Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MENORCA
Núm. 4430
Decret de la presidència del Consell Insular de Menorca núm. 114/2020 de 2 de juny, relatiu a la modificació de l’horari del Registre General del Consell Insular de Menorca durant el mes de juny de 2020 (EXP.: 1614/000001/2020)
Atesa la situació actual fruit de la crisi sanitària provocada per la COVID-19, l'atenció presencial i per tant el Registre General del CIM ha romàs obert a la ciutadania només per atendre determinats tipus de tràmits. Aquest fet ha suposat que la ciutadania que no disposava dels sistemes d'identificació i firma requerits per a tramitar de forma electrònica no hagi pogut presentar de forma presencial la major part d'escrits o sol·licituds al Registre General amb normalitat.
El Decret de Presidència 2020/PRES/0000107, de 15 de maig de 2020, de modificació de les mesures preventives, de protecció i organitzatives adoptades als centres de treball on presten el seus serveis els empleats públics del Consell Insular de Menorca, els seus organismes autònoms i ens dependents en aplicació del pla per a la transició cap a una nova normalitat, estableix que finalitzada la fase 1 es podrà iniciar la fase 2 en la qual s'han de reincorporar de forma gradual als centres de treball les persones imprescindibles que prestin serveis al Servei d'Atenció Ciutadana i altres que prestin aquest tipus d'atenció (atenció al públic en general).
Atesa l'entrada de Menorca en la fase 2 a partir del dia 25 de maig de 2020, arran de la publicació del l'Ordre SND/440/2020, de 23 de maig, per la qual es modifiquen diverses ordres per a una millor gestió de la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19 en aplicació del Pla per a la transició cap a una nova normalitat, s'ha reprès des del 25 de maig l'atenció presencial generalitzada, amb cita prèvia, al Consell Insular de Menorca per a la realització dels diferents tràmits per part de la ciutadania.
El Decret de Presidència 2020/PRES/0000070, de 10 de març de 2020, modifica l'horari del Registre General del Consell Insular de Menorca per a l'any 2020. Aquest decret estableix que l'horari del Registre General del CIM al Servei d'Atenció Ciutadana de la plaça de la Biosfera, 5, de Maó i al Servei d'Atenció Ciutadana de la plaça de la Catedral, 5, de Ciutadella, sigui de dilluns a divendres de les 9 a les 17 h del dia 16 de març fins el 30 de maig i del dia 28 de setembre fins el 20 de desembre de 2020. Aquest horari serà de 9 a 14 h del dia 1 de juny al dia 27 de setembre de 2020 i del dia 21 de desembre de 2020 al dia 10 de gener de 2021.
Per tal de garantir les mesures recomanades per les autoritats sanitàries i tenint en compte que el nombre de persones que es podran atendre es reduirà notablement, es considera necessari mantenir durant el mes de juny l'horari de 9 a 17 h del Servei d'Atenció Ciutadana per tal de poder atendre un major nombre de persones i en una franja horària més àmplia.
D'acord amb l'article 16.4 de la Llei 39/2015, de 2 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, qualsevol persona pot presentar documents tant al registre electrònic de l'Administració o organisme al qual s'adrecin, així com a la resta de registres electrònics de qualsevol dels subjectes als quals es refereix l'article 2.1, a les oficines de Correus, a les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger, a les oficines d'assistència en matèria de registres o a qualsevol altra que estableixin les disposicions vigents.
L'article 158.4 del Reglament orgànic del Consell Insular de Menorca estableix que correspon a la Presidència d'aquest Consell Insular disposar tot allò que faci referència a l'organització i el funcionament del Registre General, inclosa la definició del seu horari de funcionament;
De conformitat amb les atribucions que em confereix l'article 158.4 del Reglament orgànic del Consell Insular de Menorca,
RESOLC:
PRIMER.- Modificar l'horari del Registre General del CIM, de manera que al Servei d'Atenció Ciutadana de la plaça de la Biosfera, 5, de Maó i al Servei d'Atenció Ciutadana de la plaça de la Catedral, 5, de Ciutadella sigui de dilluns a divendres de les 9 h a les 17 h, de l'1 al 30 de juny de 2020.
SEGON.- Disposar la publicació d'aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el tauler d'edictes de la corporació.
Maó, 3 de juny de 2020
Per delegació de la presidenta, la secretària
Rosa Salord Olèo
(Decret 427/2019, d'11 de juliol)
(BOIB núm. 97 de 16-7-2019)