Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE TRANSICIÓ ENERGÈTICA I SECTORS PRODUCTIUS
Núm. 4395
Resolució del conseller de Transició Energètica i Sectors Productius de 29 de maig de 2020 per la qual es convoquen subvencions destinades a fomentar la modernització de les empreses comercials detallistes i determinades empreses de serveis, així com la continuïtat dels establiments comercials i de determinats serveis considerats emblemàtics, amb especial atenció als establiments comercials i determinats serveis afectats per la crisi de la COVID 19
L'Organització Mundial de la Salut va elevar el dia 11 de març de 2020 la situació d'emergència de salut pública ocasionada per la COVID-19 a pandèmia internacional, ja que la seva propagació internacional suposa un risc per a la salut pública dels països i exigeix una resposta internacional coordinada. En aquest context, mitjançant el Reial decret 463/2020, de 14 de març, es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19.
Tot i que la disposició addicional tercera del Reial decret 463/2020 suspèn els terminis per a la tramitació de procediments del sector públic, també preveu la possibilitat que les entitats del sector públic acordin motivadament la continuació dels procediments administratius que estiguin referits a situacions vinculades al fets justificatius de l'estat d'alarma, o que siguin indispensables per a la protecció de l'interès general.
En el mateix sentit, l'article 9.2 del Decret llei 4/2020, de 20 de març, pel qual s'estableixen mesures urgents en matèria de contractació, convenis, concerts educatius i subvencions, serveis socials, medi ambient, procediments administratius i pressuposts per fer front a l'impacte econòmic i social de la COVID-19, preveu la possibilitat d'iniciar, motivadament, procediments administratius indispensables per a la protecció de l'interès general fins i tot durant l'estat de alarma.
D'acord amb l'article 40 de la Constitució espanyola, els poders públics han de promoure les condicions favorables per al progrés social i econòmic.
Com a conseqüència de les mesures de confinament i la suspensió de determinades activitats comercials, les convocatòries de subvencions previstes en el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020 adquireixen el caràcter d'urgents i indispensables per a la protecció de l'interès general, atès que resulten necessàries per facilitar l'activitat empresarial a les Illes Balears, per contrarestar els efectes de la desacceleració econòmica i per intentar pal·liar els efectes econòmics i socials provocats per la crisi sanitària de la COVID-19.
El Reial decret 463/2020, esmentat, estableix en l'article 4 que l'autoritat competent a l'efecte de l'estat d'alarma és el Govern i, en les seves respectives àrees de responsabilitat, les persones titulars dels ministeris de Sanitat, Defensa, Interior, Transports, Mobilitat i Agenda Urbana. No obstant això, de conformitat amb l'article 6 del Reial decret esmentat, cada administració conserva les competències que li atorga la legislació vigent en la gestió ordinària dels seus serveis per adoptar les mesures que consideri necessàries, en el marc de les ordres directes de l'autoritat corresponent.
L'article 30.42 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, d'acord amb la redacció que en fa la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut, atribueix a aquesta Comunitat Autònoma la competència exclusiva en matèria de comerç interior, sens perjudici del que disposen els articles 38 i 131 i els números 11 i 13 de l'apartat 1 de l'article 149 de la Constitució. Aquesta competència inclou l'ordenació de l'activitat comercial; la regulació dels calendaris i horaris comercials amb respecte al principi d'unitat de mercat; les modalitats de venda, sens perjudici de la legislació mercantil; les condicions per exercir l'activitat comercial i l'establiment de les normes de qualitat en matèria de comerç; la promoció de la competència en l'àmbit autonòmic, sens perjudici de la legislació estatal i europea, i l'establiment i la regulació dels òrgans de defensa de la competència de la Comunitat Autònoma.
L'Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 8 d'abril de 2008 per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de comerç i serveis (BOIB núm. 52, de 17 d'abril) fixa les bases per a aquesta convocatòria d'ajuts, tot això d'acord amb el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
L'article 2.1 del Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 106, de 2 d'agost), atribueix a la Direcció General de Comerç el foment en matèria de comerç.
Les subvencions compreses en aquesta convocatòria estan incloses dins el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020, aprovat per l'Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018. Aquest Acord del Consell de Govern estableix, entre d'altres, l'objectiu I, línia I.4.1, que preveu la convocatòria d'ajuts per a la promoció del teixit comercial, plans de millora competitiva, plans de màrqueting i disseny, i actuacions de millora de la competitivitat del teixit comercial.
Per aconseguir els objectius enumerats en el paràgraf anterior i els establerts en l'article 2.1 de les bases reguladores esmentades abans, el Govern de les Illes Balears vol fomentar la modernització dels establiments comercials de proximitat, i de determinats serveis, i també donar ajuts per a despeses corrents als establiments comercials i determinats serveis que, havent fet algun tipus de modernització en el seu establiment, s'hagin vist afectats per la crisi sanitària de la COVID-19, per ajudar-los, una vegada acabat l'estat d'alarma, a poder continuar amb l'activitat que estaven desenvolupant, i la seva adaptació a criteris de competitivitat, en l'àmbit territorial de les Illes Balears, ja que aquests establiments són els agents essencials en la dinamització comercial dels municipis.
En el mateix sentit, es vol fomentar també la continuïtat dels establiments comercials i de determinats serveis considerats emblemàtics, atès que aquests establiments constitueixen un llegat patrimonial i cultural que cal preservar, i també es vol ajudar a pagar despeses corrents a aquests establiments considerats emblemàtics que hagin estat afectats per la crisi sanitària de la COVID-19.
El sector del comerç ha estat un dels sectors més afectats econòmicament per la crisi sanitària provocada per la covid- 19, per la qual cosa queda degudament acreditada i motivada la necessitat de l'aixecament de la suspensió dels terminis per a la tramitació dels procediments de les entitats del sector públic prevista en la disposició addicional tercera del Reial decret 463/2020 en relació a aquesta convocatòria de subvencions, ja que aquest aixecament de terminis administratius és en benefici dels possibles beneficiaris d'aquesta convocatòria, no perjudica a drets de tercers, i per tant queda acreditat l'interès general d'aquesta convocatòria i la necessitat de tramitar-la el més aviat possible, per tal de pal·liar les greus conseqüències econòmiques que la crisi sanitària produïda per la covid-19 ha provocat al sector del petit comerç.
D'altra banda, el Reglament (UE) número 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea als ajuts de minimis (Diari Oficial de la Unió Europea L 352/1, de 28 de desembre), estableix les condicions que s'han de tenir en consideració a l'hora de concedir segons quins tipus d'ajut.
En aquesta convocatòria s'apliquen les mesures de simplificació establertes en el Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental, i en la Llei 2/2012, de 4 d'abril, de suport als emprenedors i les emprenedores i a la micro, petita i mitjana empresa, pel que fa a la simplificació administrativa a emprenedors i a empreses.
D'acord amb l'article 15 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i amb l'article 5 de l'Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 8 de abril de 2008 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de comerç i serveis, correspon aprovar la convocatòria d'aquests ajuts mitjançant una resolució.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria pública de subvencions per fomentar la modernització de les empreses comercials detallistes i determinades empreses de serveis, així com la continuïtat dels establiments comercials i de determinats serveis considerats emblemàtics, amb especial atenció als establiments comercials i determinats serveis afectats per la crisi de la COVID-19.
2. Establir que el procediment de concessió de subvencions esmentat és indispensable per protegir l'interès general durant l'estat d'alarma declarat pel Reial decret 463/2020, de 14 de març, per a la gestió de la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19 i, per aquest motiu, aixecar la suspensió dels terminis administratius de l'esmenat procediment de concessió de subvencions.
3. Aprovar les bases d'aquesta convocatòria pública de subvencions, el model de sol·licitud i de declaració jurada i el model de compte justificatiu que s'adjunten, respectivament, com a annexos 1, 2 i 3.
4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs de reposició davant el conseller de Transició Energètica i Sectors Productius en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 29 de maig de 2020
El conseller de Transició Energètica i Sectors Productius
Juan Pedro Yllanes Suárez
ANNEX 1 Bases de la convocatòria pública de subvencions per fomentar la modernització de les empreses comercials detallistes i determinades empreses de serveis, així com la continuïtat dels establiments comercials i de determinats serveis considerats emblemàtics, amb especial atenció als establiments comercials i determinats serveis afectats per la crisi de la COVID-19
Primer
Objecte
L'objecte d'aquestes bases és aprovar la convocatòria pública de subvencions per fomentar la modernització i la millora de la competitivitat de les petites empreses comercials detallistes i determinades empreses de serveis, així com la continuïtat dels establiments comercials i de determinats serveis considerats emblemàtics, amb especial atenció als establiments comercials i determinats serveis afectats per la crisi de la COVID-19.
Segon
Beneficiaris i requisits
1. Poden ser beneficiàries d'aquesta línia d'ajuts les persones físiques i jurídiques privades, les agrupacions de persones físiques o jurídiques privades i les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat que, encara que no tenguin personalitat jurídica, puguin dur a terme les accions que es pretenen fomentar.
2. Aquests beneficiaris han de ser titulars de petites empreses del sector del comerç detallista o de determinades empreses de serveis, amb establiment físic en territori de les Illes Balears ja existent, amb seu social a les Illes Balears, i han de complir els requisits que estableix l'article 4 de l'Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 8 d'abril de 2008. Dins la categoria de PIME, es considera petita empresa la que compta, en l'exercici anterior a la presentació de la sol·licitud de subvenció, amb menys de 50 treballadors i té un volum de negocis anual o un balanç general que no supera els 10 milions d'euros, i es considera microempresa la que té menys de 10 treballadors i un volum de negoci o un balanç general que no supera els 2 milions d'euros.
3. Els beneficiaris d'aquests ajuts han d'exercir, en el moment de la publicació de la convocatòria de la subvenció, alguna de les activitats incloses en els epígrafs de l'impost sobre activitats econòmiques —IAE— (impost regulat pels reials decrets legislatius 1175/1990, de 28 de setembre, i 1259/1991, de 2 d'agost), que es detallen a continuació.
Activitats de comerç detallista:
— Grup 641: tots els epígrafs
— Grup 642: tots els epígrafs
— Grup 643: tots els epígrafs
— Grup 644: tots els epígrafs
— Grup 645: tots els epígrafs
— Grup 647: tots els epígrafs, excepte el 647.5
— Grup 651: tots els epígrafs
— Grup 652: tots els epígrafs, excepte el 652.1
— Grup 653: tots els epígrafs
— Grup 654: únicament els epígrafs 654.2 i 654.6
— Grup 656: tots els epígrafs
— Grup 657: tots els epígrafs
— Grup 659: tots els epígrafs
— Grup 662: tots els epígrafs
Activitats de serveis:
— Grup 971: tots els epígrafs
— Grup 972: tots els epígrafs
— Grup 973: únicament l'epígraf 973.1
— Grup 975: tots els epígrafs
4. Les empreses que sol·licitin aquests ajuts han d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. La sol·licitud dels ajuts comporta l'autorització perquè la Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius pugui comprovar d'ofici que l'entitat sol·licitant està al corrent d'aquestes obligacions, excepte en el cas de denegació expressa del consentiment, supòsit en què l'empresa sol·licitant haurà d'aportar els certificats corresponents, juntament amb la sol·licitud dels ajuts.
5. Els beneficiaris que sol·licitin aquests ajuts no poden haver estat objecte de sancions administratives fermes ni de sentències condemnatòries fermes en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, d'acord amb el que estableix l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, ni haver estat sancionats o condemnats per cap resolució administrativa ferma amb pena accessòria de prohibició de rebre ajuts o subvencions públiques pel període estipulat en l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia.
Tercer
Projectes subvencionables, quantia mínima dels projectes, quantia dels ajuts i període d'execució dels projectes
1. Són actuacions subvencionables:
a. Inversions per a la millora tecnològica encaminada a potenciar el comerç electrònic en establiments de venda presencial (aplicacions informàtiques, creació o millora del lloc web, allotjament i adquisició d'equipament informàtic).
b. Inversions que impliquin un avenç cap a una economia baixa en carboni, la millora de l'eficiència energètica i la sostenibilitat (adquisició i instal·lació d'aparells o sistemes d'il·luminació de baix consum, adquisició i instal·lació d'aparells de climatització o de conservació d'aliments que suposin una reducció del consum energètic, altres inversions que suposin una millora de la qualificació en el certificat d'eficiència energètica, instal·lació de punts de recàrrega per a vehicles elèctrics i implantació de sistemes de gestió energètica).
c. Inversions per millorar l'accessibilitat i per eliminar barreres arquitectòniques.
d. Adquisició i instal·lació de l'equipament necessari per a la modernització de l'establiment (mobiliari, maquinària, instal·lacions, sistemes d'alarma i seguretat, TPV).
e. Adquisició i instal·lació de l'equipament necessari per a la millora de la imatge de l'establiment (retolació comercial, interior i exterior). Per a aquest tipus d'inversions es recomana aplicar la Guia de bones pràctiques per a la imatge exterior dels locals comercials, editada per la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria de les Illes Balears.
f. Obres i reformes en general que comportin la millora i modernització de l'establiment, i en especial les que siguin necessàries per adaptar els locals a les noves necessitats sorgides a causa de la crisi sanitària provocada per la COVID-19.
g. Despeses corrents produïdes durant l'estat d'alarma (aigua, llum, arrendaments, compra d'EPI relacionats amb la crisi de la COVID-19, etc., respecte al local en què es desenvolupa l'activitat subvencionable), als beneficiaris que hagin duit a terme alguna de les actuacions subvencionables descrites en les lletres a), b), c), d) e) i f) anteriors d'un 10 % del cost elegible dels projectes prevists en les lletres anteriors esmentades, amb un màxim de 600 euros, sempre que aquests beneficiaris en el desenvolupament de la seva activitat comercial o de determinats serveis, amb IAE prevists en aquesta convocatòria, s'hagin vist afectats per la crisi sanitària de la COVID-19 i, en el cas d'empreses, hagin obtingut la resolució favorable d'un ERTO a causa de la crisi de la COVID-19, o en el cas d'autònoms, hagin obtingut la resolució favorable per a la prestació extraordinària per cessament d'activitat pels efectes de l'estat d'alarma, regulada en el Reial decret llei 8/2020, o bé hagin obtingut la resolució favorable d'un ERTO a causa de la COVID-19.
2. No són subvencionables:
a. Les despeses de redacció de projectes tècnics per a la reforma, modernització i interiorisme dels establiments, ni l'adquisició o la instal·lació d'equipament de segona mà.
b. La reparació i el manteniment d'equips ja existents a l'establiment.
c. Els elements que es destinen a l'exposició dels productes (mobiliari de cuina, banys, electrodomèstics, materials per a la construcció, etc.), les inversions destinades a la venda automàtica o expenedores de productes, l'adquisició de vehicles ni la telefonia mòbil.
d. Les campanyes publicitàries, així com les despeses corrents (excepte les previstes en el punt anterior), com ara targetes, bosses, tríptics, fullets i similars.
e. Les despeses de manteniments relacionats amb aplicacions i sistemes informàtics.
f. Taxes i imposts.
3. Quan l'import de la despesa subvencionable superi les quanties establertes en la legislació estatal en matèria de contractes del sector públic per als contractes menors (40.000 euros quan es tracti d'obres o 15.000 euros quan es tracti de contractes de subministraments o serveis, IVA exclòs), el beneficiari haurà de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a l'adopció del compromís per a la prestació del servei o el lliurament del bé, llevat que per les especials característiques de les despeses subvencionables no hi hagi en el mercat un nombre suficient d'entitats que el subministrin o el prestin, o llevat que la despesa s'hagi efectuat amb anterioritat a la sol·licitud de la subvenció.
L'elecció entre les ofertes presentades s'ha de fer de conformitat amb criteris d'eficiència i economia, i cal justificar expressament en una memòria l'elecció quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.
4. Únicament són subvencionables les despeses que s'imputen al desenvolupament del projecte, perquè responen de manera inequívoca a la seva naturalesa, que s'hagin duit a terme durant el període d'execució de l'actuació i que el beneficiari ha pagat efectivament abans de la finalització del termini de presentació de la justificació econòmica, així com el 10 % de l'import elegible del projecte per pagar despeses corrents produïdes durant l'estat d'alarma, respecte als beneficiaris afectats per la crisi de la COVID-19 que hi tenguin dret segons el que preveu l'apartat tercer d'aquesta convocatòria.
5. En el cas que el beneficiari disposi de més d'un IAE, el projecte subvencionable ha de recaure, de manera inequívoca, sobre alguna de les activitats amb IAE previstes en el punt 3 de l'apartat segon d'aquestes bases.
6. El projecte o l'actuació presentat ha de tenir un cost elegible mínim de 2.000 euros (IVA exclòs), excloses les despeses corrents subvencionables.
7. La quantia de la subvenció és del 70 % del cost elegible del projecte (IVA exclòs), més un 10 % del cost elegible del projecte (IVA exclòs), amb un màxim de 600 euros, per pagar despeses corrents produïdes durant l'estat d'alarma respecte als beneficiaris afectats per la crisi de la COVID-19 que hi tenguin dret, segons el que preveu l'apartat tercer d'aquesta convocatòria, i amb un total màxim de 8.000 euros per beneficiari. En cap cas la quantia total màxima de la subvenció, incloses les despeses corrents respecte als qui hi tenguin dret, per a un mateix beneficiari pot ser superior als 8.000 euros.
8. Els projectes per als quals se sol·liciten aquests ajuts s'han d'executar i pagar en el període comprès entre el 16 d'octubre de 2019 i el 15 d'octubre de 2020 (ambdós inclosos). En canvi, en relació amb les despeses corrents, respecte als beneficiaris que hi tenguin dret, s'han d'haver produït durant el termini de vigència de l'estat d'alarma i s'han d'haver pagat durant el període comprès entre la declaració de l'estat d'alarma i el 15 d'octubre de 2020.
Quart
Import econòmic de la convocatòria
1. L'import econòmic d'aquesta convocatòria és d'1.009.000 euros. Els ajuts s'han de concedir amb càrrec a la partida pressupostària 19301 761A01 77000 00 del pressupost de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'exercici de l'any 2020
2. Sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permetin, es pot augmentar l'import d'aquesta convocatòria
Cinquè
Sol·licituds i forma de presentació
1. Les sol·licituds, que han d'anar adreçades al conseller de Transició Energètica i Sectors Productius, s'han de presentar en el Registre de la Conselleria, en el de les seves delegacions o en qualsevol altre lloc dels que estableix l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
De conformitat amb l'article 14.2 de la Llei 39/2015, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions per efectuar qualsevol tràmit d'aquest procediment administratiu, almenys, els subjectes següents:
- Les persones jurídiques.
- Les entitats sense personalitat jurídica.
- Els qui representin un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.
De conformitat amb l'article 68.4 de la Llei 39/2015, si algun dels subjectes als quals fan referència els articles 14.2 i 14.3 presenta la sol·licitud presencialment, l'Administració pública ha de requerir l'interessat perquè l'esmeni mitjançant la presentació electrònica. A aquest efecte, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud la data en què hagi estat presentada l'esmena.
2. Els sol·licitants han de presentar la documentació següent:
a. Model normalitzat de sol·licitud i declaració responsable signat, que figura com a annex 2 d'aquesta Resolució i que està disponible a http://dgcomerc.caib.es.
D'acord amb el que disposa l'article 28.2 de la Llei 39/2015, l'interessat, amb la sol·licitud, autoritza l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears perquè pugui consultar les dades d'identitat del sol·licitant i la seva situació quant al compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, excepte en el cas que es marqui expressament que no s'autoritza l'Administració per fer aquestes consultes (annex 2, imprès de sol·licitud).
b. Memòria explicativa signada del projecte que s'ha de dur a terme, amb la valoració econòmica de les despeses corresponents, mitjançant l'aportació dels pressuposts o les factures proforma o còpia del contracte d'arrendament. En el cas de projectes o despeses realitzats amb anterioritat a la data de presentació de la sol·licitud, però inclosos dins el període d'elegibilitat, s'han de presentar les factures o còpia del contracte d'arrendament.
c. En el cas d'empreses, s'ha de presentar també:
- Fotocòpia de l'escriptura de constitució.
- Fotocòpia del document fefaent que acrediti la representació, per qualsevol forma vàlida en dret, de la persona que actua en nom de l'organització sol·licitant.
d. Documentació acreditativa i necessària per valorar la sol·licitud, segons els criteris de valoració que es detallen en l'apartat setè d'aquesta convocatòria, i en el cas dels sol·licitants que vulguin obtenir l'ajut del 10 % del cost elegible del projecte, fins a un màxim de 600 euros per a les depeses corrents produïdes durant l'estat d'alarma, previstes en l'aparat tercer d'aquesta convocatòria, i vulguin obtenir la puntuació per afectació de la crisi de la COVID-19, han d'aportar la documentació acreditativa prevista tant en l'aparat tercer com en el setè d'aquesta convocatòria referit a aquest tema.
3. Si la sol·licitud no compleix els requisits legals i els exigits en l'Ordre de bases reguladores i en aquesta convocatòria, es requerirà la persona interessada perquè en el termini de deu dies esmeni la falta o aporti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa així, es considerarà que desisteix de la petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que estableix l'article 21 de la Llei 39/2015.
4. La Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius, en qualsevol moment, pot sol·licitar als interessats la documentació i la informació complementària que consideri necessàries per resoldre l'expedient.
5. En el supòsit que algun dels documents esmentats ja s'hagi presentat davant l'Administració actuant en ocasió de la tramitació d'altres expedients, no és necessari aportar-lo de nou, sempre que es facin constar la data i l'òrgan o dependència en què es varen presentar o, si escau, en què es varen emetre, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des de l'acabament del procediment corresponent i que no hagin sofert modificacions.
6. Quan es tracti d'agrupacions de persones físiques o jurídiques privades sense personalitat jurídica, s'han de fer constar de manera explícita, tant en la sol·licitud com en la resolució de concessió, els compromisos d'execució assumits per cada membre de l'agrupació, com també l'import de la subvenció que ha d'aplicar cadascun d'aquests, que igualment tenen la consideració de beneficiaris. En tot cas, s'ha de nomenar un representant o apoderat únic de l'agrupació amb poders suficients per complir les obligacions que, com a beneficiari, corresponen a l'agrupació. Així mateix, aquesta no s'entén dissolta fins que no hagin transcorregut els terminis de prescripció que fixen l'article 24 de la Llei de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i els articles 57 i 60 del Text refós de la Llei de subvencions.
Sisè
Termini
El termini per presentar les sol·licituds és d'un mes a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Per tant, el termini acabarà el mateix dia que es publiqui del mes següent.
Setè
Procediment per concedir les subvencions i criteris de valoració
1. La concessió de subvencions s'ha de fer pel procediment de concurs mitjançant la comparació, en un únic procediment, de les sol·licituds presentades, a fi d'establir-ne una prelació, d'acord amb els criteris de valoració següents:
a. Valoració del projecte de reforma i millora de l'equipament:
1. Si inclou implantació de comerç electrònic ........................................... 6 punts
2. Si inclou projecte d'interiorisme ............................................................5 punts
3. Si inclou projecte tècnic d'obra o instal·lació ........................................ 4 punts
4. Si millora l'accessibilitat del local i la mobilitat ...................................... 2 punts
5. Si el pressupost elegible (IVA exclòs) és superior a 12.000 euros, es valorarà amb 1 punt per cada 1.000 euros addicionals fins a un màxim de 5 punts.
Per poder valorar els apartats b) i c) s'ha de presentar una còpia del projecte corresponent, elaborat per un professional competent.
b. Antiguitat de l'activitat de l'establiment:
Establiments implantats de forma ininterrompuda i amb la mateixa activitat: fins a 30 punts, assignant un punt per cada any d'antiguitat o fracció.
L'antiguitat de l'activitat es comprovarà amb l'alta de l'IAE corresponent o mitjançant qualsevol altra documentació que ho acrediti de forma fefaent.
c. Dimensió de l'empresa:
- Microempresa: 10 punts
- Petita empresa: 5 punts
d.Localització de l'establiment: si l'establiment està ubicat en municipis de menys de 10.000 habitants (cens 2019): .................................................................... 5 punts
e. Adhesió al sistema arbitral de consum: ....... 5 punts
Per a aquest criteri, s'ha de presentar la documentació pertinent que ho acrediti de forma fefaent.
f. Pertànyer a una organització empresarial amb suficient representativitat per negociar el conveni laboral del sector del comerç, tal com preveu la Llei 17/2016, de 16 de desembre, de modificació de la Llei 11/2014, de 15 d'octubre, de comerç de les Illes Balears, o bé pertànyer a una patronal del sector del comerç federada en alguna de les organitzacions empresarials més representatives de les Illes Balears: ..................................................................... 5 punts
Aquesta circumstància s'ha d'acreditar mitjançant la presentació d'un certificat emès pel secretari o secretària de l'organització empresarial a la qual pertany.
g. Comerços que disposin d'un pla de millora del punt de venda objecte d'aquesta subvenció elaborat per un professional (diagnòstic sobre diferents aspectes del negoci amb l'objectiu d'identificar els punts forts i febles del punt de venda, i aportar recomanacions per a la renovació i l'optimització de l'establiment comercial): .........15 punts
Per poder valorar i atorgar la puntuació corresponent per aquest apartat s'ha de presentar una còpia del pla de millora corresponent, elaborat per un professional competent. L'activitat subvencionable s'ha d'haver realitzat seguint les instruccions previstes en el pla esmentat.
h. Establiments emblemàtics:
Si es tracta d'un establiment emblemàtic amb una antiguitat acreditable superior a 50 anys: ....................25 punts
Si es tracta d'un establiment emblemàtic amb una antiguitat acreditable superior a 100 anys:..................40 punts
Es considera establiment emblemàtic l'immoble d'una antiguitat acreditable superior als cinquanta anys que posseeix elements tangibles interiors i exteriors d'interès arquitectònic i valor patrimonial, i en el qual es desenvolupa una activitat de comerç o de serveis singular i notòria. Aquestes característiques fan que els establiments considerats com a emblemàtics aportin unes senyes d'identitat i una rellevància que va més enllà de la seva mera funció comercial o de servei.
L'antiguitat es comprovarà amb l'alta de l'IAE corresponent o mitjançant qualsevol altra documentació que ho acrediti de forma fefaent.
S'haurà de presentar també documentació acreditativa descriptiva dels elements tangibles interiors i exteriors d'interès arquitectònic i valor patrimonial, i de l'activitat singular i notòria de l'establiment que en justifiquin la consideració d'emblemàtic. Aquesta documentació ha d'anar acompanyada d'un reportatge fotogràfic de l'establiment i, en especial, de la descripció dels elements arquitectònics i patrimonials que donen suport a la consideració d'emblemàtic.
i. Mesures d'igualtat de l'empresa:
Si dins la plantilla de l'empresa hi ha almenys un 50 % de dones: ..............5 punts.
Aquesta circumstància s'ha d'acreditar mitjançant la presentació de la declaració responsable que figura en l'annex 2.
j. Afectació de la COVID-19:
Si l'empresa ha estat afectada de forma greu per la crisi sanitària de la COVID-19: ..........20 punts.
Per acreditar aquest aspecte s'haurà d'aportar, en el cas d'empreses, la resolució favorable d'un ERTO a causa de la crisi de la COVID-19, i en el cas d'autònoms, la resolució favorable per a la prestació extraordinària per cessament d'activitat pels efectes de l'estat d'alarma, regulada en el Reial decret llei 8/2020, o la resolució favorable d'un ERTO a causa de la COVID-19.
2. En el cas de projectes que obtenguin la mateixa puntuació, s'ha de tenir en compte la data de presentació de les sol·licituds completes, i s'ha de donar preferència a les més antigues.
3. S'ha d'establir una llista d'expedients susceptibles de ser subvencionats, classificats per ordre decreixent de puntuació obtinguda fins que s'exhaureixi la dotació pressupostària, que podrà contenir, atesa la possibilitat que alguna sol·licitud no compleixi posteriorment els requisits establerts o no presenti la documentació, una llista de sol·licitants suplents.
Vuitè
Competència i resolució
1. La Direcció General de Comerç és l'òrgan competent per instruir i tramitar els procediments i ha de fer d'ofici totes les actuacions que consideri necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de pronunciar la Comissió Avaluadora, i aquesta ha d'emetre un informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució. El director general de Comerç ha d'emetre les propostes de concessió o denegació dels ajuts, les quals han de contenir la llista dels beneficiaris proposats per la Comissió Avaluadora per atorgar la subvenció, i també els exclosos amb indicació del motiu d'exclusió.
D'acord amb l'article 45 de la Llei 39/2015, les actuacions a què es refereix el paràgraf anterior s'han de notificar a les persones interessades mitjançant la publicació en el BOIB, a la pàgina web de la Direcció General de Comerç i en el tauler d'anuncis de la Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius, situat a la plaça de Son Castelló, 1, de Palma.
2. La resolució expressa del conseller de Transició Energètica i Sectors Productius finalitza el procediment de concessió de la subvenció i ha de motivar i fixar, amb caràcter definitiu, la quantia individual de la subvenció concedida, i s'ha de notificar als interessats d'acord amb l'article 45 de la Llei 39/2015, mitjançant la publicació en el BOIB.
3. La resolució de concessió ha d'especificar els aspectes següents: la identificació de la persona o entitat beneficiària; la descripció de l'activitat que s'ha de subvencionar; el pressupost total de l'activitat subvencionada; l'import de la subvenció concedida; la partida pressupostària a la qual s'aplica; l'exclusió, si escau, de l'IVA suportat; les obligacions de la persona o entitat beneficiària; les garanties que la persona o entitat beneficiària ofereix o la seva exempció; la forma de pagament; la forma de justificació de l'aplicació dels fons percebuts; el termini per presentar els justificants i el termini per dur a terme l'activitat.
4. El termini màxim per resoldre i notificar la resolució és de sis mesos comptadors des de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Transcorregut el termini sense que s'hagi notificat la resolució expressa, els sol·licitants han d'entendre desestimades les seves sol·licituds per silenci administratiu, tot això sens perjudici de l'obligació de resoldre expressament que incumbeix l'Administració.
5. Les resolucions del conseller de Transició Energètica i Sectors Productius que concedeixin o deneguin la subvenció sol·licitada posen fi a la via administrativa i, en contra, s'hi pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes, o bé un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà que s'hagin notificat.
Novè
Comissió Avaluadora
D'acord amb l'article 10 de l'Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 8 d'abril de 2008 per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de comerç i serveis, la Comissió Avaluadora per examinar les sol·licituds d'ajuts de subvencions d'aquesta convocatòria està composta per:
President: el director general de Comerç.
Vocals:
- El cap del Servei de Comerç.
- Dos funcionaris o funcionàries de la Direcció General de Comerç.
- Un funcionari o funcionària nomenat per la Conselleria de Presidència, Cultura i Igualtat.
Un dels vocals de la Direcció General de Comerç ha d'exercir les funcions de secretari o secretària.
Desè
Justificació de les activitats subvencionades i pagament de la subvenció
1. El termini per justificar la realització de les activitats subvencionades i per sol·licitar el pagament de la subvenció acaba el 15 d'octubre de 2020.
2. Els justificants de la inversió subvencionada, és a dir, les factures i els seus pagaments, han de estar inclosos dins el període d'elegibilitat comprès entre el 16 d'octubre de 2019 i el 15 d'octubre de 2020. Respecte a les factures relacionades amb despeses corrents dels beneficiaris que hi tenguin dret, tant les factures com els seus pagaments, així com els pagaments dels arrendaments, han d'estar inclosos durant el període comprès entre la declaració de l'estat de l'alarma (14 de març de 2020) i el 15 d'octubre de 2020, però les despeses produïdes s'han d'haver generat durant el període que hagi estat declarat l'estat d'alarma.
3. El pagament de la subvenció únicament es pot fer efectiu una vegada dictada la resolució corresponent i justificada de manera suficient la realització de l'activitat subvencionada, mitjançant la presentació de la documentació següent:
a. Sol·licitud de pagament signada.
b. Memòria d'actuació justificativa signada del compliment de les condicions imposades a la concessió de la subvenció, en què es descriguin de manera detallada el projecte que s'ha duit a terme i els resultats que s'han obtingut.
c. Memòria econòmica justificativa signada del cost de les activitats, que ha de contenir:
— Una llista classificada de les despeses de l'activitat, amb la identificació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió i la data de pagament, d'acord amb el model que figura en l'annex 3, tot això acompanyat de les factures.
— Una llista detallada d'altres ingressos o subvencions, amb la indicació de l'import i la procedència.
Per justificar el pagament de les factures o dels arrendaments objecte de la subvenció s'ha de presentar la documentació següent:
— Una còpia del document bancari oficial que n'acrediti la transferència o el pagament, en què figurin la data, l'import i el concepte del pagament, de manera que s'identifiqui aquest amb la factura o amb el mes corresponent a l'arrendament, i també les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura o amb l'arrendatari, respectivament.
— En el cas de pagaments efectuats amb targeta, s'ha d'aportar un extracte bancari oficial en el qual es reflecteixi el càrrec de la targeta al compte bancari vinculat a aquesta, així com el titular del compte bancari, que ha de coincidir amb el beneficiari de la subvenció.
— En el cas de pagaments efectuats mitjançant targeta de crèdit d'empresa, s'ha d'aportar un certificat bancari que acrediti com a titular del compte bancari vinculat amb la targeta el beneficiari de la subvenció i qui és titular de la targeta.
— En el cas de factures emeses en moneda estrangera, el document que acrediti el pagament ha de fixar el tipus de canvi a euros aplicable el dia del pagament.
Malgrat això, per a les factures o pagaments d'arrendaments inferiors a 500 euros és un justificant suficient el rebut de pagament signat pel proveïdor, el tiquet de caixa o qualsevol document que n'acrediti el pagament. Però no s'admetran les factures ni els pagaments d'arrendaments amb un import de 500 euros o superior pagades en efectiu amb rebut de pagament del proveïdor.
No s'admeten factures justificatives inferiors a 100 euros (IVA inclòs).
4. En el cas que l'expedient de pagament no tengui la documentació necessària per comprovar que s'ha justificat i aplicat la subvenció, l'òrgan competent ha de sol·licitar al beneficiari que esmeni els defectes de la justificació dins els deu dies següents comptadors a partir de l'endemà d'haver rebut el requeriment d'esmena.
5. En el supòsit que no es justifiqui totalment la realització de l'activitat subvencionada, però s'hagi complert parcialment la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció, aquesta s'ha de revisar i s'ha de minorar proporcionalment.
6. Tota alteració de les condicions que s'han tingut en compte per concedir la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajuts atorgats per altres administracions o ens, públics o privats, nacionals o internacionals, pot donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió.
7. La falta de justificació en els termes i dins els terminis que estableixi la resolució d'atorgament de la subvenció, la modificació significativa del projecte presentat, a excepció del canvi de proveïdor que no suposi un canvi en l'execució i instal·lació de les accions subvencionables, sense que aquesta Conselleria l'hagi aprovada prèviament, i també la desviació de les subvencions o l'aplicació diferent de la que estableix la norma, determinen la revocació de la subvenció.
Onzè
Obligacions del beneficiari
A més del que estableixen l'article 15 de l'Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 8 d'abril de 2008 i l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, els beneficiaris estan obligats a:
a. Acreditar davant la Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius el compliment efectiu dels requisits i les condicions que s'exigeixen per concedir els ajuts.
b. Comunicar a la Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius si s'han sol·licitat altres ajuts per a les mateixes activitats davant qualsevol altra administració o organisme públic o privat i, si escau, si s'han concedit i la quantia.
c. Comunicar a la Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius l'obtenció de qualsevol altre ajut de minimis que s'hagi rebut durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs.
d. Sotmetre's a les actuacions de comprovació que faci la Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius, i a les actuacions de control financer que duguin a terme la Intervenció General de la Comunitat Autònoma, la Sindicatura de Comptes i altres autoritats de control.
Dotzè
Normativa aplicable
1. La convocatòria es regeix pel que disposen aquesta Resolució i l'Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 8 d'abril de 2008 per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de comerç i serveis.
2. En tot el que no estableixen aquesta Resolució ni l'Ordre esmentada, s'ha d'aplicar el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
Tretzè
Règim de minimis
Als beneficiaris d'aquesta convocatòria se'ls ha d'aplicar la norma dels ajuts de minimis, que determina que l'import total dels ajuts de minimis a una única empresa no pot ser superior a 200.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals (article 3 del Reglament [CE] núm.1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre).
ANNEX 2 Sol·licitud de subvenció i declaració responsable de dades, corresponent a la convocatòria de subvencions destinades a fomentar la modernització de les empreses comercials detallistes i determinades empreses de serveis, així com la continuïtat dels establiments comercials i de determinats serveis considerats emblemàtics, amb especial atenció als establiments comercials i determinats serveis afectats per la crisi de la COVID-19 (exercici de 2020)
Dades de l'empresa sol·licitant
Nom de l'empresa:...........................................................................................................
CIF: .......…............Telèfon: .…….….....…….......... Fax: ................................................
Epígraf de l'activitat econòmica de l'empresa:................................................................
Descripció de l'activitat principal:.....................................................................................
..........................................................................................................................................
Nom de l'establiment comercial:......................................................................................
Adreça de l'establiment: ..................................................................................................
..........................................................................................................................................
Referència cadastral:.......................................................................................................
Població: ……………………………………………………………….. Codi postal: ..…...........
Adreça electrònica: .........................................................................................................
Nom i DNI del / de la representant legal: .......................................................................
Persona de contacte:................................................................................................. ......
Adreça a l'efecte de notificacions:...................................................................................
..........................................................................................................................................
Pressupost del projecte (IVA no inclòs): ...........................
EXPÒS:
1. Que complesc la condició de ser una petita empresa/microempresa perquè amb referència a l'exercici de 2019:
— el nombre de treballadors és .................................................................
— el volum de negoci (facturació) és ........................................................
— el total del balanç general anual és ........................................................
2. Que tenc un establiment obert al públic, ubicat a l'adreça indicada abans.
3. Que no incorr en cap dels supòsits establerts en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre.
4. Que l'entitat que represent no ha estat objecte de sancions administratives fermes ni de sentències condemnatòries fermes en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, d'acord amb el que estableix l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, ni ha estat sancionada o condemnada per cap resolució administrativa ferma amb pena accessòria de prohibició de rebre ajuts o subvencions públiques pel període estipulat en l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia.
5. Que facilitaré totes les possibles actuacions de control que es duguin a terme per comprovar que s'ha duit a terme correctament l'objecte d'aquests ajuts.
6. Que accept íntegrament les condicions de la convocatòria.
7. Declar sota la meva responsabilitat:
( ) Que dins la plantilla de l'empresa hi ha almenys un 50 % de dones.
( ) Que som treballadora autònoma sense personal a càrrec meu.
8. Que per a l'actuació per a la qual sol·licit l'ajut: (assenyalau amb una X el vostre cas)
( ) No he sol·licitat ni he rebut cap altre ajut pel mateix concepte.
( ) He sol·licitat o he rebut pel mateix concepte els ajuts següents:
Organisme |
Data de resolució |
Quantia |
---|---|---|
• ...................................... |
..................................... |
.......................... |
• ...................................... |
..................................... |
.......................... |
• ...................................... |
..................................... |
.......................... |
9. Que per a altres actuacions o projectes: (assenyalau amb una X el vostre cas)
( ) No he rebut durant els tres darrers exercicis fiscals (2018, 2019 i 2020) cap subvenció subjecta al règim de minimis.
( ) He rebut durant els tres darrers exercicis fiscals (2018, 2019 i 2020) les subvencions subjectes al règim de minimis següents:
Organisme |
Data de resolució |
Quantia |
• ...................................... |
..................................... |
.......................... |
• ...................................... |
..................................... |
.......................... |
• ...................................... |
..................................... |
.......................... |
10. Que les meves dades bancàries, a l'efecte de l'ingrés derivat del procediment, són:
Entitat |
Domicili, sucursal o oficina |
||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
CODI COMPTE |
|
||||||||||||||||||||||||
País |
Control IBAN
|
Codi entitat (4 dígits) |
Codi sucursal o oficina (4 dígits) |
DC compte (2 dígits) |
Núm. compte o llibreta (10 dígits) |
||||||||||||||||||||
E |
S |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11. Que puc acreditar aquestes dades documentalment, en el cas que se m'exigeixi.
12. Declar que totes les dades que he exposat en aquest document són certes.
Present la documentació següent: (assenyalau amb una X el vostre cas)
( ) Memòria explicativa del projecte.
( ) Pressuposts o factures proforma (incloent-hi les factures de despeses corrents en el cas dels sol·licitants que hi tenguin dret o còpia del contracte d'arrendament).
( ) Fotocòpia de l'escriptura de constitució i del document fefaent que acrediti la representació de la persona que actua en nom del sol·licitant, en el cas d'empreses.
( ) Altra documentació acreditativa per a la puntuació de la sol·licitud:
• ...................................... |
..................................... |
.......................... |
• ...................................... |
..................................... |
.......................... |
• ...................................... |
..................................... |
.......................... |
No autoritz:
( ) Que es facin les consultes en els fitxers públics per acreditar les dades o els documents esmentats, perquè puguin ser obtinguts en nom meu per l'òrgan competent o autoritzat en l'àmbit de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, mitjançant transmissions telemàtiques de dades o de certificacions que els substitueixen.
( ) Que les dades i els documents d'altres administracions inclosos en aquesta comunicació i que no es presenten puguin ser obtinguts per l'òrgan gestor mitjançant transmissions telemàtiques de dades o de certificacions que els substitueixen, sempre que s'hagi establert per conveni amb l'administració competent.
Política de privacitat
D'acord amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, em don per assabentat o assabentada que les dades personals recollides s'incorporaran i es tractaran en un fitxer específic, a l'efecte de gestionar la tramitació dels ajuts i, en tot cas, a l'efecte estadístic. L'òrgan responsable del fitxer és la Direcció General de Comerç.
Per tot això,
SOL·LICIT:
La subvenció destinada a fomentar la modernització de les empreses comercials detallistes i determinades empreses de serveis, així com la continuïtat dels establiments comercials i de determinats serveis considerats emblemàtics, amb especial atenció als establiments comercials i determinats serveis afectats per la crisi de la COVID-19 corresponent a la convocatòria de l'exercici de 2020, de conformitat amb la memòria del projecte i el pressupost que adjunt a aquest document.
…….........…, ……. d ...................…… de 2020
[Signatura de la persona sol·licitant]
DIRECCIÓ GENERAL DE COMERÇ. CONSELLERIA DE TRANSICIÓ ENERGÈTICA I SECTORS PRODUCTIUS
ANNEX 3 Compte justificatiu
Beneficiari/ària: .........................................................................................................
NIF: ............................
Data de concessió: .........................
Import de l'ajut concedit: ........................... €
Import d'altres ajuts: ............................... €
LLISTA ENUMERATIVA DE LES DESPESES DERIVADES DE L'EXPEDIENT NÚM. .....................
Núm. ordre |
Núm. Factura/mensualitat arrendament |
Data |
Proveïdor |
Concepte |
Import base imposable |
IVA |
TOTAL |
Data i forma de pagament |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aquesta llista correspon al cost total definitiu de la inversió, els justificants de la qual s'adjunten.
Data: ..............................................
[Signatura]
DIRECCIÓ GENERAL DE COMERÇ. CONSELLERIA DE TRANSICIÓ ENERGÈTICA I SECTORS PRODUCTIUS