Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE MURO

Núm. 4568
Bases de la convocatòria per a la constitució d’una borsa de treball per la contractació laboral de peó de la brigada d’obres

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Aprovació de la convocatòria i les bases que regiran el procediment selectiu per a la constitució d'una borsa de peó de la brigada d'obres

Per acord de la Junta de Govern Local, de data 01 de juny de 2020, s'ha aprovat la convocatòria i les bases que regiran el procediment selectiu per a la constitució d'una borsa de peó de la brigada d'obres.

Cosa que fem pública al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al tauler d'anuncis electrònic del lloc web de l'Ajuntament de Muro (https://www.ajmuro.net/ca/ofertes-feina), als efectes establerts a l'article 45 de la Llei 39/2.015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Contra l'esmentada resolució, que exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar de forma alternativa, els següents recursos: o bé recurs potestatiu de reposició, a interposar davant la Batlia, en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la notificació de la present resolució, o bé directament recurs contenciós administratiu, a interposar davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la notificació d'aquesta resolució; tot això sense perjudici que els interessats puguin interposar aquells altres recursos que en considerin procedents.

«BASES DE LA CONVOCATÒRIA PER A LA CONSTITUCIÓ D'UNA BORSA DE TREBALL PER LA CONTRACTACIÓ LABORAL DE PEÓ DE LA BRIGADA D'OBRES.

1. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA.

És la constitució d'una borsa de treball de la categoria de PEÓ de la brigada d'obres de l'Ajuntament per cobrir necessitats urgents, substitucions, vacances, permisos, llicències o places vacants, mitjançant contracte laboral temporal així com per atendre totes aquelles situacions temporals o circumstancials regulades als articles 12.7 i 15.1 apartats b) i c) del R.D. Legislatiu 2/2015, de 25 d'octubre, text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors.

Les presents bases defineixen els requisits, proves, mèrits i altres aspectes procedimentals de la selecció, a més de la regulació continguda en el TREBEP, TREBE i la LFPIB.

2. REQUISITS DELS ASPIRANTS.

a) Ser espanyol o nacional d'un dels restants estats membres de la Unió Europea o d'aquells estats als quals sigui d'aplicació la lliure circulació de treballadors, en el termes previstos a la llei bàsica que reguli aquesta matèria i degudament acreditada. També hi poden participar els estrangers amb residència legal a Espanya (art. 57.4 del Reial Decret Legislatiu 5/2015- TRLEBEP).

b) Haver complit 16 anys i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa, d'acord amb el que disposa la legislació bàsica en matèria de funció pública.

c) Estar en possessió del títol de certificat d'escolaritat, o en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de les sol·licituds.

d) Posseir la capacitat funcional per el desenvolupament de les funcions pròpies del lloc de feina.

e) No haver estat separat ni acomiadat del servei de qualsevol administració pública mitjançant expedient disciplinari, ni estar inhabilitat per l'exercici de funcions públiques.

f) La no acreditació del requisit exigit en aquest apartat obligarà a les persones aspirants a la superació d'una prova específica d'acreditació del nivell de català exigit, la qual serà prèvia, qualificant-se d'apte/no apte i de caràcter eliminatori. La realització de la prova específica s'haurà de sol·licitar, juntament amb les instàncies, dins el termini de presentació de sol·licituds.

g) Estar en possessió del permís de conducció de classe B en vigor o amb el resguard de la sol·licitud de renovació.

h) Abans de prendre possessió, la persona interessada haurà de fer constar que no ocupa cap lloc de treball ni realitza cap activitat al sector públic delimitat per l'article 1 de la Llei 53/1984, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. Si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho haurà de declarar en el termini de 10 dies naturals per tal que la corporació acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat.

Els requisits s'han de reunir per les persones aspirants en la data de finalització del termini per a la presentació de sol·licituds i durant tot el procés selectiu.

3. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS I DOCUMENTACIÓ.

Les persones aspirants hauran de presentar en el registre general d'entrada de la corporació o per qualsevol dels mitjans admesos a l'articule 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les Administracions públiques, la instància dirigida al batle-president, en el termini de 15 dies naturals, comptats a partir del següent al de la publicació de les bases de la convocatòria al BOIB.

Per ser admesos i prendre part al procediment les persones aspirants hauran de presentar la següent documentació:

a. Instància emplenada d'acord amb el model normalitzat (Annex I) manifestant que reuneixen tots i cada un dels requisits exigits a la convocatòria, referits sempre a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

b. Còpia adverada ò compulsada del DNI.

c. Còpia adverada ò compulsada del certificat, títol o diploma de coneixement del nivell exigit de la llengua catalana. En cas que no acreditin el nivell exigit a la convocatòria, hauran de manifestar en la instància que sol·liciten realitzar la prova prèvia de llengua catalana. La no presentació a aquesta prova específica de català suposarà la exclusió del procés selectiu.

d. Còpia adverada ò compulsada dels de la titulització exigida per ser admès a la convocatòria i del mèrits a avaluar a la fase de concurs.

Els mèrits al·legats i no justificats en la forma indicada, no seran valorats.

Totes les notificacions referides a esmenes, i a altres incidències produïdes durant el procés selectiu es faran mitjançant la publicació al tauler d'edictes i la pàgina Web de l'Ajuntament.

Si el darrer dia de presentació de sol·licituds s'escaigués en dia inhàbil, el termini s'entendrà ampliat fins al dia hàbil següent.

4. ADMISSIÓ D'ASPIRANTS.

Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el Sr. Batle de la corporació dictarà resolució amb la qual declararà aprovada la llista provisional d'admesos/ses i exclosos/ses, i si escau, el lloc, dia i data de realització de la prova prèvia i específica de coneixements de català pels aspirants que no ho hagin acreditat documentalment.

La no presentació a la prova específica de català suposarà la exclusió del procés selectiu. Aquesta resolució s'exposarà al públic al tauler d'edictes i a la pàgina Web de la corporació per un termini de 3 dies hàbils per tal que les persones interessades presentin les al·legacions que considerin oportunes o esmenin la seva sol·licitud.

Les possibles reclamacions o al·legacions, si n'hi haguessin, seran acceptades o rebutjades en la resolució que aprovi la relació definitiva d'aspirants admesos i exclosos.

La llista provisional d'aspirants admesos/ses i exclosos/ses es considerarà automàticament elevada a definitiva si no s'hi presenten reclamacions i es publicarà al tauler d'edictes i a la pàgina Web.

5. TRIBUNAL QUALIFICADOR

El batle de la corporació nomenarà els membres del Tribunal i els seus suplents i es publicarà juntament amb la llista provisional d'admesos i exclosos. Tendrà la consideració d'òrgan dependent de la seva autoritat. El tribunal avaluador haurà de comptar amb un president/a, 2 vocals i amb un secretari/a La seua composició serà predominantment tècnica, i hauran d'estar en possessió de titulació o especialitat igual o superior a les exigides per a l'accés a la plaça convocada. El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres. El tribunal resta facultat per resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris per al bon ordre en tot el no previst en aquestes bases.

6. PROCEDIMENT DE SELECCIÓ

El procés de selecció constarà de dues fases: concurs de mèrits i entrevista personal. L'ordre de prelació de les persones aspirants serà el resultat de sumar les puntuacions obtingudes a les 2 fases.

En cas d'empat, té preferència la persona aspirant que tingui més puntuació en l'apartat de mèrits. Si persisteix l'empat, es resoldrà per sorteig.

Les puntuacions atorgades, s'exposaran al tauler d'edictes i a la pàgina Web de la Corporació, per coneixement dels aspirants.

 

A- CONCURS DE MÈRITS

Es valoraran els següents mèrits fins un màxim de 25 punts:

1. Per serveis prestats a l'Administració relacionats amb les funcions pròpies de la plaça o lloc convocat, en un lloc igual o similar: 1 punt per any treballat, amb un màxim de 7 punts. Les fraccions d'any es computaran prorratejant la puntuació anual pels mesos treballats. Únicament serà valorat aquest apartat quan, de la documentació aportada per l'aspirant, es desprengui que l'experiència laboral està directament relacionada amb les funcions de la plaça o lloc a cobrir. A tal efecte s'haurà de presentar certificat de l'Administració en el qual s'indiqui la data d'alta i baixa en la mateixa així com el lloc de treball ocupat. Es complementarà amb un informe de vida laboral emès per la Seguretat Social on s'especifiqui la data d'alta i baixa en l'activitat corresponent. No es valoraran els serveis prestats per a l'Administració Pública en virtut d'un contracte administratiu subjecte a la Llei de contractes. Tampoc es valoraran els serveis prestats en qualitat de funcionari eventual o de confiança.

2. Per serveis prestats fora de l'Administració Pública per compte aliena, relacionats amb les funcions pròpies de la plaça o lloc convocat, en un lloc igual o similar: 0'50 punts per any treballat, amb un màxim de 6 punts . Les fraccions d'any es computaran prorratejant la puntuació anual pels mesos treballats. Únicament serà valorat aquest apartat quan, de la documentació aportada per l'aspirant, es desprengui que l'experiència laboral està directament relacionada amb les funcions de la plaça o lloc a cobrir. A tal efecte es presentarà certificat de l'entitat o empresa en el qual s'indiqui la data d'alta i baixa en la mateixa així com el lloc de treball ocupat. Es complementarà amb un informe de vida laboral emès per la Seguretat Social on s'especifiqui la data d'alta i baixa en l'activitat corresponent.

3.-Formació acadèmica relacionats amb la plaça afectada o lloc convocat , per altres titulacions, diferents de la que és requisit per presentar-se a les proves, es podran obtenir fins 1 punts les puntuacions següents:

 

a. Per cada titulació de formació professional mitjà: 0,50 punts

b. Per cada titulació de formació professional superior: 0,75 punts

c. Per titulació de batxillerat: 1 punt

​​​​​​​

El justificant de pagament dels drets d'expedició d'un títol només té validesa fins a l'expedició del títol. S'ha de presumir que el títol ha estat expedit quan hagin transcorregut més de dos anys des de l'emissió del justificant de pagament dels drets d'expedició del títol i, en aquest cas, als aspirants no se'ls valorarà aquest mèrit, tret que justifiquin mitjançant un certificat del centre d'estudis oficials corresponent que el títol encara no ha estat expedit. No es podrà valorar cap titulació igual o inferior a la que s'exigeixi com a requisit per presentar-se a la convocatòria.

4. Per cursos de formació i perfeccionament relacionats amb la plaça afectada o lloc convocat, impartits per institucions públiques i/o privades: fins un màxim de 10 punts.

Per ser valorat aquest mèrit s'hauran d'aportar documents en els quals es desprengui clarament la durada dels cursos, i en el seu cas, la qualificació obtinguda. Si no s'especifica el nombre d'hores o crèdits no es podrà valorar.

La valoració es realitzarà d'acord amb la següent escala:

 

a.- Cursos de 0 a 20 hores: 0'4 punts per curs

b.- Cursos de 21 a 40 hores: 0'6 punts per curs

c.- Cursos de 41 a 60 hores: 0'8 punts per curs

d.- Cursos de més de 60 hores: 1 punts per curs

​​​​​​​

5. Coneixements de llengua catalana superiors a l'exigit com a requisit: Es valoraran els certificats emesos o reconeguts com a equivalents per a la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears. En tot cas, es consideraren vàlids els certificats que hagin estat emesos o reconeguts com a equivalents per l'òrgan competent en l'àmbit de les Illes Balears, fins a una puntuació màxima d'1 punt:

 

a. Nivell B2: 0,25 punts

b. Nivell C1: 0,50 punts.

c. Nivell C2: 0,75 punt. d. Nivell LA: 1,00 punt.

 

S'haurà d'aportar còpia compulsada del títol o certificat corresponent. En el cas d'aportar més d'un certificat o títol, es valorarà només el de major puntuació.

B- ENTREVISTA PERSONAL

Consistirà amb una entrevista amb el tribunal en la qual es valorarà la capacitat, aptitud i coneixements dels aspirants pel desenvolupament de las tasques pròpies del lloc de feina, podent-se demanar comprovacions de caràcter pràctic, tècnic o teòric per a valorar la seva capacitat i idoneïtat. La puntuació màxima serà de 20 punts.

En quedaran eliminades les persones aspirants que no obtenguin un mínim de 10 punts. Les persones aspirants disposen d'un termini de 3 dies hàbils, comptadors a partir del dia següent a la publicació de la llista al tauler d'edictes de l'Ajuntament i a la pàgina Web de la Corporació, per fer les al·legacions pertinents sobre la valoració provisional de l'entrevista personal.

7. LLISTA I ORDRE DE CLASSIFICACIÓ DEFINITIVA.

Acabada la classificació dels aspirants, el tribunal qualificador publicarà en el tauler d'edictes i a la pàgina Web de la Corporació la llista provisional amb les puntuacions obtingudes, per ordre de major a menor puntuació.

Les persones aspirants disposaran d'un termini de 3 dies hàbils, des del dia següent al de la seva publicació al tauler d'edictes de l'Ajuntament i a la pàgina web de la Corporació, per poder efectuar les reclamacions o observacions contra l'esmentada llista provisional. Resoltes, en el seu cas, les reclamacions contra la llista provisional, el tribunal qualificador elevarà la proposta definitiva per ordre de puntuació a la Presidència de la Corporació amb l'objectiu de constituir les borses de treball i procedir, al seu moment, a les contractacions per cobrir les vacants i necessitats urgents.

La resolució definitiva es publicarà al tauler d'edictes i a la pàgina WEB de la Corporació, amb indicació de totes les persones integrants de la Borsa, l'ordre de prelació i la puntuació total obtinguda, tot això als efectes de l'inici del còmput de la seva vigència.

L'ordre de prelació o de classificació definitiva de les persones aspirants vindrà determinada per la puntuació total obtinguda en el procés selectiu.

En cas d'empat té preferència la persona aspirant que tingui més puntuació a l'apartat d'experiència professional a l'Administració. Si encara persisteix l'empat té preferència la persona aspirant amb més puntuació a l'apartat de serveis prestats fora de l'Administració.

De persistir l'empat té preferència la persona s'ha de tenir enasprant amb més puntuació a l'apartat de cursos de formació i perfeccionament i si encara, finalment, persisteix l'empat compte l'ordre de registre d'entrada de la sol·licitud.

8. FUNCIONAMENT DE LA BORSA DE TREBALL.

Quan es doni algú dels supòsits prevists a la normativa, s'ha d'oferir un lloc a les persones incloses en la borsa que estiguin en la situació de disponible, d'acord amb l'ordre de prelació. S'ha de comunicar a la persona aspirant que correspongui el lloc i el termini en el que cal que es presenti. La persona interessada ha de manifestar la seva conformitat en el termini d'un dia hàbil -o en el segon dia hàbil següent si la crida es fa en divendres- i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat pel servei de personal de l'Ajuntament. Aquest termini ha de ser com a mínim d'un dia hàbil i com a màxim de quinze dies hàbils. El personal que prengui possessió de la plaça, cessarà en les seves funcions quan finalitzi la causa que va donar lloc al seu nomenament.

9. RENÚNCIA I MOTIUS D'EXCLUSIÓ

Si la persona interessada no manifesta la seva conformitat amb la proposta de nomenament en el termini d'un dia hàbil - o en el segon dia hàbil següent si la crida es fa en divendres- i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat pel servei de personal de l'Ajuntament, s'entén que renuncia a ocupar el lloc de feina.

A les persones aspirants que renunciïn de forma expressa o tàcita, se les ha d'excloure, llevat que al·leguin, en el termini establert per manifestar la seva conformitat, la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, que s'han de justificar documentalment en els 3 dies següents:

a) Estar en període d'embaràs, de maternitat o paternitat, d'adopció o d'acolliment permanent o preadoptiu, la qual cosa inclou el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per a cura de fills i filles pel qualsevol dels supòsits anteriors.

b) Prestar servei com a funcionari interí a una altra Administració Pública.

c) Patir malaltia o incapacitat temporal.

d) Ser cridat per ocupar un altre lloc de feina de l'Ajuntament de Muro

10. REINCORPORACIÓ

Les persones interessades estan obligades a comunicar per escrit a l'Ajuntament l'acabament de les situacions previstes en la base anterior, en un termini no superior a 10 dies hàbils des de que es produeixi, amb la justificació corresponent.

La manca de comunicació en el termini establert determina l'exclusió.

El personal que cessi en el lloc de feina, llevat que sigui com a conseqüència de renúncia voluntària, s'incorpora automàticament a la borsa de la qual formi part en el lloc que li correspongui d'acord amb la puntuació obtinguda en el moment en què es va formar.

11. PERÍODE DE PRÀCTIQUES

L'aspirant anomenat personal en pràctiques, veurà condicionat el seu accés a la plaça a que es presenta, a la superació d'un període de pràctiques que tindrà una durada de 2 mesos amb caràcter obligatori.

Al terme d'aquest període, l'aspirant haurà d'obtenir una valoració d'apte o no apte, per al qual es prendrà com a referència l'informe que hagi emes el cap de l'àrea corresponent.

La declaració d'aptitud correspondrà a l'autoritat competent de la Corporació. L'aspirant que no superi el període de pràctiques, perdrà tots els drets al seu nomenament.

Així mateix, en qualsevol moment del període de practiques podrà ser determinada l'eliminació d'un aspirant per motius disciplinaris.

12.VIGÈNCIA

Aquesta borsa quedarà sense efecte quan se substitueixi per la borsa sorgida de la propera convocatòria de les places vacants.

13. IMPUGNACIÓ

Aquestes Bases i tots els actes administratius que se'n derivin i de les actuacions del Tribunal qualificador, podran ser impugnats conforme al que estableix la Llei 39/2015, 01 de octubre, de Procediment Administratiu Comú.

 

ANNEX I. ​​​​​​​MODEL SOL·LICITUD

Model de sol·licitud/ instància Borsa PEÓ Brigada d'Obres.

En/Na......................................................................,major d'edat, amb DNI...................... i domicili a efectes de notificacions a.................................................................................. amb telèfon (fixo i mòbil)................................................................................................... i adreça de correu electrònic................................................................................................

EXPOSA:

1. Que ha tingut coneixement de la convocatòria per constituir una Borsa de PEÓ de la Brigada d'Obres de l'Ajuntament de Muro per cobrir les necessitats urgents, substitucions, vacances, permisos, llicències o places vacants, mitjançant contracte laboral temporal i per atendre totes aquelles situacions temporals o circumstancials regulades als articles 12.7 i 15.1 apartats b) i c) del R.D. Legislatiu 2/2015, de 25 d'octubre, text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors.

2. Que declar responsablement estar en possessió de tots i cada un dels requisits o condicions exigits a la base segon de la convocatòria.

DOCUMENTACIÓ QUE S'ADJUNTA:

a) Fotocòpia compulsada del document nacional d'identitat en vigor i/o el resguard de la sol·licitud de renovació.

b) Fotocòpia compulsada de la titulació exigida.

c) Documents acreditatius i certificacions requerides pels mèrits a valorar (originals o fotocòpies compulsades).

Per tot l'exposat, SOL·LICIT: Ser admès/esa i poder prendre part en el procediment selectiu indicat.

Així mateix, SI ( ) sol·licita realitzar la prova prèvia i específica de coneixements de català. (Marcar amb una X si es sol·licita realitzar la prova de català).»

 

Muro, 3 de juny de 2020

El batle Antoni Serra Sastre