Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS
Núm. 4528
Resolució de president de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS) per la qual s’aprova la convocatòria pública de provisió pel sistema de lliure designació del director/a gerent de l'IMAS
I. D'acord amb l'article 12 dels Estatuts de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (IMAS), aprovats per Acord del Ple del Consell de Mallorca de dia 11 d'abril de 2019 (BOIB núm.67, de 18 de maig de 2019), el /la gerent es la persona titular del màxim òrgan de direcció ordinària de l'IMAS , i ha de ser nomenada per la presidència de l'IMAS.
II. Per Decret de la Presidència del Consell Insular de Mallorca, de data 8 de juliol de 2019, per la qual es nomenen el membres del Consell Executiu, es va nomenar al Sr. Javier de Juan Martín, conseller executiu de Drets Socials, que conforme a l'establert a l'article 7.1 del Estatuts de l'MAS recau la Presidència de l'IMAS.
III. Correspon a la Presidència de l'IMAS convocar i resoldre els procediments de selecció, establir-ne les bases, el programes i el contingut de les proves i nomenar els membres dels òrgans de selecció, així com formalitzar els contractes del personal d'alta direcció i acordar-ne l'extinció, d'acord amb allò que disposa l'article 7.2, núm.13 i 15 dels Estatuts de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials .
IV. L'article 12.1 del Estatuts de l'IMAS estableix que el nomenament del director/a gerent ha de recaure en un funcionari o funcionaria de carrera o laboral de qualsevol administració pública o en qualsevol professional del sector privat, titulat/da superior en ambdós casos, i amb més de cinc anys d'exercici professional en el segon. En cas que tengui la condició de personal laboral, estarà sotmès/a a la relació laboral de caràcter especial d'alta direcció.
Al mateix article es disposa que el director o directora gerent tendrà la consideració de personal directiu i queda equiparat a tots els efectes al càrrec de secretari tècnic.
V. La normativa reguladora del proveïment de llocs de feina pel sistema de lliure designació per a personal directiu es recull als articles 13 i 80 del Reial Decret Legislatiu 5/2015,de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; els articles 51 i següents del Reial Decret 364/1995, de 10 de març, pel qual s'aprova el Reglament General d'Ingrés del personal al servei de l'Administració General de l'Estat i de Provisió de Llocs de Feina i Promoció Professional del Funcionaris Civils de l'Administració General de l'Estat; El Reial Decret 1382/1985, d'1 d'agost pel qual es regula la relació laboral de caràcter especial del personal d'alta direcció; L'article 196 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears; els articles 35 i 79 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; com també l'article 3.2, 3.6 i 3.7, els articles 28 i següents del Decret 33/1994, de 28 de març, pel qual s'aprova el Reglament de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
VI. En data 25 de maig de 2020 el president de l'IMAS ha proposat iniciar els tràmits pertinents per a la designació del director/a gerent mitjançant convocatòria pública de lliure designació.
En l'exercici de les atribucions que em confereix la legislació vigent,
RESOLC
1. Aprovar la convocatòria pública per a la designació del director o la directora gerent de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (IMAS), d'acord amb les característiques del lloc i el contingut funcional que s'indiquen a l'Annex l.
2. Aprovar les bases que han de regir aquesta convocatòria, que s'adjunten com a Annex II i el model de sol·licitud que s'adjunta com a annex III.
3. Ordenar la publicació d'aquesta Resolució i dels seus annexos en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i a la seu electrònica del Consell de Mallorca, i la publicació de l'anunci en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE).
Contra aquesta Resolució – que no exhaureix la via administrativa – es pot interposar un recurs d'alçada davant el Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se notificat (o publicat), d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les Administracions públiques, i l'article 28 dels Estatuts de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials, aprovats el 11 d'abril de 2019 (BOIB núm. 67, de 18-05-2019).
Contra la desestimació expressa del recurs d'alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la notificació de la desestimació de l'esmentat recurs.
Contra la desestimació per silenci del recurs d'alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en qualsevol moment a partir del dia següent a la desestimació presumpta (tres mesos des de la interposició del recurs sense que s'hagi notificat la resolució).
No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les administracions públiques.
Palma, 28 de maig de 2020
El president Javier de Juan Martin
ANNEX I LLOC DE FEINA
ORGANISME: IMS INTITUT MALLORQUI D'AFERS SOCIALS. IMAS
CENTRE DIRECTIU: ÒRGANS DE DIRECCIÓ/ GERÈNCIA
UNITAT: GERÈNCIA
CODI LLOC |
LLOC DE FEINA |
DESTINACIÓ |
NL |
FP |
TH |
REQUISITS |
SOU ANUAL |
AC0010001 |
DIRECTOR/A GERENT |
PALMA |
1 |
L |
07 |
TITULAT SUPERIOR |
55.772,80 € |
FP - FORMA DE PROVISIÓ: L-LLIURE DESIGNACIÓ
TH - TIPUS D'HORARI: 07-JORNADA DE PLENA DISPONIBILITAT
CONTINGUT FUNCIONAL DEL LLOC DE FEINA
1. Representar tècnicament i administrativament l'IMAS quan la presidència o les vicepresidències no assumeixin aquesta representació; i relacionar-se en funció del seu càrrec amb altres institucions públiques i privades.
2. Executar i fer complir les resolucions de la presidència i els acords del Consell Rector.
3. La gestió econòmica de l'IMAS.
4. La prefectura superior de tots els serveis, obres i dependències, assumint-ne la direcció, l'impuls i la inspecció.
5. Informar el Consell Rector i la presidència de la seva actuació i dels assumptes que concerneixin a la gestió de l'IMAS.
6. La direcció directa sobre el personal de l'IMAS.
7. Adscriure i traslladar el personal als diversos llocs de treball de l'entitat.
8. Redactar i proposar al Consell Rector la plantilla del personal, la relació de llocs de treball i les retribucions.
9. Vetllar per la millora dels mètodes de treball i per la introducció de les innovacions tecnològiques adequades.
10. Reconèixer els triennis del personal. Resoldre les sol·licituds de reconeixement de compatibilitat del personal.
11. Nomenar i cessar el personal funcionari interí; contractar el personal laboral fix i temporal i acordar l'extinció dels contractes de treball d'aquest personal.
12. Concedir els permisos, les llicències, les reduccions de jornada i vacances del personal.
13. Resoldre les sol·licituds de reconeixement de compatibilitat del personal.
14. Aprovar l'expedient i contractar obres, serveis i subministraments fins als límits de les quanties que disposi la legislació vigent per als contractes menors i per a tots els procediments oberts simplificats prevists a l'article 159, sempre que no sigui competència d'un altre òrgan de contractació.
15. Aprovar l'expedient i contractar obres, serveis i subministraments que requereixin un contracte negociat o simplificat.
16. Presidir les meses de contractació.
17. Dirigir, impulsar i inspeccionar les obres i els serveis que ha de dur a terme l'entitat.
18. Autoritzar i disposar despeses, d'acord amb les bases del pressupost. Reconèixer obligacions per import inferior a 50.000 euros.
19. Ordenar els pagaments que tenguin consignació expressa i responguin a obligacions degudament contretes per l'IMAS.
20. Preparar la memòria i els pressupostos de l'IMAS així com la liquidació i la rendició de comptes.
21. Contractar tota classe d'obres, serveis, subministraments, i serveis, prèvia delegació de la presidència de l'IMAS.
22. Realitzar l'inventari general dels béns de l'IMAS, i mantenir-lo en estat permanent d'actualització.
23. Exercir les accions i els recursos judicials o administratius que corresponguin a l'Institut en defensa dels seus drets i interessos, i donar-ne compte al Consell Rector.
24. Les restants funcions executives i de gestió que no estiguin expressament conferides per aquests estatuts a altres òrgans.
25. Exercir qualsevol altra competència per delegació de la presidència
El director o la directora gerent, en l'exercici de les seves funcions, es troba subjecte a criteris d'eficàcia i eficiència, responsabilitat per la gestió i control de resultats en relació amb els objectius fixats. L'incompliment d'aquests criteris i resultats pot donar lloc a la destitució o rescissió del contracte, sense indemnització.
ALTRES CARACTERÍSTIQUES DEL LLOC DE FEINA
D'acord amb els articles 6.b i 12 dels Estatuts de l'IMAS, la Gerència és un òrgan de direcció de l'IMAS, i el director o directora gerent tindrà la consideració de personal directiu i queda equiparat a tots els efectes al càrrec de secretari tècnic.
Segons l'article 41 del Reglament orgànic del Consell Insular de Mallorca el personal directiu es troba subjecte al règim d'incompatibilitats establert en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques i a la legislació sobre incompatibilitats dels alts càrrecs de la comunitat autònoma de les Illes Balears. També li són aplicables les limitacions a l'exercici d'activitats privades establertes en l'article 8 de la Llei 5/2006, de 10 d'abril, de regulació dels conflictes d'interessos dels membres del Govern i dels alts càrrecs de l'Administració General de l'Estat, en els termes en què s'estableix en l'article 75.8 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril.
Concretament, i en virtut del que es disposa a la Llei 2/1996, de 19 de novembre, que regula el règim d'incompatibilitats dels membres del Govern i dels alts càrrecs de la Comunitat autònoma de les Illes Balears, el personal exercirà les seves funcions en règim de dedicació exclusiva i no es podrà dedicar a cap altra activitat retribuïda, pública o privada, tret de les excepcions que es disposa al títol III de l'esmentada llei.
ANNEX II BASES
PRIMERA. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA.
L'objecte de la convocatòria és designar, mitjançant el procediment de lliure designació, al director/a gerent de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (IMAS) d'acord amb les característiques del lloc que s'indiquen a l'annex I.
SEGONA. PERSONES ASPIRANTS
D'acord amb l'article 12.1 dels Estatuts de l'IMAS, poden participar en aquesta convocatòria el personal funcionari de carrera o personal laboral de qualsevol administració pública i el personal professional del sector privat, titulat superior en ambdós casos, i amb més de cinc anys d'exercici professional en el segon.
TERCERA. TERMINI DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS.
Les sol·licituds s'han de formalitzar d'acord amb el model que figura a l'annex III i s'han de presentar en el registre de l'IMAS (carrer del General Riera, 67, 07010, Palma; de dilluns a divendres, de les 9.00 a les 14.00 hores), als registres auxiliars de l'IMAS o en alguna altra de les formes que s'estableixen a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Els registres auxiliars de l'IMAS es troben situats als centres següents:
- Residència de la Bonanova (c. Francesc Vidal i Sureda, 72, Palma, tel. 971 405 061)
- Llar dels Ancians (c. del General Riera, 115, Palma, tel. 971 760 301)
- Residència de Felanitx (ctra. Campos-Felanitx, s/n, Felanitx, tel. 971 584 187)
- Centre comarcal de Manacor (c. del Bonjesús, 1 i 2, Manacor, tel. 971 844 901)
- Centre comarcal d'Inca (c. del General Luque, 223, Inca, tel. 971 880216)
Aquesta convocatòria es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), així com de l'anunci en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE). El termini per presentar sol·licituds comença l'endemà de la publicació de l'anunci de la convocatòria en el BOE i finalitza en un termini de quinze dies hàbils a comptar de l'endemà d'haver-se publicat la l'anunci de la convocatòria al BOE.
A la sol·licitud, s'hi ha d'adjuntar la documentació següent:
a) Declaració de compliment dels requisits exigits per exercir les funcions del lloc de feina.
b) Currículum vitae en el qual han de constar les titulacions acadèmiques, els anys de serveis a l'Administració, els llocs de feina ocupats en les administracions públiques i fora d'aquesta, els estudis i els cursos realitzats, els coneixements de la llengua catalana i d'altres idiomes, així com qualsevol altre mèrit que se consideri oportú al·legar.
c) Documents acreditatius dels requisits que s'exigeixen i dels mèrits que s'al·leguen.
QUARTA. ENTREVISTA
Per una millor determinació de la idoneïtat en l'acompliment de les funcions del lloc de feina objecte de la convocatòria, les persones aspirants poden ser convocades a una entrevista dirigida únicament a valorar si el candidat respon al perfil del lloc, als requisits objectius i a les competències específiques.
CINQUENA. RESOLUCIÓ DE LA CONVOCATÒRIA
La presidència de l'IMAS disposa d'un termini d'un mes comptador des del dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds per resoldre la convocatòria. No obstant això la Presidència de l'IMAS, mitjançant resolució motivada podrà ampliar aquest termini fins a un mes més. La resolució que nomena al director/a gerent es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
SISENA. PRESA DE POSSESSIÓ I TEMPS DE PERMANÈNCIA
El termini per prendre possessió és de tres dies hàbils, si no implica canvi de residència de la persona nomenada, o d'un mes si aquesta resideix fora de l'illa de Mallorca.
En el cas que la persona seleccionada sigui funcionari de carrera se'l nomenarà per 6 mesos, prorrogables fins la finalització de la relació de servei que romandrà vigent mentre no es produeixi resolució expressa per la Presidència de l'IMAS.
En cas que la persona seleccionada tengui la condició de personal laboral, estarà sotmès/a a la relació laboral de caràcter especial d'alta direcció. En el contracte especial de treball de personal d'alta direcció s'establirà un període de prova que no podrà excedir dels sis mesos. Durant aquest període, la renuncia o desistiment que impliqui l'extinció del contracte de treball no donarà lloc a cap indemnització. Transcorregut aquest període de prova el nomenament de la persona designada romandrà vigent mentre no es produeixi resolució expressa per la Presidència de l'IMAS.
En el supòsit que s'extingeixi la relació de servei abans de la finalització de la seva vigència per renuncia, desistiment o cesse per part de l'Administració de l'IMAS, no serà necessari realitzar una nova convocatòria per la designació d'un/a altra gerent/a, i s'anirà a la llista dels candidats preseleccionats en aquesta convocatòria per a designar al nou director o directora gerent, si escau.