Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE CULTURA, PATRIMONI I POLÍTICA LINGÜÍSTICA
Núm. 4948
Acord de modificació de determinats aspectes de la convocatòria d’ajuts de minimis al fons d’activitats musicals 2020 per tal de poder adaptar-la a la situació provocada pel COVID-19
El Consell Executiu, en la sessió de 10 de juny de 2020, ha pres, entre altres, el següent acord:
« Fets
1. El dia 12 de febrer de 2020 el Consell Executiu va aprovar la convocatòria d'ajuts de minimis al fons d'activitats musicals 2020. L'extracte d'aquesta convocatòria es va publicar al BOIB núm. 20 de 15 de febrer de 2020
2. Durant el termini de presentació de sol·licituds es van presentar 13 projectes.
3. La situació actual provocada per la pandèmia del COVID -19 i les limitacions de caire social, laboral i econòmic fan necessari intentar adaptar la convocatòria d'ajuts de minimis arts escèniques 2020 a la situació actual, per a que aquesta realment pugui arribar, en la mesura del possible, a la seva finalitat, com és fomentar el desenvolupament d'activitats culturals, en aquest cas de la música a Mallorca.
Fonaments de dret
1.El Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per la gestió de la situació de crisis sanitària ocasionada por el COVID-19. Declaració prorrogada pels decrets 476/2020 i 487/2020.
2. D'acord amb la base 23.4 de les d'execució del pressupost de l'exercici 2020 i el decret d'organització, l'aprovació i, en conseqüència, modificació d'aquesta convocatòria (atès el seu import) correspon al Consell Executiu.
3. El decret llei 8/2020, de 13 de maig, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19 (BOIB núm. 84 de 15 de maig).
Acord
1. Modificar la convocatòria d'ajuts de minimis al fons d'activitats musicals 2020, aprovada mitjançant acord del Consell Executiu de 12 de febrer de 2020, ens els aspectes que s'assenyalen a continuació:
a) Modificar el període de realització de les activitats subvencionables. Per això, es modifica el punt 3 de la convocatòria, establint que el període per executar l'activitat subvencionada es prorroga fins al 31 de desembre de 2020.
b) Modificar els terminis de presentació de la documentació justificativa de la subvenció. Per això es modifica el punt 13.2 de la convocatòria, el qual queda redactat de la forma següent:
La documentació justificativa s'ha de presentar en el termini d'un mes després de la finalització de l'activitat subvencionada.
c) Afegir al procediment de concessió una consulta prèvia, per adequar la subvenció que es pugui concedir a la efectiva realització del projecte. Per això s'afegeix l'apartat 5 al punt 6 de la convocatòria, amb la redacció següent:
Per tal d'adequar, de la millor forma possible, les ajudes als projectes a desenvolupar, atesa la situació provocada pel COVID-19, abans de resoldre la convocatòria, se sol·licitarà a les persones interessades si, davant la situació actual, es podrà desenvolupar el projecte presentat i en quines condicions.
d) S'afegeix un nou i darrer paràgraf al punt 12 de la convocatòria amb la redacció següent:
S'estableix el caràcter subvencionable de totes o de part de les despeses que responguin a l'objecte de la subvenció i siguin necessàries per a l'execució de l'activitat, encara que aquesta no es materialitzi completament, sempre que quedi degudament acreditat que la manca d'execució o l'execució fora de termini siguin conseqüència directa de les mesures adoptades pels poders públics per combatre l'alerta sanitària generada per la COVID-19 o per afrontar la situació de crisi econòmica. Aquest aspecte s'acreditarà en la justificació del projecte.
e) Ampliar els terminis relatius a la temporalització de les despeses establerts al primer paràgraf del punt 12 de la convocatòria. Per això es modifica l'esmentat primer paràgraf del punt 12 de la convocatòria, el qual queda redactat de la forma següent:
La temporalització de les despeses ha de coincidir amb la del projecte, que no pot tenir, en cap cas, una durada superior a 16 mesos. Per això, la data dels justificants es computa en virtut de la durada del projecte o, com a màxim, en els 16 mesos anteriors a la data de l'acabament de l'execució del projecte i fins a aquesta data com a límit.
f) Modificar el punt 15.1 de la convocatòria, sobre la interpretació d'assoliment d'objectius dels projectes subvencionats i delegar, per tal d'agilitzar la tramitació, la competència d'autorització prevista a l'article 47 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca. Per això es modifica el punt 15.1 de la convocatòria, el qual queda redactat de la forma següent:
Serà d'aplicació el previst en l'article 58 de l'Ordenança general de subvencions del CIM, amb les particularitats següents:
1. Si l'entitat o persona beneficiària incompleix les obligacions contemplades en la convocatòria, o incorre en alguna de les causes de l'article 9 de l'Ordenança general de subvencions del CIM, o altera aspectes rellevants del projecte que s'hagin pogut tenir en compte per concedir l'ajuda, els òrgans competents del Consell han de declarar la pèrdua del dret al cobrament de la subvenció. En conseqüència, l'entitat beneficiària perdrà el dret a cobrar-la o, si ja l'ha cobrada, l'haurà de reintegrar, d'acord amb el que estableix l'article 57 de l'Ordenança general de subvencions del CIM.
S'entendrà que el projecte subvencionat s'ha realitzat quan de la documentació justificativa presentada es desprengui que l'activitat projectada s'ha dut a terme malgrat aquesta hagi pogut sofrir qualque tipus de modificació respecte al projecte inicialment presentat.
Es considerarà que el projecte s'ha realitzat quan es pot despendre que l'actuació justificada es correspon amb el projecte presentat, més enllà dels canvis que s'hagin pogut donar durant l'execució de l'activitat. La interpretació que realitzarà l'òrgan gestor respecte de que l'actuació justificada es correspon amb el projecte presentat tindrà en compta la situació i limitacions provocades pel COVID-19. Els canvis que hagi pogut sofrir el projecte s'hauran de detallar a la memòria justificativa, juntament amb l'explicació dels motius que els han generat.
Es delega en l'òrgan competent per reconèixer l'obligació derivada de la subvenció concedida, la facultat per acceptar la justificació presentada en el supòsit previst a l'article 47 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca.
No constitueix incompliment, a l'efecte de reintegrament o de pèrdua del dret a percebre la subvenció, la manca d'execució total de l'activitat o del projecte subvencionat, si aquesta s'ha produït com a conseqüència directa de la suspensió d'activitats o del tancament d'establiments amb motiu de l'estat d'alarma o de les mesures adoptades per combatre l'alerta sanitària generada per la COVID-19.
g) S'afegeix un darrer paràgraf al punt 14.5 relatiu a la possibilitat de justificar despeses inferiors a tres mil euros mitjançant una declaració formal. Aquest nou paràgraf del punt 14.5 té la redacció següent:
Sense perjudici d'aportar la documentació prevista als apartats 1, 2.3, 4, 6, 7 i 8 d'aquest punt 14, s'admeten per a la justificació de depeses inferiors a tres mil euros, una declaració formal de la persona física o de l'entitat beneficiària, sens perjudici de les actuacions posteriors de comprovació i control.
h) Modificar el punt 15 de la convocatòria, sobre la pèrdua del dret al cobrament de la subvenció, d'acord amb el previst a l'article 29 del decret-llei 8/2020, de 13 de maig. Per això, s'afegeix un apartat 5 al punt 15. Així el punt 15.5 queda redactat de la forma següent:
No constitueix incompliment, a l'efecte de reintegrament o de pèrdua del dret a percebre la subvenció, la manca d'execució total de l'activitat o del projecte subvencionat, si aquesta s'ha produït com a conseqüència directa de la suspensió d'activitats o del tancament d'establiments amb motiu de l'estat d'alarma o de les mesures adoptades per combatre l'alerta sanitària generada per la COVID-19.
Tampoc no constitueix incompliment, a l'efecte de reintegrament o de pèrdua del dret a percebre la subvenció, la manca d'execució dins termini del projecte o activitat subvencionada en les mateixes circumstàncies.
g) S'afegeix el punt 20 a la convocatòria, el qual té la redacció següent:
20. Pagament anticipat de l'ajuda
Una vegada concedida la subvenció, la persona o entitat beneficiària podrà sol·licitar el pagament anticipat d'un percentatge de la subvenció concedida de fins al 100%. Aquest pagament anticipat s'atorgarà per l'òrgan competent sense necessitat de constitució de garantia prèvia.
i) S'afegeix el punt 21 a la convocatòria, el qual té la redacció següent:
21. Ampliació dels terminis d'execució o de justificació
L'ampliació dels terminis d'execució o de justificació abans que aquests expirin, o l'atorgament d'un període extraordinari d'execució o de justificació per raons excepcionals degudament justificades, d'acord amb l'article 28.2 del decret-llei 8/2020, de 13 de maig.
2. Publicar aquest acord al Butlletí Oficial de les Illes Balears i traslladar les modificacions realitzades a la Base de Dades Nacional de Subvencions.
Contra aquest acord, que no posa fi a la via administrativa, podeu interposar el recurs d'alçada en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà la publicació. El recurs es pot interposar formalment davant el Consell Executiu o davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Mallorca, que és l'òrgan competent per resoldre'l.
Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada, hi podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d'alçada.
Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no n'heu rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.
No obstant l'anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. »
Palma, 11 de juny de 2020
La vicepresidenta primera i consellera executiva de Cultura, Patrimoni i Política Lingüística
Isabel Busquets Hidalgo
(per delegació del Consell Executiu, Decret de 7-08-2019)
(BOIB nº. 111, de 13-08-2019)