Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, UNIVERSITAT I RECERCA

Núm. 4268
Resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres de 29 de maig de 2020 per la qual es dicten normes específiques d’organització de les proves d’accés als ensenyaments elementals i professionals de música i dansa per al curs acadèmic 2020-2021

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. L'article 49 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, estableix que per accedir als ensenyaments professionals de música i de dansa cal superar una prova específica d'accés regulada i organitzada per les administracions educatives. Es podrà accedir igualment a cada curs sense haver superat els anteriors sempre que, a través d'una prova, l'aspirant demostri tenir els coneixements necessaris per cursar amb aprofitament els ensenyaments corresponents.

2. L'article 10 del Decret 23/2011, d'1 d'abril, pel qual s'estableix l'ordenació i el currículum dels ensenyaments elementals de música regulats per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, estableix que per accedir als ensenyaments elementals de música és necessari superar una prova d'accés que permet l'accés directe al curs acadèmic de l'especialitat dels ensenyaments elementals de música al qual es presenta la persona interessada.

3. L'article 9 del Decret 24/2011, d'1 d'abril, pel qual s'estableix l'ordenació i el currículum dels ensenyaments elementals de dansa regulats per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, estableix que per accedir als ensenyaments elementals de dansa és necessari superar una prova d'accés que permet l'accés directe al curs acadèmic dels ensenyaments elementals de dansa al qual es presenta la persona interessada.

4. La situació d'emergència sanitària provocada per la COVID-19 arreu del món ha obligat els governs a adoptar diverses mesures per lluitar contra els contagis i mitigar els efectes econòmics i socials que aquest fenomen està produint.

5. El Reial decret 463/2020, de 14 de març (BOE núm. 67, de 14 de març), pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19, en la disposició addicional tercera, suspèn els terminis per a la tramitació de procediments del sector públic. Així i tot, en l'article 4 d'aquesta disposició addicional es preveu la possibilitat que les entitats del sector públic acordin motivadament la continuació d'aquells procediments administratius que siguin indispensables per al funcionament bàsic dels serveis.

6. L'estat d'alarma ha estat prorrogat pel Reial decret 476/2020, de 27 de març (BOE núm. 86, de 28 de març), posteriorment pel Reial decret 487/2020, de 10 d'abril (BOE núm.101, d'11 d'abril), pel Reial decret 492/2020, de 24 d'abril (BOE núm. 115, de 25 d'abril), pel Reial decret 514/2020, de 8 de maig (BOE núm. 129, de 9 de maig) i pel Reial decret 537/2020, de 22 de maig, pel qual es prorroga l'estat d'alarma declarat pel Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19 (BOE núm. 145, de 23 de maig), fins les 00.00 hores del dia 7 de juny de 2020.

7. La Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de 17 d'abril de 2020 per la qual s'aproven amb caràcter extraordinari instruccions, a causa de l'epidèmia del COVID 19, per avaluar l'aprenentatge dels alumnes dels ensenyaments elementals i professionals de música i dansa de les Illes Balears per al curs 2019-2020 (BOE núm. 58, de 18 d'abril), estableix en el punt 5.1 de les instruccions que l'avaluació final ordinària de cada assignatura, en el marc de l'avaluació contínua, es realitzarà a partir de les evidències d'aprenentatge que s'havien recollit de l'alumnat abans de la suspensió de les activitats lectives presencials. Aquesta informació s'ha de basar en les dades de la primera i segona avaluació.

8. La Resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres de dia 27 d'abril de 2020 per la qual se modifica la Resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres de dia 6 de març de 2020 per la qual s'estableixen els calendaris del procés d'admissió i matriculació dels alumnes als ensenyaments artístics professionals de música i dansa i als ensenyaments elementals de música i dansa dels centres sostinguts amb fons públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per al curs 2020-2021 (BOIB núm. 66, de 30 d'abril), aprova el calendari del procés d'admissió i de matriculació dels alumnes dels diferents centres d'ensenyaments artístics professionals de música i dansa i dels ensenyaments elementals de música i dansa sostinguts amb fons públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per al curs 2020-2021. Per altra banda, el punt quart d'aquesta Resolució estableix que la realització de les proves d'accés als diferents ensenyaments, si les circumstàncies sanitàries del moment ho permeten, es durà a terme el mes de setembre i que la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca dictarà instruccions específiques sobre la realització de les proves d'accés per al curs 2020-2021.

9. La Resolució de dia 11 de maig de 2020 del conseller d'Educació, Universitat i Recerca per la qual es modifica, a causa de l'epidèmia del COVID-19 la Resolució de dia 6 de març de 2020 del director general de Planificació, Ordenació i Centres per la qual s'autoritza el Programa d'Ensenyaments Integrats (PEI) i es dicten normes específiques d'admissió al mateix per al curs acadèmic 2020-2021 (BOIB núm. 80, de 12 de maig), autoritza i dicta instruccions específiques d'admissió al PEI per al curs 2020-2021.

10. La Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de 25 de maig de 2020 per la qual s'aprova el Protocol per a la fase 2 del procés de desescalada progressiva per als centres educatius no universitaris de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 92, de 25 de maig), estableix les pautes per al correcte ús de material de protecció individual i les mesures de protecció individual, col·lectiva i control sanitari als centres educatius de les Illes Balears, entre d'altres.

Fonaments de dret

1. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOE núm. 106, de 4 de maig).

2. El Reial decret 1577/2006, de 22 de desembre, pel qual es fixen els aspectes bàsics del currículum dels ensenyaments professionals de música regulats per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOE núm. 18, de 20 de gener), i el Reial decret 85/2007, de 26 de gener, pel qual es fixen els aspectes bàsics del currículum dels ensenyaments professionals de dansa regulats per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOE núm. 38, de 13 de febrer), els quals estableixen, en els seus articles 7, que per accedir als ensenyaments professionals de música i dansa, respectivament, és necessari superar una prova específica d'accés regulada i organitzada per les administracions educatives i que mitjançant aquesta prova es valoren la maduresa, les aptituds i els coneixements per cursar amb aprofitament els ensenyaments professionals, d'acord amb els objectius establerts. A més, també s'estableix que es pot accedir a cada curs dels ensenyaments professionals sense haver cursat els anteriors sempre que, a través d'una prova, organitzada per las administracions educatives, l'aspirant demostri que té els coneixements necessaris per cursar amb aprofitament els ensenyaments corresponents.

3. El Decret 36/2018, de 9 de novembre, pel qual s'estableix el currículum dels ensenyaments professionals de música regulats per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOIB núm. 143, de 15 de novembre). 

4. El  Decret 54/2011, de 20 de maig, de curriculum dels ensenyaments professionals de dansa (BOIB núm. 81, de 2 de juny) 

5. El Decret 23/2011, d'1 d'abril, pel qual s'estableix l'ordenació i el currículum dels ensenyaments elementals de música regulats per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOIB núm. 53, de 9 d'abril de 2011), el qual estableix, en l'article 10, que per accedir als ensenyaments elementals de música és necessari superar una prova d'accés que permet l'accés directe al curs acadèmic de l'especialitat dels ensenyaments elementals de música al qual es presenta la persona interessada.

6. El Decret 24/2011, d'1 d'abril, pel qual s'estableix l'ordenació i el currículum dels ensenyaments elementals de dansa regulats per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOIB núm. 53, de 9 d'abril de 2011), el qual estableix, en l'article 9, que per accedir als ensenyaments elementals de dansa és necessari superar una prova d'accés que permet l'accés directe al curs acadèmic de l'especialitat dels ensenyaments elementals de dansa al qual es presenta la persona interessada.

7. L'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura de 14 d'abril de 2009 (BOIB núm. 57 ext., de 20 d'abril), per la qual es regula el procés d'admissió i de matriculació dels alumnes als ensenyaments de règim especial i als ensenyaments de persones adultes als centres sostinguts amb fons públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificada per l'Ordre del conseller d'Educació i Cultura de 20 de maig de 2010 (BOIB núm. 89, de 12 de juny), que regula les proves d'accés als ensenyaments elementals i professionals de música i dansa, així com el desenvolupament de les proves i el procés general d'admissió i matriculació d'alumnes en aquests ensenyaments.

8. El Decret llei 7/2020, de 8 de maig, pel qual s'estableixen mesures urgents en l'àmbit de l'educació per fer front als efectes de l'emergència sanitària ocasionada pel COVID-19 (BOIB núm. 77, de 9 de maig).

9. La Resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres de dia 27 d'abril de 2020 per la qual se modifica la Resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres de dia 6 de març de 2020 per la qual s'estableixen els calendaris del procés d'admissió i matriculació dels alumnes als ensenyaments artístics professionals de música i dansa i als ensenyaments elementals de música i dansa dels centres sostinguts amb fons públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per al curs 2020-2021 (BOIB núm. 66, de 30 d'abril).

10. El Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19 (BOE núm. 67, de 14 de març).

11. El Reial decret 476/2020, de 27 de març, pel qual es prorroga l'estat d'alarma declarat pel Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19 (BOE núm. 86, de 28 de març).

12. El Reial decret 487/2020, de 10 d'abril, pel qual es prorroga l'estat d'alarma declarat pel Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19 (BOE núm.101, d'11 d'abril).

13. El Reial decret 492/2020, de 24 d'abril, pel qual es prorroga l'estat d'alarma declarat pel Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19 (BOE núm. 115, de 25 d'abril).

14. El Reial decret 514/2020, de 8 de maig, pel qual es prorroga l'estat d'alarma declarat pel Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19 (BOE núm. 129, de 9 de maig).

15. El Reial decret 537/2020, de 22 de maig, pel qual es prorroga l'estat d'alarma declarat pel Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19 (BOE núm. 145, de 23 de maig de 2020).

16. La Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de 25 de maig de 2020 per la qual s'aprova el Protocol per a la fase 2 del procés de desescalada progressiva per als centres educatius no universitaris de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 92, de 25 de maig).

17. Les Mesures de prevenció i higiene front al COVID-19 per a la realització de l'avaluació del batxillerat per a l'accés a la universitat (EBAU) 2020 del Ministeri de Sanitat i el Ministeri d'Educació i Formació Professional, de 14 de maig de 2020.

18. El Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que estableix que la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres és competent en els ensenyaments de règim especial.

19. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 2/1983, de 25 de febrer, reformat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, el qual estableix, en l'article 36.2, que, en matèria d'ensenyaments, correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la competència de desenvolupament legislatiu i d'execució de l'ensenyament en tota la seva extensió, nivells i graus, modalitats i especialitats.

Per tot això, i en virtut del que s'estableix en l'article 36.2 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears i en la disposició final primera del Decret 35/2015, dict la següent

Resolució

1. Aprovar les normes específiques d'organització de les proves d'accés als ensenyaments elementals i professionals de música i dansa per al curs acadèmic 2020-2021 que figuren com a annex 1 d'aquesta Resolució.

2. Aprovar les característiques de les proves d'accés als ensenyaments elementals de música, als ensenyaments elementals de dansa i als ensenyaments professionals de música i de dansa que figuren, respectivament, en els annexos 2, 3 i 4 d'aquesta Resolució.

3. Comunicar als directors dels centres les esmentades normes perquè les apliquin als seus centres i informin als claustres i als consells escolars sobre aquestes normes.

4. Disposar que aquesta Resolució es publiqui en el Butlleti Oficial de les Illes Balears i comenci a vigir l'endemà d'haver-s'hi publicat.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació, Universitat i Recerca en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació en el BOIB, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3 /2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació en el BOIB, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 29 de maig de 2020

El director general de Planificació, Ordenació i Centres Antonio Morante Milla

 

ANNEX 1 Normes específiques d'organització de les proves d'accés als ensenyaments elementals i professionals de música i dansa per al curs acadèmic 2020-2021

Primer

Proves d'accés als ensenyaments elementals de música i de dansa

1. Per accedir als ensenyaments elementals de música o de dansa és necessari superar una prova d'accés que permet l'accés directe al curs acadèmic dels ensenyaments elementals al qual es presenta la persona interessada.

2. Les característiques de les proves d'accés als ensenyaments elementals de música figuren en l'annex 2 d'aquesta Resolució.

3. Les característiques de les proves d'accés als ensenyaments elementals de dansa figuren en l'annex 3 d'aquesta Resolució.

Segon

Proves d'accés als ensenyaments professionals de música i de dansa

1. Per accedir al primer curs dels ensenyaments professionals de música és necessari superar una prova específica d'accés, en la qual es valoren la maduresa, les aptituds i els coneixements per cursar amb aprofitament els ensenyaments professionals de l'especialitat, d'acord amb els objectius establerts en el Reial decret 1577/2006, de 22 de desembre, pel qual es fixen els aspectes bàsics del currículum dels ensenyaments professionals de música regulats per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, i en el Decret 36/2018, de 9 de novembre, pel qual s'estableix el currículum dels ensenyaments professionals de música a les Illes Balears.

2. Per accedir al primer curs dels ensenyaments professionals de dansa és necessari superar una prova específica d'accés en la qual es valoren la maduresa, les aptituds i els coneixements per cursar amb aprofitament els ensenyaments professionals de l'especialitat, d'acord amb els objectius establerts en el Reial decret 85/2007, de 26 de gener, pel qual es fixen els aspectes bàsics del currículum dels ensenyaments professionals de dansa.

3. Així mateix, es pot accedir a qualsevol altre curs diferent del primer dels ensenyaments professionals de música o de dansa d'una especialitat sense haver cursat els anteriors sempre que, mitjançant una prova d'accés al curs que es vol fer, l'aspirant demostri que posseeix els coneixements necessaris per cursar amb aprofitament els ensenyaments. Aquesta prova ha de tenir com a referència els objectius, els continguts i els criteris d'avaluació de les assignatures dels cursos anteriors al que es vol fer.

4. Les característiques de les proves d'accés als ensenyaments professionals de música i de dansa figuren en l'annex 4 d'aquesta Resolució.

Tercer

Convocatòria de les proves d'accés

1. Amb l'objectiu de preservar el principi d'igualtat que ha de presidir l'objectivitat de la prova d'accés als ensenyaments elementals i professionals de música i de dansa, s'ha de fer una única convocatòria anual per a cada especialitat.

2. Amb la finalitat d'orientar les persones candidates i de facilitar-los la preparació de la prova d'accés, tant al primer curs com a un curs diferent del primer, els centres han de fer públic, amb dos mesos d'antelació, com a mínim, un document relatiu a la concreció dels exercicis de què constaran les proves d'accés de les diferents especialitats, amb la informació sobre el contingut i l'avaluació d'aquestes proves. El contingut i l'avaluació de les proves han de ser d'acord amb la distribució per cursos dels objectius, continguts i criteris d'avaluació dels diferents currículums vigents.

3. La informació que inclourà el document relatiu a la concreció de les proves d'accés ha d'incloure necessàriament:

a) Una descripció dels continguts i del procés de la prova.

b) Una relació de totes les parts de la prova que serveixi d'orientació als aspirants sobre el grau de dificultat que han de tenir els exercicis que s'han de realitzar.

c) Els criteris d'avaluació que s'hi han d'aplicar.

d) En el cas dels ensenyaments de música, les obres orientatives exigibles.

 

Quart

Tribunals

1. Les proves d'accés als ensenyaments elementals i professionals de música i de dansa han de ser elaborades i avaluades per un tribunal format per tres professors del centre, nomenats a aquest efecte pel director del centre, que han d'actuar col·legiadament.

2. Els membres del tribunal han de pertànyer a les especialitats de les assignatures que s'avaluen o a departaments relacionats.

3. No poden formar part del tribunal els professors que durant el curs anterior hagin impartit classe als alumnes que es presentin a la prova.

Cinquè

Avaluació de les proves d'accés

1. Els resultats definitius de les proves d'accés s'han de qualificar numèricament amb un nombre del 0 al 10, amb un decimal com a màxim, i és necessària una qualificació de 5 o superior per aprovar.

2. Finalitzades les corresponents correccions i avaluacions, s'han de fer públics els resultats i s'ha d'indicar la puntuació global que hagi obtingut cada alumne.

Sisè

Simultaneïtat d'especialitats als ensenyaments elementals i professionals de música i professionals de dansa

1. Quan una persona vulgui cursar una altra especialitat dels ensenyaments professionals de música o de dansa diferent de la que ha cursat o cursa actualment, ha de superar una nova prova d'accés. En aquesta prova no s'ha d'examinar de les assignatures comunes de les dues especialitats que es tenguin superades en la primera de les especialitats ni, en el cas dels ensenyaments professionals de música, de l'assignatura Piano Complementari, si és el cas.

2. Quan una persona vulgui cursar una altra especialitat dels ensenyaments elementals de música diferent de la que ha cursat o cursa actualment, ha de superar una nova prova d'accés. En aquesta prova no s'ha d'examinar de les assignatures comunes a les dues especialitats que es tenguin superades en la primera de les especialitats.

3. En el cas que, en la mateixa convocatòria, un aspirant es presenti a dues proves d'accés d'especialitats diferents que tenguin alguna part comuna igual, només es realitzarà aquesta part una sola vegada i servirà per a les dues proves d'accés.

Setè

Continguts de les proves d'accés

1. Els centres adequaran els continguts de les proves d'accés als ensenyaments elementals i professionals de música i de dansa als continguts desenvolupats abans de la suspensió de les activitats lectives presencials.

2. Aquest fet haurà d'estar reflectit en la informació de la concreció de les proves d'accés que estableix el punt tercer d'aquest annex.

Vuitè

Prioritat de realització de les proves d'accés

1. Segons estableix la Resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres de dia 27 d'abril de 2020 per la qual se modifica la Resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres de dia 6 de març de 2020 per la qual s'estableixen els calendaris del procés d'admissió i matriculació dels alumnes als ensenyaments artístics professionals de música i dansa i als ensenyaments elementals de música i dansa dels centres sostinguts amb fons públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per al curs 2020-2021, les proves d'accés als diferents ensenyaments es realitzaran del dia 7 al 25 de setembre de 2020.

2. Per tal de poder ajustar el calendari dels alumnes que cursaran el PEI, es realitzaran en primer lloc les convocatòries de proves d'accés a primer d'ensenyaments professionals de música i de dansa i després la resta de cursos d'ensenyaments professionals i elementals segons les possibilitats organitzatives de cada centre. És necessari que les proves d'accés dels alumnes que han de cursar per primera vegada el PEI en el primer curs d'ensenyaments professionals de música i/o de dansa hagin finalitzat el dia 9 de setembre a les 9:00 hores.

Novè

Condicions de seguretat

1. Per a la realització de les proves d'accés es tendran en compte les mesures establertes en la Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de 25 de maig de 2020 per la qual s'aprova el Protocol per a la fase 2 del procés de desescalada progressiva per als centres educatius no universitaris de la comunitat autònoma de les Illes Balears i les Mesures de prevenció i higiene front al COVID-19 per a la realització de l'avaluació del batxillerat per a l'accés a la universitat (EBAU) 2020 del Ministeri de Sanitat i el Ministeri d'Educació i Formació Professional.

2. En qualsevol cas, les proves d'accés s'han de desenvolupar respectant en tot moment les mesures de protecció individual, col·lectiva i control sanitari front a la COVID-19 que siguin vigents en el moment de realització de les mateixes.

 

ANNEX 2 Característiques de les proves d'accés als ensenyaments elementals de música

Primer

Prova d'accés al primer curs d'ensenyaments elementals de música

1. La prova d'accés al primer curs d'ensenyaments elementals de música té la finalitat de valorar les aptituds musicals a nivell melòdic i rítmic del futur alumnat sense avaluar-ne els coneixements musicals previs.

2. La prova consistirà en la realització d'una sèrie d'exercicis a nivell melòdic, rítmic, psicomotriu i interpretatiu (imitacions rítmiques i melòdiques, repetició de fragments breus, treball de la pulsació regular, entonació, etc.) a partir d'una cançó adequada a l'edat dels aspirants.

3. També pot incloure exercicis de valoració d'aptituds i condicions naturals per a l'instrument i exercicis de valoració d'aptituds musicals específiques.

Segon

Prova d'accés als cursos segon, tercer i quart d'ensenyaments elementals de música

1. Les proves d'accés per als cursos segon, tercer i quart tenen l'objectiu de valorar els coneixements musicals previs necessaris per cursar els ensenyaments sol·licitats i avaluar les aptituds tècniques i artístiques del candidat, així com la capacitat auditiva i els coneixements musicals teòrics i pràctics.

2. Les proves d'accés als cursos segon i tercer consten d'una prova de llenguatge musical i una d'instrument.

3. La prova de llenguatge musical consisteix en exercicis de lectura rítmica, lectura melòdica, teoria de la música i dictat musical adequats al nivell del curs al qual es vol accedir.

4. La prova d'instrument consisteix en la interpretació d'exercicis tècnics, diferents obres i un fragment musical a primera vista adequats al nivell del curs al qual es vol accedir.

5. La prova d'accés a quart curs consta, a més, d'una prova de cor que consisteix en una audició d'obres de diferents estils a una, dos o tres veus, preparades per l'aspirant.

6. Per obtenir la nota final de la prova d'accés a segon i tercer s'ha d'aplicar la mitjana aritmètica (50 % cada una) entre la prova d'instrument i la prova de llenguatge musical. S'ha d'obtenir un mínim de 5 en cada prova per poder fer la mitjana.

7. Per obtenir la nota final de la prova d'accés a quart s'aplicaran els següents percentatges: la prova de cor, 25 %; la prova de llenguatge musical, 25 %, i la prova d'instrument, 50 %. S'ha d'obtenir un mínim de 5 en cada prova per poder fer la mitjana ponderada.

 

 

ANNEX 3 Característiques de les proves d'accés als ensenyaments elementals de dansa

Primer

Prova d'accés al primer curs d'ensenyaments elementals de dansa

1. La prova d'accés per al primer curs d'ensenyaments elementals de dansa té la finalitat de valorar les aptituds físiques, rítmiques, expressives i de coordinació en relació amb la dansa i el sentit musical del futur alumnat sense avaluar-ne els coneixements previs.

2. Inclou exercicis a terra, de barra i de ritme que permeten valorar l'elasticitat i la flexibilitat, la capacitat d'aprenentatge, el sentit del ritme i la sensibilitat i musicalitat dels aspirants.

Segon

Prova d'accés als cursos segon, tercer i quart d'ensenyaments elementals de dansa

1. Les proves d'accés per als cursos segon, tercer i quart tenen l'objectiu de valorar els coneixements previs necessaris per cursar els ensenyaments sol·licitats i avaluar les aptituds físiques i expressives dels aspirants en relació amb la dansa i amb el seu sentit musical.

2. Les proves d'accés als cursos segon, tercer i quart d'ensenyaments elementals de dansa constaran d'una prova de dansa clàssica, una prova de dansa espanyola i una prova de música adequades al nivell del curs al qual es vol accedir.

3. Cada una d'aquestes tres proves es qualificarà de 0 a 10 punts amb un decimal com a màxim. La nota final serà la mitjana ponderada de les puntuacions obtingudes en les proves, distribuïdes així: prova de dansa clàssica, 50 %; prova de dansa espanyola, 40 %, i prova de música, 10 %. S'ha d'obtenir un mínim de 4 en cada prova per poder fer la mitjana ponderada.

 

 

ANNEX 4 Característiques de les proves d'accés als ensenyaments professionals de música i de dansa

1. La prova d'accés a qualsevol curs dels ensenyaments professionals de música o de dansa és una prova de valoració de la maduresa, les aptituds i els coneixements per cursar amb aprofitament els ensenyaments professionals de l'especialitat.

2. La prova d'accés consta de diferents parts o exercicis:

a) Prova de l'especialitat (instrument, dansa clàssica o dansa espanyola)

b) Proves de coneixements teòrics i pràctics de la resta d'assignatures del currículum (llevat de les assignatures de conjunt/banda/orquestra), segons el curs al qual es vol accedir.

3. Les proves d'instrument i les de la resta d'assignatures tindran com a referència els objectius, continguts i criteris d'avaluació del currículum vigent del curs corresponent.

4. Per poder superar la prova d'accés és necessari superar totes les proves de les diferents assignatures amb una qualificació mínima de 5.

5. Per calcular la nota final de la prova s'aplicarà una mitjana ponderada, sempre que s'hagi obtingut un 5 com a mínim en totes les parts, de la manera següent:

a) El 60 % la nota de la part de l'especialitat (instrument, dansa clàssica o dansa espanyola).

b) El 40 % la nota mitjana de les altres parts.