Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, UNIVERSITAT I RECERCA
Núm. 4914
Resolució del conseller d’Educació, Universitat i Recerca de dia 10 de juny de 2020 per la qual es crea l’equip IBSTEAM i se n’estableixen la composició i les funcions
Fets
1.La Resolució del conseller d'Educació i Universitat de dia 12 d'abril de 2019 va crear l'Equip d'Impuls a l'Aprenentatge Digital (EIAD) i en va establir la composició i les funcions.
2.Les funcions assignades a aquest equip estan relacionades amb la introducció de l'aprenentatge digital als centres educatius, l'impuls de les competències digitals en el marc dels programes de formació en els centres educatius i la formació per àmbits, el disseny i la planificació de la formació del professorat en les línies de les tecnologies de la informació i la comunicació i en l'aprenentatge digital, l'assessorament als centres educatius per impulsar la digitalització dels centres i l'aprenentatge digitals, la recollida, elaboració i difusió de materials i recursos didàctics en format digital, i el seguiment de les experiències de digitalització dels centres educatius.
3.L'Equip d'Impuls a l'Aprenentatge Digital està format actualment per una assessora tècnica docent del Servei de Normalització Lingüística i Formació, que n'és la coordinadora, dos assessors de formació que tenen un àmbit d'actuació del conjunt dels centres de professorat i els assessors de formació de tots els centres de professorat de l'àmbit de les tecnologies de la informació i la comunicació.
4.La crisi de la COVID-19 i el conseqüent tancament dels centres educatius ha posat de manifest les mancances i les necessitats del sistema educatiu per poder dur endavant l'atenció a l'alumnat en situacions de confinament. Concretament, s'han evidenciat les mancances en recursos materials per part d'un elevat nombre d'alumnes per seguir les classes a distància i, especialment, la baixa competència digital per fer un ús eficient d'aquests recursos per part de l'alumnat i, també, del professorat dels centres.
5.Per tant, davant la possibilitat de nous confinaments per possibles onades epidèmiques, l'existència de brots locals o la impossibilitat de part de l'alumnat d'assistir a classe per malaltia, es fa imprescindible ampliar les funcions d'aquest Equip d'Impuls a l'Aprenentatge Digital i el nombre de persones que el formen, per tal de desenvolupar un pla de digitalització dels centres educatius a partir del curs 2020-2021.
Fonaments de dret
1.La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació.
2.El Decret 41/2016, de 15 de juliol, pel qual es regula la formació permanent del professorat de l'ensenyament no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
3.L'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 11 de març de 2016 per la qual es regulen l'organització i el règim de funcionament de la xarxa de centres de professorat de les Illes Balears.
4.El Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Per tot això, a proposta de la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, dict la següent
Resolució
1.Crear l'equip IBSTEAM, dependent del Servei de Normalització Lingüística i Formació, que ha d'assumir les funcions de l'EIAD fins que es faci efectiva la creació del CEP STEAM. Aquest equip estarà ubicat físicament a les dependències del Centre de Professorat de Palma, Jaume Cañellas Mut.
2.Establir que les funcions de l'equip IBSTEAM són:
a) Desenvolupar i coordinar el Pla de Digitalització dels centres educatius.
b) Establir el Marc Comú de la Competència Digital dels centres educatius de les Illes Balears.
c) Coordinar les activitats formatives que s'organitzin des dels centres de professorat i des del Servei de Normalització Lingüística i Formació relacionades amb la competència digital i la competència STEAM.
d) Gestionar l'aula STEAM i tot el material formatiu que conté.
e) Desenvolupar els programes del Servei de Normalització Lingüística i Formació de l'àrea de competència digital i competència STEAM (ESERO, RobotIB, etc.).
f) Participar en el disseny i la planificació de la formació del professorat en les línies de la competència digital i competència STEAM.
g) Donar suport i assessorament pedagògic als centres educatius en competència digital i competència STEAM.
h) Contribuir a la recollida, elaboració i difusió de materials i recursos didàctics en format digital, fer el seguiment de les experiències de digitalització dels centres educatius i promoure l'intercanvi i la difusió de bones pràctiques.
i) Gestionar el programa de préstec de dispositius electrònics.
j) Qualsevol altra funció que, en matèria de competència digital i competència STEAM, li encomani el Servei de Normalització Lingüística i Formació.
3.Determinar que l'equip IBSTEAM ha d'estar format per:
a) Un assessor tècnic docent del Servei de Normalització Lingüística i Formació.
b) Entre 8 i 10 assessors de formació que han de tenir un àmbit d'actuació del conjunt dels centres de professorat de les Illes Balears.
c) Els assessors de formació de tots els centres de professorat de l'àmbit de les tecnologies de la informació i la comunicació.
4.Notificar aquesta Resolució al Servei de Normalització Lingüística i Formació, al Servei d'Innovació Educativa i als centres de professorat de les Illes Balears.
5.Deixar sense efectes la Resolució del conseller d'Educació i Universitat de dia 12 d'abril de 2019 per la qual es crea l'Equip d'Impuls a l'Aprenentatge Digital i se n'estableixen la composició i les funcions.
6.Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 10 de juny de 2020
El conseller d'Educació, Universitat i Recerca,
Martí X. March Cerdà