base de Dades Nacional de Subvencions que en donarà trasllat al Butlletí Oficial de les Illes Balears de l'extracte per a la seua publicació, tal com estableix la normativa vigent de subvencions. L'eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l'extracte en el BOIB.

(...)"

  

Eivissa, 13 de juny de 2020

La cap de Secció d'Indústria del Departament d'Economia i Hisenda, i Desenvolupament Empresarial,

Olga Torres Ribas

  

Bases de la convocatòria d'ajudes als ajuntaments per al foment del comerç local i l'emprenedoria empresarial a l'illa d'Eivissa de les activitats realitzades l'any 2019 i principis del 2020

1. Objecte i finalitat

L'objecte d'aquesta convocatòria és fixar el procediment de concessió de les ajudes econòmiques adreçades als ajuntaments de l'illa d'Eivissa per al foment de l'emprenedoria empresarial i la dinamització del comerç local de les activitats realitzades l'any 2019 i principi del 2020, d'acord amb les característiques i els requisits que s'hi estableixen, tot d'acord amb l'article 36.1 d) de la Llei 7/1985, de 27 d'abril, reguladora de les hisendes locals.

2. Règim jurídic

Aquesta convocatòria es regirà per les disposicions contengudes a les presents bases, per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (en endavant LPAC), per la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions (TRLS en endavant), i per la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS en endavant), i el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, en tot allò que sigui d'aplicació, i la resta de normativa aplicable (en endavant RLGS).

3. Dotació econòmica

El pressupost per a aquesta convocatòria és de CENT CINQUANTA MIL EUROS (150.000,00 €) del vigent pressupost del Consell Insular d'Eivissa per a l'exercici 2020, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 4220.46204.

En el cas que la concessió de les ajudes no exhaureixi la quantia que s'hi ha destinat, el sobrant de l'import podrà incorporar-se a altres línies d'ajudes del Departament d'Economia i Hisenda, i Desenvolupament empresarial.

 

4. Beneficiaris

4.1 Requisits

Podran obtenir la condició de beneficiaris de les presents ajudes tots els ajuntaments de l'illa d'Eivissa que hagin realitzat accions de dinamització comercial i emprenedoria empresarial i que reuneixin els requisits següents:

- Estar al corrent en el compliment de les obligacions econòmiques amb el Consell Insular d'Eivissa i de les altres obligacions tributàries amb Hisenda de l'Estat i Comunitat autònoma i amb la Seguretat Social, imposades per la normativa vigent.

- No incórrer en cap de les prohibicions per ser-ne beneficiari establertes a l'article 13 de LGS, i a l'article 10 del TRLS.

4.2. Obligacions dels beneficiaris

4.1. Justificar la realització de l'activitat i també acreditar el compliment dels requisits i de les condicions que determinin la concessió de la subvenció.

4.2. Sotmetre's a les actuacions de comprovació, seguiment i inspecció que pugui efectuar el Consell Insular d'Eivissa i aportar tota la informació i la documentació que li sigui requerida en l'exercici d'aquestes actuacions. En aquest sentit, el Consell Insular d'Eivissa podrà inspeccionar les activitats subvencionades, sense perjudici de les competències que puguin correspondre a altres organismes i institucions.

4.3. Comunicar al Consell Insular d'Eivissa la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o entitat pública o privada, nacional o internacional.

Aquesta comunicació ha de fer-se en el termini màxim de quinze dies hàbils a comptar a partir de la sol·licitud o la notificació de l'obtenció de la subvenció concurrent.

4.4. Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

4.5. Reintegrar els fons percebuts en els supòsits previstos legalment.

4.6. Adoptar mesures de difusió de l'ajuda concedida, bé mitjançant la inclusió de l'escut oficial del Consell Insular d'Eivissa en la cartelleria anunciadora de l'activitat, o en el material editat o realitzat; o bé mitjançant la inserció de l'acord de concessió d'ajuda en el tauler d'anuncis de l'ajuntament corresponent (o a través de qualsevol altre mitjà, sempre que permeti major difusió), dins dels seixanta primers dies comptadors des del dia següent al de la notificació de la concessió de la subvenció, mantenint aquesta exposició almenys durant vint dies. L'acreditació d'aquestes mesures s'efectuarà mitjançant un certificat emès per la secretaria de l'ajuntament corresponent, que haurà d'expressar mitjà, lloc i dates de difusió.

Qualsevol alteració de les condicions tengudes en compte per concedir l'ajut i, en qualsevol cas, l'obtenció de subvencions incompatibles, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.

Així mateix, també queden sotmeses a totes aquelles altres obligacions que es derivin la LGS, el RLGS i el TRLS, en tot allò que hi siguin d'aplicació.

5. Activitats subvencionables

Seran objecte de subvenció les activitats per dinamitzar el comerç local, millorar la imatge i actualització del comerç, la formació del sector comercial, i el foment de la emprenedoria empresarial realitzades entre el dia 1 de gener de 2019 fins al dia 13 de març de 2020, ambdós inclosos.

La subvenció serà del 50 % de les despeses subvencionables següents:

- Despeses de realització d'estudis i programes orientats a la formulació de propostes concretes d'actuació comercial, que tenguin una incidència directa en la dinamització del comerç local, fets per persones físiques o jurídiques consultores especialitzades en el sector comercial.

- Despeses de realització d'activitats de formació d'interès comercial, presencial o digital, amb vista a la renovació, millora d'imatge comerç, modernització, o similar dels comerços, fets per persones o empreses especialitzades.

- Despeses en la realització d'accions de comunicació i publicitat, promoció de vendes, animació comercial, aparadorisme, a través de les diferents plataformes i mitjans online i offline.

- Implantació i desenvolupament de sistemes de fidelització de clients, pàgines web i aplicacions informàtiques per a la dinamització de zones comercials, o sectors comercials.

- Despeses relatives al desenvolupament de fires específiques per a comerços per a la incentivació del consum, activitats d'animació per al foment d'una zona comercial i esdeveniments similars que tenguin una incidència directa en el sector.

- Despeses derivades de l'adquisició de material i articles promocionals.

- Despeses derivades del compliment de la normativa de residus, pel que respecta a l'eliminació de plàstics en el desenvolupament de l'activitat comercial.

- Despeses de realització d'esdeveniments per al foment de l'emprenedoria empresarial i l'increment de l'ocupació laboral.

En el cas d'activitats en el que el Consell Insular d'Eivissa hi hagi col·laborat, el cost total de les despeses de col·laboració juntament amb la present subvenció, no pot superar el 60 % de les despeses de l'activitat.

En cap cas, seran considerades despeses subvencionables:

- Despeses corresponents a obra o a adquisició de béns i equipaments inventariables, o lloguer de locals.

- Les despeses que no compleixin l'objecte de la convocatòria.

- Les despeses subvencionables, quan l'import de la seua realització sigui superior al valor de mercat.

- Despeses derivades del pagament de tributs i impostos.

- Els interessos deutors dels comptes bancaris, els interessos, els recàrrecs i les sancions administratives i penals, i les despeses de procediments judicials.

- Els impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació, com és el cas de l'IVA.

- Despeses de realització de còctels i similars.

- Despeses del personal propi de l'entitat sol·licitant, ni despeses que no estiguin relacionades directament amb l'activitat subvencionada

- Despeses d'actuacions en les quals el Consell Insular d'Eivissa hagi participat com a organitzador.

- Despeses de material propagandístic o marxandatge (merchandising).

6. Procediment de concessió i compatibilitat

6.1 Procediment de concessió i distribució dels ajuts

D'acord amb l'article 30.7 de la LGS i l'article 39.7 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions (de les Illes Balears), el procediment de concessió d'aquestes ajudes es tramitarà perquè hi concorrin les entitats sol·licitants, en règim de concurrència no competitiva, i s'establirà una prelació de les sol·licituds presentades que compleixin els requisits d'aquest convocatòria, segons l'ordre d'entrada i fins esgotar el crèdit disponible per a cada ajuntament, i d'acord amb els principis de publicitat, d'objectivitat, de transparència, d'igualtat i de no-discriminació

Per a la concessió dels ajuts, es realitzarà una distribució proporcional directa de la quantia màxima de 150.000 €, en funció del percentatge comercial que té cada municipi segons resulta de l'estudi del Cens Comercial de juny de 2018 encarregat pel Consell Insular d'Eivissa. El percentatge i el crèdit resultant de cada ajuntament és el següent:

  • Ajuntament d'Eivissa: 51,20 %; suposa un crèdit de 76.800 €
  • Ajuntament de Santa Eulària des Riu: 22,60%; suposa un crèdit de 33.900 €
  • Ajuntament de Sant Antoni de Portmany: 14,60 %; suposa un crèdit de 21.900 €
  • Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia: 9,6 %; suposa un crèdit de 14.400 €
  • Ajuntament de Sant Joan de Labritja: 2 %; suposa un crèdit de 3.000 €

Els ajuts no generen cap dret a l'obtenció d'altres ajuts en exercicis posteriors i no es poden al·legar com a precedent.

6.2 Compatibilitat

Les subvencions que s'atorguin d'acord amb aquesta convocatòria són compatibles amb les que puguin atorgar altres entitats públiques o privades, però no són compatibles amb altres ajuts o activitats que hagi atorgat o en què hagi participat el Consell Insular d'Eivissa.

El beneficiari ha de comunicar al Consell Insular d'Eivissa l'obtenció d'altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos per a l'activitat subvencionada.

L'import de les subvencions en cap cas no pot ser d'una quantia tal que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos, superi el cost de l'activitat subvencionada.

 

7. Sol·licituds i documentació a presentar

Les sol·licituds de subvenció es formalitzaran mitjançant instància, segons el model normalitzat que figura com a Annex 1 d'aquesta convocatòria.

Les sol·licituds es presentaran amb la següent documentació:

- Memòria descriptiva de l'activitat per a la qual se sol·licita la subvenció que inclogui el detall de les dades següents:

Denominació del projecte.

Localització de l'actuació i dies de celebració.

Descripció de les activitats dutes a terme.

Motivació de l'actuació: incidència en el foment de l'activitat comercial i la justificació del seu interès comercial.

Repercussió de l'activitat en els mitjans de comunicació.

Identificació de les empreses participants en el projecte indicant el sector d'activitat en què operen.

Valoració econòmica del projecte: descripció dels conceptes per als quals se sol·licita l'ajuda, indicant el seu cost, així com la despesa total de el projecte.

Finançament del projecte. Indicar la part de cofinançament pròpia i, si n'hi hagués, d'altres ajuts o subvencions.

- Documentació justificativa, que inclou la documentació següent:

□ Certificació emesa per la secretaria de la corporació en la qual s'acrediti el conjunt de les obligacions reconegudes i pagades per l'objecte de la subvenció sol·licitada.

□ Certificació emesa per la secretaria de la corporació comprensiva de la relació detallada de les despeses amb la indicació de l'import, objecte i acreedor de la despesa, així com dels ingressos percebuts per a cadascuna de les activitats sol·licitades. Aquesta relació haurà d'incloure altres ingressos o subvencions que els ajuntaments hagin pogut percebre, amb indicació del import i la seua procedència.

□ Certificació de la secretaria o de l'òrgan competent en què s'especifiqui que les actuacions objecte de l'ajuda s'han dut a terme d'acord amb la legislació de contractació de l'administració pública i del sector públic.

Es considerarà despesa realitzada aquella que ha estat degudament pagada en el període subvencionable (entre el dia 1 de gener de 2019 i el 15 de maig de 2020).

Les sol·licituds incorporen una declaració responsable que l'ajuntament sol·licitant no es troba sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d'obtenir la condició de beneficiari de les subvencions públiques recollides en l'article 12 de la LGS, i en l'article 10 del text refós de la Llei de subvencions (de les Illes Balears), aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, així com d'estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat i Comunitat Autònoma, així com d'estar al corrent de les obligacions econòmiques davant el Consell Insular d'Eivissa i autorització a l'òrgan instructor per comprovar aquestes dades.

8. Lloc i termini de presentació

Les sol·licituds i la documentació requerida es dirigiran a la Presidència del Consell Insular d'Eivissa i es registraran a la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa, de conformitat amb el previst a l'article 14 de la LPAC.

El fet de presentar la sol·licitud per a les ajudes implica l'acceptació d'aquestes bases.

El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de quinze dies a partir d'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

9.Òrgans competents per a l'ordenació, la instrucció i la resolució

9.1 El Departament de Economia i Hisenda, i Desenvolupament Empresarial del Consell Insular d'Eivissa és el competent per instruir el procediment d'aquesta convocatòria, de conformitat amb l'establert a l'article tercer, punt 5 del Decret de Presidència núm. 471/2019, de data 10 de juliol, d'estructura del govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de departaments (BOIB núm. 95, d'11-07-19; modificació al BOIB núm. 175, de 31-12-2019 i 101 de 04-06-2020).

9.2. Dins d'aquest Departament correspon a la consellera executiva l'ordenació del procediment, en virtut de l'article primer del Decret de Presidència núm. 471/2019 i del Decret de Presidència núm. 484/2019, de data 16 de juliol de 2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 98, de data 17-07-19; modificació al BOIB núm. 175, de 31-12-2019 i 101 de 04-06-2020).

9.3. Pel que fa a la competència per aprovar aquestes bases i la convocatòria, de conformitat amb l'establert a l'article tercer, apartat e, del Decret de Presidència núm. 484/2019, de data 16 de juliol, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa, correspon al Consell Executiu “Aprovar i resoldre les convocatòries d'ajuts o subvencions a particulars o entitats públiques i privades d'import superior a quinze mil euros (15.000 €)”.

10. Instrucció, esmena i millora de la sol·licitud

10.1. El Departament d'Economia i Hisenda, i Desenvolupament Empresarial del Consell Insular d'Eivissa és el competent per instruir el procediment de tramitació de les sol·licituds, que valorarà aquest Departament una vegada finalitzat el termini de presentació, per tal de comprovar que reuneixen els requisits i l'objecte d'aquestes ajudes.

10.2. Després de valorar les sol·licituds, es requerirà als ajuntaments interessats, si la sol·licitud no reuneix els requisits establerts en aquestes bases, que l'esmenin, d'acord amb el que disposa l'article 68.1 de la LPAC, els quals podran esmenar la seua sol·licitud en el termini de deu dies hàbils, comptadors des del dia després d'haver rebut la notificació.

Si en el termini de deu dies hàbils l'ajuntament no fa la rectificació reclamada o no presenta la complementació requerida, el Consell Insular d'Eivissa, després d'haver pres la resolució pertinent, considerarà que l'ajuntament desisteix de la seua petició.

L'òrgan instructor podrà requerir, en qualsevol moment de la tramitació de l'expedient, els documents complementaris que es considerin necessaris, a l'efecte de garantir la inversió correcta dels recursos pressupostaris destinats a les ajudes.

11. Comissió d'avaluació

La comissió d'avaluació és l'òrgan col·legiat al qual correspon la funció d'emetre l'informe, que servirà de base per elaborar la proposta de resolució de les sol·licituds d'ajudes que compleixen els requisits d'aquesta convocatòria.

La comissió d'avaluació estarà integrada per un/a president/a, un/a secretari/ària i un nombre de vocals no inferior a tres, designats en la resolució de la convocatòria d'aquestes ajudes, d'acord amb criteris de competència professional i d'experiència.

12. Proposta de resolució provisional, resolució i notificació

12.1. Les sol·licituds de subvenció es resoldran d'acord amb la distribució dels fons prevista en el punt 6 d'aquestes bases, fins que s'exhaureixin els crèdits disponibles per a cada ajuntament, per ordre d'entrada de les sol·licituds.

Amb fonament en l'informe de la comissió d'avaluació, de conformitat amb l'article 24.4 de la dita LGS, el Departament d'Economia i Hisenda, i Desenvolupament Empresarial, com a òrgan instructor, formularà la proposta de resolució provisional, degudament motivada, amb la proposta de la quantia que correspongui a les sol·licituds estimades; igualment, si és el cas, en les sol·licituds excloses i denegades o desestimades, s'indicarà la causa de d'exclusió i de denegació o desestimació, i aquesta es comunicarà a cadascun dels ajuntament interessats, que tendrà un termini de 10 dies hàbils per presentar-hi al·legacions.

12.2 Examinades les al·legacions adduïdes, si és el cas, es formularà la resolució definitiva que expressarà la proposta de la concessió de l'ajuda; degudament motivada, i s'elevarà al Consell Executiu, a proposta de la consellera executiva del Departament Economia i Hisenda, i Desenvolupament Empresarial.

La resolució es notificarà individualment en el termini màxim de deu dies comptadors a partir del dia següent a l'adopció de l'acord del Consell Executiu.  Una vegada rebuda la notificació, els ajuntaments beneficiaris hauran de comunicar la seua acceptació, no obstant això, passats 5 dies hàbils des de la recepció de la notificació sense cap resposta, s'entendrà que l'ajuntament accepta la proposta.

D'acord amb l'article 25.4 de la LGS, el termini màxim per resoldre i notificar el procediment no excedirà els sis mesos, comptats a partir de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el BOIB.

13. Pagament de les subvencions

Aquestes ajudes que atorgui el Consell Insular d'Eivissa es faran efectives mitjançant transferència bancària i una vegada emesa la resolució definitiva de concessió.

Per efectuar el pagament els ajuntaments han de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, així com de les obligacions econòmiques amb el Consell Insular d'Eivissa.

Tota alteració de les condicions que s'han tengut en compte per concedir la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o ens, públics o privats, nacionals o internacionals, pot donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió.

14. Criteris de graduació de possibles incompliments, revocació i reintegrament

14.1 Criteris de graduació

Els criteris de graduació dels possibles incompliments de les condicions imposades amb motiu de la concessió de les subvencions resulten d'aplicació a l'hora de determinar, en aquest cas, l'import a reintegrar.

Si en la realització de la comprovació o el control per part de l'administració es posa de manifest la falta de pagament de totes o part de les despeses justificades, una vegada cobrada la subvenció, sent aquestes exigibles pels respectius creditors, s'exigirà el reintegrament aplicant el principi de proporcionalitat, a efectes del qual es considerarà reintegrable la subvenció en proporció a les despeses impagades.

Així mateix, l'incompliment de l'obligació de donar publicitat a la subvenció concedida en els termes establerts al punt 4.2, donarà lloc a la pèrdua del dret de cobrament del 20 % de la subvenció de l'activitat a la qual no s'hagi donat publicitat.

14.2 Revocació i reintegrament

Pertoca revocar la concessió de l'ajuda quan, posteriorment a la concessió vàlida i ajustada a dret, l'entitat beneficiària incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció. En tal cas, quedarà sense efecte l'acte de concessió i, com a conseqüència de la revocació, pertocarà reintegrar totalment o parcialment l'ajuda rebuda per l'entitat beneficiària i, si escau, l'exigència de l'interès de demora, en els casos previstos en l'article 44 del Decret llei 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions (de les Illes Balears).

Les causes de reintegrament de la subvenció són les establertes a l'article 37 de la LGS i la resta de normativa que sigui aplicable, i el reintegrament es realitzarà pel procediment establert al capítol II de la LGS.

15. Règim d'infraccions i sancions

El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables serà l'establert en el títol IV de la LGS, i en el títol V del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (de les Illes Balears). Tot això sense perjudici de les responsabilitats penals o civils en què es pugui incórrer.

16. Règim de Recursos

Els acords del Consell Executiu no exhaureixen la via administrativa i s'hi podrà interposar recurs d'alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular d'Eivissa en el termini d'un mes comptador a partir del dia següent de la notificació, tot d'acord amb els articles 121 i 122 de la LPAC, i en relació amb l'article 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars

17. Publicitat

Les bases de la present convocatòria s'enviaran a publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i, una vegada publicades, en compliment del que disposen els articles 17.3, 18 i 20.8 de la LGS, s'enviarà la convocatòria i un extracte d'aquesta a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS), que donarà trasllat de l'extracte al BOIB.

L'eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l'extracte en el BOIB.

   

 

ANNEX 1

Sol·licitud convocatòria d'ajudes als ajuntaments per al foment del comerç local i l'emprenedoria empresarial de l'illa d'Eivissa de les activitats realitzades l'any 2019 i part del 2020

Dades de l'ajuntament sol·licitant

Nom:

NIF/CIF:

Domicili:

Núm.: Pis:

Població:

 

Codi postal: Província:

Telèfon:

Fax:

Adreça electrònica:

Representant de l'ajuntament

Nom i llinatges:

NIF:

Domicili:

Núm.: Pis:

Població:

 

Codi postal: Província:

Telèfon:

Fax:

Adreça electrònica:

Expòs

1. Que aquest ajuntament reuneix totes i cadascuna de les condicions exigides per poder sol·licitar subvenció davant aquesta Corporació i no incorr en cap de les circumstàncies de prohibicions que preveu l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, per ser-ne beneficiari/ària, i em compromet a mantenir el compliment de les anteriors condicions durant el període de temps inherent al dit reconeixement o exercici, i en el cas que hi hagi alguna variació, a comunicar-ho a aquesta administració en el termini no superior a tres dies.

(assenyalau amb una X el vostre cas)

( ) Que està al corrent de les obligacions davant l'Administració tributària (estatal i autonòmica), davant la Seguretat Social i davant la hisenda del Consell Insular d'Eivissa, segons l'establert a la normativa vigent (Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques) per obtenir el reconeixement d'un dret o facultat o per al seu exercici; i em compromet a mantenir el compliment de les anteriors obligacions durant el període de temps inherent al dit reconeixement o exercici, i en el cas que hi hagi alguna variació, a comunicar-ho a aquesta administració en el termini no superior a tres dies.

( ) Que no autoritz el Consell Insular d'Eivissa perquè, d'acord amb el que estableix la disposició addicional tercera de la Llei 24/2005, de 18 de novembre, de reformes per a l'impuls de la productivitat, pugui demanar la certificació telemàtica justificativa meua que estic al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant l'Administració de l'Estat i Autonòmica, davant la Seguretat Social, però si que s'autoritza a la comprovació davant la hisenda del Consell Insular d'Eivissa. En canvi, s'adjunten certificats en vigor de Hisenda de l'Estat Espanyol i Comunitat Autònoma i certificat de la Seguretat Social d'estar al corrent de les obligacions tributàries.

Present la documentació següent: (assenyalau amb una X el vostre cas)

( ) Memòria detallada de les característiques del projecte de conformitat amb el previst al punt 7 de les bases.

( ) Documents justificatius del projecte:

□ Certificació emesa per la secretaria de la corporació en la qual s'acrediti el conjunt de les obligacions reconegudes i pagades per l'objecte de la subvenció sol·licitada.

□ Certificació emesa per la secretaria de la corporació comprensiva de la relació detallada de les despeses amb la indicació de l'import, objecte i acreedor de la despesa, així com dels ingressos percebuts per a cadascuna de les activitats sol·licitades. Aquesta relació haurà d'incloure altres ingressos o subvencions que els ajuntaments hagin pogut percebre, amb indicació del import i la seua procedència.

□ Certificació de la secretaria o de l'òrgan competent en què s'especifiqui que les actuacions objecte de l'ajuda s'han dut a terme d'acord amb la legislació de contractació de l'administració pública i del sector públic.

 

SOL·LICIT:

La subvenció destinada als ajuntaments per al foment del comerç local de l'illa d'Eivissa i l'emprenedoria empresarial de les activitats realitzades l'any 2019 i principis del 2020, de conformitat amb la memòria del projecte i els documents justificatius que adjunt a aquest document.

Eivissa, ____ d _____________________ de 2020

(Signatura de la persona sol·licitant)

​​​​​​​

POLÍTICA DE PRIVADESA

De conformitat amb l'establert a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell d'Europa, de 27 d'abril de 2016, en relació amb la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (DOUE 4-5-2016), i a la resta de legislació vigent en aquesta matèria us informam que les dades de caràcter personal que ens proporcioneu a través d'aquesta convocatòria s'incorporaran al fitxer de titularitat del Consell Insular d'Eivissa amb la finalitat de tramitar les sol·licituds d'aquestes ajudes econòmiques i la posterior publicació de les resolucions corresponents i no podran usar-se per a cap altra finalitat diferent a la mencionada.

Les persones titulars de les dades objecte de tractament podran exercir els drets d'accés, rectificació, portabilitat, cancel·lació i oposició, (https://seu.conselldeivissa.es)dirigint escrit, de forma electrònica o presencial, segons correspongui, al Consell Insular d'Eivissa, av. d'Espanya, 49, 07800 Eivissa. Així mateix, tenen el dret a presentar reclamació davant l'autoritat de control.