Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ALCÚDIA
Núm. 4564
Aprovació de l’adaptació a la Llei 39/2015 del model normalitzat de sol·licitud genèrica de l’Ajuntament d’Alcúdia
La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del Sector Públic, suposen un canvi fonamental per a les Administracions Públiques a Espanya, ja que estableixen que la relació electrònica és la via principal de tramitació dels procediments administratius, el que ha de conduir a una administració sense papers, transparent i més àgil i accessible per als ciutadans i les empreses. L'exigència d'una adaptació gradual a aquest nou paradigma administratiu va ser prevista pel legislador al determinar en la disposició final setena de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, un calendari específic d'entrada en vigor de les novetats abans relacionades i que són especialment transcendents.
No obstant això, la “vacatio legis” plasmada en aquesta disposició final setena es va revelar insuficient en la pràctica per explicar de forma simultània amb les condicions que són pressupost necessari per al compliment dels ambiciosos objectius perseguits per les dues lleis.
L'adaptació dels procediments administratius i el disseny de processos de gestió òptims, exigia que els desenvolupaments tecnològics i jurídics comptin amb el grau de maduresa necessària per donar satisfacció a aquest nou estadi de desenvolupament de l'activitat de les administracions públiques.
Davant la impossibilitat tècnic-organitzativa de concloure en els terminis inicialment previstos els processos d'adaptació a la nova realitat, mitjançant l'article 6 del Reial Decret-Llei 11/2018, de 31 d'agost, es va ampliar en dos anys el termini inicial d'entrada en vigor de les previsions de la disposició final setena de la Llei 39/2015 pel que fa al registre electrònic d'apoderaments, el registre electrònic, el registre d'empleats públics habilitats, el punt d'accés general electrònic de l'Administració i l'arxiu electrònic, per garantir que els operadors jurídics, els ciutadans i les administracions públiques puguin exercir plenament els seus drets amb plena seguretat jurídica i beneficiar-se dels avantatges que el nou escenari està començant a proporcionar-los.D'acord amb això, el proper 2 d'octubre de 2.020 està prevista l'entrada en vigor de dita normativa.
En aquest sentit, l'article 66 de la nova Llei del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques estableix que les administracions públiques han d'establir models i sistemes de presentació massiva que permetin als interessats presentar simultàniament diverses sol·licituds. Aquests models, d'ús voluntari, estaran a disposició dels interessats en les corresponents seus electròniques i a les oficines d'assistència en matèria de registres de les administracions públiques. Així mateix s'ha de posar en relació aquest mandat en la nova regulació que estableix la LPAC sobre el dret i obligació de les persones de relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques.
Per altra banda, cal remarcar que l'Ajuntament d'Alcúdia ha estat una de les entitats locals que s'ha destacat precisament en aquest procés d'adaptació a l'administració electrònica. És per això que l'Ajuntament d'Alcúdia, ja en l'any 2.012 (BOIB 103/2012, de 19/07/2012), va aprovar l'ordenança municipal per a l'accés dels ciutadans als serveis públics mitjançant l'ús de mitjans electrònics, la qual a més va crear la seu electrònica municipal, així com també el registre electrònic de l'Ajuntament i finalment l'arxiu electrònic municipal; ordenança que està en vigor des del 19 d'agost de 2.012.
L'article 60 de dita ordenança municipal estableix que l'Ajuntament d'Alcúdia posarà a disposició dels interessats els formularis corresponents als distints procediments definits en el catàleg de procediments, segons el que disposa aquesta Ordenança, i, per als altres casos, un formulari de caràcter genèric denominat instància genèrica.
Procedeix ara adaptar el formulari o model de sol·licitud genèrica actual als nous requeriments de la Llei 39/2015, atesa la propera entrada en vigor de les disposicions en matèria de registre electrònic que afecten així mateix a l'obligatorietat de relacionar-se amb l'Administració per mitjans electrònics. El model que s'aprova servirà tant per a les sol·licituds a presentar davant les oficines d'assistència en matèria de registre, com per a les sol·licituds formulades directament a través de la seu electrònica, sense perjudici en aquest darrer cas de les lògiques adaptacions necessàries al format electrònic que si s'escau hagi de realitzar pel departament d'informàtica de l'Ajuntament respecte del model que ara s'aprova.
És per això que, en exercici de les atribucions que em corresponen com a òrgan competent, de conformitat amb l'establert a l'article 21 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local,
RESOLC
Primer.- Aprovar el model normalitzat de sol·licitud o instància genèrica de l'Ajuntament d'Alcúdia, en ambdues versions en llengua catalana i llengua castellana, conforme el formulari model que s'adjunta a l'Annex de la present resolució (apartats a i b), ordenant que es posi a disposició del públic tant al lloc web municipal, com a les oficines d'assistència en matèria de registre, com a la seu electrònica municipal, ordenant al departament d'informàtica en aquest darrer cas que efectuï les adaptacions materials necessàries al format electrònic que si s'escau hagi de realitzar per tal d'implantar el nou model en la seu electrònica.
Segon.- Donar compte del nou model de sol·licitud genèrica que s'aprova a totes les àrees municipals, per tal que en tenguin coneixement del mateix i puguin informar a la ciutadania i posar-lo a la seva disposició.
Tercer.- Donar compte del present Decret al Ple de la Corporació, en la propera sessió ordinària que es celebri.
Quart.- Publicar la present resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al taulell d'anuncis del lloc web municipal, tot informant als interessats que contra el present Decret que posa fi a la via administrativa, es pot interposar alternativament recurs potestatiu de reposició davant d'aquesta batlia durant el termini d'un mes a comptar des de la data de la seva publicació al BOIB o bé un recurs contenciós-administratiu, davant del Jutjat del contenciós-administratiu de Palma que per torn correspongui, en el termini de dos mesos a comptar des de la mateixa data. Si s'optés per interposar el recurs de reposició potestatiu no podrà interposar recurs contenciós-administratiu fins que aquell sigui resolt expressament o s'hagi produït la desestimació per silenci. Tot això sense perjudici que les persones interessades puguin interposar qualsevol altre recurs que puguin considerar procedent.
Alcúdia, 4 de juny de 2020
La Batlessa
Bàrbara Rebassa Bisbal
N'he pres raó
El Secretari
Joan Seguí Serra
ANNEX
A) VERSIÓ EN LLENGUA CATALANA
INSTÀNCIA GENÈRICA PRESENCIAL
Dades de la persona sol·licitant (Aquestes dades s'han d'emplenar obligatòriament per que es pugui tramitar la vostra sol·licitud) |
|||||||||||
Nom i llinatges ó Raó social: |
|
||||||||||
Núm. NIF / NIE : |
|
Telèfon de contacte: |
|
||||||||
Domicili: |
|
||||||||||
Localitat: |
|
Municipi: |
|
Codi Postal: |
|
||||||
e-mail: (informació obligatòria per a persones jurídiques i també persones físiques que vulguin rebre les notificacions per mitjans electrònics). |
(Les persones jurídiques, les entitats sense personalitat jurídica, els professionals de col·legiació obligatòria, hauran de facilitar una adreça de correu electrònic a on poder rebre avisos de les notificacions electròniques que s'efectuïn en el procediment): |
||||||||||
La Interessada/t és persona física: |
( ) SÍ ( ) NO (és persona jurídica, entitat o professional de col·legiació obligatòria) |
||||||||||
Mitjà de notificació en el procediment que elegeix la persona interessada (Només per a persones físiques): |
( ) Notificació electrònica ( ) Notificació en paper (la notificació s'efectuarà a través de la seu (la notificació es practicarà al domicili de notificació electrònica de l'Ajuntament d'Alcúdia: disponible que hagueu indicat en la sol·licitud) a la adreça d'Internet http://sac.alcudia.net) (HEU DE TRIAR UN DELS DOS MITJANS, MARCANT LA CASELLA CORRESPONENT AMB UNA x, SI NO EMPLENAU CAP D'ELLS O ELS EMPLENAU ELS DOS, S'ENTENDRÀ QUE OPTAU PER LA NOTIFICACIÓ PER MITJANS ELECTRÒNICS). |
||||||||||
Dades de la persona representant (si escau) |
|||||||||||
Nom i llinatges |
|
||||||||||
Domicili i població |
|
||||||||||
Núm. NIF / NIE / |
|
Telèfon de contacte |
|
||||||||
TÍTOL O CÀRREC: |
|
||||||||||
e-mail: (informació obligatòria per a persones jurídiques i també persones físiques que vulguin rebre les notificacions per mitjans electrònics). |
(Les persones jurídiques, les entitats sense personalitat jurídica, els professionals de col·legiació obligatòria, hauran de facilitar una adreça de correu electrònic a on poder rebre avisos de les notificacions electròniques que s'efectuïn en el procediment): |
||||||||||
Dades de notificació (emplenar només si són diferents a les anteriors) |
|||||||||||
Domicili |
|
||||||||||
Telèfon de contacte |
|
Codi postal i municipi |
|
|
|||||||
EXPÒS:
|
|||||||||||
SOL·LICITO:
|
|||||||||||
Documentació que s'adjunta (indicau-la): En cas de presentar documentació annexa a la sol·licitud, la persona signant declara en aquest acte que dita documentació és còpia fidedigna i exacta de l'original. |
|||||||||||
( ) DNI, NIE ò NIF, segons correspongui, de la persona que signa la sol·licitud. La seva presentació és obligatòria, llevat que les dades identificatives de la persona ja estiguin emmagatzemades a la base de dades de l'Ajuntament d'Alcúdia. ( ) Document acreditatiu de la representació (només pels que actuen mitjançant representant, que l'han d'aportar llevat que ja estigui acreditada en el procediment). ALTRES DOCUMENTS QUE PRESENTA: Document 1........................................................................................................................................ Document 2........................................................................................................................................ Document 3........................................................................................................................................ Document 4........................................................................................................................................ L'interessat consent en aquest acte que l'Ajuntament d'Alcúdia accedeixi a les bases de dades de les administracions, amb garantia de confidencialitat i als exclusius efectes de facilitar la verificació de les dades d'identificació personal (dni, nif), i totes aquelles altres que siguin necessàries i imprescindibles per a la tramitació de la present sol·licitud. En cas de formular oposició expressa, l'interessat en aquest acte haurà d'aportar la documentació pertinent (DNI, NIF, i altres). ( ) L'interessat, emplenant aquesta casella, manifesta expressament que NO presta el seu consentiment a la verificació i comprovació de dades per l'Administració i que en conseqüència aporta la documentació acreditativa juntament amb aquesta instància. |
CLÀUSULA INFORMATIVA SOBRE PROTECCIÓ DE DADES:
Segons l'establert a la vigent normativa de protecció de dades, se l'informa que les dades facilitades a través del present formulari seran tractades per l'Ajuntament d'Alcúdia, com a que actua com a responsable del tractament, amb la finalitat de tramitar la seva sol·licitud i/o procediment. La licitud del tractament està basada en el compliment d'una obligació legal, en el d'una missió d'interès públic i/o en l'exercici de poders públics conferits, d'acord amb l'article 6 del RGPD. Pot consultar la finalitat i legitimació d'aquest tractament dirigint-se a l'Ajuntament d'Alcúdia, C/ Major, 9; CP: 07400-Alcúdia. No estan previstes comunicacions a tercers de dades de caràcter personal per part del responsable del tractament de les dades, llevat d'obligació legal, o de les dades de caràcter purament estadístic i prèvia dissociació de dades d'identificació personal que es trobin emparades en la llei. Les dades manifestades en aquesta sol·licitud es conservaran durant el temps necessari per a complir amb la finalitat per a la que es varen obtenir i per determinar les possibles responsabilitats que se'n puguin derivar. Les persones interessades poden exercitar el seu dret d'accés, rectificació, supressió i portabilitat de les seves dades, així com els de limitació o oposició al seu tractament quan procedeixin, davant l'Ajuntament d'Alcúdia, C/Major, núm. 9; 07400-Alcúdia, indicant en l'assumpte: Ref. Protecció de dades, o a través de la seu electrònica http://sac.alcudia.net. Si en l'exercici dels seus drets no ha estat degudament atès, podrà presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD), C/Jorge Juan, 6, 28001 Madrid o a través de la seva seu electrònica (https: //sedeagpd.gob.es). No obstant això, amb caràcter previ i potestatiu, podrà dirigir-se al Delegat de Protecció de dades, amb el que pot contactar dirigint-se davant l'Ajuntament d'Alcúdia.
Alcúdia , d de 20
La persona interessada/representant: Nom i liinatges o raó social
(Signatura de la persona interessada o representant)
A LA SRA. BATLESSA D'ALCÚDIA (ILLES BALEARS)