Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT D'EIVISSA

Núm. 4368
Resolució núm. 2020-3033 de data 01/06/2020 per la qual s'aproven les bases que han de regir la convocatòria de la constitució d'una borsa de treball de 3 agents d’ocupació i desenvolupament local (AODLs) per cobrir amb caràcter laboral temporal necessitats urgents de contractació a l'Ajuntament d'Eivissa

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La regidora delegada, el dia 1 de juny de 2020 ha dictat la següent resolució:

DECRET:

1.- Vista la Resolució del Conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball de 29 d'octubre de 2019, publicat al BOIB núm. 148 de 31 d'octubre de 2019, per la qual s'aprova la convocatòria de subvencions per al programa SOIB Desenvolupament Local per  executar projectes de desenvolupament local.

2.- Vista la Resolució definitiva de concessió de data 9 de gener de 2020, la qual concedeix a l'Ajuntament d'Eivissa una subvenció del programa SOIB Desenvolupament Local per desenvolupar un projecte de tres anys de durada per a dissenyar i executar un Pla Estratègic d'Ocupació Local, el qual s'implementarà mitjançant la contractació de tres agents d'ocupació i desenvolupament local (AODLs) a jornada completa, amb la quantia de la subvenció destinada a sufragar part dels costos laborals per a la seua contractació directa.

3.- Vist que l'apartat 17 de la Resolució de la convocatòria estableix la manera de selecció i contractació dels agents d'ocupació i desenvolupament local i que l'Ajuntament d'Eivissa ha de realitzar un procés selectiu respectant els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat d'acord amb l'article 55 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 de octubre, que aprova el TREBEP.

4.- Atesa la necessitat urgent i inajornable de la constitució d'una borsa de treball d'agent d'ocupació i desenvolupament local per cobrir amb caràcter temporal necessitats urgents i inajornables de prestació de serveis a l'Ajuntament d'Eivissa, pel procediment de selecció mitjançant el sistema de concurs de mèrits.

5.-  Atès que les funcions del lloc de treball d'agent d'ocupació i desenvolupament local són de caràcter prioritari i que resulten essencials i imprescindibles per al correcte funcionament de la Corporació.

6.- Vist el que disposa l'article 19. Dos de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2018, que està prorrogada fins que no es produeixi l'aprovació de la corresponent Llei de Pressupostos per a l'any 2020, segons el qual: "No es podrà procedir a la contractació de personal temporal, així com al nomenament de personal estatutari temporal i de funcionaris interins excepte en casos excepcionals i per cobrir necessitats urgents i inajornables".

7.- Vist el Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

8.- D'acord amb els antecedents assenyalats i fent ús de les atribucions que m'han estat delegades mitjançant el Decret d'Alcaldia núm. 2020-1083 de data 19 de febrer de 2020 (BOIB núm. 29 de 7/03/2020), 

RESOLC:

PRIMER.- Aprovar la convocatòria de la constitució d'una borsa de treball d'agent d'ocupació i desenvolupament local per cobrir amb caràcter temporal necessitats urgents i inajornables de prestació de serveis a l'Ajuntament d'Eivissa, pel procediment de selecció mitjançant el sistema de concurs de mèrits.

SEGON.-   Exigir com a requisit per ocupar aquest lloc de treball el nivell B2 de coneixements de llengua catalana o equivalent.

TERCER.- Aprovar les bases que han de regir aquesta convocatòria, i que es detallen a continuació, les quals han de complir obligatòriament l'Ajuntament, la Comissió de Valoració i les persones aspirants que hi participin.

QUART.- Publicar aquesta resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears, al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Eivissa i a la pàgina web municipal (http://www.eivissa.es).

CINQUÈ.-  Publicar un anunci de la convocatòria als diaris "Diario de Ibiza""Periódico de Ibiza y Formentera".

SISÈ.- Disposar que els successius anuncis es publiquin exclusivament al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Eivissa i a la pàgina web municipal (http://www.eivissa.es).

Eivissa, 1 de juny de 2020

                                                                                   En don fe,

LA REGIDORA DELEGADA                                EL SECRETARI ACCTAL.

BASES QUE HAN DE REGIR LA CONVOCATÒRIA DE LA CONSTITUCIÓ D'UNA BORSA DE TREBALL DE 3 AGENTS D'OCUPACIÓ I DESENVOLUPAMENT LOCAL (AODLs) PER COBRIR AMB CARÀCTER LABORAL TEMPORAL NECESSITATS URGENTS DE CONTRACTACIÓ A L'AJUNTAMENT D'EIVISSA .

PRIMERA. JUSTIFICACIÓ, OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA I DESCRIPCIÓ DEL LLOC DE FEINA

1.1. Mitjançant la Resolució del Conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball de 29 d'octubre de 2019, publicat al BOIB núm. 148 de 31 d'octubre de 2019, s'aprova la convocatòria de subvencions per al programa SOIB Desenvolupament Local per  executar projectes de desenvolupament local.

La Resolució definitiva de concessió de data 9 de gener de 2020 concedeix a l'Ajuntament d'Eivissa una subvenció del programa SOIB Desenvolupament Local per desenvolupar un projecte de tres anys de durada per a dissenyar i executar un Pla Estratègic d'Ocupació Local, el qual s'implementarà mitjançant la contractació de tres agents d'ocupació i desenvolupament local (AODLs) a jornada completa, amb la quantia de la subvenció destinada a sufragar part dels costos laborals per a la seua contractació directa.

Vist que l'apartat 17 de la Resolució de la convocatòria estableix la manera de selecció i contractació dels agents d'ocupació i desenvolupament local i que l'Ajuntament d'Eivissa ha de realitzar un procés selectiu respectant els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat d'acord amb l'article 55 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 de octubre, que aprova el TREBEP. Aquest procés de selecció ha de permetre valorar l'experiència professional, la formació relacionada, els coneixements específics i les competències tècniques i professionals relacionades amb la descripció de funcions de l'AODL descrites a l'apartat 4 de l'esmentada resolució.

Així mateix, l'article 19. Dos de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2018, que està prorrogada fins que no es produeixi l'aprovació de la corresponent Llei de Pressupostos per a l'any 2020, preveu que no es podrà procedir a la contractació de personal temporal, així com al nomenament de personal estatutari temporal i de funcionaris interins excepte en casos excepcionals i per cobrir necessitats urgents i inajornables. Cal afirmar que ens trobem en un dels supòsits previstos a l'article citat anteriorment.

1.2. L'objecte de les bases és regular la convocatòria de la constitució d'una borsa de treball de 3 agents d'ocupació i desenvolupament local (AODLs), per cobrir amb caràcter laboral temporal necessitats urgents de contractació a l'Ajuntament d'Eivissa, lloc de treball considerat de caràcter prioritari i essencial per al correcte compliment de la subvenció concedida pel SOIB. Els/les tres AODLs duran a terme el disseny i l'execució de les estratègies d'ocupació local d'Eivissa.

1.3. En el disseny del Pla estratègic intervindran els/les AODLs contractats/des durant tot el procés d'estudi del territori, anàlisi de dades, contactes amb agents rellevants per al projecte i redacció del Pla. A mes del disseny del Pla Estratègic el paper que jugarà cada AODL:

  1. Un (1) AODL ordinari realitzarà les funcions de suport i acompanyament de l'emprenedoria i de dinamització del teixit comercial.

  2. Un (1) AODL ordinari realitzarà les funcions de suport i acompanyament de l'emprenedoria i de dinamització del teixit comercial i dinamització del teixit empresarial turístic.

  3. Un (1) AODL addicional realitzarà les funcions de suport al desplegament de polítiques actives d'ocupació i formació.

Els agents d'ocupació i desenvolupament local tenen les funcions següents:

a) Funcions estratègiques, necessàries per a una planificació coherent des diferents projectes, i per a l'adequada col·laboració i intercanvi d'informació amb el SOIB.

b) Funcions adreçades a iniciatives empresarials.

c) Altres que fomentin l'activitat econòmica, la creació d'ocupació, riquesa i millorin la qualitat de vida dels ciutadans.

 

SEGON. REQUISITS DELS ASPIRANTS

Per prendre-hi part, les persones interessades han de complir els següents requisits:

a) Tenir nacionalitat espanyola o d'un estat membre de la Unió Europea o la dels estats als quals, en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, els sigui aplicable la lliure circulació de treballadors. També poden ser admesos el/la cònjuge, els descendents i els descendents del cònjuge, tant dels ciutadans espanyols com dels nacionals dels estats membres de la Unió Europea, qualsevol sigui la seva nacionalitat, sempre i quan els cònjuges no estiguin separats de dret i els descendents siguin menors de 21 anys o majors d'aquesta edat però que visquin a càrrec dels seus progenitors i al cònjuge sempre que no estiguin separats de dret, de conformitat amb l'article 57 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic. També poden ser admesos els estrangers amb residència legal a Espanya.

Per a les persones aspirants que no posseeixen la nacionalitat espanyola i del seu origen no se'n desprèn el coneixement de la llengua castellana, han d'acreditar-ne el coneixement mitjançant l'aportació del diploma d'espanyol com a llengua estrangera, regulat en el RD 1137/2002, de 31 d'octubre, pel qual es regulen els diplomes d'espanyol com a llengua estrangera (DELE); o del certificat d'aptitud d'espanyol per a estrangers, expedits per les escoles oficials d'idiomes o mitjançant l'acreditació que estan en possessió d'una titulació acadèmica espanyola expedida per l'òrgan oficial competent en el territori espanyol.

b) Posseir la capacitat funcional per a l'acompliment de les tasques.

c) Haver complit 16 anys d'edat i no excedir de l'edat màxima de jubilació forçosa.

d) Estar en possessió d'una titulació oficial d'estudis universitaris de diplomatura, llicenciatura o grau en ciències empresarials, ciències del treball, comerç, economia, turisme o equivalent, o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, caldrà aportar la corresponent homologació del Ministeri d'Educació i Ciència, o d'una universitat espanyola.

La titulació s'ha d'acreditar mitjançant l'expedició dels títols corresponents per l'autoritat acadèmica competent. Aquesta mateixa autoritat pot declarar també l'equivalència de títols.

e) Acreditar els coneixements de la llengua catalana corresponent al nivell B2 mitjançant el certificat emès per l'òrgan competent en matèria de política lingüística del Govern de les Illes Balears o equivalent per l'Administració d'acord amb la normativa vigent. En cas de no poder demostrar documentalment els coneixements de la llengua catalana corresponents, es realitzarà una prova específica del mateix nivell. L'acreditació del nivell de coneixements de llengua catalana exigit, a l'efecte de quedar exempts de la realització de la prova específica, haurà de presentar-se dins del termini de presentació de sol·licituds per participar en la convocatòria

f) Haver satisfet els drets d'examen.

g) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que desenvolupa en el cas de personal laboral, en el qual hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d'un altre estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat, en els mateixos termes, l'accés a l'ocupació pública.

h) No estar sotmès a cap causa d'incapacitat específica d'acord amb la normativa vigent.

i) Estar inscrit com a demandant d'ocupació amb caràcter previ a la contractació, en el Servei d'Ocupació de les Illes Balears.

2.2. Resolt el procés de selecció, i prèviament a la formalització del contracte de treball la persona candidata haurà de presentar la documentació acreditant estar inscrita en les oficines del SOIB com a persona demandant d'ocupació.

2.3. Amb caràcter previ a la formalització del contracte laboral, la persona interessada ha de manifestar que no exerceix cap lloc o activitat en el sector públic dels que delimita la Llei 53/84, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. Si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho haurà de declarar en el termini de deu dies naturals comptats a partir del dia de la formalització del contracte laboral, per tal que la corporació acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat.

2.4. Les persones aspirants han de reunir els requisits establerts en aquestes bases a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-los durant tot el procés selectiu. En aquest sentit, es poden efectuar les comprovacions oportunes durant tot el procés.

En cas que, una vegada que s'hagi formalitzat el contracte laboral, es donin una o diverses causes d'exclusió es podrà revocar la contractació.

2.5. De conformitat amb el que disposa l'article 22.2 del Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, que aprova el Text refós de la llei general de drets de les persones amb discapacitat, en l'àmbit de l'ocupació, les condicions bàsiques d'accessibilitat i no discriminació a què es refereix el capítol V seran d'aplicació amb caràcter supletori respecte al que preveu la legislació laboral.

 

​​​​​​​TERCERA. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

3.1. Participants.

3.1.1. Les sol·licituds requerint prendre part en les corresponents proves d'accés s'han de presentar al Registre General de l'Ajuntament o telemàticament a la seu electrònica de l'Ajuntament d'Eivissa, dins del termini de 10 dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i s'han d'adreçar a l'Alcaldia-Presidència de la Corporació. Si el darrer dia de presentació recaigués en dissabte, diumenge o festiu, el termini s'entendrà ampliat fins al primer dia hàbil següent. També poden presentar-se per les altres formes previstes en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Les instàncies que no es presentin al Registre General de l'Ajuntament d'Eivissa o telemàticament a la seu electrònica i es presentin per les altres formes previstes a l'article 16 de la Llei 39/2015, no seran admeses encara que consti que es lliuraren abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, salvat que es remeti a la Regidoria de Recursos Humans per fax (971397588) o per correu electrònic a l'adreça electrònica "rrhh@eivissa.es", la justificació de la data de remissió de la sol·licitud en el mateix dia que s'envia.

En cas de presentació d'instàncies a les oficines de Correus, s'han de lliurar a aquestes dependències, abans de la finalització del termini de presentació d'instàncies, en sobre obert, per ser datades i segellades pel funcionari de Correus. Només així s'entendrà que van tenir la seva entrada el dia de la seva presentació a Correus i per tant podrà ser admès a la convocatòria.

La no presentació de sol·licituds en temps i forma determina la no admissió de la persona aspirant en el procés selectiu.

3.1.2 El model normalitzat de sol·licituds, que s'adjunta com a Annex I, es trobarà a disposició de les persones interessades a la seu electrònica de l'Ajuntament d'Eivissa.

3.1.3. A més de les dades de caràcter personal i professional que han de constar a la sol·licitud, les persones interessades han d'adjuntar la documentació que s'assenyala a continuació:

a) Document nacional d'identitat en vigor o, en cas de no posseir nacionalitat espanyola, document oficial acreditatiu de la personalitat. No cal presentar-lo si la persona aspirant no s'oposa a que l'Administració obtingui aquest document mitjançant les xarxes d'intermediació de dades.

b) Titulació exigida. No cal presentar-lo, si la persona aspirant no s'oposa a que l'Administració obtingui aquest document mitjançant les xarxes d'intermediació de dades.

c) Certificat del nivell de coneixements de llengua catalana expedit per l'òrgan competent en matèria de política lingüística del Govern de les Illes Balears, o bé dels títols, diplomes i certificats equivalents d'acord amb la normativa vigent.

d) Resguard justificatiu d'haver ingressat íntegrament els drets d'examen. D'acord amb el que preveu l'article 15 de la Llei 14/1998, de 23 de desembre, de mesures tributàries i administratives, resten exemptes del pagament de la taxa de drets d'examen les persones amb discapacitat igual o superior al 33 %. La falta de justificació del pagament íntegre dels drets d'examen, en el termini de presentació de sol·licituds, determinarà l'exclusió definitiva de l'aspirant.

e) Tots aquells mèrits avaluables i la relació de documents que presenta per ser valorats d'acord amb el barem establert a l'Annex II de les presents bases. Els mèrits al·legats i no justificats pels aspirants en la forma indicada no es valoren.

En el moment de la sol·licitud, les persones aspirants han de prestar declaració del fet que reuneixen tots i cadascun dels requisits de la convocatòria, referits sempre a la data d'acabament del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, independentment que ho hagin d'acreditar amb posterioritat a la finalització del procés selectiu.

El fet de constar a la llista de persones admeses no implica el reconeixement que es compleixen els requisits a les persones interessades per participar en aquesta convocatòria. Les persones que superin el procés selectiu han de presentar la documentació acreditativa dels requisits generals que s'indiquen a la base segona, amb caràcter previ al seu nomenament.

La documentació que han d'aportar les persones aspirants per acreditar el compliment dels requisits exigits a la convocatòria i la relativa als mèrits al·legats, ha de ser mitjançant l'original.

3.2. Drets d'examen.

Els drets d'examen, conforme a l'ordenança fiscal reguladora de la taxa per optar a proves de selecció del personal d'aquest Ajuntament per a aquesta convocatòria, és de 15 euros.

El pagament dels drets d'examen no suposa en cap cas el tràmit de presentació de la sol·licitud a l'Administració dins del termini establert.

No procedeix la devolució de l'import íntegre satisfet en concepte de taxa per drets d'examen, en els supòsits d'exclusió de les proves selectives per causes imputables a les persones interessades. Això no obstant, es tornarà la taxa quan, per causes no imputables al subjecte passiu, l'activitat tècnica i/o administrativa que constitueixen el fet imposable de la taxa no es realitzi.

3.3. Pagament.

A l'efecte de realitzar el pagament s'ha d'expedir una autoliquidació tributària en concepte de drets d'examen a les oficines del Servei d'Atenció al Ciutadà (SAC) o mitjançant la pàgina web de l'Ajuntament (http://www.eivissa.es); Servei d'Autoliquidacions; drets d'exàmens, i fer el pagament conforme l'autoliquidació expressa, a l'Entitat "Caixabank", o per Internet amb targeta de crèdit o dèbit.

3.4. Les persones aspirants, han de conservar una còpia segellada i registrada de la seua sol·licitud, per si li fos requerida en qualsevol moment del procés selectiu.

3.5. La presentació de la instància implica, als efectes de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, el consentiment dels afectats perquè l'àrea de Recursos Humans l'utilitzi per a la seua gestió, i és obligatòria la seua formalització. Es disposa, en tot cas, dels drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició en els termes previstos en la legislació vigent i és responsable del fitxer l'Ajuntament d'Eivissa.

3.6. Tota la documentació que es presenta en llengua estrangera ha d'anar acompanyada de la corresponent traducció jurada a la llengua catalana o a la castellana.

QUARTA. ADMISSIÓ DELS ASPIRANTS

4.1. En el termini màxim de 10 dies hàbils, comptadors des de l'acabament del termini de presentació de sol·licituds, l'autoritat convocant o la que en tengui la delegació, ha de dictar resolució per la qual s'aprova la llista provisional de persones admeses i excloses al procés selectiu. Aquesta relació es publicarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica d'aquest Ajuntament, amb expressió del número de document nacional d'identitat de les persones aspirants admeses i excloses i, si escau, de la causa de la no admissió. La corresponent resolució ha d'indicar el lloc, la data i l'hora d'inici del procés selectiu.

Als efectes de l'establert a la present base, s'entenen com a causes d'exclusió no esmenables:

- La realització del pagament de la taxa fora del termini de presentació d'instàncies.

- La presentació de la sol·licitud fora de termini.

- La falta d'acompliment de qualsevol requisit de participació el darrer dia del termini de presentació d'instàncies.

-Qualsevol altre que resulti de la normativa aplicable o del previst a les bases específiques de cada convocatòria.

4.2. En tot cas, amb la finalitat d'evitar errors i, si se'n produeixen, possibilitar-ne l'esmena dins el termini i en la forma escaient, les persones interessades han de comprovar no només que no figuren a la relació de persones excloses sinó que, a més, els seus noms consten a la relació pertinent de persones admeses.

4.3. Per esmenar el possible defecte, adjuntar els documents que siguin preceptius, o presentar reclamacions, es disposarà d'un termini de 3 dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació de la resolució indicada al tauler d'anuncis de la seu electrònica de la Corporació. Aquesta esmena no és aplicable als mèrits al·legats però no aportats.

Les persones sol·licitants que dins del termini assenyalat no esmenin els defectes justificant el seu dret a ser admeses, seran definitivament excloses del procés selectiu.

Si no es presenten esmenes, es considerarà elevada a definitiva la llista provisional de persones admeses i excloses, i no caldrà tornar-la a publicar.

4.4. Si es presenten reclamacions, seran acceptades o recusades mitjançant la resolució que aprovi la llista definitiva, que es publicarà, així mateix, als llocs indicats per a la llista provisional.

Aquesta última publicació, servirà de notificació a efectes d'impugnacions i recursos.

4.5. Els errors de fet poden ser esmenats en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.

 

​​​​​​​CINQUENA. COMISSIÓ DE VALORACIÓ

5.1. La Comissió de Valoració estarà constituïda per tres membres, i s'ha de designar el mateix nombre de suplents. Ha de comptar amb un/a president/a, i dos vocals. A la sessió constitutiva, els membres de la Comissió han de designar un secretari o una secretària d'entre els vocals. Els membres han d'estar en possessió d'una titulació acadèmica de nivell igual o superior que l'exigit a les persones aspirants.

5.2. La Comissió no pot constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, ni sense president/a ni secretari/a, i les seues decisions s'han d'adoptar per majoria.

5.3. L'Alcaldia-Presidència de l'Ajuntament d'Eivissa ha de nomenar els membres de la Comissió i els seus suplents. La Comissió de Valoració té la consideració d'òrgan dependent de la seva autoritat. La designació nominal dels membres, que ha d'incloure la dels respectius suplents, s'ha de fer per Decret de la Presidència i s'ha de publicar al tauler d'anuncis de la seu electrònica d'aquest Ajuntament.

5.4. La Comissió pot disposar la incorporació a les seues tasques d'assessors o especialistes, que poden actuar amb veu però sense vot.

5.5. Els membres de la Comissió han d'abstenir-se d'intervenir, i ho han de notificar a l'autoritat convocant, quan hi concorri alguna de les circumstàncies previstes en l'article 23.2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, o si han realitzat tasques de preparació d'aspirants a proves selectives d'accés a les places de què es tracta durant els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria.

5.6. Així mateix, les persones aspirants poden recusar els membres de la Comissió quan es doni alguna de les circumstàncies esmentades al paràgraf anterior, conforme al que preveu l'article 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre.

5.7. Als efectes previstos al Reial decret 462/2002, de 24 de maig, relatiu a indemnitzacions per raó de servei, la Comissió queda classificada amb la categoria de segona. 

SISENA. PROCÉS SELECTIU.

6.1. El procés selectiu serà el del concurs de mèrits, que es considera el mes adequat d'acord amb l'especialitat de la plaça convocada i la urgència d'aquesta convocatòria. Aquest permet valorar l'experiència professional, la formació relacionada, els coneixements específics i les competències tècniques i professionals relacionades amb la descripció de funcions de l'AODL.

Els mèrits  que es valoraran es referiran com a màxim a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies, s'hauran de presentar mitjançant originals dins el termini de presentació de les instàncies. Únicament es valoraran aquells mèrits que estiguin adequadament i clarament acreditats, d'acord amb els barems de mèrits establerts a l'Annex II.

6.2. La puntuació final de l'aspirant la determinarà la suma de les puntuacions obtingudes en l'experiència professional, mèrits formatius i l'entrevista personal.

La puntuació màxima que es pot assolir a la fase de concurs es de 100 punts i es requereix obtenir una puntuació mínima de 40 punts per poder quedar seleccionat en el procés i formar part de la borsa.

SETENA. PUBLICACIÓ DE LES VALORACIONS

7.1. Conclosa la valoració del procés selectiu, la Comissió de Valoració, ha de fer públic al tauler d'anuncis de la seu electrònica d'aquest Ajuntament una llista provisional de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants amb indicació del número del document nacional d'identitat.

Aquesta s'ha de publicar per ordre de major a menor puntuació total.

7.2. Ordre de prelació. En cas d'empat, s'ha de resoldre tenint en compte, successivament, els criteris següents:

a) Tenir la puntuació més alta obtinguda en l'experiència professional.

b) Tenir la puntuació més alta en l'entrevista.

c) Tenir la puntuació més alta en mèrits formatius.

Si persisteix l'empat, s'iniciarà l'ordre per la lletra que determini el sorteig anual realitzat per la Secretaria d'Estat per a l'Administració Pública .

7.3. Les persones aspirants disposen d'un termini de tres dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la llista, per al·legar les rectificacions pertinents sobre la valoració provisional del procés selectiu. En cas contrari, s'entendrà elevada a definitiva. La Comissió de Valoració ha d'elevar la llista definitiva a la Presidència de la Corporació per a la constitució mitjançant decret de la borsa de treball. Aquesta es publicarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica d'aquest Ajuntament.

VUITENA. NORMES DE FUNCIONAMENT

8.1. En haver-hi una vacant, si fa falta proveir-la, o en la resta de supòsits establerts a la legislació vigent, s'ha d'oferir un lloc a les persones incloses a la borsa que es trobin en la situació de disponible prevista en el punt 8.7.3., d'acord amb l'ordre de prelació, sempre que compleixin els requisits que exigeixen les bases de la convocatòria.

Si hi ha més d'un lloc per cobrir, de les mateixes característiques, es poden fer crides col·lectives simultànies a tantes persones aspirants en situació de disponible a la borsa com es consideri necessari per atendre les peticions de cobertura de llocs pendents. En aquest cas, els llocs oferts s'han d'adjudicar per ordre rigorós de prelació de les persones aspirants de la borsa que hagin manifestat la seva conformitat.

8.2. S'ha de comunicar a la persona aspirant que correspongui el lloc i el termini en el qual cal que es presenti. Si la persona interessada no manifesta la seva conformitat amb el nomenament en el termini d'un dia hàbil -o en el segon dia hàbil següent si la crida es fa en divendres- i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat pel servei de Recursos Humans, s'entén que hi renuncia. Aquest termini ha de ser com a mínim de 3 dies hàbils i com a màxim de 15 dies hàbils, el qual es pot prorrogar excepcionalment per atendre al dret de preavís de l'article 49.1.d) del Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la llei de l'estatut dels treballadors.

8.3. A les persones aspirants que hi renunciïn de forma expressa o tàcita -d'acord amb el punt anterior d'aquesta base- se les ha d'excloure de la borsa de treball corresponent, llevat que al·leguin, dins del termini establert a l'apartat anterior, la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, que s'han de justificar documentalment dins dels tres dies hàbils següents:

a) Estar en període d'embaràs, de maternitat o de paternitat, d'adopció o d'acolliment permanent o preadoptiu, incloent-hi el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per a cura de fills i filles per qualsevol dels supòsits anteriors.

b) Prestar serveis en una plaça de la plantilla de l'Ajuntament d'Eivissa o de qualsevol dels seus patronats municipals, com a personal funcionari o laboral amb caràcter interí en una altra categoria.

c) Prestar serveis en una plaça de la plantilla del l'Ajuntament d'Eivissa o de qualsevol dels seus patronats municipals, com a personal funcionari de carrera o laboral fix i no poder acollir-se, en aplicació de la normativa, a la situació d'excedència voluntària per incompatibilitat per prestació de serveis en el sector públic.

d) Patir malaltia o incapacitat temporal.

e) Estar, en el moment de la crida, exercint funcions sindicals.

8.4. Les persones interessades estan obligades a comunicar per escrit al servei de Recursos Humans l'acabament de les situacions previstes en el punt 8.3, excepte la de l'apartat b, en un termini no superior a deu dies hàbils des que es produeixi, amb la justificació corresponent. La manca de comunicació en el termini establert determina l'exclusió de la borsa.

8.5. La posterior renúncia al lloc de treball que ocupa, així com l'incompliment del deure de prendre possessió o incorporació al lloc prèviament acceptat suposa l'exclusió de la borsa de treball per a la qual va ser cridada, excepte que aquestes circumstàncies es produeixin com a conseqüència de la crida per ocupar una altra categoria de l'Ajuntament d'Eivissa o de qualsevol dels seus patronats municipals o en els casos de força major.

8.6. El personal procedent de la borsa creada mitjançant aquest procediment, quan cessi en el lloc de treball, llevat que sigui com a conseqüència de renúncia voluntària, s'ha d'incorporar automàticament a les borses de les quals formi part en el lloc que li correspongui d'acord amb la puntuació obtinguda en el moment en què es varen formar.

8.7. Situacions de les persones aspirants a la borsa de treball.

8.7.1. Les persones aspirants a la borsa de treball, a l'efecte d'oferir-los un lloc de treball, estan en situació de disponible o no disponible.

8.7.2. Estan en la situació de no disponible, aquelles persones integrants d'una borsa de treball que estiguin prestant serveis com a personal funcionari o laboral amb caràcter interí a l'Ajuntament d'Eivissa o de qualsevol dels seus patronats municipals corresponent a la mateixa categoria o que, per concórrer alguna de les causes previstes als apartats a, b, c, d i e de l'apartat 8.3. d'aquesta base, no hagin acceptat el lloc ofert.

Mentre la persona aspirant estigui en la situació de no disponible en una borsa, no se la cridarà per oferir-li un lloc de treball corresponent al mateix cos, la mateixa escala o especialitat.

8.7.3. Estan en la situació de disponible la resta de persones aspirants de la borsa, amb la conseqüència que se les ha de cridar per oferir-los un lloc de treball d'acord amb la seva posició en la borsa.

8.7.4. Les persones aspirants que, havent-hi renunciat, al·leguin i justifiquin alguna de les circumstàncies previstes a l'apartat 8.3. d'aquestes bases, conserven la posició obtinguda a la borsa. Això no obstant, queden en la situació de no disponible i no rebran cap més oferta mentre es mantengui la circumstància al·legada, amb l'obligació de comunicar l'acabament de les situacions esmentades en la forma i el termini prevists en l'apartat 8.4. d'aquestes bases.

La Corporació pot deixar sense efecte la contractació, durant els dos primers mesos des de l'inici de la prestació de serveis, si es produeix una manifesta no idoneïtat de l'aspirant contractat per al desenvolupament de les funcions pròpies del lloc de treball i per tant es considerarà aquest període com a part integrant del procés selectiu.

NOVENA. INCIDÈNCIES

La Comissió queda facultada per interpretar aquestes bases, resoldre els dubtes i incidències que es plantegin i per prendre els acords necessaris per assegurar el correcte desenvolupament de la convocatòria aprovada en tot allò no previst a les bases. Abans de la constitució de la Comissió s'atribueix a l'Alcaldia la facultat d'interpretar aquestes bases i de resoldre les incidències i recursos.

DESENA. IMPUGNACIÓ

Les presents bases i tots els actes administratius que se'n derivin, d'aquestes i de les actuacions de la Comissió de Valoració, poden ser impugnats conforme al que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

ONZENA. PROTECCIÓ DE DADES PERSONALS

11.1. Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, l'aspirant dóna el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal.

11.2. Els aspirants quedaran vinculats a les dades que es facin constar en la seva sol·licitud. El domicili i telèfon que figurin en la mateixa es consideraran vàlids a efectes de notificacions i serà responsabilitat exclusiva dels candidats tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.

11.3. En cas que sigui necessari, algunes dades personals podran ser publicades al BOIB, tauler d'edictes de l'Ajuntament i el portal web d'aquesta institució (www.eivissa.es), d'acord amb el que disposen les bases de la present convocatòria i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

11.4. Es fa constar que, en el cas que la persona interessada hagi posat en coneixement de l'Ajuntament dades de salut, n'autoritza expressament el tractament per al compliment de les finalitats anteriorment exposades.

11.5. Les persones interessades poden, si escau, exercir els drets d'accés, rectificació, supressió, oposició, dret a la limitació del tractament i dret a la portabilitat mitjançant instància presentada davant el Registre General d'Entrada de l'Ajuntament d'Eivissa.

 

ANNEX I ​​​​​​​SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ PER A PRENDRE PART EN EL PROCÉS SELECTIU D'UNA BORSA DE TREBALL D'AGENTS D'OCUPACIÓ I DESENVOLUPAMENT LOCAL (AODL),  PER COBRIR AMB CARÀCTER TEMPORAL NECESSITATS URGENTS DE CONTRACTACIÓ A L'AJUNTAMENT D'EIVISSA

PERSONA SOL·LICITANT

1r llinatge:

2n llinatge:

Nom:

Doc. d'identitat:

Data de naixement:

Telèfon 1:

Telèfon 2:

Nacionalitat:

Adreça:

Núm.:

Pis:

Municipi:

Província:

C.P.:

Altres (Polígon, nom de la casa, etc.):

Correu electrònic (*):

(*) Adreça de correu electrònic per l'enviament dels avisos regulats en l'article 41 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

DADES DE NOTIFICACIÓ

Mitjà preferent de notificació: _ Notificació en paper _ Notificació telemàtica(**)

(**) Es requereix certificat electrònic vàlid. No és el correu electrònic.

EXPÒS

Que, vistes les bases de la convocatòria d'una borsa de treball d'agent d'ocupació i desenvolupament local (AODL) per cobrir amb caràcter temporal necessitats urgents i inajornables de contractació a l'Ajuntament d'Eivissa.

DECLARACIÓ JURADA

Declar que reuneix tots i cadascun dels requisits exigits a la base segona de la convocatòria i que són certes les dades que s'hi consignen.

De conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016,

Don el meu consentiment perquè l'àrea de recursos Humans de l'Ajuntament d'Eivissa utilitzi les meves dades de caràcter personal per a la seva gestió, disposant en tot cas dels drets d'accés, rectificació, supressió, oposició, dret a la limitació del tractament i dret a la portabilitat en els termes que preveu la legislació vigent.

SI _

DOCUMENTACIÓ QUE S'ADJUNTA (Marcau amb una X la documentació que es presenta)

_Document nacional d'identitat en vigor o, en cas de no posseir nacionalitat espanyola, document oficial acreditatiu de la personalitat.

_Titulació exigida.

_Certificat del nivell de coneixements de llengua catalana.

_Resguard justificatiu d'haver ingressat íntegrament els drets d'examen.

_Relació de mèrits avaluables.

OPOSICIÓ

_ M'oposo expressament al fet que es consultin o recaptin dades o documents a través de les xarxes corporatives o mitjançant consulta de la Plataforma d'Intermediació de Dades o altres sistemes electrònics habilitats.

SOL·LICIT

Ser admès/esa en el procediment selectiu. 

Eivissa, ___de/d'______ de 20__

 

 

(Signatura)

 

EXCM. AJUNTAMENT D'EIVISSA.

Les dades facilitades per vós en aquest formulari passaran a formar part dels fitxers automatitzats propietat de l'Ajuntament d'Eivissa i podran ser utilitzades pel titular del fitxer per a l'exercici de les funcions pròpies en l'àmbit de les seues competències. De conformitat amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, podreu exercitar els drets d'accés, rectificació, supressió, oposició, dret a la limitació del tractament i dret a la portabilitat mitjançant instància presentada davant el Registre General d'Entrada de l'Ajuntament d'Eivissa.

 

ANNEX II BAREM DE MERITS

El barem de mèrits s'estructura en tres blocs: experiència professional, mèrits formatius i entrevista personal.

1.- Experiència professional. Puntuació màxima: 40 punts.

1.1. Valoració:

- Serveis prestats a qualsevol administració pública o empresa privada, en qualitat de personal funcionari de carrera, interí o personal laboral, exercint les funcions pròpies d'agent d'ocupació i desenvolupament local : 0,50 punts per mes complet treballat.

- Serveis prestats a qualsevol administració pública o empresa privada, en qualitat de personal funcionari de carrera, interí o personal laboral, exercint funcions d'orientador laboral, intermediació, formador ocupacional o aquelles de contingut tècnic anàlogues a les de la plaça convocada: 0,20 punts per mes complet treballat.

1.2. Forma d'acreditar els serveis prestats com a experiència laboral:

- Treballs realitzats a l'Administració pública: certificat de l'organisme corresponent o contractes de treball, en què consti: temps treballat, categoria, grup o subgrup i vinculació amb l'administració (funcionari de carrera, funcionari interí o contracte laboral) juntament amb el certificat de vida laboral emès per la Seguretat Social.

- Treballs realitzats a l'empresa privada o pública societària: còpies dels contractes de treball acompanyats del certificat de vida laboral emès per la Seguretat Social. Hi ha de constar el temps de treball, la categoria laboral i el grup de classificació professional.

Dins de l'àmbit de qualsevol dels dos apartats anteriors, s'ha d'acreditar que s'han exercit funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàleg a les del lloc al qual s'opta. Només es valorarà l'experiència laboral quan de la documentació aportada es desprengui clarament les funcions fetes i l'analogia amb les del lloc que s'ha de proveir. Es pot acreditar mitjançant la presentació, juntament amb els mèrits, d'un certificat de funcions realitzades o d'un informe emès per la persona responsable del servei, de les funcions desenvolupades en el lloc de treball. A excepció de l'experiència en treballs realitzats a l'administració pública amb qualsevol categoria, cas en què n'hi ha prou amb acreditar-la amb el certificat emès per l'organisme corresponent.

En tot cas haurà d'aportar l'informe de la vida laboral expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social.

2.- Mèrits formatius. Puntuació màxima: 20 punts.

2.1. Formació acadèmica (màxim 8 punts)

2.1.1) Relacionada amb les funcions a desenvolupar

-Per cada doctorat: 3 punts.

-Per cada títol de llicenciat o graduat addicional al presentat com a requisit per a participar: 2 punts.

-Per cada títol universitari de màster oficial o títols propis de postgrau (màster, especialista universitari, expert universitari) es valorarà a raó de 0,03 per cada crèdit ECTS o per cada 25 hores.

2.1.2) Formació acadèmica específica d'AODL

-Per cada títol universitari de màster oficial o títols propis de postgrau (màster, especialista universitari, expert universitari) específic d'agent d'ocupació i/o desenvolupament local, es valorarà a raó de 0,05 per cada crèdit ECTS o per cada 25 hores.

No es valorarà la titulació acadèmica exigida com a requisit per a l' accés a la plaça corresponent. Les titulacions inferiors no seran acumulatives, quan siguin necessàries per a aconseguir les titulacions superiors al·legades.

2.2. Per cursos de formació (màxim 8 punts)

Es valoraran els cursos de formació de desenvolupament local, els cursos de matèries específiques de polítiques actives d'ocupació i els relacionats amb les funcions i tasques a desenvolupar (funcions d'AODL establertes a la base primera).

Criteris que es tindran en compte per a la valoració dels cursos:

I) Es valoraran els cursos de formació i de perfeccionament promoguts per les administracions públiques, els impartits en el marc dels acords de formació contínua entre l'Administració i els agents socials, els cursos homologats per l'EBAP i els cursos impartits per centres docents homologats, col·legis oficials i els impartits per universitats públiques i/o privades.

II) També es valoraran els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), per la Conselleria de Treball i Formació i, per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.

III) En aquest subapartat no es valoraran les assignatures encaminades a obtenir un títol ni tampoc els cursos d'idiomes.

IV) Per cada certificat d'aprofitament del curs: a raó de 0,005 punts/hora amb un màxim d'1 punt per curs.

V) Per cada certificat d'assistència al curs: a raó de 0,0025 punts per hora, fins un màxim de 0,5 punts per curs.

2.3. Coneixement en llengües (màxim 4 punts).

2.3.1) Coneixements de la llengua catalana (màxim 3 punts).

Per estar en possessió de certificats de coneixements de la llengua catalana expedits per òrgan competent en la matèria:

-Certificat C1: 1 punt.

-Certificat C2: 2 punts.

-Certificat LA: 1 punt.

Només es valorarà un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s'acumularà a un altre certificat que s'aporti.

2.3.2) Coneixements en altres llengües (màxim 1 punt).

Es valoraran els certificats acreditatius dels coneixements d'altres llengües, expedits o homologats per organismes competents:

-Nivell bàsic A1 o equivalent: 0,2 punts.

-Nivell bàsic A2 o equivalent: 0,3 punts.

-Nivell intermedi B1 o equivalent: 0,4 punts.

-Nivell intermedi B2 o equivalent: 0,5 punts.

-Nivell avançat C1 o equivalent: 0,6 punts.

-Nivell avançat C2 o equivalent: 0,7 punts.

Per a una mateixa llengua només es valorarà el títol de nivell superior.

3.- Entrevista. Puntuació màxima: 40 punts.

El Tribunal convocarà les persones aspirants a una entrevista personal per tractar sobre la trajectòria professional i formativa de l'aspirant, havent de considerar la seva adequació o aportació a llocs de feina d'AODL. La no presentació a l'entrevista implicarà l'eliminació en el procediment selectiu.

En l'entrevista es valoraran els coneixements de la persona aspirant i la seua idoneïtat respecte al perfil a seleccionar, atenent als següents criteris de valoració:

- Competències personals (màxim 15 punts).

- Coneixements de promoció econòmica i desenvolupament local relacionats amb el projecte per desenvolupar (màxim 15 punts).

- Coneixement de l'àmbit territorial d'actuació del projecte per desenvolupar (màxim 10 punts).”

 

Eivissa, 1 de juny de 2020

LA REGIDORA DELEGADA Estefanía Torres Sánchez