Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE PROMOCIÓ ECONÓMICA I DESENVOLUPAMENT LOCAL

Núm. 4272
Convocatòria extraordinària de subvencions per al manteniment de les entitats juvenils. Any 2020

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BDNS: 508142 

El conseller executiu del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament del Consell Insular de Mallorca, amb data 28 de maig de 2020, va resoldre: 

“Inicialment, aquest any, la Direcció Insular de Participació i Joventut del Consell de Mallorca, aprovà una convocatòria de subvencions per tal de donar suport tant a l'estructura de les entitats juvenils com les entitats prestadores de serveis a la joventut, així com les activitats que elles desenvolupen a favor del jovent. 

A causa de la crisi sanitària ocasionada pel COVID-19 el Govern Espanyol va aprovar el Real Decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declarà l'estat d'alarma per a la gestió de la situació. Inicialment, la declaració, tal com marca la normativa, es va fer per quinze dies, però aquesta declaració s'ha anant prorrogant i adaptant-se a la realitat existent a cada moment, sense que, a dia d'avui, es tengui un coneixement cert de quan es tornarà a la «normalitat». 

Per aquest motiu, ens vàrem veure obligats a deixar sense efectes la convocatòria de subvencions ja aprovada, perquè el gruix de la mateixa anava destinat a recolzar activitats que ara no es poden desenvolupar. La realitat és que aquestes entitats segueixen tenint unes despeses fixes de manteniment que ara, al no tenir cap mena d'ingrés no poden cobrir. 

Per tal d'assegurar la supervivència d'aquestes i així també assegurar la participació activa de les persones joves a la nostra societat és imperatiu que aquesta institució faciliti els recursos necessaris, encara que únicament sigui una part, per així garantir el procés associatiu i el manteniment de les associacions en si mateixes. 

D'aquesta manera, s'aconsegueix promoure i enfortir el teixit associatiu en l'àmbit social i cultural del col·lectiu jove en les associacions i entitats de Mallorca. 

1. Finançament i import màxim  

1.1. Tenint en compte el Pla Estratègic de Subvencions del Consell Insular de Mallorca per a l'any 2020 i les modificacions pressupostàries arrel de la declaració d'alarma, es destina pera aquesta subvenció un import de cent mil euros (100.000,00 €), amb càrrec a la partida pressupostària 65.33410.48900 del pressupost de 2020 (RC núm. 220200010332).  

1.2. D'acord amb l'article 24.1 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, l'import màxim de la subvenció que pot atorgar-se a cada sol·licitant, dins de la quantia convocada, és el del cost total de l'activitat, projecte o programa seleccionat, deduïts els ingressos o les subvencions que l'han finançat, si n'hi ha.   Les despeses de manteniment es subvencionaran per import cert equivalent a la quantia sol·licitada fins el màxim establert al punt 1.3. i, per tant, no s'aplicarà l'ajustament a la baixa de l'import de la subvenció per raó del grau d'execució de l'activitat subvencionada sempre que això no impliqui superar el cost de l'activitat un cop deduïts els ingressos adients o altres subvencions que han finançat el mateix projecte de la present convocatòria, d'acord amb l'article 32 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel que s'aprova el reglament de la Llei 38/2006, de 17 de novembre, General de Subvencions.  

1.3. Les subvencions que s'atorguin s'adjudicaran fins a esgotar el límit del crèdit pressupostari inicial, sempre que es compleixin els requisits legals d'aquesta convocatòria i de la resta de normes aplicables.

Tenint en compte que l'estructura de les entitats a les que va destinada aquesta subvenció és molt diferent s'ha considerat crear dues opcions de subvenció en quant a l'import màxim a sol·licitar:

Opció A: Set mil euros (7.000,00 €) de quantia màxima a poder sol·licitar, que es concediran per import cert. L'import sol·licitat haurà de ser igual o inferior a les despeses presentades.

Requisits per poder acollir-se a l'opció A:

- Estar inscrites en el Cens d'entitats juvenils del Consell Insular de Mallorca.

- Que el seu equip directiu estigui compost, al manco per un cinquanta per cent de persones joves (d'entre 14 i 30 anyssegons el recollit a l'art. 61.b) de la Llei 10/2006). Fet que es demostrarà amb una declaració i comprovació pel personal tècnic de la Direcció Insular en el Cens d'Entitats.

- Tenir un mínim de cent associats a l'illa de Mallorca demostrablesd'acord amb allò establert a la Llei Orgànica 1/2002 que es demostrarà amb còpia de la relació d'associats establert a l'art 14.1 de l'esmentada norma.

Opció B: Quatre mil euros (4.000,00 €) de quantia màxima a poder sol·licitar, que es concediran per import cert. L'import sol·licitat haurà de ser igual o inferior a les despeses presentades.  

Aquesta quantia la podran sol·licitar totes les entitats que compleixin els requisits establerts a l'apartat 5 per poder considerar-se beneficiàries d'aquesta subvenció i no compleixin els requisits per accedir a l'opció A.  

1.4. Quan la quantia del crèdit de la convocatòria no fos suficient per cobrir el 100% dels imports a concedir i amb els límits establerts a la convocatòria, s'aplicarà l'article 25 de l'Ordenança General de subvencions del Consell Insular de Mallorca de prorrateig de l'import entre les persones sol·licitants. 

Aquest article preveu el prorrateig segons la puntuació obtinguda per cada una de les sol·licituds presentades i que compleixin els requisits establerts a la convocatòria. 

Tenint en compte que la present convocatòria s'ha establert com no competitiva i sense cap valoració dels projectes/despeses presentades, més enllà de verificar que aquests compleixen els requisits per poder ser subvencionats, es considera que el més adient, és calcular el prorrateig de manera proporcional en funció de l'import de l'ajuda total concedida a cada entitat fins al màxim de 100.000 € establert a la convocatòria, garantint així els principis d'igualtat i equilibri econòmic. 

2. Objecte de la convocatòria i finalitat  

2.1. L'objecte d'aquesta convocatòria és subvencionar despeses per al manteniment de les entitats juvenils corresponents a l'any 2019-2020. Es vol donar suport al manteniment estructural de les entitats juvenils legalment constituïdes radicades a l'illa de Mallorca.  

2.2. A efectes d'aquesta, no es consideraran entitats beneficiàries: les entitats amb finalitat lucrativa, comercial, mercantil o similar; els col·legis i les associacions professionals; federacions i entitats esportives; els centres docents; les corporacions locals i les entitats de dret públic; i les entitats de tipus polític o sindical.  

Despeses subvencionables pel manteniment d'entitats juvenils:  

a) Lloguer dels locals i oficines de l'entitat establerts a l'illa de Mallorca.  

Corresponen a despeses de lloguer les derivades de la utilització d'actius immobles que no són propietat del'entitat.

Aquesta despesa pot ser justificada i imputada de forma directa o proporcional.

Imputació directa: quan es lloga un immoble (local, aula, ...), única i exclusivament per a ús de l'entitat.

Imputació proporcional: s'utilitzarà el criteri d'hores i metres quadrats utilitzats per l'execució de les accions de l'entitat.

No es poden imputar, en el cas de béns immobles, conceptes que segons la llei o el contracte d'arrendament no vagin a càrrec de l'arrendatari. Tampoc no s'admet la imputació de l'impost de béns immobles (IBI), llevat que s'hagi pactat així i consti la repercussió en l'arrendatari en els rebuts d'arrendament. Tampoc s'admet la imputació de retards a l'arrendador, llevat que aquests s'hagin meritat durant el període subvencionable. Els interessos de demora no són subvencionables.

Quan en el contracte d'arrendament estiguin incloses altres despeses, la comunitat de propietaris, aigua, llum o un altre subministrament, serà elegible sempre que s'hagi pactat així i consti la repercussió en l'arrendatari en els rebuts d'arrendament, haurà de constar en el contracte de lloguer i s'imputarà directa o proporcionalment segons el criteri degudament justificat que hagi considerat l'entitat i sempre que el consum del cost repercutit estigui dins el període d'elegibilitat.

S'ha de justificar la despesa mitjançant l'aportació del contracte de lloguer, de les factures o dels rebuts en què apareguin suficientment detallats, els locals que es lloguen i les dates concretes d'arrendament amb el model 115, si escau (Retencions i ingressos a compte. Rendiments procedents de l'arrendament d'immobles urbans) del període justificatiu de l'ingrés de la retenció practicada i dels justificants de pagament corresponents. 

b) Arrendament financer d'un bé moble(renting), d'equipaments informàtics, fotocopiadores o similars.   L'amortització del capital d'aquest arrendament financer, només podrà ser imputable proporcionalment en quant a  l'import que correspongui al període elegible.

Per a la seva justificació, s'aportarà còpia del contracte d'arrendament amb el quadre de quotes desglossat pels diferents conceptes, i còpia dels rebuts de pagament. Adjuntar explicació dels criteris de imputació.

L'import màxim subvencionable no sobrepassarà el valor de mercat de l'actiu arrendat. Es podran imputar com a despeses els imports corresponents a l'amortització de capital i l'IVA en el cas d'entitats que acreditin estar exemptes.

Els interessos, altres impostos i despeses generals no seran subvencionables. 

c) Petites reparacions, manteniment i conservació sempre i quan l'activitat no es consideri inventariable, és a dir, que no impliquin increment del valor patrimonial dels bens.   S'entén com a despeses de manteniment aquelles que són necessàries per a la cura i reparació de les instal·lacions o recursos de l'entitat, i com a despeses de reparació les obres necessàries per a la reparació de les esmentades instal·lacions i eines. En definitiva es tracta de despeses necessaris per continuar funcionant adequadament.   S'ha de justificar mitjançant els documents de despesa i de pagament i una explicació de les necessitats de la despesa.  

d) Despeses de subministres: llum, aigua, calefacció/climatització, telèfon, fax, Internet, i altres subministraments de pagament periòdic.   En els casos dels lloguers o utilització de locals on no s'ha fet el  canvi de titularitat de la persona propietària envers de l'entitat juvenil usuària davant el subministrador oficial, l'entitat juvenil haurà d'aportar el corresponent contracte de lloguer o conveni de cessió d'ús de l'espai, on ha de constar que l'entitat juvenil s'ha de fer càrrec d'aquestes despeses corrents.

Serà elegible el cost del consum única i exclusivamentdel període subvencionable (de l'1 de setembre 2019 a 31 d'agost de 2020) independentment de la data d'emissió de la factura. 

e) Despeses de material fungible i béns consumibles  

Es considera material fungible i/o consumible el que és consumit pel simple ús durant l'activitat pròpia de l'entitat . S'haurà d'adjuntar l'explicació de les necessitats de les despeses en els criteris d'imputació. 

f) Primes d'assegurances.  

Les pòlisses d'assegurances, contractadesper l'entitat, podran ser generalsper a tota la seva activitat de l'any, i en aquest cas serà elegible única i exclusivament la despesa corresponental període subvencionable independentment de la data d'emissió de la factura. S'aportarà còpia del contracte complet subscrit entre la persona o l'entitat beneficiària i la companyia d'assegurances, signat per ambdues parts, i en aquest contracte ha de constar clarament identificat l'objecte de l'assegurança, les cobertures contractades, el període de cobertura, el rebut de la prima i el justificant del pagament. No hi pot haver divergències entre el rebut de la prima i el contracte d'assegurança respecte de la durada de l'operació, el nombre de pòlissa o qualsevol altra dada que figurin en ambdós documents. En cas de discrepància cal ajustar-se al que estableix la pòlissa, sense perjudici que s'hagi d'aportar una certificació de la companyia d'assegurances que n'expliqui la divergència.  

g) Despeses de tasques de coordinació, assessorament, gestió i administració.   Despeses de personal tant tècnic com administratiu, amb tasques de coordinació, assessorament, gestió i administració que desenvolupa l'entitat; són elegibles les despeses de personal que tinguin caràcter estructural. Quan s'imputin costs d'aquesta naturalesa que no sigui personal estructural de l'entitat, la factura corresponent ha d'indicar el tipus específic de tasques que es remuneren i el preu que correspon a cada una.

Quan s'imputinretribucions de personal estructural dedicat a aquestes tasques, poden incloure els salaris i les assegurances socials. Aquestes despeses s'han d'aportar degudament desglossades pel temps dedicat que s'imputa. Per a la correcta imputació:

S'estableix el percentatge del criteri d'imputació tenint en compte les hores contractades i les hores dedicades a les tasques de coordinació, assessorament, gestió o administració que desenvolupa el treballador en l'entitat.

Les pagues extraordinàries no poden imputar-se en el mes en què es perceben, sinó que l'import anual s'ha de prorratejar mensualment i imputar la quantitat proporcional corresponent al període subvencionable. Aportar declaració del període reportat de les pagues extres, si escau.

No s'acceptaran les despeses derivades de les baixes laborals ja que no es consideren treball efectiu, no obstant les entitats podran substituir la persona amb situació de baixa laboral i imputar les despeses de la persona substituta.

No s'acceptaran les despeses derivades de la finalització de la relació jurídica-laboral entre el treballador i l'empresari.

 

Documentació a presentar perla justificació de les despeses de personal estructural:

  • Contracte amb la darrera modificació, si escau.

  • Nòmines del període imputat i els justificants de pagament.

  • TC1 i els seus justificants de pagament, i TC2 corresponents als mesos imputats. En cas de discrepància entre la base de cotització reflectida en la nòmina i la del TC2 es prendrà com a referència la d'aquest darrer. Si hi ha bonificacions, s'han de descomptar del cost total imputable.

  • Escrit explicatiu que ha de fer constar el nombre d'hores imputades.

  • Epígraf del CNAE aplicat per a cada treballador imputat.

  • Model 110/111 del període mensual o trimestral justificatiu de l'ingrés de la retenció practicada i el justificant de pagament dels mesos imputats. 

  • Model 190 del resum anual meritat, s'ha de presentar el primer full i els següents on apareguin els treballadors i/o professionals imputats. Si per raons de dates de convocatòria no es te en disposició, s'ha de tenir en compte que tota la documentació ha d'estar a disposició del òrgans gestors o de control, durant el temps que aquests puguin ser objecte d'actuacions de comprovació.

  •   Per a què les despeses siguin subvencionables és un requisit indispensable que la factura, comprovant o document anàleg que s'aporti estigui a nom de l'entitat sol·licitant de la subvenció, concepte i data, en l'excepció feta a l'apartat 2.2. d) despeses de subministrament de la convocatòria.  

2.3. Despeses no subvencionables:  

  • Adquisició dels bens inventariables

  • Despeses d'amortització dels bens inventariables

  • Despeses d'obra nova.

  • Interessos deutors dels comptes bancaris.

  • Interessos, recàrrecs i sancions administratives i penals.

  • Despeses de procediments judicials.  

3. Règim de concurrència  

El procediment per seleccionar les entitats beneficiàries és la concurrència no competitiva, per la qual cosa, no es fixa un ordre de prelació si les sol·licituds reuneixen els requisits i si hi ha crèdit suficient. En cas de que el crèdit no fos suficient per a cada línia independentment, s'aplicarà el prorrateigestablert al punt 1.4 d'aquesta convocatòria, fins exhaurir el total del crèdit assignat.  

4. Període subvencionable  

El període subvencionable de despeses de manteniment de les entitats serà de l'1 de setembre de 2019 a 31 d'agost de 2020 (ambdós inclosos). Les dates de les factureshan de correspondre a aquest període, exceptuant allò establert per aquesta convocatòria. La data dels justificants de pagament podrà ser dins el mes posterior, comptador des de la data de finalització del període subvencionable, sempre anterior a l'1 d'octubre 2020.  

5. Beneficiaris  

5.1. Podran sol·licitar la participació en aquesta convocatòria de subvencions les entitats juvenils/ entitats prestadores de serveis a la joventut recollides a l'article 59 de la Llei 10/2006, de 26 de juliol integral de la joventut i que compleixin tots els següents requisits:  

  • Tenir la seu de l'entitat a l'illa de Mallorca.

  • Estar constituïdes legalment.

  • Ser associacions sense ànim de lucre.

  • Dirigir el seu objecte social a infants i/o joves.

  • Tenir CIF propi.  

5.2. No podran acollir-se a l'ajuda econòmica les entitats en les quals concorre alguna de les prohibicions en l'article 8 de l'Ordenança de subvencions del Consell de Mallorca.  

5.3. Cada entitat només pot presentar una sol·licitud de subvenció opció A o opció B segons la seva estructura, la qual ha d'incloure  les despeses per subvencionar amb la quantia sol·licitada.  

 

6. Obligacions dels beneficiaris  

Els beneficiaris de les subvencions han de complir les obligacions que estableix aquesta convocatòria respecte els articles 9 i 15 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca i a la resta de normativa que siguin aplicables.  

7. Formalització de les sol·licituds i acreditació dels requisits  

7.1. Les sol·licituds s'han de presentar juntament amb la següent documentació:  

Documentació genèrica:

a. Instància de sol·licitud genèrica (Annex 1)

b. Còpia acarada dels estatuts actualitzats de l'entitat sol·licitant, sempre i quan, no estiguin presentats i actualitzats per a la subvenció de l'any anterior o al Cens d'entitats juvenils del Consell de Mallorca.

c. Document que acrediti que la persona sol·licitant és la representant legal de l'entitat, sempre i quan, no estiguin presentats i actualitzats per a la subvenció de l'any anterior o al Cens d'entitats juvenils del Consell de Mallorca.

d. Fotocòpia acarada del DNI del representant de l'entitat i CIF de l'entitat, sempre i quan, no estiguin presentats i actualitzats per a la subvenció de l'any anterior o al Cens d'entitats juvenils del Consell de Mallorca.

e. Còpia del registre d'associats amb nom i primer cognom, data d'alta i data de baixa, i població de residència. O qualsevol altre document justificatiu dels associats de Mallorca.

f. Declaració responsable de l'entitat de no incórrer en cap de les causes previstes en l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (Annex 2).

g. En el cas d'acollir-se a l'opció A presentar fotocòpia del DNI dels membres de l'Equip Directiu.

h. Declaració responsable relativa al fet que tot el personal que duu a terme activitats i que treballa a l'entitat, inclòs el personal voluntari, compleix amb els requisits de l'article 13.5 de la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor, de modificació parcial del Codi Civil i de la Llei d'Enjudiciament civil, i de l'article 8.4 de la Llei de delinqüents sexuals, regulat pel Decret 1110/2015, d'11 de desembre, i que disposa dels certificats que així ho acrediten (Annex 2)

i. Declaració responsable de l'entitat de no estar sotmesa a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d'obtenir la condició de beneficiària de les subvencions públiques recollides en l'article 8 de l'Ordenança general de subvencions esmentada. (Annex 2)

j. D'acord amb l'establert a l'article 10.3 de l'Ordenança general de subvencions, esmentada, la sol·licitud de subvenció comporta l'autorització del sol·licitant perquè l'òrgan que concedeix la subvenció obtingui de manera directa l'acreditació de les circumstàncies d'estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social a través de certificats telemàtics i, en aquest cas, el sol·licitant no ha d'aportar la certificació corresponent. Si el sol·licitant denega expressament el consentiment perquè l'òrgan instructor demani aquests certificats, els ha d'aportar ell mateix juntament amb la sol·licitud. (Annex 2)

k. Sol·licitud de transferència bancària per a pagaments (Annex 4)

l. Memòria i pressupost. (Annex 3)   En tot el que no es digui aquí, s'ha d'aplicar amb caràcter supletori el que disposa l'article 10 de l'Ordenança general esmentada.  

8. Règim de compatibilitat  

Aquesta subvenció és compatible amb altres ajuts o subvencions, sempre que, segons el que preveu l'article 16 de l'Ordenança esmentada, la quantia de la subvenció no sigui superior, aïlladament o en concurrència amb altres ajudes, subvencions, ingressos o recursos al cost de l'actuació subvencionada.  

9. Òrgan instructor, procediment de concessió de la subvenció, fiscalització i resolució.  

9.1. L'òrgan instructor és la Secretària Tècnica del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local o suplent, que ha de dur a terme les actuacions establertes a l'Ordenança General de Subvencions, i formular la proposta de resolució. L'òrgan instructor pot requerir a l'entitat sol·licitant els informes o els aclariments que consideri convenients.  

9.2. La tramitació i gestió d'aquesta convocatòria es subjecta als principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat, no discriminació, eficàcia i eficiència establerts en l'article 5.4 de l'Ordenança General esmentada.  

9.3. El procediment de selecció de les entitats beneficiàries es du a terme mitjançant concurrència no competitiva, sempre que els interessats reuneixin els requisits i fins que s'exhaureixi el crèdit pressupostari establert en aquesta convocatòria i en els límits que recull els punts  1.3. i 3.  

9.4. Presentar la sol·licitud equival a acceptar la subvenció, si es concedeix. L'entitat beneficiària pot desistir de la seva sol·licitud en qualsevol moment del procés abans de la resolució de concessió.  

9.5. D'acord amb l'article 18 de l'Ordenança General esmentada, la Secretaria Tècnica del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local ha d'instruir l'expedient administratiu de concessió de les subvencions i ha de vetllar pel compliment dels requisits de la convocatòria, a més d'exercir les facultats que preveu dit article en el seu punt segon.  

9.6. El conseller executiu del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local és l'òrgan encarregat d'aprovar la convocatòria i els actes que en deriven:concessió, justificació de les subvencions i reconeixement d'obligacions.  

9.7. La Intervenció del Consell de Mallorca s'encarrega de la fiscalització  prèvia limitadade la convocatòria i els actes que en deriven: concessió, justificació de les subvencions i reconeixement d'obligacions.  

9.8. L'òrgan instructor ha de formular la proposta de resolució de concessió que s'ha d'enviar a Intervenció perquè la fiscalitzi. El contingut d'aquesta proposta s'ha d'ajustar al dispost en l'article 27 de l'Ordenança General esmentada, fent constar necessàriament les sol·licituds admeses, les subvencions concedides, a més de les desestimades o excloses, l'existència de prorrateig si n'és el cas i, també, els desistiments i les renúncies de les persones sol·licitants.  

9.9. Així mateix, també s'hi ha d'adjuntar un informe de la Secretaria Tècnica per fer constar que les persones beneficiàries compleixen els requisits necessaris per accedir a la subvenció.  

9.10. Una vegada fiscalitzada de conformitat, s'ha d'elevar al conseller executiu del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell Insular de Mallorca, perquè resolgui la concessió de les subvencions.  

9.11. El Consell de Mallorca, en compliment del que preveuen els articles 14 i 19.2 de l'Ordenança General esmentada, ha d'enviar a la Base Nacional de Subvencions informació sobre l'aprovació d'aquesta convocatòria i de les concessions que en derivin. Igualment, aquesta convocatòria s'ha de publicar en el BOIB i a la seu electrònica del Consell Insular de Mallorca. (www.conselldemallorca.net).  

9.12. El termini màxim de resolució és de sis (6) mesos, comptadors des que finalitzi el termini per presentar les sol·licituds. Si no s'ha dictat resolució transcorreguts aquests sis mesos, s'ha d'entendre desestimades les sol·licituds presentades, encara que l'Administració n'ha de dictar la resolució expressa.  

9.13. La resolució de concessió s'ha de notificar oficialment a les entitats interessades amb la publicació en el BOIB i a la seu electrònica del Consell Insular de Mallorca (www.conselldemallorca.net).  

10. Termini i llocs de presentació de la sol·licitud  

10.1. El termini per presentar les sol·licituds i tota la documentació és de quinze (15) dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà d'haver publicat l'extracte d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). Si el darrer dia cau en dia inhàbil, el termini s'ajorna fins al dia hàbil següent.  

10.2. Les sol·licituds s'han de dirigir a la Direcció Insular Participació i Joventut, del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local (Llar de la Joventut, c/ General Riera, 111), i s'han de presentar en el termini establert en el punt 11.1, en qualsevol Registre General del Consell Insular de Mallorca (Seu del Consell, Palau Reial, 1; Llar de la Joventut: c/ General Riera, 111; i Llar de la Infància: c/ General Riera, 113).  

Així mateix, també es poden presentar als llocs establerts en l'apartat 4 de l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques. En el cas de que la presentació es realitzés per alguna d'aquestes vies s'enviarà al correu electrònic joventut@conselldemallorca.net còpia de la instància de la sol·licitud de la subvenció on consti el segell d'entrada amb data i hora visibles. Si la sol·licitud s'envia per correu, s'ha de presentar a Correus amb el sobre obert perquè segellin el primer full del document per a acreditar la data, l'hora i el minut de presentació, segons estableix l'article 31 del RD 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals.  

10.3. Si la sol·licitud o la documentació presentada no reuneix els requisits exigits o no l'acompanyen els documents necessaris, no es pot valorar. En aquest cas, l'òrgan instructor ha de requerir les persones interessades perquè esmenin la falta o aportin els documents necessaris en el termini de 10 dies hàbils, a partir de l'endemà d'haver rebut el requeriment corresponent, si no ho fan s'ha de considerar que n'han desistit.  

11. Pagament de la subvenció  

11.1. La subvenció s'atorgarà per un import cert, en aplicació de l'art. 24.2 de l'Ordenança general de subvencions, els projectes se subvencionen per import cert equivalent a la quantia sol·licitada, fins al màxim corresponent de l'opció triada, per tant, no s'aplica l'ajustament a la baixa de l'import de la subvenció per raó del grau d'execució de l'activitat subvencionada, sempre que això no impliqui superar el cost total de l'activitat, projecte o programa seleccionat, un cop deduïts els ingressos aliens o les subvencions que l'han finançat.  

11.2. El pagament de la quantia concedida es farà amb un pagament anticipat del cinquanta per cent sense que calgui presentar cap garantia, segons l'article 50 i següents de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca que permet a les convocatòries de subvencions tramitades per aquest organisme prevegin pagaments anticipats quan així es consideri justificat. 

I l'altre cinquanta per cent de la subvenció s'abonarà un cop presentada la justificació de la subvenció i comprovat que s'han complit els objectius i la finalitat per a la qual es concediren i es comprovi la conformitat de les despeses aportades. 

11.3. En el cas de que la quantia justificada sigui inferior a la quantia concedida, es tramitarà el corresponent expedient de pèrdua parcial o total del dret a cobrar la subvenció, i, si escau, expedient de reintegrament o reducció de l'import de la subvenció corresponent que quedi per abonar. El centre gestor podrà cancel•lar d'ofici el romanent de la concessió amb acceptació prèvia de la persona beneficiària, com preveu l'article 58.2 de l'Ordenança general esmentada. 

11.4. Segons el que estableix l'article 48.4. de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, per poder fer-se el pagament de la subvenció, l'entitat beneficiària ha d'estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, així com de les obligacions tributàries davant el Consell Insular de Mallorca i els organismes autònoms que en depenen, imposades per les disposicions vigents, o sigui deutor per resolució de procedència de reintegrament. 

12. Justificació de la subvenció  

12.1. El període de presentació de la justificació de la subvenció és d'1 de setembre fins com a màxim el 30 de setembre del 2020. El compte justificatiu de la despesa feta serà d'acord amb l'article 39 de l'Ordenança general de subvencions i inclourà els documents enumerats en el punt 14.  

En el cas de que la concessió de les subvencions fos en data posterior a l'establerta en aquesta convocatòria, el termini per presentar la justificació serà de deu (10) dies, comptadors des de l'endemà de la notificació de la concessió de les subvencions objecte de la present convocatòria.  

Es considera despesa realitzada el que ha estat efectivament pagat abans que acabi el període de justificació establert en aquesta convocatòria. Així mateix, la despesa es considera efectivament pagada amb la cessió del dret de cobrament de la subvenció als creditors per raó de la despesa realitzada o amb el lliurament als creditors d'un efecte mercantil, garantit per una entitat financera o companyia d'assegurances.  

12.2. Un cop finalitzat el període subvencionable indicat en el punt 4 d'aquesta convocatòria, l'entitat beneficiària ha de presentar, d'acord amb l'article 39 de l'Ordenança general de subvencions un compte justificatiu integrat pels documents detallats en el punt 13.  

12.3. Si no es presenta la justificació davant l'òrgan administratiu competent en el termini establert, s'ha de requerir a la persona beneficiària perquè la presenti, en el termini improrrogable de quinze (15) dies hàbils, comptadors des de l'endemà de rebre la notificació.  

12.4. Si la documentació que es presenta com a justificació, és incompleta o incorrecta, s'ha de requerir a l'entitat beneficiària perquè rectifiqui o aporti els documents necessaris en el termini de deu (10) dies hàbils improrrogables, d'acord amb el que estableix l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques. No fer-ho suposa perdre el dret a cobrar la subvenció que pertoqui total o parcialment.  

13. Contingut del compte justificatiu  

13.1. Documentació i Annexes  

  • (Annex 5):  

- Memòria tècnica 

  • (Annex 6):

- Declaració que la despesa s'ha realitzat.

- Declaració que la subvenció atorgada pel Consell Insular de Mallorca s'ha aplicat a la finalitat per la qual es va concedir i que no supera – amb les subvencions i altres ingressos concurrents, si n'és el cas – el cost total deles despeses subvencionades.

- Declaració que la relació detallada final d'ingressos i despeses que integren el pressupost executat del projecte assenyalat és la que s'adjunta a l'annex 6 i 7i correspon sense cap dubte a l'activitat subvencionada.

- Declaració que s'adjunten les factures originals o les còpies compulsades de les despeses realitzades i que aquestes no superen el valor del mercat.

- Declaració responsable de la persona beneficiària de que recupera i compensa l'IVA o no, d'acord amb l'article 39.1.2 g) de l'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca. 

- Declaració dels ingressos que hagi tingut l'entitat.

- Declaració que d'acord amb l'article 58.2 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, en el cas que la justificació definitiva presentada sigui d'un import inferior al de la subvenció concedida, la persona beneficiària accepta renunciar al romanent de la subvenció concedida.  

  • (Annex 7):  

- Relació classificada de les despeses subvencionades i de les desviacions, en què s'han d'identificar la persona creditora i el document, l'import, la data d'emissió i la data de pagament, el concepte de la partida pressupostària a la que s'ha dirigit la despesa i el percentatge d'imputació. Es podran compensar entre elles les partides pressupostàries que s'han presentat a l'annex 3 sempre que estigui degudament justificat.  

- En cap cas seran elegibles partides que no s'hagin inclòs en el pressupost inicial de l'annex 3.

- Declaració dels criteris d'imputació. La entitat beneficiària ha de justificar la realització de l'operació o de les operacions i de les despeses en què hagi incorregut en fer-les, d'acord amb el model que estableix la convocatòria.

Desviacions, si escau.  

  • Els justificants de les despeses (original o còpia acarada) amb l'acreditació d'haver estats pagats als creditors (original o còpia acarada).  

Una vegada presentat el compte justificatiu de l'operació, no s'admeten justificants de despeses que no s'hagin inclòs inicialment en la relació classificada de les despeses i inversions.  

13.2. Documentació acreditativa del pagament  

  • S'ha de presentar un compte justificatiu.
  • Aquesta documentació s'ha de presentar en paper i en suport electrònic (USB, llapis de memòria, memòria flash...). S'ha de presentar un full de càlcul (es facilitarà l'annex 7 en format full de càlcul a la plana web del Consell de Mallorca, juntament amb els annexes a l'apartat de Tràmits) per a la relació de factures i despeses de personal, si escau, i la resta de documentació en PDF.      

13.2.1. La documentació acreditativa del pagament és l'establerta a l'article 48.2 de Ordenança general de subvencions:  

“a) Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en un compte bancari:

- Còpia del justificant de l'ordre de transferència bancària o del document bancari acreditatiu del pagament en el qual figurin el concepte de la transferència o l'ingrés, la data del document, l'import, la identificació del concepte, a fi que quedi identificat el pagament de la factura, i les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb la persona beneficiària i amb l'emissor de la factura, respectivament, i

- Extracte del compte bancari de la persona beneficiària de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquesta transferència.

b) Pagament mitjançant xec nominatiu:

- Còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu emès a nom del proveïdor que expedeix la factura o document equivalent, sempre que estigui vençut, i

- Extracte del compte corrent de la persona beneficiària de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquest xec o pagaré.

- Certificat de l'entitat bancària en què consti el número de xec, l'import i la identificació de qui el cobra i la data de cobrament (no és necessari presentar l'extracte del compte corrent si el certificat de l'entitat bancària inclou també la identificació del número de compte en què s'ha carregat el xec i el titular del compte, que ha de coincidir amb la persona beneficiària de l'ajuda).

c) Pagament mitjançant pagarés, lletres de canvi o similars:

- Document acreditatiu del càrrec en compte de l'efecte mercantil i

- Extracte del compte en què figuri el càrrec de l'efecte mercantil. Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o document similar emès per l'entitat bancària que contengui: el titular i el número de compte en què s'ha carregat l'efecte mercantil, el lliurador i el lliurat de la lletra de canvi, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa l'efecte mercantil, l'import de la lletra de canvi i la data d'emissió de la lletra i de l'abonament per part del lliurat.

d) Pagament mitjançant targeta de crèdit:

- Tiquet de compra en què figuri el pagament amb targeta en cas que no s'indiqui en la factura.

- Resguard del pagament amb targeta i

- Extracte del compte en què figuri el càrrec del pagament amb targeta. L'extracte del compte pot substituir-se per un certificat o títol similar de l'entitat bancària, en què, com a mínim, consti el titular i el número del compte corrent en què es carrega el pagament de la targeta, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa la transferència i l'import i data de l'operació.

e) Pagament mitjançant domiciliació bancària:

- Notificació bancària del càrrec i

- Extracte bancari en què figuri el càrrec de la domiciliació. Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o títol similar de l'entitat bancària, en què consti el titular i número del compte corrent en què s'ha fet el càrrec i l'ordenant del càrrec, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa el càrrec i l'import i data de l'operació.

f) Pagament en efectiu: rebut, signat i segellat pel proveïdor, en el qual s'ha d'especificar la despesa a què correspon el pagament, la data i l'expressió «rebut en metàl·lic». Sota la signatura ha de figurar el nom, els llinatges i el número de DNI de la persona que signa. Només es poden justificar en efectiu els pagaments de factures per un import no superior a 250 €, incloent-hi l'IVA, amb un màxim de 1.000 € per subvenció concedida.” 

13.2.2. Només es consideren justificats els costs realitzats, efectivament fets, pagats i justificats mitjançant factures o documents comptables de valor probatori equivalent, entenent per aquests qualsevol document presentat per justificar que el que reflecteix la comptabilitat correspon a la imatge fidel de la realitat i és conforme amb les normes vigents en matèria comptable. 

13.2.3. Els documents que es presentin per justificar les despeses han de ser perfectament llegibles; no s'admetran documents incomplets o que continguin modificacions, ratllades o raspades. Qualsevol aclariment o explicació d'aquests documents s'ha de fer en un escrit que s'ha d'adjuntar al compte justificatiu. 

13.2.4. Només són admissibles les factures que s'hagin emès conformement als requisits reglamentaris exigibles i que contenguin una descripció completa i detallada del subministrament del bé o de la prestació del servei a què es refereixen. Si la factura conté claus que facin incomprensible l'objecte de la transacció s'ha d'aportar l'albarà de lliurament corresponent. Si, tot i així, seguís sense ser clara la identificació del bé o servei, s'ha d'acompanyar amb un escrit explicatiu dels béns o serveis adquirits. 

13.2.5. Traçabilitat dels pagaments, per acceptar les despeses com a justificades és necessari que s'identifiqui clarament la correspondència entre la factura o nòmina i el justificant de pagament corresponent. Si el justificant inclou el pagament de diverses factures i no s'especifiquen totes en el concepte del justificant bancari, aquest justificant ha d'anar acompanyat del total de les factures que hi estiguin afectades.  

13.2.6. Qualsevol document de despesa ha d'anar acompanyat del justificant de pagament corresponent. Com a norma general, s'accepten els extractes bancaris obtinguts per via telemàtica sempre que continguin la informació suficient de la persona titular del compte bancari, la numeració completa (20 dígits), el perceptor, les dates i els imports dels càrrecs bancaris. 

13.2.7. En cap cas no seran vàlids els justificants de pagament corregits manualment, que rectifiquen qualsevol equivocació. 

13.2.8. Tots els escrits que acompanyen el compte justificatiu els ha de signar la persona responsable. 

14. Infraccions, sancions i pèrdua de dret al cobrament  

14.1. El règim d'infraccions i de sancions administratives aplicables és el que estableix el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003), i la resta de la normativa aplicable i, en concret, els articles 63 i 64 de Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca.  

14.2. L'article 58 de l'Ordenança, abans esmentada, regula la pèrdua del dret de cobrar la subvenció.  

15. Publicitat  

15.1. El Consell Insular de Mallorca, en compliment del que preveuen els articles 17, 18 i 20 de la Llei 38/2003 esmentada, i d'acord amb l'article 14 i 19.2 de l'Ordenança general de subvencions esmentada, ha d'enviar la informació sobre la convocatòria i sobre les resolucions de concessió a la Base de Dades Nacional de Subvencions.  

15.2. L'extracte de la convocatòria de subvencions i la resolució s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, i s'han de publicar en la seu electrònica del Consell Insular de Mallorca (www.conselldemallorca.net).  

 

16. Normativa aplicable  

Les bases reguladores d'aquesta convocatòria es troben recollides en l'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca, de 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017), modificada per acord del Ple de 14 de juny de 2018 (BOIB núm. 96, de 4 d'agost de 2018).  

17. Ineficàcia sobrevinguda de la convocatòria.  

Si per circumstàncies sobrevingudes d'interès públic i general, el Consell de Mallorca no pot dur endavant la tramitació d'aquesta convocatòria, l'òrgan, que la va aprovar, l'ha de deixar sense efectes previ informe justificatiu de la Secretaria Tècnica del centre gestor.  

18. Recursos  

Contra aquesta convocatòria, que no posa fi a la via administrativa, podeu interposar el recurs d'alçada en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta al Butlletí Oficial de les Illes Balears. El recurs es pot interposar formalment davant aquest conseller executiu o davant la presidència del Consell Insular de Mallorca, que és l'òrgan competent per resoldre'l.

Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada, hi podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d'alçada.

Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no n'heu rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.

No obstant l'anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.”  

 

Palma, 29 de maig de 2020  

El secretari tècnic de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local

(per suplència: resolució de 8 de gener 2020 - BOIB núm. 9, de 21/01/2020)

Jaume Tomàs Oliver

Documents adjunts