Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MENORCA
Núm. 4505
Acord de Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, de data 1.6.2020, relatiu al nou termini per a la presentació de sol·licituds de beques del Consell Insular de Menorca per a la realització d'estudis fora de Menorca per al curs 2019-2020 (exp. 1501-2020-000001)
Atès que el Consell Executiu de dia 2 de març de 2020 va aprovar la convocatòria per a la concessió de beques per a la realització d'estudis fora de Menorca per al curs 2019-2020, que es regeix per les bases aprovades en el Consell Executiu de dia 26 de març de 2018 i publicades en el BOIB núm. 42 de 5 d'abril de 2018;
Atès que l'acord es va publicar al BOIB núm. 29 de 7 de març de 2020 i establia que el termini de presentació de sol·licituds era de l'1 al 30 d'abril de 2020;
Atès que amb data 14 de març de 2020 va ser declarat l'estat d'alarma a tota Espanya (Reial Decret 463/2020, BOE núm. 67 de 14 de març) a causa de la crisi sanitària provocada per la COVID-19, declarada pandèmia per la OMS dia 11 de març, declaració que ha estat objecte de diferents pròrrogues i que continua vigent a dia d'avui;
Atès que el Reial decret 463/2020, de 14 de març, recull un seguit de mesures extraordinàries d'efecte immediat a tot l'estat, entre les quals s'han de destacar la restricció de la llibertat de circulació i la suspensió de tots els termes i terminis administratius;
Atès que durant tot el període previst per presentar les sol·licituds estava vigent l'estat d'alarma;
Atès que el Reial Decret 537/2020, de 22 de mayo, pel qual es prorroga l'estat d'alarma, estableix a l'article 9 que amb efectes des de l'1 de juny de 2020, el còmput dels terminis administratius que haguessin sigut suspesos es reanudarà.
Atesa la proposta del conseller executiu del Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports;
El Consell Executiu, per unanimitat i en votació ordinària, adopta el següent acord:
Aprovar un nou termini de presentació de sol·licituds de beques per a la realització d'estudis fora de Menorca per al curs 2019-2020, que serà de 15 dies hàbils a partir de l'endemà de la publicacío de l'anunci al Butlleti Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquest acord – que no exhaureix la via administrativa – es pot interposar un recurs d'alçada davant la Comissió de Govern en el termini d'un mes comptador des de l'endemà que s'hagi publicat, d'acord amb l'article 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i l'article 22 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars.
L'esmentat recurs s'entendrà desestimat, si no es notifica la resolució corresponent, quan hagin transcorregut tres mesos des de la seva interposició. Contra la desestimació del recurs d'alçada per silenci administratiu podreu interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma
Sense perjudici del que s'ha establert abans, s'ha de tenir en compte que tots els terminis anteriorment esmentats resten interromputs d'acord amb el que estableix la disposició addicional tercera del Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19. El còmput dels corresponents terminis es reprendrà en el moment en què perdi vigència l'esmentat reial decret o, si s'escau, les seves pròrrogues. El que acabam d'assenyalar no s'aplicarà als terminis per interposar recurs en via administrativa ni als procediments que els substitueixin, que es regiran pel que s'estableix més avall.
No obstant l'anterior, l'òrgan competent pot acordar, mitjançant una resolució motivada, les mesures d'ordenació i instrucció estrictament necessàries per evitar perjudicis greus en els drets i interessos de la persona interessada en el procediment i sempre que aquesta hi manifesti la seva conformitat, o quan l'interessat manifesti la seva conformitat amb el fet que no se suspengui el termini.
Així mateix, es podrà acordar motivadament la continuació dels procediments administratius referits a situacions estrictament vinculades a fets justificatius de l'estat d'alarma, o que siguin indispensables per a la protecció de l'interès general o per al funcionament bàsic dels serveis.
Pel que fa als recursos en via administrativa, o per instar qualsevol dels procediments d'impugnació, reclamació, conciliació, mediació i arbitratge que els substitueixin d'acord amb el que preveuen les lleis, en qualsevol procediment que pugui produir actes desfavorables o de gravamen per a la persona interessada, els terminis es computaran a partir del dia hàbil següent a la data de finalització de la declaració de l'estat de l'alarma, amb independència del temps que hagi transcorregut des de la notificació de l'actuació administrativa objecte de recurs o impugnació anteriorment a la declaració de l'estat d'alarma. Tot això s'entén sens perjudici de l'eficàcia i executivitat de l'acte administratiu objecte de recurs o impugnació, i d'acord amb la disposició addicional vuitena del Reial decret llei 11/2020, de 31 de març, pel qual s'adopten mesures urgents complementàries en l'àmbit social i econòmic per fer front a la COVID-19.
Finalment, cal apuntar que els terminis processals per a tots els ordres jurisdiccionals també han estat objecte de suspensió en els termes prevists en la disposició addicional segona del Reial decret 463/2020, de 14 de març. En aquest cas, el còmput dels terminis es reprendrà en el moment en què deixi d'estar vigent l'esmentat reial decret o, si s'escau, les possibles pròrrogues.
Maó, 2 de juny de 2020
Per delegació de la presidenta,
El secretari del Consell Executiu
Octavi Pons Castejón
(Decret 427/2019, d'11 de juliol)
(BOIB núm. 97 de 16.7.2019)