Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE TRANSICIÓ ENERGÈTICA I SECTORS PRODUCTIUS
Núm. 4589
Resolució del vicepresident i conseller de Transició Energètica i Sectors Productius d’1 de juny de 2020 per la qual s’aprova la convocatòria pública de subvencions per a l’adquisició de vehicles amb conductor (VTC) i autotaxis que siguin elèctrics purs
L'Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 15 de maig de 2008 (BOIB núm. 72, de 24 de maig de 2008) estableix les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria d'energia a les Illes Balears, entre les quals hi ha les de promoció de l'estalvi i la diversificació energètica, la implantació d'energies renovables, la millora de l'eficiència energètica i la generació de noves tecnologies amb vista a permetre un desenvolupament més sostenible de l'ús de l'energia.
La Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius té prevista, entre els objectius del Pla Director Sectorial Energètic de les Illes Balears —aprovat definitivament pel Decret 96/2005, de 23 de setembre, i publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears número 143, de 27 de setembre de 2005—, la planificació de les actuacions encaminades a subministrar la demanda energètica futura a cada una de les Illes Balears, tant amb fonts d'energia convencionals com renovables, i alhora impulsar l'estalvi i la racionalització de l'ús de l'energia en cada un dels sectors econòmics, per tal de minimitzar, en la mesura que es pugui, l'increment de la demanda d'energia.
El Govern de les Illes Balears aposta per un procés d'implantació de la mobilitat elèctrica en el qual el desenvolupament del vehicle elèctric suposa un pas endavant cap a un model d'economia mediambiental més sostenible, atès que la substitució dels motors de combustió per vehicles elèctrics implica un estalvi de combustibles fòssils i una reducció de les emissions de CO2.
Les Illes Balears són un territori idoni per al foment del vehicle elèctric, tant per la singularitat geogràfica, amb distàncies petites i necessitat d'optimitzar els recursos energètics, com per la vocació turística.
Altrament, l'article 7.1 de l'Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 15 de maig de 2008 per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria d'energia estableix que les subvencions regulades en aquesta Ordre s'han de concedir amb subjecció als principis d'objectivitat, transparència, publicitat i concurrència, i que, com a regla general, el sistema de selecció ha de ser el concurs, a través de la comparació en un únic procediment de totes les sol·licituds presentades, de conformitat amb els criteris objectius que estableixen aquestes bases i els específics que fixin les convocatòries.
L'article 7.3 de l'Ordre esmentada estableix que, no obstant això, la selecció de les persones o entitats beneficiàries es pot dur a terme per procediments que no són el concurs quan no siguin necessàries la comparació i la prelació, en un únic procediment, de totes les sol·licituds entre si. En aquests casos, les sol·licituds de subvenció es poden resoldre individualment, a mesura que entrin en el registre de l'òrgan competent, encara que no hagi acabat el termini de presentació, d'acord amb els apartats 2 i 3 de l'article 17 del Text refós de la Llei de subvencions.
L'objecte de la convocatòria és ajudar a la compra de vehicles amb conductor (VTC) i autotaxis elèctrics purs davant de la mobilitat amb combustibles més contaminants (gasolina i gasoil), per la qual cosa ja estan establerts prèviament uns criteris específics en la convocatòria i es considera que tots els peticionaris tenen els mateixos drets, que no calen la comparació ni la prelació i que està justificat que s'hagi optat per concedir les subvencions d'acord amb l'ordre d'entrada. Si s'exhaureixen els crèdits destinats a la convocatòria abans d'acabar el termini de presentació, s'ha de suspendre la concessió de nous ajuts mitjançant la publicació corresponent en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de la resolució del vicepresident i conseller de Transició Energètica i Sectors Productius.
L'Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018 va aprovar el Pla Estratègic de Subvencions per als exercicis 2018-2020 (BOIB núm. 31, de 10 de març de 2018) i inclou aquesta convocatòria en l'apartat V.2.2.
Per tot el que s'ha exposat, vists els informes preceptius, de conformitat amb l'article 5 de l'Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 15 de maig de 2008 per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria d'energia de les Illes Balears i l'article 15 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i fent ús de les facultats que m'atribueixen la Llei 4/2001, de 14 de març, del Govern de les Illes Balears, i la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria pública de subvencions per a l'adquisició de vehicles amb conductor (VTC) i autotaxis elèctrics purs, que s'estableix en l'annex.
2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el vicepresident i conseller de Transició Energètica i Sectors Productius en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma,1 de juny de 2020
El vicepresident i conseller de Transició Energètica i Sectors Productius Juan Pedro Yllanes Suárez
ANNEX 1 Convocatòria pública de subvencions per a l'adquisició de vehicles amb conductor (VTC) i autotaxis elèctrics
Primer
Objecte
L'objecte d'aquesta Resolució és aprovar i regular la convocatòria pública d'ajuts per al foment de la mobilitat urbana sostenible, amb incidència en el parc automobilístic de vehicles amb conductor (VTC) i autotaxis que siguin elèctrics purs, d'acord amb el punt quart d'aquesta convocatòria.
Segon
Beneficiaris
Poden ser beneficiàries d'aquests ajuts:
a) Les persones físiques que siguin titulars d'una llicència d'autotaxi o VTC expedida en el territori de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
b) Les persones jurídiques de dret privat constituïdes vàlidament que estiguin donades d'alta en l'impost d'activitats econòmiques (IAE) i siguin, a més, titulars d'una llicència d'autotaxi o VTC expedida en el territori de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
No poden ser beneficiàries de les subvencions les persones, entitats o agrupacions en què concorri alguna de les prohibicions establertes en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions i en la Llei 11/2006, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
Tercer
Import econòmic
L'import econòmic màxim d'aquesta convocatòria és de 100.000 €. Les subvencions es concedeixen amb càrrec al pressupost de la Comunitat Autònoma per a l'exercici de 2020 i, concretament, amb càrrec a la partida pressupostària 19701 731A01 77000.00.
Sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permetin, es poden incrementar els imports d'aquesta convocatòria. L'import consignat inicialment es pot ampliar, mitjançant una resolució de modificació de la convocatòria, amb els efectes, si escau, que disposa l'article 39.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Aquesta modificació, llevat que s'estableixi una altra cosa, no implica que el termini per presentar les sol·licituds s'ampliï, ni afecta la tramitació ordinària de les sol·licituds presentades i no resoltes expressament.
Els beneficiaris d'aquesta convocatòria estan subjectes a la norma dels ajuts de minimis, que determina que l'import total dels ajuts de minimis rebuts per una empresa no pot ser superior a 200.000 € durant qualsevol període de tres exercicis fiscals.
Quart
Actuacions i despeses subvencionables
4.1. L'adquisició de vehicles nous elèctrics purs.
4.2. Les inversions objecte de la sol·licitud s'han de dur a terme en l'àmbit territorial de les Illes Balears i s'han de fer dins el període que va des de l'1 de gener de 2020 fins al termini que fixi la resolució d'atorgament i que no pot ser superior al 30 de novembre de 2020.
4.3. No es considera subvencionable la compra de vehicles mitjançant lísing, rènting ni cap altra fórmula d'arrendament financer en la qual els béns no siguin propietat del beneficiari. No obstant això, no hi ha inconvenient perquè la bateria es llogui, sempre que el beneficiari efectivament compri el vehicle i, per tant, sigui de la seva propietat.
Cinquè
Sol·licituds i documentació
5.1. Les sol·licituds s'han de presentar telemàticament, de conformitat amb el que disposa l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sens perjudici del que estableix l'apartat 1 del mateix article.
5.2. La documentació que s'ha d'aportar és la següent:
El document normalitzat 1 de sol·licitud de subvenció d'aquesta convocatòria (la presentació de la sol·licitud suposa que la persona interessada accepta les prescripcions contingudes en la convocatòria corresponent, en l'Ordre de bases [BOIB núm. 72, de 24 de maig de 2008], com també que autoritza l'òrgan instructor del procediment perquè, si és procedent, obtengui de forma directa l'acreditació de les obligacions tributàries i amb la Tresoreria General de la Seguretat Social. En el cas que el sol·licitant denegui expressament l'autorització, ha d'aportar un certificat de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària i de la Tresoreria de la Seguretat Social que justifiqui que està al corrent de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social).
Les persones jurídiques, públiques o privades, i altres entitats, amb personalitat jurídica o sense, han d'aportar la targeta d'identificació fiscal i la documentació acreditativa de les facultats de representació de la persona que formuli la sol·licitud d'ajut com a representant d'aquesta, inscrita degudament, si escau, en els registres públics corresponents.
La descripció de dades tècniques (document normalitzat 2), emplenat adequadament en tots els apartats.
La còpia de la llicència municipal de l'autotaxi o de la llicència VTC.
Els pressuposts i la documentació tècnica:
— L'oferta tècnica i econòmica de l'empresa comercialitzadora del vehicle que es vol adquirir o la factura en el cas que ja es disposi del vehicle.
— El full de característiques tècniques del vehicle en el qual han de constar les dades que permetin comprovar els requisits d'actuacions que són objecte d'aquesta convocatòria.
Per a l'adquisició de vehicles nous d'un import superior a 15.000 € (IVA exclòs) s'ha de presentar una relació de pressuposts sol·licitats (document normalitzat 3) i s'hi han d'incorporar, com a mínim, tres ofertes de diferents proveïdors anteriors a la compra del vehicle, llevat que per les seves característiques especials no hi hagi en el mercat empreses subministradores suficients per poder fer-ho, o llevat que la despesa s'hagi fet anteriorment a la sol·licitud; en aquest darrer cas, s'ha de presentar la factura. L'elecció de les ofertes s'ha de fer de conformitat amb els criteris d'eficàcia i d'economia, i cal justificar-ho expressament en cas que l'elecció no hagi recaigut en la proposta econòmica més avantatjosa. Aquesta condició no s'ha de complir en el cas que el vehicle ja s'hagi adquirit en el moment de presentar la sol·licitud.
5.3. Les notificacions s'han de fer per mitjans telemàtics amb els efectes que determinen els articles 40 i 41 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; tot això, sens perjudici del que estableix l'article 14.1 de la mateixa Llei.
5.4. Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits, s'ha de requerir el sol·licitant perquè en el termini de deu dies hàbils esmeni la falta o aporti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es considera que desisteix de la sol·licitud, d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, després que es dicti una resolució prèvia en els termes que disposa l'article 21 de la Llei esmentada.
5.5. Les persones o entitats sol·licitants han de comunicar immediatament a l'òrgan competent per resoldre qualsevol variació de les condicions o circumstàncies assenyalades en els apartats anteriors d'aquest article, amb les conseqüències que en cada cas corresponguin, sens perjudici que també es puguin incorporar d'ofici a l'expedient.
5.6. La Conselleria, en qualsevol moment, pot sol·licitar als interessats la documentació i la informació complementària que consideri necessàries per resoldre l'expedient.
Sisè
Termini de presentació de les sol·licituds
El termini per presentar les sol·licituds s'inicia a partir del cinquè dia de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i finalitza al cap de tres mesos des de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears o fins al possible exhauriment, dins aquest període, de la quantia econòmica assignada a aquesta convocatòria.
Si s'exhaureixen els crèdits destinats a la convocatòria abans d'acabar el termini de presentació, s'ha de suspendre la concessió de nous ajuts mitjançant la publicació corresponent en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de la resolució del vicepresident i conseller de Transició Energètica i Sectors Productius.
Setè
Procediment per resoldre els ajuts
7.1. L'objecte de la convocatòria és ajudar a la compra de vehicles amb conductor (VTC) i autotaxis elèctrics purs davant de la mobilitat amb combustibles més contaminants (gasolina i gasoil), per la qual cosa ja estan establerts prèviament uns criteris específics en la convocatòria i es considera que tots els peticionaris tenen els mateixos drets, que no calen la comparació ni la prelació i que està justificat que s'hagi optat per concedir les subvencions d'acord amb l'ordre d'entrada.
7.2 Les sol·licituds de subvenció s'han de resoldre a mesura que entrin en el registre de l'òrgan competent, encara que no hagi acabat el termini de presentació, fins que s'exhaureixin els crèdits destinats a la convocatòria o, si escau, fins que es resolguin tots els expedients presentats dins el termini.
7.3. Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits, s'ha de requerir el sol·licitant perquè en el termini de deu dies hàbils esmeni la falta o aporti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es considera que desisteix de la sol·licitud, d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, després que es dicti una resolució prèvia en els termes que disposa l'article 21 de la Llei esmentada. En aquest cas, la data de presentació de l'esmena és la que estableix l'ordre per resoldre l'expedient.
7.4. Una vegada que els tècnics d'aquesta Direcció General hagin determinat que les sol·licituds són completes i conformes amb el contingut d'aquesta Resolució, el director general d'Energia i Canvi Climàtic ha d'emetre una proposta de resolució, la qual s'ha de notificar als interessats perquè, en el termini màxim de deu dies, hi puguin al·legar el que considerin oportú.
7.5. La resolució expressa del vicepresident i conseller de Transició Energètica i Sectors Productius finalitza el procediment de concessió de la subvenció. Aquesta s'ha de motivar i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia individual de la subvenció concedida. Així mateix, la resolució ha d'especificar els aspectes següents: beneficiari, descripció i import de l'activitat que se subvenciona, quantia, partida pressupostària a la qual s'aplica, forma de pagament, termini per dur a terme l'activitat, justificació de les activitats objecte d'ajuda i terminis per presentar justificants.
7.6. El termini màxim per resoldre i notificar les sol·licituds és de sis mesos comptadors a partir de la data d'acabament del termini per presentar les sol·licituds.
7.7. La resolució s'ha de notificar als interessats, d'acord amb l'article 40 i els següents de la Llei 39/2015, i s'ha de dictar i notificar dins el termini de sis mesos comptadors des de la data d'acabament del termini per presentar les sol·licituds.
Vuitè
Òrgans competents
La Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic és l'òrgan competent per tramitar les sol·licituds d'ajuts d'aquesta convocatòria.
Novè
Quantia dels ajuts
9.1. La quantia per a l'adquisició de nous vehicles elèctrics purs (VTC o autotaxis) és el 50 % del cost (sense IVA) del vehicle, amb un límit de 20.000 € per vehicle.
9.2. La subvenció màxima per beneficiari no pot ser superior a 20.000 €.
9.3. En el cas que el beneficiari rebi altres subvencions o ajuts per a la mateixa activitat o tipus d'actuació, l'import de les subvencions establertes en aquesta Resolució no pot ser, en cap cas, de tal quantia que, de forma aïllada o en concurrència amb altres subvencions o ajuts, superi el cost de l'activitat subvencionada.
9.4. Els beneficiaris d'aquesta convocatòria estan subjectes a la norma dels ajuts de minimis, que determina que l'import total dels ajuts de minimis rebuts per una empresa no pot ser superior a 200.000 € durant qualsevol període de tres exercicis fiscals.
Desè
Pagament i justificació d'activitats
10.1. El pagament de la subvenció únicament es pot fer una vegada que s'ha dictat la resolució corresponent, s'ha justificat de manera suficient la realització de l'activitat subvencionada i s'ha acreditat el compliment de la finalitat per a la qual s'ha atorgat la subvenció.
La documentació per justificar-ho és la següent:
a) La sol·licitud de pagament (document normalitzat 4).
b) La memòria de l'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades a la concessió de la subvenció, amb la indicació de les activitats fetes, els resultats obtinguts i la declaració responsable sobre la realització de les tasques amb empreses vinculades a preu de mercat i la recepció d'altres ajuts (document normalitzat 5 ).
c) El document fotogràfic del vehicle objecte de la subvenció.
d) La memòria econòmica (document normalitzat 6) justificativa del cost de les activitats realitzades, que ha d'incloure:
1r. Una llista classificada de les despeses de l'activitat, amb la identificació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió i la data de pagament.
2n. Les factures o els documents de valor probatori equivalents en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa que justifiquin les despeses.
3r. El justificant de pagament. Els justificants s'han d'acreditar d'alguna de les maneres següents:
— Amb una fotocòpia del justificant de l'ordre de transferència bancària o del document bancari acreditatiu del pagament, en el qual han de figurar la data del document, l'import i la identificació del concepte, a fi que quedi identificat el pagament de la factura, així com les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura, respectivament.
— Amb una còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu, sempre que estigui vençut, amb l'extracte bancari corresponent del beneficiari de l'ajut en què ha de figurar el càrrec d'aquest xec o pagaré.
— En el cas de pagament mitjançant confirmació de pagaments, el venciment d'aquest ha de ser anterior a la data màxima de justificació de la subvenció.
No obstant això, per a les factures inferiors a 500 € (IVA inclòs) és justificant suficient el rebut de pagament signat i segellat pel proveïdor. No es considera vàlid el rebut amb un segell de pagat. No s'admeten factures justificatives inferiors a 100 € (IVA inclòs).
4t. Una llista detallada d'altres ingressos o subvencions, amb la indicació de l'import i la procedència.
e) La fitxa tècnica de característiques del vehicle, en què figurin els valors d'emissions.
f) El permís de circulació.
10.2. En el cas que l'expedient de pagament no tengui la documentació necessària per comprovar la justificació i l'aplicació de la subvenció, l'òrgan competent ha de sol·licitar al beneficiari que esmeni els defectes de la justificació dins els deu dies següents, comptadors des de l'endemà d'haver-ne rebut el requeriment.
10.4. La resolució d'atorgament de la subvenció ha de fixar el termini concret per justificar la realització de les activitats subvencionades, que en cap cas no pot ser superior al 30 de novembre de 2020.
10.5. En el supòsit que no estigui justificada totalment la realització de l'activitat subvencionada, però s'hagi acomplert, encara que parcialment, la finalitat per a la qual la subvenció es va concedir, aquesta s'ha de revisar i minorar proporcionalment pel que fa al que no s'ha justificat.
10.6. La falta de justificació en els termes i els terminis que estableixi la resolució d'atorgament de la subvenció, la modificació del projecte presentat sense que la Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius l'hagi aprovat prèviament, així com la desviació de les subvencions o l'aplicació diferent del que estableix la norma, determinen la revocació de la subvenció.
10.7. Tota alteració de les condicions que s'han tingut en compte per concedir la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajuts atorgats per altres administracions o ens, públics o privats, nacionals o internacionals, pot donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió.
10.8. Els sol·licitants que ja hagin adquirit el vehicle en el moment de la presentació de la sol·licitud poden presentar de manera conjunta la documentació prevista per a la sol·licitud (apartat 5) i la documentació per al pagament i la justificació (apartat 10).
Onzè
Obligacions dels beneficiaris
Els beneficiaris estan obligats a:
a) Dur a terme l'activitat o la inversió o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.
b) Justificar la realització de l'activitat, com també el compliment dels requisits i les condicions que determinaren la concessió de la subvenció.
c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i de control financer que duguin a terme els òrgans competents, i aportar tota la informació que li sigui requerida en l'exercici d'aquestes actuacions.
d) Comunicar a l'òrgan que la concedeix o, si escau, a l'entitat col·laboradora la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat. Aquesta comunicació s'ha de fer dins el termini de tres dies hàbils des de la sol·licitud o l'obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de la justificació de l'aplicació que s'hagi donat als fons percebuts.
e) Acreditar, en la forma que s'estableixi reglamentàriament i abans de dictar la proposta de resolució de concessió, que està al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, i de les obligacions tributàries davant la Hisenda autonòmica. En tot cas, l'acreditació a la qual es refereix el paràgraf anterior es pot substituir per una declaració responsable del sol·licitant quan es tracti de subvencions de quantia igual o inferior a 3.000 €.
f) Deixar constància de la percepció i l'aplicació de la subvenció en els llibres de comptabilitat o en els llibres de registre que, si escau, hagi de dur el beneficiari d'acord amb la legislació mercantil o fiscal que li sigui aplicable i amb les bases reguladores.
g) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control, per un període de tres anys a partir del 31 de desembre següent al tancament dels comptes en què estiguin incloses les despeses de l'operació.
h) Adoptar les mesures de difusió a què es refereix l'apartat 4 de l'article 34 del Text refós de la Llei de subvencions.
i) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits prevists en l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions.
j) Destinar l'import de la subvenció al finançament de l'actuació per a la qual s'ha sol·licitat i mantenir l'afectació de les inversions a l'activitat subvencionada, en la forma i dins els terminis que estableixi la convocatòria i, si escau, la resolució corresponent o les seves modificacions.
k) Comunicar a l'òrgan que concedeix la subvenció la modificació de qualsevol circumstància que afecti algun dels requisits exigits per a la concessió de la subvenció.
l) El vehicle subvencionat ha d'incorporar un adhesiu que informi el públic del suport obtingut pel Govern de les Illes Balears. Les característiques i el lloc de col·locació de l'adhesiu seran determinats per la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic en la resolució de concessió de la subvenció.
Dotzè
Tramitació telemàtica
La sol·licitud de subvenció s'ha de presentar de forma telemàtica a través del tràmit específic per a subvencions que s'ha de posar a disposició dels interessats a la web http://energia.caib.cat, que correspon a la pàgina web de la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic; tot això, sens perjudici del que estableix l'article 14.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Tretzè
Models normalitzats
Una vegada publicada la convocatòria, la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic, a través de l'enllaç web http://energia.caib.cat, ha de posar a disposició dels interessats la documentació normalitzada següent:
Document 1. Sol·licitud de subvenció
Document 2. Descripció de dades tècniques
Document 3. Llista de pressuposts sol·licitats
Document 4. Sol·licitud de pagament
Document 5. Memòria d'actuació
Document 6. Memòria econòmica
Catorzè
Normativa d'aplicació
La convocatòria es regeix pel que disposen aquesta Resolució, l'Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 15 de maig de 2008 per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria d'energia a les Illes Balears i el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.